Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

EdeBácsi Creative Commons License 2001.07.05 0 0 3309
Urrajim,

tegnap a spektrumon a Teljes gázzal (Full throttle) c. adásban mutattak egy spec
teljesítményversenyt, amelyen kizárólag - terrrmészetesen - SAAB 900-asok vettek részt.
A feladat egy Nascar-szerű körpályán (4 ezer x méter ) 40000 km-t kell teljesíteni
a lehető legrövidebb idő alatt csak friss ropogós szériamodellekkel.
Eredmény:
8 nap
227 km/h átlagsebesség.

tessék számolgatni.
ja 2.0-ás Turbó gépek.....

csók

páter Creative Commons License 2001.07.05 0 0 3308
Engem Érd-ekel a szombat :o)

Nekem se ártana tudnom, hogy hányan jöttök.

Előzmény: Törölt nick (3306)
h i r d e t é s
egoaxa Creative Commons License 2001.07.05 0 0 3307
Emberek

A szonbat nekem nem jó, úgyhogy süthettek szalonnát, nem leszek ott, mem ájulok el... :o)

A barátnômnek állítható KONI lengéscsillapítója van a Kawasakihoz. Motoros berkekben is menô.

Törölt nick Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3306
bameg, honnan tudjam,kit érdekel a szombat? :)
engem igen, de más még nem nagyon nyilvánított véleményt...

akkor tessék mondani(írni)

Előzmény: baas (3295)
lore Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3305
A többi izzó-gyártónak (vagy mifenének) van itthon mintaboltja? Olyat kéne keríteni... Polárt hívtad már? Ilyen izzó-szinten nem hinném, hogy brutál-ára lenne...
Előzmény: lp (3304)
lp Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3304
Köszi, de a TUNGSRAM kb. egy éve nem gyárt ilyet, hogy a fene essen beléjük:)))
Előzmény: lore (3303)
lore Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3303
A Kékgolyó utcába (Alkotással párhuzamos) van egy Tungsram márkabolt. Én először ott próbálnám, aztán Polár.

lore

Előzmény: lp (3302)
lp Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3302
Most erre mit mondjak? Akkor is venni akarok, ha neked nem tetszik, és mivel nem találtam sehol, gondoltam hátha... Én mondjuk szeretem, ha a kapcsolóim világítanak is. (Ha már elvileg világíthatnak!) Baj? Az autódat nézve nem gondoltam volna, hogy a "kicsire nem adunk" elvet vallod!

Azért remélem fogsz tudni aludni:))

Előzmény: baas (3299)
lore Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3301
baas,
a kocsit már ma beadtam, mert nem akartam holnap agyonszervezni a napom (a vectra szervízben, nem tud a nejem segíteni). Holnap telefonálnak amikor kész van, egy haverom elvisz (mindent csak stílusosan: a havernak S40-ese van :-) Ha ott laksz, akkor találkozhatnánk, szívesen megsasolnám a te gépedet, fargonak nagyon tetszett :-)

A mailed viszont még most sem érkezett meg, várj küldök egyet máshonnan...

lore

Előzmény: baas (3300)
baas Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3300
lore:
igen.a yahoos cimre küldtem vala.
Mikor viszed a Polarhoz a kocsit?
Én itt lakom tőlük 2 percre.
Most azt gondolod,hogy indiszkrét vagyok mi???!!!
Gondold csak azt! :D
baas Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3299
Hogy egyeseknek mekkora problémái vannak...
Pofám leszakad....
És még ilyenekkel zaklatja a hűséges olvasókat....

ui:
Azé ez az izzó dolog elég durva volt lp. :))))

lp Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3298
Segítsetek!

Égen-földön nem találok olyan izzót, ami a kapcsolók belsejében leledzik. Nem tudom hámy wattos, de méretre kisebb (átmérő, hossz) mint az 1,2 W-os műszerfal izzó és forraszthattó lábai vannak.

Köszi

lore Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3297
Amúgy baasosan hívj csak erol-nak :-)

Nem jött mail... Az itt megadott címemre küldted?

lore

Előzmény: baas (3295)
lp Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3296
Tudjátok, hogy ma és holnap van az új 9-5 ös bemutatója? És az egyetlen információ amit találtam róla, az a klub honlapon van, ui. ott olvashatók az új kivitel/felszereltség szintek elnevezései. És még mondja valaki, hogy a klubhonlap nem naprakész:)))
baas Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3295
lóri:(már ha meg nem sértelek)

Az én KONIm nem sárga hanem piros.
A piros a special sorozat.Elvileg ez alap beállitáson(0) gyári specifikációkkal rendelkezik.
Innen már csak keményiteni lehet (1+2+3) fokozatig.A KONI oldalán a SAAB '79-'93 900 as szériához ezt a tipust bökte ki.Az oldal azt irja,hogy jobb tulajdonságokkal rendelkezik mint a gyári.Bizunk benne...Nem vagyok sportos de az én kocsim nagyon billeg oldalra ha sportosan próbálom vezetni.Amúgy a kényelem hive vagyok.
De néha azért odataposok...:D
Lenne képem a manualról de inkább elküldöm neked,biztos neked van tárhelyed vagymi...

t'hom'chick'a: :S
kit érdekel érdemben a szombat???
neveket kérünk!!!

Törölt nick Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3294
akkor most mi lesz a hétvégével?

maratham
thom

vérponty Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3293
"lokalizálni a zajforrást". Köszi. Ez nekem tutira menni fog... 8-D

Ja, nem is mondtam: a hétvégén megtanultam tankolni!!!

Szóval, autótechnikailag itt tartok, de majd fejlődöm. Csak nincs szervizkönyvem, nna!

vp

Előzmény: lore (3292)
lore Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3292
Baas beztos baromi sportos :-) Nem tudom, hoyg hányféle állítható Koni van, én azt hallottam róla, hogy még a legpuhább állásban is keményebb mint a gyári, de az még nem vészes, tehát reméljük baas kasztnija nem fog zörögni, erről majd ő beszámol :-)

A kotyogásodról: biztos, hogy a futómű felől jön? Nem lehet, hogy valahol elengedte a rögzítését egy kábelköteg, vagy elveszett egy doblemez-rögzítő patent/csavar, vagy laza már a kipuf-rögzítésed vagy ezerféle dolog még... Szal első pont: lokalizálni a zajforrást és ez most baromi szakszerűen hangzott! :-)

Előzmény: vérponty (3291)
vérponty Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3291
köszi lore,

kezd oszlani a homály...

Akkor most baas sportos? Vagy nem zörög a kasztnija eléggé? Hogy csinálhatja....

Kotyogás: elindultam otthonról az M3on Bp felé, az első pár kilométeren furcsa kotyogás. Azt hittem, defekt. Kiálltam a parkolóba, megnéztem, kerekek: okké. Újra elindultam és pár száz méter után elmúlt. ??? Onnan vígan jöttünk.

Aztán tegnap Budaörsre kimenet az Osztyánál megint rákezdett, Tesconál elmúlt. ??? Reggel befelé semmi. ?????

vp

Előzmény: lore (3289)
lore Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3290
Amit meg tudsz nézni:
kanyarban gyorsítva erősödő kotyogás -> féltengely-csukló
álló helyzetben enyhe kormánymozdulatoknál halk kotyogás -> kormánymű vagy a kormány-összekötő rúd csatlakozásainál vmi kóc. Nekem volt ilyen a vectrán, szerelő meghúzta a csavart, azóta csendben van
aláfeküdve meg lehet tapogatni a szilenteket -> a ki vannak készülve (rongyosak, annyira elöregedtek) akkor csere. Ahhoz, hogy ez kotyogjon, eléggé sz*r állapotban kell, hogy legyen (nekem szintén csereérettek a vectrán, de semmi hatását nem érzem.

lore

Előzmény: vérponty (3287)
lore Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3289
Hali Vérpotyka :-)
megpróbálok amatőr szinten hozzákotyogni:
Azért nem rázza szét a lelkünket az autó, mert a futóművébe rugókat építettek, rugózása van. Nade a rugóknak van egy tulajdonságuk, hogy benyomódás után visszarugóznak. Képzelj el egy rugóra függesztett testet. Mozgásba lendítve egyre csökkenő amplítúdóval fog rezegni. Ezt kiküszöbölendő a rezgést csillapítják. Erre szolgál a lengés-csillapító, melyeket értelemszerűen a rugók közelében (gyakran a tekercs-rugó közepén) helyezik el, hogy csak az adott rugót csillapítsa. Ez egy olyan teleszkó amiben vagy gáz, vagy folyadék biztosítja a két egymáshoz képest mozgó cső közti súrlódást. Ez nem lenne képes elviselni az autó súlyát (azzal a rugónak kell megküzdenie, ezért kell az ültetéshez más rugószett), csak a rezgést csillapítani, ugyanis ez összenyomódás (vagy kihúzás) után nem végez visszarugózást. A sportos gátlók /mint a már említett sárga, állítható Koni/ (a lengéscsillapítókat szokták lökésgátlóknak is nevezni) természetesen a rugókat is segítik (annyira szoros a teleszkóp, hogy a vezető úgy érzi keményebb a rugózása, hiszen az az autó súlyának egy részét is tartja), de sok káros hatásuk is van, pl. több rezgés (erőhatás) jut a futómű többi elemére, több a kasztnira (zörgések).

baas listájához,
ha féltengely, akkor kanyarban gyorsítva az adott oldalon különösen hallható, amúgy meg gyorsításkor/motorféknél. ha már egyenesben is, akkor gáz van, fel kell újítani/cserélni. Ez nem hallgat el, csak rosszabb lehet.
ha gömbfej, akkor rossz úton felerősödik a zaj, extrém jó minőségű úton pedig elhallgat. Ennek sem szabadna elhallgatnia.
tulképpen semminek nem szabadna elhallgatnia, nincs annyi kenőanyag a futóműben, hogy bemelegedés hatására (viszkozitás nő) lényeges különbség lenne (ellentétben a váltókkal, tudom, mert elég sok opeles tapasztalatom van :-)))

lore

Előzmény: vérponty (3287)
baas Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3288
vp:
1. gömbfej
2. féltengely
.
.
.
.
3. bemelegedésszabályzó :S
vérponty Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3287
Hali, itt a nagylamer.

Ha lehet, kezdőnek nézzetek, ne hülyének.

Pontosan mire szolgál a lengéscsillapító?

Megöregedett? Azt hogyan lehet észrevenni?

vp

ui.
Indulás után pár kilométerig ütemesen kotyog a kocsiban valami (mintha az M7-en mennék, pedig az út sima). Aztán elmúlik (vagy csak nem veszem észre). Mi lehet ez?

páter Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3286
AxA,

Látom frissült a klub honlap :o)

baas Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3285
jóvanna..
nem vagyok burzsuj ,csak sznob!!!
:P
baas Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3284
Axa:
korzo is maximal pista.
páter Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3283
AxA

Szinkronban vagyunk. Mi vasárnap utazunk el.
Hol van 40% kedvezményünk?

Előzmény: egoaxa (3282)
egoaxa Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3282
Páter és a többiek!

Nem jó a szombat!!! Elutazunk.
Vasárnap már jó.

Előzmény: páter (3280)
egoaxa Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3281
Emberek!

Azért érdemes egy kicsit elgondolkodni a baas lengéscsillapító vásárlásán. Igaz hogy ô maximalista, de szenintam nem érdemes 70 ezer forintot adni négy lengéscsillapítóért.

Én a mulr héten vettem 2 db hátsó lengéscsillapítót 13000Ft ért. Igaz hogy nem Koni hanem QH ami egy gagyi, de arra is van két év gari. A gázos ezerrel került volna többe. Persze mindez a SAAB klubosoknak járó 40% kedvezménnyel. A multkor elsôt is vettem. Az gázos, de az is 14 körül volt a kettô. Még igy is fele annak amit a Baas rendelt.

Aki megteheti vegyen jobbat, de szerintem a hazai utakra tökéletes a HQ vagy a Lip. És ha tönkremegy azokra is két év a gari. Egy óra alatt ki lehet cserélni mind a négyet.

páter Creative Commons License 2001.07.04 0 0 3280
Na, mondtam, hogy nem megy a hosszú ö és ü. Egyszerüen levágja.

Szóval:
Szombaton 10-töl lehetne nálam a gyülés. Ha OK, akkor még a pontos cimet is elárulom. (De több könnyítés nincs)

( :o))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!