Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rijswand Creative Commons License 2000.07.09 0 0 296
HA nem is senki...
Megmutatom az elso Saabomat:


Rijswand Creative Commons License 2000.07.08 0 0 295
Ime a valto a jobb oldalt levo dekli eltavolitasa utan.
A rezszinu emeltyu altal mozgatott gyuru nem akar racsuszni arra a fogaskerekre.Ezert nem hajlando bevenni az otost.

h i r d e t é s
Rijswand Creative Commons License 2000.07.08 0 0 294
A beteg a mutoasztalon:
Rijswand Creative Commons License 2000.07.08 0 0 293
Akkor ahogy igertem, egy-ket kep:

A talicska a Csaba-Rnel, hatterben Viktor:

egoaxa Creative Commons License 2000.07.07 0 0 292
Udvozlet minden klubtagnak, erdeklodonek!

Augusztus 20.-an
megrendezesre kerul
az elso SAAB 900-as talalkozo.

Mindenkit szeretettel varunk 10 orara
a Kozlekedesi Muzeum elotti a parkoloaba.

A klub oldala a segitsegetekkel folyamatosan bovul, es alakul.
Az eszrevetelek alapjan hamarosan uj arculattal jelentkezik, ami jobban kedvez a kepek as a szöveges informaciok megtekinthetesenek.

A klubtagok felsorolasa egy kicsit valtozott, ezert aki erintett a temaban, legyen szives nezze meg es a hianyzo informaciokat kuldje el nekem emailben.
Jo lenne ha mindenki irna magarol egy par sort (pld: miota van SAABja , miert szereti, miert nem stb.).

A szerelok-szervizek-kereskedesek-bontok rovat ijesztoen ures.
Ebben a temaban is varom otleteiteket.
Ki hova jar, ki kit ajanl?!

Tovabbi jo SAABolast!

Törölt nick Creative Commons License 2000.07.07 0 0 291
Ha nekem ilyen autóm lenne, nem a Margit körúton szop@tnám magam, még a rémesfővárost is messze elkerülném.

Macibb

Előzmény: evil1023 (287)
fargo Creative Commons License 2000.07.07 0 0 290
Hejj, de király lenne! Szereltetnék egy tolólapot az elejére, aztán padló :-)))

Egyszer, csak egyetlen egyszer az életben nagyon kipróbálnám...

Előzmény: evil1023 (287)
Rijswand Creative Commons License 2000.07.06 0 0 289
Az enyem hasonlot csinal(t), igaz leallas nelkul.
Ket het mulva esetleg meg tudom mondani, mi az oka, addigra a Viktor a Csaba-R ben atnezi:)
De nezdd meg a gyujtaskabeleidet, az enyemen a 4es kabel , amelyik a trafotol az elosztohoz halad, rendszeresen erintkezik egy hutocso bilincsevel, es igy a szigetelese kicsinyket ategett, ami epp eleg ahhoz, hogy nehaneha, meleg motornal, gyorsitasanal kiszikrazzon, es igy rangat.

Amugy a talin ketten voltunk BlackStrarral, mexemleltuk gigantikus Saab dokumentaciojat, az en ezust funyiromat. valamint a Dob u. 44 el szemben hason fekvo kb 83-as 4 ajtos 900 gle-t.
Nem tudja vki h. kie? Esetleg tud vki rendszam alapjan tulajt lenyomozni?

A jarmuvem amugy szervizben van, otost nem vette be. es a kettes utan az egyest is kihajigalta.Cca 2 Trabi arabol talan meglesz...
A fenykepeket holnap rakom fel, mert ma mar faradt vagyok hozza, most estem be a repterrol..

Es kerjetek az akostol (egoaxa) saab900club matricat, es rakjatok fel minden Saabra!:)
En legalabbis azt csinalom:)

Előzmény: turmsz (283)
BGC Creative Commons License 2000.07.05 0 0 288
Ki tud valami techikai (szerelési) leírást szerezni, a 94-től gyártott 900-hoz, nem baj ha angol, de kéne, hogy egy kicsit jobban megismerjem!

Köszi

BGC

evil1023 Creative Commons License 2000.07.05 0 0 287
Fargo, menj végig a Margit körúton délben ilyen 750 lovas autóval!
fargo Creative Commons License 2000.07.05 0 0 286
Aszongya "finoman módosított" :-)))
3 bar töltônyomás, 750 lóerô...

Egy ilyen "finom" módosítást elviselnék a kocsimon...

Előzmény: karotta (285)
karotta Creative Commons License 2000.07.05 0 0 285
A Saab Network Press legfrissebb sajtóközleménye:

Idén a Saab is képviselteti magát az amerikai Pikes Peak hegyi versenyen egy finoman módosított 9-3 Viggennel. A pilóta a veterán Saab ralis Per Eklund lesz.
Az autó néhány adata:
Hosszában beépített soros négyhengeres kétliteres Saab Ecopower turbómotor, Garrett feltöltő, 3,0 bar töltőnyomás, négykerékhajtás, hatsebességes Prodrive szekvenciális váltómű.
Teljesítmény: 750 le @ 8000/min
Nyomaték: 730 NM @ 6500/min

Nem hangzik túl rosszul. Ja, és még egy apróság: a specifikált 0-60mph (94km/h) gyorsulás 2,3 sec. Annyi bizony, nem elírás. Ki kér ilyet magának utcai használatra?

Happy Saabing,

G.

baas Creative Commons License 2000.07.03 0 0 284
Köszi laazlo az infot.
Én többre számítottam,ez nem is rossz.
900'as adatokat is tudtok lökni?
Más.
Segítsetek,hogy Mo.-on hol érdemes használt SAABok után kutakodni.Egy barátom szeretné lecserélni a Suzukit,mellesleg ő is Saab"fan".

thanx

turmsz Creative Commons License 2000.07.03 0 0 283
Tisztelt saabtársak,

sajnálom, hogy nem mentem el a pénteki találkozóra (noha még a beszámolók váratnak magukra), most már látom, rossz döntés volt.

az öreg svéd (86-os 9000) ezen a hétvégén csak kétszer hagyott az út szélén. először az m5-n ballagtam 3 kamiont kerülve békésen 110-zel, amikor a motor rángatni kezdett, ekkor a lendület segítségével visszatértem az első két teherautó közé, majd lehúzódtam a leállósávba, ahol megállás után a motor is nyomban leállt. 2 óra várakozás és néhány rutinellenőrzés (üzemanyag, benzinpumpa, csövek, vezetékek, szikra) követően meggondolta magát, és a motor ismét nekilódult. előbb csak az apc műszer alsó harmadában viselkedett a motor rángásmentesen, később följebb (hajlandó volt gyorsulni is). már azt gondoltam (reméltem?), egy dugulással volt esetem, amikor ma ismét megismétlődött a szeszély, khmmm. csakhogy ezúttal már nem tudtam újra duruzsolásra bírni.

van tippeket, hol lehet a hibaforrás? elég tanácstalan vagyok...

köszönöm,
turmsz

laazlo Creative Commons License 2000.07.01 0 0 282
Baas-kérdésedre: a 9000-esben egy 2.3-as moci országúton 8-9 lityi között eszik, városban klíma nélkül 10 körül, orrvérzésig hűtőzve 13-at is lenyel (igaz automatic getriebe-vel)! De mongyuk a feeling így is megéri, elvégre -általában- csak eccer élünk.....

ciao-sztok

BlackStar Creative Commons License 2000.07.01 0 0 281
Szerbusztok!

Bár Harvester ejnyebejnye kicsinyhitűsködik, lehet parkolni a Ződség előtt, t.i. Kármán kolesz, ahol kb. kettő darab autó volt (vége a vizsgaidőszaknak, erre utal a szanaszéjjel heverő sok részeg gépész is, ugye.) Nnna.
Rijswand hozta a kerti kistraktort. Ááááááá.
Az a kép, amit úgy a százas körül bemásolt róla, elég halvány utánzata az igazinak.
Nagyon korrekt kisautó. A Körúton valami skodás fon de Senkiháusz próbált nagyon Sumaher lenni. Olyan jól mutat a skoda a hátsó ablakból szemlélve, ahogy eltűnnek a lámpái a ködös távolban... : )
Hát srácok, én szóltam, de hát nem erőszak a disznótor

Előzmény: Harvester (279)
laazlo Creative Commons License 2000.06.30 0 0 280
Szasztok!

A múlt héten B.földváron evett az avas', hát nem leugrott a vezérműszíjam! Szerencsémre, nem égett be a dugattyú-szelepek rovat, de majdnem. Persze, a szíjcsere után meg ledarálódott a feszítőcsapágy meg görgő, persze, nem volt éppen a polcon semelyik shopban sem... 2 nap múlva tudtak csak szerezni cumót hozzá, aztán le is szurkoltam 34 rugót érte...
Másnap már újra le is rohadtam: kitaláljátok-é, hogy méér? A szerelő csóka elfelejtette megnézni a maradék - talán egyetlen még kicserélhető - alkatrészt a vezérmőszíjszövevény erdejében. Szíjfeszítő hidraulikának híjják, vagy mi a fene: természetesen ledarálta a vatta új szíjamat a rendszer. Feszítő megrendel (nincs utánagyártott, csak eredeti SAAB passzol bele), 2 nap vár+új szíjacska: mit gondoltok, mennyivel rövidült meg a nyaralás ala Balaton Lake? Újból 60 rugó bank-kivesz, leperkál, feleséggel összebalhé (persze, én már eddig is megmondtam... típusú). No, mindegy, most szépen fut a kicsike megin'. Mostmár csak egy tünet maradt, üresjáraton rángat és egyenetlen a moci járása, a fordulatszámot növelve se tűnik el, csak, ha elindulok vele. Okát nem tudom....
Júliusban nem lehetne egy ilyen találkozót megismételni, szívesen felugranék aus Szeged!

saab444money (9000 CS 2.3i-jelleggel)

Harvester Creative Commons License 2000.06.30 0 0 279
BlackStar nem akarok ugye beleszólni - hogy jön ahhoz egy Volvos - de a Zöld Pardon előtt nincsenek parkolóhelyek. Egy se, nemhogy egy autóstalálkozónyi. A VW tali a Hősök terén volt, a Volvos pedig a Bricko store parkolójában máskor autós moziban, ilyen helyeken....

Hali
Harvester

Előzmény: BlackStar (277)
baas Creative Commons License 2000.06.30 0 0 278
Kérdés...
Létezik é olyan típus,hogy Saab 900 EP, mert én már láttam 1 ilyet ,fekete,full extrás volt.

Más.
Kiszámoltam,hogy 1 Svájci import Saab 900 T16 Cabrio '89. 8900CHF,ez=kb.1,4M FT az autó vám+fogy.adó+Áfa=2.2M FT ból van bent.Ebbe nincs beleszámolva a Svájci exportrendszám és az itthoni bürokrácia költsége +kb 100e FT.
Szerintetek még így is megéri az árát???
Mert ennek a típusnak nem ismerem a piaci árát MO.-on.

BlackStar Creative Commons License 2000.06.30 0 0 277
Ebből a lényeg:
Zöld Pardon, péntek, este.(úgy belejöttem ebbe a cifrázásba)
Hogy miről ismerszik meg a SAAB-os?
(Ha nem mosdik, SAAgos Áááá.)
Nnna, majd csak kitalálunk valamit, nem?
BlackStar Creative Commons License 2000.06.30 0 0 276
Vége a vizsgaidőszaknak!

(Jáj. Kezdünk elVolvósodni? : ) )
Hmm. Volvósodni.

BlackStar, aki nem Black, és nem Star, és rokona Grétsy Lászlónak, de ez nem igaz

BlackStar Creative Commons License 2000.06.30 0 0 275
Ja!

Szóval akkor legyen Zöld Pardon !
Nnna.

Akkor? Gyertek!
Ma, pénteken este!

BlackStar Creative Commons License 2000.06.30 0 0 274
Baas, az LPT épp olyan, mint a HOT, csak nem az : )
Tehát nem magasnyomású turbó, hanem alacsony (Low pressure turbo, bár egy amcsi srác a saabnet chatjéről esküszik rá, hogy az Light. Pedig a High ellentettje a Low. Majd megtanítom a jenkijeket angolul! : ) )
Mondjuk, azért van annyi különbség, hogy a szimpla magasnyomású turbó 0,79 baron dolgozi, a HOT pedig 1 baron. A Viggennél pl. a töltőnyomások így alakulnak: 0.95 - 1.4-ig változtatható.
A motortípusszámoknál is megjelenik ez a dolog, a B-vel kezdődő első betű, és három szám után jövő betű a beépített turbóra utal. Az E az az ECO jele, az alacsonynyomású vastüdőt jelenti, az L és az R a magasnyomásút, de az R a második fokozat, ilyen kerül az Aeroba is. Egyébként, ugye tudjátok, hogy a SAAB900asokból volt sportváltozat is, amit épp emiatt hívtak R-nek.
Nnna.
Most erre meg jól elfelejtettem.

baas Creative Commons License 2000.06.29 0 0 273
Okoskák ide figyeljetek!!!
Az 2.0 900 LPT az miben más mint a többi???
Előre is köszi...
Rijswand Creative Commons License 2000.06.29 0 0 272
VAltoo...aztatat nezdd meg.Ha kisse zummog 4- -5 ben , tetovazik 1- 2 ben az nem jo jel...
Kat-os? Lambdaszonda? AC pumpa.

Ja, ismet jartam a Csaba-R Kftnel (vaci 141) fekbetet+tarcsak+dugattyu elol.
Eddig oke is, de tagnap du ota eltunt az 5 os fokozat...
ami az alomoskonyv szerint a kettes kidobalasaval parositva nem jo jel..

Előzmény: baas (270)
Rijswand Creative Commons License 2000.06.29 0 0 271
Reszemrol ok a tali akar pentek estve zold Pardon..
csorogjon ram vki 20 322 46 74

Előzmény: egoaxa (260)
baas Creative Commons License 2000.06.29 0 0 270
Jónapot az uraknak!!!
Kérdés.: Írjatok már pár infót,hogy kinek mennyit eszik városban a "szabja":) és,hogy milyen típusu.
A 900i 2.1 16V SWISS ED. '91 231500km.
Milyen lehet?Milyen a konstrukció?

na szegasztok elektorkalandorok........

Saab4ever

trbvszkij Creative Commons License 2000.06.28 0 0 269
Sziasztok!

Remelem szerveztek meg masik talalkozot is a nyaron, mert erre sajnos nem tudok elmenni. A biztositonak koszonhetoen meg hozza sem kezdhettunk a javitashoz. Hihetetlen, mire nem kepesek. Tobb, mint ket hete tart a procedura.. :(

Mas. Olvastam ma egy CKM-ben, hogy a vilagon jelenleg (illetve akkor, lehet, hogy nem a legfrissebb szam volt) 5 olyan autotipus van, ami legalabb 50%-kal biztonsagosabb az atlagnal. Talaljatok ki, az otbol ketto milyen markahoz tartozik:) (a 9-5 raadasul nem is szerepel a tesztben!!) Nem gondoltam, hogy ekkora a foleny. :) A Volvos bajtarsak kedveert megemlitem, hogy termeszetesen Volvo is szerepel az Otok kozott.

Megint mas. Bocs ezert a sok lecsoert, de ma valahogy kikivankozik belolem.
Jartatok mar www.saab-900.com-on? Ugyanis a vilag legrosszabb jelmondatat sikerult kitalalniuk....
The Saab 900, build quality of a Mercedes, safety features of a Volvo and much much cooler than a BMW. Fuj. Szerintetek szabad kedvenc jarmuvunket hasonlitgatni egyatalan?
Mondjak a Mercedesnel, hogy Build quality of a Saab, a Volvonal, hogy Safety features....:))

Bocs az ekezetek hianyaert, meg mindig rosszalkodik a netscape.

Sziasztok,
trbvszkij

Sajó Creative Commons License 2000.06.28 0 0 268
Kösssz a tanácsokat,

Visszavittem.
A hűtőventillátor saruja le volt csúszva, ezért csak a klímaventillátor pörgött álló helyzetben. Ezt visszatették, így most ismét rendesen működik.

Az alapjáraton is állítottak, most 900 körül van klíma nélkül és 700, ha bekapcsolom.

BGC
Szerintem belevaló klíma :).
Szóval eddig is egy Saab-ban volt.

BGC Creative Commons License 2000.06.28 0 0 267
Sajókám, ez nem egy bele való klíma?
Mert, ha belevaló akkor az alapjáratnak automatikusan utána kellene állítania, ha ki és ha bekapcsolod a klímát.
Ez olyan mikor bekapcsol a hűtőventillátor és az automatika egy kis gázt ad, hogy ne essen az alapjárat.

Sajna én még nem tudok kimenni a találkozóra, de ha meg lesz az autóm akkor kimegyek. Remélem ez záros határidőn belül bekövetkezik.

BGC

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!