Először a Középdunait kiejtettem, mert ha mellette a Jeges1 lenne a 32 m-vel, akkor is majd 53 m hosszú. Ha Csiribiri 37 m-rel, akkor 61 a vontató hossza.
A kissebiknél úgy látom, nem horgonyfészke van, hanem még klasszikus kétláncos horgonya van, így a Csiribirik és a Jegesek is kiesnek :-(, így mégis lehet Középdunai, a kicsi meg kb 29 m hosszú.
B.Ú.É.K. Mindenkinek! A part mellett. Cserhalom gs,az orránál, M III.as,Március 15,Vörös csillag,,melette Kalocsa gs,közöttük Magyarország gs, és egy öreg kis ponton, az orránál a Dongó ms ezek biztosak.
A datumot nem lattam, igy evjarat fuggetlenul a regiszter regi kepei alapjan tetofelulnezeti skiccet alkotva a Hunyadit es a Tancsicsot kizartam. Igy lett a 3.
A Tancsics felepitmenyi ugrasai sztem mashol tornek vagy volt valtozas. Sajnos ezekrol mem csinalt Pedro korabeli felulnezeti kepeket hidjardakrol :-(
Ezekszerint a hajotipust is beneztem... mindezt telefonon kuzdottem egy ora alatt
A Magyar Hajózási Országos Szövetség hajós szakmai találkozót szervez 2018 január 18-án a Gróf Széchenyi hajó fedélzetén a magyar hivatásos hajósok számára. Célunk ezzel, hogy információkat osszunk meg egymás között, beszélgessünk, és hogy tisztán lássuk a hajózás jövőjét.
A rendezvényre várunk minden hivatásos hajóst (matróz gépész, kapitány, cégvezető) beosztástól, munkáltatótól hajózott vízterülettől (Duna, Tisza, Balaton, külföld) függetlenül.
Kérem, hogy regisztráljatok a honlapon, hogy tisztában legyünk az érkezők számával.
Ha bármelyikőtöknek van saját szellemi munkája könyve kézírása, vagy publikációja, akkor lesz lehetősége a rendezvényen kiállítani és bemutatni a közönségnek.
A program egyenőre tervezés alatt van, de hamarosan felkerül a honlapra a napirend.
Ha van olyan téma, amiről szívesen hallanátok, akkor azt kérem az erno.major@mahosz.hu email címen vagy a 0036209674974 jelezzétek felém.
Erre én is kíváncsi vagyok. HA a kép 1963-as, akkor a 1964-ben elkészült Rákóczin még annyit kellett reszelni ? Látszólag szinte kész. Vagy esetleg a festést javították/dörzsfát rakták inkább (a kis pontonokból ítélve) ?
Elővettem a szlovák vízügyes térképemet, mivel mutatja a mederviszonyokat, gondoltam találok valami érdekeset a témával kapcsolatban. Kár, hogy annak idején csak egy éjszakára kaptam kölcsön, így nem tudtam színes fénymásolatot készíteni róla, de azt hiszem így is látni, hogy a sötét bekarikázott nyúlvány lehetett a komp kikötőhelye a Vámosszabadi oldalon. Ha színes lenne a kép, azt is tudnánk, hogy kb. milyen a nyúlvány megközelítőleges mélysége, mert a kék szín árnyalata mutatná, hogy 2,7 - 5 m mélységről van szó, vagy ettől nagyobb a mélység. Ha megfigyeled a képeslapon a komp helyzetét, kb. éppen azon a helyen áll - hosszában a part mellett. Ezúton köszönöm meg a tavaly júliusban itt a topicon az általam felvetett kérdésre feltöltött képet. Azt hiszem ugyanaz volt, mint Dani Bátyóé.