Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nippon Creative Commons License 2001.08.25 0 0 3805
Üdv ismét itthon!

Valami bővebbet az anyagiakról és időtartamról stb. nem lehetne!!!

baas-thom
Hogy is van ez a pillangószelep tisztítás - minden trükk érdekel;) Milyen adalék és miért, mire a UNIX-tól?!

Aex
7,5 litert eszik a verdád országúton az egész jó. Milyen évjárat és motor és stb.

LG

Előzmény: egoaxa (3798)
nippon Creative Commons License 2001.08.25 0 0 3804
Hali baas,

Ez így nem helyes, hogy Popovicsot gyalázzuk, természetes, hogy a megtett kilométer függvényében változik a megtérülési idő. Ezzel ő is tisztában van. Én évente nem megyek annyit mint te egy hónapban ezért nekem kb 2-3év lenne, a megtérülés.
Lg

Előzmény: baas (3788)
h i r d e t é s
nippon Creative Commons License 2001.08.25 0 0 3803
Sziasztok,

Úgy látom ma pezsgett a fórum.

Korzo:
Jól értem, hogy a te autód is sima karburátoros volt és a gáz mellett beszereltetted az injektort és a karburátort is? Hm... Nem semmi!

Lg

Előzmény: korzo (3782)
BlackStar Creative Commons License 2001.08.25 0 0 3802
Erdély rulllah! :))
Előzmény: egoaxa (3797)
lalcus Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3801
Engem érdekel a cseh út, de még kérdéses az autóm, Popovics jövő hét közepére igérte. reménykedek.....
Előzmény: egoaxa (3798)
lp Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3800
A video engem is érdekel! Nem lehetne feltenni a honlapra?
Előzmény: lenkeyb (3785)
egoaxa Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3799
frissült az oldal - egy kicsit
www.saab900.hu
egoaxa Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3798
!

Tudnom kéne pontosan kit érdekel a Cseh találkozó. Kérlek szóljon akire számíthatok.
(30-3825399)

Jött egy kis plusz információ:
The program of our coming annual meeting will be most probably the same as
in last years. It starts on Saturday morning, when all visitors are coming.
The parking place is very close to the hotel so visitors are discussing
different issues concerning their cars right there. There is small "show
room" showing different SAAB models outside and inside the hotel there is
possible to sit, watch different SAAB related videos, meet people etc. I
suppose there will be also some program for your entertainment.

SKI Hotel is located in very nice area, so there is a lot of possibilities
for trips.

egoaxa Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3797
Emberek!

Egyben megérkeztünk. Minden gond nélkül.
A gyerek (vagy inkább néni) jól bírta az Erdélyi tesztet. Egyszer akart csak kiesni az elsô kerék, de idejében észrevettem. Elôször azt hittem a féltengely készült ki a Hargitán, de csak a csavarok lazultak ki.

Mindenkinek ajánlom, mert gyönyörű hely! Nem szabad kihagyni.

Itt van egy erdély címer amin egy furcsaságot látok: :o)



aex Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3796
hali!

erre gondoltam jomagam is... csakhat egy bumszli nagy dobozrol van szo, meg JETRONIC van rairva, nem "kiegeszito= elektronika lambdaszondahoz." De kizarasos alapon annak kell lennie, csak ki tudja, miert nem a (Haynes szerint-en csak az en automat ismerem ugy-ahogy ;) rendes helyere raktak.
Az APC egyebkent a motorterben van, bal oldalt talalhato, kb. ugyanakkora a doboza mit ennek az akarminek. De majd holnap kiderül!

Előzmény: korzo (3792)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3795
hmm... egy hétvégi röpke örsgyűlés 5letét már fel sem vetem... ;) de ha nagyon akarjátok... fini idő lesz!

naaa? ;))))

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3794
megin' kimaradt egy dolog...
Baas, a UNIX trade honlapján nem találtam azt az adalékanyagot... Vagy ott ne is keressem?
Előzmény: Törölt nick (3793)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3793
jóvan, azthittem, hogy csak engem vertek át a hűtőrács árával (nem, még nem vettem). Nekem ollan 20-t mondtak... És persze nem új ;)

többen említették, hogy vigyem el krómoztatni, de még senkisenem ajánlott helyet... pl. Axa? ;)

ja, Axa, a tegnapi tevékenységed miatt puszi (nem neked :) ), azóta ismét korrekt qssban áll a pirosnál (és mellesleg spórol is)

még valami, ha már üzemanyag. aszonták tegnap a szervízben, hogy egyre több SAABot visznek oda ollan problémával, hogy csörögnek. És az a hír járja, hogy a 95-s ólommentes nem az igazi... (mert nem jól zárható tégladobozban árulják. Hosszan friss 95!) Téhát érdemes áttérni 98-sra. (vagy Shell W-Powert érdemes néhanapján kiprószálni, mert állítólag jó meg tisztíccsa a dolgokat odabenn - nem én állítom, hanem más mondotta (szaklapban olvasta))
A racing meg?... Majd valaki biztos elmongya milyen :)

apropó! BAAS! Vettél nekem autóápolási cumókat? Ha igen, akkor szaladjunk már össze valahol, ha jó neked!

maratham
marathon
thom

Előzmény: korzo (3776)
korzo Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3792
1. Én ahhoz viszonyítom, hogy amíg benzinnel jártam vele akkor is 10 körül fogyasztott (valószínűleg a stílusom miatt. Úgy szeretek vele előzni :-)

2. Lehet (látnom kéne), hogy a tiedben az u.n. KE-Jetronik van, és annak a kiegészítő elektronikája van a hátsó üllésed alatt (az APC nem ott van? az -enyémben az nincs :-( -), az meg a katalizátor miatt felszerelt lambda szonda jelei alapján avatkozik be a hagyományos mechanikus bef. működésébe.

Előzmény: aex (3791)
aex Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3791
Akkor az enyembe draga lenne... (kat. turbo) A fogyasztasodat nem növelte?? Kicsit soknak tu=nik a 11 lityi az en 7 es felemhez kepest (naja, az persze osztrak autopalyakon jön ki 120-130-as temponal)

Szakerto=k figyelem!! Lehet, hogy az en automban LH-Jetronic van?? Ugyanis talatam a hatso üles alatt egy BOSCH Jetronic feliratu mu=anyagdobozt, ami 1) nem tom, mit keres ott 2) nem tom, mit csinal 3) a biztositekdobozban egy fia biztositekja nincsen. A Haynes szerint egyebkent ECU (Electronic Control Unit)-t csak az ujabb Jetronichoz adtak (16 szelepes B202es motorhoz! az enyem 8-as B201es), de akkor se a hatso üles ala raktak. Rejtely...

Előzmény: korzo (3783)
korzo Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3790
Popovics is arra mondja (legalábbis nekem), hogy a karbit kinyírja, de ez igaz is. A megtérülés meg csak a kilóméterektől függ. Ökölszabály (tapasztalati érték): ha legalább évi 20 ezret mész akkor megéri a gáz.
Arról, hogy a motorra, meg a motorolajra milyen hatással van, arról megoszlanak a vélamények. Szerintem (mint okl. járműgépész) semmi káros. Az elnyújtottabb égés miatt, és amiatt hogy nem hígítja a motorolajat elméletileg még előnyös is lehet, bár az biztos, hogy a (nagy víztartalma, és más agresszív anyagok miatt) a rosszminőségű alkatrészeket megtámadhatja (többnyire tömítések meg gumi alkatrészek), de a SAABban ilyen nincs. Eddig ilyet csak a ZUKkunknál tapasztaltam, de az pici pénzből kijavítható, És az is ment már vagy 150 ezret gázzal.
Előzmény: baas (3788)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3789
ok,aláírom (beültem a világ legjobb, legszebb, satöbbi :) helyére, és megtekintettem. valóban)

baas: pillangó szelep tisztítás rulez! ;) (tegnap megvolt, és megy mint atom)

Előzmény: korzo (3787)
baas Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3788
Pípölz:
Nem értem miért mondja a Popovics hogy suicide a gáz meg évekbe tart míg megtérül.
Én gyors fejszámolást "(ez nem igaz ,mert a Win2k calc.exe programot futtatta meg a user.. Dr.Watson :D )"
végezve kiszámoltam ,hogy havi majdnem 30e HUF vastagítaná a pénztárcámat ha gázzal járnék.Tehát az kevesebb mint fél év, míg behozza az árát. Utána meg termeli a pénzt :D .

korzo Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3787
Szerintem 5500-tól pirosodik (u.i. ott adja le a legnagyobb teljesítményt)
Előzmény: Törölt nick (3784)
korzo Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3786
Balázs! Az elekronikus vezérlésű befecskendezősre gondoltam (bár az igaz, bénán rövidítettem). A kájetrinikba kb. 10-15-ezerrel drágább mint a karbisba a vezérlés miatt, mert automataikus váltás van benzin-gáz között (mindíg benzinnel indít, majd utánna kapcsol át gázra)

Ha valakinek meg van az az ominózus film (szerintem volt több is) azt nekem is elküldhetné. Meg a következő talin közösn nézegethetnénk :-)))

Előzmény: lenkeyb (3785)
lenkeyb Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3785
Halihóóó!

A gázhoz csak annyit, hogy megéri, ha sokat használod, de nem arra találták ki ezeket az autókat. Ami a költségeket illeti nem tudom miért sokkat drágább a K-Jetronicba beszerelni, mint a karburátorosba, amikor a K-Jetronocnál csak a szívócső elé van téve egy "keverőfej"
nem tudom karburátoros SAAB-nál hogy van ez, de ennél már csak talán az az olcsóbb, ha egyenesen a levegőszűrőbe vezetnek egy csövet :-))) (hallottam már ilyenről, csak az keleti
verda volt).

Ja! Nem tudná valaki elküldeni nekem azt a bizonyos SAAB kisfilmet, amiben 9000-esek
szlalomoznak komolyzenére?

Black:
Mégegyszer köszi a képeket, a nyomatékgörbéket még várom.

Üdv,
Balázs

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3784
5000-töl amúgy is pirosodik...
Előzmény: korzo (3783)
korzo Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3783
Azt kihagytam, hogy az enyém 2.0 szívó 118 LE (gázzal a telj. -10% a nyomaték +10%, a magas fordulatot nem szereti, kb 5000-től rohamosan gyengül)
Előzmény: korzo (3782)
korzo Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3782
En magamnak csináltattam. Anno (közel három éve) volt 120 ezer + új műszakiztatni+zöldkártya, én akkor még visszakaptam 20 ezret környezetvédelmi támogatásként. Akkor volt benne 270 ezer km, most meg 360. A motorral vagy a gázzal gondom még nem volt, és valóban 10-11 körül eszik (azért én lendületesen autózom, ugye LenkeyB).
De az igazsághoz hozzátartozik azért az is, hogy a turbot nehéz jól beállítani (komoly és szrgalmas szerelő kell hozzá), és ami fontosabb a karburátort kinyírja (kiszárad, bekoszolódik ...) pl.: az ex-Coltom kb 40 ezret ment kettős üzemmel (ebből kb 500 km-t benzinnel :-) azóta csak gázzal tud (mindíg próbáljuk megcsinálni de az egész benzinellátó rendszerét ki kéne cserélni).
A befecskendezőssel semmi baj (az enyém mechanikus K-Jetronic-os). A beszerelést a turbo is, a katalizátor is, és az elektronikus befecskendezés is megdrágítja, egyenként kb 20 ezer forintal (tehát egy eltr. bef turbo kat. az most már közel 180-200 ezer lehet)

KorZo, aki csak gázzal tudott ennyit autózni (ktg= Suzi 1.0 or Astra 1.7D, de hát a feeling)

Előzmény: nippon (3779)
nippon Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3781
Szia Páter!

Kösz a hozzá szólást a gázhoz. Anno még Popovics úrral beszéltem (kérdeztem) és az ő véleménye az volt isten őriz. Mondjuk tudni kell, hogy az én autómban van vagy 364e a műszer szerint. Szerény véleménye szerint öreg autónál öngyilkosság ilyet csinálni nem beszélve a 100e költségről aminek a megtérülése még ilyen árak mellett is évekre rúg!

Előzmény: páter (3780)
páter Creative Commons License 2001.08.23 0 0 3780
Gáz témához.

Én így vettem, de a használatba állítása 23eFt-be került. Megérte!
12 liternél kevesebbet eszik. Ja majd elfelejtettem a gáz a kútnál 130 Ft/liter.
Baas, ne verd a fejed a falba kérlek :o)

Más:

Az aug. 16-i Képes Autóban láttam egy 83-as turbót, 5 ajtós, zöld, alkatrésznek 140eFt-ért.

nippon Creative Commons License 2001.08.23 0 0 3779
Hja és még egy kérdés magad alakítottad át gázosra a verdát vagy így vetted? Ha előbbi mennyiből jött ki és mi a véleményed így útólag megérte?
Előzmény: korzo (3777)
nippon Creative Commons License 2001.08.23 0 0 3778
Hali Korzo,

Kösz a vigaszt. Szerencsére nem totojáztam tovább a mai napon meg oldottam a Rácznál. Rendesek voltak és bele fért minden együtt 4-be. Bowden, hütőrács csavarok. Kölcsön szerszám amivel a helyszínen beszereltem. És miután eleredt az eső még fedelet is adtak. Összeségében elégedett lehetek. Most már csak akkumulátort kéne szereznem ki mit ajánl, márka, méret, ár??? Köszi

Előzmény: korzo (3776)
korzo Creative Commons License 2001.08.23 0 0 3777
Én meg kb 108-as LPG-vel járok :-p::
(amit ráadásul otthon tankolok -pssszt)
Előzmény: baas (3775)
korzo Creative Commons License 2001.08.23 0 0 3776
Figyi én egyszer érdeklődtem krómozott ferde! hűtőrács után, de komor arccal közölték: nincs, de ha lenne akkor ... lenne. Itt azért egy nagyobb számot mondtak mint Neked. Az index meg 10 ezer. Nem kell összetörni mint nekem (a 20 ezres fényszóróval együtt) Bár ezek ferdeorrúra vonatkozó számok. Sajnos ez van. Viszont az összes kopóalkatrésze olcsó :-) (szűrők, betétek stb.)
Ja az ex-Coltomra 9 ezer volt egy utángyártott (meglehetősen gagyi) hűtőrács. Igaz emblémával (ami azóta kifakult -2év)

Popovics meg nekem egy csomó apróságot ingyen adott :op

Előzmény: nippon (3773)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!