Manuális Mamiya gépekről tech infók, közös tudásbázis, diskurzus, adás-vétel.
Főleg a középformátumú gépeivel szerzett hírnevet a márka, de lehet a kisfilmesekkel kapcsolatban is kérdéseket feltenni, infókat megosztani.
Tapasztalatom szerint 20x30, 30x40-es nagyításokat látok. Ha vannak is nagyobbak, szerintem nem jellemző, hogy ekkorákat nagyítanának belőle. Akkor mi értelme van a kf-nek, a nagyformátumról nem is beszélve, ha nem jobb a képek minősége?
Jut eszembe! Láttam Nándi sodronyait és a four season tetejéről a részlet-nagyítást :) Én nem vagyok nagyon lipézós típus, de érdekes lenne azokat a képeket kisfilmre is megcsinálni és azokat bescannelni (skandallum!:) vagy nagyítani.
Ha a Fennlévő is úgy akarja, akkor beesz a fene egy jól felszerelt laborba hamarosan. Csinálok egy tesztet Les fixekkel kisfilmre és kf-ra. Bárkit örömmel látok ezen l/cm szeánszon, hogy többen okosabbak legyünk alapon ;-)
Közben átolvastam néhány idevágó cikket, és jókat mosolyogtam, mert úgy tűnik elég sokan agyalnak azon hogy egy pl. 6x7-es gép (esküszöm véletlenül Mamiya7 :) élesebb képet rajzol, mint nagy formátumú kamerák. Persze itt is olyan konklúziók jönnek ki a végére, hogy egyrészt szőrszálhasogatás, másrészt filmsíkban tartás probléma, harmadrészt célterület különbségek inkább mint mérhető, mérendő különbségek :)
Van aki olyat állít hogy a kf-al nem kap jobb minőséget mint egy 6mp-es digit géppel :D
Nekem továbbra is jobban tetszenek a rollra mint kisfilmre lőtt képek. Kivételektől eltekintve a kisfilmes képek többnyire laposabbak, kevésbé "élnek".
Bármelyik makró tudja ezt, vagy ez egy kiragadott példa? És ha nem egy spec makro-t, hanem mondjuk egy normál 50-es alapot hasonlítunk össze, vagy nagylátókat?
4x5" -ön a 60 vonal/mm már nagyon jó objektívnek számít (van jobb persze most gyártot schneide/rodenstock/nikor obik milliókért) és nem csak a közepe számít a kének...
RB67 50 mm es obija 107 vonal/mm (sokkal egyenletesebb is a képmezőben)
ha kiszámolgatod egyik 37 - 4x5" megapixel a másik meg 43 M - RB
kisfilm makro obi 200 vonal/mm
az 34 megapixel
tehát ha te egy picit is nem a spicen hívsz akkor simán jobb a kisfilm...
Ezt már többször hallottam tőled, kifejtenéd? Én úgy tudom a nagyobb felületen több részlet rögzíthető, és többnyire több is rögzül dacára annak, hogy a némely kisfilmes optikáknak nagyobb a sorfelbontása. Feltételezem nem véletlenül használnak/tak címlapokhoz, reklám, tárgy és egyébb igényes fotókhoz közép vagy nagyformátumot.
Most maradjunk a részletgazdagságnál (élesség) ami szerintem elsősorban az optika/film felbontásától függ. Tehát nem a mélységélesség/térérzet/vetített fénykörről van szó.
az azért nem éles mert 3-4 en lőttünk 180 as 1/30 addal ki lehet értelmesen atratni
amúgy KÉP legfőbb ismerve az élesség...
én nem kérdőjelezem meg hogy te élesebb képet csinálsz e kisfilmel.... de én csak akkor ha nagyon akarok.... a kérdés az hogy ott akkor akartam volna e élesebb képet.... nembeszéleve arról hogy nem is volt nálam másik gép....
karácsonykor biztos....
gyertek ti egy hosszú hétvégére és végig fotózzuk valamerre...
ma olvasam egy cikket 8x10" es digi hátfalról...
és eszembe jutott valami
ha egy laptopal a sceneremet felrögzíteném egy 8x10" es gépre, akkor statikus témánál kényelemsen lehetne
8*10*4800*4800/1000000=1843.2 megapixel
ki kell egyszer próbálni, csak nem tudom a scener hogy viselni a nem vízszintes üzem helyzetet
Volt az a kép amit RB –vel lőttünk (3vagy 4en) a mekiben a keleti fickóról (Tedd már be ide is.*), akkor le volt támasztva a gép, és az sem lett igazán éles, az milyen film is volt?
Ott egy kisfilmessel Tmax400 jobb képet lehetett volna lőni. Arra érdemes használni a roll –t, amire való. Máskülönben, vettem ma egy rudat (súlyemelő) veszek fekpadot is, és mire legközelebb találkozunk hasadról eszem meg kását ha ilyenek mondasz ;-)))))
*Mondjuk nem jó kép, de én szeretem, eszembe jutnak a találkozások ;-)))) Tényleg miko gyössz legközelebb?
Hali! Van egy kiskocsim (Nyugdíjas feeling) azzal hurcibálom, persze, akkor ha tudom mit hol szeretnék, vagy adott helyen pl. Óbudai sziget É része ezen belül Duna part. És persze autóval mennyire lehet közel menni. De pl. egy Városnézésre az első napokban kisfilmes + 1 lábas állvány, és ha valami tetszik, akkor RB. Másrészt ha 30x40 kép a végcél 1m –nél közelebbről kell nézni, hogy az RB nagyobb felbontása érvényesüljön. Hozzáteszem az RB az esetek 99,9% -ban állványon használom. Ha kézből kell vagy csak úgy lehet, szerintem a kisfilmes jobb felbontású eredményt ad. Tehát a „Vadászat” ;-))) RB –vel, hátamon a 6kg Osawa állvány az RB meg húzom kiskocsival. Beállítom a gépet, fényt mérek, és ez alapján kiválasztom a magazint, amiben klf. filmnek vannak és vagy másféle hívás kapnak.
A képeket meg szívesen megmutatom papírkép formájában ;-))))
Szia, kössz h itt vagy! Több korombéli barátom mondta hogy az RB-t, már nem képesek kivinni, csak műteremben használják olyan nehéz. Imádnám, de a kis kompakt 645 is elég nehéz, ehhez már tényleg elhivatottság kell, ami persze egy komoly szűrő is, amin a nagy többség fennakad ;-)
Sziasztok! Középformátumban RB67 Pro-s gépem van, 50; 90; 180; obival. Amikor 645 1000s ről váltottam, ezt azért tetem mert nem magazinos gép volt, nagyon szeretnivaló az 1000s, az RB meg egy „Víziló”, ahogy egyik topiktársunk nagyon találóan megfogalmazta. De a legjobb áron megszerezhető magazinos gép volt akkor Bp. –en…
A művészi fotográfia érdekel, de én max. csak alkalmazott fotográfiával foglalkozom. kedvencem az épületfotózás, évek óta várom, hogy valaki megbízzon ilyennel :-))) Azért ha shiftre lenne szükség, elő kellene vennem a nagyformátumot, egyéb esetben ez hozza a minőséget. Még van egy 80-as obim hozzá. Meg ha Mamiya, még egy RB van néhány obival. Még teszek fel képet később.