Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.20 0 0 35040

talán egy Sulky szebb?

ez egy érdekes piac, itt még 2-3 évvel ezelőtt se volt lényeges a kinézet.

Én még azt is mondanám, hogy az Aixam is csak a GTO meg a hasonló változatokkal kezdődően vált érdekessé, azelőtt ha csúnya nem is volt, de max. a "semmilyen" jelző illett volna rá.

 

  • De gustibus non est disputandum
    • Az ízlésről nem lehet vitatkozni.

     

A szépség nagyon szubjektív dolog . Nekem leginkább a nagylámpás Aixam tetszik -- ami azért érdekes , mert erősen hasonlít a Renault Twingora , amit viszon egyáltalán nem tartok vonzónak . Bár ebben a véleményemben valószínűleg erőst szerpet játszik a műszaki tartalomról alkotott ismeret is . Bár az Aixamnél a kislámpáshoz képest és nagylámpás esetében a műszaki újítás minimális . És mivel ezt tudom is , ezért annál a véleményem lényegében kizárólag esztétikai jellegű . Jegyzem meg meg nekem a Ligier Ambra is tetszik formára , noha annak a műszaki tartalmáról is pontos ismereteim vannak .

 

Az új mopedautók viszont nem tetszenek . A lentebbi hozzászólásban szereplő sem . A tavaszi találkozónkra jött valaki Microcar MC-1-essel . Volt alkalmam közelebbről megnézni -- eddig se tartottam vonzónak , továbbra sem szeretnék MC1 tulajdonos lenni .

 

Úgyhogy ezzel  "Aixam is csak a GTO meg a hasonló változatokkal kezdődően vált érdekessé" mondattal nem értek egyet . Szerintem inkább akkor váltak unalmassá , kezdték nagyon majmolni a normál kocsik jellegtelen és uniformizált világát .

Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.20 0 0 35039

 Országok rongya! könyvtár a neved,
De hát hol a könyv mely célhoz vezet?
Hol a nagyobb rész boldogsága? - Ment-e
A könyvek által a világ elébb?

 

Hát úgy tűnik ment . Bátyám július elején íratott a nevére egy Aixam 400-ast , az régebbi berendszámozású volt , tartalmazta azt a bizonyos záradékot , hogy a "Jármű vezetéséhez "B" kategóriára érvényesített vezetői engedély szükséges " . Mi itt augusztus végén tudtunk pontot tenni a régóta húzódó Casalini ügyre , az átírásakor a záradékok  (úm. "B"-s jogsi követelménye ) átkerültek .

 

Nos , a múlt hét elején újabb mopedautóval növeltem a járműparkot , a masina tegnap került átírásra .

 

Ez volt ez eredeti ( 2009 június 6-án kiállított )  forgalmiban :

 

 

Ez pedig a tegnap kiállítottban . Automatikusan , központilag :

 

 

Bár annyi kurflanc van a dologban , hogy a kontroll lapon ( amit ügyfélként alá kell írni )  az volt :

 

Szállítható személyek száma : 1 fő                       Ülések száma (S.1) : 2

 

 

Ezt ülések száma dolgot már régen helyretették , már a grábóci társunk kocsiján is is így javították az ülések számát 1-ről 2-re 2009-ben . De a "B"-s előírás központi eltörlése nagy fejlemény . Már csak az a kérdés : maguktól jutottak idáig , vagy az a bizonyos beadványom ( amire január óta nincs válasz ) eredményezte . Amikor tegnap rákérteztem az ügyintézőre -- aki egyébként életében először hallott a mopedautókról és fogalma sem volt volt semmiről ( kétszer hívta fel a fesztiválon a vendégeivel szórakozó főnökét ...) -- hogy miért nem került bele a záradék , azt mondta : csak ennyi szerepel központilag . Vagyis kivették e rendszerből .

 

Annak idején Bandi azért tudta jó áron és gyorsan eladni az Eradot , mert NEM volt benne előírás a jogsira vonatkozóan . Úgy látszik ez megoldódott .

 

 

 

Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.20 0 0 35038

Nem hiszem , hogy a variátor okozzon ekkora sebességcsökkenést -- nem szokott az csak úgy hipp-hopp ennyire megváltozni .

Mielőtt hozzányúltok alaposabban át kellene nézni az egyéb lehetőségeket is .

Előzmény: lobo62 (35037)
lobo62 Creative Commons License 2014.09.19 0 0 35037

Szia Péter!

Köszönöm az infót a vas milyen lágy vagy keményebb esztergályossal lehet ilyet csináltatni? most akkor az a lényeg hogy a vas ne érjen a haranghoz? akkor elég az amit írtál hogy gumi gyürüt tegyek alá neked be vált.. nem csörög nem kolompol csak a multkor amikor össze raktuk akkor olyan jó volt még olyan nem volt hogy 68km sebességgel  ment nem tudom mi lett mert nem lett hozzányulva és most megin csak 55km palógázzal. nem értem miért. akkor veszek gyürüt és ki próbálom. üdv. János

Előzmény: Bakancs4 (35036)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.19 0 0 35036

A súly vasból van , a befoglaló háza műanyagból . A gumikarikát ( "O" gyűrű)  én tettem alá , hogy ne érje el a súly teteje a harangot és ne kopjon illetve ne csörömpöljön .

 

http://mopedautoalkatresz.hu/webshop/index.php?route=product/product&product_id=209

http://mopedauto.boltaneten.hu/kinalat/5_variator_es_tartozekok/18_ropsuly_haz/

http://mopedauto.boltaneten.hu/kinalat/5_variator_es_tartozekok/103_ropsuly/

 

De gondolom Dunainál is van , meg a többi alkatrészesnél .

Előzmény: lobo62 (35035)
lobo62 Creative Commons License 2014.09.19 0 0 35035

Üdv. Mindenkinek!

Azt szeretném kérdezni hogy a motoron lévő variátortárcsában a sulyok milyen anyagból van? hol lehet venni? és kb mennyiért? vagy esetleg más anyagból is lehet csinálni? öszönöm.

robertgsmith Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35034

Oksa! Köszi! Szombaton összefutunk! :-)

Előzmény: WooDoo (35033)
WooDoo Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35033

Megtaláltam az első féknyergeket, a két első lengőkart és egy gólyalábat. Az alvázat már elkótyavetyéltem, egy kormánymű van még valahol, de más nem nagyon maradt...

Előzmény: robertgsmith (35021)
robertgsmith Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35032

Akkor nem emlékeztem rosszul! 

Előzmény: WooDoo (35031)
WooDoo Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35031

A számozott furatoknál át szokták fúrni a 4-est, abba kell a rugó egyik végét akasztani, a másik tárcsán meg a B-vel jelzett furatba a másikat. Ez a gyári beállítás, lehetne éppen kísérletezni más kombinációkkal, de már leginkább kihajítanám az egész variátort, csak nincs időm egy kézi váltót belefaragni...

Előzmény: T ö r p i (35023)
robertgsmith Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35030

50-et sikerült lereszelni belőle.

Előzmény: Bakancs4 (35029)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35029

Ma foglalóztam és hétfőn délután érkezik.

A hátulja törött, az alváza kicsit halovány,

de akár még helyre is lehet állítani.

 

Nem tudom mennyit tudtál lekoptatni a hírdetési árából , de én kissé drágálottam ezt a dunaújvárosi gépet . 

Bakancs4 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35028

a rugót hova kell vagy érdemes be akasztani???

 

Én nem szotam sokat vacillálni rajta . Berakom a rugót a körmös menesztőnél is , és a variátor mobil tárcsánál is abba lyukba amelyik éppen a szár ( vagy nyúlvány ) közepénél van .  És utána összerakásnál  annyit fordítok rajta , hog yaz első pozícióiban legyen előfeszítve . Egyébként a 6 furat ne tévesszen meg , nagyrészük ismétlődik , lényegében három érdemi variáció van .

  • Az első helyből kiesik , mert nem ad előfeszítést .
  • A második amit írtam fentebb .
  • A harmadik olyan erős , hogy szinte össze se lehet rakni vele.

Poc2 Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35027

Erre gondoltam én is.Látszani szokott hol koptatta ki a rugó.Egyébként nincs valami gyári beállítási útmutató ezekhez a IBC-khez?Ha jól rémlik Powerbloc a tipusuk.A lunában levőhöz találtam pdf-ben egy manuált,ahol a súlyok rugók kombinációja által elérhető váltási fordulatszámok vannak táblázatban,meg a szekunderhez hogy hogy kell beállítani,valamint robbantott ábrák cikkszámokkal.Annál 120fok van megadva gyárilag a szekunder alap elcsavarásához.Vagyis ha beakasztom a rugót,ennyire kell előfeszíteni.Jó lenne ehhez a tipushoz is egy ilyen gyári segédlet.

Előzmény: kiggyo (35026)
kiggyo Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35026

Az enyémen látszott hogy melyikben volt, kicsit kopottabb volt a furat mint a többi. Hátha...

Előzmény: T ö r p i (35025)
T ö r p i Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35025

Számozás az van. de ilyen ,hogy B4 nincs de gondolom jelentősége nincs. meg próbálom meg keresni a bejegyzést. de azért köszönöm.

Előzmény: robertgsmith (35024)
robertgsmith Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35024

Woodoo egyszer írta, hogy hova akasztotta a rugót, de most nem találom.

Táblagépről írok, és ezen elég fura dolgokat produkál az index.

Nem akarok hülyeséget írni, de mintha B4 rémlene. :-)

Létezik egyáltalán ilyen jelölés az Aixam variátoron?

Előzmény: T ö r p i (35023)
T ö r p i Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35023

Üdv mindenkinek. ismét egy kérdéssel fordulnék hozzátok. (  amiről szó van aixam 400  )

képen meg jelölt alkat részben a rugót hova kell vagy érdemes be akasztani???

a kérdés azért merült fel bennem,mert szét szedéskor nem figyeltem meg ,hogy volt és most tudatosult bennem hogy hat furat van.

választ előre is köszönöm.

robertgsmith Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35022

 

Itt a segge! :-):-):-)

Egyébként megy mint a rakéta!

robertgsmith Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35021

 

Azt hiszem engem is elkapott a gépszíj! :-)

Ma foglalóztam és hétfőn délután érkezik.

A hátulja törött, az alváza kicsit halovány,

de akár még helyre is lehet állítani.

Sajnos tabletröl csak 1 fotót csatol az index,

de a következő postban dobok egyet a hátuljáról is.

Woodoo!!!

Azt hiszem fokozottan szükség lesz az 

alkatrészekre! Hozd amit találsz aztán

megegyezünk! 

VolksrodZoli Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35020

Már mint szemből, hátulról Citroen C1

Előzmény: VolksrodZoli (35019)
VolksrodZoli Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35019

Szinte az új Toyota Yaris

Előzmény: WooDoo (35017)
bananatree Creative Commons License 2014.09.18 0 0 35018

:)))

talán egy Sulky szebb?

ez egy érdekes piac, itt még 2-3 évvel ezelőtt se volt lényeges a kinézet.

Én még azt is mondanám, hogy az Aixam is csak a GTO meg a hasonló változatokkal kezdődően vált érdekessé, azelőtt ha csúnya nem is volt, de max. a "semmilyen" jelző illett volna rá.

 

Előzmény: WooDoo (35017)
WooDoo Creative Commons License 2014.09.17 0 0 35017

Hát a szépsége miatt biztosan nem fogja senki megvenni..

Előzmény: bananatree (35015)
Golf8 Creative Commons License 2014.09.17 0 0 35016

Az új 2015ös Casalini M14 es  kép is van róla.

bananatree Creative Commons License 2014.09.17 0 0 35015
Előzmény: WooDoo (35014)
WooDoo Creative Commons License 2014.09.17 0 0 35014

A hozzászólást megtaláltam, de a kocsit már nem..:)

Nem rémlik milyen típus volt?

Előzmény: bananatree (35013)
bananatree Creative Commons License 2014.09.17 0 0 35013

kb. egy éve raktam be ide linket mobile.de ről, ami hibrid moped volt.

olasz gyártmány, ugyan nem konnektoros,  de soros hibrid.

 

Előzmény: WooDoo (35006)
lobo62 Creative Commons License 2014.09.17 0 0 35012

Köszönöm szépen. nekem sajnos nem jó az enyém 850 belméret.

Előzmény: robertgsmith (35011)
robertgsmith Creative Commons License 2014.09.17 0 0 35011

VSP-801 740x30x14,

VSP-802 780x30x14.

Üdv, Robi.

Előzmény: lobo62 (35005)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!