AxA! a klublapon a Saab.ini-s linkel csinálni kéne valamit, még mintíg nem jó helyre hivatkozik. Nekem legalábbis olyan jön be, ami nem illik a klublapra. Ha ez csak nekem rossz, szolj(atok) és felhagyok a macerálással.
Ha már újra munkában:
Olyan cseppet sem elfogult, nem ömlengős, teljesen racionális alapokon nyugvó döntésbemutatást (miért SAAB?) vártam amilyet nagyrabecsült lp kollegánk írt. :-))))
Szóval várom a többiekét is. Főleg a tiédet Black (miért, ha még testi kapcsolatod sem volt, vagy tévedek?)
Mellesleg nekem NEM tetszik a 95 facelift. Pont az olyanokat nem szeretem mint a lökhárítóval egybeöntött hűtőrács... Meg mi az, hogy a motorháztető elje lehajlik (az mondjuk OK, hogy felülről nézve közel kerek ez hagyományos SAAB stíluelem), az meg pláne, hogy a lökhárító széle fel. Kéremszépen egy SAABon a lökös vonala és a motortető vonala legyen párhuzamos, nagy! szögletes lámpával, felkanyarodó indexel. Arról nem is beszélve, hogy elmarad a lámpatörlő (tapasztalataim szerint a nagynyomású mosó nem végez jó munkát a rávagyott lagyakos havas kásában).
Vagy a GM most tényleg a VW (netalántán SEAT) szinten akarja versenyeztetni a SAABot?!!!
Az egyetelen autó amibe átülnék a madaramból, de csak fagyizni mer állítólag annyit fogyaszt mint egy 12 hengeres Jag. Igaz még csak képen láttam.
Amúgy egy kis angol gyártó. Kézi munkával kalapálják alumíniumból, megközelítőleg évi 20-as darabszámban. Három karosszéria volt 2-3-ajtós és kabrió. A motor egy amerikai smallblock származék (az angolokat ismerve rendesen belenyúltak) kb 260 lóerős kb 4000-en :-) Szóval amit te láthattál az egy háromajtós kb 1968-1998-ig gyártott Jensen Interceptor lehetett (bár a hetvenes években vagy 6 évig szünetelt a gyártás az energiaválság miatt, de akkora érdeklődés volt, hogy újra kezdték).
Jelenleg egy gyönyörű "kis" roadstert/kabriót gyártanak vagy 2-éve.
A tömeggyártott és átmatricázott autókhoz annyit, hogy hugicám most jött haza angliából, és azt monta hogy tíz autóból legalább eggyet nem ismert (pedig az összes Caterham-et, TVR-t, Jensent ellenszében is beazonosítja...) mellesleg megesküdött rá, hogy MEREDEKORRÚ 900-as CABRIOt látott.
KorZo, aki két hét alatt még egy vesekövet is legyőz...
Na, ma este utoljára, mert eszembe jutott mégvalami:))
Láttam ma egy autót: Jensen volt a neve. Nem volt mai fiú, de olyan formája volt.... A motorház-teteje akkora mint egy ping-pong asztal, nagy cápaorra van, két (vagy három?) ajtós, a csomagtérfedél egy nagy üveg vagy plexi buborék. Az ajtó olyan hosszú, hogy simán be lehetne tolni rajta egy kispolszkit. Két szimpla kipufogója van, és olyan gyönyörű mélyen bugyborékoló V8-as hangja, hogy a hátam borsózott. A hangja alapján min. 3500-as motor, viszont ehhez nevetségesen kicsi első tárcsafék, kb. akkora mint az enyémen a hátsó:))) Ez mutatja a korát. Meg az, hogy a csomagtartót nem lehetett becsukni, 10 cm-ket ugrált ahogy ment a kocsi:))) Hawaii-i rendszáma volt.
Nem tud valaki valamit erről az autóról?
lore!
Naná, hogy autó formája van! Még ilyet:)))
Ja, csak még annyit, hogy valahányszor meglátok egy hupikéken világító VW műszerfalat, kihullik néhány száz szál hajam:)))) Szörnyű!!!!!
Van egy kuncsaftom, aki nemrég fintorogva mutatta vadiúj 93-át, hogy "inkább vettem egy ilyet, mert két év alatt egy audimat megy egy passatomat loptak el" Három héttel később vigyorgó arccal mondta: "...ez a világ legkevésbé feltűnőbb, legrondább és legjobb autója"!
A szervízlátogatási periódust a megbízhatósági bajnok japánokkal hasonlítva értettem.
Nekem is bejön a skandináv hangulat, de nincs bajom a német autókkal, bár a VW/Audi nekem nem jön be. De van egy V6-os vectránk, amit a nejem használ és nagyon meg vagyok vele elégedve. Előtte volt astra és corsa is azok is rendesen szolgáltak. Nade ennyit az opelozásról, különben is szervízben van váltóhibával, szal hanyagoljuk :-)))
A saab és volvo teljesen más világ, de mindkettőt nagyon lehet szeretni (lsd. párszázzal korábbi összehasonlító tesztem).
Remélem a viggenről is, mint óraműről beszélhetek a későbbiekben...
Ebben teljesen egyetértünk! Én legfőképpen azért szeretem a Saabot mert a belső hangulata olyan amilyen. És ahány Volvoban ültem eddig az tejesen más volt, mégis ugyan olyan barátságos, ergonómikus, stb volt. Ez az, amit a kockafejű németek soha nem fognak tudni még leutánozni sem. És mivel én az autómat az esetek 90%-ban belülről látom, ez sokkal fontosabb mint hogy hogy néz ki.
Kétszer annyiszor szervízbe? A BMW köztudottan borzasztóan szervízigényes, egy barátom audija kéthavonta kéthetet tölt szervízben, és pl. az A8-ról is rémhírek keringenek. Én több, mint fél éve járok a 9000-rel, és egy alkalommal kellett bevinnem, amikor a gyújtáspanelt kellett cserélni. Az pedig olyan alkatrész, ami időközönként törvényszerűen cserélendő (~100-150ekm) Egyébként mint az óramű:))))
Persze lopásvédelem is, szerintem is hatékonyabb (pl. az audira specializálódott tolvaj percekig csak bámul maga elé :-). De ha kizárólag ez lett voln az alapkoncepció, akkor egyszerűbb lett volna egy szimpla váltózárat beépíteni, szóval hangsúlyozni szvsz a térdsérülések elkerülését kéne.
Én nem verem a fejem a falba amiatt, hogy a volvo a fordé, a saab pedig a GM-é lett. Ahogy írtad is: ez kell a fennmaradáshoz. Reméljük megy majd olyan jól az anyacégnek, hogy megengedi a saabnak, hogy saab maradhasson!
Lopásvédelmi szemponból is természetesen - meg balesetvédelmiből is - hiszen a váltózárnál sokkal több hely van egy robosztus, erős szerkezetre, mint a kopmányoszlopon - szerintem.
Nincs semmi baj a Grifin motorjával, szívesen beleülnék egybe:))) Persze a globalizáció vagyis az ésszerű költségcsökkentés elkerülhetetlen és fontos is a márka fennmaradása miatt, de túlzásokba nem kellene esni - kilincs, stb... nem akarom ismételni magam.
De, motor presse lap. De a megítélés és a valós minőség más kérdés. Amúgy én sz*rok a statisztikákra, inkább viszem kétszer annyiszor szervízbe a saabot/volvot, csak jól érezzem magam benne.
Nekem az is tetszik a svédekben, hogy nem rontották el a megítélésüket (mint pl. audi, béemvé), nem 'maffiaautó' stb.
Meg az is fura, hogy a SAAB-ot nem tartja megfelelő minőségűnek arra, hogy felvegye a versenyt a Volvoval, BMW-vel stb... Erre kifejezetten a Cadillacet jelöli ki. A híres amerikai minőség....
Ez a besorolás egyébként teljesen összevág az Autópiacban megjelent grafikonnal, ahol minőség-megitélés szempontjából a Volvot a VW-el, a SAAB-ot a Seattal és a Skodával tették egy szintre. Természetesen a Merci, BMW, AUDI hármas kéz a kézben magasan vert mindent...
Az Autópiac nincs véletlenül német befolyás alatt?:(((
A globalizáció átka, a sok egyenautó, ami csak dizájnban különbözik (már a mai 93 se rendelkezik azokkal a saabos bájokkal, amivel még a 80-as évek saabjai bírtak).
Én úgy értelmeztem, hogy turbósítják az opel jobbféle motorjait, ahogy a griffinben is tették (jól is működik). Amúgy SVC az új moci neve :-)
A hülyeség a cikkben az, hogy lopásvédelmi okokból helyezik az ülések közé a gyújtáskapcsolót, nem?
Biztos, hogy nem saabosak, és ez a lényeg. Kamukép, ami szomorú. A csomagtartónál a középvonal felé behúzott övvonal tipikusan volvos, ezért gondoltam.
Mi idegesít? Nem kifejezetten az Opel motorok, hanem ez az "amerikais" szemlélet. Csinálnak más márkanév alatt ugyan olyan autókat, csak a tükrök meg kilincsek stb... lesznek mások? Lásd Ford-Mercury, made in Amerika.
Nekem ez nem tetszik:(((
Egyébként a cikkíró magát cáfolja meg, amikor ezután az új SCV motorok beépítéséről ír. Akkor most Opel motor vagy SCV motor, vagy félig kacsa, félig igaz cikk?
nincs sajnos, csak a streets of istanbul van meg a freaks&icons-ról, az is csak mp3ban. ha nagyon kell, és kiegyezel mp3-mal, az audiogalaxy.comról valószínűleg le tudod szedni.
nagyon rajta vagy a nu jazzen úgy látom:)) letöltötted már keyser és shuriken pararádiós mixét? eléggé rendben van, megéri.