Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vérponty Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3293
"lokalizálni a zajforrást". Köszi. Ez nekem tutira menni fog... 8-D

Ja, nem is mondtam: a hétvégén megtanultam tankolni!!!

Szóval, autótechnikailag itt tartok, de majd fejlődöm. Csak nincs szervizkönyvem, nna!

vp

Előzmény: lore (3292)
lore Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3292
Baas beztos baromi sportos :-) Nem tudom, hoyg hányféle állítható Koni van, én azt hallottam róla, hogy még a legpuhább állásban is keményebb mint a gyári, de az még nem vészes, tehát reméljük baas kasztnija nem fog zörögni, erről majd ő beszámol :-)

A kotyogásodról: biztos, hogy a futómű felől jön? Nem lehet, hogy valahol elengedte a rögzítését egy kábelköteg, vagy elveszett egy doblemez-rögzítő patent/csavar, vagy laza már a kipuf-rögzítésed vagy ezerféle dolog még... Szal első pont: lokalizálni a zajforrást és ez most baromi szakszerűen hangzott! :-)

Előzmény: vérponty (3291)
h i r d e t é s
vérponty Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3291
köszi lore,

kezd oszlani a homály...

Akkor most baas sportos? Vagy nem zörög a kasztnija eléggé? Hogy csinálhatja....

Kotyogás: elindultam otthonról az M3on Bp felé, az első pár kilométeren furcsa kotyogás. Azt hittem, defekt. Kiálltam a parkolóba, megnéztem, kerekek: okké. Újra elindultam és pár száz méter után elmúlt. ??? Onnan vígan jöttünk.

Aztán tegnap Budaörsre kimenet az Osztyánál megint rákezdett, Tesconál elmúlt. ??? Reggel befelé semmi. ?????

vp

Előzmény: lore (3289)
lore Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3290
Amit meg tudsz nézni:
kanyarban gyorsítva erősödő kotyogás -> féltengely-csukló
álló helyzetben enyhe kormánymozdulatoknál halk kotyogás -> kormánymű vagy a kormány-összekötő rúd csatlakozásainál vmi kóc. Nekem volt ilyen a vectrán, szerelő meghúzta a csavart, azóta csendben van
aláfeküdve meg lehet tapogatni a szilenteket -> a ki vannak készülve (rongyosak, annyira elöregedtek) akkor csere. Ahhoz, hogy ez kotyogjon, eléggé sz*r állapotban kell, hogy legyen (nekem szintén csereérettek a vectrán, de semmi hatását nem érzem.

lore

Előzmény: vérponty (3287)
lore Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3289
Hali Vérpotyka :-)
megpróbálok amatőr szinten hozzákotyogni:
Azért nem rázza szét a lelkünket az autó, mert a futóművébe rugókat építettek, rugózása van. Nade a rugóknak van egy tulajdonságuk, hogy benyomódás után visszarugóznak. Képzelj el egy rugóra függesztett testet. Mozgásba lendítve egyre csökkenő amplítúdóval fog rezegni. Ezt kiküszöbölendő a rezgést csillapítják. Erre szolgál a lengés-csillapító, melyeket értelemszerűen a rugók közelében (gyakran a tekercs-rugó közepén) helyezik el, hogy csak az adott rugót csillapítsa. Ez egy olyan teleszkó amiben vagy gáz, vagy folyadék biztosítja a két egymáshoz képest mozgó cső közti súrlódást. Ez nem lenne képes elviselni az autó súlyát (azzal a rugónak kell megküzdenie, ezért kell az ültetéshez más rugószett), csak a rezgést csillapítani, ugyanis ez összenyomódás (vagy kihúzás) után nem végez visszarugózást. A sportos gátlók /mint a már említett sárga, állítható Koni/ (a lengéscsillapítókat szokták lökésgátlóknak is nevezni) természetesen a rugókat is segítik (annyira szoros a teleszkóp, hogy a vezető úgy érzi keményebb a rugózása, hiszen az az autó súlyának egy részét is tartja), de sok káros hatásuk is van, pl. több rezgés (erőhatás) jut a futómű többi elemére, több a kasztnira (zörgések).

baas listájához,
ha féltengely, akkor kanyarban gyorsítva az adott oldalon különösen hallható, amúgy meg gyorsításkor/motorféknél. ha már egyenesben is, akkor gáz van, fel kell újítani/cserélni. Ez nem hallgat el, csak rosszabb lehet.
ha gömbfej, akkor rossz úton felerősödik a zaj, extrém jó minőségű úton pedig elhallgat. Ennek sem szabadna elhallgatnia.
tulképpen semminek nem szabadna elhallgatnia, nincs annyi kenőanyag a futóműben, hogy bemelegedés hatására (viszkozitás nő) lényeges különbség lenne (ellentétben a váltókkal, tudom, mert elég sok opeles tapasztalatom van :-)))

lore

Előzmény: vérponty (3287)
baas Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3288
vp:
1. gömbfej
2. féltengely
.
.
.
.
3. bemelegedésszabályzó :S
vérponty Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3287
Hali, itt a nagylamer.

Ha lehet, kezdőnek nézzetek, ne hülyének.

Pontosan mire szolgál a lengéscsillapító?

Megöregedett? Azt hogyan lehet észrevenni?

vp

ui.
Indulás után pár kilométerig ütemesen kotyog a kocsiban valami (mintha az M7-en mennék, pedig az út sima). Aztán elmúlik (vagy csak nem veszem észre). Mi lehet ez?

páter Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3286
AxA,

Látom frissült a klub honlap :o)

baas Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3285
jóvanna..
nem vagyok burzsuj ,csak sznob!!!
:P
baas Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3284
Axa:
korzo is maximal pista.
páter Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3283
AxA

Szinkronban vagyunk. Mi vasárnap utazunk el.
Hol van 40% kedvezményünk?

Előzmény: egoaxa (3282)
egoaxa Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3282
Páter és a többiek!

Nem jó a szombat!!! Elutazunk.
Vasárnap már jó.

Előzmény: páter (3280)
egoaxa Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3281
Emberek!

Azért érdemes egy kicsit elgondolkodni a baas lengéscsillapító vásárlásán. Igaz hogy ô maximalista, de szenintam nem érdemes 70 ezer forintot adni négy lengéscsillapítóért.

Én a mulr héten vettem 2 db hátsó lengéscsillapítót 13000Ft ért. Igaz hogy nem Koni hanem QH ami egy gagyi, de arra is van két év gari. A gázos ezerrel került volna többe. Persze mindez a SAAB klubosoknak járó 40% kedvezménnyel. A multkor elsôt is vettem. Az gázos, de az is 14 körül volt a kettô. Még igy is fele annak amit a Baas rendelt.

Aki megteheti vegyen jobbat, de szerintem a hazai utakra tökéletes a HQ vagy a Lip. És ha tönkremegy azokra is két év a gari. Egy óra alatt ki lehet cserélni mind a négyet.

páter Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3280
Na, mondtam, hogy nem megy a hosszú ö és ü. Egyszerüen levágja.

Szóval:
Szombaton 10-töl lehetne nálam a gyülés. Ha OK, akkor még a pontos cimet is elárulom. (De több könnyítés nincs)

( :o))

páter Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3279
Melyik eredetvizsgáló céghez érdemes menni? Délbudán. Sürgös (nem tudok hosszú ö-t és ü-t) lenne.

baas,

Lehet, hogy én vagyok béna,de felhasználó nevet + jelszót kér a konis képekhez.

Örsgyüli,

Köszönöm thom saabtársnak, hogy szerény hajlékomat birtokká magasztalta :o)
Szombaton 10-t

lore Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3278
Jó nem baasok, bocs :-)
Szal a képeket a webre kéne felpakolni, pl. egy ingyenes szerverre, oszt' onnan beilleszteni. Ftp itt nem játsz...
Előzmény: baas (3277)
baas Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3277
lori:
ne baas jó!!
:S
lore Creative Commons License 2001.07.03 0 0 3276
Ilyen kis piros ikszeket a töréstesztekre raknak fel a kocsira. A tiedre ne! :-P
Előzmény: baas (3275)
baas Creative Commons License 2001.07.03 0 0 3275
Ubi:
Érdekel de , mennyiért érdekelhet ???

Ez kerül majdan a madárra...
De hova kéne tenni???
2 db van belőle...
Ötletek?


Ez meg a manualja...


baas Creative Commons License 2001.07.03 0 0 3274
Ubi:
Érdekel de , mennyiért érdekelhet ???

Ez kerül majdan a madárra...
De hova kéne tenni???
2 db van belőle...
Ötletek?


Ez meg a manualja...


Zölduborka Creative Commons License 2001.07.03 0 0 3273
baas:

Igen megvan még, mert nem árulom!

Miért, érdekelne?

Előzmény: baas (3271)
korzo Creative Commons License 2001.07.03 0 0 3272
Értelek én téged.
Csakhát ha belegondolsz 4szer huszonkevés + munkadíj az kb 100ezer.
És direkte ezért kérdeztem, mert emlékeztem hogy valaki (Te) említetél Konit sokkal kevesebbér'. :-)))

Mivan? Csak nekem volt újdonság a link"hiba"?

KorZo, aki most GPS-t szerel kombájnba :-)))

Előzmény: baas (3269)
baas Creative Commons License 2001.07.03 0 0 3271
Ubi:
A Páternek is ez volt az első szava...Ja Astra coupe.Elég bumfordi...
Megvan még a DLS refernence 10cm -ed???
Zölduborka Creative Commons License 2001.07.03 0 0 3270
Sziajjaztok! :)

Láttátok a Totalcar-on az új SAAB Coupe képét? (igaz, ez még csak egy számítógépes trükkép, de ha csak egy picit is hasonlítani fog, én nagyon szomorú leszek)
Takarjátok le a kocsi elejét és nini, mi marad...? Egy echte Astra Coupe! Borzasztó!
A Blekki kabrió képe viszont tetszett!

Üdv

Ubi

baas Creative Commons License 2001.07.03 0 0 3269
korzo:
A 4db gátló kergült 69ezerbe áfával.
És 3év gari van rá.

t'hom'chick'a:
No azt azért ne képzeld,hogy kiszállsz és állítasz rajta ozt irány horány...

Törölt nick Creative Commons License 2001.07.03 0 0 3268
'lvtársak!

most már nagyon unom állandóan bizélgetni a témakört, de tessék szíves lenni már most hétvégén lehetöséget adni a tisztelt klubnak, hogy legyen már örgyülés! (lényeg, hogy értelmes mondatokat írok hajnalban... ;) )

aki nem jön L, az egy Emlékezzünk Jimmyre videókazettát kap (és ki is kell fizetnie) ]-)

remélem elég idöben szó'tam. Szombat délelött mongyuk egy laza, parkolóban tartott dolog?
Ha jól emléxem, Páter ajánlotta fel egy komolyabb tali 5letét a birtokán? de most bemelegítésként nem lehetne esetleg-e mégis csak-e?

na?

vérponty Creative Commons License 2001.07.03 0 0 3267
Jó reggelt,

tegnap volt a Dermesztő szenvedélyek c. idióta film valamelyik kereskedelmin kimbézindzserrel+azamerikaidzsiggolóval, de nem ők a lényeg. Hanem a Gere filmbeli kocsija: SAAB cabrio. Használta nyitottan-fedetten, de nem limlányolt benne a bézindzseres susnyákosban. Pedig azt szívesen megnéztem volna: kafa nő a legállatabb kocsiban...

legjobbakat

vp

korzo Creative Commons License 2001.07.03 0 0 3266
Emberek! Itt valami furcsaság esete forog fenn.

Bele akartam olvasgatni a szééép emlékű saab.ini.hu-ba, valami egész más jött be. Most hogy van ez?
Nyomtam neki a linket is a KLUBLAPRÓL, meg be is írtam kézzel de egyszerűen nincs meg az ini.
(AxA a klublapon egy ilyen link azér' egy kicsit gáz)

KorZo, aki nem ismeri a net rejtelmeit....

korzo Creative Commons License 2001.07.03 0 0 3265
Misa
En egy szimpatikus kis Bilstein-t nézegettem, és az huszonkevés volt/db. Meg gontoltam a berakás is pénzbe kerül (ha nem bírnék el vele, bár kétlem)

A mechanikus állíthatóban az a jó, hogy kipróbálgatás után eldöntheted, hogy te milyen keményet/lágyat szeretsz.
Én személy szerint azt szeretem ha jó kemény, mert akkor jó feszesen áll. (... a kocsi az úton :-)))

KorZo, aki fél8-ra jár dolgozni.

Előzmény: baas (3258)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.03 0 0 3264
értem... akkor mész a városba, másfajta csillapításra van szükséged, félreállsz, megmacerálod a négy csillapítót, és mész tovább... hogy mit ki nem találnak manapság... :)

akkor ennek most mi értelme?

maratham
thom

Előzmény: BlackStar (3263)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!