Hali Vérpotyka :-)
megpróbálok amatőr szinten hozzákotyogni:
Azért nem rázza szét a lelkünket az autó, mert a futóművébe rugókat építettek, rugózása van. Nade a rugóknak van egy tulajdonságuk, hogy benyomódás után visszarugóznak. Képzelj el egy rugóra függesztett testet. Mozgásba lendítve egyre csökkenő amplítúdóval fog rezegni. Ezt kiküszöbölendő a rezgést csillapítják. Erre szolgál a lengés-csillapító, melyeket értelemszerűen a rugók közelében (gyakran a tekercs-rugó közepén) helyezik el, hogy csak az adott rugót csillapítsa. Ez egy olyan teleszkó amiben vagy gáz, vagy folyadék biztosítja a két egymáshoz képest mozgó cső közti súrlódást. Ez nem lenne képes elviselni az autó súlyát (azzal a rugónak kell megküzdenie, ezért kell az ültetéshez más rugószett), csak a rezgést csillapítani, ugyanis ez összenyomódás (vagy kihúzás) után nem végez visszarugózást. A sportos gátlók /mint a már említett sárga, állítható Koni/ (a lengéscsillapítókat szokták lökésgátlóknak is nevezni) természetesen a rugókat is segítik (annyira szoros a teleszkóp, hogy a vezető úgy érzi keményebb a rugózása, hiszen az az autó súlyának egy részét is tartja), de sok káros hatásuk is van, pl. több rezgés (erőhatás) jut a futómű többi elemére, több a kasztnira (zörgések).
baas listájához,
ha féltengely, akkor kanyarban gyorsítva az adott oldalon különösen hallható, amúgy meg gyorsításkor/motorféknél. ha már egyenesben is, akkor gáz van, fel kell újítani/cserélni. Ez nem hallgat el, csak rosszabb lehet.
ha gömbfej, akkor rossz úton felerősödik a zaj, extrém jó minőségű úton pedig elhallgat. Ennek sem szabadna elhallgatnia.
tulképpen semminek nem szabadna elhallgatnia, nincs annyi kenőanyag a futóműben, hogy bemelegedés hatására (viszkozitás nő) lényeges különbség lenne (ellentétben a váltókkal, tudom, mert elég sok opeles tapasztalatom van :-)))
ui.
Indulás után pár kilométerig ütemesen kotyog a kocsiban valami (mintha az M7-en mennék, pedig az út sima). Aztán elmúlik (vagy csak nem veszem észre). Mi lehet ez?
Azért érdemes egy kicsit elgondolkodni a baas lengéscsillapító vásárlásán. Igaz hogy ô maximalista, de szenintam nem érdemes 70 ezer forintot adni négy lengéscsillapítóért.
Én a mulr héten vettem 2 db hátsó lengéscsillapítót 13000Ft ért. Igaz hogy nem Koni hanem QH ami egy gagyi, de arra is van két év gari. A gázos ezerrel került volna többe. Persze mindez a SAAB klubosoknak járó 40% kedvezménnyel. A multkor elsôt is vettem. Az gázos, de az is 14 körül volt a kettô. Még igy is fele annak amit a Baas rendelt.
Aki megteheti vegyen jobbat, de szerintem a hazai utakra tökéletes a HQ vagy a Lip. És ha tönkremegy azokra is két év a gari. Egy óra alatt ki lehet cserélni mind a négyet.
Értelek én téged.
Csakhát ha belegondolsz 4szer huszonkevés + munkadíj az kb 100ezer.
És direkte ezért kérdeztem, mert emlékeztem hogy valaki (Te) említetél Konit sokkal kevesebbér'. :-)))
Láttátok a Totalcar-on az új SAAB Coupe képét? (igaz, ez még csak egy számítógépes trükkép, de ha csak egy picit is hasonlítani fog, én nagyon szomorú leszek)
Takarjátok le a kocsi elejét és nini, mi marad...? Egy echte Astra Coupe! Borzasztó!
A Blekki kabrió képe viszont tetszett!
most már nagyon unom állandóan bizélgetni a témakört, de tessék szíves lenni már most hétvégén lehetöséget adni a tisztelt klubnak, hogy legyen már örgyülés! (lényeg, hogy értelmes mondatokat írok hajnalban... ;) )
aki nem jön L, az egy Emlékezzünk Jimmyre videókazettát kap (és ki is kell fizetnie) ]-)
remélem elég idöben szó'tam. Szombat délelött mongyuk egy laza, parkolóban tartott dolog?
Ha jól emléxem, Páter ajánlotta fel egy komolyabb tali 5letét a birtokán? de most bemelegítésként nem lehetne esetleg-e mégis csak-e?
tegnap volt a Dermesztő szenvedélyek c. idióta film valamelyik kereskedelmin kimbézindzserrel+azamerikaidzsiggolóval, de nem ők a lényeg. Hanem a Gere filmbeli kocsija: SAAB cabrio. Használta nyitottan-fedetten, de nem limlányolt benne a bézindzseres susnyákosban. Pedig azt szívesen megnéztem volna: kafa nő a legállatabb kocsiban...
Bele akartam olvasgatni a szééép emlékű saab.ini.hu-ba, valami egész más jött be. Most hogy van ez?
Nyomtam neki a linket is a KLUBLAPRÓL, meg be is írtam kézzel de egyszerűen nincs meg az ini.
(AxA a klublapon egy ilyen link azér' egy kicsit gáz)
Misa
En egy szimpatikus kis Bilstein-t nézegettem, és az huszonkevés volt/db. Meg gontoltam a berakás is pénzbe kerül (ha nem bírnék el vele, bár kétlem)
A mechanikus állíthatóban az a jó, hogy kipróbálgatás után eldöntheted, hogy te milyen keményet/lágyat szeretsz.
Én személy szerint azt szeretem ha jó kemény, mert akkor jó feszesen áll. (... a kocsi az úton :-)))
értem... akkor mész a városba, másfajta csillapításra van szükséged, félreállsz, megmacerálod a négy csillapítót, és mész tovább... hogy mit ki nem találnak manapság... :)