Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

2FAST4U Creative Commons License 2001.08.12 0 0 3691
Jonapot emberek!
Rég nem irtam, nagyot vakácioztam:)) Láttom itt mindenkinek még Saab folyik a vérében, örörmmel mondhatom az enyémben is.

Voltam az egész europában autokázni, s elmondhatom hogy a Saab népség egy elég egyedi faj, mivel az egyik kezemen meg tudtam számolni amenyi Saabot összesen láttam. Az utam Svédo.-bol kezdödött utánna Dánia-német-osztrák-svájc-olasz-horvát-magyaro. majd székelyföld! szoval lett egy pár ezer km az autoban de mé 10* ennyit kellene menjen. Magyarországon és romániaban furcsa tapasztalataim voltak, gondolom liirom hátha tanul valaki belöle. Elöször is a közlekedési morál elég alacsony, (ez minden évben megdöbbent) mindenki elsö akar lenni, az elözés kötelezö, hacsak egyik falubol a másik megy akkor is, volt olyan aki megelözött (hagytam) s utánna százméterrel letér egy kis poros utra... Szoval ez nem kultura. Romániárol nem is beszélve, ahol mindenki akinek uj autoja van tökig -gázzal hajt, nem számit hogy huzott csik, kilátáas nélküli ut, fékezni nem szabad:((( S mivel a legtöbben életükben Saabot nem láttak mindenki el akart kerülni, csak azert is hogy meg mutassa hogy jobb autoja van neki. Legtöbbször hagytam is, a rossz utakon kár ölni az autot, de amikor kisimult (gödörmentes)az ut nem volt ellenfelem! A kárpátokban tudja meg az ember micsoda jo dolog ez a turbo propeller! Meg a 280Nm:))
(De még mindig arra vágyok hogy egy chiptuning kezelést kapjon a moci hogy frissen tudjon levegözni, mert érzem hogy a motor+turbo kombinácio nincs teljesen kihasználva.)
Erdélyben egyetlen egy Saabot láttam az enyémen kivül, egy régebb fajta 900-ast, de neki is jol esett amikor meglátott mert minden alkalommal nagyokat intett:)) Szoval mégis van egy globális (kontinentális) Saab összetartás Svédországon kivül.

Na minden jot még irok!

lp Creative Commons License 2001.08.11 0 0 3690
Jövő hét után is leginkább a kedd este. Majd kialakul.

Spontán Saab találkozó volt ma az M7-n!
Történt, hogy hazafelé jövet épp egy 9000i mögött mentem, mikor megláttam a külső sávban egy 95-t. Átpillantottam, hát Gerendás Úr éppen abban a pillanatban vette észre régi autóját. Lelkes integetésbe kezdett, majd azonnal besorolt mögénk. Tehát 9000i, 9000 CSE, 95 Aero konvoj alakult ki. Udvarias ember lévén az első adandó alkalommal lehúzódtam, újabb integetés és barátságos mosolyváltás után megelőzött, én pedig rögtön vissza mögé, megbántva ezzel egy mögötte jövő 1.6-os golfos német felsőbbrendű önérzetét. (Pedig legfeljebb csak a gázt kellett elvennie, dehát mégiscsak egy Golf!:((( Az út folyamán ezt többször is a tudtomra adta, engem pedig rohadtul érdekelt:)) Aztán amikor beértünk a négysávos részre, diadalmasan leelőzött.) Szóval ezután 9000i, 95 Aero, 9000 CSE konvoj vitt színt az M7 egyébként szürke életébe vagy 20 km-en keresztül:)))

Előzmény: lore (3689)
h i r d e t é s
lore Creative Commons License 2001.08.11 0 0 3689
Hétfőn du. leadom akocsit, hogy amíg külföldön vagyok (kedd-szerda-csütörtök) molyoljanak vele. Tücsörtök du. vagy péntek reg megyek érte. Azaz össznép tali jobb lenne a jövő utáni héten, legalábbis nekem...
Előzmény: lp (3688)
lp Creative Commons License 2001.08.11 0 0 3688
Hétfő du. 99% nem jó, sőt az egész jövő hét zűrös:((( De azért összehozunk valamit:)))
Jut eszembe, jövő hét kedd este az hiszem jó lehet. Rakpart vége?
Előzmény: lore (3687)
lore Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3687
Hát beszéljük! Baas kollegának már küldtem mailt. Hétfő délután a Polárnál/környékén egy kis összeröffenés?
Előzmény: lp (3686)
lp Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3686
O.K.

Benne vagyok egy Saab tesztelésben, engem is érdekelne a Viggen:)))

Komolyan megbeszélhetjük!

Előzmény: lore (3685)
lore Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3685
Javaslom, hogy vigyél el egy körre (bármelyik saaboddal), hadd ítélkezzek én is 9000 vs. OG900 ügyben. Naaa, lécci, lécci! :-)))
Előzmény: lp (3684)
lp Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3684
Kérlek szépen!

Először én a nagy autókat szeretem, tehát alapból jobban tetszik a 9000. Kár, hogy az A8-t nem a Saab gyártja:)))

De akkor a tények a teljesség igénye nélkül:
A helykínálat természetesem, de ez nem jobb-roszabb kategória. Szóval kezdjük azzal, hogy nagyságrendekkel csendesebb. A különbség tényleg óriási. A rugózása alapvetően lágy, ami nem tesz jót a kanyarvételi tulajdonságoknak, ennek ellenére kanyarban semmivel sem rosszabb mint a 900. Az egyenesfutása pedig érezhetően jobb. Nagy sebességnél is tökéletes nyugalommal fekszik az úton.
(A múltkor mentem Balatonra, késében voltam, de mivel kora reggel volt, nem tudtam otthon reggelizni. Higgyétek el, hogy így volt, de 220-as sebességnél megreggeliztem. Ahol csak 60-al lehet menni és jönnek szembe, ott nem mertem enni, de ahol rendes pálya van simán tudtam reggelizni, függetlenül attól, hogy 140, vagy 220)
Aztán ott az automata váltó. A kettő nem említhető egy napon. A 900-é nyúlós, lassan reagáló, a 9000-é kapcsol mint a villám le-fel tizedmásodpercek alatt, induláskor is azonnal a kerekeken van a kakaó, a 900-nál igencsak lassan ér oda, ha kell kettőt kapcsol vissza, 3-ban és 4-ben "rövidre zár", szóval ahogy szokták mondani Trabant-Mercedes, akarom mondani Saab:)))
A motor: a különbség elvileg 300 cm3 meg 8 szelep, ami azt jelenti, hogy 60 LE, meg 60 Nm. Nem tudom, hogy az előbbiből az utóbbi az elvárhatónál jobb vagy roszabb, de használva a különbség óriási. Ebben persze a váltó is benne van. A legkisebb gázadásra is "robban", turbólyuk gyakorlatilag nincs, míg a 900-ban erőteljesen érezhető.
Aztán beszélhetnénk az automata klímáról, a hangszigetelésről, meg sok apróságról, de nem ezek a lényegesek.
Szerintem a 900-hoz képest meggyőzően jobb, de az igaz, hogy különlegesnek nem nevezhető, hacsak a 900-tól (vagy még inkább az elődöktől) induló Saab "filozófia" nem nevezhető különlegesnek, ami ugyan úgy dominál, mint a 900-nál. (ergonomia, biztonság, stb.. hányszor írtam már le?!) A müszerfal például egyenes folytatása a 900-nak, csak a nagyobb helyigény miatt - gomberdő - persze nagyobbnak is kell lennie. Meg persze a korából adódóan is másnak kell lennie, de ugyan az a koncepció.
Más kérdés persze, hogy a 9000 a legkevésbé egyedi formájú az összes Saab közül - beleértve a 95-t és a 93-t is - de nekem például a modellfrissítés utániak ('95-től) kifejezetten tetszenek. Persze azért az OG900 az igazi!!!!
Nem volt alkalmam OG900-t újkorában vezetnem, de a 9000 nagyon egyben van. Zörgés, nyekergés még rossz úton is alig hallatszik, stb... Lenkeyb vezette már (igaz csak nagyon keveset) a kiemelt részt tőle idéztem.

Az érem másik oldala pedig: néhány hete leírtam, hogy a 900 miben jobb mint a 9000, most ha megengeded nem tenném meg mégegyszer:)))))

Csendesen jegyzem meg, hogy örülni kell, hogy az OG900-t már nem gyártják, attól különleges most. Minden autónak megvan a maga kora és ideje, amelyik kort idézi. Aztán jönnek az újabbak, a régiek közül az átlagosak eltűnnek, amelyik meg megérdemli, az megmarad mint különleges autó, mint az OG900. Szerintem ez így van jól.

Milyen a 900-om? Már másolom is ide a sablonszöveget:

Az autó egy 1984-es gyártású, (de '85-ös modellév) SAAB 900 turbo, APC, automata, 5 ajtós, sötétzöld-metálfényezés, bézs szövet.

Gyári felszereltség: könnyűfém tárcsák, 4 db elektromos ablak, elektromos külső tükrök, automatikus ülésfűtés, tetőablak, központi zár.

Egyéb: riasztó, ködlámpa, rádiómagnó.

Az autó külső és belső megjelenése is nagyon jó, fényezés, kárpitok szépek. (Eltekintve néhány szándékos karcolástól.) A gumikban még van kb. 30-40000 km (NOKIA NRH 195/60 R 15) Rengeteget költöttem az autóra, a javítási lapok nagy része meg is van. Nagyobb felújítások egy éven belül: automataváltó, turbo, kormánymű, hengerfej. 268ekm van benne.

Ára: 700.000.- Ft + 100.000.- téli-gumi garnitúra, acél felnin, kb. 3000 km-t mentem vele (KLÉBER KRISALP 3 195/60 R 15 H)
Kép a 13. sz. klubtagnál.

Előzmény: nasfayzoli (3680)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3683
te baas... hurkára nem találom a unixtrade-en a cuccot... jól el dugták :) (mellesleg egy online áruház nem így néz ki... ;) )

ha tucc valamit, szójjá!

:))

BlackStar Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3682
Köszönöm, köszönöm! :)))
Hát ez tök kafa, lehet, hogy akkor megyünk erre a talira :)))
Előzmény: aex (3679)
korzo Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3681
Hmmm.... a legjobb párosítás. A telefonszámát nem tudod véletlenül? :-)))) ...rám férne már egy kis hölgytársaság...

Lore, nekem személy szerint Pininfarina mester munkái jobban tetszenek (pl: Jag XJ-S), de ami szép az szép.

Előzmény: lenkeyb (3678)
nasfayzoli Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3680
lp: konkrétan miben látod a 9000-es előnyét az OG900-ashoz képest? (A kategóriakülönbségből adódó nagyobb helykínálaton kívül, persze.) Csendesebb? Kényelmesebb a rugózása? Vagy jobb minőségű? Engem valahogy annyira nem győzött meg. Persze jó autó, de nem éreztem benne semmi különlegeset, ellentétben a régi 900-assal.

A 900-asod milyen évjárat, hány ajtaja van, és mennyiért akarsz tőle megválni? Lehet, hogy érdekelne.

Zoli

Előzmény: lp (3659)
aex Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3679
black!

megkerdeztem, bevaltjak!

Előzmény: BlackStar (3675)
lenkeyb Creative Commons License 2001.08.10 0 0 3678
Mindenki, és főként Korzo!!!

Tegnap kimentem a Bp rally prológra, és hazafele menet láttam egy
gyönyörű kétajtóst (sötétszürke) amit ráadásul egy leányzó vezetett.
A rendszámot nem olvastam le, de hány 2 ajtós van a klubba? Ő klubbtag???

Üdv,
Balázs

lore Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3677
Meghirdették, lecsaptam rá. Nagyon ritka darab a 780-as, főleg Európában, főlegleg itthon. Nekem is nagyon tetszik, Bertone mester érti a dolgát :-)
Előzmény: korzo (3672)
lp Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3676
aex!

Nem azért adom el a 900-t, mert megbolondultam, és miután sok pénzért rendbe hoztam - az vételi állapothoz képest - egyszerűen elkótyavetyélem. Meguntam, hogy állandóan előjöttek apró és bosszantó hibák, (néha nagyobbak) és nekem egyre kevesebb időm maradt arra, hogy foglalkozzak vele. Rájöttem, hogy vagy eladom valakinek, aki foglalkozik vele, vagy tönkremegy nálam. Lehet, ha lenne egy garázsom, akkor gondolkodnék, hogy megőrzöm. Így most várakozó állásponton vagyok.

Jut eszembe! Thonet székek engem is érdekelnek ám!

Előzmény: aex (3665)
BlackStar Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3675
Aex,

lécci majd nézd meg, hogy a régi sillingekkel lehet-e valamit kezdeni (azonkívül, hogy lakásunk legkisebb helységében felhasználhatjuk :)) )

BlackStar Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3674
"szinte minden autóban lehet találni valami jót... "

Jó, csak ne hangoztasd, mert még itthon azt hiszik, hogy a Lada is jó (pedig de :)) )

Előzmény: egoaxa (3668)
korzo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3673
Köszi az ötletet. De sajnos céges autója van neki, ahelyett meg kap másikat :-((
Bár ötletnek a KITE ellátása SAABokkal is megfelelő lenne...
Előzmény: Törölt nick (3671)
korzo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3672
Lore! Hogy lehet egy ilyen gyönyörű autót szerezni mint a 780-as? Még életemben nem láttam egyet sem élőben. Én azt vallom annál szebb egy autó minél kevesebb ajtaja van (az Isettára nem vonatkozik :-), ezért kétajtós az én 900-asom is.

KorZo, aki bocsánatot kér a topictól, hogy más márkákról is szokott itt áradozni...

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3671
korzo...

1. végy egy fönököt
2. lopják el az ótóját
2.1 de addig is ecseteld, hogy a SAABnál nincs jobb, megkülönbenismaraggyonmá'azautójávalhö
3. miután ellopják a gépjármüvét, az összetört embert ültesd be egy SAABba, és lelki terrort alkalmazva juttasd eszébe a Polár telephelyét
4. mennyetek el együtt, és innen nincs dolgod, csak a nyálcsorgatás a telephelyen

Előzmény: korzo (3663)
egoaxa Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3670
Bocs! Egy kicsit elírtam az URLt.
www.totalcar.hu/tsport/saabviggen/

Ráadásul van valami 404 hiba is

Előzmény: egoaxa (3669)
egoaxa Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3669
Előzmény: aex (3667)
egoaxa Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3668
aex!

Tiltakozom!
Az Alfák is állatok.

Lehet hogy hülye vagyok de szinte minden autóban lehet találni valami jót...
...különben mindenki Saabot venne. :o)

aex Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3667
(enekelve) I`m just a gigolo, and everywhere I go.... :))

Esküszöm, többet egy szot se Alfakrol, marad a cuore saabivo :)

Emberek! Hol lehet a neten infokat talalni az Eklund bacsi 9-3-asarol?? (amivel a Pikes Peak-on indult) Valahol meg kepernyökimelö is volt belöle, de nem talalom :((

Előzmény: korzo (3666)
korzo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3666
Na azér' egy 30 év körüli Julia, az valami... (nem összekeverendő a Julietta-val :-)))
Előzmény: aex (3665)
aex Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3665
korzo!

ugy latszik, veletlenül mi ketten vagyunk az univerzum ket legallokepesebb OG900-asanak a tulajdonosai... Alapitsunk al-klubot :))) Jelszo: 900 4ever - coz the fucking thing never breaks :)

hi lp!

Az erveleseddel egyetertek. Ettöl függetlenül fajna az a skot szivem, ha egy x összegert vett, szerintem ertekes es jo targyat (pl egy autot) par eves allapotmegörzö hasznalat utan a vetelar *feleert* kene tovabbadnom. Ugyhogy, majd ha leamortizaljak magukat az en arkategoriam (kb. 20e öS) köre a 9000 CS 2.3 turbok es Aerok , akkor majd en is atülök egy olyanba. Addig inkabb irigyellek, te mazlista!! :) Mostanaban sajna meg csak 89 körüli 9000-ek vannak annyiert, ami bizonyos legkevesbe sem partatlan Bp környeki szakertök szerint gyenge eresztes. (Pedig lattam egyet: klimas, piros, bezs karpittal es küönben is gyönyörü!! nyam-nyam)

En nem azt mondom, hogy a regi jobb. Ez nem objektiv kategoria. Szerintem csak 1) olcsobb mind megvenni, mind fönntartani es 2) a külseje stilusosabb. Barki megprobalhatja bebizonyitani az ellenkezöjet, sok sikert!

Ui. Ha az Alfasok ezen vitatkoznak, *az* tenyleg termektelen. Hiszen abbol a regi es az uj is egyforman hm, buzis. (Hagy utaljon az elnökük meg jobban :))

Előzmény: korzo (3664)
korzo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3664
Teljesen egyetértek.
Vannak akik a régi ... felépítésű autókat szeretik, amit az otthoni egyszerű szerszákészlettel is meg lehet bütykölni (pl. én, és magamból indulok ki!). Ezeknek a népeknek ha odaadnád egy új árát akkor is régit venne és ráköltné (vagy azt IS, és akkor a fizetését költené a régire)
Meg vannak akik "csak" (ez nagyon idézőjel!) autókázni szeretnek, és ők mindíg a lahatőségükhöz képest legfiatalabb autót veszik.

Tehát szerintem sincs értelme a vitának. Pl. az egyik haverom se adná el a '75-ös 144-es VOLVOját semmi pénzért... meg az 500-as Trabiját se... Azt mondja, hogy szép az S60, de a 144... :-)))

Amúgy én is benyúltam már a bilibe az "ami jó a SAABnak, az jó a SAAB nak? gazdaságilag/erkölcsileg" nevezetű témával... Hál istennek azon is hamar túltettük magunkat...

KorZo feat. Cz vs. KITE

Előzmény: lore (3660)
korzo Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3663
Hát tegnap este kicseréltem a szilentet (120 Ft meg 20 perc, amiből 15 az anya visszakapatása:-)).
Szóval szemrevételeztem a gömbfejeket is, az eredmény: a csavarok épek (és jó retkesek, nincsenek lesarkazva stb.), továbbá az egész pontosan úgy néz ki mint amikor megvettem (még a retek mennyisége is), akkor 270 ezer volt, most 360 ezer van benne. Ergó, vagy gyári, vagy nagyon maximum egyszer volt cserélve még az eredeti othonában 200 ezer körül(valószínűleg Svájc, a kis rendszám nyomaiból).

KorZo, akinek valószínűleg más elfoglaltsága lesz szept. 1.-én :-((((( Tudjátok a CÉG és a FŐNÖK mindenek felett... Pedig már egy emblémát is megrendeltem a motorháztetőre...
Thom, hogy kell a főnököt SAABossá tenni?

Előzmény: lp (3659)
baas Creative Commons License 2001.08.09 0 0 3662
lore:
muchas gracias ombre...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!