Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

k2o Creative Commons License 2004.09.15 0 0 1075

Sziasztok!

 

Azt szertném megtudni, hogy Toledo I. -be (klímás) van-e pollenszűrő, ha igen hol található! Cseréltetek-e már ilyet sajátkezűleg?

 

Lenne egy kis gondom a központi zárral is. Nem viszi a távirányító (kulcs), hiába próbálom szinkronizálni. Eddig vitte, az elemek jók. A probléma úgy kezdődött hogy elfelejtette a kódot. Szinkronizáltam, 1 napig jó volt, utánna semmi. Újraszinkronizáltam 1-2 napig jó volt majd megint semmi. Tudna valaki segíteni?

mékó1 Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1074

Akoch,

Én is most hétvégén indultam rá a légrugós témára, és engem is felvilágosítottak, hogy sajna nem lehet beépíteni. A másik lehetőség, amiről hallottam, a segédrugó, amit a rugó és a teleszkóp közé lehet betenni, és ugyanolyan hosszú, mint a rendes rugó. Ennek lenne még érdemes utánajárni...

m

Előzmény: akoch (1073)
akoch Creative Commons License 2004.09.13 0 0 1073
Sziasztok!

A hétvégén végre megtaláltam a "légsegédrugó" forgalmazóját, ez az Air Sping Kft. De sajnos a régi típusú Toledókba nem lehet beleépíteni. :o( Az akadálya csak az, hogy a lengéscsillapító a rugón belül van, nem pedig külön. Ezt a vastag falú felfújható tömlőt pedig oda, a rugón belül kellene beépíteni. Szóval ez a lehetőség ugrott. :o|
Így valószínüleg marad a rúgó nyújtása. Valamit mindenképp kell csinálnom, mert sikerült beszerezni egy nagyon szép felnit, ami ráadásul ET25-ös, és ha terhelve lesz a kocsi, akkor beleér majd a gumi a dobba. :o|

Ádám :o)
akoch@fw.hu
hokedli3 Creative Commons License 2004.09.08 0 0 1072
Köszi a választ. Nincs letörve, repedve sem. Csak egy kicsit behajlott. Mintha az öntésnél elkúrálták volna. Nem hinném, hogy bárki is piszkálta volna. Bár, ezt sosem lehet tudni. Ezért nem mennék szervizbe, egy gombot azért be lehet nyomni a helyére. Csak az érdekelt volna, hogy másnak is van-e ilyen hülye problémája.
Előzmény: akoch (1071)
akoch Creative Commons License 2004.09.08 0 0 1071
Sziasztok!

hokedli3: Lehet te vetted meg a Seat Leon funny széria első darabját? :o))))

Nem ismerem a Leont, de szerintem a VW konszernnek hála ua., mint a Golfokban. Az én véleményem szerint le lehet törve az egyik kis pöcök, vagy láb, ami benn tartaná. De lehet hogy csak be van repedve, és még nem tört le. Ez egy erőteljesebb gombnyomásnál is előfordulhatott, vagy már a márkaszervízben elbarmolták. Amikor a kocsit meggyürtem, meglepetten láttam, hogy volt már festve az autó, mert rá lett fújva egy müanyag részre, amit a balesettig az egyik karosszéria elem jótékonyan eltakart... :o|
Nem tudom érdemes-e bemenni ezzel szervízbe, mert előfordulhat, hogy mondanak rá egy horror árat (+áfa). Érdemesebb elöször megkérdezni márkaszerviztől, mert a kérdés nem kerül semmibe. S ha tényleg egy pöcök lehet elrepedve/törve, akkor beugrasz egy seat bontóba, és _olcsón_ vehetsz bele egy gombot (eddig is te raktad vissza). Míg egy szervíz viszonylag drágábban (szerintem nincs utángyártott), és jó órabérrel szereli be azt, amit te is megtehetnél.
Remélem segíthettem. :o)

Ádám :o)
akoch@fw.hu
Előzmény: hokedli3 (1070)
hokedli3 Creative Commons License 2004.09.08 0 0 1070
Sziasztok! A Leon-nyűvő olvtársaktól szeretném kérdezni, hogy találkoztatok-e olyannal, hogy melegben a tanksapkafedél-nyitogató gomb fogja magát és egyszerűen kiugrik a helyéről? Mint Rugóláb sheriff, kilövi a rugója és hol az ülésről szedem össze, hol a kézifékkar alól. Már többször találtam úgy a járgányt, hogy a gomb meglépett a helyéről, tök automatán. A taliga alig 4 hónapos. Érdekelne, hogy csak az én szekerem ilyen vicces fiú, vagy típushiba ecsetleg?
mgy Creative Commons License 2004.09.08 0 0 1069
kérdezd meg az 1.8T topikban! :)
Simán 10, sőt 9 alatt lehet vele maradni "normális" körülmények között. Ha meg tolod neki... :)
Előzmény: tyutyesz2107 (1068)
tyutyesz2107 Creative Commons License 2004.09.08 0 0 1068

 

Szevasztok!

 

KacsingatoK a Leon 1.8T Sport R felé, de a fogyasztási adatok eléggé elborzasztanak. Hallottam 16 literről, meg 8,5-ről is. Ha van valakinek ilyen típus, megoszthatná velem a tapasztalatait. Meg úgy általában is érdekelne a kocsiról a véleménye.

Előre is köszi.

 

tyutyesz

 

Baliszoft Creative Commons License 2004.09.04 0 0 1067
www.seatalkatreszcentrum.hu -t probald meg. Mintha lattam volna ott Leon Cupra, Cupra R lokost.
Előzmény: CercatO (1066)
CercatO Creative Commons License 2004.09.04 0 0 1066

Sziasztok!!

 

Tudtok esetleg segíteni abban, hogy használt, de nem törött cupra első lökhárítót tennék fel uj toledomra, amin most full MS design spoiler gyári szett van. CSerébe odaadnám érte az MS design front spoilert. Hol lehetne ilyet, vagy van e vkinek?

 

Köszi szaisztok

mékó1 Creative Commons License 2004.09.03 0 0 1065

Hali,

akoch: Ma megnéztem én is ezt a táblázatot, és elvileg a 195/50-es 15'-os kerék még fel kell, hogy menjen. A mostani 195/60 R15 nem nyerő, ezt tapasztaltam :-( Szerencsére van otthon elfekvőben 4db 205/40, vagy 45 nem tom, megpróbálom azzal. Amikor feltettem ezeket a gumikat, én is elgondolkoztam a hátsó lengéscsillapítók hosszabbítására, és hallottam a légrugós megoldásról is, de sajna nem ismerek senkit, aki ilyet használt volna...

Ja, üzemeltetési útmutatóm nincs, csak volt egy jó felnigarnitúra, ami megtetszett, és elkértem kipróbálásra, ezért a 195/60 R15-s méret :-)

Na igen, ha nem felejtem el, a hétvégén csinálok pár képet a kocsiról és feldobom, ha van rá jogosultságom...

Üdv: m

Előzmény: akoch (1063)
Zsombiee Creative Commons License 2004.09.03 0 0 1064
sziasztok! Gyakorlatban a leon cupra tdi mit ver oda álló helyzetből? pl 330d-t lenyomja szerintetek?
akoch Creative Commons License 2004.09.03 0 0 1063
Sziasztok!

mékó1: Ha az "Üzemeltetési útmutató"-ból nézted a 195/60 R15-ös méretet, akkor le kell lombozzalak, el lett irva a füzetben.
Ahogy forgi is mondta/írta a gyári méretek a következők: 175/70 R13, 185/60 R14 195/50 R15. Ezen kívül a TÜV még engedélyez más egyébb kerékméreteket (pl.: 205/60 R13, 205/50 R15, 215/45 R15, 215/40 R16), melyek kerékátmérőben nem térnek el nagy mértékben a gyári méretektől. Illetve szélességük nem haladja meg a 215-ös szélességet, de itt már játszani kell az ET-vel, és a hátsó rugót meg kell erősíteni, hogy terheléskor ne érjen bele a kerék a dobba. Valamint, érdemes próbálni elöre, és teljesen alátekert kerekekkel tolatni, olyankor beleér-e valahol a bobba. A nagyon peres gumikat én sem ajánlom, mióta láttam egy pár hónapos gumit + felnit 215/40 R16 méretben...
Egy link a gumiabroncs méretekről: http://www.gumibolt.hu/valto.htm
Én is majd a kocsi rendbedobása után a kerekekre akarok kicsit költeni, és én a 205/50 R15-re gondoltam, egyenlőre csak hátulra próbáltam fel a gumikat, és ott elfér, de trükközni kell a hátuljával, mert a lágy rugózás miatt hamar "leül". Több lehetőség is van:
- Gumibak beépítése (kicsit "kopogós" lesz a rugózás, és ha felül a gumibakra, akkor a magasabb oldalfalú gumival úszhat az úton).
- Rugó megnyújtása (felemeli a hátulját, terhelésnél nem süllyed annyira le, rugózási komfort nem változik nagyobb mértékben, de kanyarban labilisabb).
- Sport rúgó (komfort érzete rosszabb főleg az itthoni utakon, mind a 4-et cserélni kellene akkor; kemény, pattog, de nem nyomodik a dob a keréknek).
- "Lég-segéd-rugó" beépítése (ezt nem nagyon ismerem, felépítését egyáltalán nem; lakókocsit/utánfutót vontató autóknál szokták használni, állítólag a kanyarban nem változik a viselkedése a kocsinak, lehet terhelni, és egy szelep segítségével lehet szabályozni a keménységét).
Én az utolsó felé kacsingatok, csak még nem sikerült találnom egy beszerelő céget (nagyon nem is kerestem eddig), de ismerősőm azt mondta, hogy nagyon jó, nála 10 év után mondta be az unalmast, és ő utánfutóval sokat rohangált.

Így hirtelen ennyi, ha hülyeséget írtam, majd úgyis kijavítotok. :o)

Ádám :o)
akoch@fw.hu
Előzmény: mékó1 (1060)
forgi Creative Commons License 2004.09.03 0 0 1062
Szia !

Először is gratulálok az új gépsárkányodhoz. Használd egészséggel.
Az, hogy az új Toledo-ról nem kaptál itt info-t, nem véletlen, de nem ellened irányul.
Ide sajnos jelemzően csak a régebbi generációs Toledo tulajok írogatnak.
Az indexen több SEAT alfórum is van, és a többi márkatárs inkább ott fordul elő.
De, ha megnézed, ezek a topicok sem nagyon haladnak. Volt egy topictali kezdeményezés pár hete, ahol jó néhány tipus "képviselői" jelen voltak, és ott meg is egyeztünk, hogy milyen jó volna, egy helyre írogatni, és esetleg egy olyan közösséget alkotni, mint más fórumok itt az Indexen. De aztán szépen hazamentünk és azóta sem történt semmi.
Előzmény: vti160 (1059)
forgi Creative Commons License 2004.09.03 0 0 1061
Veszélyes vizekre evezel azzal a /40-es gumival. Lehet, hogy nagyon jól mutat, de kishazánkban nemigen értek meg az utak rá. :(
Még azt nem tudom, hogy az általad felrakott felni 14'-s vagy 15'-s. Mert, ha Te is 15'-st próbáltál ott 195/50 a helyes méret. Nekem gyárilag ez van a Toledo-n, igaz ez egy 96-os kiadás. Egyébként gumiméretekre ajánlom figyelmedbe a www.gumibolt.hu táblázatait. Persze csak, ha nem vagy szakmabeli.
A huppanókon vmi. beleér effektust én is hallgattam a hazúton, helyenként hátulról. És gátlócsere lett a vége.
Ha 2000-s motorod van, szvsz nem lesz gond a kerekek elfordulásával. Tényleg a tiéd milyen a 8 vagy a 16 szelepes?

Nekem is megfelel a Toledo fogyasztása, elvégre nem termelheti ez a gép sem az üzemanyagot. Bár Suzukis ismerőseim kicsit sokalták ezt az értéket. De ebbe most nem megyek bele. A benzín hazafelé 100-as oktánszámú OMV benya volt, mert kínt gyakorlatilag egy árban volt a 98-assal. Viszont, amin nagyon megdöbbentem, a kinti benzínárak utolérték kishazánkét.
Előzmény: mékó1 (1060)
mékó1 Creative Commons License 2004.09.02 0 0 1060

Próbált már vki 15'-os felnit rakni '92-es Toledóra? :-) Én tegnap megpróbáltam, de a 195/60-as gumik nem akarnak elférni rendesen a kerékjáratban (huppanónál vmi beleér). Hétvégén feldobok 205/40-es gumikat a felnire, hátha a kisebb peremméret segít és majd meglátjuk... A 195-st még nem volt gáz elfordítani.

Forgi,

sztem a 8,5 terheléssel nem rossz, és legalább van computered... Nekem csak a telitank marad, meg a kilóméterek, azt abból csak kijön egy érték...:-)

Előzmény: forgi (1058)
vti160 Creative Commons License 2004.09.02 0 0 1059

Sziasztok!

 

Tegnap megvettem a Seat Toledo-t (1.6 Signo) :-)

Sajnos csak jövő hét kedden, vagy szerdán hozhatom el a szalonból.

Ha meglesz, a nicknevem is lecserélem, hátha kell a Honda fórumosok közül valakinek.

 

FÓRUM téma:

Szerintem is kicsit pörgősebbre kellene venni a fórumot. Máshol csak úgy ugrálnak a témák. Pl. nem nagyon válaszoltatok Toledo témában kérdésemre.

Toborzás indul.

 

(már nem) VTI160 (jelenleg gyalogos)

forgi Creative Commons License 2004.09.01 0 0 1058
Hát látom mióta nem jártam itt nem pörgette szét magát a topic.
Szóval a Toledoval együtt megjártuk a Tátrát. Jó volt. A Kocsi is jól viselte az utat,
bár ezt követően hátsó gátlókat kellett cserélni a kocsiban. A jelenség az volt, hogy valami beleért rossz utakon időnként a kerékbe. Mikor a SEAT alkatrészcentrumba bevittem a gépet, azt mondták, hogy a hátsó gátlók fáradása jellemző a tipusra.

Mékó1:
Jelentkezem mint 2000 cm-s tulaj. Nekem a 16 szelepes változat van, és átlagban 8 és 9 között papizik. Pl. most a Tátrából hazajövett 4 fő terheléssel 8,5 l-t mutatott a computer.
Baliszoft Creative Commons License 2004.08.31 0 0 1057
Egyet tettem fel ;). A Te kepeid sokkal jobbak ugyhogy inkabb nem eroltetnem az enyemeket :)
Előzmény: akoch (1056)
akoch Creative Commons License 2004.08.31 0 0 1056
Sziasztok!

Mivel nem jöttek képek, ezért csak a saját képeim tettem fel a weboldalamra. Ez a http://seat-toledo.uw.hu címen található meg. Mindegyik kép 1024x768-as felbontású.

Ádám :o)
akoch@fw.hu
akoch Creative Commons License 2004.08.30 0 0 1055
Sziasztok! mékó1: azért a biztonság kedvéért kukkants oda a bal hátsó ülés alá, mert ha van elektronika, akkor az ott lapul (mivel emlitetted, hogy a kábelek ott vannak a kapcsolók helyén a műszerfalban). Legalábbis ha jól tudom. Ádám :o) akoch@fw.hu
Előzmény: mékó1 (1053)
vti160 Creative Commons License 2004.08.30 0 0 1054

Sziasztok!

 

Könnyen előfordulhat, hogy a napokban egy 0 km-es TOLEDO 1.6 Premium tulajdonosa leszek.

 

Mondanátok valamit az autóról?

 

(eddig Hondám volt, úgyhogy nem ismerem a márkát.)

 

pl. tipushibák, szervízköltségek, karbantartás, tapasztalatok

 

előre is köszi,

 

 

VTI160

 

 

 

 

mékó1 Creative Commons License 2004.08.27 0 0 1053

Hali,

akoch: Köszi a szerelési utasítást.

A középkonzolon megvan a hely a két hátsó ablakemelő-kapcsolónak is, és a kábelek is ott vannak, csak a kapcsók hiányoznak meg persze a középső kapcsoló, de annak a kábelét nem találtam, bár ez nem jelent semmit :-).

Még annyit szertnék kérdezni, ha vkinek 2000 cc-s motorral szuperál a kocsija, hogy mennyit eszik? Nekem olyan 7-7,2 körül fogyaszt, bár nem kell dugókban vergődnöm, és napi 2x70 km-t megyek vele egyhuzamban...

Üdv, m

 

Előzmény: akoch (1050)
puha Creative Commons License 2004.08.27 0 0 1052
Azt a sárgát javítani kellett?:-))
Előzmény: Baliszoft (1051)
Baliszoft Creative Commons License 2004.08.27 0 0 1051
akoch Creative Commons License 2004.08.27 0 0 1050
Sziasztok!

mékó1:
Valószínűnek tartom, hogy utólag lett beszerelve az az elektromos ablakemelő hátra, mert különben tettek volna előre is kapcsolót, a hátsó ablakok vezérléséhez. Így hátul közvetlenül a motort vezérled a kapcsolóval. Eredetileg a gyári 4 villanyablakhoz tartozik egy elektronika, elöl 4+1 kapcsoló a középkonzolon (a +1 az a hátsó ablak kapcsolók letiltása), hátul az ajtókban (vagy az ajtók zsebén) 1-1 kapcsoló. A gyári 2 villanyablakhoz nincs elektronika, csak közvetlen vezérlés 2 kapcsolóval a középkonzolon.
Ha rosszul írtam volna, akkor biztos kijavítanak. :o)
Amit lehetne tenni: veszel 2 olyan ablakemelő kapcsolót, ami közvetlenül vezérli a motorokat, és hátrahúzol +2 kábelt (sima 2 eres, 1,5-es 220V-os kábel ajánlott). A beszerelése nem nagy meló, és ha figyelsz arra, hogy egyszerre nem müködteted mind a 4 ablakot, akkor nem kell plusz biztosítékot beszerelni.
A kapcsolónak a számát nem tudom fejből, de ha ránézel, akkor a hátulján az 5 csatlakozó egymás alatt van sorban (ami elektronikán át vezérel, annál "összevissza")
A másik típusú kapcsolókat nem ajánlom, mert ahhoz az elektronika horror áron van, és ha azt nem veszed meg, akkor relézned kell 4 relével, öntartó kapcsolattal. Ez macera, és nincs kevesebb kábel sem.
A középső kapcsoló mint fentebb írtam, a hátsó ablakemelő kapcsolók letiltására szolgál, ez egy sima billenő kapcsoló, aminek az alsó felén van egy sárga színű ablak piktogram.
Remélem segíthettem! :o)

Ádám :o)
akoch@fw.hu
Előzmény: mékó1 (1048)
tpapa Creative Commons License 2004.08.26 0 0 1049
Nekem középen egy kétállású billenőkapcsoló van (sárga rajzzal) és azt szabályozza, hogy a hátsó ablakok vezérelhetők-e az ajtókban lévő kapcsolókkal? Nagyon hatásos, ha gyerekek ülnek hátul.
Előzmény: mékó1 (1048)
mékó1 Creative Commons License 2004.08.26 0 0 1048

Köszi Akoch,

Az ablakemelő-kapcsolók közül nekem a kozépkonzolról hiányzik kettő, a hátsó ajtókban benne vannak. Egy kérdés: 5 kapcsolóhely van a konzolon, de csak négy kapcsoló - a középső egy álkapcsoló, vagy ott is van vmi?

Köszi

Előzmény: akoch (1047)
akoch Creative Commons License 2004.08.25 0 0 1047
Sziasztok!

Nagyon nagy lett a csend! És nem kaptam még képeket... :o| A hétvégén, ha sikerül akkor felteszem majd a képeket az oldalamra, ha fent lesznek, akkor majd itt jelzem.
mékó1: Én is csak azt a Bp-i bontót tudom ajánlani, amit forgi is, korrekt árakkal dolgoznak, és viszonylag sokminden van. Ha jársz Kaposvár felé, akkor érdemes benézni a Kaposvártól kb. 10km-re levő Kaposmérőbe, mert ott is van egy bontó, mindenféle tipusra, és én ott 500Ft körül vettem az ablakemelő kapcsolóit (ugyanez pl. Siófok mellett 2-3000Ft). Akkor ott volt mindkét fajta. A neve, és telefonszáma: MEZŐ-KEX Kft. 82/477-639 De sajnos a bontott Toledo ritka errefelé. :o( De meglesem otthon, mert asszem maradt as kapcsolókból. Szólj, hogy milyen kell.

Ádám :o)
akoch@fw.hu
akoch Creative Commons License 2004.08.21 0 0 1046

Sziasztok!

 

Látom nem csak én használtam ki  3 nap adta lehetőségeket egy kis kikapcsolódásra! Igaz én csak a Balatonban áztatom a vezetésben elgémberedett lában, de ez is igen kellemes! :o)

Kellemes nyarat mindenkinek!

 

Ádám  :o)

akoch@fw.hu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!