Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rijswand Creative Commons License 2000.05.16 0 0 49
Latom, mar csak magammal beszelgetek...
Rijswand Creative Commons License 2000.05.07 0 0 48
Macibb, mindenkepp keresd meg!:)

Megtalaltam a ceget - sajnos csak svedul:
http://www.toppola.just.nu/

es egy masik oldal
http://hem.passagen.se/lamini/topp.html

h i r d e t é s
Törölt nick Creative Commons License 2000.05.02 0 0 47
A Saab-lakódobozról jó 10 éve egy Autó-Motor Magazin lapjain láttam képet. Ha legközelebb a szülői házban járok, megpróbálhatom megkeresni. Igaz, ott egy 9000-es modellt egészítettek ki vele. Tetszett, hogy a doboz hátfala a kocsi eredeti 5. ajtaja volt.

Macibb

Előzmény: Rijswand (45)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.01 0 0 46
bocsi eliras, nem 26 an, hanem 9-en van:))

Rijswand Creative Commons License 2000.05.01 0 0 45
Kis topichuzas.
Voltam 30-an, vasarnap, Würzburgna egy Saab talakozon.Kb 100 jargany, foleg klasszikus 900 asok, volt egy ket 99 es es 90-es, meg 9000 es is.Ebbol az egyik egy feher Aero....mhhh..
Kerdeztek, h. van e Mo.-n Saab Club, mondtam, h. meg nincs:)

Akit erdekel juni 26 , Luzern, Saab vilagtalakozo.www.saabclub.ch

Volt ott egy belga hazaspar, egy Saab 900 ra kifejlesztett lakomodullal!
Eredeti Saab darab, egy teton levo tulnmetetes siboxra hasonli (ott alszik 2 ember)es a hatso ajtot kiszerelve+a hatso ulest lejatva van a belepoje hatul.Brutkon nez ki.Majd keresek rola kepet..

Rijswand Creative Commons License 2000.04.26 0 0 44
A topic pang....

Szoval megcsinaltak Csaba-r -ek, kabelkotogetes, AC rele csere.Kedves korrekt (ennyi penzert :))

Ismet messze MO-tol, a kocsi szepen ment, ausztriaban versenyeztem egy fekete 95 kombival, de asszem V6 volt benne:)

Törölt nick Creative Commons License 2000.04.20 0 0 43
Ma az Erzsébet-hídon láttam egy 9.5 kombit. Olyan szééééééép volt!

Macibb

Rijswand Creative Commons License 2000.04.20 0 0 42
Hali!
Eppen Mo.-n vagyok, persze kedvenc jarmuvemmel:)
Amivel kis gondok vannak.Kedd estve Dobogokon leallitottam, azaz elforditottam a kulcsot, lampak kialszanak, motor jar tovabb...
Nosza , kezifek, kettes, lefullaszt, kis szenvedes utan gyujtas levesz. Seta, csevely, stb.
Inditas - indito porog, mas semmi.Muszerfal-lampak biztositeka kicserel, beugrik, irany haza.
Otthon leallit, mint fent.Reggel nezem, elesztofedel leugrott a helyerol, a rotor belekaszalt, szettort.Tehat gyujtas nelkul is megy ! 15 KFt al konnyebben (uj fedel + rotor ) sem indul be, nem kap uzemanyagot.Hmm..szemembe otlik egy kabel, amely kedelyesen belelogott a generator hutoventillatoraba, es szejjelszakadt....rovidzarhegyek.Ugyhogy a jarmu a Polar mobil vendegszeretetet elvezi, sot inkabb a masik muhelyuket, a Plazaval szemben, a Vaci 141 ben - asszem CSABA - R a neve.Ok korosaab autokra specializaltak magukat:)
Meglassuk, h. mi lesz , es foleg mennyiert, es mikorrra...
A szaki nem tudta megmondani, hogy ment benya es szikra nelkul...:)

Sajo, hova kuldted a cimet?

A polarban all egy - ket szep regim a muhelyvezetonek egz utolso sorozatos 99-ese van..

trbvszkij Creative Commons License 2000.04.19 0 0 41
Koszonom az egyutterzest. Neked meg kulon koszi, Sajo, az ajanlatot, de mar megvettem ma. Lehet, hogy jobban jartam volna? 9000 volt. Velemeny? Sok, elfogadhato? Azert jo lenne, ha megirnad, te hova szoktad vinni az autodat. (erre a mailre, jo: cuchulainn@tirnan-og.com) Koszi.
Harvester, azert nem utalom a hazam (bar az macibbnak szolt..), a khm.. kisebbsegieket utalom inkabb....
Sajó Creative Commons License 2000.04.19 0 0 40
trbvszkij,

Mély együttérzés a törésért, nekem 2 hónapja szintén a rádióért törték fel a kocsit, nem az üveget, hanem a zárat tépték szét, de mind a kettőt. Képzelheted komplett zárcserék plusz gyujtáskulcs. Szerencsére 4000-ért cserélték, persze használtra. Szóval, ha esetleg kell bontott üveg csak szólj és küldök mélt. Ez mondjuk Pesten van, de az új árának a töredékéért.

Sajó

Harvester Creative Commons License 2000.04.18 0 0 39
Emiatt azért ne utáld a hazádat, ugyanúgy beveri az ablakot az amerikai csóró kiskölök is, meg az olasz utcagyerek is, meg akárki. Bocs ha off voltam.

Harvester

Előzmény: Törölt nick (38)
Törölt nick Creative Commons License 2000.04.18 0 0 38
Ezt utálom ebben a kib**** országban. Most ha belegondolsz, lehet, hogy az új ablak több pénzedbe és idődbe fog kerülni, mintha a rádió árát kellene kifizetned.

Macibb

Előzmény: trbvszkij (37)
trbvszkij Creative Commons License 2000.04.17 0 0 37
Hoi.
Az autorol: mar dontottlampas, relative kis lokharitos, termeszetesen injektoros, de nem turbo, mert attol picit feltem, (fogyasztas, meg azok azert kicsit hajlamosabbak arra, hogy elromoljanak....persze csak altalanossagban.) de igazan az szamitott abban, hogy ezt valasztottam, hogy gyonyoru (szerintem :)) es nagyon megkimelt allapotban van.
Es eppen ma tortek fel. Illetve bedobtak az ablakot egy teglaval, Debrecen kozpontjaban, fenyes nappal...termeszetesen a radioert. De most figyeljetek, a rendorok szepen begyujtottek oket 300 meterre az autotol, es az egesz procedurat lezavartak ugy 20 perc alatt, szoval most minden tiszteletem a rendorsege. Szerencsere mas baja az ablakon kivul nem lett, de azert eleg ideges vagyok igy is. A ket kolyok egyidos az autoval. 13 evesek, es felteglaval jarnak. MIndegy, valahogy csak tulteszem magam rajta. Mindenesetre jo moka lesz most szereznem egy uj uveget. (debreceni vagyok, es itt nincs Saab szerviz.) Nem mergelodok tovabb. Ahoi.
Sajó Creative Commons License 2000.04.17 0 0 36
Macibb,

Szerintem egy szívó 900-ért ez egy kicsit magas ár, de azért látni kellene, hogy néz ki. A hátralévő élettartam is ennek a függvénye, ha jó állapotban van, akkor az még jó pár évig elmuzsikálhat.
Mivel szerencsére a gengszterek nem nagyon járnak SAAB-al így nem is lopják őket, még az újakat sem. A Polárnál láttam egy statisztikát - remélem nem reklám volt -, hogy tavaly Mo.-on két SAAB-ot vittek el (újakat), közülük is az egyiket beugrással. A törésről pedig csak annyit, hogy a két hatalmas lökhárító nem csak dísz.

Rijswand,

Küldtem egy mélt a címmel, épp most bontottak két coupét is.

trbvszkij,

Irhatnál még a kocsiról, hogy milyen.

Törölt nick Creative Commons License 2000.04.13 0 0 35
A 28. és a 34. hozzászólásban is elhangzott, hogy a régebbi darabokat agyonütni sem lehet. Ez azt jelenti, hogy az újak már rosszabbak, vagy csak azt, hogy még nem volt idejük megmutatni elnyűhetetlen voltukat?

Egy ismerősöm mondta, hogy látott az utcán egy eladó háromajtós 900-ast, 84-es évjárat, 230.000 km, 750.000 Ft paraméterekkel. Ez reális? Átlagos? Mennyi egy ilyennek a "hátralévő élettartama"?

Közben azon is gondolkodtam, hogy én egy ilyet Bp-en féltenék. Márpedig nem szoktam a tárgyakhoz érzelmileg kötődni (túlzottan). Ha most a Seatot valaki megtöri, hát tegye, túlzottan nem izgatom magam. No de a Saab esetében talán zavarna ...

És mennyire lopják a gépet?

Macibb

Rijswand Creative Commons License 2000.04.13 0 0 34
Hi trbv!

Akkor a tied mar dontottlampas?
Igazan megvallva nekem a nagylokharitos, fuggolegeslampas a kedvencem:))

Injektoros, vagy karbis?

En az elso 900 GLi-m amikor megvettem 270,000 KM volt benne, es 320 000 ig hajtottam szo szerint.Volt h. olaj nelkul, volt hogy hutoviz nelkul.Es altalaban kupplung nelkul, mert a kupplungszervoban volt egy hiba, es nem csinaltam meg.Szoval bealt a valto fix 3 sba...sajnos ekkor meg kellet valnom tole (nem ezert..)

Előzmény: trbvszkij (33)
trbvszkij Creative Commons License 2000.04.13 0 0 33
Hoi!
Eldicsekszem vele, hogy nekem is van...87es 900as kupe. Imadom.. (ez a legszebb szeria:))
Macibb, biztos, hogy nem banod meg, ha saabot veszel. Az idosebbek elpusztithatatlanok, ez biztos. De gondolom az ujak is.... Bar veluk nincs tapasztalatom, pusztan anyagi okok miatt.
Az enyem most jar 230000nel, es soha semmi baja nem volt (allitolag, de hiszek az elozo tulajdonosnak... nekem mindenesetre nem volt semmi gond) Torodni kell vele, ennyi a titka csak.
Szakszerviz alatt mit ertetek? Ahova en hordom, egy volvo-saab szerviz, nem hivatalos markaszerviz, de jol dolgoznak. Es ha osszehasonlitom a debreceni skodaszerviz araival, akkor
meg kifejezetten olcsok is, bar en eddig csak aprosagokat csinaltattam. Szoval, Macibb, hajra...sok szerencset, fogj ki te is egy olyat, mint en.
Jo ez a topic.
Ahoi, saab rulz...
trbv
fargo Creative Commons License 2000.04.12 0 0 32
Csak benéztem, Saabra háj!
lore Creative Commons License 2000.04.12 0 0 31
Csak benéztem, hajrá Saab!
Templar Creative Commons License 2000.04.12 0 0 30
Csak benéztem, hajrá Saab!
Rijswand Creative Commons License 2000.04.10 0 0 29
Turboval meg nekem sincs annyi tapasztalatom. Az elozo 900i sedanom, volt h. 8L-t evett 98asbol, a max. 10 -11 volt, de akkor 3 szemely, cucc, padlogaz (180 -200) 1500 km-n..
egy ket het mulva tobbet tudok mondani a turborol.
Sajo, a szerviz erdekelne, a tempomatot gondolom megcsinalni ( - probaltam magam, de nem megy:((
A gyar szerint a biztonsag a fontos, igy pl. a biztonsagos elozes. Valoban a gyorsulast nagyobb sebessegeknel erzi igazan az ember.. 160 nal otosben, gyonyoruen gyorsul, semmi erolkodes:)

Sajó Creative Commons License 2000.04.10 0 0 28
Hát a kocsi majszolni azt tud, ez nem is vitás. Egyszer valaki megmutathatné, hogyan tudja a fogyasztást 12 l-re letolni, nekem 13 fölött egy kicsivel van a csúcsom. Talán turbo nélkül menne, de hát ki tudja azt megállni.

Előttem a kocsi egy hölgyé volt. Azt hiszem ezzel mindent el is mondtam. Szóval kb. 200 k-ba meg 3 hónapba került, hogy ismét autó legyen belőle. Addig kb. kétnaponta hordtam a szerelőhöz. Ja egyébként, ha kell szerelő cím, név lenne kettő is. Nagyon kultúrált áron dolgoznak és értenek is hozzá.

Amit a gyorsulásról írtok való igaz, nem lámpaversenyre való, viszont 80-ról 140-re azért kevesen tudnak ilyet. És mondjuk a biztonságos előzésnél ez a lényeg.

Előzmény: Rijswand (21)
Rijswand Creative Commons License 2000.04.10 0 0 27
Hi Macibb!

a regebbiek (93 ig) szinte elnyuhetetlenek.A nem turbo 2l motor elemegy minden nelkul 300 e. kmt- vagy tobbet...a turbok kicsit kevesebbet, attol fugg mennyire hajtjak.
Tipushiba a hatramanetben kattogo elso fek (88 elottiek) es a futes szelep neha megadja magat, olyankor a vezeto labara engedi a melegvizet...(extra labfurdo!es meg fagyallo is:))
Mo -n 400 e. korul lattam 84 - 85 korulieket, a Pesti Estben..
9-5 ost ne vegyel, az nem az igazi:))

Törölt nick Creative Commons License 2000.04.09 0 0 26
Üdv Nektek!

Befogadtok levelező és pártoló tagokat?

Nekem korábban Skoda Formanom volt, most Seat Ibizával járok, amely már túl van a gyermekkoron.

Lelkem azért a skandináv istenek ajándékaival van:

Saab, ha autó (amit kinéztem, az egy 9.5 kombi, 11,9 MFt-ért. Mikor lesz ennyi pénzem autóra)
Nohab, ha mozdony (Tapolca felé jártam ma :-)

Hogyan viselkednek egyébként a Saab-ok használt korukban? Nekem a hátsó ajtó (tehát 3- vagy 5-ajtós kivitel) fontos. Mennyiért lehet hozzájuk jutni?

Üdv

Macibb

Rijswand Creative Commons License 2000.04.09 0 0 25
Naja, az automata eszik:) Kezi valtoval mindjart radikalisan csokken a fogyasztas 12 -re:))
A klasszikus Saabokkal az a legnagyobb gond, ha az ember szakszervizbe viszi...az maga a csod.Amugy meglepoen olcson - legalabbis olcsobban - lehet alkatreszeket szerezni, es nem is veszes szerelni...
karotta Creative Commons License 2000.04.09 0 0 24
Egy kicsit kiestem, sebaj.
A 84'-es 900 kupém 13l körül fogyasztott (turbó+automata). Továbbá alig volt egy egészséges napja, pedig mindig mindent megcsináltattam rajta, amit kellett. Nem volt egy hálás típus. Ennek ellenére nagyon szerettem, ennyire egyéni, gyors, biztonságos és jól vezethető autó nem sok akad manapság. Jelenleg hűtlen vagyok a márkához (egy Nissan 200 SX-et hajtok), de legkésőbb az első gyereknél visszatérek.

G.

Rijswand Creative Commons License 2000.04.09 0 0 23
Na meg egy hamar magammal beszelgetek:
Saab klubok listaja:

www.astro.ruhr-uni-bochum.de/klw/Clubs_worldwide.htm

Rijswand Creative Commons License 2000.04.09 0 0 22
Ja, es aki kalandra vagyik: 04.30 Nemeto. Würzburg, SAAB talakozo.
Reszletek a www.forum-auto.de oldalon:)
Rijswand Creative Commons License 2000.04.09 0 0 21
NEkem a turboban amikor megvettem, egy B201 be valo levegomennyisegmero(asszem igy hijjak magyarul :) (air volume flow sensor) volt, emiatt gazadasnal a toltonyomas lassacskan maszott felfele, es 4 esben 100 nal gazadasnal nem tortent semmi - nem ment at szivasbol tulnyomasba, csa kb 15 mp kesessel..2500 rpm en..de akkor! nem agydeszka, hanem faltoro kos! Igaz 20 l-t megette szazon:) Szoval most a belevalo van benne, de a csomagtartoban ott hever a masik, ha egyszer kia akarom probalni a raketa uzemmodot.Most viszont gyonyoru, vajpuha az atmenet, a turbo mar 1000 nel is belep, nagy gaznal, csucs..
Bar maga a gep nem gyorsulasra van kihegyezve, hanem stabil nyomatek es eroszolgaltatasra, mar alacsony fordulatokon is..kulturalt utozasra.
Ahogy az egyik srac mondta : a 2 l i, 120 hegynek fol hegyrol le, a turbo ua, csak 200-al:)

Sajo: meselj meg vmit a geprol!
Esetleg kep?

Előzmény: Sajó (16)
Rijswand Creative Commons License 2000.04.08 0 0 20
Megnezzuk!:))
Előzmény: lore (19)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!