Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Janibacsi Creative Commons License 1999.07.06 0 0 117
Sziasztok!
Hat felteszem meg egyszer a kerdest, mert senki se reagalt ra: Van-e valakinek gazos BX-rol tapasztalata? Illetve honnan lehet megtudni, hogy azok a rejtejes betukodok(TRD,TZD,TRE,stb...) mit jelentenek? Valaki meltasson maaa valaszra... Elore is kosz: Jano
Lesliev Creative Commons License 1999.07.06 0 0 116
Nagyon igaz! És kíváncsi lennék a merci interpretációjának a hibastatisztikájára. Érdekes lenne összevetni a citroenével... Mert igaz, hogy a citroenekkel "foglalkozni kell" , hogy mindig tuti legyen, de valahogy a mercedes szervizek sem halnak éhen a munkanélküliség miatt... (én elismerem a német precizitást, de azért az sem mindenható)
Janibacsi Creative Commons License 1999.07.05 0 0 115
Hali!
Szerintem egy kisse keveset mondtal azzal a 10 evvel, nem gondolod? Mar a DS is tudta ezt, es azt nem 10 eve talaltak ki(hanem vagy 40...) Na hali: Jano
Előzmény: Odin (114)
Odin Creative Commons License 1999.07.05 0 0 114
Aranyos történetet hallottam egyszer egy öreg citroenestől.

A barátja fente magát, hogy az új merci 600-asában milyen szuper szintszabályozás van. Állandó magasság ... Ez aztán a technika...
A srác felnyittatta vele a motorháztetőt és megmutatta neki a "Licenced from Citroen" feliratot és elmondta neki, hogy a Citroen már 10 éve tudja ezt. Nagyot koppant a haver. :-)

stoki Creative Commons License 1999.07.05 0 0 113
GYerekek !!!
Láttam a múlt héten az ország két különböző pontján 2 db Cx turbo 2-es kombit, mintha a gyárból tolták volna ki. Kérdésem : hol az Istenbe lehet ilyen jó állapotú CX-et kapni ???
mccheese Creative Commons License 1999.07.02 0 0 112
Halihó,

szóval az az Activa: A fizikát tényleg nem lehet meghágni. A hagyományos felfüggesztést hajtva a határon lehet tudni mit csinál az autó. Az Activa úgy reagál mint a digitális túlcsordulás, hirtelen egészen mást csinál mint várod.
A Xsarával elsokalva tipikus elsőkerékhajtású effektus van, a gázt elvéve az eleje megtapad (egyébként durva gázadással eléggé szépen kihúzza magát a kanyarból...). A Xantiánál mintha eltünne az út a kocsi alól, nem lehet vele "szépen" menni. A rallis haverom két kör után kiszállt belőle, és közölte, hogy ennél egy Trabant is jobb, ha keresztbe kell menni....

A Xsara pedig a hátsókerék kormányzása miatt agyrém. Ha jól ki akarod használni a technikát keményen be kell dönteni a kanyarban, akkor teszi a fenekét mintha keresztet mennél...

Nálam a nyerő a 306-os Peugeot. 1.4-es motorral az M3-on végigjött 180-al, a vége 190 környékén (saját órája szerint). A futóműve sokkal stabilabb mindenféle hókuszpókusz nélkül. Én aki kissé rallis módon szeretek menni(csúsztatni a kocsit ahol lehet), arra pedig kiválóan alkalmas. 120-130-as sebességnél kiválóan kanyarodik, stabilan ott van az úton. Könnyedén lehet keresztbe tenni, és megtartani...

Üdv: Mekkcsíz

KOri Creative Commons License 1999.07.02 0 0 111
lezoli

Kösz a gyors választ. Megnézem.

KOri

Előzmény: lezoli (110)
lezoli Creative Commons License 1999.07.02 0 0 110
KOri!

Tudtommal igen. A potkerek alatt van a kormanyero-csokkento (sargasfeher muanyag kb. alma nagysagu kerek alaku) , amibe a valtobol megy egy kihajtason keresztul a hajtas. Altalaban a meghajto bowden szakad el, ha problema van vele, akkor eloszor azt nezd meg.
Udv
Lezoli

Előzmény: KOri (109)
KOri Creative Commons License 1999.07.02 0 0 109
Meg tudja valaki mondani, hogy egy 83-as CX-ben sebességfüggőnek kell lennie a szervonak, vagy nem?
Sürgős lenne egy igen, vagy nem.
Kösz.

KOri

RAF Creative Commons License 1999.07.01 0 0 108
Erről még nem hallottam. Nekünk évekig volt 2.1-es XM-ünk és a motorhoz hozzá sem kellet nyúlni.
Előzmény: Zak (60)
SCs Creative Commons License 1999.07.01 0 0 107
Zak!

Sajna 15 éve dízel AX még nem volt! (Esetleg 12-13 éve benzines!) 1989-ben jött ki az első dízel 1360 ccm motorral!
Ezzel aztán újraírták a Guiness rekordok könyvét legalább hat helyen!
De a benzines is csúcsokat döngetett - bár azt sajna egyszer 1996-ban 0,02L/100 km fogyasztásdifivel a Swift megelőzte.

Nem tudom miért szünt meg a Bosch adagolóval szerelt 1360ccm dízelmotor? Pedig úgy vennék egy ilyennel szerelt (akár) Saxo-t, de sőt egye fene 106-ost (is)!

Nem tud valaki egy megkímélt (lehetőleg újszerű!) AX 14 TGD-t? barátnőmnek kéne...

Tud valaki 1500 alatti más dízeltípust, egye-fene lehet 6 év alatti német vagy japán (egyáltalán azok gyártottak ilyet a Daihatsu Charade-n kívül?) is!

Előzmény: Zak (34)
SCs Creative Commons License 1999.07.01 0 0 106
Ettól a regisztációtól herótom van! Ki volt az az AgyaláGyula aki kiötlötte?

Lass egy hete tervezek írni AX-es kérdést feltett márkatársamnak.
Magam egy 5 éves 1360-as dízelt hajtok, nagyon szeretem. Egy gubancom van vele összesen: zavar nem tudom vizszintbe dönteni az első üléstámlát. Kinek van jó tippje? Hogyan esetleg honnan varázsolhatok bele dönthető ülést?
Sokmindent írtam róla a www.hirnet.com autóshasábjain zajló Suzuki-s vitában, ha gondolod nézz el arrafelé, nem ismételném magam.
Szóval amiben verhetetlen: négy liter feletti gázolajfogyasztásom 100-on soha nem volt! -20 fokos sítúrán sem!
Aztán örül a szivem, hogy az évszázados Citroën-hagyomány mai remekében ülhetek.
Szívódízelben a francia örvénykamrásoknál jobb mesében sincs!
Amennyiben konkrét kérdésed van keress meg! (Ebben a szerencsétlen topicban nem lehet visszakeresni az írásodat: venni készültél AX-et, vagy mi is volt a kérdésed?)

Lesliev Creative Commons License 1999.07.01 0 0 105
Tegnap megtörtént a 10 éves autóm első hidraulika hibája :-((( (rugógömbcserén kívül). A munkahelyemen a parkolóban emelt utazóállásban hagytam a kocsit, (magas járdaszegély miatt) és délutánra szép nagy zöld olajfolt lett a bal hátsó futómü alatt. Nna, szerviz (közel van), diagnózis, javítás: teflongyürü csere a munkahengerben. Ára 3200 ft + munkadíj (1 ó = 1500 ft).
Azóta félóránként nézegetem, hogy van-e olajfolt, szerencsére nincs, kezdek megnyugodni.
hosszu Creative Commons License 1999.06.29 0 0 104
Uhh... A Tasztaltars kerdese jogos.
Pedig volna mit irnom, csak idom nincs. Mindig halogatom a varhatoan hosszu irnivalokat, aztan osszegyulik egy csomo. Nincs elfelejtve ;-))

Porter:
Az 1.8i16V igen kellemesre sikeredett. Arban azert lett volna nemi differencia, de szerintem az elobbi es a TD az igazan jo motor valasztas ennel az autonal.

Előzmény: Planney (94)
tudor_baba Creative Commons License 1999.06.29 0 0 103
Ami a rajongást illeti:
(www.autoinfo.hu/tudor, autókon belül Citroën)
Az abszolút csúcs egy második generációs DS 2.1 Decapotable lenne. Én lennék a diszkók királya:).
Racionális cél egy CX Break 2.5 TRD. Láttam pár éve egy csodálatos állapotú svájcit, nem messze állt két hétig. Hófehér kívül középszürke bőr (!) belül, szolid, de nem gyári hangosítás... és irdatlan nagy volt!
Remélem a C6/Lignage legalább akkora lesz.
TG
tudor_baba Creative Commons License 1999.06.29 0 0 102
T. Cheddar !:)

Ezt legjobban a boldogult DTM-ben lehetett látni. Ott szabad volt az aktív felfüggesztés, tehát amíg fizikailag lehetett, nem csúsztak a kanyarban a kocsik. Aztán amikor már Newton sem tehetett semmit, nem csúsztak, repültek. Az Activával is ez van, az elektronika küzd, mint egy farkasboroszlán, így mire tényleg elszállsz, már nagyon gyorsan mész.
TG

Előzmény: mccheese (91)
Porter Creative Commons License 1999.06.29 0 0 101
Az en csaladom is regi PSA szurkolo:
Az egesz kezdodott egy 0 km-es BX 14E-vel 89-ben. Nagyon jo kis auto volt, en nagyon szerettem - 13 evesen. Egy evig volt nalunk, addig 50e km-t hajtottunk bele. Ez a kocsi mar az uj, 75 LE-s motorral volt szerelve es nagyon ment (12.2 alatt 100-on). Viszont volt vele eleg sok bajunk - utaster-szellozteto motor leegett, eltort a befecskendezo-torok, valamint tonkrement a generator. Kulonosen kinos volt, hogy minden hibaert Ausztriaba kellett utazni, mert akkor meg csak ott volt szerviz.
Ezutan jott egy Peugot 305 (legregebbi verzio) dizel, 1,6-os, 130-as vegsebesseggel. Ahhoz kepest, hogy volt mar vagy 300e km benne, es mindig padlogazzal ment, eleg keves hibaja volt.
Ezutan jott egy 2 eves 309 GRD (1.9 szivodizel). Errol a kocsirol csak jokat tudok mondani. Imadta az egesz csalad - a nalunk toltott 5 eve utan 350e km (!) allt az orajan, de ugy, hogy soha nem volt nagyjavitason - max. teleszkop-felujitas, feltengely-gumiharang csere. Borzalmas robusztus konstrukcio, a motorja pedig egyszeruen elnyuhetetlen - egyszer sem volt megbontva, ennek ellenere meg nagyszeruen ment.
Aztan valtottunk 405-osre (93-as GRDT). Ma mar 200e km van benne, de nagyon "kopik". Nem meghibasodik, hanem valamit mindig felujitani, vagy cserelni kell benne - ami szerintem konstukcios gyengesegekre utal vissza. 120e km-nel teljes felujitasra szorult a hatsokerek-felfuggesztes, kerekcsapagyat kellett cserelni, a hatso dobfekek rugo kinyultak, szetkopott a kormanycsapszeg.... es meg vagy 5-6 egyeb hiba. A motorja viszont eleg jo. Valoszinuleg jovore le lesz cserelve egy - na talaljatok ki, milyen autora?!
Es vegul nekem van egy fekete Xsara Coupe 1.6 i-m. Aranyos kis kocsi, meg csak 9e van benne, de nagyon megkedveltem. Mar csak azt sajnalom, hogy nem az 1.8-ast vettem, mert az 1.6-os motor (az igen hosszura attetelezett valtojaval) neha eleg gyengenek tunik - meg egy 1.6-os, 90 pacis CLio-val osszehasonlitva is. Viszont kategoriajaban ennek van a legszebb belseje - es a konkurrenciaval osszehasonlitva (extrakkal egyutt) nem is draga.
Táti Creative Commons License 1999.06.29 0 0 100
Tisztelt Citroën rajongók!

Nekem egy 1.7-es DISEL BX adatott. Öreges, de strapabíró jószág. 5.2 l/100km is tud a sztrádán, ha odafigyelek. Viszont van néhány bosszantó kis apróság. Ha valaki tud, adjon tanácsot!
- A motorolaj leeresztő csavarnál mindig olajos (persze az olajteknő is). Ugye a csavar nyaka kúposra van kiképezve, így rendesen meghúzva tömíteni kellene neki, de nem tudom úgy megtépni, hogy tömítsen. Próbáltam már tenni alá rézkarikát, de az sem vált be. Ötleteket kérek!
- Az üzemanyagszint jelző nem jelez egészen a kiürülésig, mintha az úszó fennakadna, és egy érték alá nem csökken még a visszajelző izzó sem gyullad ki (korábban működött rendesen). Nem tudom milyen rendszerű a mérés teljesen elektronikus vagy úszós. Szerettem volna megnézni az érzékelőt, de nem találtam. Már teljesen felszedtem a szigetelést a hátsó ülés alatt, megnéztem a tankot alulról is, de nem találom. Hol található az érzékelő?

hosszu Creative Commons License 1999.06.29 0 0 99
Lesliev:
Szerencsere Bp-n nem volt ilyen problemam, amit meg kellett volna oldani, tehat nem ismerek szerelot sem. Ha le lenne rohadva az autod es garazsban/parkoloban allna, akkor jol jonne, ha ki tudnad venni a csucsokat, mert egyszeruen bevinned a szakihoz egy szatyorban, nem kellene pl. kocsit vontatni. Igy labon egyszerubb az egeszet bevinni. Sajnos helyet nem tudok ajanlani, talan a tobbiek.

AMK:
A topic cime PSA - ... tehat Peugeot is. Mar jelentkeztek Renaultosok is, azota semmi hiruk. Egyelore nem mondok semmit, ilyen tapasztalatom meg nem volt. Turbolyuk? ;-))

PS: Lehet, hogy enyem a 100. hozzaszolas?

Előzmény: Lesliev (98)
Lesliev Creative Commons License 1999.06.29 0 0 98
AMK !
A Peugeot természetesen ebbe a topicba tartozik!
A problémádra : Kézifék ? (csak hülyéskedtem, bocs :-))) ). Egyébként én pont az üzemanyagellátásra gondolok, adgoló, elosztó, porlasztócsúcsok. De majd hosszu tasztaltárs tanácsaira figyelj oda !
Bye, Lesliev
Előzmény: AMK (95)
Janibacsi Creative Commons License 1999.06.28 0 0 97
Sziasztok nyilazottak! :)

Hatalmas örömmel töltött el amikor ráakadtam a topicra. Én nagyon régóta szerelmes vagyok a "nyilazott" fogaskoszorúba, de eddig be kellett érnem egy ültetett narancssárga sport kispolákkal-mint életem első autója sokat lehúztunk együtt, sok rendőrt leszívattunk(főleg a Simsonos "motoros" rendőröket::))) De ennyit az offról. Szóval elhatároztam a jelenlegi helyzetemben, hogy végre hódolhatok a szerelmemnek:Citroent veszek. Na és most jönnek a kérdések:
-Hát mivel én már autóztam gázról ezért afelé hajlanék - kinek milyen tapasztalata van ezügyben?
-aztán: 14 vagy 16? Melyiket érdemesebb venni?
-vagy jók a dízelek is?(Bár ahogy olvasgattam a topict elvileg OK:)
Első körben ennyi, a válaszokat-tanácsokat előre is nagyon köszönöm. Aztán majd még jelentkezem-remélem hamarosan márkatársként ;o)
Sziasztok: Jano
U.I.:Na tessék, máris itt az ominózus kérdés: Tényleg nyilazott fogaskerekek vannak a mai napig a váltóban vagy ez csak a DS extrája volt?

Janibacsi Creative Commons License 1999.06.28 0 0 96
Sziasztok nyilazottak! :)

Hatalmas örömmel töltött el amikor ráakadtam a topicra. Én nagyon régóta szerelmes vagyok a "nyilazott" fogaskoszorúba, de eddig be kellett érnem egy ültetett narancssárga sport kispolákkal-mint életem első autója sokat lehúztunk együtt, sok rendőrt leszívattunk(főleg a Simsonos "motoros" rendőröket::))) De ennyit az offról. Szóval elhatároztam a jelenlegi helyzetemben, hogy végre hódolhatok a szerelmemnek:Citroent veszek. Na és most jönnek a kérdések:
-Hát mivel én már autóztam gázról ezért afelé hajlanék - kinek milyen tapasztalata van ezügyben?
-aztán: 14 vagy 16? Melyiket érdemesebb venni?
-vagy jók a dízelek is?(Bár ahogy olvasgattam a topict elvileg OK:)
Első körben ennyi, a válaszokat-tanácsokat előre is nagyon köszönöm. Aztán majd még jelentkezem-remélem hamarosan márkatársként ;o)
Sziasztok: Jano
U.I.:Na tessék, máris itt

AMK Creative Commons License 1999.06.28 0 0 95
Ahogy olvasom, itt főleg Citroen rajongók irogatnak. De remélem megszántok tanáccsal egy Peugeot tulajdonost is. :)
Szóval van nekem egy Peugeot 309D Graffic autóm. Amit nagyon szeretek (főleg a fogyasztását 4.3-4.4l oszágúton).
De van egy olyan problémám, hogy néha nem húz eléggé, mintha eltünne belőle az erő, padlóig kell nyomnom a gázt, hogy valamennyire menjen. Aztán meg fogja magát és úgy megy, mint az álom. Már mindent megnéztek rajta, csak adagolós nem látta még.
6 hónapos kora óta a miénk az autó, rendszeresen jár szervízbe, most 140e van benne, de kb. 96e óta ezt csinálja.
Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond vele?
Planney Creative Commons License 1999.06.28 0 0 94
Hosszú,

Mi lesz már azzal az AX leírással???

Planney

KOri Creative Commons License 1999.06.28 0 0 93
Kérdezem újra, hátha valaki ismer olyan valakit, aki ismer olyat, aki...
Szóval ha tudtok eladó BX, vagy CX diesel-t esetleg megspékelve egy turbo-val, akkor írjátok meg lécci. Köszi.

KOri

KOri Creative Commons License 1999.06.28 0 0 92
Meghát azért van fizika is a világon ;-)
Előzmény: mccheese (91)
mccheese Creative Commons License 1999.06.28 0 0 91
Az Activa tényleg jól ott van az úton. De csak addig amíg el nem sokallod.
Én már jártam így. Nyomtam neki a kanyarban, aztán egyszercsak kiszaladt a kocsi alól az út. Félig az árokban volt, és csak onnan tudtam kihozni......
Szóval jó az elektronika, de jellemzően a vissza csatolt rendszerekre, ha kiesik a szabályozási tartományból, akkor eszetelen dolgokat hoz be...
(A gazdájának meg sem mertem mondani!)

Üdv.:Mekkcsíz

Előzmény: tudor_baba (83)
Lesliev Creative Commons License 1999.06.28 0 0 90
hosszu !
Úgy látom ehhez már tényleg szakértő kell. :-( Nem tudsz véletlenül ajánlani egy tisztességes szakembert Pesten, vagy a környékén ?
Köszi, Lesliev
Előzmény: hosszu (89)
hosszu Creative Commons License 1999.06.28 0 0 89
Az okossagot elsosorban celszerszamnak hivjak. A porlaszto kicsavarasahoz hosszu csokulcs szukseges, amit ra tudsz dugni, miutan lekototted a nyomocsoveket. Ezzel a muvelettel a porlasztocsucsot hazastol vetted ki. Ezutan jonne a szakertes, megnezni, mit csinal nyomas alatt. A porlasztohaz vegen egy kb. sik lapot talalsz a kozepen egy kis kilogo tuveggel. Ha csupa korom korben, akkor lehet problema a csuccsal, egy kis fekete reteg meg nem feltetlenul gond. Ha cserelni kell a csucsot, ahhoz mar minimum rutin, de inkabb muhely kell. Szet kell szedni a hazat, kicserelni a belet, majd osszerakni. Azt hiszem, ekkor allithato be a nyito nyomas is. Ezt egyebkent sem art muszerrel ellenorizni a tobbinel is. Jobb szakik nem feltetlenul cserelnek, mint azt korabban irtam, az altalat leirt futasteljesitmenynel mar varhato, hogy inkabb cserelnek. A kicsavaraskor arra sem art vigyazni, hogy a porlasztok alatt a blokkban egy fem alatet talalhato, amit tuzgyurunek hivnak. Ezt altalaban cserelni szoktak, nem nagy osszeg, de vissza is lehet tenni a regit. A lenyeg: ha le/beesik valahova es nem talalod meg, szivas van.
Problema lehet meg az adagoloval is, de ezt csak speci padon lehet megszakerteni.
Előzmény: Lesliev (88)
Lesliev Creative Commons License 1999.06.28 0 0 88
hosszu !
Köszi, nagyon sokat segítettél a probléma megértésében !
Az adagolóm (Bosh) valszeg a gyári beállítással mükszik, mert a beállítócsavarokon a gyári lefestések rajtavannak (megkopva bár, de törve nem...), nem is szeretném elállítani, ha nem muszáj.
A motor kompresszióját nem mérettem még, de a legnagyobb hidegben is indult,azon nagyon kevés kivétellel, amikor egy-egy izzítógyertya meghalt (csere után mindig OK).
A motorolaj fogyasztásom kb 1l 7500km-re,ez szerintem még egészen elfogadható. Olajcserénél egy 5l-es kannából kb 4l megy be, és a fennmaradó 1l elég szokott lenni a következő cseréig.
Az autót 90e km-rel vettem meg (addig nem hiszem, hogy cseréltek volna porlasztócsúcsokat, azóta én tettem bele 84e km-t, ezért gondolom, hogy időszerü lenne a csere.
Kérdésem: ki lehet-e házilag cserélni a porlasztócsúcsokat, vagy kell hozzá valamilyen "okosság", ami csak szerelőnek van?
Köszi, Lesliev
Előzmény: hosszu (87)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!