A régi mondás szerint: úgy hasonlítanak egymásra mint egyik tojás a másik létrára. Sztem ezek az összehasonlító tesztek, számsorok a világ legnagyobb marhaságai. Sztem az is marhaság, hogy a szerint ítélek meg egy autót, hogy mennyit eszik. Már bocs, de a normalitás határain belül negem pl. egyáltalán nem érdekel. Mint ahogy ha termelné a gázolajat, akkor sem vennék dízelt. Pont.
Más. Elmentem megnézni a Deltát. Abszolúte a Bravobol van csinálva, a teljes koncept és az alkatrészek (belül) 85%-a Bravo. Viszont: olyan elegáns mint egy Lancia. Ha sokat nézed, elölröl elkezd hasonlítani a Thesisre. És! Jóval nagyobb belül mint a Bravo. És! A 150 benzines, közepes felszereltségű Delta (mindaz benne van mint a 150 Bravoban, de nem sport, hanem bőr-alcantara fotelek, 16-os kerék) árban meglepően közel van a Bravo 150 Sporthoz. Ha abból indulok ki, mennyi kedvezményt kaptam a Bravora, az épp azon a szinten van, ahol az ember elgondolkodik. Párszázezer. Életben is nagyon vonzó volt. Az egyedüli, számomra érzékelhető különbség a kormányállítás között van. Érzésem szerint a Bravoé sokkal nagyobb lehetőségeket ad, de ez más autókkal összehasonlítva is így tűnik.
Az jutott még eszembe a hátsó zörgésről, h kívülről láttam egyszer, mennyire mozog a hátsó dob a felfüggesztésein, így talán nem jogtalan a felvetés, h mi van akkor, ha rossz úton az ér bele a kasztniba... Ez megmagyarázná azt a felvetést, h vki a lökhárító felől hallja, bár a bal oldali zajforrást nem. :)
Nekem inkább az volt a fura, hogy a 120 lovas dízelt a 150(!) lovas benzinessel hasonlította össze, mikor ott van a 120-as benzines is. Azzal azért hogyha kicsit is, de nagyobb lett volna költségben a kettő közti difi. Egyébként nekem nincs bajom a dízellel. Nagyon jókat lehet hallani erről az új 1.6 multijetről, nem is beszélve a duplaturbós 190 lovas 1.9-ről. Na az, zsíír lehet ;)) Ja és a legjobb: az ominózus hátsó zörgés abban is megvan.
Nem tudom, melyik kisturbós motorra gondolsz, de a Clio-ba már van egy 1.2, igaz, csak 100 lovas turbós. (melynél szintén többet mértek 100 pacinál) Bár, az inkább mini, s lehet, már kész van a "kis" is. :)
Érdekes, h nemrég dobták piacra, vagy még csak bemutatták, nem tudom, az új Twingo RS-t, melyben szívó dolgozik.
A totalcar-on fennvan az új Delta tesztje. Aszongya az ügyeletes mester, hogy nem is tudja, ki vesz Mo-on benzinest. Majd fél órát siránkozik azon, hogy az 1.6 dízel milyen hamar elfogy. Ilyenkor azon gondolkodom, az ilyet hogy lehet autótesztre használni? És milyen az a szerkesztő, aki egy ilyen önellentmondásos értékelést enged leközölni. Aztán rutinból megnéztem a tesztelő hombre nevét. És valami elkezdett derengeni. Innentől már tudtam: született sajtós az illető.
Így aztán maradjunk annyiban, hogy a mi Bravonk konceptjére van egy igazi középkategóriás prémium olasz, ami nekem nagyon tetszik és egy kicsikét csábít is.....
Király! Az első és a hátsó lökös spoiler nagyon bejön, s 60 ezerért nem is olyan drága, bár + szállítás... Na meg szerelés... A motorháztetővel mi a helyzet, ha esik az eső? Akkor mossa a motort, vagy elvezeti? :)
Azért is írtam, mert az előző autómon a 195/50-es nézett ki ilyen szélesnek, sőt... Persze, ebben van érzéki csalódás is, hisz más a kocsiszekrény, de tény, h bizonyos szögekből keskeny a conti. Télire a 205-ösnél megpróbálok vmi sarkosabbat beszerezni. :)
A Genf (Pontosabban Evian) Locarno út nekem is megvolt és akkor nem volt lezárva (a) hágó. Az 2240m-re vitt fel, a tetején meg elég szar kocsik ácsorogtak (kép)
Mivel Clio - nem valószínű, hogy gyári a 16-os alu.
Így biztos hogy 7-es volt..
Annak idején, még mikor fiatal voltam s bohó :)) - autóépítésekre adtam a fejem.
Szaladtam bele olyan problémába, hogy hiába flexeltünk szélesítettünk - a benzintank miatt csak 6,5 x 16 alu fért a kocsi alá persze nem mindegy milyen Et-vel.
Ráadásul a kinézet is priritás volt, hiszen ezért csináltam: kettő azaz kettő típusú felni volt össz 1 márkán belül akinek volt ilyen. Asszem anno 1 hetem ment rá amíg kinyomoztam és beszereztem. :))
Az egyik nagy élvezet volt a Genf-Locarno út. Nem tudom, melyik alagúton mentünk át, volt vagy 19 km. hosszú. Mikor bementem 12 C fok volt, a közepén 34 és 100m-re nem lehett látni a szmogban. A végén ismét 12 C. Utána, amikor ismét elértük a hegyeket, kiderült: az egyetlen út, amin át lehetne menni olasz-svájcba, lavinaveszély miatt le van zárva. Egy hónapig. Május végén. Fel kellette menni egy vonatra a géppel - mi benne ültünk... -, majd az egy kb 17 km-es alagúton át elvitt a hegy túloldalára. Így elolvasva biztosan nem jön ki az élet eme különlegessége, de átélni egészen más. Az alagút közepén olyan viszonyok uralkodtak, hogy azt mondtam, tuti, hogy innen van a Pokol bejárata...
pont mostanában néztem én is, egy clio állt mellettem, 195-ös gumikkal és egyformának nézett ki az én 225-ösömmel. Nem értettem igazán, de akkor lhet, hogy az ő 16-os felnije is 7 széles volt?
Igen - leginkább a felni szélessége határozza meg, hogy mennyire látszik szélesnek ua a gumi.
A gyári aluk általában keskenyebbek mint a hasonló átmérőjű after termékek.
Pl. a Bravon is 7x17 van. A 7 szélesség a 15, 16 átmérőjű felniknél szabványos az utángyártottaknál. 17 nél már szinte mindenütt 7,5 a szélesség.
Nem tudom miért csinálják így - talán a spórolás?
A fogyasztáshoz köszi az elismerést. Nemsokára kikerül a box és profi okosság kerül bele - főleg a nyomaték/mindennapi használhatóság és a fogyasztás érdekében.
+ a gázpedál is át lesz hangolva, nem tetszik, hogy helyettem is gondolkodik. :))
Igen, ez tényleg így van. A Bridgestone sem túl széles. Borzasztóan nagy különbségek vannak egyazon méreten belűl más-más márkáknál. De az is tény, hogyha ugyanazt a gumit szélesebb felnire teszed, szélesebbnek tűnik. Nekem az előbbi autómon 205 széles gumi, 7.5 coll-os felnin sokkal szélesebbnek tűnt, mint ezen a 7 coll-oson a 225-ös.