Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BGC Creative Commons License 2000.09.11 0 0 524
9000-ben még nem láttam középkonzoli indítókulcsot!
zsombi Creative Commons License 2000.09.11 0 0 523
(Ha fontosnak gondoljátok, írhatom az álati szót két ellel is: állati. Csak, hogy ne érje szó a ház elejét.)
h i r d e t é s
zsombi Creative Commons License 2000.09.11 0 0 522
Kedves BlackStar és a többi SAAB hívő!

Úgy látszik nagyon nekihajtottam a SAAB-os önérzeteteknek. Sokan azt gondoljátok, hogy Ford Focusom van, vagy legalábbis, hogy az az álmom. Hát ez nem így van. Az álmom most ér véget éppen (eladom ui. a Citroen 2CV-met). Az életérzésről és a stílusról most nem is írnék, pedig 6 év kacsázás után ugyan volna mit.
A német autókról csak annyit, hogy a világ végére is elvisznek (a kacsa is, csak 3x annyi idő alatt) de nincs lelkük. Igénytelen, nehezen szerethető gépek. Ez vonatkozik az új VW-mre is.

A SAAB nem ilyen. Nemrég ültem egy 9000-ben, de a helyzet az, hogy álati hülyén éreztem magam benne. Bőr, légkondi, 6 légzsák szóval full extra én meg egy szál pólóban, kisgatyában... értitek. Aztán a műszerfala. Tud mindent, éjszakai panel, aktuális fogyasztás, tempomat. Indító kulcs a vátó mögött középen. Az egész olyan volt, mint egy kisebb repülőgép. De ergonómiailag valahogy nem stimmelt. (Talán ezért vesznek a gazdag gyerekek BMW-t.) Ívelt sík vonalvezetés, gigászi konzol. Egy szóval úgy foglalnám össze: patináns, ami ugye nem negatív jelző és mégis kifejezi az álláspontomat, hogy ui. idősebb generációnak (férfiaknak) való gép.

Persze vitatkozhatunk.

Előzmény: BlackStar (519)
lore Creative Commons License 2000.09.11 0 0 521
Szia BlackStar :-)

Igy mar oke, asszem nincs olyan tavol a velemenyunk. Maradjunk annyiban, hogy a ket gyar vevokore kulonbozik, a ket kocsi bizonyos szempontok szerint nem egy kategoria.

lore

BlackStar Creative Commons License 2000.09.10 0 0 520
Tegnap Axával megtekintettük a Dob utcai hasonfekvő SAABot, valamint a tulajt.
Valószínűleg a fazon találta a kocsit,(lopni ugyebár nem lehet) mert nem viselkedett úgy, ahogy az autóhoz méltónak kéne lenni. Három éve nem nyúlt a géphez.
Pfuj.
:)
Előzmény: nasfayzoli (517)
BlackStar Creative Commons License 2000.09.10 0 0 519
Szerbusztok!

Tegnap nagyon kókmás voltam, mire gép elé kerültem, el is felejtettem omndani a lényeget!
VEZETTEM EGY 900-AST!! (Először!)
Történetesen Axa gépéhez volt szerencsém. Nos. Ha eddig esetleg Mercedes, BMW, (vagy akár Opel :) ) mániás lettem volna, akkor most váltottam volna.
Zsombinak üzenem, ha még mindig SAAB-ellenes, hogy csücsüljön bele egybe.
Másnap jelentkezik a klubba. :)

nasfayzoli Creative Commons License 2000.09.10 0 0 518
Sziasztok ismet,

BlackStar! Az Opel-bajokat leszamitva :))) nagy tiszteloje vagyok az irasaidnak. Irnal arrol
bovebben, hogy mi valtozott a klasszikus 900-ashoz kepest az NG900-asban? Valamennyit
en is tudok rola, de nem sokat, es kivancsi vagyok, hogy a gyakorlatban mennyit javitottak/
rontottak ezek a valtoztasok a kocsin.

Azt egyebkent fel nem foghatom, hogy MIERT nem a Vectra futomuvet kapta meg az uj
900-as... tudja valaki?

nasfayzoli Creative Commons License 2000.09.10 0 0 517
Sziasztok,

Hozzaszolnek az Opel-Saab kerdeshez. Nekem volt Vectram, az egyik felmenomnek most is
van, es teljesen meg voltam elegedve vele. Az az 1.2 cm-es (a valosagban 8-9 mm-es)
illesztesi hezag egyetlenegy helyen fordulhat elo, ott, ahol irtatok, a csomagtarto es a hatso
sarvedo illeszkedesenel. A tobbi hezag normalis, bar ez sem feltuno, csak ha a hibat keresi
az ember. Az Opel a sajat dolgat nehezitette meg egyebkent, mert egy hajlitasbol megtort
lemez talalkozik egy sikkal. Sok mas korabeli autonal (pl. VW Passat) hagynak egy nehany
centis peremet az illeszkedes elosegitesere, aztan torik le derekszogben. Mellesleg '88-'92
kozott a Vectra a kategoria bestsellere volt, nem veletlenul. A minosege is viszonylag jo volt.
Nem olyan, mint a BMWe vagy a Mercededese, de a VW Passateval es Ford Sierraeval
osszemerheto.

Ezt most nem kiokitasnak szanom, csak ha mar szo erte a Vectrat, ennyit el akartam
mondani a vedelmeben.

Az Opel Senator pedig kimondottan jo minosegu, magas muszaki szinvonalu, rendkivul
megbizhato kocsi volt sikertelensege mellett. Szerintem kicsit lenezo az, hogy "tok bukas".
Penzugyileg talan. De kvalitasait tekintve a Mercihez hasonlitgattak.

Viszont ami a Saab-GM egyesulest illeti, abszolut egyetertek BlackStarral: en tragikusan
fogom fel az egeszet. Szamomra a regi 900-as es 9000-es az igazi. Az ujakat mar egy
uniformizalodo autogyartas eredmenyekent tudom felfogni, sokkal visszafogottabb
egyeniseggel es kommerszebb muszaki megoldasokkal. Bar ezt aligha kell annak
magyarazni, aki ugyanigy latja...

BlackStar Creative Commons License 2000.09.10 0 0 516
Lore!
Ezzel a válaszolással nem megbántani akartalak, távol álljon tőlem, csak úgy látszik nem voltak egyértelműek a tegnap hajnalban írt szövegeim. Ezekkel nem szidni akartam az Opelt, csak kihangsúlyozni, hogy a Vectrával nincsenek egy kategóriában. (Bár ezt csak mi tudjuk. :) )
Tényleg, egy csomó helyről kihagytam a szmájlit. Bocsánat. Így tényleg nem volt egyértelmű.
Véletlenül sem gondolom, hogy a legelső NG-k rossz autók lennének, csak nem követik az eddigi SAAB minőséget, egy máshonnan való felfogás miatt.
Szóval, még egyszer, ezzel nem szándékom, hogy leszóljalak vagy megbántsalak, mindössze egyértelművé szerettem volna tenni a dolgokat.

Tisztelettel: BlackStar

BlackStar Creative Commons License 2000.09.10 0 0 515
Nem akarok itt opelekkel peldalozni, mert mas persztizskategoriaba tartozik a ket auto (kb. mint VW es BMW) Ezert nem is eri meg osszahasonlitani.
Ne nekem mondd :)

De a Saab egyedul nem volt kepes talpon maradni
Egyik kis gyár sem képes rá.

es szvsz jobb, hogy a GM vette meg, mintha egy malaj befektetokbol allo tarsasag tette volna.
Szertintem is :)

Es ma mi tortenik: a GM egisze alatt gyonyoruen viragzik a ceg, a 3.0-as opel motor a 9-5-ben alaposan atalakitva hibatlanul muzsikal es amulatba ejti a nemet teszteloket stb.

Hát igen, a hangsúly itt a szépen átalakítotton van. Motorblokkot gyártani is, fejleszteni is *nagyon* drága.

Nem kell ezt olyan tragikusan felfogni, a saab saab marad a GM-mel, a volvo volvo marad a Ford-dal,
nagyon drukkolok nekik. :)
Hát igen. 900-as SAAB (és 760-as Volvo. )
Még ilyen autók nincsenek.

egy kicsit masok lesznek de meg igy is sokkal jobban szerethetoek mint a jellegtelen tojasok.

Hát igen.
A 9-5ösnél a jól bevált fődizájnert alkalmazták. Akit azóta kirúgtak, remélem az utóda is 900-ason nőtt fel.

BlackStar Creative Commons License 2000.09.10 0 0 514
Jajj, Lore, ne bosszants má.

>Uriember opelbe nem ul....
Ugye nem vártad azt, hogy azt fogom mondani, hogy
'hát igen, ide irogatok a SAAB-ra, de igazándiból a vágyálmaim netovábbja egy Vectra.
Temszetesen jó kis autók az Opelek, de amikor az amcik idejöttek, mindenképpen le akartak faragni a költségvetésből. Ezt pedig úgy tették, hogy Trollhättanban kevesebb cuccost gyártanak, mshol meg többet ugyanabból az alkatrészből. Kettőnyíl: Opel.

>-a Brit kiralyi csalad es kormany (a jaguarok mellett persze) szamos vauxhall omegat/vectrat alkalmaz, nem passatot/audit.
Hazai ipar. A svéd parlamentnek egyébként kettő (2) kormányhasználató autója van. Úgyse találod ki... :)

>-1.2 cm? Mikor? Amikor resnyire kitarom az autot?
Az első generációs Vectrán gyártási hibákból ilyen illesztések is lehettek. Van egy Autó-Magazinom, amiben összeuszítják az akkor összes faceliftet végzett középkategóriás autó felelős fejlesztőjét, ott mutatja a fazon, hogy a csomagtartófedél illesztése a négyajtóson: belefér a toll és még hely is marad. Ezt én kb. 1,2 cm-nek saccoltam. Lehet, h. csak 1,1.

>-a 900-as facelift-jenel alig kovettek el szerkezeti valtoztatasokat.
Valóban nem. Kivéve a futóművet. De az igazi csere a 9-3-ason történt, ugyanis itt az egészet az alapoktól újratervezték.

>-a statisztikak nekem alig modanak valamit, mellesleg ha atnezel mas topikokba akkor lathatod, hogy a 900-as hatrebb szerepel mint a vectra. Azt ugy nem allitod, hogy a csunya GM direkt rontja a saabokat?
Mondtam ilyent?
Mivel, mint látod, 2:46-kor írtam, lehet, hogy kicsit félreérthető lett. De a GM nem rontja a SAABot, mert nem érdeke, érdeke viszont az olcsó gyártás, mert a SAAB 1996-ban is épphogy túllépte a 100.000 darabot. És az egy GM-nek kevés, ergo költséges. (a fejlesztés, a gyártás(előkészítés), stb) Tudod, hogy egy autó fejlesztésekor a felszerszámozás mennyire kerül sokba? Akár a full költség fele is lehet.

>-nem mondanam, hogy a legleso 900-asok 'osszerogynak' az ember alatt, mert jopar ellenpeldat tudok.
Igaz. Nem tettem ide szmájlit.

mindjárt folytatom

Előzmény: lore (511)
ZaLa Creative Commons License 2000.09.09 0 0 513
Üdv. Mindenkinek!
Elnézést, hogy nem olvastam végig az eddigi 512 hozzászólást, de most vezettem egy Saab 9.5-ös 2,3 literes Aerot, és az itt eszmét cserélő Saab fanoknak mondom, hogy igencsak tetszett. Túl a lenyűgöző motordinamikán, azért három kritikai észrevételem van:
- az első üléseknek nem sok oldaltartása van, könnyű kidőlni belőlük;
- alig használt tesztautó ellenére a buckákon nyöszörgött a lengéscsillapító, vagy valamelyik szilentblokk;
- egy kicsit halkabb motorzajt vártam.
Amúgy gratula a kocsihoz, több varázs van benne, mint a BMW-ben és az Audiban együttvéve.
Üdv.: ZaLa
lore Creative Commons License 2000.09.09 0 0 512
Marmint az ajtot tarom ki az 'A' vectran...
Előzmény: lore (511)
lore Creative Commons License 2000.09.09 0 0 511
Szia BlackStar!

Eleg sok opeles tapasztalatom van, ugyhogy egy kicsit helyreraknalak:
-Uriember opelbe nem ul: a Brit kiralyi csalad es kormany (a jaguarok mellett persze) szamos vauxhall omegat/vectrat alkalmaz, nem passatot/audit.
-1.2 cm? Mikor? Amikor resnyire kitarom az autot?
-a 900-as facelift-jenel alig kovettek el szerkezeti valtoztatasokat.
-a statisztikak nekem alig modanak valamit, mellesleg ha atnezel mas topikokba akkor lathatod, hogy a 900-as hatrebb szerepel mint a vectra. Azt ugy nem allitod, hogy a csunya GM direkt rontja a saabokat?
-nem mondanam, hogy a legleso 900-asok 'osszerogynak' az ember alatt, mert jopar ellenpeldat tudok.

Nem akarok itt opelekkel peldalozni, mert mas persztizskategoriab tartozik a ket auto (kb. mint VW es BMW) Ezert nem is eri meg osszahasonlitani. De a Saab egyedul nem volt kepes talpon maradni es szvsz jobb, hogy a GM vette meg, mintha egy malaj befektetokbol allo tarsasag tette volna. Es ma mi tortenik: a GM egisze alatt gyonyoruen viragzik a ceg, a 3.0-as opel motor a 9-5-ben alaposan atalakitva hibatlanul muzsikal es amulatba ejti a nemet teszteloket stb.

Nem kell ezt olyan tragikusan felfogni, a saab saab marad a GM-mel, a volvo volvo marad a Ford-dal, egy kicsit masok lesznek de meg igy is sokkal jobban szerethetoek mint a jellegtelen tojasok.

udv.
lore

Előzmény: BlackStar (510)
BlackStar Creative Commons License 2000.09.09 0 0 510
Szerbusztok!

Szólítottatok?
Szóval 900-as. Az ún. NG-t az 1994-es modellévtől kezdték el gyártani, a jenkik(GM) hatására árletörő szándékkal mindenféle, már gyártott alkatrészeket vettek át, pl a Vectra-Calibra padlólemezt, az Astra felfüggesztéséből indultak ki, stb. (A szakértők szerint, ezért romlott vissza az eléggé kifinomult és kiforrott 93-as 900-as futóműve.) Egyébként az amcik már korábban is erősen szmeztek a gyárral, mert nekik itt, Ojrópában nem termett babér (legfeljebb egy levesre való.Pl az Opel Senator tök bukás, az Omegát akkor ráncfelvarrották, de rájöttek, hogy Opelba úriember nem ül :) ) Hozták persze az amci munkamorált, így az 1994november 1.ig készített 900NG-ket általában szewrencsés dolog kerülni, mert még összerogynak. Aztán egy kicsit visszavettek a lendületbpl, mert az előző Vectra (És a mostani második generáció első kiadása is) eléggé híján volt a minőséget keltő benyomásoknak (pl. 1,2 cm-es illesztési hézagok=kockaLada :) )
Szóval jött a viking reform, és a 95-től folyamatosan javították a 900-asok minőségét. Elvileg azt is tudom, kik követték el ezeket, de sajna a papperjim mélyen vannak. :)

Előzmény: lore (505)
nasfayzoli Creative Commons License 2000.09.08 0 0 509
Sziasztok,

lenkeyb: Olvastam a szuzukis sztorid, szerintem teljesen jol
reagaltal, en is ezt tettem volna, azzal a kulonbseggel, hogy
ilyen szitukban az utolso beszolas altalaban nem jut eszembe,
helyette inkabb nem mondok semmit, csak legyintek. (Egyebkent
velem talalkoztal mult heten a Florian parkolojaban...)

rezgrof: Eleg durva kis tortenet. Mit csinaltal aztan a
Celicassal?

zsombi: ne haragudj, de ez nagy zoldseg. Te nem is azt iteled
el, aki nyolcmillios Saabot vesz, hanem aki egyaltalan ennyi
penzt elkolt autora. Szerinted az a magamutogatobb, aki BMWt,
Audit, Mercit, VWt vesz, vagy aki Saabot?

Ugy latszik en kivetel lehetek, mert:
1. Nem vagyok 40, de meg 30 sem.
2. En veszem az autoimat.
3. Nem vagyok bekepzelt. (Valoszinuleg mindenki ezt hiszi
magarol, de akkor sem. :)
4. Az atlagosnal biztosan jobban vezetek, persze lattam mar
olyat, aki jobban, es ezt meg is mondtam neki. (Detto.)
5. Nem szeretek kulonosobben vezetni. Ha autozasrol van szo,
akkor persze Saab, de kulonben nem vagyok oda a setakocsi-
kazasert.

Tenyleg osszehasonlitod a Focust meg a Saabot? En egy 10 eves
klasszikus 900-ast sem cserelnek el egy vadiuj Focusra. Illetve
dehogynem, csak eladnam rogton, es maradna penzem a Saab melle.
Az elektronikus jatekszereket leszamitva miben tud tobbet a
Focus? Sokan nem veszik eszre, hogy tulkeppen baromi lassan
fejlodik az autos technika. A nagybatyam az oreg AX-et lecserelte
egy Saxora, es azt mondja: tokugyanaz. Pedig tobb, mint 10 ev
van a ket auto kozott. Azt nem mondom, hogy a modellvaltasoknal
nem fejlodik az auto - de csak hajszalnyit. Egy kicsit finomitanak a
megoldasokon, de lenyeges elorelepes ritkan tortenik. A format
cserelgetik az alig valtozo muszaki tartalom folott, igy aztan az
embert megteveszti a latszat, meg a sok elektromos b*szb*sz.
Ahhoz, hogy en az egy 1M ft erteku 900-asnal "jobb" autot tudjak
venni, ugy plusz 3M kellene, es akkor sem uj kocsit vennek...

Mondok a szelsoseges peldat: amikor megemlitem valakinek, hogy
autot akarok venni, es felveti nekem a Suzukit, eleg nehezen allom
meg, hogy ne fakadjak sirva. Ilyenkor, ha neki epp' nem
Suzukija van, akkor el szoktam mondani, hogy szerintem a Suzuki
vasarlasa maga a nirvana, az elet megtagadasa, az emberi let
elutasitasa, az egyeniseg elfojtasa, maga az anti-autozas. (Es
meg k. sokba is kerul. :)

Azt is kerdezhetnem, milyen nullember az, aki Suzukit vesz?! Csak
azert nem kerdezem, mert ismerek olyanokat, akik maskulonben normalisak
es jo fejek, csak engedtek a tomegpszichozisnak. De mindemellett kicsit
sajnalom is oket. A Focusra ugyanez all, csak ok nem ilyen sulyos lelki
serultek. :)

trbvszkij: esetleg eleterzes a feeling helyett?

baas Creative Commons License 2000.09.08 0 0 508
Meséld el.
please.
EdeBácsi Creative Commons License 2000.09.08 0 0 507
Köszi lore,

ha jól értem akkor azt akarod mondani , hogy ettől GM-esedéstől még
nem lett szar a szabom?
Egyéb részekről tudsz esetleg valamit ( motorok, váltó stb. )
Az enyém pont egy 1995-ös 2.3i 16V nem turbós ( csak 150 LE )...
Nekem ez a 900-as azért jobban tetszik.

Köszi
ede

UI.: Egy barátom egy 1981-es 900S-ben úszott egy (pl. Mazdának
5xhalálos borulás-zuhanás-ütközés típusú) balesetet 2000. májusában.
Ha valakit érdekel elmesélem.

Előzmény: lore (505)
BGC Creative Commons License 2000.09.08 0 0 506
Szasz!

Ja, volt minden csapágy, tárcsa, szerkezet.
Az utángyártott és a gyári között 2 ezer volt a különbség, ami a gyári javára döntött.
Az alkatrész: 76.280 Ft
Munkadíj: 18.000 (nem márkaszervíz)

BGC

lore Creative Commons License 2000.09.08 0 0 505
EdeBacsi,
a 90-es evek 900-asanak kifejlesztesekor mar javaban benne volt a GM is. Ennek a 900-asnak (es a 9-3-nak is) a padlolemeze azonos a pl. altalam is hasznalt 'A' vectraval (amit ugyibar 88-ban engedtek utjara). A ket auto biztonsagi parameterei nem emlithetoek egy napon, ebbol latszik, hogy a Volvonak sincs felnivaloja a Ford padlolemezeitol.

Ezenkivul: a facelift elotti 900-asoknal azert voltak hibak, de mintha errol mar BlackStar beszelt volna. Emelett vannak opel motorok 900-asokban (dizel, V6), kapcsolok (elektr. tukorallitas) stb.

Hat egy szuszra ennyi jutotott eszembe.

udv
lore
ps: egy ismerosom epp most fogja elsozni a 95-os 2.3 16V 900-asat (eleg jol felszerelt, 150 LE)

Előzmény: EdeBácsi (504)
EdeBácsi Creative Commons License 2000.09.08 0 0 504
Drága SAABtársak!

Válaszoljon már végre valaki!
Ezt a kérdést már többedszer föltettem:
Mennyiben változott a 900-as azóta hogy a GM betette a lábát?
Engem spec ez a '1995-ös évjáratú járgányom miatt érdekel.

Előre is hálás köszönetem a nagytudású kollégáknak!
Edebá

UI.: Ez a ZSombi ugyannyira érdekel, mint amennyire
azok a LenkeyB által említett szuzukisták...
méghogy Ford Focus... sok más mellett említeném a
kb 300 literes csomagtartóját...

lenkeyb Creative Commons License 2000.09.08 0 0 503
Hello!

Gyári SAAB-alkatrészt, vagy valami mást raktak bele? Mennyiért?
(Gondolom tárcsa, szerkezet csapágy csere volt)

üdv,
Balázs

Előzmény: BGC (502)
BGC Creative Commons License 2000.09.08 0 0 502
Szasztok!

A mi kis Zsombikánknak vw-e van nem ford-ja, de ez szerintem nem oszt nem szoroz.

UI: kicserélték a kuplungom és olyan érzés mintha a napon hagyott margarinba lépkednék!

SAABADSÁG SZERETEM!!!

lenkeyb Creative Commons License 2000.09.08 0 0 501
Hahó Eugen!

Tudom, hogy neked is gázos az autód, a multkor már írtam is neked, hogy
nekem is be van szerelve a gáz (1997 óta, akkor még nem volt az enyém a gép),
csak annyi a bajom a kontorral, hogy már mindenki hozzájuk hordja az
autóját, és nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy nagyon odafigyelnek
a munka minőségére, ráadásul szerintem lehetne olcsóbb is.
Arról nem is beszélve, hogy időpontot kell előre egyeztetni velük (viszont közel van)
Legközeleb lehet, hogy oda viszem ahova ajánlottad,

Köszi,
Balázs

Előzmény: eugen73 (495)
trbvszkij Creative Commons License 2000.09.08 0 0 500
Vessetek meg, de nem tudtam a csábításnak ellenállni, jubilálunk, ha minden igaz.
SAAB forever
Bizakodjunk, hogy a GM nem öli meg a céget...
trbvszkij Creative Commons License 2000.09.07 0 0 499
Piros pedig igenis van...
trbvszkij Creative Commons License 2000.09.07 0 0 498
Szia Zsombi!
Szerintem te még nem láttál classic 900-ast, azért írsz ilyesmit. Ha láttál volna, nem hivatkoznál arra, hogy a kora miatt nem lehet 'státuszszimbólum' (bár, szerintem 900-ast egyikünk sem azért vett, mert státuszszimbólum lenne), ugyanis elég tiszteletet parancsoló jelenség, amellett, hogy minden bumfordisága mellett nagyon eredeti.
A racionalitásról meg annyi a véleményem, hogy nem mindenki azt nézi autóvásárlásnál, hogy eztmegezt nagyon olcsón fenn lehet tartani, (ez esetben suzukit venne mindenki) amazt meg szervizeltetni olcsó. A SAAB mellett szerintem elsősorban a feeling szól, (bocs az angol kifejezésért, igazán jó magyar szó nem jutott rá eszembe) meg persze az, hogy ha sikerül egy megkímélt darabhoz hozzájutni, akkor tényleg autóban érezheted magad...
A fiatalosságról meg annyit, hogy vess egy pillantást Rijswand sokat csodált kedvencére, néhány hozzászólással korábbról. Ugye nem leszel olyan elvakult, hogy öregurasnak nevezd?
Egyébként pedig, légy toleráns. Mi sem megyünk a Focus topicba téríteni, hogy vegyetek SAABot..
A focusról csak annyit, hogy egyetlen pozitívummal rendelkezik szerintem, ez pedig az, hogy nehéz ellopni, így, ha már kiadtál érte 8 milliót, a tied is marad. Más kérdés, hogy én nem adnám az öreg 900asomat oda érte.

'vagy nem tud vezetni, viszont nagyon szeret'
Ezt egész egyszerűen fel nem foghatom, miből gondolod. Nem tartom magam olyan nagyon jó sofőrnek, össze is törtem egyszer a kisautóm, de azért ilyet kijelenteni általánosságban, számomra érthetetlen.

Még valami a végére. Lehet, hogy racionális döntés egy öreg SAABot venni, és szépen rendbehozatni, ha egyébként drágábbra nem telik, és meg is kell jelenned vele.
Képzelj egy helyzetet, amikor tárgyalásra mész, mi kelt jobb hatást, ha egy suzukiból, vagy astrából szállsz ki, vagy egy azoknál jóval kevesebb pénzből megszerzett SAAB-ból? Azt hiszem, nem kérdéses.

trbvszkij

Ha járnál a közeljövőben Debrecenben, szívesen viszlek egy kört..hátha megváltozik a véleményed.:)

Előzmény: zsombi (491)
Rijswand Creative Commons License 2000.09.07 0 0 497
Zsombi hozzászólására reagálva csak annyit mondanék, h. ez inkább igaz a nagy fekete bömössel rohangászó fiatalokra:)
Én nem érzem magam jajdefaszagyereknek azért , mert SAABom van, nem is került 8 millába.
Csak egy nadrágtartóm van - kaptam, még 40 éves korom előtt:) - de nem hordom, és nem huzogatom.
Node öszintén, lehet más autót venni, ha már egyszer SAABja volt az mbernek?
Naugye:)

laazlo Creative Commons License 2000.09.07 0 0 496
Zsombi,

Nem tudom, tkp. mi zavar téged az egyébként tényleg "nagy" SAAB-okban? Itt arról van szó, hogy valamennyi dellát összeszed az ember, 'oszt el kezd gondolkozni, hogy mit is szeretne. Új és jó autót sokfélét vehetsz, de kb. 3 millától felefelé indulnak, sokaknak ez már nem elérhető. Viszont vannak olyanok, akiknek fontos a STÍLUS, az utazás élménye és színvonala, akiknek az autó több mint egyszerű közlekedési eszköz. Plusz: ha valaki érti-érzi a minőséget, az még nem sznob! Én egy egyéves 1.6-os Astrát cseréltem le egy 8 éves 9000 CS-re például... Egy teljesen más világba csöppentem, szerintem ez valóban illik az egyéniségemhez, teljesen egyedi gép. Ez nem sznobizmus, vagy ilyesmi! Szerintem, az ember legyen egyéniség, egyedi jellemzőkkel. És ez nemcsak az öltözködésben nyilvánulhat meg például! Egyébként ugyanennyi - full - extrával a Ford Focus az 5 millához közelítene, ami már azért irreálisnak tűnik... Ráadásul a nálunk általában "gyerekek" által vezetett 124-es Merciknél öregurasabb autót nyugaton elképzelni sem tudnak!
Igenis, az embernek legyenek igényei és az adott anyagi lehetőségein belül miért ne ülhetne egy igazán stílusos autóba? Elvégre - általában - eccer élünk, és ki tudja mit hoz a holnap...szóval "carpe diem".

UI: 'osztán próbálj már ki egy-két napig egy SAAB-ot is

eugen73 Creative Commons License 2000.09.07 0 0 495
Hello Lenkeyb!

en most szereltettem be a Saabomba az LPG-t. ugy nez ki tobbe kevesbe bevalt. Illetve csak most keszult el par hete, de az elso tesztje most lesz a jovo heti nyaralason. A szerviz Medic-car(www.medic-gaz.hu)Dunaharasztin van, Bp-tol par km Vac fele. A beszreles mindenstul 140.000HUF plusz a vizsgaztatas.

A munka gyors volt, de az engedely beszerzesekkel eleg lassuak voltak, nem keszultek el az igert idore vele. Arban nem olcsoak, akadnak olcsobbak is. Ha nem ragaszkodsz Bp-hez, es jo munkat akarsz, akkor ajanlom az Autogazt. Tenyleg profik! (www.autogaz.hu)

Ha tovabi infora is kivancsi vagy, irj batran!

udv, Eugen

Előzmény: lenkeyb (483)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!