Egér út: Black helyesen említette a nevét, kicsit közérthetöbben: a Tétényi utat és az ótótpályát (m1/m7 közös szakaz) köti össze.
Pillangó szelep: nem disznólkodunk, de erösen kézimunka :) De ismétlem, most classic 900-ról beszélünk! Sz'al van egy szépen lefelé haladó, fekete csö-szerü képzödmény. Abban benne van a légszürö, és az alatt van ez a pillangó szelep. Mivel ennek környékén van benne egy kanyar, ahol átmegy vízszintbe, ott megül a mocsok. És oda a szerelöbácsi benyúl, és kezét piszkítva eltávolítja a nem oda való dolgokat.
Szerintem hurkára nem érthetö, de nem érdekel :))))))) majd lefotózom, és akkor érthetöbb lesz.
az adalék neve meg Prolong (mondom én, hogy van haszna a Kavingtonnak...) És olyasmivel hírdetik, hogy egy kedves V8-s olaj nélkül, vízzel locsolva, esetleg egy kis homokot rászórva vígan elfutkározott valami szép magas fordulat számon, és nem adta be a kulcsot a házinéninek (ugyan csak olaj nélkül, de egy Dodge Vipert is megf*ngattak). Nomeg Baas, ki klubbunk mindentudója ilyen téren, a kemikáliák és egyéb fondorlatok (varázslatok) ismeröje, sz'al ö is pozitívan tett említést.
Eredeti nevén délbudaitehermentesítőútvonal1996banátadottszakasza, de aztán meghajoltak a köznép akarata előtt, és átkeresztelték a közhasznú Egérútra.
Egyébként az Andor utcáról indul/érkezik, és az autópályákra visz rá.
A pillangó szelepet értem, csak az nem világos milyen eljárással tisztítottátok ki? Kézi munka csisz-csisz, vagy valami spéci folyadék ...?
Az adalék neve engem is érdekelne, no meg a finom cuccok is bár nem igazán sikerült kibetüznöm mire gondolsz ;-)
Csőváz
Aex, K-Jetronic az is, az enyém is ilyen. (csak a turbo hiányzik róla, vagyis a leggyengébb befecskés a drágám, 110 LE) Úgy tudom, azért volt rá szükség, hogy az autó teljesíthesse az amerikai környezetvédelmi normákat. 1987-től gyártottak ilyet. Korzónak pedig igazsága vagyon, valóban a lambda szonda értékei alapján szabályoz. Ritka madár, vigyázz rá, különösen arra, hogy ki ne gyulladjon a köteg...tapasztalatból beszélek.
hát... én mint hurkára hozzáértö... ;)
A pillangószelep a légszürö alatt van (legalábbis a classic 900 esetén), és ha eztet kitisztítják (amit nem árt sok év után), akkor a motor (idézem baas szavait) "fellélegzik", több levegöhöz jut, és az ugye jó neki. Mind baas, mint az én ótóm esetén ez érezhetö, mindkét személygépjármü a fenti beavatkozás után jobban ment.
A UNIX trade meg nem keverendö össze az op. rencerrel (bár megtévesztésig hasonló a nevük... ;) ), csak fini autós cuccokat árulnak jól. Amit én kerestem rajtuk az egy ollan adalék, ami a motor teljesíményét növeli úgy, hogy a kopásokat tömíti (részletekbe nem kívánok belemenni, mert ehhez is nagyon értek :)) ).
A legjobb trükk egyébként az, hogy bemész a Polárhoz (egy szalonba), és veszel egy vadiúj autót, lehetöleg aero felszereltségi szinttel, és még egy kicsit megbuherálod szerencsétlen chipet is. Na az egy jóóó trükk :) (a classic 900-ban a mechanika szabályoz le ha túl gyorsan mész :)))))) )
maratham
marathon
thom
u.i.: tudnám, hogy miért kelek fel én ilen hülye korán...
Ez így nem helyes, hogy Popovicsot gyalázzuk, természetes, hogy a megtett kilométer függvényében változik a megtérülési idő. Ezzel ő is tisztában van. Én évente nem megyek annyit mint te egy hónapban ezért nekem kb 2-3év lenne, a megtérülés.
Lg
Tudnom kéne pontosan kit érdekel a Cseh találkozó. Kérlek szóljon akire számíthatok.
(30-3825399)
Jött egy kis plusz információ:
The program of our coming annual meeting will be most probably the same as
in last years. It starts on Saturday morning, when all visitors are coming.
The parking place is very close to the hotel so visitors are discussing
different issues concerning their cars right there. There is small "show
room" showing different SAAB models outside and inside the hotel there is
possible to sit, watch different SAAB related videos, meet people etc. I
suppose there will be also some program for your entertainment.
SKI Hotel is located in very nice area, so there is a lot of possibilities
for trips.
Egyben megérkeztünk. Minden gond nélkül.
A gyerek (vagy inkább néni) jól bírta az Erdélyi tesztet. Egyszer akart csak kiesni az elsô kerék, de idejében észrevettem. Elôször azt hittem a féltengely készült ki a Hargitán, de csak a csavarok lazultak ki.
Mindenkinek ajánlom, mert gyönyörű hely! Nem szabad kihagyni.
Itt van egy erdély címer amin egy furcsaságot látok: :o)
erre gondoltam jomagam is... csakhat egy bumszli nagy dobozrol van szo, meg JETRONIC van rairva, nem "kiegeszito= elektronika lambdaszondahoz." De kizarasos alapon annak kell lennie, csak ki tudja, miert nem a (Haynes szerint-en csak az en automat ismerem ugy-ahogy ;) rendes helyere raktak.
Az APC egyebkent a motorterben van, bal oldalt talalhato, kb. ugyanakkora a doboza mit ennek az akarminek. De majd holnap kiderül!
jóvan, azthittem, hogy csak engem vertek át a hűtőrács árával (nem, még nem vettem). Nekem ollan 20-t mondtak... És persze nem új ;)
többen említették, hogy vigyem el krómoztatni, de még senkisenem ajánlott helyet... pl. Axa? ;)
ja, Axa, a tegnapi tevékenységed miatt puszi (nem neked :) ), azóta ismét korrekt qssban áll a pirosnál (és mellesleg spórol is)
még valami, ha már üzemanyag. aszonták tegnap a szervízben, hogy egyre több SAABot visznek oda ollan problémával, hogy csörögnek. És az a hír járja, hogy a 95-s ólommentes nem az igazi... (mert nem jól zárható tégladobozban árulják. Hosszan friss 95!) Téhát érdemes áttérni 98-sra. (vagy Shell W-Powert érdemes néhanapján kiprószálni, mert állítólag jó meg tisztíccsa a dolgokat odabenn - nem én állítom, hanem más mondotta (szaklapban olvasta))
A racing meg?... Majd valaki biztos elmongya milyen :)
apropó! BAAS! Vettél nekem autóápolási cumókat? Ha igen, akkor szaladjunk már össze valahol, ha jó neked!
1. Én ahhoz viszonyítom, hogy amíg benzinnel jártam vele akkor is 10 körül fogyasztott (valószínűleg a stílusom miatt. Úgy szeretek vele előzni :-)
2. Lehet (látnom kéne), hogy a tiedben az u.n. KE-Jetronik van, és annak a kiegészítő elektronikája van a hátsó üllésed alatt (az APC nem ott van? az -enyémben az nincs :-( -), az meg a katalizátor miatt felszerelt lambda szonda jelei alapján avatkozik be a hagyományos mechanikus bef. működésébe.
Akkor az enyembe draga lenne... (kat. turbo) A fogyasztasodat nem növelte?? Kicsit soknak tu=nik a 11 lityi az en 7 es felemhez kepest (naja, az persze osztrak autopalyakon jön ki 120-130-as temponal)
Szakerto=k figyelem!! Lehet, hogy az en automban LH-Jetronic van?? Ugyanis talatam a hatso üles alatt egy BOSCH Jetronic feliratu mu=anyagdobozt, ami 1) nem tom, mit keres ott 2) nem tom, mit csinal 3) a biztositekdobozban egy fia biztositekja nincsen. A Haynes szerint egyebkent ECU (Electronic Control Unit)-t csak az ujabb Jetronichoz adtak (16 szelepes B202es motorhoz! az enyem 8-as B201es), de akkor se a hatso üles ala raktak. Rejtely...
Popovics is arra mondja (legalábbis nekem), hogy a karbit kinyírja, de ez igaz is. A megtérülés meg csak a kilóméterektől függ. Ökölszabály (tapasztalati érték): ha legalább évi 20 ezret mész akkor megéri a gáz.
Arról, hogy a motorra, meg a motorolajra milyen hatással van, arról megoszlanak a vélamények. Szerintem (mint okl. járműgépész) semmi káros. Az elnyújtottabb égés miatt, és amiatt hogy nem hígítja a motorolajat elméletileg még előnyös is lehet, bár az biztos, hogy a (nagy víztartalma, és más agresszív anyagok miatt) a rosszminőségű alkatrészeket megtámadhatja (többnyire tömítések meg gumi alkatrészek), de a SAABban ilyen nincs. Eddig ilyet csak a ZUKkunknál tapasztaltam, de az pici pénzből kijavítható, És az is ment már vagy 150 ezret gázzal.
Pípölz:
Nem értem miért mondja a Popovics hogy suicide a gáz meg évekbe tart míg megtérül.
Én gyors fejszámolást "(ez nem igaz ,mert a Win2k calc.exe programot futtatta meg a user.. Dr.Watson :D )"
végezve kiszámoltam ,hogy havi majdnem 30e HUF vastagítaná a pénztárcámat ha gázzal járnék.Tehát az kevesebb mint fél év, míg behozza az árát. Utána meg termeli a pénzt :D .
Balázs! Az elekronikus vezérlésű befecskendezősre gondoltam (bár az igaz, bénán rövidítettem). A kájetrinikba kb. 10-15-ezerrel drágább mint a karbisba a vezérlés miatt, mert automataikus váltás van benzin-gáz között (mindíg benzinnel indít, majd utánna kapcsol át gázra)
Ha valakinek meg van az az ominózus film (szerintem volt több is) azt nekem is elküldhetné. Meg a következő talin közösn nézegethetnénk :-)))
A gázhoz csak annyit, hogy megéri, ha sokat használod, de nem arra találták ki ezeket az autókat. Ami a költségeket illeti nem tudom miért sokkat drágább a K-Jetronicba beszerelni, mint a karburátorosba, amikor a K-Jetronocnál csak a szívócső elé van téve egy "keverőfej"
nem tudom karburátoros SAAB-nál hogy van ez, de ennél már csak talán az az olcsóbb, ha egyenesen a levegőszűrőbe vezetnek egy csövet :-))) (hallottam már ilyenről, csak az keleti
verda volt).
Ja! Nem tudná valaki elküldeni nekem azt a bizonyos SAAB kisfilmet, amiben 9000-esek
szlalomoznak komolyzenére?
Black:
Mégegyszer köszi a képeket, a nyomatékgörbéket még várom.