Patentot vegyél és kérd meg a lelkiismeretes mestert,hogy cserélje de nem emlékszem,hogy a Te autódon patental vagy felfelé leemelhető fülekkel van e rögzitve a kárpit,ha ésszel nyúlnak hozzá akkor nem lesz gond. Az ajtót meg nem kell levenni le lehet azt fényezni a helyén,megértem a csavarfejes aggodásod én is így szoktam:)))) Én aggastyánokat hozok rendbe de ha csavarkötéssel van fent pl egy első sárvédő azt még fel is ragasztom,tömitem,hogy véletlenül se lehessen a fényezőműhelyben levenni:)))))
Ha eltörik a patent akkor ki kell cserélni őket! Az ajtó zsanérok csavar fejeit le kell javítani kis ecsettel!Ezt mindenhol így csinálják! Nem kell foglalkoznod a hőmérséklettel!Mire vissza kerül hozzád már akár moshatod is!Nem olyan nagy dolog ez ne félj tőle!Nem fog nyikorogni ,stb!Ennyi idős autónál nem fog eltörni a kárpit el öregedés miatt! Az biztos hogy márka szervízben sokkal drágább és nem feltétlenül jobb!Attól füg hová viszi az ember!
Az autó fekete, merci szín nevén: schwarz - unilack. Azaz az autó egy egyszerű fekete szín, semmi metálfény. Csak az ajtó sérült, de az fémig. A paraszt annyira belehúzta a "szerszámát", hogy a festék a karcolás két szélén kipöndörödött, mindez a teljes hosszában. Mivel le kell bontani, egyrészt gondolom a rögzítőpánt csavarokon, amik szintén le vannak fújva feketére, meg fog látszódni, hogy szét volt szedve. Persze oké, nem álmodozom róla, hogy egy egyszerű festékrétegvastagság-mérővel felszerelkezett valaki nem deríti ki, hogy az autó fújva volt, de akkoris zavarni fog, hogy szemmel láthatóan is a csavaroknál látszik a dolog. Ami a nyikorgást illeti, igen, arra gondoltam, hogy ezek az ajtó-belső kárpitok elég feszesen vannak rápattintva a rögzítési pontoknál. De ezek a patentok úgy vannak megoldva, hogy nagyjából egy pattintást bírjanak. Ezt elég közeli tapasztalatból mondom, ugyanis cégemmel kizárólag prémiumkategóriás márkájú autók belső terét tervezzük, fejlesszük (Dräxlmaier). Szóval vannak rossz tapasztalataim. Az tény, hogy rögzíteni fog, de már nem lesz olyan feszes, mint a gyári első patent. Arról nem beszélve az autó már 8 éves, azaz a műanyag elemek már elkezdtek ridegedni. Amit ha szétszednek, akkor egyáltalán nem biztos, hogy nem törik le, de legalábbis repedések keletkeznek rajta, ami miatt tuti nem fog majd annyira. Ezért is gondolkodom a márkaszervízben, mert ott talán (talán!) lecserélik az ilyen elrepedt, eltörött patentokat. Arról nem írtatok azonban, hogy kell-e törődnöm a hőmérséklettel vagy nem? Sajnos garázsom nincs, szóval még arra is figyelnem kell, hogy a festék szilárdulási ideje alatt nehogy egy légypiszok is rászáradjon, mert akkor az belekerül a festékbe. (Első autóm egy fehér Suzuki volt, aminek 11 éves korában festették a tetejét, és sajnos ráhullott egy-két falevél, aminek nyomát hátralevő életében viselni fogja. A fényező -elvileg- profi volt, és a falevelek már az én udvaromon kerültek rá kb. 2 héttel a fényezés megtörténte után. És csak kb. 2 napig voltak az autó tetején.)
Külön fényezett ajtó közel 100% eséllyel "elüt" a többitől. Tapasztalt , ügyes fényező esetén is. Vagy bejön vagy nem. Az "elfújással" talán az ominózus ajtón területén belül megoldható. A silver nagyon elegáns szín, ilyen esetben azonban nem előny. A mellette lévő elemekbe való elfújás gondolatával is lehet barátkozni. A 75 cm vélhetően nem éri végig az autót. Tehát van remény kisebb volumenű beavatkozásra. Nem tanuló munka. Szerintem :-))
Márkaszakszarszervízben sem dolgoznak más festékekkel mint szinte bármelyk autófényező műhelyben és szaktudásban sem többek... Árban viszont közel a duplája. Egy megbizható jó fényező jó referenciával megoldja, az ajtót nem feltétlenül kell leszedni de megbontani a kárpitot a jó eredményért igen. Kiklincset vízlehúzó díszlécet,tükröt le kell venni! Egy ajtó fényezése megbontással kb 35E Ft-ig reális.
Miért nyikorogna ? :-DDD Ez jó!)) Gondolom ezüst a gép!Azokat a szineket elég nehéz eltalálni! Hallottam olyat hogy air bushal is csinálnak karc javítást és akkor nem kell telibe fújni az ajtót!
Sajnos az autómat valami paraszt 24-re virradóan fémig megkarcolta. 75 cm hosszon a bal ajtót. Azt hallottam, hogy ajtót csak úgy fényeznek, hogy leveszik azt. Elég parázok az ilyen dolgoktól, mert jelenleg az ajtón semmilyen elem nem nyikorog. De ha leveszik, akkor elképzelhető, hogy fog. Tényleg csak így lehet ajtót jó minőségben festeni? Másik kérdésem, hogy mennyire kell az időjárásra "figyelni"? Arra gondolok, hogy ha jól tudom, akkor a fényezés megszilárdulása még hetekig is eltart, és talán nem mindegy, hogy mínuszok vannak odakinn, vagy már egy jó 10 fok feletti tavaszi átlaghőmérsékleten szárad ki. Vagy ezzel nem kell törődni? Végül legutolsó kérdésem: Az autó egy Mercedes SLK. Mi a véleményetek, érdemes márkaszervízben fényeztetni, ha tuti színt akarok, vagy vannak jó fényezők is, akik szintén tudják a gyári fényezést, mind minőségben, mind színben? (Casco nincs úgyhogy saját zsebből megy a dolog, de ha az autóm minősége a tét, akkor inkább fizetek többet.)
1es lemez mehet!Igazából co val kéne le varrni,ívvel nem fogod tudni csak oda pöttyözni szerintem!a többi mehet úgy ahogy írtad!Vegyél ecset gittet!És belülre is mehet nyugodtan alvázvédő!Mondjuk hajlamos bele ragadni a szőnyeg filce!
sziasztok most vettem egy e30 as bmw-t és van egy két lyuk az alján a vizleeresztő dugónál van. kivágtam a rozsdát és az lenne a kérdésem hogy mekkora lemezt heggeszek oda 1 vagy 0.75 re gondoltam.
és normál ivhegesztővel lehet e heggeszteni?
és ha sikerült a nyers fémet lealapozózom korrozió elleni alapozóval és alulról lealvázvédőzöm felülről meg ilyen tömi tő pasztával lekenem az úgy jó?
Nos, matt fényezést csinálni sok szempontból nehezebb, mint fényest, ugyanis nemigen javítható utólag (nem polírozhatod, attól ugyanis kifényesedik) szóval ha nekiállsz, pormentes helyen csináld.
Szeretnék Tőletek tanácsot kérni olcsó de vállalható saját fényezésre.
Az alany egy 91-es Opel kadett.
Van rajta pár rozsdafolt, azt januárban kijavítja a karosszériás, amikor az alját rendbehozza, az én feladatom lenne az autómra egy saját fényezés, mert a jelenlegi több helyen ki van mattulva és a elemek is külömböző árnyalatúak.
A tervem egy matt vagy selyemfényű fényezés ipari festékkel homokszínben vagy bordóban.
Kompresszorom, festékszóróm, garázsom, vállalkozókedvem van.
Kérdéseim: a matt / selyemfényű fényezésnél elegendő-e ha a felületet megcsiszolom majd zsírtalanítom, csak a javított részeknél használok alapozót és füllert, majd erre menne az ipari festék?
Matt / selyemfényű fényezesnél hol jobb fújni a garázsban esetleg szélcsendes időben az udvaron.
Kérem adjatok javaslatot az ipari festék tipusára, a csiszolásra , a zsírtalanításra és a felviendő rétegeket nézve, mert teljesen kezdő vagyok a témában.
Abban nincs kompromisszum, hogy az autót teljesen szétkapom ahol szükséges pl. ajtók, csomagtartó, motortér.
A Cél egy homogén fényezés lenne és a rozsda száműzése.
Segítségeteket, tanácsotokat előre is köszönöm: Roberto
Szia!Ja meló az van volt,csak gondoltam irok ide hátha:))Tudod hogy van ez.........A több jobb mint,a kevés.........De azért hála isten akad mindig valami. Te mit ütc most?
Ugyan egy kicsit OFF a dolog, de sztem mégiscsak tudtok segiteni.
Kéne nekem olyan szaki/cég, aki tisztességgel tud alvázvédelmet csinálni, nem bitumenes alappal, üregvédelemmel, természetesen a már meglévő rozsdafoltokat (nem rohadás) is szakszerűen kezelve. Budapest előny.
naná, láttam én már m3 as cabriót amin a bal negyedet 5cm vel feljebb hegesztette az usa niger és úgy festette le hogy ha az utcán az első embernek a kezébe nyomnád a pisztolyt lehet hogy különbül megcsinálná (nem szedet szét semmit de még csak nem is ragasztott az is exportvolt ide:)))