Hali,
megkésve bár, de belekottyantanék ebbe a 900 vs. S40 dologba. Van szerencsém egy facliftes 900-ast (azaz 93-ast) hajtani és sokszor (általában hosszabb, vidéki utakra) egy S40-est. A két autó teljesen más karakter! A formák nagyon különböznek kívül-belül, a saab egyedibb, a volvo konzervatívabb, de elegánsabb is. A volvo beltere szűkebb, de 190 cm alatt semmi gond, az ergonómia kiváló.
A 4-5 év körül van a bökkenő. A volvo egyik legsúlyosabb gyermekbetegsége volt a futómű gyengesége több ponton. Volt, hogy csak laza csavarokról volt szó, de voltak gyenge, cserére szoruló stabilizátorok is. Ezt a hibát azt hiszem 97 áprilisától köszöbölték ki, tehát ennál fiatalabbat vennék.
A volvoba sokkal gyengébb motorok is rendelhetőek mint a saab-ba, pl. az 1.6/1.8/1.9td, ezekkel elég harmatos.
Én egy 99-es S40-est nyúzok néha, több mint 95e km-el. Ezalatt izzócserén kívül semmi baja nem volt, ill. az utolsó szervíz alkalmából cseréltek alapjárati motort (pár ezer huf). A saab 17e km alatt több apró, bosszantó hibát produkált. Tudom, ez függ attól, hogy ki mennyire szerencsés, mennyire összerakott gépet fogott ki stb.
Szerintem először döntsd el melyiket favorizálod (rosszul nem dönthetsz szvsz), aztán a kiszemelt példányt vidd el állapotfelmérésre az Ivanicshoz/Polárhoz.
Más. Egy kb 83as ötajtós barna 900GLS névjegykátyáztam fel a hétvégén Szoboszlón. Sajnos beszélni nem tudtam vele. Este tízkor csak nem csengetek már be :-))) Jó lenne, ha a taglista hozzáférhető lenne pl XLSben vagy WAPon, mert akkor rendszám alapján gyorsan be lehetne azonosítani a tagokat. Most elég macerás egyenként végignézni... vagy csak én vagyok tudatlan...
Meg volt itt egy 93 Aero kabrió (természetesen ezüst) egy némethez képest meglepően kellemes vizuális élményt nyújtó, kb 25 éves leányzóval a volánnál. Természetesen leengedett tetővel, és vigyorogva integetve amikor lemondam az elsőbbségemről :-))) Arról nem is beszélve, hogy megállt az élet ahol elhaladt. ...csak a barátja ne ült volna mellette...
Azt tudom neked javasolni, hogy próbáld ki a VOLVOt is, mag a SAABot is. Utána természetesen rájössz, hogy eddig az összes autóban amit vezettél rossz helyen volt a gyújtáskapcsoló. :-)))
A szívóról még annyit, hogy nekem egy 18-20 éves :-) 115 lovas szívóm van, és elég jól megy. Na jó lámpától gyorsulásban nem világbajnok (kb. mint egy jobbvágású japán 1,6os), de 70-140-ig jelentős rugalmassággal rendelkezik. (jellemző, hogy mire a nagyfordulatú ...-kat visszapakolják harmadikig, én már rég az IFA előtt vigyorgok) Én egyszer próbáltam, és 180-nál 5000-et forgott a motor. Ide tartozik, hogy egy új autó 180-nál már 200-at mutat, és ez tény. (pl saját mérés... najó nem 200-nál hanem 150-nél, de a 15-20% mindíg megvan)
A turbókról majd pl Lenkey kolléga. Bár AZT szerintem nem lehet szavakba önteni :-))))))) ...és ez nem a jókedvem miatt van... pl.: a 95 AERO 0,5 másodpercet ver a Porsche Boxter S-re 80-120 ötödikben, pedig a SAAB egy kicsit nagyobb...
Ejnye-ejnye kedves kulbtárs!
Hát maga nem olvassa a klub honlapot? Ez az információ már két napja fenn van, és maga csak ma veszi észre, ráadásul máshol?:))))
Irgum-burgum!
a mezei szívomotoros saab tulajok nevében is köszönöm a megnyilvánulásod :)
a ventillátor megy (szimplán reseteltem ott és akkor), volt szerencsém megtesztelni egy hosszadalmas parkolási procedúrában a sziget rendezvény környékén.
Gyenge...
A turbóshoz képest mindenképpen, de szerény véredényem szerint a sima 2 lityit szívók is mennek, mint a mérgezettegér (Volt már szerencsém Axa, KorZo, Thom autóihoz, ezek OldSkool 900-as szívók, és hát nem nagyon tűntek vérszegénynek :)) )
tegnap délután, miután szétautóztam a fél várost, parkolás után bindult a hütöventillátor. Eddig minden normális (kiv. én) Aztán amíg pakolásztunk az autó körül (elég sokáig tartott, feltünt, hogy még mindig megy... Hát gondoltamn türelmes leszek, egy cigi mellett még vártam egy kicsit, hogy leálljon. de nem tette, és nekem ez már elég sok idönek tünt. Na ekkor döntöttem úgy, hogy lehúzom a csatlakozót. Megtettem, visszadugtam, és már nem ment.
Akkor én most rosszat csináltam? Vagy csak reseteltem, és rájött, hogy még sincs melege? mert nagyon nem örülnék, ha megfözném a mocit...
ponty ezért mondtam, hogy kivétel vagyok :) (ebben a korban már fel kell készólni a nyugdíjas évekre! csak még a protkóm nem úszik a pohárban esténként... Nem, nem a blendadent ragasztó miatt)
mellesleg az eddig tapasztalataim alapján péntek délutántól hétfö reggelig a topic szunyál. Oszt azen csodálkoztam, hogy most meg nem.
a fönököm vett hasonló korú meg paraméterü ótót. Nincs vele semmi baj, persze oda kell figyelni, mit veszel meg (néha nagyon gyatra, leélt ótókat árulnak - az ilyen tulajdonosnak se sok szíve lehet...). Nem akarom szídni a Polárt, de a szervízesek elég könnyen elsiklanak dolgokon az állapot felmérö kitöltésekor... Az "üzeltkötök" (vagy mik) viszont írtó rendesek! (tiszteletem ezúton is Kovács Botondé!) Már ha a Polárnál akarod venni a személygépjármüved :)
Nasz'al. A fenntartási költségeket tekintve, nem vészes (ha a 10 litert (klímával) városban nem vesszük soknak :) ), de a kötelezö húzós tud lenni biz. esetekben. És most megint a Polár... Ui. a két fönököm most csináltatta meg. Kifizettek 40-50e forintot két (9000, 900) ótóra (úgy, hogy még apróságok is voltak). A Polárnál ez fél autóra sem lett volna elég az ajánlatuk alapján.
Egyébként meg bivaly jól megy mindkettö (a 6 éves 9000 motorja 90%-s kompresszíós értékeket mutatott a gyári értékekhez, hoppá...). megbízhatóságról meg annyit, hogy sok tizen, huszon éves Saab megy gond nélkül szép sok km-rel.
a Volvo s40-s sem rossz, svéd bratyó, szép aótó, jó ótó, de ott elöl rossz az az embléma, mert elég kevés a kék szín rajt', és túl sok a betü... ;)))))