Pont ilyen gumi van a mi Skoda O3- Scout autónkon is, csak 225-R55-R17-es méretben, ez volt rajta gyárilag is. Az ősszel vettem újat. A régi kb. 70e km futott, nem néztem a profil mélységét az újnak, de talán ez a legjobb túragumi a piacon. A tapadását csak a legvégén vesztette el. Nagyon jó választás.
Nem tudható, hogy esetleg a kopásállóságon is manipuláltak-e, ha már a profilmélységet "lejjebb" vették.
Ha pedig neadjisten sokat mész vele egy évben akkor lehetséges az a szituáció amirő írtál.:(
Lassan odáig jutunk, hogy évente "eldobható" gumiabroncsokat fognak kínálni, mert már sokkal hamarabb öregednek a mostani abroncsok, és gyorsabban is elhasználódnak a korábbiakhoz képest hiányzó 1-2 mm-es profilmélység miatt.
Valószínű, hogy azonos mintázatnál nagyobb sebességindexű abroncsnak más az anyaga, mert a nyers és a szintetikus alapanyag arányából ezt be tudják állítani a gyárba.
Ha több benne a szintetikus anyag, akkor jobban tapad és jobban kopik is. De ha nem vezetsz vele gyorsan és nem melegedik fel nagyon, lehet, hogy csak egy kicsivel kopik jobban, mind az alacsonyabb sebesség indexű. Így talán érdemes megvenni a magasabb sebesség indexűt, ha nem nagy az árkülönbség a kettő között, mert pl. fékezésnél és kanyarodásnál számít a tapadás.
Urak, kérdésem volna: ugyanazon típusú és méretű gumik esetében látok H és V sebesség-indexest is, arra volnék kíváncsi, hogy az így kijelölt max sebességen túl milyen különbséget jelenthet ez a használat során? Mivel értelemszerűen nem fogok sem 210-zel, sem 240-nel közlekedni, így érdekesebb volna, hogy egyéb paraméterekben ez okoz-e eltérést?
Külföldi oldalakon olyan magyarázatot találtam, hogy azonos mintázat és méret mellett a magasabb sebesség-index jobb tapadást, de gyorsabb elhasználódást eredményez, valamint hideg időben rosszabb viselkedést okozhat.
Két szempontra nem találtam semmilyen infot, az egyik a fogyasztás, a másik az utazási kényelem. Az elsőt nyilván nem kell magyaráznom, a második kb a keményebb vs komfortosabb futást jelenti. Bár nem tudom, hogy ez ilyen esetben érzékelhető-e, de ha van rá valami okosság, azt köszönöm!
Ez már az "újhullámos" gumiabroncsokhoz tartozik, örülj neki, hogy legalább még van 6mm-es profilmélységed, mit szólnál ha már csak 5mm lenne ?
Ha ilyen rohamléptekkel csökken az új abroncsok profilmélysége akkor jogosan várható az is.
Legutóbb vásárolt téligumim 8.5 mm-es volt, ugyanaz a márka, de nyárija már csak 7mm-es profillal, és még lehetne sorolni a profilmélység csökkenését különböző márkájú abroncsoknál.
A gumisok sarga vagy feher kretaval azert szoktak korberajzolni, hogy megmutassak (illetve ellenorizzek, de enek eredmenye ott is marad), hogy nem ut a gumi. Ha folyamatos a csik, ok, ha szaggatott, akkor ut a gumi.
elöre sosem tudni biztosan milyen helyzetbe kerülünk (magunk ~ kikalkulalhato, de ki lesz akkor még ott az úton az ismeretlen, saccolni közlekedesi szokasinkbol lehet; van aki szinte naponta kenyszerül "veszfekezni", mas meg evkig sem)
az valozinü, hogy van olyan szitu (csak mi milyen gyakran kerülnük ilyenbe, ez a total ismeretlen, bizonytalan), hogy egy jobb / az oda akkor legjobb gumi az arkülönbsege sokszorosatol menthet meg
szerintem továbbra is elbeszélünk egymás mellett. nem állítom, hogy nem lehet csíkozott az új gumi, de vajon ilyen jellegű csíkozás létezik? azok a képek, amiket új ugyanilyen (goodyear) gumikról találtam, csíkozás esetén teljesen másképp néztek ki. de nyilván nem fogunk dűlőre jutni ebben a kérdésben, hátha másnak is lesz még releváns tapasztalata
ha legalább elég jó lenne a felbontás, hogy meg tudjam ítélni, de sajnos nem az, feleslegesen meg nem mennék el érte. ez a problémám. nekem kb. hitelesebb lenne a hirdetés csíkozás nélkül, mert azok a csíkok, amik rajta vannak (akár jelentenek valamit, akár nem), nem gyári jellegűnek tűnnek, és korábban használt gumikon is hasonló csíkokat láttam egyes hirdetésekben. mintha egyes gumisok használnák ezt a trükköt, de valóban az is lehet, hogy túl gyanakvó vagyok
"Ha már épp elég volt a számokból, betűkből, piros és sárga pöttyökből, akkor jöhet egymegnyugtató válasz arra a kérdésre, hogy mit jelentenek a színes csíkok. Semmit. Ugyanis ezekcsak arra szolgálnak, hogy a gumigyárban minden abroncs a hozzá tartozó futófelületet kapja meg.Egyébként hamar le is kopik."
Amugy keresek 195/60R15 meretben nyari vagy 4 evszakos gumit.
1-2000km/ev, szoval pazarlas meregdragan uj premiumot venni ra, de valahogy meg igy se visz ra a lelek egy linglong vagy fortune vagy hasonlo fura kinai szarra.
Sziasztok, érdeklődni szeretnék, hogy 175 65 14 es méretben, nagypapás üzemmódban természetes az hogy egy barum brillantis 2 húsz egynéhány ezer km után már szinte teljesen a végét járja? A kopás az körülbelül egyenletes, tehát nem futómű problémáról van szó. Köszi.
Gondolom a kba szám zavart meg. Csak az latszik kívülről. A használtautón nézelődve egyik micranak sem ilyen a felnije, így nem gyári. Valószínűleg csak a gumis tudja megmondani miután leszedi az abroncsot hogy milyen méretű gumi kell.
Vettunk egy autot, de a gyari konyv es internetes keresesek alapjan nem tudom eldonteni milyen gumiabroncsot vegyek ra.
Most 185/60 R15 teli gumi van rajta, de ez nem a gyari meret. A gyari meret alapjan 175/60 R15 kellene ra. A problema az, nem tudom a gyari felni van e rajta most.
A felnire ez van irva: kba46939 A neten ezt talaltam ra, a kepeken ezek a szamok vannak: 6x114.3 15x61/2J . En ezek alapjan nem latom erre a felnire milyen gumi jo.
Sajna javíthatatlan az egyik gumi, gondoltam veszek rá 2 db-ot, mert a mintamélység még bőven jó a többi gumin. Használtan sem találok PremiumContact5-t ebben a méretben.
Akkor ezt elengedem. De jó hogy írtad az UltraContactot, legalább nem azt fogom venni. Marad az Eco, vagy 2-es premium. Mondjuk a másik autómon van Eco5, de annak nagyon puha az oldalfala.
A mintazat-valtasok nem ugy zajlanak, hogy adott pillanatban kukazzak a regi gyartosort es beinditjak az ujat (legalabbis a nagyobb gyartoknal - kicikinai siman csinal ilyet).
A gyarto fel/lemeno rendszerben vezeti be es ki az uj profilt, vizsgalva a gyartasi koltseghatekonysagot. Ha egy altala kevesbe keresettnek itelt meretben nem eri meg uj mintara atallitani a sort, akkor meg 2-3 generaciovaltassal kesobb is gyarthat "regi mintat".
A 1956015 orvosi eset - preco2 azert letezik meg mindig, mert OE termek, nem lohetik le, amig az adott autogyartoval szerzodesuk van ra.
Az ultracontact a covid miatti potlotermek volt (tiz eves tavolkeleti minta orosz gyartassal), amit kenytelen termekszavatossag miatt meg kinalatban tartani.
Az ecocontactot szeretnek tolni ebben a meretben, ez igazodik a gyartoi marketing-strukturaba (kisauto meret - eco gumi; 16-18col premiumcontact [ha megnezed, 15 colban alig van mar preco, a 1956515-ot ne keverjuk ide]; 18+col sportcontact). Kivetelek persze hogy vannak, a fent emlitett gyari beszallitasok es gyartoi koltsegek miatt (hiaba jon pl a sportcontact7, defektturobol meg a sportconti3/5 a futo minta)
Az, hogy egy gumiból milyen méretet lehet kapni nem attól függ, hogy a méret kifutó-e (én még ilyet nem hallottam). Van olyan, hogy nincs xyz gumi abban a méretben, ennyi.
Continental PremiumContact 195/60R15 az alany. (nem195/65!) Hogy van az, hogy ebből a méretből a PremiumContact2 még simán megvásárolható, míg mondjuk a PremiumContact5 már nem. PremiumContact6-ból pedig méret sincs. Van helyette ez UltraContact.
köszi a választ. akkor ez az XL-es mondjuk "keverhető" a fennlévő gumikkal, de a defekttűrő nem - jó tudni.
sajnos hiába hirdetik, készleten gyakorlatilag sehol nincs már, a gyártó nem szállítja. még egy helyről várok választ holnapig, de ha onnét sem, akkor megnézem ezt az XL-eset. köszi!
Múltkor mondta a gumisom, higy ő is belefutott már hibás gyártású szelepekbe, pedig próbál jó minőségű szelepeket venni. Ez most mondjuk német,de ez is lehet hibás...
Figyi, ne foglalkozz az emberrel, a kényszerből elvégzett garanciális munkában amúgy semszokott lenni túl sok köszönet. Menj át egy másik gumishoz, egy megbízhatóbbhoz és mutasd meg neki a dolgot. Kerül amibe kerül csináltasd meg. Én ezt tenném, mert szeretek nyugodtan aludni.
Szerintem a felniknek semmi baja, nagy valószínűséggel a gumis vett egy raklap olcsó, szar szelepet, amit azért sem cserélt ki, mert csak ugyanolyat tudott volna a helyére tenni, feleslegesen meg nem dolgozik.
Nokian Wetproof (205/55/R16) kapcsán lenen egy kérdésem hozzátok.
Jelenleg elöl 2 vadonatúj, hátul pedig 1 csereérett (60e kilométers), 1 szinte új (5e kilométeres) gumim van, mindegyik 91V megjelölésű.
ebből szeretnék 1 darabot venni, de egyelőre úgy néz ki, hogy nem fog sikerülni, mert az a széria már kifutó. van belőle viszont új, ugyanaz a mintázat, viszont ez már defekt tűrő.
bal hátulra kerülne a gumi, ha ez számít. a kérdésem hozzátok: mit ajánlanátok, jó, ha veszek ebből 1 darabot és felrakom bal hátra, vagy vegyem párban, hogy egyforma legyen a két hátsó gumi teljesen...?
Lehet, hogy igazad van, de akkor már mind a négy szelep cseréjét kellene kikényszeríteni, most futkossak a Fogyasztóvédelemhez? Blokkot se adott. Nincs ehhez kedvem.
Én nem vagyok gumis, de ha a szelepeknél természetes, hogy elforognak, akkor miért van az, hogy a szelepsapka le- és feltekerése közben és még soha az életben nem tapasztaltam elforgást?
Olyan 30 év alatt... Se gumis által beszerelt, se autógyárt által új autóba beépített szelep esetében.
Szerintem meg menjen a sunyiba hogy egy 200 Ft-os kínai szart nem cserél ki, csak mert egy lusta disznó.
Új lemezfelnire rakattam fel a gumikat, és miután kijöttem a gumistól vettem észre, hogy az egyik szelep forog a felniben. Ez tegnap volt, mára talán egy tizedet vesztett a nyomásból. Ezzel vigyem vissza? Valaki segítsen légyszi.
Megvizsgálgattam őket, nem igazán tetszik, mert kotonvékony az oldalfal, hogy ha a nap felé tartom, átlátok rajta. Megnyomorgatva semmi tartása nincsen, szinte hallom ahogy pattognak el benne a szálak. Én abban a tudatban voltam, hogy ez egy túragumi, nem pedig ekogumi.... Játszottam a gondolattal, hogy elállok a vásárlástól és visszaküldöm, de nincs időm ezzel foglalkozni, meg a szállítási költségeket bukom rajta.
Én nem mondom, hogy egy sportgumit kerestem ami sprőd mint az állat és semmi rugalmassága, de ez a hihetetlen vékony oldalfal számomra döbbenetes, egy túraguminak vastagabbnak kell lennie
Köszönöm a választ. Közben kiderült hogy 2018-as gyártású volt a Bridgestone így azokat inkább hagytam. Amin még gondolkodom az a Vredestein wintrac, Dunlop Winterresponse 2, esetleg Hankook w462.
Nekem GY nyárik vannak a VW Touaregen- hasonló profillal- ez volt rajta gyárilag is, ez lesz harmadik szett, április elején felszerelem. SUV gumi.
Nagyon jó túragumi, jól tapad és viszonylag tempósan vezetek. Sokat tart, kb. 70e km, mert nagy a kerülete. 3.5mm-es profilmélységnél lecserélem, két széle szokott elkopni- ott vannak a vízkivetők, mert nehéz a kocsi.
Ennél az abroncsnál, szerintem fontos, hogy tartsd be a guminyomást. Ha megpakolod a kocsid, emeld meg a guminyomást, ahogy a cetlin írja.
Úgy érzem ideje cserélni a 7 éves Goodyear UG9 gumikat.Találtam jó áron Bridgestone Blizzak LM005 gumit. Vállalható a váltás erre vagy inkább visszaesés a Goodyear-hoz képest.
Megy a fingreszelés a környezettudatosságban, közben meg a pár héttel ezelőtti yachttűz itt volt a közelemben, egy közepes város teljes járműparkja egy év alatt nem ereget annyi károsanyagot a levegőbe, mint ez az egy tűzeset.
Ez megvan most is, csak össze kell legozni, hogy mit mivel húztak össze (mert a táblázatban csak a kategóriánkénti súlyozást mutatják, nem az overallt - az a cikk közepébe van téve, amin könnyű átsiklani):
Ha overall arányosítást néznénk, kiderülne, hogy a jól hangzó 40száraz-60nedves súlyozás az összképben valójában csak 28+42%. A száraz fékezés pl 6%, a nedves fékezés 13% a végeredményből. De a futásteljesítmény 12%, a gumipor-szennyezés 6%, a súly 3%. Reális, hogy jobban zavar az útmenti gumiabroncs-por (mg/km értékben!), mint a száraz fékút? Valakit lehet, de az annyira öko, hogy minek ül autóba?
Emlékeim szerint régebben az eredeti ADAC táblázatokkal lehetett mókolni, kidobálni a számodra érdektelen paramétereket, változtatni a súlyozási százalékokat. Érdekesen tudtak alakulni a dolgok, mikor kidobáltam a kopás, ár paramétereket...
Konkrétan a súlyozási szempontok és mérési kritériumok változtak.
Eddig a tartósság 10-20%-ban számított bele az értékelésbe, most 30%-ban. És szubjektív szempontok alapján figyelik a környezeti terhelést és fenntarthatóságot (pl a megvásárol abroncs gyártási helyét alapul véve - ami alapján egy spanyol gyártású Bridgestone többet utazik a németországi/lengyelországi gyártású Goodyearnál, ergo "jobban terheli a gyártása a környezetet", ráadásul a BS-t drágábban tudták megvenni a teszthez).
Ha megnézed a részletes bontást, annyi változott, hogy 2021-ben a GY a száraz fékezésen "bukott el", és mivel az volt a súlyozási szempont, hiába ért el máshol kiemelkedő pontszámot, ez a legrosszabb került a végső értékelésbe. Ezen kicsit tudtak javítani valahogy (2,6 helyett 2,2), így overallban jobb értékelést érhetett el (főleg a 0,6-os környezeti terhelése miatt, ami viszont már korábban is annyi volt). A BS szinte ugyanazt produkálta, mint 2 éve, stabilan 2.0-s átlagpontszámokkal.
Azért vicces hogy a Nokian pl TOPban végzett, pedig a környezeti terhelése magas, a futásteljesítménye alacsony, a kopásképe kritikus (mind 2,9), de olyan olcsón vették meg, hogy ezt hirtelen "ki lehetett" zárni a végső értékelésből... De a nedves útra a hosszanti aquaplaning sebesség miatt max pontszámot kapott, miközben a kezelhetősége a mezőny legrosszabbjai közé tartozik (az ilyen gumikat két éve kapásból 3.0-s értékkel hátrazavarták a középmezőny végére, mert akkor a nedves úton kezelhetőség volt a fő értékelési szempont).
De ugye akkor a Contit buktatni kellett volna, mert a mezőny legnehezebb abroncsa volt (ergo több anyagba kerül gyártani, ergo jobban terheli a környezetet).
Vagy a gumikeverék változott, vagy az adac teszt szimulációs körülményei (külső hőmérséklet, aszfalt, stb), vagy nemtom.
Viszont meg lett rendelve a GY, én netes kutakodás alapján tökegyformának "mérem" a 2 típust, a mérleg amiatt billent a GY javára, mert vagy 1 mm-el magasabb profilmélységet kapok a pénzemért :D
(számomra megdöbbentő, hogy vannak típusok különböző nagy(obb) nevű gyártóknál, ahol még a 7 mm-t sem éri el a profilmélység egy vadiúj guminál)
Én a Goodyear-t, főleg azért, mert a teszteken nagyon dicsérték, a Bridgestone-t nem annyira, a GY-nél ha jól emlékszem, minden paraméter kifejezetten jó volt, főleg a fékútja, ráadásul komfortos és gazdaságos guminak is bizonyult, a T005-ről túl sok kiemelkedőt nem mondtak. Egyik gumit sem használtam személyesen, bár most a nyári GoodYear, más modell, és az (is) tényleg nagyon jó.
205/55 R16 (91V) méretben gyakorlatilag ugyanabban az árban tudnám beszerezni a Brigi T005 és a Good Year Efficientgrip Performance 2 gumiszettet.
Ti melyiket vennétek?? (Annyira fej-fej mellett érzem, hogy szinte a pénzfeldobáson gondolkozom :D de hátha felcsendül itt valami szakmai érv is az egyik mellett... :) )
Ford Fiesta 1.4 TDCi 2006-os az autó. Melyik gyártótól ajánlotok minőségibb, négy évszakos gumikat? Évente 3-5 ezer km, főleg tavasztól tél elejéig használatban, város és országúton, autópálya nagy ritkán, de azért télen is időnként városban. Nézegettem a választékot, de kezdtem elveszni s ok márka között.
Nekem meg olyan tapasztalatom van, hogy ha egyszer felfújta, nem hajlandó leengedni, lenyomni, és elforgatni a felnin, ha esetleg 10 súly kell rá. Lehet 2 is elég lenne.
Jóvanazúgy :-(
Tényleg, régen volt a gumikon egy jel, amit a szelephez kellett tenni (vagy vele szemben). Ez már kiment a divatból?
A gumisok is megérik a pénzüket, szinte mindenkinek van velük kapcsolatos negatív tapasztalatuk igaz azért hál istennek több a pozitív.
Új garnitúra gumit vittem a gumishoz, régi gumi felniről le új pedig felszerel, kicentríroz, fizet elmegy, használja az autót.
Aztán mikor kimentem lakott területről kb. 110-körül elkezdett kissé remegni a kormány, előtte természetesen semmi sem volt.
Legközelebbi alkalommal vissza a gumishoz, hibajelenség felvázol, szaki újracentríroz, természetesen garanciában, mert ez nem a gumi hibája.
Megint jön megy az autóval, ismét lakott területen kívülre kerülve kicsit nagyobb sebesség megint rezonál a kormány.
A t.köm tele volt már ezzel a cirkusszal, a gumi zsír új volt, nekem még sosem volt problémám új garnitúrával, az autónak meg megint nem lehet baja hiszen a régi gumikkal nem rázott.
Mivel az első gumis már 2x próbálkozott rendesen centrírozni, gyanakodtam, hogy ott lehet a hiba nem a gumiban vagy az autóban vagy a kormány romlott el......stb...ezért no menjünk másik gumis műhelybe.
Mondtam mi történt, erre ők elkezdtek somolyogni, hogy hol is voltam melyik gumis műhelyben?
Aha mondták akkor megvan a hiba, nem én vagyok az első aki ott "pórul" járt, és idejött hozzájuk.
Megint kapott egy centrírt, itt ugye fizettem érte, és mondták menjek próbáljam ki, és ha neadjisten nem lesz jó jöjjek vissza.
Természetesen jó lett, semmi kormány rezonancia szépen futottak a gumik.
Gumis, és gumis között is van különbség, ezt megtanultam, pedig nem sufniműhelybe vittem elsőre sem, ráadásul többször voltam ott is korábban, de ez ugye már az említett esetek miatt ki van csukva.
Sziasztok! A hétvégén sajnos megpatkáztam a jobb első gumit! A mellékelt képeken látható a gumi sérülése. Szerintetek ez a gumi kuka, vagy használható még? A gumisom szerint lehet vele járni...
Én ezért küzdök sokat az autószerelőmmel.. Észreveszek valami változást, kimegyek hozzá, elmondom mi a baj, erre ő próbálja bizonygatni hogy dehát az jó. Hiába mondom hogy csak ismerem az autómat..
Jó példa Cliom, amivel 4,5 évig küzdöttem. Talán még ide is beírtam a fájdalmamat.
Szóval akkor vettem a 4 Nexent, majd észrevettem, hogy 90-nél remeg az autó(előtte a vétel után csak a városban használtuk, szóval gondolom előtte is csinálta..). Csak akkor, és az egész autó, a kormány nem. Szerelő, nézze meg. Szerinte gumishoz menjek vissza, ez gumi vagy kerék. Ok, vissza, de minden rendben. Futóműbeállitás, ott sincs hiba. Ja,meg a 4s gumik mind huisak, ócskák...😀
Vissza a szerelőhöz. Semmi ötlet, esetleg féltengely, de megnézték és az is jó. Közben pár hónap csúszás, mert a feleségem járvele, így csak ritkán veszem észre a remegést. Újabb körök, minden hibátlan. Ez ment eddig, aztán az ősszel FB csoportban olvasom egy srác ugyanezzel küzdött, és a motortartó bak okozta. Nemrég vittem műszakir, mondtam a bakot cserélje ki. Megnézte( nem először!), és nem kell azt cserélni, semmi baja. Mondtam nem érdekel, 22 éves autó, nem ártunk vele, és az én pénzem.
Másnap mutatta a régit, az alja darabokra volt szakadva. Azóta megszűnt a remegés..
Látom talán nem volt még felkeményedett gumival dolgod.
Én nem szoktam a körmömmel nyomkodni az aktuálisan szolgálatban lévő gumiabroncsaimat, hanem a viselkedése hívja fel a figyelmet, hogy már vmi nem olyan, mint előtte volt.
Mivel ha ilyen jelenségről beszélünk akkor feltételezhetően nem új gumikról van szó, és mivel nem újak a gumik hanem már x éve ( x szezon óta ) használom őket így feltűnik a változás.
Ugyanott mint évek óta, ugyanúgy ahogy évek óta használva az adott gumiabroncs főleg nedves, hajnali párás úton mondjuk álló helyzetből indulva megcsúszik, kipörög a kerék, körforgalomba ahogy x éve ugyanúgy behajtok, és haladok egyszercsak elkezd a kifelé csúszni az autó, teszko gazdaságoshoz befordulva, kis emelkedő s kanyarral "fehér" aszfalttal, szintén megcsúszik az autó....
Főútról lefordulva szépen lelassítva mellékútra fordulva kigyorsításkor csak pörög a kerék ( dolgozik a kipörgésgátló ) mert nincs tapadás mert már olyan, mint az üveg, felkeményedett.
Feltételezem az ember a saját autóját ismeri hiszen évek óta néhány tízezer vagy neadjisten néhány 100 ezer km-t már lefutott vele, és mivel már lehet, hogy x féle/fajta gumiabroncsot is elhasznált ugyanezeken így feltűnik a változás, a megváltozott viselkedése.
Ugyanazon az autón ugyanott közlekedve stb. másik garnitúra gumival nincs ez a jelenség, és a felkeményedettet lecserélve is ugyanúgy megszűnik ez a fajta a csúszkálás.
De legyen körömmel nyomkodás is......pl. Nokian téli még jó 6mm-es profilmélységgel, de szinte üvegkemény futófelülettel, szárazon még o.k. volt sőt még hóban is, de kis nedvesség, neadjisten esőben már nem volt biztonságos vele közlekedni, csúszkálás helyett inkább lett helyette 4 évszakos.
Mennyire lesz kemény, és mihez képest? Körömmel nyomva érezhető, vagy a közlekedésben megcsúszik? Én még nagyon kevés autót láttam, ami a körforgalomban, vagy kisebb kanyarban, hogy megcsúszna, csak az itteniek tesztelik a gumijaikat?
Nekem idén egyszer volt olyan helyzetem, hogy működött a blokkolásgátló a régi téli gumikkal, tesztelni is ritkán tudom, mert minden lom előrecsúszik.
A Nexenek nekem 2,5évesek és 35eKm van bennük, kb 6,5mm most a profilmélység. A fizikát meghazuttolni nem lehet: a havas teljesítményük érezhetően romlott, de még mindig simán megy fel az autó 11%-os emelkedőn, ott ahol már a kombi autókat & teherautókat hóláncozzák. A képek nem adják vissza, de elég nagy domb - mivel természetvédelmi terület, ezért nem sóznak, illetve -17fokban a nem sokat ér...
Én most ősz végén cseréltem le a még épp téli kopásjelző feletti mintás Nexeneket. Volt repedezés, főleg a mintaárkokban látható, meg kicsit a téli cikkcakk minták nyíltak tovább, mert eredetileg voltak, de maga a minta még puha volt. Lehet, hogy még 1 évet simán kihúzott volna.
Most a TOYO AS2-t vettem, kb. Nexen szint lehet, + a teszt szerint kicsit kevesebb futást bír majd, de pont elég lesz 4 évre, ha megtartom addig ezt a kocsit.
Nekem mindkét kocsin Nexen van, egyiken 5, másikon 3 éve. Minkettő 20 ezret futott ezalatt, jelentős kopás egyiken sincs, de azért az 5 éves kicsit többet kopott. Mondjuk az nagyon keveset megy, viszont jóval sportosabban..😉
Szomorú, hogy a Kléber is. De szerintem nem véletlen. Becsületes nepper csinált egy Hankook gyárlátogató videót, ott beszélgetett a vegyésszel az alapanyagokról. Nyilván nem mentek bele szakmailag nagyon de a hölgy szavaiból már kiderült számomra még ezen a közérthető szinten is, hogy a gumi öregedését gátló anyagok ha "elfogynak" az abroncsból, akkor kezd repedezni, meg szerintem keményedni is. Márpedig nekem az jött le az egész beszélgetésből, hogy ez az elfogyás (pl. UV hatására) hamarabb bekövetkezik, mint némelyik abroncsnál az elkopás.
A beszélgetést hallgatva nekem egyből beugrott ez a dolog: a mostani gumikra jellemző korai repedezés és felkeményedés.
Tehát jó, ha 4-5 évet lehet számoln egy abronccsal, ha nem kopik el ezen idő alatt, akkor is kuka csak más okból.
Én sem gondolom, hogy ennyi km-nél felkeményedne, de gondoltam hátha van más tapasztalat.
Egyszer voltam olyan helyzetben, hogy költözés miatt (tudtam, hogy utána alig használom a kocsit, a nyárim meg elöregedett már)fent hagytam egy 3 éves télit a kocsin nyáron, és a nyár végére kb balesetveszélyes lett, de ott azért volt bennük sok 10.000 km már akkor.
Spórolni tetszene, de a biztonság meg azért csak fontos....
A felkeményedést nem tudom, de a kopása elviselhető.
Én régen egy Octavian fent hagytam a téli Matadort nyárra (nem volt másik felnim), gondoltam ha lenyalja nyáron akkor se fizettem rá. Nem nyalta le, legalábbis egy nyáron nem.
Évek óta 4évszakos párti vagyok, mindkét autónkon most is az van. Teljesen elégedetten használom őket.
Az egyik szett nyáron lesz 5 éves, és már eleve gondolkodtam hogy 2023 télre már kellene cserélni újra, de ma szembejött egy nagyon jó lehetőség, 4 db Hankook w452 1 évesen kb 0 futással, bagóért.
A kocsit 95 %-ban városi 1-2 km-es utakra használjuk, csak 1-2 havonta megyünk vele 100 km-t városon kívül, hogy kicsit kiszabaduljon. Évente 3500 km a futása.
Szóval a kérdés, mennyire kopna a téli ha állandóan azt használnánk, vagy lehetne- e arra számítani, hogy mondjuk 2 év után felkeményedik?
Feltételezem a kérdező nem üzemeltet hasznongépjárműparkot így kérdése is valószínűleg sima személyautó gumikra vonatkozott, erre te ráhozod a "szívbajt" a 40 %-os áremelkedéssel.:)
Utánanéztem pontosan, tavaly februárban rendelt Nexen 4évszakos garnitúra kerekítve 144 ezerért jött meg házhozszállítva, tegnap ugyanez ( raktáron 99 db gumi, tehát létező készlet) került volna kerekítve 148 ezer Ft-ba futárral együtt, így amit írtam a 10%-os áremelkedés 1 év alatt sem jön össze.
" Két hete kaptam meg (nagy nehezen), egy szett négyévszakost egy német cégtől egy haszonjárműre, Nexen-t, nagyon drága volt. Talán 40%-ot nőtt az ára, tavaly januárhoz képest. "
Nem kétlem, de remélhetőleg nem ez lesz az általános.
Tavaly februárban vettem Nexen 4 évszakost, most darabja, fogjuk rá 4000 Ft-al drágább, mint 1 éve, ez ca. 10 %-os emelkedés ami az 1 éves ( pártunk, és kormányunk szerinti ) élelmiszeráremelkedéshez az 50 %-oshoz képest csekély mértékű.
Vedd meg a tavalyit, ami készleten maradt, egyre drágítják. Két hete kaptam meg (nagy nehezen), egy szett négyévszakost egy német cégtől egy haszonjárműre, Nexen-t, nagyon drága volt. Talán 40%-ot nőtt az ára, tavaly januárhoz képest.
" minden újabb autónak van egy optimális sebessége, aminél az út ellenállási erők és a vonó erő szépen kiegyenlítődnek "
- ...szerintem abszolút korrekt amire gondolt ---> lehet, kicsit rosszul fogalnazott de szvsz. a lényeg átjött ---> egy terepjáró 'szenved' autópályán, egy sport-ra hangolt autó pedig a nagyvárosi dugóban ---> van optimális sebesség, konstrukciótól függően más és más... -
ezen kivül a többi o.k., korrekt; de ez "borzaszto": "minden újabb autónak van egy optimális sebessége, aminél az út ellenállási erők és a vonó erő szépen kiegyenlítődnek"
korrekten: allando haladasi sebesseg mellett az ellenallasi erö es vonóerö mindig egyenlö;
A fogyasztás inkább lábfüggő jelenség: minden újabb autónak van egy optimális sebessége, aminél az út ellenállási erők és a vonó erő szépen kiegyenlítődnek és ha nagyon ritkán fékezel és gyorsítasz, nagyon keveset fogyaszt. Aki sokat vezet egy autót, az érzi ezt a sebességet.
De a egy kicsit fáradt, vagy feszült - amit nem is veszel észre (például melletted az anyósod ül:))) )- és dinamikusabban vezetsz, egyből 1.5 literrel többet fogyaszt.
A gördülési ellenállás is sebességfüggő. De sokat számít a guminyomás.
Nézd meg, ha a hidegebb idő miatt nem esett a nyomás a gumiba. Nekem 0.2 bárt szokott esni, novembert közepétől december végéig.
Többet eszik a puha futófelület miatt. Télen minden növeli a fogyasztást: sürübb levegő, sürübb kenőanyagok, a motor bemelegedése tovább tart, a világítás gyakrabb használata etc... Én 4évszakost használok, nekem a téli benzin bevezetése dobja meg az étvágyat 2-3decivel.
dynaxer-hp4Kléber 235/50/r17 -tal kapcsolatos tapasztalatok véleményekre lennék kivàncsi. Mondeóra kéne havi kb 4000km vegyes hasznàlattal. Hankook ventust néztem még de létezik, hogy annak nincs peremvédője? Alufelnire lesz majd.
"Ein mit den höchstwirtschaftlichen Reifen der Klasse B ausgestatteter Pkw verbraucht pro 100 Kilometer etwa 0,1 Liter weniger als ein mit Reifen der Klasse C bereifter Pkw. Der Verbrauchsunterschied zwischen dem besten und dem schlechtesten Reifen (A–G) ist beträchtlich, nämlich circa 0,6 Liter pro 100 Kilometer."
"Zum Spritsparen mit den richtigen Reifen sind die Energieeffizienz und der Rollwiderstand also gute Indikatoren. Der Verbrauchsunterschied kann bis zu 0,5 Liter auf 100 km betragen."
"Verschiedene Tests haben gezeigt, dass sich die Kraftstoffeinsparung meist in einem Bereich von etwa 0,5 Liter je 100 Kilometer bewegt – teilweise auch weniger"
Új téli gumi szerintetek nagyjából mennyivel növeli a fogyasztást általában egy nem új, de 1 éves nyárihoz képest? Azt tapasztalatom az elmúlt pár hétben, hogy számottevően növekedett az autóm fogyasztása. Hankook W425 téli gumit vettem. Szinte mindig azonos útvonalon, hasonó tempóban és forgalmi viszonyok között autózok, hosszabb távon, ezért jól ismerem, hogy mennyit szokott fogyasztani átlagban az autóm. Az időjárás is a novemberihez hasonló, amikor még a nyárival mentem. Vajon 0,1-,0,2 liternél nagyobb külünbség is összejöhet csak a gumi miatt, vagy más lehet az oka a megnövekedett fogyasztásnak?
Pont azért kérdezem az árat itt, mert tegnapi keresgélésem eredménye az volt, hogy az árukeresőn drágább a legolcsóbb bolt is, mint azon 1-2 gumis webshopban, melyek neve eszembe jutott.
Én nem weben szoktam gumit venni, de ez most nem nekem kell.
Amúgy köszönöm mindenkinek a választ!
Egy kis tapasztalat amivel pedig én szolgálhatok: a Rotalla téli gumi (DOT 2016) mostanra jutott el arra a szintre, hogy városban, vizes úton, a forgalom diktálta tempóban jobbra kanyarodva megcsúszott az autó.
6,5 éves, szerintem tempós vezetéssel - ez barátomra nem jellemző - olyan 1-1,5 évvel ezelőtt derült volna ki róla, hogy már nem az igazi. Kínai gumitól meglepő eredmény számomra, de ettől még tartózkodnék a megvásárlásától.
" Eszem-fa...m megáll ennek a javítószettnek az árán! "
Valószínűleg azért ennyi az ára mert vannak akik még ezt is megveszik, mondjuk ennyiért, ahogy írod, kimegy a helyszínre egy mobil gumis szerelőcsapat.:)
Egyébként ha már pótkerék, legyen az szükség vagy alapméretű kerék, szerencsére nem sűrűn használja a normál autós.
Előző autóm gyári pótkerekét 12 év alatt sosem használtam, légnyomást talán ennyi idő alatt 2x ellenőriztem, de sosem volt lapos, miért is lenne az?
Mostani autóm is majd 10 éve megvan, sosem használtam még a pórkereket, és amikor ellenőriztem a guminyomást sosem volt lapos, néhány tized ment bele, de sosem volt használhatatlan.
Szivargyújtóról működő kis kompresszor mondjuk van a pótkerék mellett.
Utóbbival a majd 10 év alatt 1x volt lassú defektem, egy vasdarabot szedtem össze valahol, alig, de lassan elengedte a nyomást a gumiabroncs.
Egymásba tekeréssel korlátlanul toldhatók, vagy esztergályos csinál egy közdarabot és egy flexibilis csapbekötő csővel meg lehet csinálni. Ha ilyen gondom lenne, levarázsolnám a préselt rögzítést és egy oxigéntömlővel+2AWAB bilincsel gyártanék egy nekem megfelelő hosszúságú példányt
Párszszáz forintért megoldható, hogy a pótkereket ne keljen kivenni a nyomás ellenőrzésekor/pumpáláskor - mivel a szelep általában lefelé néz a csomagtartóban
Nyilván ha a TPMS-re fel lehetne programozni a mankókereket, mint pótkereket, akkor egyáltalán nem kellene nézni, mert az ember látná amikor fújni kell bele - már ha szoftveresen tudná kezelni a mankókereket.
Valóban ez alapján elvileg lesz benne pumpa is, de ez így kb akkora méretű ránézésre, hogy nem fér be a mankókerékbe - jövő héten kapjuk meg. Ergo ez a pumpa is kb ránézésre kb akkora, mint a 2 cilinderesem, de lehet csak a fotó csal. Ha mankókerék lesz, akkor kb naptár és havonta egyszer a kútnál nyomásellenőrzés neki, mint ahogy manapság is csinálja a halandó TPMS híján... - legalábbis annak, aki nem akar annyi cuccot cihelni az ignis amúgy is parányi csomagtartójában.
A defektjavító szettben is kell hogy legyen egy szivargyújtóról működő elektromos pumpa, az szerintem bőven elég arra az esetre, amikor fel kell tenni a mankókereket.
Milyen gyakran nézegetnéd egyébként a nyomásást? Nekem mondjuk teljes méretű pótkerék lett a defektjavító mellé, de max a nyári/téli és visszacserénél szoktam megnézni, hogy nincs-e leeresztve, és 4 év alatt egyszer sem volt.
Igen ezt értem, nekem egy kétcilinderes pumpám van jelenleg, ami az ignis csomagterébe mindennapos vendégnek nem ideális. Ezért gondoltam, hogy a használható nyomás meglétét praktikusan ezzel is lehetne ellenőrizni - a jelenlegi autóban TPMS sincs, ezért nekem ez is új. Mert hiába van mankókerék, ha nincs benne elég nyomás... de ezek szerint a mankókerék nyomásának ellenőrzésére nem lehet használni, köszönöm. Marad a rendszeres kipakolásos ellenőrzés.
A mankókerékbe nem tesznek TPMS-t, mert egyrészt más nyomás kell bele, mint a többi kerékbe (mondjuk 4.2 bar, a normál 2.4 helyett), másrészt meg nem járhatsz vele hetekig, csak az első gumiszervízig, ahol megcsináltatod az eredeti kereket.
Autócsere közepén vagyunk. Eddig teljes értékű 5. kerék volt a pótkerék szép nagy rombusz emelővel. Az új autó 175 60 R16 nyári szettel jön. Erre már el van intézve a 4 évszakos, ami nekünk meg fog felelni a felhasználáshoz, de teljesértékű pótkerék egyrészt nem fér be az új Ignisbe, másrész mankókereket még sosem használtam. Annyit tudok, hogy csak szervízig, korlátozott sebességgel lehet használni és nagyobb nyomásra kell fújni.
Amik a kérdések. Mekkora mankókerék fér bele/jó az új Ignisre? Lehet bele tenni TPMS-t, hogy ne kelljen állandóan nézegetni a nyomást? Mintha valahol azt írták volna, több, mint 4 TPMS-t lehet felprogramozni egy autóhoz, de nem tudom a 4 fent lévő kerék mellett kezelik-e a mankókerék nyomását, illetve egyáltalán belefér-e a szenzor... a másik meg, hogy milyen használható emelőt szerezzen be az ember hozzá, mert régen is emlékszem sok olyan kis emelő volt forgalomban, aminek a használatát senkinek nem ajánlottam volna, csak mostanra már elhomályosultak ezek az emlékek...
A másik amin gondolkodom az az, hogy a kerékragasztó szett használata esetén azt mondták a TPMS kuka... az egy tízes.. a mankószettek kb 60-tól indulnak, normális pumpám meg van. Nekem a kerékjavító szettek is szűz terület, eddig csak teljesértékű pótkereket használtam, azaz sétáltattam, mert használni már több, mint 20 éve kellett...
Mamataxin nálunk most Falkenek vannak, célnak megfelelnek. Kicsit kínoztam őket, vízben, szárazon rendben vannak, hó nem volt, így ez egyelőre mindegy.
Ha sok pénz van rá, akkor a most már nagy öreg Micehelin CC 2, esetleg az itt kedvelt Hankook, bár ezzel kapcsolatban nekem csak rossz tapasztalatom volt.
Nem gondolnám túl éves 5000km-nél. Bármely új négyévszakossal a hazai mezőny jobbik felébe kerültök, nem csak rajtatok fog múlni innentől.
Szeretném kikérni a szakma véleményét egy dilemmámmal kapcsolatban. Másfél éve került az autóra egy szett Vredestein Quatrac (205/55R16 91H), amiből most az egyik sajnos javíthatatlan defektet kapott, a csavar kiszúrta az oldalfalát is... vagyis annak az egynek vége van. A nagy dilemma: vajon elég csak a javíthatatlant cserélni, vagy kizárólag párban szabad? A mostani profilmélységük 6,5 mm. Az új, ha jól emlékszem kb. 7 mm. Nyilván, ha lenne 1 mm különbség azonos tengelyen, akkor nem hezitálnék, de 0,5 mm már elgondolkodtat. Észre lehetne venni ennyi különbséggel bármit is a menettulajdonságon?
Tapasztalat a WRD4-ről: havas úton teljesen jól ment, szinte teljes terheléssel, meg tudtam állni és elindulni sem volt probléma. Voltam oylan úton, hogy kb. 30 kilométeres szakaszon itt-ott busz, és különféle személyautók díszítették az árkot valamint az útszéli fákat. Itt a Nokian tudta a dolgát. Száraz és nedves aszfalton érdemes volt odafigyelni, mert hajlandóságot mutatott nem várt akciókra - pl. túlforgott kerekekre, egy egyébként nyugodt mozgású konyhaszekrényen, amit Citroen C4 Grand Picasso-nak becéznek, 1.6HDi motorral. Számomra egyértelmű, hogy többet nem veszek ebből a márlkából.
Ha jól emlékszem, kb. 4 éves, garanciális csere volt a teljesen szétcsesződött WRD4 helyett. Állítólag valami gyártási probléma volt a Nokian-nál, amit azóta kiküszöböltek. Mintegy 20 - 25 000 km lehet benne.
Ez még hagyján, de nekem foszlik le a futófelület a Nokian WRD4-ről. A futófelület még símán ezt a szezont kibírta volna, ha csak a bordamélységet nézem, de a szakadozó futófelület nem igazán bizalomgerjesztő.
Így megvételre felkínálom a C4GP 4 lyukú, 4x108, ET26 (v. 25 ?), 16 collos, agyméret 65.1mm lemezfelniket, teljes garnitúra (16db) csavarral, a gumi nem árképző. Így, a mai árakat tekintve, 40 000 Ft-ra gondoltam mindenestől. A felnik az autóhoz illeszkedő gyári méretűek, Citroen szalonból, koruknak megfelelő festék kopással.
ez lehet abbol az egyszeru okbol, h mar nem raknak bele annyi kaucsukot.
en most a skodamra cserelem a 14-15 eves teli gumit, nem ment sokat es bent volt tartva, de a szelen mar elkezdett repedezni. Es meg csak nem is kemenyedett fell szerintem a tobbi resze :-( Szomoru amit irsz, demar szinte semmi pl konyhai nagygeppel sem nem lehet 5 ev fole tervezni, se Bosh se semmi :-(
Szal most megy ra a H-s VREDESTEIN Quatrac 91 H es vege hal istennek a keresgelesnek, mar az is volt vagy 2 nap :-)
"Ahogy olvasgatok, ez nem márka specifikus, szinte már minden gumi elkezd pár év után kirepedezni. "
Előfordul egyre gyakrabban, de még nem beszélhetünk általánosságban róla, viszont manapság tapasztalható, hogy a fiatal néhány éves gumik elöregednek, felkeményednek, és ezzel egyenes arányban csúsznak nedves, vizes úton, muszáj cserélni őket pedig nem repedezettek.
Volt repedezett gumim is amit emiatt cseréltem, de legutóbb 2 garnitúra azért lett cserélve mert néhány éves koruk ellenére felkeményedtek.
Nem tudom ,mennyit szánsz a dologra , de én 20-22 ezer ft környékén látok Yokohama, Hankook, Nokian, Nexen, Uniroyal, Toyo, Kumho gumikat, ezekkel nem fogsz mellényúlni. Amire ekkora gumi kell, arra drágább felesleges, az olcsóbb meg nem annyival olcsóbb, hogy megérje kísérletezni.
Igazad van, azért vannak a gyári gumiabroncs méretek, hogy ahhoz igazodjon az adott autó tulajdonosa, nem ahhoz, hogy az még elfér..... meg belfér....még az is jó lenne...stb.
Jó gumi az a Vredestein, a teszteken is elég jól teljesít. Azonban nem jelenthető ki, hogy egyértelműen jobb lenne, mint a Hankook W462. Nyilván minden teszt más, évjárat, méret stb. is számít (olyat úgyse találok, amiben az én méretemet szerepeltették). Ebben a tesztben mindkettő kipróbálták: https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Tyre-Reviews-Winter-Tyre-Test.htm
Ez alapján összességében kicsit jobbnak tűnik a Hankook, de nincs köztük érdemi különbség. Ezen a szinten inkább az ár számít.
Ez már a fájdalomküszöbömön túl van sajnos (a 195/60 R15 kicsit ritkább méret, ezért is drágább). Közben eszembe jutott, hogy vezettem már Laufenn téligumival szerelt autót, ami borzasztóan rossz volt vizes úton, meg is tapasztaltam hogyan működik az ESP (szerintem normálisan mentem, de kanyarban hirtelen megcsúszott).
Végül Hankook W462-t (Wintercept RS3) rendeltem. Ez még vállalható áron van és ha nem is prémium, de azért jó közép kategória. A tesztek alapján nem rossz. A saját autómban csak ABS van, se vészfék-asszisztens, se ESP. Talán emiatt veszélyhelyzetben még inkább számít a gumi úgy is, hogy teljesen nyugis, visszafogott tempóban szoktam közlekedni.
Téligumit akarok venni 195/60 R15 méretben. Nincsenek nagy elvárásaim, a régi 9 éves gumijaimat akarom lecserélni. Havat max. évente 1-2 nap fog látni az autó, de a nyárival mgésem akarok kockázatni (4 évszakos most nem opció, tavasszal vettem új nyárit). A Laufenn IFIT+ LW31 gumival mik a tapasztalatok? Vagy magával a márkával? Mennyire vállalható?
így van, csak nekem eszem ágában sem volt nála venni az erősen korlátozott választékból jó drágán, amit ajánl, helyette inkább Stevie-től az általam kinézettet. Nem vagyok neki nagy üzlet, mert külön felnin vannak, sk cserélgetem a garnitúrákat, csak az újakat szoktam szereltetni, meg 2-3 évente centrír (keveset futnak). A régit viszont otthagytam, nem volt pofám meghirdetni, annyi önkritikám van, hogy szart nem adok el :) Tény, hogy az a Misi (Latitude tour) nem öregedett szépen.
Sehol sem a te érdekedet nézik. Tisztelet a szűkülő számban, de még lévő kivételnek, a nagy többségnél csak az számít, hogy mennyit tud rólad legombolni.
1: Vegyél nála új szettet, mert a mostani már gatya.
2: Ha már vettél, akkor már nem is gatya, hagyd ott, majd ő eladja valami csórónak 15-ért.
Régi Misi nyári garnitúrámat vittem centríoztatni gumishoz, tény, hogy már eléggé repedezett volt, tervben is volt a csere. Gumis: hát ő ezt már nem tenné fel, hosszabb útra inkább ne induljak el vele.
2000km-el később vittem az új garnitúrát szereltetni, ugyanez a gumis ugyanazokra a régi gumikra: hát ezek még egész jó állapotban vannak, otthagyom neki?
A nyíl a menetirány, a vonal az adott abroncs közepe, tehát a számok a futófelület külső vagy belső téli kopásjelzőig mért értékeket mutatják miliméterben az adott keréken a Mórickarajzomon. Azért voltam erre kiváncsi, mert a felniken és az autón meg lettek fordítva az abroncsok ezelött 1000Km-el, és érdekelt hogy a külső/belső oldali kopás közti különbség mekora. Megmondom őszintén, nagyob különbségre számítottam, mint 2-3tized milliméter...
Nexen kopáskép 31eKm után, aminet kb egynlő arányban használok város/országút/autópálya viszonylatban - az autó 1180Kg, 130ló és 285Nm teljesítményű. Az értékek a téli kopásjalzőig értendők miliméterben, a futófelület külső&belső oldalán, illetve a futófelület közepén a mintaárok aljáig. Szerintem nem rossz...
Ez egy GY Eagle F1 Asymmetric 3 abroncs. Címke: fogyasztás C, tapadás B vagy C. Ez egy túra gumi.
Ilyen volt a 2018 VW Touareg gyári abroncsa. A gyári szett kb. 75-80e km tartott, a következő is kb. ugyanennyit, mindkettővel két szezont jártam, most október végén vettem meg a harmadik szettet, azt is pont ez a model, de 2022 gyártás- és demo gumik voltak (a szalonba levő autókra voltak felszerelve- de nem voltak használva- így olcsóbban megkaptam). Szerintem ez a legjobb SUV gumi a piacon, egy nehéz és nagy autóra- 300 ló alatti motorozással.
Mivel az autónak folyamatos 4x4-es hajtása van, nem koptatja sarkosra a gumit (ha koptatná, akkor talán 4mm profilnál is ki kéne dobni, mivel az esőelvezető kanálisok eltűnnének- ahogy Te is leírtad). Sajnos nem lehet vele járni a 1.6mm kopásjegyig (ha lehetne, talán 110e km is elmenne). Miért? 75-80e km környékén elkezd zavaróan nyikorogni az élesebb kanyarokba, kb. 2.2-2.5mm-es profillal. A nyikorgás kétélű. Vagy kicsúszik vagy nem, így azonnal lecserélem- az gyári szettet 2020 szeptember elején cseréltem le, az autóba 110e km volt (30e-ret jártam két év alatt a télivel is).
A sportgumi, amit belinkeltem, hasonló profilozásású, de max. 40e km fog tartani. Az autó 2018-as, 70e km van és ez a harmadik szett, amit vettünk rá.
Érdekes gondolatok jutottak eszembe erről a gumiról.
Mint írtam korábban, én olcsó Taurust (Ultra High Perfornce) vettem, pont ez nem tetszett a mintázatában, hogy túl sok, és széles a hosszirányú mintaárok, így kevesebb a pozitív mintaelem.
Amit még hiányolok, hogy a hosszirámyú mintaárkokból oldalra kivezető kis árkok, így tényleg nem nagyon lehet 1,6 mm-re engedni a kopást, mert oldalra nem tud kimenni a víz.
Érdekes módon viszont a Forma 1 esőgumikban is csak ilyen hosszirányú árkok vannak. (igaz ott nem 1,6 mm az előírás)
Nyári gumim a végét járja, cserére szorul, négy évszakos gumin gondolkodom, mégpedig ezen Hankook Kinergy 4S 2. Van tapasztalata ezzel a típussal valakinek, mert nekem szimpatikusnak tűnik.
Szerintem a profilmélységnek nincs túl nagy jelentősége...én vettem barum brillantis 2-t mert annak volt a legnagyobb. Három év és 30000 km alatt teljesen vége lett. Nagypapás üzemmódban..
Most láttam először olyan gumi címkét, amin A besorolása van a tapadásnak.
Nyári sportgumi, gyorsan fog kopni... a tegnap szállították le gyorspostával a németektől. Nagyon hasonlít a profil pl. a GOODYEAR EFFICIENTGRIP SUV gumiéhoz.
Azert meg nem b.sztak meg senkit, hogy nagyobb teherbirasu gumit rakott fel. Ilyen szempontbol lefele kompatibilis. (nekem volt V sebessegindex gyari szerelessel, ami nyilvan a matrican is ott figyelt az auton, mikozben a vegsebesseg szerint a T is eleg lett volna).
A biztosító esetleg kötözködhet (jogszerűtlenül, alap nélkül, de megpróbálhatja),
Van biztosítási szerződés, ami alapból tartalmazza feltételként. Ha nincs benne a szerződésedben, de az igazságügyi szakért leírja, hogy évszaknak megfelelő gumival elkerülhető lett volna a baleset, akkor megint csak nem fognak fizetni. Ebben nem érdemes okoskodni.
" A 2013-as Nokianokat cseréltettem le. Repedés semmi, mintamélység 6 mm, más volt az ok. "
7 éves téli Nokiant kellett lecserélnem mert felkeményedett, hiába volt még ca. 7 mm-es a profilmélység száraz út kivételével mindenhol csúszott, kis sebességnél nedves úton kanyarban, körforgalomban....ez nem volt repedezett csak kőkemény.:(
Ugyanez történt 4 éves Hankook téliekkel, profilmélység igaz kevesebb volt, de a csúszkálás ugyanaz, cserélni kellett.
"Magyarországon nem büntethető, aki télen is nyárigumikon közlekedik, de erősen ajánlott az időjárási körülményeknek megfelelő abroncsok használata, valamint ha balesetet okozunk ami visszavezethető a gumikra, akkor a jogszabályok értelmében már mi vagyunk a felelősek."
Ez csak nekem fából vaskarika, emberek? Milyen "jogszabályok értelmében"? Ha nem büntethető, akkor nem büntethető. Ha nem kötelező, akkor aki nyárival jár télen, az teljesen jogszerűen teszi a jelenlegi jogi környzeteben. Hogy lenne már bármiért felelős, ha a jogszabályoknak megfelelően járt el? A biztosító esetleg kötözködhet (jogszerűtlenül, alap nélkül, de megpróbálhatja), de felelős hogy lehet az, aki nem sértett élő jogszabályt a nyári gumival? Nehogy már egy nem leírt jogszabályt meg lehessen sérteni! Egy ajánlás meg csak egy (amúgy persze praktikus és ésszerű!) ajánlás. Teljesen jogszerű a nyárigumi téli használata ma Mo-on és semmiféle szankció nem járhat miatta. FeleLŐTLENség az lehet, ejnyebejnye lehet, de az nem jogi kategória, hanem erkölcsi.
Ja. A oldalon megsporol valami szennyezés, B oldalon meg 2x annyi hullanek gumit termel, aminek az újrahasznosítás nem megoldott. Mondjuk Afrikába jó még évekig.
Üdv. Minap voltam egy gumisnál. A 2013-as Nokianokat cseréltettem le. Repedés semmi, mintamélység 6 mm, más volt az ok. Mutatja, hogy a frissen felrakott gumitól már nem várjam, hogy ennyit kibír az anyaga. Több olyat is mutatott a szemétből 16-17-es évjárattal, fájón sok mintamélységgel, ami szrrá volt repedve. Mondja, hogy ez a legújabb "divat", és mindegyik márkánál... Úgyhogy kevés megtett km esetén se kell sajna megvárni a 10 évet...
Nyilvánvalóan vannak különbségek a gumigyártók keverékei között, de itt az idő előtti elöregedésről volt szó. Ugyanattól a gyártótól nem tapasztaltam korábban pl. 4 év utáni felkemenyedest, elöregedést, most meg nem is egy gyártónál tapasztaltam.
Tehát én feltételezem a szándékosságot nem pedig azt, hogy hirtelen elfelejtették tartós gumit gyártani.
Nagyon megnőtt az autók száma - plusz a teherautóké, a kerekes erőgépeké, stb. A gumigyártás ezzel lépést kell tartson.
Pl. a Continental Romániában folyamatosan fejleszt, 17500 alkalmazottja van és most is alkalmaz.
Mi kell a gumigyártáshoz?
Nyersgumi, szintetikus gumi és szénpór, textíliák, acélsordony, kisebb mennyiségben néhány adalék.
Szerintem nehéz beszerezni a jó minőségű nyersanyagokat.
Létezik egy oxidációs folyamat a vulkanizált termékeknek. Emiatt idővel elveszti az abroncs a rugalmasságát és a víz szigetelését, felkeményedik és nem tapad.
Szó sincs róla, hogy vitatom amit írtál. Óvatosan használom a kocsit és várom, hogy miként viselkedik! A múlt hétvégét a Bakonyban töltöttük, volt jó taknyos, ködös út és sár meg pálya is az oda-vissza menetben de vészfékezés vagy kritikus helyzet nem. Persze hangosabb mint a nyári szett de ez természetes és ez legyen a legnagyobb baja!
4 éves újonnan vett téligarnitúrát voltam kénytelen lecserélni mert felkeményedett, és csúszott....ez saját tapasztalat nem mendemonda.
Korábban szintén így jártam asszem 6 éves téligarnitúrával a 7mm-es profil ellenében mehetett a levesbe mert az is felkeményedett, csúszott, mint a t.kony.
Biztos van aki akár 15 évig is bátran használ egy garnitúrát mert nem vesz észre semmi változást az abroncs viselkedésében, és van aki néhány év után elöregedett, felkeményedett, és az ezzel járó nem biztonságos használatot ( össze-vissza csúszkáló ) eredményező abroncsokkal kénytelen szembesülni.
2005-ös X5 autómhoz kaptam Pirelli Scorpion téli garnitúrát. Az elődöm 2006-ban vette a kocsira, 1 idényt használta aztán többet soha mert elmondása szerint nem vett észre tapadásbeli különbséget. Pincében volt tárolva, hibátlan állapotú, nem volt szívem kidobni, felraktam. Körömmel simán benyomom a futófelületét, repedés sehol. 3 hete van fenn, hó még nem volt, meglátom miként dolgozik.
Valós jelenség amiről írsz, már jó ideje kisebb profilmélységgel jönnek ki a gyárból az új abroncsok, igaz még nem minden gyártó alkalmazza ezt a "rossz" szokást, de előbb utóbb mindegyik ezt fogja tenni.
Tavasszal ennyivel jött a Nexen N' Blue 4évszakos:
A Hankook Ventus V12 EVO nyáriak meg 7mm-es profilmélységgel jöttek meg.
A téliekkel a Hankook ( még ) nem spórol?
A W330-as garnitúrának 8.5 mm-es profilmélysége volt.
A profilmélységtől függetlenül ezek is felkeményednek már idő előtt, a télieket ezért kellett lecserélnem.
A híres európai gumigyártók a felkeményedést megelőzve kisebb mintamélységgel gyártják a gumikat - így hamarabb elkopik, és lehet venni újat... A kép alján lévőknek nem azért kisebb a futásteljesítményük, mert puhák/jól tapadnak - hanem azért, mert 1-1,5 milimétert elspóroltak a gyárban a profilmélységből. Éljen a környezettudatosság, éljen a vásárlók megtréfálása!
"Európában a legtöbb helyen kötelező a téli gumi használata, egyes helyeken még az is meg van szabva, hogy hány milliméternek kell lennie a gumi profilmélységének. Magyarországon nem büntethető, aki télen is nyárigumikon közlekedik, de erősen ajánlott az időjárási körülményeknek megfelelő abroncsok használata, valamint ha balesetet okozunk ami visszavezethető a gumikra, akkor a jogszabályok értelmében már mi vagyunk a felelősek."
Nem büntethető nyárigumival közlekedni téli szezonban, egészen addig még nem történik baleset.
Ha pedig nem akkor máris megvan spórolva a téli szett ára + a szerelés+ a gumisnál sorban állás...stb..:(
" Szakértők szerint legfeljebb 10 évig érdemes használni egy szettet..."
Szakértő az szakértő.....ő biztosan jobban tudja, a gyakorlatban sajnos ez már régóta nem igaz hiszen a fiatal néhány éves ( keveset használtak is ) gumiabroncsok felkeményednek, inkább a téliekre jellemző, így pedig jóval korábban csereérettek a szagértő által megadott értéknél.
A 320 lovas A6 dupla turbósra most vettem négy nyárit, XL 255-45-R19-es méretbe, Y104, Conti, egy sportgumi, elég gyorsan kopik, de oda is ragasztja az útra az autót- ez volt rajta gyárilag, csak az 5-ös széria, most a 6-ost kaptam.
Rajta van A0-ás jelzés, ez az Audinak van készitve.
Kb. 205 euró volt darabja. Most tettük rá a télit és az első gumik kopottak voltak... azt állítja a gumisom, hogy tavasszal megnyomják az árát az ilyen méreteknek jó keményen. Gyorsan megrendeltem.
Az utolsó szettet vettem meg, ami a németeknél volt raktárba.
Nekem 225/65R17-esben kell, a Rotalla 36e, Barum 48e, Pirelli 71e. Biztos, hogy a Pirelli nem 2x halkabb, 2x rövidebb úton áll meg hóban stb., de valahogy nem tudok bízni ezekben.
A B oszlopon a matricán az van, hogy 102H, a 106H az nem 102H, ezért nem megfelelő a gumi, nem fizetünk. Mit tudom én, Magyarországon vagyunk, bármit el tudok képzelni.
Meglehetősen szkeptikusan álltam a Rotallához és nagyon kellemesen csalódtam benne. 20-as, 110y-os nyárit használok X5-ön és semmi rosszat nem tudok róla elmondani. Természetesen már a garázsban pihennek.
Évtizedek óta szereltetem át a gumikat. Több autón is. 5-6 éves korukban hibátlan állapotban adom el és az új gazdája is szerelteti, de még egyik se jött vissza panaszkodni. Én sem tapasztalok semmi gondot eddig.
A motorabroncsoknak teljesen más a keveréke mint az autóké, sokkal puhább, ezáltal jobban is kopik.
Én munkába járok motorral (nem robogóval) egész évben, tehát jan 1-töl dec 31-ig, évente 10 - 12 000 km-t megyek. Két évet nagyon szüken bír ki az első, de a hátsó sem fut 25 000-nél többet.
Cserében -5 fokban sem csúszik jobban, mint nyáron esös idöben.
Motorokra régóta van, de nagyon szűk piac, kevesen motoroznak hóban.
Amúgy meg:
“Németországban a július 1-től hatályos "KRESZ-változás" rendelkezése alapján a téltől a buszok és tehergépjárművek kormányzott tengelyeinek kerekein is kötelező lesz a téli gumi használata téli útviszonyok esetén, vagyis ha a burkolat havas, jeges.” 2020
A bal első jobb hátra, forgásirány marad ha a bal oldali gumi külső oldala jobb hátul belülre kerül, így volt értelmezhető az átlós csere, és megmaradt a forgásirány is.
Én ezt egészen másképpen látom, a téli szezonban ha kicsit kisüt a nap már előjönnek a motorosok, legyen az akár csak + 3 fok, de napos...akkor már lehet motorozni...sőt...nálunk itt még havas úton is gyakori látvány a robogós, főleg az elektromos virslikerekes robogók, nem egyszer láttam ezeket, általában nőket, kínlódni lakott területen havas útviszonyok között szenvedni.
"régen az volt az ajánlás, hogy a gumikat (kerekeket) átlósan cseréljük.."
Így igaz, a forgásirány ugye ebben az esetben nem változott, régen még nem volt outside/inside megjelölés.
A Zsigulátor Merkur-os átvétele előtt az volt a "legfontosabb kérdés", a leendő erősen korlátozott színválasztékon kívül, hogy diagonál vagy radiál gumival jön az autó?
Ja, ma a hűvös időben eszembe jutott ennek a téli gumi dilinek a marketig oldala. (nem lebeszélés, nekem is van, és jó)
De! Ha annyira qrva fontos lenne, akkor nem csak az autósoknak nyomatná a média a fontosságát, hanem a motorosoknak is árulnának. De pont annak a járműnek nincs, aminek a legkisebb a futófelülete, és a megcsúszása sokkal nagyobb szopás, mint egy autónak.
Tudom én, hogy kevés motoros jár télen, kicsi lenne a gyártott darabszám, ezért drága lenne.
De nem drága, hanem NINCS! (talán 1-2 robogógumi előfordul)
sőt, régen az volt az ajánlás, hogy a gumikat (kerekeket) átlósan cseréljük. És akkor még 5 db volt egy garnitúra.
Igaz, többet is használtuk a pótkereket. (meg adtak is az autókhoz)
Egyébként (most a V mintázatot félretéve) sosem értettem ezt a forgásírány tiltást, ugyanis fékezéskor pontosan a hajtással ellentétes erők hatnak, és pl. egy városi közlekedésben kb azonos arányban is.
Igen, ezeket tudtam eddig is. Csak nem tudom mire vélni ezt a "hirtelen" pálfordulást. 8-10 évvel ezelőttig még az "eszedbe ne jusson" hozzáállást hallottam. Akkor is radiál abroncsok voltak már. Változott bármi? Téli gumijaimnak úgy hozta az élet, h 6 mm-es recével, de már öregecskén (2013-as), az utolsó szezonjukat futják, merthát ugye a 10 év... Autszájdos gumi, és 9 évesen 2 kukába ment sérülés miatt. Kapott 2 újat, de maradt két régi jobbos. Tudom, tudom, fillérbszó vok, de egyben öngyilkos is? Vagy mehet 9 évnyi megfordítás után a pályán a 160 km/h családostul...?
Szerintem ez eddig is inkább a gumisok ajánlása volt, hogy ne forgassuk a gumit. A gumigyártók engedik, sőt kifejezetten ajánlják is a fűrészfogas kopás elkerülésére.
" A mai modern radiális szerkezetű abroncsokkal kapcsolatban a legtöbb gyártó azon az állásponton van, hogy a forgásirányuk megfordítható bármilyen negatív következmény veszélye, vagy esélye nélkül. Ez természetesen csak a nem forgásirányos szimmetrikus és aszimmetrikus mintázatokra igaz. Amely mintázatnak forgásiránya van, azt kifejezetten nem szabad az oldalfalán is jelölt forgásirányának ellentétesen használni. "
Sziasztok. Érdeklődni szeretnék, hogy újabban ugye a forgásirány megváltoztatása nem okozhat problémát, mindenhol ezt hallom. Régen viszont nagyon nem javasolták, nehogy baleset legyen emiatt Azt szeretném kérdezni hogy ez a tézis mikor változott meg, és miért. A mintával most ne foglalkozzunk, tudom hogy van olyan ami nem forgatható, nem arra gondolok hanem a gumi szerkezetére. Köszi.
- tudod, attól tartok, hogy a gagyi gyári emelő elbillen, ha nagyobb az impulzus.... csápos emelőn egyszerűbb lenne.... úgyhogy marad a lelazított kerék - csavar - ral való fékezés.... -
Nőkkel határozottan kell bánni, mert különben az ember fejére nőnek...
Bejön a műhelybe a művésznő akinek nagyon fontos az autó, mert Ő ugye 3gyermekes anyuka, nem tud létezni autó nélkül (Kocsi teletömve gyereküléssel, a tetőlemez kivételével minden karosszéria elem sérült - mert az állami támogatásos 7személyeshez nem jár plusz parkolási rutin tanfolyam a fiat panda után átülve) és csak nyüszög, mondja orálisan a szájával bele az ember szemébe: hogy nem tudja nélkülözni egy napra sem az autókáját...
Mit képzelnek ezek, majd éjszakába nyúló javítást csinál az autószerelő, csak hogy neki jó legyen?
Aztán kicsit meg van neki jegyezve, hogy nem a szerelő szülte tele az autót, akkor meg ugye mindenki bunkó, meg antiszociális - és eltolják a biciklit 🤣
Persze, hogy sok. Éppen csak megmozdul, a 1,5 tonna fékezése megmozdítja, de előtte férfiasan vagy ötször nekiugrasz, káromkodsz, belátod ez kevés lesz, leengeded, beülsz, kifékezed, kiugrasz, visszaemeled.
Meglazítod, és kb 10Km sebeségnél fékezel egy nagyot előre felé, ha nem mozdul meg akkor hátrafelé is megismétled. Ha így se mozdulna meg, akkor én mondanám a Zasszonynak, vigye el műhelybe - mert mindig az tankolja, szerelteti, gumiztatja, műszakiztatja, olajatcserélteti, klímátfertőtleníteti, futóművet állítatja etc, etc.. az autót, akinek a neve a forgalmi engedélyben mint tulajdonos és/vagy üzembentartő szerepel. Ugyanezen név kötelezi arra, hogy a jármű közlekedésre alkalmas állapotban legyen. Via női egyenjogosultság!
Egy kis fékezés fellazított csavarok mellett, de a csavarok még fogják a kereket, viszont nincsenek meghúzva, azaz a kerék egy nagyon picit akár meg tud mozdulni.
- cserélem lassan a téli kerekeket.... Feleségem Captur - ja megdolgoztat mostanság, mivel a könnyűfém - felnije a meghajtott kerekeken a központosító - furatnál úgy ' rágyógyult ' a kerékagyra, hogy a szokásos módon ( határozott rúgás a kerékre ) sem mozdul....
A Nexen sem egy olyan márka, amit sokan ne sorolnának a tucatkínai cuccok közé.
Én abban is biztos vagyok, hogy a kínai sem xar mind!
De! A Nexen azért építi magát, pár éve már a Mancity szponzora.
Nekem 5 éves a Nexen 4S, én kb. az első 2017-es jó teszteredményei alapján vettem meg. Így 5 év(ebből egy nyarat pihentek) és kb. 75e km után még épp téli kopásjelző felett az egyik pár. A repedések már ezeken is előjöttek a futófelületeknél, szóval még lenne bennük egy 6. év, de lehet, hogy mégis idén a csere szezon lefutása után lecserélem.
Ez a gumik repedezése is olyan téma, hogy "vegyél újat"! Hát baxódjanak meg, hogy akár már 2 éves gumikon is megjelenhet a repedezés.
Prémiumról már leszoktam, annyival nem tudnak, érnek, nyújtanak többet amennyivel többe kerülnek.
Prémiumról "átálltam" Hankook-ra, abból van téli-nyári garnitúrám, a szaladgálóson meg Nexen 4évszakos van, egyelőre azzal is minden rendben van, elődje a Vredestein Quatrac 5 nekem nem vált be.
Azért az meglepett, hogy a Ling Long 4 évszakost többé mérik mint pl. egy Nexen NBlue 4S-t, és stb.....persze lehetne még sorolni a full noname gumikat amelyeket magasabb áron kínálnak, mint mondjuk ismertebb márkájúakat, de biztosan azokat is megveszi vki.
Lehet, hogy sok az igazságtartalma, de attól ez egy PR cikk. Minden képen tökéletesen látszanak a fekete alapon a sárga feliratok.
Azért a valóságban bárki kerülhet olyan helyzetbe, hogy minden centi számítson, de ennek az esélye nagyságrendekkel csökkenthető, ha nem úgy autózik valaki, mint ahogy azok, akik gyakran úgy jönnek mögöttem, hogy a lámpát már nem is látom a tükörben, olyan közel jönnek.
***********
Eddig nem jártam ugye ebben a topikban, de itt is 1 napon belül eljut oda a diskurzus, hogy a szabályokkal van kb. a legnagyobb probléma.
Aztán a vizsgák valódi műszaki tartalmáról már nem is érdemes beszélni.
Érdekfeszítő cikk a határokon történő autózásról, a német technika fényezésével... Deffenzív vezető ritkán kerül olyan helyzetbe, amikor a tapadás határán kell korrigálnia (vészhelyzet vagy figyelmetlenség miatt általában)
Nézzük meg a valóságot: sok autó fut még ABS, ESP nélkül, ezek is átmennek a műszakin 19% vagy 29% fékerő eltéréssel tengelynként, illetve 29%-fékerő ingadozással. Az ABS-t hátul egy mechanikus fékeró szabályzó képviseli, ami száraz úton tapasztalati értékre vannak beállítva, tehát esőben nem sokat ér. Na egy ilyet szedjen össze a vezetője vizes kanyarban, ha besokalt - legyen rajta bármilyen gumi is...
A gyártók lexarhatnak mindent, mert némi kenőpénzért minden xarnak van engedélye? A lőtéri kutyát nem érdekli az engedélyeztetési oldalon, hogy melyik autó hogy-merre veri fel a vizet.
Aztán a tagadó többség meg még inkább így viselkedik.
Aztán a tagadó többség az, aki pl. kétsávos úton, enyhe esőben előzés után egyből bevág a másik elé, nagy ívben lexarva, hogy összebaxxa a megelőzött jármű ablakát.
Ezeket az abroncsokat a gyártó kifejlesztette, engedélyeztette. Az unijóban bevizsgálták, a közlekedési hatóság sem tiltotta meg a használatukat. Kifizettem az árukat, a gumis felszerlete, én meg használom őket. Minden szabályt betartottam szerintem.
Heves esőben nálam az a szabály, hogy maximum olyan gyorsan megyek csak ahogy az ablaktörlő bírja törölni a szélvédőt. Gumit pedig mindig úgy választok, hogy a vízelvezető árkokban lehetőleg semilyen törés ne legyen - így akadálytalanul tud oldalra távozni a víz az abroncs és az aszfalt közül (most Nexen Nblue 4season van). Számomra mellékes, hogy a szembe sávra, vagy a gyalogosokra szórja a vizet. Azon gondolkodom, hogy vennem kéne csak előre sárvédő gumit, így látványossan kevesebb latyakot fröcskölne fel az első kerék az autó aljára. Hátra nem veszek, mivel az autók 90%-án nincs sárvédő gumi, magam mögött meg úgysem megyek 😄
Esőben amúgy a gumi szélessége is számít. Logikusan, minél szélesebb, annál rosszabb; úgyhogy ez a tényező pont a "jobb autója van, mint nekem" ellen szól (olcsóbb / kisebb kategóriás autón ökölszabályként keskenyebb szokott lenni a gumi).
Valóban sok az esőben IS oktalanul TOVÁBB száguldozó iditóta az utakon... Mindig igazodni kell az út- és látási viszonyokhoz.
---
Ugyankkor a nem nyomvályus és jó vízelvezető utakon a vastag vízréteg esélye kicsi. Ilyen út pl. az autópálya elvben és általában is. (bár akad kivétel)
Autópályán esőben a LEROMLOTT-ROSSZ látási viszonyok miatt lassítok inkább 120 km/h köré-alá. Főleg sötétben, akkor akár 100-110 km/h-ra is.
Felraktam ma a télikerekeket mivel ráértem, igaz még nincs hideg, de már csak november van, meg amúgy sem kell gumishoz szaladnom. A gumigarniturak (alu) felniken vannak így bármikor cserélhetőek.
A téliek 6.3-6.6 mm-esek, meg bőven jók, a levett nyáriak mar egy kicsit használtabbak 4.3- 5 mm-esek.
A kerekeket szépen lemostam, ha megszáradnak mehetnek a helyükre, téli szünetre.
Aki vastagabb vízréteg (é: heavy rain) esetén nem képes visszafogni magát, az szerintem minden létező gumival veszélyeztet...
Az 1,6-ot én is nagyon keveslem, és simán 3-ra emelném, de nem járhatunk csak azért 6-8 mm-es mélységű gumikkal, mert évente 2-3 alkalommal belefutunk egy zivatarba.
Amikor autópályán összkerékhajtással, 7 mm-es gumival, jó autóval, visszaveszem magam 110 környékére zivatarban, de az idióta csak nyomja neki 140-150-nel, akkor mindig elgondolkodom, hogy ja, biztos sokkal jobb a kocsija, a gumija, és még vezetni is jobban tud.... (Vagy csak nálam jobban szereti az orosz rulettet)
Mert egy nedves úton, szitáló esőben elég lehet a 3 mm is, egy olyan zivatarban, ahol már félreállnak a júzerek, ott kevés lehet a 7 is. A tócsákról nem is beszélve.
Mondjuk ez a locsolt tesztpálya inkább hasonlíthat a zivatarhoz, de ezt nem tudom.
Új Continental EcoContact 6-nál 6.22mm-es profilmélységet mértem, képek korábban itt a topikban.
Ezek helyett feltett Nexen Nblue 4 évszakosnál 7.87 mmes profilmélység mérve ( képek szintén korábban itt a topikban).
Lassan már a 6 mm lesz az új gumi profilmélysége, és persze azt is megfogjuk venni, mert nem lesz miből válogatni ha mindegyik gyártó ugyanúgy cselekszik.
Nálam a 4mm a bűvös szám, mert az alatt már nem fogadják el télen az osztrákok téli gumit/4évszakosat, ezért IS vigyázok rá, mint a hímes tojásra. Nem padkáztam meg még soha ezt a garnitúrát, gyakran korrigálom az abroncsokban a nyomást, óvatosan indulok, defenzíven vezetek: lehetőleg motorféket használok. Így 3legyet ütök 1csapásra: kevesebb benzin fogy, kevesebb fékbetét/tárcsa fogy, és tovább tart a gumiabroncs ☝
Saját mérés szerint volt 8 mm fölötti profilmélységgel is új gumiabroncs, aztán ugyanennél a márkánál nemrég alig érte el a 7 mm-t a profil.
Hiába csak ca. 1 mm-t spórolnak gumiabroncsonként, nekik az sokat jelent, de a vásárlónak hamarabbi elhasználódást, végülis erre megy ki az egész.
Hamarabb elhasználódik hamarabb vesznek másikat helyette.
8-3-1.6 mm....4mm alatt nekem már radírgumi, nagyon hamar felúszik esőben, lehet spórolni, akár 1.6 mm-ig lekoptatni, van akinek ez "megéri" radírgumival közlekedni, nekem nem inkább veszek új garnitúrát.
Én még kipróbáltam volna egy vagy több, felkeményedett gumival a fékezést. Szerencsére csak egy alkalommal volt az autómon ilyen - de a Murphy dolgozott. Macskakő és eső - rendesen meglepett, az erősen bakhátas út ellenére nem törtem autót, de nagy kapálódzás volt. Hazaérve visszatettem inkább a téli kerekeket, és vettem új nyári gumikat. A felkeményedett Falken gumik fénykorukban kiváló tapadást adtak mind egyenesben, mind pedig kanyarban. A szomorú, hogy a közel 5 éves Michelin nyári gumik már érezhetően keményedő felületet mutatnak. A téli gumik felülete amellett, hogy kopott, rongyolódik (!!!), feltétlen cserélnem kell.
Kérdés: Citroen C4 Grand Picasso-ra kellene most vennem téli vagy négy évszakos gumikat. A megcélzott méret:
215/55R16 vagy 205/60R16 - árkategória: max. 40 ezer Ft/db. A használt gumiktól idegenkedek, új gumikra gondoltam. Jellemzően városi forgalom, néha beesik egy-egy vidéki út.
A féktáv ilyen mértékű hosszabbodása majdhogynem határeset, figyelembe véve a nagyságrendileg országúti kezdősebességet.
Nem jó az úgy, hanem az-az 1 mm, aminek sokan itt végzetes következményeket vizionáltak, nem érezhető az átlag autósnak és 3 mm-ig sem fogják gyorsabban elkoptatni, előbb megöregszik, ami szintén ugyanúgy veszélyes.
Aki sokat megy és valóban számít, hogy 1 mm-rel nyer még 7-8e km-t, az vadásszon a 8 millis gumikra, de a többiek ne induljanak a Dunának továbbra sem...
Hát úgy néz ki, tévedtem, megnéztem a gumit, 103 a súlyindexe (875 kg) de valóban rajta van az extra load felirat is. Egyébként egy Taurus 235/55 ZR17-es méret ("kicsi" suv Kia Sportage, a régi)
Amikor vettem, nem volt szempont az erősített oldalfal, nem is pipáltam be a kereséskor.
Rendes SUV méretben, mondjuk 255/55r18-ban tudnál mutatni nem erősített oldalfalú, avagy nem emelt súlyindexű gumit? A magasabb súlyindex azzal is jár, hogy erősített lesz az oldalfal, nem működik másképp.
Valóban NAAAAGY melegben a FORRÓ aszfalton tapasztaltam csak az elvárt tapadásnál kisebbet, szűk íven nagy tempóval. (országúti körforgalmon tempósan átrongyoláskor.... a terhelés váltáskor)
Csöppet meg is lepett mert, nem számítottam rá az addigi 2 év és több mint 30 ekm használat alapján.
Ez hülyeség, attól nem lesz erősített oldalfalú. Valamint sok gumi árulnak SUV gumiként, ami nem erősített oldalfalú. Ha nehéz egy autó, akkor a sulyindexre kell odafigyelni, oszt jónapot.
Egyébként meg a nagy felső kategóriás nemsuvok is közelítik/verik a 2 tonnát.
Meg az írtam, városban, dinamikusan vett kanyarban érzem egy kicsit, ahogy a puhuló (és még hosszú!) lamellák némileg elhajolnak, nincs az a sínautó érzés, amikor az aszfalt rohadt meleg, a két tonnát meg kifelé nyomja a centrifugális erő. És ilyet is ritkán csinálok :) Aki meg soha nem csinál, az még ennyi hátrányát sem fogja érezni.
Ha 4 szezont elmegy nálam egy 4 évszakos (ami nálam kb. 55e km), akkor szerintem ezzel tökéletesen elleszek.
Utáltam, hogy a téli gumik mindig elöregedtek nálam...
Ezt értem. Csak nekem ami fura, h egy Sumitomot árban még a Taurus/Riken/Rormoran alá pozicionálják... Ez vajon egyben azt is jelenti, h inkább egy Kormoran, mint egy Sumitotmo?
egy nagy gyártó a piac olcsó szegmensét sem hagyja másnak.
Van, aki másképp politizál, a Michelin pl. a Taurust, és társait adja ócsóér', a nagy néven nem ad olcsót.
Ez annyira így van, hogy a low cost gumikon a márkanév mezője üres ... gondolom, a gyártás végén sütik bele a nevet, a célpiacnak megfelelőt, pl. nekünk a Taurust. Tudom, látom, mert Taurusom van, direkt azért vettem, mert mégis csak Misi, viszont az olcsóbb kategória, ami régebbi technológiát ugyan jelenthet, de annyira nagyon szart azért tán nem.
Szerintem ez egy parasztvakítás, vagy ha valaki tudja, mi a különbség, ossza meg velünk!
Én amikor keresek, mind a 2-t be szoktam pipálni. Még nem találtam olyat, hogy azonos márkában, méretben, külön lenne szgk., meg SUV. Elvileg talán a mintázata lehet "terepesebb", de az meg közúton hátrány, és van aki sosem megy ki a városból, csak "padkázni" praktikusabb vele.
Ezért nem értek egyet az olvtárssal, mert tudtommal az acél szövet nem rozsdamentes, tehát mély repedezés esetén tönkremegy a karkasz is. (mármint az acél része, mert van más is)
Nekem egyszer a gumis egy olyan szettre mondta hogy "még 1 szezon benne van", amivel már a sarki közértbe féltem elindulni, nemhogy komolyabban is autózzak vele. Mindenki ott rontja el, hogy csak profilmélységet néz, keménységet mégcsak körömmel sem, nemhogy szakszerűen...
Én a te gumidat is kérdés nélkül kihajítottam volna. Az nem esztétikai probléma, hanem elöregedett a gumid (vélhetően az uv hatására), bármit is magyaráz a gumisod. Persze maga a szövetváz meg karkasz meg miegyéb még rendben van, de nyilván a futófelület már keményebb a kelleténél, úgy nem repedezik szét kb egyik gumi sem, hogy közben ne keményedne.
Üdv. Szerintetek mitől lehet az, hogy a világ 5. legnagyobb gumigyártója, a japán Sumitomo, aki a Falkent, és egyes országokban a Dunlopot is gyártja, kínai gagyi árban adja az abroncsait? Maga a Sumitomo gumi japán létére ilyen ócska lenne? Akkor miért az 5. legnagyobbak? Leelőzve egy Pirellit, vagy egy Hankookot? Autós oldalak se tesztelik, hogy láthatnánk a "gagyiságát" a többihez képest, pedig az országban több helyen lehet kapni...Itt a fórumon se gyakori vendég...köszi
2008-as Chevrolet Aveo 5.5 R14 4x100 56.5 középfurat, ET45 felniket keresnék négyet a téligumiknak. Rengeteg Opel felni van ugyanezen mérettel de ET49. Mindenki azt mondja ááá nem számít, tegyem fel, hiszen csak 4mm-rrel kerül beljebb a kerék. Csakhogy a kocsim életében 90%-ban hegyi úton jár Szentendre és Esztergom között Dobogókő felé, tehát ha van kitekert kerékkel fékezés stb. akkor ott van.
Tudna visszaírni valaki, hogy ET 45 -> ET 49 tényleg hibamentesen megy-e ezeken a kocsikon? (nem a szomszédom fiának lánya mesélte érdekel, hanem aki tényleg tudja hogy felmegy-e :P)
Köszönöm szépen ha segítetek. Két csemetét nem törnék össze a kocsival. Téligumik 185 / 60 / R14. A nyárik is, azok felnin ET45.
Hello. Nyilván megnézetem majd, de szeretnék egy előzetes "szakvéleményt" kérni. Ez szálszakadás a két sárga csík között, vagy nem? Fura, h nem kör alakú, mint a puklik általában, hanem hosszanti. Köszi.
Szaladgálós autón nekem is Nexen Nblue 4 évszakos van 17"-os méretben március óta, eddig, 4900 km után semmi bajom sincs vele, a téli használat még csak most jön, feltéve ha lesz tél.
A korábbi Vredestein Quatrac 5 inkább nyári mintázatúhoz képest ez biztosan jobb lesz, télen, ha lesz hó.
Valószínűleg legközelebb is Nexen Nblue 4seasont fogok venni - akkor már a Gen2-t - 4éves korában pedig lehet autócsere lesz, akkor meg ez az új tulaj gondja már. Az én igényimet ezek kielégítik komfort/kopás/havas-nedves teljesímény/kopás terén. A repedésekért meg kárpótol az a tudat, hogy a nem a paraszt európai gumigyártókat támogatom.
"Ez Michelin Energy Saver, és kismillió apró repedés látható mindenhol, akkor ez is sz@r márka?"
Pontosan így van, amióta tudom (tudjuk) hogy a mislenek csúnyán öregszenek és repedeznek idő előtt, azóta kerülöm azt a márkát, akármennyire prémiumnak van említve. Aki nem csak az adac tesztekből tájékozódik, az ezt szintén tudja, és szintén nem vesz. Ilyen egyszerű.
Hát, el kell könyvelni, hogy más véleménye engem nem érdekel - ezek a gumik meg lesznek fordítva és még legalább 30ezeret elgurulnak. Szerinted szar márka a Nexen, szerintem meg az európai márkák szarok - nem vagyunk egyformák...
Csak itthon járok vele., szóval hó kb nincs. Inkább azt mondom, télen hidegben, jégen, esetleg kisebb hóban nem volt rosszabb minnt az eddigi téli gumik. Nem volt soha az az érzésem, hogy lassabban vagy óvatosabban kell mennem minnt előtte egy jó télivel.
" El kell könyvelni hogy sz@r az a márka amit vett, és venni kell másik szettet, ez pedig úgy kuka ahogy van. "
Ez Michelin Energy Saver, és kismillió apró repedés látható mindenhol, akkor ez is sz@r márka?
A gumik 6 évesek ( voltak anno ), 5mm profillal, voltam velük gumisnál azt mondta ezekkel nincs semmi baj lehet használni őket nyugodtan, ez csak esztétikai "hiba".
Ettől függetlenül lecseréltem őket, ennyit az Eco prémium gumiról.
Valahol egy párhuzamos univerzumban nyilván kapna is rá valami pénz visszafizetést, de szerintem itt el sem érdemes kezdeni bármiféle procedúrát, Magyarországon élünk... El kell könyvelni hogy sz@r az a márka amit vett, és venni kell másik szettet, ez pedig úgy kuka ahogy van. Kis híján anyósom 11 éves szettje jobban nézett ki amikor szóltam neki hogy ezt már illene leszedni mert repedezett... :D
Nekem is Nexen N Blue 4season van 2éve 215/60-R16 méretben, 130ló/285Nm-es autón 30eKm van benne, kb 1,5milimétert kopott: van még 2mm a téli kopásjelzőig - 60eKM biztos el fog gurulni. Az Osztrák hegyekbe is járok vele, meglepődtem milyen jó a havon - bár a hólánc bent van azért a csomagtartóban. Annyi negatívum van, hogy a UV sugárzás kezdi megkezdeni külső széleit, most lesz megfordítva a felnin - mivel a belső széle még tökéletes.
Totál ugyanabban az árban találtam 165/70 R14 méretben NOKIAN WR Snowproof és NOKIAN WRD4 gumikat a feleségem Nissan Micrájára.
A WRD4-et ismertem évekkel ezelőttről, nagyon bevált a szüleim kocsiján, sokat mentem vele, nem egy mai mintázat, de zseniális.
Mit tudtok erről a WR Snowproofról? Érdemes lenne inkább azt venni, vagy maradjak a jó öreg WRD4-nél? Van valami lényeges különbség a kettő között (pl. egyik vizes, másik havas felhasználásra készült, vagy ilyesmik)??
Sziasztok ! Gumis szakik, egy kérdés; A balesetben szétszakadt 205/55 winter sport 5 R16 91 t gumi párjának( azonos tengelyre)tehetek -e 91 H jelűt?Vagy csak párban?
Clio2 2018 augusztus óta 185/60 r14 N'blu Nexen, 16.000 km
Megane3 2022 február óta 195/65 r15 N'blue Nexen, 20.000 km.
Most volt egy centrír, a Clion 2 éve szepecsere.
Semmi rendellenes kopás, 5 mm barázdamélység. Sehol eepedezés, öregedés. Szóval inkáb el fognak öregedni, mint elkopni. Az árukat már rég behozták. Teljesítményük eddig nem romlott.
Én is eladnék egy garnitúra felnit, gumit! Holnap lefényképezem őket. 20’-os GMP Italy. 2220-as DOT számú Rotalla Setula gumik, egy idényt futottak(6000 pár 100 km.)