ez egy érdekes piac, itt még 2-3 évvel ezelőtt se volt lényeges a kinézet.
Én még azt is mondanám, hogy az Aixam is csak a GTO meg a hasonló változatokkal kezdődően vált érdekessé, azelőtt ha csúnya nem is volt, de max. a "semmilyen" jelző illett volna rá.
De gustibus non est disputandum
Az ízlésről nem lehet vitatkozni.
A szépség nagyon szubjektív dolog . Nekem leginkább a nagylámpás Aixam tetszik -- ami azért érdekes , mert erősen hasonlít a Renault Twingora , amit viszon egyáltalán nem tartok vonzónak . Bár ebben a véleményemben valószínűleg erőst szerpet játszik a műszaki tartalomról alkotott ismeret is . Bár az Aixamnél a kislámpáshoz képest és nagylámpás esetében a műszaki újítás minimális . És mivel ezt tudom is , ezért annál a véleményem lényegében kizárólag esztétikai jellegű . Jegyzem meg meg nekem a Ligier Ambra is tetszik formára , noha annak a műszaki tartalmáról is pontos ismereteim vannak .
Az új mopedautók viszont nem tetszenek . A lentebbi hozzászólásban szereplő sem . A tavaszi találkozónkra jött valaki Microcar MC-1-essel . Volt alkalmam közelebbről megnézni -- eddig se tartottam vonzónak , továbbra sem szeretnék MC1 tulajdonos lenni .
Úgyhogy ezzel "Aixam is csak a GTO meg a hasonló változatokkal kezdődően vált érdekessé" mondattal nem értek egyet . Szerintem inkább akkor váltak unalmassá , kezdték nagyon majmolni a normál kocsik jellegtelen és uniformizált világát .
Országok rongya! könyvtár a neved, De hát hol a könyv mely célhoz vezet? Hol a nagyobb rész boldogsága? - Ment-e A könyvek által a világ elébb?
Hát úgy tűnik ment . Bátyám július elején íratott a nevére egy Aixam 400-ast , az régebbi berendszámozású volt , tartalmazta azt a bizonyos záradékot , hogy a "Jármű vezetéséhez "B" kategóriára érvényesített vezetői engedély szükséges " . Mi itt augusztus végén tudtunk pontot tenni a régóta húzódó Casalini ügyre , az átírásakor a záradékok (úm. "B"-s jogsi követelménye ) átkerültek .
Nos , a múlt hét elején újabb mopedautóval növeltem a járműparkot , a masina tegnap került átírásra .
Ez volt ez eredeti ( 2009 június 6-án kiállított ) forgalmiban :
Ez pedig a tegnap kiállítottban . Automatikusan , központilag :
Bár annyi kurflanc van a dologban , hogy a kontroll lapon ( amit ügyfélként alá kell írni ) az volt :
Szállítható személyek száma : 1 fő Ülések száma (S.1) : 2
Ezt ülések száma dolgot már régen helyretették , már a grábóci társunk kocsiján is is így javították az ülések számát 1-ről 2-re 2009-ben . De a "B"-s előírás központi eltörlése nagy fejlemény . Már csak az a kérdés : maguktól jutottak idáig , vagy az a bizonyos beadványom ( amire január óta nincs válasz ) eredményezte . Amikor tegnap rákérteztem az ügyintézőre -- aki egyébként életében először hallott a mopedautókról és fogalma sem volt volt semmiről ( kétszer hívta fel a fesztiválon a vendégeivel szórakozó főnökét ...) -- hogy miért nem került bele a záradék , azt mondta : csak ennyi szerepel központilag . Vagyis kivették e rendszerből .
Annak idején Bandi azért tudta jó áron és gyorsan eladni az Eradot , mert NEM volt benne előírás a jogsira vonatkozóan . Úgy látszik ez megoldódott .
Köszönöm az infót a vas milyen lágy vagy keményebb esztergályossal lehet ilyet csináltatni? most akkor az a lényeg hogy a vas ne érjen a haranghoz? akkor elég az amit írtál hogy gumi gyürüt tegyek alá neked be vált.. nem csörög nem kolompol csak a multkor amikor össze raktuk akkor olyan jó volt még olyan nem volt hogy 68km sebességgel ment nem tudom mi lett mert nem lett hozzányulva és most megin csak 55km palógázzal. nem értem miért. akkor veszek gyürüt és ki próbálom. üdv. János
A súly vasból van , a befoglaló háza műanyagból . A gumikarikát ( "O" gyűrű) én tettem alá , hogy ne érje el a súly teteje a harangot és ne kopjon illetve ne csörömpöljön .
Azt szeretném kérdezni hogy a motoron lévő variátortárcsában a sulyok milyen anyagból van? hol lehet venni? és kb mennyiért? vagy esetleg más anyagból is lehet csinálni? öszönöm.
Megtaláltam az első féknyergeket, a két első lengőkart és egy gólyalábat. Az alvázat már elkótyavetyéltem, egy kormánymű van még valahol, de más nem nagyon maradt...
A számozott furatoknál át szokták fúrni a 4-est, abba kell a rugó egyik végét akasztani, a másik tárcsán meg a B-vel jelzett furatba a másikat. Ez a gyári beállítás, lehetne éppen kísérletezni más kombinációkkal, de már leginkább kihajítanám az egész variátort, csak nincs időm egy kézi váltót belefaragni...
Én nem szotam sokat vacillálni rajta . Berakom a rugót a körmös menesztőnél is , és a variátor mobil tárcsánál is abba lyukba amelyik éppen a szár ( vagy nyúlvány ) közepénél van . És utána összerakásnál annyit fordítok rajta , hog yaz első pozícióiban legyen előfeszítve . Egyébként a 6 furat ne tévesszen meg , nagyrészük ismétlődik , lényegében három érdemi variáció van .
Az első helyből kiesik , mert nem ad előfeszítést .
A második amit írtam fentebb .
A harmadik olyan erős , hogy szinte össze se lehet rakni vele.
Erre gondoltam én is.Látszani szokott hol koptatta ki a rugó.Egyébként nincs valami gyári beállítási útmutató ezekhez a IBC-khez?Ha jól rémlik Powerbloc a tipusuk.A lunában levőhöz találtam pdf-ben egy manuált,ahol a súlyok rugók kombinációja által elérhető váltási fordulatszámok vannak táblázatban,meg a szekunderhez hogy hogy kell beállítani,valamint robbantott ábrák cikkszámokkal.Annál 120fok van megadva gyárilag a szekunder alap elcsavarásához.Vagyis ha beakasztom a rugót,ennyire kell előfeszíteni.Jó lenne ehhez a tipushoz is egy ilyen gyári segédlet.
ez egy érdekes piac, itt még 2-3 évvel ezelőtt se volt lényeges a kinézet.
Én még azt is mondanám, hogy az Aixam is csak a GTO meg a hasonló változatokkal kezdődően vált érdekessé, azelőtt ha csúnya nem is volt, de max. a "semmilyen" jelző illett volna rá.