Jonapot emberek!
Rég nem irtam, nagyot vakácioztam:)) Láttom itt mindenkinek még Saab folyik a vérében, örörmmel mondhatom az enyémben is.
Voltam az egész europában autokázni, s elmondhatom hogy a Saab népség egy elég egyedi faj, mivel az egyik kezemen meg tudtam számolni amenyi Saabot összesen láttam. Az utam Svédo.-bol kezdödött utánna Dánia-német-osztrák-svájc-olasz-horvát-magyaro. majd székelyföld! szoval lett egy pár ezer km az autoban de mé 10* ennyit kellene menjen. Magyarországon és romániaban furcsa tapasztalataim voltak, gondolom liirom hátha tanul valaki belöle. Elöször is a közlekedési morál elég alacsony, (ez minden évben megdöbbent) mindenki elsö akar lenni, az elözés kötelezö, hacsak egyik falubol a másik megy akkor is, volt olyan aki megelözött (hagytam) s utánna százméterrel letér egy kis poros utra... Szoval ez nem kultura. Romániárol nem is beszélve, ahol mindenki akinek uj autoja van tökig -gázzal hajt, nem számit hogy huzott csik, kilátáas nélküli ut, fékezni nem szabad:((( S mivel a legtöbben életükben Saabot nem láttak mindenki el akart kerülni, csak azert is hogy meg mutassa hogy jobb autoja van neki. Legtöbbször hagytam is, a rossz utakon kár ölni az autot, de amikor kisimult (gödörmentes)az ut nem volt ellenfelem! A kárpátokban tudja meg az ember micsoda jo dolog ez a turbo propeller! Meg a 280Nm:))
(De még mindig arra vágyok hogy egy chiptuning kezelést kapjon a moci hogy frissen tudjon levegözni, mert érzem hogy a motor+turbo kombinácio nincs teljesen kihasználva.)
Erdélyben egyetlen egy Saabot láttam az enyémen kivül, egy régebb fajta 900-ast, de neki is jol esett amikor meglátott mert minden alkalommal nagyokat intett:)) Szoval mégis van egy globális (kontinentális) Saab összetartás Svédországon kivül.
Jövő hét után is leginkább a kedd este. Majd kialakul.
Spontán Saab találkozó volt ma az M7-n! Történt, hogy hazafelé jövet épp egy 9000i mögött mentem, mikor megláttam a külső sávban egy 95-t. Átpillantottam, hát Gerendás Úr éppen abban a pillanatban vette észre régi autóját. Lelkes integetésbe kezdett, majd azonnal besorolt mögénk. Tehát 9000i, 9000 CSE, 95 Aero konvoj alakult ki. Udvarias ember lévén az első adandó alkalommal lehúzódtam, újabb integetés és barátságos mosolyváltás után megelőzött, én pedig rögtön vissza mögé, megbántva ezzel egy mögötte jövő 1.6-os golfos német felsőbbrendű önérzetét. (Pedig legfeljebb csak a gázt kellett elvennie, dehát mégiscsak egy Golf!:((( Az út folyamán ezt többször is a tudtomra adta, engem pedig rohadtul érdekelt:)) Aztán amikor beértünk a négysávos részre, diadalmasan leelőzött.) Szóval ezután 9000i, 95 Aero, 9000 CSE konvoj vitt színt az M7 egyébként szürke életébe vagy 20 km-en keresztül:)))
Hétfőn du. leadom akocsit, hogy amíg külföldön vagyok (kedd-szerda-csütörtök) molyoljanak vele. Tücsörtök du. vagy péntek reg megyek érte. Azaz össznép tali jobb lenne a jövő utáni héten, legalábbis nekem...
Hétfő du. 99% nem jó, sőt az egész jövő hét zűrös:((( De azért összehozunk valamit:)))
Jut eszembe, jövő hét kedd este az hiszem jó lehet. Rakpart vége?
Először én a nagy autókat szeretem, tehát alapból jobban tetszik a 9000. Kár, hogy az A8-t nem a Saab gyártja:)))
De akkor a tények a teljesség igénye nélkül:
A helykínálat természetesem, de ez nem jobb-roszabb kategória. Szóval kezdjük azzal, hogy nagyságrendekkel csendesebb. A különbség tényleg óriási. A rugózása alapvetően lágy, ami nem tesz jót a kanyarvételi tulajdonságoknak, ennek ellenére kanyarban semmivel sem rosszabb mint a 900. Az egyenesfutása pedig érezhetően jobb. Nagy sebességnél is tökéletes nyugalommal fekszik az úton.
(A múltkor mentem Balatonra, késében voltam, de mivel kora reggel volt, nem tudtam otthon reggelizni. Higgyétek el, hogy így volt, de 220-as sebességnél megreggeliztem. Ahol csak 60-al lehet menni és jönnek szembe, ott nem mertem enni, de ahol rendes pálya van simán tudtam reggelizni, függetlenül attól, hogy 140, vagy 220)
Aztán ott az automata váltó. A kettő nem említhető egy napon. A 900-é nyúlós, lassan reagáló, a 9000-é kapcsol mint a villám le-fel tizedmásodpercek alatt, induláskor is azonnal a kerekeken van a kakaó, a 900-nál igencsak lassan ér oda, ha kell kettőt kapcsol vissza, 3-ban és 4-ben "rövidre zár", szóval ahogy szokták mondani Trabant-Mercedes, akarom mondani Saab:)))
A motor: a különbség elvileg 300 cm3 meg 8 szelep, ami azt jelenti, hogy 60 LE, meg 60 Nm. Nem tudom, hogy az előbbiből az utóbbi az elvárhatónál jobb vagy roszabb, de használva a különbség óriási. Ebben persze a váltó is benne van. A legkisebb gázadásra is "robban", turbólyuk gyakorlatilag nincs, míg a 900-ban erőteljesen érezhető.
Aztán beszélhetnénk az automata klímáról, a hangszigetelésről, meg sok apróságról, de nem ezek a lényegesek.
Szerintem a 900-hoz képest meggyőzően jobb, de az igaz, hogy különlegesnek nem nevezhető, hacsak a 900-tól (vagy még inkább az elődöktől) induló Saab "filozófia" nem nevezhető különlegesnek, ami ugyan úgy dominál, mint a 900-nál. (ergonomia, biztonság, stb.. hányszor írtam már le?!) A müszerfal például egyenes folytatása a 900-nak, csak a nagyobb helyigény miatt - gomberdő - persze nagyobbnak is kell lennie. Meg persze a korából adódóan is másnak kell lennie, de ugyan az a koncepció.
Más kérdés persze, hogy a 9000 a legkevésbé egyedi formájú az összes Saab közül - beleértve a 95-t és a 93-t is - de nekem például a modellfrissítés utániak ('95-től) kifejezetten tetszenek. Persze azért az OG900 az igazi!!!!
Nem volt alkalmam OG900-t újkorában vezetnem, de a 9000 nagyon egyben van. Zörgés, nyekergés még rossz úton is alig hallatszik, stb... Lenkeyb vezette már (igaz csak nagyon keveset) a kiemelt részt tőle idéztem.
Az érem másik oldala pedig: néhány hete leírtam, hogy a 900 miben jobb mint a 9000, most ha megengeded nem tenném meg mégegyszer:)))))
Csendesen jegyzem meg, hogy örülni kell, hogy az OG900-t már nem gyártják, attól különleges most. Minden autónak megvan a maga kora és ideje, amelyik kort idézi. Aztán jönnek az újabbak, a régiek közül az átlagosak eltűnnek, amelyik meg megérdemli, az megmarad mint különleges autó, mint az OG900. Szerintem ez így van jól.
Milyen a 900-om? Már másolom is ide a sablonszöveget:
Az autó egy 1984-es gyártású, (de '85-ös modellév) SAAB 900 turbo, APC, automata, 5 ajtós, sötétzöld-metálfényezés, bézs szövet.
Gyári felszereltség: könnyűfém tárcsák, 4 db elektromos ablak, elektromos külső tükrök, automatikus ülésfűtés, tetőablak, központi zár.
Egyéb: riasztó, ködlámpa, rádiómagnó.
Az autó külső és belső megjelenése is nagyon jó, fényezés, kárpitok szépek. (Eltekintve néhány szándékos karcolástól.) A gumikban még van kb. 30-40000 km (NOKIA NRH 195/60 R 15) Rengeteget költöttem az autóra, a javítási lapok nagy része meg is van. Nagyobb felújítások egy éven belül: automataváltó, turbo, kormánymű, hengerfej. 268ekm van benne.
Ára: 700.000.- Ft + 100.000.- téli-gumi garnitúra, acél felnin, kb. 3000 km-t mentem vele (KLÉBER KRISALP 3 195/60 R 15 H)
Kép a 13. sz. klubtagnál.
lp: konkrétan miben látod a 9000-es előnyét az OG900-ashoz képest? (A kategóriakülönbségből adódó nagyobb helykínálaton kívül, persze.) Csendesebb? Kényelmesebb a rugózása? Vagy jobb minőségű? Engem valahogy annyira nem győzött meg. Persze jó autó, de nem éreztem benne semmi különlegeset, ellentétben a régi 900-assal.
A 900-asod milyen évjárat, hány ajtaja van, és mennyiért akarsz tőle megválni? Lehet, hogy érdekelne.
Tegnap kimentem a Bp rally prológra, és hazafele menet láttam egy
gyönyörű kétajtóst (sötétszürke) amit ráadásul egy leányzó vezetett.
A rendszámot nem olvastam le, de hány 2 ajtós van a klubba? Ő klubbtag???
Nem azért adom el a 900-t, mert megbolondultam, és miután sok pénzért rendbe hoztam - az vételi állapothoz képest - egyszerűen elkótyavetyélem. Meguntam, hogy állandóan előjöttek apró és bosszantó hibák, (néha nagyobbak) és nekem egyre kevesebb időm maradt arra, hogy foglalkozzak vele. Rájöttem, hogy vagy eladom valakinek, aki foglalkozik vele, vagy tönkremegy nálam. Lehet, ha lenne egy garázsom, akkor gondolkodnék, hogy megőrzöm. Így most várakozó állásponton vagyok.
Jut eszembe! Thonet székek engem is érdekelnek ám!
Lore! Hogy lehet egy ilyen gyönyörű autót szerezni mint a 780-as? Még életemben nem láttam egyet sem élőben. Én azt vallom annál szebb egy autó minél kevesebb ajtaja van (az Isettára nem vonatkozik :-), ezért kétajtós az én 900-asom is.
KorZo, aki bocsánatot kér a topictól, hogy más márkákról is szokott itt áradozni...
1. végy egy fönököt
2. lopják el az ótóját
2.1 de addig is ecseteld, hogy a SAABnál nincs jobb, megkülönbenismaraggyonmá'azautójávalhö
3. miután ellopják a gépjármüvét, az összetört embert ültesd be egy SAABba, és lelki terrort alkalmazva juttasd eszébe a Polár telephelyét
4. mennyetek el együtt, és innen nincs dolgod, csak a nyálcsorgatás a telephelyen
(enekelve) I`m just a gigolo, and everywhere I go.... :))
Esküszöm, többet egy szot se Alfakrol, marad a cuore saabivo :)
Emberek! Hol lehet a neten infokat talalni az Eklund bacsi 9-3-asarol?? (amivel a Pikes Peak-on indult) Valahol meg kepernyökimelö is volt belöle, de nem talalom :((
ugy latszik, veletlenül mi ketten vagyunk az univerzum ket legallokepesebb OG900-asanak a tulajdonosai... Alapitsunk al-klubot :))) Jelszo: 900 4ever - coz the fucking thing never breaks :)
hi lp!
Az erveleseddel egyetertek. Ettöl függetlenül fajna az a skot szivem, ha egy x összegert vett, szerintem ertekes es jo targyat (pl egy autot) par eves allapotmegörzö hasznalat utan a vetelar *feleert* kene tovabbadnom. Ugyhogy, majd ha leamortizaljak magukat az en arkategoriam (kb. 20e öS) köre a 9000 CS 2.3 turbok es Aerok , akkor majd en is atülök egy olyanba. Addig inkabb irigyellek, te mazlista!! :) Mostanaban sajna meg csak 89 körüli 9000-ek vannak annyiert, ami bizonyos legkevesbe sem partatlan Bp környeki szakertök szerint gyenge eresztes. (Pedig lattam egyet: klimas, piros, bezs karpittal es küönben is gyönyörü!! nyam-nyam)
En nem azt mondom, hogy a regi jobb. Ez nem objektiv kategoria. Szerintem csak 1) olcsobb mind megvenni, mind fönntartani es 2) a külseje stilusosabb. Barki megprobalhatja bebizonyitani az ellenkezöjet, sok sikert!
Ui. Ha az Alfasok ezen vitatkoznak, *az* tenyleg termektelen. Hiszen abbol a regi es az uj is egyforman hm, buzis. (Hagy utaljon az elnökük meg jobban :))