tegnap a spektrumon a Teljes gázzal (Full throttle) c. adásban mutattak egy spec
teljesítményversenyt, amelyen kizárólag - terrrmészetesen - SAAB 900-asok vettek részt.
A feladat egy Nascar-szerű körpályán (4 ezer x méter ) 40000 km-t kell teljesíteni
a lehető legrövidebb idő alatt csak friss ropogós szériamodellekkel.
Eredmény:
8 nap
227 km/h átlagsebesség.
A többi izzó-gyártónak (vagy mifenének) van itthon mintaboltja? Olyat kéne keríteni... Polárt hívtad már? Ilyen izzó-szinten nem hinném, hogy brutál-ára lenne...
Most erre mit mondjak? Akkor is venni akarok, ha neked nem tetszik, és mivel nem találtam sehol, gondoltam hátha... Én mondjuk szeretem, ha a kapcsolóim világítanak is. (Ha már elvileg világíthatnak!) Baj? Az autódat nézve nem gondoltam volna, hogy a "kicsire nem adunk" elvet vallod!
baas,
a kocsit már ma beadtam, mert nem akartam holnap agyonszervezni a napom (a vectra szervízben, nem tud a nejem segíteni). Holnap telefonálnak amikor kész van, egy haverom elvisz (mindent csak stílusosan: a havernak S40-ese van :-) Ha ott laksz, akkor találkozhatnánk, szívesen megsasolnám a te gépedet, fargonak nagyon tetszett :-)
A mailed viszont még most sem érkezett meg, várj küldök egyet máshonnan...
lore:
igen.a yahoos cimre küldtem vala.
Mikor viszed a Polarhoz a kocsit?
Én itt lakom tőlük 2 percre.
Most azt gondolod,hogy indiszkrét vagyok mi???!!!
Gondold csak azt! :D
Égen-földön nem találok olyan izzót, ami a kapcsolók belsejében leledzik. Nem tudom hámy wattos, de méretre kisebb (átmérő, hossz) mint az 1,2 W-os műszerfal izzó és forraszthattó lábai vannak.
Tudjátok, hogy ma és holnap van az új 9-5 ös bemutatója? És az egyetlen információ amit találtam róla, az a klub honlapon van, ui. ott olvashatók az új kivitel/felszereltség szintek elnevezései. És még mondja valaki, hogy a klubhonlap nem naprakész:)))
Az én KONIm nem sárga hanem piros.
A piros a special sorozat.Elvileg ez alap beállitáson(0) gyári specifikációkkal rendelkezik.
Innen már csak keményiteni lehet (1+2+3) fokozatig.A KONI oldalán a SAAB '79-'93 900 as szériához ezt a tipust bökte ki.Az oldal azt irja,hogy jobb tulajdonságokkal rendelkezik mint a gyári.Bizunk benne...Nem vagyok sportos de az én kocsim nagyon billeg oldalra ha sportosan próbálom vezetni.Amúgy a kényelem hive vagyok.
De néha azért odataposok...:D
Lenne képem a manualról de inkább elküldöm neked,biztos neked van tárhelyed vagymi...
t'hom'chick'a: :S
kit érdekel érdemben a szombat???
neveket kérünk!!!
Baas beztos baromi sportos :-) Nem tudom, hoyg hányféle állítható Koni van, én azt hallottam róla, hogy még a legpuhább állásban is keményebb mint a gyári, de az még nem vészes, tehát reméljük baas kasztnija nem fog zörögni, erről majd ő beszámol :-)
A kotyogásodról: biztos, hogy a futómű felől jön? Nem lehet, hogy valahol elengedte a rögzítését egy kábelköteg, vagy elveszett egy doblemez-rögzítő patent/csavar, vagy laza már a kipuf-rögzítésed vagy ezerféle dolog még... Szal első pont: lokalizálni a zajforrást és ez most baromi szakszerűen hangzott! :-)
Akkor most baas sportos? Vagy nem zörög a kasztnija eléggé? Hogy csinálhatja....
Kotyogás: elindultam otthonról az M3on Bp felé, az első pár kilométeren furcsa kotyogás. Azt hittem, defekt. Kiálltam a parkolóba, megnéztem, kerekek: okké. Újra elindultam és pár száz méter után elmúlt. ??? Onnan vígan jöttünk.
Aztán tegnap Budaörsre kimenet az Osztyánál megint rákezdett, Tesconál elmúlt. ??? Reggel befelé semmi. ?????
Amit meg tudsz nézni:
kanyarban gyorsítva erősödő kotyogás -> féltengely-csukló
álló helyzetben enyhe kormánymozdulatoknál halk kotyogás -> kormánymű vagy a kormány-összekötő rúd csatlakozásainál vmi kóc. Nekem volt ilyen a vectrán, szerelő meghúzta a csavart, azóta csendben van
aláfeküdve meg lehet tapogatni a szilenteket -> a ki vannak készülve (rongyosak, annyira elöregedtek) akkor csere. Ahhoz, hogy ez kotyogjon, eléggé sz*r állapotban kell, hogy legyen (nekem szintén csereérettek a vectrán, de semmi hatását nem érzem.
Hali Vérpotyka :-)
megpróbálok amatőr szinten hozzákotyogni:
Azért nem rázza szét a lelkünket az autó, mert a futóművébe rugókat építettek, rugózása van. Nade a rugóknak van egy tulajdonságuk, hogy benyomódás után visszarugóznak. Képzelj el egy rugóra függesztett testet. Mozgásba lendítve egyre csökkenő amplítúdóval fog rezegni. Ezt kiküszöbölendő a rezgést csillapítják. Erre szolgál a lengés-csillapító, melyeket értelemszerűen a rugók közelében (gyakran a tekercs-rugó közepén) helyezik el, hogy csak az adott rugót csillapítsa. Ez egy olyan teleszkó amiben vagy gáz, vagy folyadék biztosítja a két egymáshoz képest mozgó cső közti súrlódást. Ez nem lenne képes elviselni az autó súlyát (azzal a rugónak kell megküzdenie, ezért kell az ültetéshez más rugószett), csak a rezgést csillapítani, ugyanis ez összenyomódás (vagy kihúzás) után nem végez visszarugózást. A sportos gátlók /mint a már említett sárga, állítható Koni/ (a lengéscsillapítókat szokták lökésgátlóknak is nevezni) természetesen a rugókat is segítik (annyira szoros a teleszkóp, hogy a vezető úgy érzi keményebb a rugózása, hiszen az az autó súlyának egy részét is tartja), de sok káros hatásuk is van, pl. több rezgés (erőhatás) jut a futómű többi elemére, több a kasztnira (zörgések).
baas listájához,
ha féltengely, akkor kanyarban gyorsítva az adott oldalon különösen hallható, amúgy meg gyorsításkor/motorféknél. ha már egyenesben is, akkor gáz van, fel kell újítani/cserélni. Ez nem hallgat el, csak rosszabb lehet.
ha gömbfej, akkor rossz úton felerősödik a zaj, extrém jó minőségű úton pedig elhallgat. Ennek sem szabadna elhallgatnia.
tulképpen semminek nem szabadna elhallgatnia, nincs annyi kenőanyag a futóműben, hogy bemelegedés hatására (viszkozitás nő) lényeges különbség lenne (ellentétben a váltókkal, tudom, mert elég sok opeles tapasztalatom van :-)))
ui.
Indulás után pár kilométerig ütemesen kotyog a kocsiban valami (mintha az M7-en mennék, pedig az út sima). Aztán elmúlik (vagy csak nem veszem észre). Mi lehet ez?
Azért érdemes egy kicsit elgondolkodni a baas lengéscsillapító vásárlásán. Igaz hogy ô maximalista, de szenintam nem érdemes 70 ezer forintot adni négy lengéscsillapítóért.
Én a mulr héten vettem 2 db hátsó lengéscsillapítót 13000Ft ért. Igaz hogy nem Koni hanem QH ami egy gagyi, de arra is van két év gari. A gázos ezerrel került volna többe. Persze mindez a SAAB klubosoknak járó 40% kedvezménnyel. A multkor elsôt is vettem. Az gázos, de az is 14 körül volt a kettô. Még igy is fele annak amit a Baas rendelt.
Aki megteheti vegyen jobbat, de szerintem a hazai utakra tökéletes a HQ vagy a Lip. És ha tönkremegy azokra is két év a gari. Egy óra alatt ki lehet cserélni mind a négyet.