Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

korzo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3666
Na azér' egy 30 év körüli Julia, az valami... (nem összekeverendő a Julietta-val :-)))
Előzmény: aex (3665)
aex Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3665
korzo!

ugy latszik, veletlenül mi ketten vagyunk az univerzum ket legallokepesebb OG900-asanak a tulajdonosai... Alapitsunk al-klubot :))) Jelszo: 900 4ever - coz the fucking thing never breaks :)

hi lp!

Az erveleseddel egyetertek. Ettöl függetlenül fajna az a skot szivem, ha egy x összegert vett, szerintem ertekes es jo targyat (pl egy autot) par eves allapotmegörzö hasznalat utan a vetelar *feleert* kene tovabbadnom. Ugyhogy, majd ha leamortizaljak magukat az en arkategoriam (kb. 20e öS) köre a 9000 CS 2.3 turbok es Aerok , akkor majd en is atülök egy olyanba. Addig inkabb irigyellek, te mazlista!! :) Mostanaban sajna meg csak 89 körüli 9000-ek vannak annyiert, ami bizonyos legkevesbe sem partatlan Bp környeki szakertök szerint gyenge eresztes. (Pedig lattam egyet: klimas, piros, bezs karpittal es küönben is gyönyörü!! nyam-nyam)

En nem azt mondom, hogy a regi jobb. Ez nem objektiv kategoria. Szerintem csak 1) olcsobb mind megvenni, mind fönntartani es 2) a külseje stilusosabb. Barki megprobalhatja bebizonyitani az ellenkezöjet, sok sikert!

Ui. Ha az Alfasok ezen vitatkoznak, *az* tenyleg termektelen. Hiszen abbol a regi es az uj is egyforman hm, buzis. (Hagy utaljon az elnökük meg jobban :))

Előzmény: korzo (3664)
h i r d e t é s
korzo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3664
Teljesen egyetértek.
Vannak akik a régi ... felépítésű autókat szeretik, amit az otthoni egyszerű szerszákészlettel is meg lehet bütykölni (pl. én, és magamból indulok ki!). Ezeknek a népeknek ha odaadnád egy új árát akkor is régit venne és ráköltné (vagy azt IS, és akkor a fizetését költené a régire)
Meg vannak akik "csak" (ez nagyon idézőjel!) autókázni szeretnek, és ők mindíg a lahatőségükhöz képest legfiatalabb autót veszik.

Tehát szerintem sincs értelme a vitának. Pl. az egyik haverom se adná el a '75-ös 144-es VOLVOját semmi pénzért... meg az 500-as Trabiját se... Azt mondja, hogy szép az S60, de a 144... :-)))

Amúgy én is benyúltam már a bilibe az "ami jó a SAABnak, az jó a SAAB nak? gazdaságilag/erkölcsileg" nevezetű témával... Hál istennek azon is hamar túltettük magunkat...

KorZo feat. Cz vs. KITE

Előzmény: lore (3660)
korzo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3663
Hát tegnap este kicseréltem a szilentet (120 Ft meg 20 perc, amiből 15 az anya visszakapatása:-)).
Szóval szemrevételeztem a gömbfejeket is, az eredmény: a csavarok épek (és jó retkesek, nincsenek lesarkazva stb.), továbbá az egész pontosan úgy néz ki mint amikor megvettem (még a retek mennyisége is), akkor 270 ezer volt, most 360 ezer van benne. Ergó, vagy gyári, vagy nagyon maximum egyszer volt cserélve még az eredeti othonában 200 ezer körül(valószínűleg Svájc, a kis rendszám nyomaiból).

KorZo, akinek valószínűleg más elfoglaltsága lesz szept. 1.-én :-((((( Tudjátok a CÉG és a FŐNÖK mindenek felett... Pedig már egy emblémát is megrendeltem a motorháztetőre...
Thom, hogy kell a főnököt SAABossá tenni?

Előzmény: lp (3659)
baas Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3662
lore:
muchas gracias ombre...
lp Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3661
Erről van szó!
Előzmény: lore (3660)
lore Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3660
Szervusztok!
Ez a régi vs. új vita alfától volvoig minden topikban lezajlik egyszer, úgy látszik a sabb topik is megérett rá... A vita azonban a tapasztalatok alapján parttalan, nem vezet sehova, csak születik egy "kényes" téma. Nem kell átlagon felüli toleranciával viseltetni a régi saabosoknak az új saabosokkal szemben és vica versa, ebben asszem mindenki egyetért. Mert a saab az saab és kész! :-)))

baas,
valszeg jövő héten a Polár felé kujtorgok, ha pontosan kiderül, majd küldök mailt!

lore

lp Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3659
Sorra:

- Az ár/szolgáltatás arány lehet, hogy az OG900-nál a legjobb, a bibi csak az, hogy ha valami 10Ft, akkor már szolgáltatnia sem kell, mégis biztos győztes lesz:)))
Szóval van összehasonlítási alapom, de a 9000 messze többet szolgáltat nekem mint az OG900, nem véletlenül cseréltem le. Hogy ez mibe kerül? Megvettem, nem volt olcsó, de azóta csak filléreket költöttem rá ahhoz képest, hogy a 900-ra két év alatt több, mint 1M-t kellett ráfordítani, (ebben mondjuk benne van minden apróság, meg az amúgy is szükséges dolgok is, pl: olajcsere) de meg sem közelíti meg a 9000-t. Hozzá kell tennem, hogy - többen láttátok - a 900-som sem egy szakadt darab.

Osztán:

- Korzó azért nem éld bele magad teljesen abba (aex se), hogy a 360e-t futott autódban még a gyári gömbfej van. Ez még akkor is kisebb csoda lenne, ha mondjuk Luxemburgban laknál, magyar utakon pedig szerintem lehetetlen! Nem bántani akarlak, vagy lelohasztani, de szerintem volt az már cserélve, nem is egyszer.

Továbbá:

- Aex szerint a 9000 egy gyenge konstrukció. Ezzel ellentétben azok szerint, akik nap mint nap Saabokkal foglalkoznak a 94-től gyártott 9000-k a legmegbízhatóbb Saabok. A 900-omban 268e, a 9000-emben 178e km van, ez 90e különbség. A mostani állapotukból kiindulva a 90e-t lefutva azt hiszem még mindig a 9000 lesz a jobb. Másrészt mutasson már nekem valaki olyan klasszikus 900-t, amelyik nem rohad! Biztos van olyan, de mennyibe került ez a tulajdonosának? És ebből a szempontból tök mindegy, hogy hosszú évek alatt apránként költ rá vagyonokat, vagy egyszerre. Vagy ráfordít sokszáz munkaórát, mert az idő ugye pénz mint tudjuk:)

Aex!

Senki nem mondja, hogy hülye vagy, amiért a régit jobban szereted, ebben a topicban mindenki tiszteletben tartja, sőt sokan egyet is értenek, akik pedig nem, azok is meggyőződésem szerint megértik. (Én sem adom el a 900-t bárkinek, volt már aki megvette volna, de mondtam, hogy neki 2,5 milla, mert ha úgy is tönkreteszi, akkor fizessen meg érte! Pedig most ott áll a Polárnál, azt nem történik vele semmi.) Szóval én is teljesen megértelek, viszont ha nem is direkt szavakkal, de egyértelműen Te hülyézed le az újabb Saabokat szeretőket, amivel lehet, hogy akaratlanul megbántasz valakit.
Ne engedd, hogy BAAS kollega végleg csalódjon a saabosokban:))))

Axa!

Engem pont a 9000-re való fautánzatú borítások érdeleknek...

eugen73 Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3658
Axa

koszi, kozben talaltam 1 helyet ahol 5000ert merik (szamla nelkul brutto:) a lengescsilapito darabjat. Amerikai, gazos, gabriel markaju. Kivancsi vagyok valaki vett-e mar? Most eleg kemenynek tunik. De majd kiderul jobb-e mint a Monroe, bar azt nem lesz nehez tulszarnyalni.

Megjegyzem, utkozben ejtettem egy kenyszer fekprobat is (hasznalt lengescsillapitoval) a budaorsi uton, kombinalva 1 toresteszttel. Vagyis megneztem, milyen a Yugo elso es a sajat hatso merevitesem. Szegenynek az elso 20 centijeben semmi sem maradt eppen.. (emlitettem hogy vonohorgom is volt?)

A Saabban ha igy nezzuk alig valami a kar, de ha szamlasan, hmm.. talan gazd. totalkar is lehet..

Előzmény: egoaxa (3622)
nasfayzoli Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3657
Aex,

magyarul, röviden és tömören azt akarod mondani, hogy az ár/szolgáltatás arányt tekintve a klasszikus 900-asnál nincs tutibb a Saabok között.

Röviden és tömören: egyetértek. :)

Zoli

Előzmény: aex (3649)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3656
hát ha szombaton voltak, akkor igen, egyébként meg akkor éppen színházban voltam, és ezt igazolni tudja a szomszéd özvegy kanárija is!
Előzmény: korzo (3654)
korzo Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3655
Most kaptam az infót, ami nekem kell, az a Zsiguli hátsó lengéscsillapító szilent, lehetőleg eredeti orosz, mert az a jó :-)))
Előzmény: korzo (3654)
korzo Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3654
Thom, te akkor voltál a Szigeten mint a Leningrad Cowboys? Arra az egyre el kellett volna mennem... az a jó kis Space Tractor... (a filmet látta valaki?)

KorZo, aki MEGY a csehekhez.

Előzmény: Törölt nick (3651)
lalcus Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3653
csoportkedvezmény: 20%
Előzmény: egoaxa (3652)
egoaxa Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3652
Egy kicsi CSEH tali megint:

Nagyszerű magyar nyelvű oldala van a Novém Městě na Moravě-i SKI szállónak.
Lalcus jól beszél, 1300 korone agy kétágyas ami 9468Ft a mai árfolyamon. Két embernek nem olyan durva. Ehez 728 Ft részvételi díj járul.

HA épen és egészségben visszatérünk Erdélyből akkor mindenképpen megyünk.

Lehet hogy tényleg érdemes lenne szállást foglalni. A neten keresztül lehet. Van valaki aki tutira jönne?

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3651
így beszél egy szerelmes...
Előzmény: egoaxa (3650)
egoaxa Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3650
Nehéz az összehasonlítgatás.

Az tuti, hogy a forma az a 900-é.
Ez nem vitás.

Sok mindenben egyetértek aex-el, bár én nem ismerem az újabb típusokat.
Ha most másik autót kéne vennem akkor is a klaszikus formát választanám, esetleg egy későbbi változatot.
Ráadásul a nyitott meg sem közelíti a régebbi formát.

Én rengeteget költöttem az autómta, de a bontóból hoztam vissza, és most egy rossz szavam sem lehet rá.

A munkámból adódóan sok új autót vezetek, de mindig öröm visszaülni a régi 900-ba. Semmiben sincs lemaradva, hiába 20 éves.

aex Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3649
baas!

akkor nezzük a piszkos anyagiakat. Sajna, nekem (is) a le is szamit, ha autot (barmit) veszek magamnak.

87-es 900: 20e öS, evi kb. 5e öS alkatreszek/munkadij. Fogy: kb 7-10 lityi (az enyimböl indultam ki) Erteke 3 ev mulva: hat minimum 15e öS, ha nem töröm össze.

96-os 900: 80e öS, evi kb. 10e öS alk/mukadij (Ezt Mo-n se viheted a Popovicshoz, aki nem csak hogy jutanyos, de meg ert is hozza, ellentetben a Polarral) Erteke 3 ev mulva: 50e öS, hacsak addig total tönkre nem basszak a cegimage-et terepjarokkal, Nissan-fejü verdakkal stb. Fogyasztani min ugyanannyit fogyaszt, fökent, ha klimas.

96-os 9000: detto, csak az meg egy gyenge konstrukcio is, amit ahogy lehetett, feljavitottak 92 utan. Nem hiszed? Nezd meg a 87 körüli 9000-eseket, rohad a karosszeria, es mindegyiknel ugyanott. CHROMA!!!!! Vagy hivd azt a bizonyos erdi szamot, oszt kerdezd meg, mennyi bele ez meg az. Motortarto bakok, kipufogo, DI-cartridge satöbbi. De a gömbfej se bir ki annyit, mint a KorZo-e, mibe fogadjunk??

Szoval, biztos hülye, aki regi autot vesz, es meg elegedetteb is vele, mint az ujabb szarokkal... De legalabb megmarad egy csomo loveja :))

Ne erstetek felre, nem azt mondom, hogy az NG900, 9000 bena auto. Söt, en is szivesen kiprobalnek egy olyat, ami rendesen megy (nem i-sre gondolok, nana hogy :). Biztos egeszen mas feeling, mint az en roncsom. De amit az auton megsporolok, azt legalabb költhetem masra, mint pl. a Thonet-szekeinkre :DD Azokon azert többet fogok ülni az elkövetkezö eletemben, mint a svedauto ülesen. Abbol is van ujfajta, megis a regi, hasznalt kellett...

Exner "Trees `n` Woods" Balazs

Előzmény: baas (3645)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3648
egy kis ínyencség :)

Saab Summer Edition

egoaxa Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3647
Emberek!

Én ártatlan vagyok!
A faborítást az autómba én csináltam saját kezűleg.
A részletekrôl hamarosan az oldalon is olvashattok addig is a fázisokról itt vannak a képek:

  • 1. alapanyag: mahagóni falemezek és ragasztó

  • 2. a több réteg összepréselve, rajzolásra, kivágásra kész

  • 3. kivágva nyersen

  • 4. kireszelve és négyszer lakkozva

  • 5. beépítve kész

  • Egyébként lehet hogy utána tudok járni, mert egy katalógusban említik. De horribilis összeg, és nem fa hanem csak úgy néz ki. Saab 9000-hez tuti hogy van, de régi 900 az kérdéses.

    mostazegyszer Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3646
    BAAS!

    Igen-igen, tudomtudom, de mégis.
    A stílus miatt.

    (meg amúgy is csak igénytelen zénéket, meg híreket hallgatok)

    Előzmény: baas (3645)
    baas Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3645
    Hejj..
    Végre 1 kis nyüzsi.. :)

    mostazegyszer:
    A gyári audiorendszereket felejtsd el!
    Sokkal jobb minőségüt lehet összeépíteni komponensekből!!!! Ezt komolyan mondom...
    És olcsóbban.Mondjuk ,ha a zenét is szereted akkor nem lesz olyan olcsó...

    korzo:
    Szilentet a telókon csak úgy tudsz cserélni, ha leszedet az absorbert.Ez azzal a veszéllyel jár,hogy lehet össze vannak rohadva az anyák a toronynál a lengéscsillapító szárával.Ekkor jön a sikító ! És utána 1 pár új teleszkóp.. :)
    KONI ?

    Axa:
    faborítás hol???
    Szerintem menjünk tömegesen hátha az meggyőző lesz a kisiparosnál... :D

    lore:
    aexnek elborult az agya és nem látja a fáktól az erdőt ! Sebaj...

    Más.
    Milyen hangszigetelő anyagokat ismertek amit be lehet építeni a padlókárpit és az ajtók alá???
    Előkészíteném az audoiophile rendszernek a terepet vagymi..

    Cseh tali RULLA! Go for it!
    Im on my way....

    mostazegyszer Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3644
    Most már, mint Saab-os:

    Tud valaki esetleg gyári audiorendszert?
    Kiakarom cserélni a japánt.

    Főleg a CD-s - erősítős érdekelne.

    (faborítás nekem is kéne)

    Kösz

    korzo Creative Commons License 2001.08.08 0 0 3643
    Megtaláltam a kotyogás okát :-)
    Rángattam a kereket fel s alá, keresztbe, meg még a kormányt is mozgattam, közben kis kezem a nem éppen tiszta gömbfejeket, kormányösszekötőket tapogatja éééés semmi. Ekkor meg akadt a szemem valamin: Hát nem a lengéscsillapító alsó szilentje fáradt el?!!!! :o)
    A gyári gömfejek még ki kívánnak bírni párszázezret...

    Apropó, nem tudja valaki ennek a szilentnek a méretét (elég macerás azután megvenni, miután kivettem a rosszat)

    KorZo, aki ezekután 99%, hogy megy a csehekhez (szonettet élőben Áááááááh)
    Sőt a honlapjukon láttam, hogy két éve még egy versenypályát is kibéreltek... Vrommmm-Vrommmm ... Balázs miért is adtad el azt a jó kis turbót, így nem tudlak lenyomni :O)))

    lalcus Creative Commons License 2001.08.07 0 0 3642
    a hotelban a kétágyas 1300 cseh korona, amihez jön a 100 korona részvételi díj, az autópálya matrincák, valmint a benzin. Nem árt még számolni valamifajta vacsora kőltségekkel (esti gyógySÖRÖK árával) is.
    lalcus Creative Commons License 2001.08.07 0 0 3641
    Ha cseh nyelvérzékem nem csal (prosim dve pivo), akkor a hotelt érdemes lenne lefoglalni, avagy lefoglaltatni a cseh klubbal (így biztosan kedvezményt kapnánk)
    A cseh klubvezetőt a honlapjukról el lehet érni.
    Előzmény: lalcus (3640)
    lalcus Creative Commons License 2001.08.07 0 0 3640
    ezt találtam, hajráneki, ha minden igaz, csatlakozom (95%)

    http://www.saab-klub.cz/

    Národní sraz SAAB klubu ČR 2001
    Letošní národní sraz SAAB klubu ČR se bude konat v hotelu SKI v Novém Městě na Moravě, ve dnech 1 a 2.9. 2001.

    Program bude upřesněn na tomto místě dodatečně.

    Kontaktní údaje pro rezervaci ubytování v hotelu:

    tel.: 0616/618 44
    fax: 0616/618 647
    e-mail: http://www.webmail.iol.cz/agent/MobNewMsg?to=hotelski@proactive.cz

    Více informací o hotelu lze též získat na adrese www.hotel.cz/ski

    lore Creative Commons License 2001.08.07 0 0 3639
    Ja, ez kimaradt:
    aex!
    szerintem ezt a vectra/900 chromathema164/9000 kérdést rosszul látod vagy legalábbis túldramatizálod. Belemehetünk, hogy mit határoz meg a padlólemez és mennyiben hasonlítanak a futóművek, de szerintem nem érdemes. Tök más autók és kész.

    lore

    Előzmény: aex (3620)
    lore Creative Commons License 2001.08.07 0 0 3638
    Naszóval ezek szerint a cseh matricát nem tudom megvenni náluk, gondolom mert nem szomszédos ország vagymi :-) Remélem a cseh határon beszerezhető...
    Előzmény: lore (3637)
    lore Creative Commons License 2001.08.07 0 0 3637
    Talán inkább így! :-P
    Előzmény: lp (3635)

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!