Baas beztos baromi sportos :-) Nem tudom, hoyg hányféle állítható Koni van, én azt hallottam róla, hogy még a legpuhább állásban is keményebb mint a gyári, de az még nem vészes, tehát reméljük baas kasztnija nem fog zörögni, erről majd ő beszámol :-)
A kotyogásodról: biztos, hogy a futómű felől jön? Nem lehet, hogy valahol elengedte a rögzítését egy kábelköteg, vagy elveszett egy doblemez-rögzítő patent/csavar, vagy laza már a kipuf-rögzítésed vagy ezerféle dolog még... Szal első pont: lokalizálni a zajforrást és ez most baromi szakszerűen hangzott! :-)
Akkor most baas sportos? Vagy nem zörög a kasztnija eléggé? Hogy csinálhatja....
Kotyogás: elindultam otthonról az M3on Bp felé, az első pár kilométeren furcsa kotyogás. Azt hittem, defekt. Kiálltam a parkolóba, megnéztem, kerekek: okké. Újra elindultam és pár száz méter után elmúlt. ??? Onnan vígan jöttünk.
Aztán tegnap Budaörsre kimenet az Osztyánál megint rákezdett, Tesconál elmúlt. ??? Reggel befelé semmi. ?????
Amit meg tudsz nézni:
kanyarban gyorsítva erősödő kotyogás -> féltengely-csukló
álló helyzetben enyhe kormánymozdulatoknál halk kotyogás -> kormánymű vagy a kormány-összekötő rúd csatlakozásainál vmi kóc. Nekem volt ilyen a vectrán, szerelő meghúzta a csavart, azóta csendben van
aláfeküdve meg lehet tapogatni a szilenteket -> a ki vannak készülve (rongyosak, annyira elöregedtek) akkor csere. Ahhoz, hogy ez kotyogjon, eléggé sz*r állapotban kell, hogy legyen (nekem szintén csereérettek a vectrán, de semmi hatását nem érzem.
Hali Vérpotyka :-)
megpróbálok amatőr szinten hozzákotyogni:
Azért nem rázza szét a lelkünket az autó, mert a futóművébe rugókat építettek, rugózása van. Nade a rugóknak van egy tulajdonságuk, hogy benyomódás után visszarugóznak. Képzelj el egy rugóra függesztett testet. Mozgásba lendítve egyre csökkenő amplítúdóval fog rezegni. Ezt kiküszöbölendő a rezgést csillapítják. Erre szolgál a lengés-csillapító, melyeket értelemszerűen a rugók közelében (gyakran a tekercs-rugó közepén) helyezik el, hogy csak az adott rugót csillapítsa. Ez egy olyan teleszkó amiben vagy gáz, vagy folyadék biztosítja a két egymáshoz képest mozgó cső közti súrlódást. Ez nem lenne képes elviselni az autó súlyát (azzal a rugónak kell megküzdenie, ezért kell az ültetéshez más rugószett), csak a rezgést csillapítani, ugyanis ez összenyomódás (vagy kihúzás) után nem végez visszarugózást. A sportos gátlók /mint a már említett sárga, állítható Koni/ (a lengéscsillapítókat szokták lökésgátlóknak is nevezni) természetesen a rugókat is segítik (annyira szoros a teleszkóp, hogy a vezető úgy érzi keményebb a rugózása, hiszen az az autó súlyának egy részét is tartja), de sok káros hatásuk is van, pl. több rezgés (erőhatás) jut a futómű többi elemére, több a kasztnira (zörgések).
baas listájához,
ha féltengely, akkor kanyarban gyorsítva az adott oldalon különösen hallható, amúgy meg gyorsításkor/motorféknél. ha már egyenesben is, akkor gáz van, fel kell újítani/cserélni. Ez nem hallgat el, csak rosszabb lehet.
ha gömbfej, akkor rossz úton felerősödik a zaj, extrém jó minőségű úton pedig elhallgat. Ennek sem szabadna elhallgatnia.
tulképpen semminek nem szabadna elhallgatnia, nincs annyi kenőanyag a futóműben, hogy bemelegedés hatására (viszkozitás nő) lényeges különbség lenne (ellentétben a váltókkal, tudom, mert elég sok opeles tapasztalatom van :-)))
ui.
Indulás után pár kilométerig ütemesen kotyog a kocsiban valami (mintha az M7-en mennék, pedig az út sima). Aztán elmúlik (vagy csak nem veszem észre). Mi lehet ez?
Azért érdemes egy kicsit elgondolkodni a baas lengéscsillapító vásárlásán. Igaz hogy ô maximalista, de szenintam nem érdemes 70 ezer forintot adni négy lengéscsillapítóért.
Én a mulr héten vettem 2 db hátsó lengéscsillapítót 13000Ft ért. Igaz hogy nem Koni hanem QH ami egy gagyi, de arra is van két év gari. A gázos ezerrel került volna többe. Persze mindez a SAAB klubosoknak járó 40% kedvezménnyel. A multkor elsôt is vettem. Az gázos, de az is 14 körül volt a kettô. Még igy is fele annak amit a Baas rendelt.
Aki megteheti vegyen jobbat, de szerintem a hazai utakra tökéletes a HQ vagy a Lip. És ha tönkremegy azokra is két év a gari. Egy óra alatt ki lehet cserélni mind a négyet.
Értelek én téged.
Csakhát ha belegondolsz 4szer huszonkevés + munkadíj az kb 100ezer.
És direkte ezért kérdeztem, mert emlékeztem hogy valaki (Te) említetél Konit sokkal kevesebbér'. :-)))
Láttátok a Totalcar-on az új SAAB Coupe képét? (igaz, ez még csak egy számítógépes trükkép, de ha csak egy picit is hasonlítani fog, én nagyon szomorú leszek)
Takarjátok le a kocsi elejét és nini, mi marad...? Egy echte Astra Coupe! Borzasztó!
A Blekki kabrió képe viszont tetszett!
most már nagyon unom állandóan bizélgetni a témakört, de tessék szíves lenni már most hétvégén lehetöséget adni a tisztelt klubnak, hogy legyen már örgyülés! (lényeg, hogy értelmes mondatokat írok hajnalban... ;) )
aki nem jön L, az egy Emlékezzünk Jimmyre videókazettát kap (és ki is kell fizetnie) ]-)
remélem elég idöben szó'tam. Szombat délelött mongyuk egy laza, parkolóban tartott dolog?
Ha jól emléxem, Páter ajánlotta fel egy komolyabb tali 5letét a birtokán? de most bemelegítésként nem lehetne esetleg-e mégis csak-e?
tegnap volt a Dermesztő szenvedélyek c. idióta film valamelyik kereskedelmin kimbézindzserrel+azamerikaidzsiggolóval, de nem ők a lényeg. Hanem a Gere filmbeli kocsija: SAAB cabrio. Használta nyitottan-fedetten, de nem limlányolt benne a bézindzseres susnyákosban. Pedig azt szívesen megnéztem volna: kafa nő a legállatabb kocsiban...
Bele akartam olvasgatni a szééép emlékű saab.ini.hu-ba, valami egész más jött be. Most hogy van ez?
Nyomtam neki a linket is a KLUBLAPRÓL, meg be is írtam kézzel de egyszerűen nincs meg az ini.
(AxA a klublapon egy ilyen link azér' egy kicsit gáz)
Misa
En egy szimpatikus kis Bilstein-t nézegettem, és az huszonkevés volt/db. Meg gontoltam a berakás is pénzbe kerül (ha nem bírnék el vele, bár kétlem)
A mechanikus állíthatóban az a jó, hogy kipróbálgatás után eldöntheted, hogy te milyen keményet/lágyat szeretsz.
Én személy szerint azt szeretem ha jó kemény, mert akkor jó feszesen áll. (... a kocsi az úton :-)))
értem... akkor mész a városba, másfajta csillapításra van szükséged, félreállsz, megmacerálod a négy csillapítót, és mész tovább... hogy mit ki nem találnak manapság... :)