Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rijswand Creative Commons License 2000.07.30 0 0 388
Kiprobálom a Castrolt, bár csak a kövkezö 5-10e km után.Mostanság rakták össze a traktoromat a Rácz Mobilnál, és nemtom milyen olaj van most benne, maj megkérdem.
A Shellt különben azért használom, mert a gépkönyven az volt, és a Saab Deutschland is hivatalosan azt adja.
Előzmény: rezgrof (387)
rezgrof Creative Commons License 2000.07.30 0 0 387
Üdv Néktek SAABosok,

Most sajna alig van időm, csupán Rijswandnak üzenem - próbáld ki az RS-t. utóbb én is kipróbáltam mindenfélét (Shellt is) és olybá tűnik, hogy az RS-t ehhez a motorhoz tervezték. Kérlek higgyetek nekem, próbáljátok ki, naaaaaa....

Most mennem kell, folyt.köv. Nagy SAABozasban megfáradt utódaimat altatom,szóval pszszszszszt.

SAAAAAAAAB!!!!!!

h i r d e t é s
Rijswand Creative Commons License 2000.07.30 0 0 386
Nézzétek meg:

Saab+Volvo

Rijswand Creative Commons License 2000.07.30 0 0 385
Kis ausztrál Saab-tuning: (inglis)

Steroin Poppin' Swede

Rijswand Creative Commons License 2000.07.30 0 0 384
Hali!
Az olajat csak alairni tudom, a tubos autokban nem erdemes sporolni az olajon.
En mondjuk Shell Helixet rakok bele, a lenyeg az h. nem vmi Metros-Auchanos-Baumaxos noname kannas olaj legyen.....

Kedves rezgrof, varjuk a tobbi infot....

rezgrof Creative Commons License 2000.07.29 0 0 383

Nos tehát első lecke:hogyan legyen hosszú életű a motor és nagyobb a teljesítmény ? 1szerű: tölts bele OLAJAT !!!!!! amit most írok vegyétek véresen komolyan - esküszöm nem fűz semmilyen anyagi érdek hozzá - egyszerűen én ezt tapasztaltam. Nos amikor megvettem saabocskamat, az első nap feltünt, hogy hoszabb alapjáratozás után elkezd füstölni mint a gyárkémény. Diag: turbo. El voltam kenődve. A verda sem ment úgy mint vártam - romokban hevertem. Törőcsik Gabi (SAAB szerelőm) azt javasolta, hogy próbáljunk olajat cserélni, hátha segít. Jó legyen, nekem már mindegy. Mondta, kicsit drága lesz, de még mindig olcsóbb mint egy turbó felújítás, nem biztos, hogy segít, de hátha. OK. Belenyomtunk 4 lityi CASTROL RS-t - és vártam a csodát. Lőn. Mintegy 500 km múltán a füstölés elmúlt, az autó megtáltosodott, és ez így is maradt további 80K km -en keresztül. A turbó egyszerűen koszos volt (aminthogy a motor is), és ez az olaj képes volt kitisztítani. Azóta már tudom, hogy egy SAAB motor illesztései (mint általában a nagy nyomatékú motoroké) sokkal precízebb mint egy átlag autóé.A jóval kisebb hézagokat ( a nagyobb hézag nagyobb lötyögést jelent, ami nagy nyomatéknál egyszerűen szétveri a motort) speciális módon kell kenni - vagyis olyan rendkívül jó olajat kell használni amit erre fejlesztettek ki. Arról nem is beszélve, hogy az RS 10W-60 -as olaj, vagyis nagy a hőmérséklet tűrése, ami egy turbó feltöltőnél (megypiros izzás) nem egy hátrány. Van rossz hírem is: olaj hűtéses turbónál 5K vízhűtésesnél 10K után olajat kell cserélni - egy olaj csere jó esetben 13K - de aki valóban szeretné élvezni a SAAB feelinget, az kuporgassa össze vagy vegyen sima injektorost. Sokáig azt hittem, hogy a TV -ben látott olaj reklámok mind hülyeség. Valóban ez így is van, egy kivétellel: CASTROL RS (Racing Syntec). Ez maga a csoda. Tudomásul vettem, hogyha a hátamban akarom érezni a csomagtartót, annak ez az ára.
Ha valakinek kérdése van szóljatok. Ez csak az első lecke első fejezete volt. A második holnap. Addig is

SAAAAAAAAB.

ui. Aztóta mentem ilyetén formán 150K-t. A motornak semmi baja, NO füstölés, NO olajfogyasztás és megy mint a vaddisznó. Ez van. Valamit valamiért.

Rijswand Creative Commons License 2000.07.29 0 0 382
Es belul:


Hat nem szep?

Előzmény: Rijswand (381)
Rijswand Creative Commons License 2000.07.29 0 0 381
Ime laazlo gyonyoru 9000se:


Rijswand Creative Commons License 2000.07.29 0 0 380
Idemasolom a 326ost:)

>Mindom itt áll fehéren - feketén, vagy inkább olyan zöldesen, hogyaszongya
> Standgeraeusch dB (A) : 96P (ezt nem egészen értem..)
> Fahrgeraeusch db (A): 78
> Szóval nem tudom hogy lehet az alláskori zaj magasabb, de a mentzaj is magasabb mint >a74 dB (A)
> Bukta.

Ez egy 16V Turbo, B202 motorral, 1985 vegerol.
Szerinetm a kesobbiek is 78 dB sek, sot talalkoztam olyan Cabriokkal, amelyek szeriaban hallhatoan hangosabbak voltak mint az enyem...

Előzmény: baas (379)
baas Creative Commons License 2000.07.29 0 0 379
Háj oll!!!
Nemtom már hol hagytam abba,de 1 kis változás törpént.A qurva vámhivatal nem fogadta el a "számlát" amit vittünk az import Opel Omega-ról('91 2.6i,Montana ed.,ABS,Aut.),úgyhogy go back to Svájc vasárnap a kereskedőhöz. (pedig a vámon nem volt gond.ez azért fontos,mert a számlához tartozik 1 számlanyilatkozat amin a kereskedő igazolja,hogy az auto europában készült.igy a vám csak 11% ,ha nincs ilyened,akkor 64% csak a vám!!!.....)
Viszem megint a kamerát,most részletesebb képeket fogok késziteni,ha látok SAAB-ot.

HHHHHHHEEEEEEEELLLLLLLPPPPPPPPP!!!!!!!!!!

Ha tud valaki infot,hogy a B202 és a B212 900-as
zajszintje mennyi,akkor ha tudja még holnap délelőttig felrakni sziveskedjen. köszi.
Ja!Bementünk a Polar szervizbe az értékesitéshez megtudakolni, hogy tudnak e segiteni zajszint kérdésben.A pultos csajnak mondtuk mit szeretnénk,erre telefon felkap,hiv Zoli...itt vannak és ez meg ez van...lécci gyere ki 1x,lécci gyere 2x,gyere ki lécci 3x.telefon vége..
Zoli megjelent.1 160 centis szemüveges,okostojáskinézetű gyerek.Mondta,hogy nekik erről nics infója,de a SAAB-nak küld emilt,az 1 hét mire válaszolnak,úgy hogy töltsünk ki 1 adatlapot,hogy mit szeretnénk megtudni.Adatlap elő(egy üres A4 lap 1ik oldala).
Alvázszám ráir,név telefon,emil.Csááá.
Kilépve elképzeltem,hogy,ahogy megy vissza 1 laza mozdulattal teszi be az iratmegsemmisitőbe a lapunkat,vigyorral a képén....
Mi megpróbáltuk...:(

-=Mindenkinek kell egy SAAB=-

rezgrof Creative Commons License 2000.07.29 0 0 378
Fijjug...

Az OMV kutaknal 6 forinttal olcsobb a benzin - állítólag hétvégi kedvezmény és most már majd mindig így lesz. Nemtom mért nem reklámozzák, de ma vagy holnap csepegtesse tele a tankot aki teheti.....

SAAAAAB !!!!!!!!!!!!

rezgrof Creative Commons License 2000.07.29 0 0 377
Üdv mindenkinek,

Most indulok dolgozni, szal 1 kicsit sietek - estve remélem emberi időpontban végzek - akkor visszajövök. Majd több darabban mondom el emit tudok nehogy túl hossú legyen.
Nna. Vigyazzatok magatokra és az AUTOtokra - meg a többiekre,akiknek egy SAAB-al való talalkozas többnyire az út legvégét jelenti.

SAAB4ever.

Rijswand Creative Commons License 2000.07.29 0 0 376
Azért a 20 paci is jol jonne..
Az enyém csak 180 paci..
Irjál!

Előzmény: rezgrof (374)
Ordas Creative Commons License 2000.07.29 0 0 375
Engem a motorelettartam nyujtas erdekel!
Előzmény: rezgrof (374)
rezgrof Creative Commons License 2000.07.28 0 0 374
Sziasztok,

Én egy 87-es turbo 16V 900 boldog tulaja vagyok már három éve - azóta már több embert is rádumáltam a SAABra - mindannyian vehemensen utálnak ezért - most aztán már soha többé semmilyen más autót nem képesek vezetni :-)))))
Szóval van az AUTÓ és vannak még kocsik....
Amúgy sok tapasztalatra tettem szert - pl.hogyan lehet a turbo motor élettartalmát a végtelenig nyújtani vagy hogy hogyan lehetséges fillérekből kb 20 pacit a feneked alá tolni. Az enyém most 200 körül van - mondhatom, hogy szó szerint felemelő érzés. Ha valakit érdekel, szóljatok, szívesen elmondom amit tudok.
Amúgy a SAAB lényege, hogy emberek tervezték embereknek - hiszem, hogy akinek SAABja van, az egy kicsit más ember - tiszteli és becsüli a másikat, segít ahol tud. Remélem így is van.
Furcsa, de amerikai felmérések alapján a SAAB tulajdonosok biztonságossabban vezetnek mint mások - vajjon miért....

Rijswand Creative Commons License 2000.07.28 0 0 373
KB jók.Sőt.
ACDsee ben a nagyitás miatt jobbak a fényképek
Előzmény: Visi (372)
Visi Creative Commons License 2000.07.28 0 0 372
Csinaltam egy tesztoldalt. Be is raktam nehany oldalt az injektorrol. Keretik hozzaszolni, hogy a kep minosege jo-e?
Cim: http://www.geocities.com/saab900doc/teszt.html
Mellesleg picit nagy. Ja en sajat teszteleben azt vettem eszre, hogyha letoltom a kepet, akkor az ACDSee jobban jeleniti meg... (Cafoljatok meg.)
Előzmény: Rijswand (367)
Rijswand Creative Commons License 2000.07.28 0 0 371
Axa, mail ment
Előzmény: egoaxa (370)
egoaxa Creative Commons License 2000.07.28 0 0 370
Sziasztok!

Nem tudom hogy jartok szervizbe, de jo lenne ha megirhatnatok a tapasztalataitokat. Jol fol is rekhatnank a SAAB KLUB oldalara. Nekem eleg jok a tapasztalataim, kiveve a Polart.

Nem elfelejteni hogy augusztus 20-an talalkozo a Kozlekedesi Muzeum elott, Mindenki szoljon a SAABos ismeroseinek hogy legalabb oten legyunk.
10 korul kene gyulekezni. Beszeltem a Fopolgarmesteri Hivatallal, azt mondtak nem kell engedely az all be a parkoloba aki akar. Huszadikan sokan lesznek, ezert gondoltam hogy korabban odamegyek helyet foglalni.

csa Akos

Rijswand Creative Commons License 2000.07.28 0 0 369
A képek nem igazán élvezhetőek.szerinetm nem ezeket akartad küldeni...probald meg mégegyszer.
Előzmény: laazlo (368)
laazlo Creative Commons License 2000.07.28 0 0 368
Az esti órákban küldtem neked egy címzettelen emilt, bocs, de elfelejtettem mailt mellékelni az attachment-ként elküldött képekhez. Ja, megkaptad-e egyáltalán, mert ebben sem vagyok biztos, éjjeli órákban már igen sz.-ul pörögnek az kerekeim... Nem tudom pontosan, hogy miért, de nem sikerült rábiggyesztenem a chat-oldalra link-ként a fotókat. Ha van rá időd, légyszi' próbáld már be-paiste-elni (ősi magyar kifejezéssel élve), hogy mások is gyönyörködhessenek!

Köszi és bocs: laazlo

Előzmény: Rijswand (367)
Rijswand Creative Commons License 2000.07.27 0 0 367
Lényeg, hogy jól olvasható legyen..
ÉS köszi
Előzmény: Visi (366)
Visi Creative Commons License 2000.07.27 0 0 366
Ok! Akkor meg azt kerdeznem meg, hogy 300dpi 256FFarnyalattal jo lesz?
Előzmény: Rijswand (364)
laazlo Creative Commons License 2000.07.27 0 0 365
baas: teljesen felcsigaztal a tortenettel, legyszi', folytasd, ha lesz 1kis idod!
Mas: akit erdekel, van eredeti gep-konyvem, leirasom angolul es nemetul a 9000-esekrol...
Hamarosan felteszek egy fenykepet a verdarol is, ha sikerul (kar, hogy nincs digitalis kameram, no, mindegy..)!

Rijswand Creative Commons License 2000.07.27 0 0 364
Minden kell...
Előzmény: Visi (363)
Visi Creative Commons License 2000.07.27 0 0 363
Igen!

btw: Erdekelne valakit a Saab 90, 99 & 900 ('79-'87) All models 1985cc Owner Workshop Manual? Ugyanis hozzajutottam egyhez amit fenymasolok is magamnak, de ha mast is erdekel, akkor szkennelhetek is be reszeket (az egesz 312 oldal). De akkor kozoljetek mi erdekel! Fejezet cimek: Engine; Cooling system; Fuel, exhaust and emission control systems; Ignition system; Clutch; Manual gearbox and final drive; Automatic transmission and final drive; Driveshafts; Braking system; Electrical system; Suspension and steering; Bodywork and fittings; Routine maintenance;

Előzmény: baas (360)
baas Creative Commons License 2000.07.27 0 0 362

Tehát.
Megérkeztünk szombaton,délután.Egyből mentünk az első címre Zürichbe.Ez egy qrva nagy telep volt a neve AZW2(AutoZüriWest 2).Az interneten is rajta van (AZW.ch),a netről kb. 4 telep címet szereztük meg, melyek Zürich környékiek voltak.
Szóval,megérkeztünk a telepre,rögtön az autórengetegbe vetettük magunkat és vizsgálódtunk rétegvizsgálóval vagy szemmel.Egy óránál tovább nem maradtunk,mert nagyon elvoltunk keseredve az atók állapota,ára miatt.
Nem erre számítottunk!!!

Következő telep.Nemtom mi volt a neve, mert nagyon sok kereskedő volt összetömörülve egy nagy telepen,más más néven.Ja arabok,törökök,arab-négerek,és 1-1 fehérember.Itt egy fokkal jobb volt a helyzet,de ez sem kecsegtetett semmi jóval.
Itt is voltunk kb. más1/2-2 órát.
Tovább.Egyre szarabbul éreztük magunkat a felhozatal miatt.

AZW(AutoZüriWest)
Luxus,sport,exklusiv,pár normális autó volt a kínálat qrva nagy területen szintén.Ez az 1es számú AZW.Ez nem a mi pénztárcánkra volt méretezve.Kb. 1/2-3/4 óra.

Egy Saab márkakereskedés,ami zárva volt Zürichtől nem messze.Ott csináltam képeket eladó Saab 900' asokról (2db).Na ez tetszett,mert nagyon jó állapotban voltak és jó áron,garanciával.

Elindultunk szállást keresni,mert már későre járt és qrva fáradtak voltunk.Zürich környékén nagyon drága volt a szállás ezért úgy döntöttuünk,hogy falukban keresünk tovább.Azt mondanom sem kell,hogy nem találtunk sehol, mert mindenhol,csak étterem volt.OK.Fel a hegyekbe!!!
Na ott is csak éttermek voltak basszameg.Megkérdeztünk a hegyi étterem 1ikébe,hol a búbánatba találunk itt szállást.Cím megvan,go...Hát bassza+,nem zárva volt!!!
Mindenki aug.elején jön vissza a szabadságáról.Köszi.Na tovább.Már mentünk feljebb és feljebb a hegyekbe,még 1 étterem..ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!
Ide is bementünk kérdezősködni.Kaptam 2 címet is , király...GO!.A két hotel 1mástól kb.100m-re volt.Első zárva,szabadság miatt...Hála istennek a második nyitva volt,és ott aludtunk 2x is,mert elég barátságos volt a hely.Vacsi és bevágtuk a szunyát...Reggeli és tünés tovább,most már csak a falvakba kerestünk autókat,mert ott is van rengeteg eladó,jó állapotban és jó áron,na nem mindenhol.Szóval a tanúlság az volt,hogy nagyobb városban nem szabad autót venni.

egyenlőre ennyi,mert letörik a körmöm.:)

Sajó Creative Commons License 2000.07.27 0 0 361
Igen
baas Creative Commons License 2000.07.27 0 0 360

No.
Nem ismerek,csak nosztalgiáztam...

Ha érdekel valakit elmesélem a svájci használtautó piac tapasztalatainkat.
Megvárom míg azt modjátok, igen,mert addig sem akarlak untatni benneteket.

'FM98 rulez'

TOM Creative Commons License 2000.07.27 0 0 359
Elektorkalandor????

Nem ismersz egy Hugyec Zoli nevu egyent??? Az O kedvenc megszolitasa ez...
Tamas

Előzmény: baas (354)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!