Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hosszu Creative Commons License 1999.06.25 0 0 87
Danke! Akkor a reklamban is altalaban az Activa-t nyomatjak? Nem nagyon billeg.

Lesliev:
Az adagolod elallitasa gyakorlatilag az anyag mennyisegere vonatkozik (egy lebiztositott csavar eltekerese). Magyarul bele fog ferni az eu. hatarertekbe, viszont ha a motor gyengus vagy hulla, akkor egyszeruen nem fog menni (Menny ma', te kecske! :) ) Egy ismerosom vasarolt be egyszer egy diesel Poloval, beallitas utan harmasban mar nem gyorsult, emelkedon nem akart felmenni :))) Sok oreg diesel ezert fustol, mert nem megy es kapott egy kis (?) plusz anyagot.

A prolasztocsucsok csereje nem biztos, hogy olcso buli lesz,de ha kell, akkor kell. A lenyeg ugye az volna, hogy a beallitott nyomas elerese utan a csucs kinyisson, es egyenletesen kodot kepezve az anyagbol azt beporlassza, ne "hugyozzon" :) Ha az adagolo szar valamiert es nem tud megfelelo nyomast csinalni, akkor sem szabad neki pislantgatni. Ezt ugy tesztelik (tobfelekeppen is, pl. igy), hogy egy nyomaskamraba becsavarjak a csucsot, majd kul. uzemanyag nyomasoknal megnezik, mit csinal. A jo csucs rendes nyomasnal kodot, fokozatosan adagolva minden nyomas-limit eleresenel egy-egy kisebb kodpamacsot. Lehetseges, hogy nem kell a csucsot kicserelni, egyes szakik szet tudjak szedni es kipucolni. A szarakodas oka lehet bekerult szutyok/jol sikerult "teli" gazolaj tankolas ( :(( ), vagy kopas.
A motorral amugy minden rendben? Kompresszio, olajfogyasztas? Az utobbi is meglatszik a muszeren.

Na, megyek a dolgomra.

Előzmény: tudor_baba (83)
lezoli Creative Commons License 1999.06.25 0 0 86
T. Asztaltarsak!

Irok egy par linket. Jo bongeszest.

CX temaban:
http://www.wirehub.nl/~tqdesign/citworld.htm

Altalanos Citroen tamaban:
http://www.wirehub.nl/~tqdesign/citworld.htm

BX TRD Turbo
http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/2305/

Ma eppen nem szuperal, de amugy nagyon jo (itt vannak a Citroen lev.listak tipusonkent):
http://www.citroen.mb.ca

udv.
lezoli

Lesliev Creative Commons License 1999.06.25 0 0 85
NetMan !
Köszi ! Akkor valszeg igaza lehetett a vizsgabiztosnak, mert az enyémben 174e km van. Ráadásul nem igazán szeretném, ha elállítanák az adagolómat, akkor már inkább a csúcsok cseréje.
Bye, Lesliev
Előzmény: NetMan (84)
NetMan Creative Commons License 1999.06.25 0 0 84
Nekem volt egy BX 1.9D-m. Kb. 120E km volt az órájában, amikor megmérték a csúcsokat és ki is cserélték őket. Előző évben a zöldkártya vizsgálatnál már füstölt, de állítottak valamit az adagolón, és így átment.A csúcsok cseréje után a szerelő rájött erre, és visszaállította.
Előzmény: Lesliev (72)
tudor_baba Creative Commons License 1999.06.25 0 0 83
T. hosszú!

Xantia felfüggesztés fokozatok:
Alap: 4 gömb, szintszabályozás, némi segítség fékezésnél
++: Hydractive II, kettő plusz gömb, több elektonika, többféle billenést (fék, gyorsítás) csillapít
++++: Activa, sok elektronika, teljesen ellenőrzött felfüggesztések. Pl. kanyarban nem dől be, fékezésnél-gyorsításnál "ellenkezőleg2 viselkedik, nagyon jó.

Összehasonlító teszt, melyik felfügesztés mit tud.
BMW 328-at kanyarban lealázta a Xantia 2.0T Activa. Sokkal gyorsabb volt. Ráadásul a BMW rugózása kőkemény, a Xantiáé nem igazán.

Egyébként pedig tényleg a CX a csúcs. Remélem, az új XM/C6/Lignage is nagyon (NAGYON) nagy lesz, mert ez a CX egyik fő vonzereje.

Előzmény: hosszu (75)
stoki Creative Commons License 1999.06.25 0 0 82
lezoli

Köszi és persze, hogy érdekel ...
A linkek is minden mennyiségben...
...lassan már könyvet írhatsz a citroenekről ...
...ma láttam egy gyönyörű fehér CX-et... véletlen nem a tied ???(ennek a típusnak ez áll a legjobban!)

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.25 0 0 81
"Január 11-én a Mitsubishi és a francia PSA konszern (Citroën-Peugeot) megállapodást írt alá. Ennek értelmében a franciák használhatják a közvetlen benzinbefecskendezéses motor technológiáját. "
lezoli Creative Commons License 1999.06.25 0 0 80
Ja azt elfelejtettem, hogy a modellfrissites 1985-ben volt. Ez utaniak a kettes szeria.
lezoli
lezoli Creative Commons License 1999.06.25 0 0 79
Stoki!

Meg nem kestel le semmirol: az orszagban eleg sok CX fut, igaz nagyon sok koztuk romokban van. A kettes szeriabol viszont meg sok jo allapotut latni.
Az egyes szeriabol is sok van, de nagyon sok koztuk a leharcolt darab.
Egy jo allapotu egyes szerias CX turbodizel mondjuk 84-es ugy 300 ezer korul kaphato. A kettes szeria kb innen indul, de az igazan szep darabok ara felmegy 700ezerig vagy magasabbra, viszont akkor tenyleg nagyon jo allapotu a kocsi. Amit jol meg kell nezni, az az eredet, mert eleg sok atmahinalt szurkeimport van koztuk. Jo megoldas, ha az ember eredetigazolast ker, vagy torzskonyvet (reszleteket nem tudok ezekrol, de talan masnak van rola infoja).

Modelltortenet:
1974 vegen jelent meg, 75-ben alnyerte az ev autoja cimet. En a 82 utani tipusokrol irnek, mert azokat jobban ismerem, meg inkabb azok futnak nalunk.
Benzinesek: 2 literes (106 LE) 2,2 literes (115 LE) 2,4 literes (128 LE) 2,5 literes (122 LE katalizatoros, 128 LE kat.nelk) 2,5 Turbo es Turbo 2 (csak a T2-est tudom fejbol ez 168 LE)
Dizelek: 2,2 literes (75 LE) 2,5 literes szivo (cirka 80 LE) 2,5 Turbo (95LE) 2,5 Turbo 2 (120LE) (ezt svajcba es Ausztriaba Bosch elektronikus vezerlessel gyartottak (ezzel 106 LE).

A dizelekrol mar irtam.
A benzineseknel jo vetel a 2000-es, mert nem a legdragabb bizt. kategoriaba esik es nem is eszik sokat (kb 8-9 lityo), viszont eleg ritka.
A legtobb a 2.4-2.5 literes GTI-bol fut. Jol mennek fogyasztasuk viszonylag magas (11-13 liter), a befecskendezessel szoktak elektromos bajok lenni, de a motor nagyon strapabiro. Szinte mar hihetetlen, hogy a CX-listan olvastam, hogy valakinek Ausztraliaban kozel 1 millio Km-t ment el a kocsi general nelkul!!!! Igaz ott a klima meleg es a nagy tavolsagok miatt keveset forog hidegen a motor (ha egyszer bemelegszik akkor utana sokat mennek vele ) Igaz, a DS-nek gyarilag 1 millio Km volt a generalra eloirva es ez a blokk (2.4;2.5 benzin) gyakorlatilag ugyanaz, mint a DS-e.
Ritkak a benzines Turbok CX 22 TRS-ek, es a 2000-es tipusok. Keves a gyengebbik TRD T2-es is.

Hidropneumatika:
4 allasa van. A legalacsonyabbal nem lehet es a legmagassabbal sem ajanlatos kozlekedni. A legalso allasban a rendszer kiengedi az osszes nyomast, a legfelsoben kinyomja teljesen (lassan terepakadalyok eseten lehet vele menni egy keveset, de ilyenkor nem rugozik a kocsi).
A ket hasznalhato magasag a ket kozepso. Az alacsonyabb a standard, a magasabb a terep. A beallitott szintet a rendszer terhelestol fuggetlenul tartja. A kemenyseg a ket hasznalhato fokozatban valtozik, mert a gaz jobban ossze van nyomva a magasabb allasban, ezert kemenyebb.
A kemenyseg allitasa eloszor az XM-ekben jelent meg. Itt ket allas van a kemenyseget illetoen: automata es sport. A reszletes kifejtes hosszu lenne, de ha erdekel majd leirom.
Ha erdekel, tudok irni egy csomo linket CX-rol meg egybkent a Citroenrol.
Udv
lezoli

Zak Creative Commons License 1999.06.25 0 0 78
kösszép az XM TD-vel kapcsolatos infókat!
Lesliev Creative Commons License 1999.06.25 0 0 77
Urak !
A porlasztócsúcsokról semmi? Írjatok plíííz ! Köszi.
Lesliev
Égensétáló Lukács Creative Commons License 1999.06.25 0 0 76
T. Zak!

A faternak XM 2.5 td-je van, amit néhanapján én is hajtok (amúgy inkább anyám Renault19-ét). A gép 1,5 éves full extrás. A motorjával eddig semmi gond nem volt. Átlagosan 6-6,5 között fogyaszt. Városban szenved a gép, állandóan kapcsolgatni kell. Nyílt úton nagyon megy, 85-nél már nem szoktam visszakapcsolni előzéshez. Svájcból hazafelé 54 személlyel, csomagokkal hegyen-völgyön tartotta a 185-öt. Amúgy az egész gép kényelmes és nagyon jó.

bye

Luke

Előzmény: Zak (55)
hosszu Creative Commons License 1999.06.24 0 0 75
Eloszor is koszonom a lelkesedest, csak igy tovabb ;-)
Orommel tapasztalom, hogy a diesel BX-ek igen nagy nepszerusegnek orvendenek annak ellenere, hogy bizonyos okokbol a koztudatban nem tul kedvezo, zavaros kep alakult ki roluk.

Valakinek van pontosabb infoja a benzinbefecskendezos Citroënek lelki vilagarol? Annyit hallottam rola, hogy az injektoros BX-ek minden utemre minden hengernel, a ZX-ek parosaval fecskendeznek be. Erdekelne a dolog, ha valaki otthon van a temaban, ne tartsa vissza magat.

Masik kerdesem: Xantiaban illetve Xm-ben tobbfele hidropneum. megoldas is letezik. Haromfelerol tudok, viszont a pontos kulonbsegeket nem ismerem, illetve hogy ezek mennyire elektronika-igenyes megoldasok.

Az AX beszamolo kesik, de ugye ami kesik...

stoki Creative Commons License 1999.06.24 0 0 74
Na ez igen kielégítő volt, k*ra irigyellek ez nagyon jól megy. Az én nagy kedvencem pont az CX, talán a külső-belső formatervezése, meg a hpneu. rugózása miatt. Sajnos rossz korba születtem, szívesen használnék egyet ...:-)

Sok működőképes CX van az országban, világban ???
Többsége milyen (szívódízel, turbódízel stb.)
Mesélj már a futómű állásairól kérlek.
Hány fokozat van, milyen hasmagasság érhető el fokozatonként és a keménysége ...
Egy picit lehet, hogy naívak a kérdések, de a citroen nagyon eltűnt a hírvilágból és így technikai info-t már nem találtam hozzá.
A Xantia 3 litereséről tudtam olvasni valamit, de arról is csak keveset ...

Előzmény: lezoli (73)
lezoli Creative Commons License 1999.06.24 0 0 73
Stoki!

A kettes szeriat (muanyag lokharitos) lopjak, mert ahhoz egy csomo minden marha draga. A TRD T2-es motorjat is nagyon magas aron (120-200Ft) el tudjak adni nulla kockazattal. Az egyes szeriat (fem lokharitos) tenyleg nem lopjak, mert ehhez bontokban van minden dogivel.
Nemreg fujtak meg egy baratom Turbo 2-eset Dunaujvarosban. Ugyanitt regebben egy ugyanilyet, nemreg pedig hallottam egy vmi specialis limitalt kiadasu darab megfujasarol Pesten.

Vegseb: (gyari) 192 Km/h
Gyorsulas:11,5sec 0-100
fogyasztas min-max, amit mertem 5,8-7,4liter/100Km.
Nyomatek: 258 Nm / 2250f/perc
Suly: 1430Kg

Igazabol porgos a motorja, de a regebben leirtak miatt nem erdemes kitaposni a belet. Utazosebessegnek kenyelmesen hegyen-volgyon tartani tudja a 150-et. A vege valahol 200 kornyeken van. A motor nagyon nyomatekos 50-nel mar elbirja az otodiket, nyolcvannal mar jol huz otodikben is visszavaltas nelkul. Autopalyan a legjobban120-130 kornyeken gyorsul, de van benne boven tartalek 150 nel is.
A szervokormany u.n. DIRAVI (hidropneumatikarol mukodtetett), ami allo helyzetben is visszaall egyenesbe es fugg a sebessegtol a resegites merteke.
Fek: ABS-es - ezzel per pillanat nekem is van gondom. A CX lista nagyreszben az ABS-rol szol. Altalaban nem a komputer szarik be, hanem megtornek a vezetekek es kontakthibak keletkeznek a rendszerben. Nalam is ez a baj.
Egyebkent maga a fek nagyon jo, negy tarcsa (elol hutott) es van rajta fekeroeloszto is, valamint eros fekezeskor a hatso gombokbol kapja a nyomast, tehat a hatulja lejjebb magy ezert a sulypontja kedvezobb a fekezes szempontjabol.

Ami szerintem marha jo, az a futese: csak be kell allitani a kivant hofokot es azt tartja, ha huvosebb van felfut, ha eleri akkor a ket szelso befuvon huvosebb "frissito" levegot nyom, kozepen meg forrot, a legaramlat meg nem viszi le az ember fejet, mint mas autokban. (itt meg egyszer sem fajdult meg a fejem, pedig nagyon kenyes vagyok a huzatra a kocsiban.). Nyaron ugyanezt eljatsza csak hutes teren (legkondis).

Tipikus hibak:
-Kasztni: nalam az elso ket ajto es a csomagtarto ajto alja rozsdasodik, most csinalgatom.
-felso motortaro bak elfarad es ha nem gyarit raknak bele, akkor mindig van vele gond.
-Also gombfej (sok rossz minosegu utangyartott van a gyari meg 21ezer penz no comment) - ja meg ugye a kocsi is nehez es a magyar utak is szarok
-digitalis kulso homero/ora display kontakthibak
-kis vacak kapcsolok kontakthibai, de alt. nem nagy kaland mehcsinalni oket, altalaban az elektromos rendszerben is elofordulnak foleg kontakthbak, de naem olyan veszes es nem olyan suru, mint azt nehol hallani.
-hidraulikarendszer visszafolyo kis nyomasu vezetekei itt-ott kicsiket nehol szivarognak. Egy-ket csepp LHM szokott lenni alatta (kb3-4 deci/felev csopog el). Nem veszes csak bosszanto. Nagyobb problema nem volt eddig a hidropneumatikaval. Remelem ezutan sem lesz :)

No egyenlore ennyi, mert mar gorcsol az ujjam :)
Ha van kerdes, csak batran :)
Udv
lezoli

Lesliev Creative Commons License 1999.06.24 0 0 72
Tasztaltársak !
Szeretném megtudni, mi a tapasztalat, mennyit szoktak kibírni az 1,9D motorok porlasztócsúcsai? Mikor kell cserélni? Vagy először meg kell próbálni az adagolón állítani? A legutóbbi zöldkártya-vizsgán pedzegettek valamit, de azért átment... Lehet, hogy csak ijeszgettek?
Lesliev
stoki Creative Commons License 1999.06.24 0 0 71
Érdekes, pedig az a hír járja, hogy nagyon nem lopják a CX-eket.

Írjál még róla ...
Gyorsulási adat, fogyasztás (nem humbukosan)stb.

Én nem találtam sehol adatot róla ...

Lesliev Creative Commons License 1999.06.24 0 0 70
Madárka !
Én köszönöm ! Megtisztelő, de sajnos én nem vagyok szakértő,csak egy érdeklődő júzer, aki szereti tudni mit csinál a ketyeréje. :-)
Lesliev
Madárka Creative Commons License 1999.06.24 0 0 69
Lesliev !!

Köszönöm . Ha valami esetleg még eszedbe jut , kérlek írd le , ez vonatkozik mindenkire aki Citroen szakértő.Köszi.

Lesliev Creative Commons License 1999.06.24 0 0 68
Madárka !
A legjobb, ha hegy Citroenes szerelővel mész vásárolni ! Azért néhány dolog így kapásból:
Évjárat. '87 utáni, ennek az első indexei nagyok és fehér a búrájuk, a müszerfala már nem a régi "macskamozi", hanem normális analóg müszerek. Jól ellenőrizhető, miden hidraulika-gumicsövön, az acélfelniken és az összes müanyagelemen van évjárat jelölés! Pl vedd ki a müszerfalon az aprópénztartót (egyszerüen kihúzod) és annak az alján be van ütve, ezt biztosan nem cserélték ki egy koccanás után!
A hidraulika. Az autó alatt (remélhetőleg nem 2 perce áll ott), és a motortérben sehol sem lehet olajfolt. Leállított motornál nyomd le a kocsi elejét-hátulját, szépen komótosan kell visszaállnia alaphelyzetbe, nem lehet kemény! Próbáld ki a magasságszabályozót föl-le egyszer-kétszer, alsó szervízállásból felső szervízállásba max 15-20 mp, és vissza is (járó motorral).
A motor. Ne legyen olajos, de a friss mosatás is gyanús lehet (legjobb, ha száraz por van rajta). A vezérmüszíjnak teljesen száraznak és tisztának kell lennie (a burkolat egyszerüen lepattintható felül). Próbakör. A motor alapjárata rendíthetetlen, egyenletesen húz. Ha nagyon füstöl erős gázadásra, az kopottságra utal.
A kasztni. Rozsda nem jellemző, de azért nézd meg a szélvédő gumikerete alatt, és az ajtók sarkainál belül.
Hát egy szuszra ennyi, a Taszaltársak majd kiegészítenek .
Bye, Lesliev
Előzmény: Madárka (67)
Madárka Creative Commons License 1999.06.24 0 0 67
Vennék egy diesel BX-et , mire kell figyelnem a vásárláskor ? Minden tanácsot irjatok le légyszíves , milyen hibákra kell figyelnem , milyen dolgokat kell megnéznem az autón , hogy ne verjenek át.Előre is köszönöm.
lezoli Creative Commons License 1999.06.24 0 0 66
Sziasztok!

Sajna az XM-ekkel nem sok tapasztalatom van, de mivel nekem CX 25 TRD T2-esem van, arrol irnek egy ket dolgot.

En is hallottam a CX Turbo kettesekrol (a 120 lovas) tobb rossz velemenyt. Amit en hallottam az az, hogy ha sokat hajtjak akkor a fotengelycsapagy kifekszik, megszorul es eltorik a fotengely. En is ismerek egy CX-est, akivel ez tortent, de o BP-Milano kozott 200-al kozlekedett rendszeresen (gyari vege 192). Viszont tobb ismerosom van, akinek semmi gondja a motorral. Szerintem a riziko abban van, hogy nem lehet tudni, hogy az ember elott egy 60 eves nyugdijas vagy egy barom hajtotta, aki a belet is kitaposta. Sajnos altalaban ennek a motornak a hangjan nem hallatszik, hogy mennyire fekudt ki a fotengelycsapagy. Blokkrepedesrol nem nagyon hallani (a CX listan sem es a CX klubban sem hallottam). Esetleg meg hengerfej gatak repedeserol johet szoba.
A tobbek altal ajanlott CX tipusokl:
-a halverueknek a szivo dizel, ami nem is olyan csiga, mint az ember gondolna es akar 500ezer km-t is elpofog minden gond nelkul.
-sietosebbeknek a sima Turbo (95LE) intercooler nelkul. Nem megy annyira, mint a T2, de tovabb birja.

A kasztni tiz ev tajekan tenyleg elkezd rozsdasodni (foleg az ajtok aljan), es tobb esetrol hallottam en is, hogy lopjak. Inkabb alkatresznek. En is mindig be vagyok szarva....de probalom megtenni, azt, ami esetleg megneheziti a tolvajok dolgat.

No egyenlore ennyi
udv
lezoli

hosszu Creative Commons License 1999.06.23 0 0 65
A problema valoszinuleg jobban fel van fujva, mint amekkora, de ez azt a nehany tulajdonost nem vigasztalja, akinek kifingott a motorja. Kozvetlen ismeretsegemben konkretan egy 2.5TD fekudt ki az elso 30 km utan egy hegynek felfele. Nem lehetett veletlen. Kinti kereskedesekben torott Xm nemegy akad olyan, amin latszott, hogy valoszinuleg pl. izombol neklitolatott egy keritesnek. Bizti fizet, es el van intezve.

A HDI blokkrol konkretat nem tudok -egyelore-, de nem tartom valoszinunek, hogy ugyanaz. Egy motor hatasfokat befolyasolja az uzemi hofoka, illetve annak ingadozasa, es az uj technologiahoz szerintem uj hutes->uj blokk is tartozik.

AX temaban otthon van valaki? Korabban igertem egy valaszt, de most sincs idom, Planney pedig valoszinuleg erdeklodve varja azt.

Előzmény: KOri (64)
KOri Creative Commons License 1999.06.23 0 0 64
Ehhez a motortémához a következő tudnám hozzádobni.
2.1-es, 2.5-ös 1.9, szerintem kitalálták elég jól mind.
A blokköntvényt szerintem nem öntik túl sok formában. A mostani 2.5-ösek véleményem szerint ugyanazt a blokkot kapják mint a cx-esek kapták anno.
Kövképp a fal vastagsága vízcsatornák kialakítása detto ugyanaz. Nem erre a listára illő példa, de az első Twingo-kba még ugyanaz az 1.2-es mormogott, minta a jó öreg R12-ben. Megintcsak továbbgondolva ugyanaz mehet a legújabb 2.1 HDI-ben. A kérdés végül egyszerű. Ha blokkra ugyanaz van a legújabb 2.1-ben mint a régi 2.1 TD-ben akkor az említett hibákat elég valószínűtlennek tartom. Inkább azt, hogy lejtőn jól megzavarták vagy 100-szor aztán nyekk.
De ezután kíváncsi lennék, hogy tényleg mit mondanak az okosok. Azé' nagyon kínos lenne.

KOri

Előzmény: Lesliev (63)
Lesliev Creative Commons License 1999.06.23 0 0 63
Zak !
Ha ez igaz, az bizony elkesrítő, majd érdeklődöm, aholcsak tudok. Nem tudod, hogy ez az újabb fejlesztésü 2,5 TD motorokra is jellemző? Kár lenne... :-(
Előzmény: Zak (60)
stoki Creative Commons License 1999.06.23 0 0 62
Van még valahol koncept citroenetek ...

(Nyomassátok a linkeket...!!!)

stoki Creative Commons License 1999.06.23 0 0 61
Kössz mindent, most már vili a dolog ...
Zak Creative Commons License 1999.06.23 0 0 60
Lesliev!

Pont az elôbb említett blokkrepedés-effekt miatt. Aszonták, hogy túl vékonyra sikeredett az anyag a hengerek között, és ott szeret a kicsit jobban meghajtott (nem túlhajtott!) motorblokk repedni, noch dazu hengerfejtömítés auch. Rádásul ezt mondta a Jeep Cherokee-t használó kollégám is, aki pont ezért inkább 4 literes V8-ast vett, mert már 1x mexívta a 2.1 TD-vel. És ettôl kissé bizonytalan lettem. Pedig olcsóbbak a 2.1-esek...

Lesliev Creative Commons License 1999.06.23 0 0 59
Zak !
Elmondanád, hogy milyen indokokkal beszéltek le a 2,1TD XM-ről ? Komolyan érdekel! Én egyszer kipróbálhattam egy ilyet, és qrvára tetszett! Egyetlen ellenérv, hogy 88 köbcenti miatt a legnagyobb biztosítási kategóriába tartozik. :-((
Előzmény: Zak (55)
hosszu Creative Commons License 1999.06.22 0 0 58
Ott a ;) a vegen. De tenyleg tanulsagos.
Előzmény: Eclipseboy_ (57)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!