Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rijswand Creative Commons License 2000.05.29 0 0 118
Ezekbol a klasszikus 900asra kb 250 db ot gyartottak, az USAban 1 db van, nemetoban allitolag vagy 20 db, belgimban 1, a tobbei svedo. A kereskedo szerint ujonnan kb 10 e. USD...
Hasznaltan "csak" 18000 SEK, azaz kb 4000 DM...lehet h. kene venni egyet?:)
Akkor mar nem is kell lakast vennie az mberner, hanem kedvenc jarmuveben lakhat..:)

Es 9000 re is:

Előzmény: Rijswand (117)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.29 0 0 117
Ja, es a 9-3 ban enem szerie az ulesfutes...

Ami meg a szerintem a 96 bol maradt, az a "Fasten seats belts" felirat, ami meg a 9-3 ban is ua. csak a helye valtozott meg, atkerult kicsit balra, es kicsit foljebb.

Bonusz,
Lakomodul Saabra:


h i r d e t é s
BlackStar Creative Commons License 2000.05.29 0 0 116
Szerbusz RAF2!
Mondd, hol lakol Svédországon belül? Most is?

Bocsánat, megint offtopickodom.Nna, szóval ott hagytuk abba, hogy megkülönböztetni, a 900 ast és a 9-3ast kívülről.
Hátulról a legegyszerűbb a helyzet. Ha a rendszáma két hátsó lámpája közöttt van, akkor 9-3, ha alatta, akkor 900.
Oldalról segítség, hogy a 900-asok nagy többségének van egy (majdnem) körbefutó krómcsík, aminek jeleléte biztossá teszi azt a kilencszázát. :) Ha domborodik a csomagtérfedél, akkor az 9-3as. Ha pedig a hátsó lökhárító a vége felé egy keményebb ívben törik meg, és nem összeszűkül, akkor az megintcsak az újabb modell.
Ugyanez áll az első karosszériaelemre is. Ha elszűkül, és finomabb ívben fordul felfelé, akkor az a kétnullás, ha pedig derékszögben, belül rejtve a ködlámpákat, akkor 9-3.
Ez utóbbi Viggenje és Aerója is könnyem megkülönböztethető, a Viggennek ugyanis felül van az ütközésvédő csíkja.
Egyébként viggen azt jelenti, "a villámlás" (az "a" elől, az fontos. Mindenki elrontja mind a hazai, mind a külföldi -svéd szakirodalomban)
Ja. Belül is eltér a két SAAB, a 900, és a 9-3. Első blikkre leginkább az alapfelszereltségűek megkülönböztethetőek. A régien három-, az újnak négyküllős a kormánya.
Nos. Hát ilyen egyszerű.

Ja igen. Írod még, hogy a 9000-es modell eredetileg az Alfa Romeo 164, Fiat Croma és a Lancia Themával együtt lett kifejlesztve, mert ezek a gyárak a biztonsági autótervezéshez kértek ménöki segítséget a SAAB-tól. Ez meg is látszik
az említett márkákon, főleg az utóbbi kettőn, mert ott erősen hatott a viking befolyás.
Ja. Mesétlem már, hogy a március 21.óta új vezető tervezője van a SAABnak?
Ő pedig Michael Mauer, amióta Einar Hareide távozott tavaly szeptemberben. Mauer korábban dolgozott a MCC SmartGNbh design studióban,
1995-1998 SLK Mercedes, SL, A-class.
Einartól származik a Saab rekléámszlogene, amit manapság lehet is látni az utcákon: "The world is full of look-alike cars. We didn't need another one." - "A világ tele van egyforma autókkal. Nincs szükség még egyre. "
Csak úgy mondtam.
Nnno. Még írok.

Előzmény: RAF2 (106)
BlackStar Creative Commons License 2000.05.29 0 0 115
Szerbusztok!

Kikukkolok a vizsgára gyakorlás melléktermékei alól.
SAAB!
Hol is hagytam abba?
Ja. Hogy miért pont 900 és nem 9-3?
Nos. Ez elég egyszerű. A kettő között nagyon sok különbség van. Nna. Ugye tudod, hogy (lehet, hogy mist kiábrándító leszek), hogy amikor elkezdték gyártani az új 900-ast, azt az Opel Calibra padlajára építették. A V6os motorokat pedig Angliából hozták, a Vauxhall, az Opel ottani leánkája rámolta össze és Opelekbe szánták eredetileg. A 900-asba azonban csak 2.5ös V6 került, mostanában már háromliteresek a féltucat dugattyús aggregátok. A 9-5ös V6osa pedig a világ első széria asszimetrikusan töltött turbójú motorja. Ezt az Ecopowert csak az egyik hengersor (ha szemből nézed, akkor az elülső) hajtja meg, (közös a turbó eleje és a kipufogócsonk) de mindkét sort tölti, 0,25 barral. A nyomásszabályozás is ravaszdi, mert elektronikus vezérlésű fojtószelep végzi, nem pedig a szokásos bypass (megkerülő) szelep.
Egyébként a motorvezérlés Trionic, ami saját fejlesztésű, és adatbuszon keresztül társalog pl. az automata váltóval. Ennek kezdeményeit is megtalálhatjuk a 900ason.
Nnna. Motorok.
A 9-5ösben mint tudjuk, lehet
__________________________________________
név motor lovacska turbó neve
2.0 B205E 150LE GT17
2.0 B205E 190LE GT17(+trim kit)
2.3 B235E 170LE GT17
3.0V6 B308E 200LE GT15
2.3Aero B235R 230LE TD04HL-15T
_____________________________________________
Nnna. Ezek a számok azt jelentik, hogy B mint benzin, GT mint Garrett Turbo, E mint alacsony nyomású turbó (ejtsd: ECO), a B után levő két szám a köbtérfogatot, a harmadik a motorgenerációt jelenti, ami ha 5-ös, akkor negyedik generációós motorról van szó. A 8-ast nem kell komolyan venni :) Érdekesség, hogy a TD04-est a Mitsubishivel együtt fejlesztették ki.
De azért megjegyezzük a kedvencemet is, a 185 lovas 900ast, amiben 2.0 B204L, magas nyomású T25M Garrett-turbó fúv. A 4es itt harmadik generációs motort jelent.

Ja! Tudom már. Arról volt szó, hogy mi a különbség a 900 és a 9-3-as között.
Honfoglalásunk 1104. évfordulója tiszteletére kb. ennyi helyen változtaták meg a 900-ast. Így, a jelzésen kívül van, ami látszik, meg van, ami nem.
Ami nem:
Új ülések, új műszerek, módosított, közvetlenebb kormányszerkezet, lágyabb, de megerősített, részben új futómű, módosított kerékfelfóggesztés(a megnövelt rugóutak hatására stabilabb, konfortosabb azz autó), oldallégzsákok, aktív fejtámlák, új, merevebb, ütközésbiztosabb karosszériastruktúra (Jaj. Félek magamtól), hatásosabb zajszigetelés, profi hifi, stb.
És ami igen: Módosult csomagterfedél, hűtőmaszk, hátsó lés első lökhárító, fényszórók, hátsó lámpák, új hely a rendszámnak, stb.
Miről lehet első blikkre megkülönböztetni:
Előlről:
A hűtőmaszk a 900nál vékony keretű, a keret vonalainak szélei párhuzamosak, mindenhol egyformák. Ha kicsit vaskosabbak, a lyukak rajta pacaszerűbbek, akkor az egy 9-3.
A beömlők a lökhárítón sokkal beszédesebbek. Az összes kilencszázasnak kocka alakú ködlámpája van, csak egyszerűen belevágva a karosszéria idomba, és a rendszám alatt van egy nagyobb, téglalak alakú lik, mögötte hűl a turbó, a légkondi, no meg a motor hőcserélője.
A 9-3ason szép, ives kinti szélű lámpák, nagyobb, szélesebb járatban.
Jaj! Mennyit írtam!
Mindjárt folytatom.
BlackStar

Előzmény: Törölt nick (105)
trbvszkij Creative Commons License 2000.05.29 0 0 114
Sziasztok, picit meglepődtem, hogy ilyen jól beindult a topic, míg nem netezhettem. Hajrá, így tovább.
Wilde, szívesen mesélek neked, és ígérem objektíven fogom értékelni az autót, persze még így is dicshimnusz lesz. Nem tudom mennyire közérdekű, ezért inkább emailben küldöm. A skodát meg ne szégyeldd, nekem is favoritom volt a SAAB előtt...:)
Blackstar, hihetetlen, mi mindent tudsz. Respekt. Szerintem írj még, engem mindenesetre igencsak érdekel.
trbvszkij
lore Creative Commons License 2000.05.28 0 0 113
Szervusz wilde, (booorn to be wiiild.. :-))
szal egy csöppet figyelmesebben olvass, nekem ugyanis sajna soha nem volt Saabom :-(( A vectrához viszont annál több közöm van, jelenleg egy V6-oshoz, a dízelmocihoz meg egy astrában volt szerencsém. Persze erről inkább az OPEL topikban...
Szal ízlésünk azért egyezik, bár úgy lenne ahogy írtad... (persze előbb egy 700-as VOLVOM LESZ! :-)

lore

Előzmény: wilde (112)
wilde Creative Commons License 2000.05.28 0 0 112
Sziasztok!

Jajj, de orulok nektek! :))
Lelkes Saab-fanatikus vagyok jopar eve, kulonosen a klasszikus
900-asnak ('78-'93) vagyok nagy baratja... azon belul egesz konkretan
pedig a '86-'93 kozotti utolso, dontott orru szerianak. Osszel egy ilyet
szeretnek venni, haromajtos kupe, vagy ket ajtos kabrio valtozatban.
Akinek regi 900-asa van (Rijswand, lore, Sajó, trbvszkij es a tobbiek),
nagyon orulnek, ha megosztana velem a tapasztalatait. Kivancsi
lennek peldaul a hajtaslancra, milyen preciz a valto, milyen hangos
a motor, hogy huz, valamint arra, hogy milyen a rugozasa/uttartasa,
mennyire feszes, mennyire kenyelmes... egyelore csak ennyit
kerdeznek, aztan lesz meg sokminden... :)

Az eddigi autoimrol annyit, Skoda 120 es Opel Vectra 1.7D... :)

Törölt nick Creative Commons License 2000.05.28 0 0 111
Jártam otthon és elfelejtettem megkeresni az újságcikket :-( no de lesz még Muppet Show ...

Macibb

Előzmény: Rijswand (48)
CYRUS Creative Commons License 2000.05.27 0 0 110
Köszi meg is nézem...Huuu én láttam azt a Saabot nem ilyen sárga? én meg csaqk 470 lóerőről tudtam le vagyok martadva :)
Előzmény: Rijswand (109)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.26 0 0 109
w3.swi.hu/saab900hu

Bovebben kesobb.

A rally Saabrol majd scannelelk cikket kessob, igaz nekem csak a 600 lovasrol vannak adataim, de az is huzos...

Előzmény: CYRUS (108)
CYRUS Creative Commons License 2000.05.26 0 0 108
Sziasztok...itt többen emlegettek valami Saabos honlapot....én visszanéztem de nem találtam linket...Valaki bevágná? érdekelne
gyori dani Creative Commons License 2000.05.26 0 0 107
Szevasztok srácok! Örömmel látom ,hogy mennyi szakértője van a márkának.Nagyon meg vagyok elégedve a felkészültségetekkel.Én a club lapjáról keveredtem ide.Ős Saab tulajdonos és az egyik ilyen tipussal foglalkozó szerviz alkalmazottja vagyok.Nem a Poláré.Ha valakinek problémái vannak az autójával szívesen adok tanácsot.Lépjetek be a klubba hogy gyarapodjunk. A Saab isten legyen veletek.
Előzmény: RAF2 (106)
RAF2 Creative Commons License 2000.05.25 0 0 106
szia black star!

csak ülök és csodálom a tudományodat a saabokból,
itt lakok 10 éve svédbe és innen az index topicsból
kell megtudnom a saabnak a történetét.

azt irod kellene egy új saab 900.de hát egy éve lehet már kapni az új 9-3
ami a 900 továbbfejlesztése.ugyanúgy a 9000-es modellnak is van utóda a 9-5.
vagy mire gondoltál?

egy két saab érdekesség ömlesztve:

a 9000-es modell eredetileg az alfa romeo 164,fiat
croma és a lancia themával eggyütt lett kifejlesztve.

kétütemü motorokkal volt a saab 99 felszerelve a 60.as évekbe.

az elözö generációs 900-as (94-99) túl hamar jött kia piacra,anniyra
tele volt gyerekbetegségekkel hogy csak a 96-os modellévtöl ajánlják használtan.

a 6 hengeres saab 9000-be nem saját fejlesztésü motor hanem
az opel omegás mv6-os motor van.

a 60-as években carlsson "pĺ taket" olsson többször rally világbajnokságot nyert
a saab 99-esével.

a 900-asok közül legjobban a 185 lovas turbót szeretem,tervbe van véve
egy darab esetleges vétele.

van még egy rakás újságom a saabról de most nem találok semmit,bár azt hiszem nem
sok újat tudnák számodra mondani.

Előzmény: BlackStar (104)
Törölt nick Creative Commons License 2000.05.25 0 0 105
Imádom ezt a topicot! A Saab után a másik skandináv istenség is előkerült, a NOHAB! És most az is kiderült, hogy szegről-végről rokonok :-)

Akit érdekelnek ezek a mozdonyok (számtalan kép és információ formájában), azoknak ajánlom ezt a lapot - aki tudja, írja be link formájában is:

www.nexus.hu/nohab/indexhu.html

Élőben a mozdonyokat főleg a Balaton északi partján láthatjátok, mindegyikük a tapolcai fűtőházban lakik. Már amelyik még megvan, mert bizonyos okokból a MÁV az indokoltnál gyorsabb ütemben selejtezi őket.

Még egy kérdés: milyen esélye van az embernek négykerékhajtású Saab-ra?

Macibb

BlackStar Creative Commons License 2000.05.25 0 0 104
Szerbusztok!
Azért még egy szusszanás!
Cyrus!
Hol éltél, és mennyit?
Nnna. Ennyi volt az offozás, megin' okoskodom kicsit.
Nna. Ugye tudjátok, hogy a SAAB Automobile Aktienbolaget 1990 márciusában alkult vegyesvállalattá, ekkor felezett a jó minőségű Opeljeiről elhíresült General Motors Corporationt.
Egy évre rá, a SAAB részvényeit egy svéd ipari holding, az Investor AB. vette át, a GM pedig a teljes cégre elővásárlási jogot szerzett.
Semmi gáz, 1993 novemberére elkezdték gyártani az új 900-ast, ami nekem külsőre nagyon tetszik, stílusra már nem annyira, az amcsik gyorsan kiölték belőle az igazi SAAB-feelinget.
Naszóval. Idén kibökte a GM, hogy az egész SAAB kell neki, hogy legyen nekik valami jó dolguk is, sz'al megvette az egészet január végén. Ennek csak annyi hatása van ránk, hogy elszabadultak a használt SAAB árak, mert egyrészt semmi sem garant
álja, hogy az eddig mindegyik SAABra készülő utángyártott alkatrészek továbbra is léteznek, meg ez a húzás komolyan fenyegeti a SAAB önálló arculatát, meg még sokminden...
Kéne egy új SAAB 900.
BlackStar Creative Commons License 2000.05.25 0 0 103
Szerbusztok!
Bocsánat a kicsit OFFságért.
Hmm. Hol is hagytam abba?
a Västergötlandi (mert azt nem mondtam, hogy melyik megyéban van :) )Trollhättanről már dumáztam.. ja, azt ugye azért tudjátok, hogy a SAAB-autótervezési központ nem itt, hanem Linköpingben van(Östegotland megyében) ? Ugyanitt székel az 'Általános katonai program'juk is, de van székhelyük Stockholmban is, és Göteborgban is. A SAAB-Ericcson Űrtársaság is itt székel.
Hmm.

Mit is akartam? Asziszem, majd holnap...

CYRUS Creative Commons License 2000.05.25 0 0 102
Aham okes köszi! Tudom melyik mozdonyok ezek mert éltem Svédben , és asszem Norvégiában is láttam ilyet, és valamelyik topicban mintha kép is lenne rola
Előzmény: BlackStar (101)
BlackStar Creative Commons License 2000.05.25 0 0 101
Szerbusz!
Végre!
Életjel!
Nos. A NOHAB, az egy mozdony. Biztosan láttál már ilyen hosszú, henger alakú, piros mozdonyt, lefele félkörívben hajló, osztott vezetői ablakkal, alatta nagy fényszóróval, alul pedig kétoldalt két kisebbel. A MÁV egyébként M61esnek nevezte ezeket.A gyár kódja NSB Di3a-623.
Ha igazat hazudok, az első, a pályázaton szerepelt darab kettő GM, egyenkét 1435 kiloWattos motort kapott, a későbbiekben asziszem Caterpillar vagy szintén GM-EMD tizenhat hengeres 2460 kW, vagy 20hengeres 2860 kWattos (ezerke azért ne vegyél mérget.. :) ) erőforrás hajtotta ezeket a kétforgóvázas, mindegyikben három hajtott kerékpárú vonatokat. A hozzá tartozó meghajtást a General Motors gyártotta, hidraulikus erőátvitellel hajtották meg, meg is ijedt ettől a MÁV akkori vezetősége. Egyébként Jellemzője volt az igen kifinomult vonatfűtés.
A hatvanas évek közepétől már kis Hazánkban is futottak ezek a vidám pirosságok, állítólag valami oly módon, hogy a finnek rendeltek egy ilyent, de aztán lemondták. Aztán a norvégok szóltak, hogy kéne nekik. Erre keresztülhajtották fél Európán, és mi mindjárt rendeltünk belőle vagy huszat. Az elsők (talán) 63-ban, májusban talán értek ide, egyenként kétszáz-valahányezer dolcsiba kerültek.
Egyébként, majd utánanézek, van egy, a svéd vasutakkal foglalkozó honlap, ott láttam pár irgalmatlan jó képet ezekről. Egy pl. Trondheimben, a norvég vasutak egyik fontos városában ácsorog. Éppen kilátszik a hóból... :)

Előzmény: CYRUS (99)
BlackStar Creative Commons License 2000.05.25 0 0 100
Nna! Másodpercek óta nem szólt hozzá senki, úgyhogy rizsázok tovább, ha meg nem tetszik, vessetek magatokra... :)
Nnna. Sz'al Trollhättan, meg a SAAB... Nna. 1937-ban négymillió koronás alaptőkével alapított Nohabban a SAABnak már egyharmadnyi részesedése volt, egyébként pedig a SAAB repülőgépgyár (Jelentése Svenska Aeroplan Aktienbolaget- svéd repülőgép részvénytársaság) ami egyébként 1937 május 20.-án alakult. Az első autót 1945 tavaszán kezdték tervezni, Gunnar Ljungström tervezőméártnök vezetésével. Az UrSAAB (92001, kilencessel kezdődtek a polgári változatok kódjai) .. mindjárt folytatom!

CYRUS Creative Commons License 2000.05.25 0 0 99
Szia!! Te arra laksz? a Nohab az mi? mozdony?
Előzmény: BlackStar (98)
BlackStar Creative Commons License 2000.05.25 0 0 98
Szerbusztok!

Megy a pangás erősen, úgyhogy beleugatok a csöndbe. Valami szépet megéslek. Monggyuk, assz'ogy - tudtátok-e, hogy a SAAB logoban szereplő griff-fej és a (még létező) Scania kifejezés a legdélebbi svéd megye Skaane neve és címere?
Egyébként a gyár maga Trollhättanban van, ez magyarul manóföveget jelent, egy ötvenezres kisváros, a Göta Älv (folyó) partján, a Vänern tó mellett. A városkáról már 1413 óta vannak írásos feljegyzések. A Vänern-tó vizét elvezető folyón már régóta erőműveket tenyésztenek, így ez a környék ipari szempontból jó egészségnek örvend.
Gyártottak is errefelé mindenféle marhaságot, vellulózt, foszfátot meg grafitot, meg Nohabot (ugye tudjátok, mi ez?)
Jaj, ugye nincs méretkorlát itt az Indexen? Sebaj, elküldöm...

skoda445 Creative Commons License 2000.05.24 0 0 97
Azt tudtátok-e hogy a Rallycross Európa Bajnok Peer Eklund svéd , Saab-bal versenyez. Ez az autó 750 Lovas 4X4 tuti veszedelem.
RAF2 Creative Commons License 2000.05.24 0 0 96
másodszori nekifutásra akkor:


raf2

RAF2 Creative Commons License 2000.05.24 0 0 95
sziasztok saabosok!

örülök hogy magyarországon is vannak hivei ennek a soxor alábecsült autónak.

ime az új saab logotype,a junius 1-e után gyártott kocsikon már ez fog diszelegni:


raf2

ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.05.23 0 0 94
Hali,
hamár az összes volvos itt tobzódik, akkor nekem is bele kell röfögnöm.
Pár hónapja sikerült hajkurásznom néhány napig egy kb 25 éves kissé korrodált saabot. Három dolog lepett meg, de nagyon:
1.hasonlatosság a volvoval,
2.baromira jól ment,
3.eszméletlen pontosan lehetett sebességet váltani.
Volt a gépben egy tonna kilométer, de simán vert minden szempontból egy manapság közkedvelt 2-2.5millás új autót. A csajszi, aki az autót birtoklja Ausztriából jött, végig 140-160 között minden gond nélkül, és tervezi, hogy kirestauráltatja a gépet.

Tehát SAAB RULEZ!

Triznyák
aki csak azér nem svédmániás, mer úúútál fázni:-)

BlackStar Creative Commons License 2000.05.23 0 0 93
Sziasztok!

Örvendve láttam, hogy létrejött egy SAAB900-as honlap, és onnan pedig erre a topicra jutottam, és ez megintcsak megörvendeztetett.
Ez már csak azért is örvendetes, mert eddig nem sok ilyen volt.
Van egypár összegyűjtött linkem, (úgy értem, párszáz), nemsokára fölteszem az újonnan összedobált honlapomra (www.extra.hu/somogyi_balazs), de ha valakinek úgy érzi, hogy erre várt eddigi életében, akkor küldjön egy mailt nekem (somogyi.balazs@drotposta.hu.
Egyébként készülnek az infófájlok is, ezeket különféle külföldi holnapokról töltöttem le, és fordítom le magyarra. Ha úgy érzitek, hogy van valami oldalatokat fúró adat, de svédül van és nem értitek, esetleg ezekre a tízegynéhány megányi textfájlra vágytok, akkor megintcsak emil.
Ha pedig csak egyszerűen kérdésetek van, akkor ... már tudjátok.
Köszi a figyelmeteket
Balázs

egoaxa Creative Commons License 2000.05.22 0 0 92
Sziasztok.

Most kaptam hirt erröl a helyröl. Nem is tudtam hogy ilyesmi létezik. Föl is raktam gyorsan a SAAB 900club oldalára.
Lépjetek be a klubba!
Augusztus 20án SABB 900 találkozó lesz ha minden jól megy.
üdv minden SAAB szerelmesnek
AxA
Kene egy kép adatbazis is. Ha valakinek van kedve,kuldjön nyugottan, szívesen fogadom a képeket. Meglesz annak is a helye az oldalon.

Bolas Creative Commons License 2000.05.22 0 0 91
No, ez már kezd alakulni..
Csak így tovább!
Előzmény: Rijswand (88)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.22 0 0 90
Ja es mindez megtalalhato itt:

http://secret-secret.com/turbo/classic_900/specials/pearl.html

Előzmény: Rijswand (89)
Rijswand Creative Commons License 2000.05.22 0 0 89
Ez egy amerikai SPG - vagyis Aero 1984 bol, 16 V turbo.A gyongyhazszin csak ehhez a tipushoz jart. A felnik kesobbi buhera, mert ezek 16 colosak, a kisebbik (88 utani ) agyhoz.

Az enyem ua. ez csak 85 europai Aero, erededi 15 colos felnikkel, ezustmetal szinben, es nagyobb hatso spilerrel...kep kesobb jon...

Előzmény: Rijswand (88)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!