Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nippon Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3841
hali köszi az okítást lassan képbe jövők,

Axa
Sajna a tervezhető költségekről én sem kaptam semmi tájékoztatót, bár pár adatot találtam a honlapon :-(
HA valaki kiszámolta mán mennyiből lehet megúszni egy ilyet akkor érdekelne a végeredmény.
LG

Előzmény: lp (3839)
BlackStar Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3840
Nna, akkor a következő:

Axa!

Figyu, van valami érdekesem, majd mutatom. Kafa. :))

Végülis ezzel a cseh talival mi a kotta? Ha addigra sikerál valamilyen módon beváltani a vagyonomat, lehet, hogy csatlakozom (Blee! Ladával :))) )
Aztán készülget egy indekszes tali is, szerintem tegyük tiszteletünket :)

Aex!

Mostmár télleg vissza kéne adnom a könyveidet :)))
Egyébként meg jobbulást a kisótónak, láttam Popovics bácsinál

KorZo!

Figyumán, megkaptad a rencámos listát?

h i r d e t é s
lp Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3839
A rántópad egy olyan szerkezet, ami ha átmész rajta, akkor oldalra elrántja a hátsó kerekeket, ezzel előállítva a megcsúszást, segítve ezzel az autód viselkedésének megismerését veszélyhelyetben, de biztonságos körülmények között. Előfordulási hely: különböző vezetéstechnikai pályák pl. újpesti Autóklub pálya.
Előzmény: Törölt nick (3836)
lore Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3838
Valóban gyönyörűek ezek a felnik!
Előzmény: korzo (3832)
nippon Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3837
Még mindig kukának érzem magam!!!
Nektek nincs gond a frissítéssel?!
Előzmény: Törölt nick (3836)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3836
a rántópad? arról én is csak olvastam (Autós szégyentábla topic). a rázópad a szervíz 5lete volt.
Előzmény: nippon (3835)
nippon Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3835
Sziasztok,
Köszönöm a válaszokat,
Thom
De a rántópadra gondoltam, viszont erről a buliról nem villágositottál fel?

Baas
És mind ezt hol sikerült összeguberálnod?

Előzmény: baas (3827)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3834
nem nagy, szép (pláne a felnid! ;) )
Előzmény: korzo (3833)
korzo Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3833
Ááááá sikerált. Írásbeli válveregetés magamnak.
Bocsi, hogy ilyen nagy de nem'tom hogy kéne lekicsinyíteni, vagy eleve kicsit kell beszúrni?
Előzmény: korzo (3832)
korzo Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3832
Na most megpróbálok saját képet felrakni:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

korzo Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3831
Ilyesmi járt nekem is a fejemben...
Én is más vagyok mint a többi autós. Thom is más. Aex is más. Mi mindannyian mások vagyunk a többihez képest, de akkor mások vagyunk-é egymáshoz képest?...

KorZo, aki már maga se érti mit írt ide... :o)

Aex, a turbo nem dísznek van az autón. a használatáról érdeklődj Lenkey kollegánknál! :-)))

Amúgy sose értettem az újságírókat. Miért olyan nagy baj az, hogy egy autóban a motor kétféleképpen viselkedik (turbósoknál, meg pl Honda VTI). Legalább eldönthetem, hogy takarékoskodom vagy haladok, mindezt csak a váltási pontok változtatásával. Persze, jó a vízszintes nyomatékgörbe (pl.: Saab 2,3 Aero), de ilyet elég nehéz csinálni. A baj akkor van ha hullámos (ezt az Opelek tudják produkálni, de azok egyébb aljasságra is képesek. Tudok példát is de az már nagyon OFF).

Előzmény: aex (3830)
aex Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3830
yeah, nem rozsdallik. csak ahol fembo=l van.

turbo alacsony fordulatszamon?? ammeg minek?? nem stoplight-racingre van kitalalva.
Ez a baj a tudatlanokkal (többek között). Azt hiszik, hogy a turbo azert van rajt, hogy szethajtsuk az autot.

Nem megy, rozsdasodik, nem baj, azert szeressük :))

Szeretlek, Thom, az ilyen idezetekert! Annyira mas vagy, mint a többiek!! :))))

Előzmény: Törölt nick (3824)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3829
ugye te is érzed, hogy ilyenkor nem fogom átolvasni a topicot, hogy valaki K.e. 130-ban beírta-e... ;)
Előzmény: korzo (3826)
aex Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3828
nippon!

orszaguton kevesebbet valamivel, de nem nagyon volt alkalmam merni. Autopalyan jön ki a 7,5 azt sokat mertem a Becs-Bp viszonylatban. 87-es (86 szeptemberi) K-Jetronicos 8szelepes intercooleres katalizatoros turbo, kezi valtoval es kb. 300ezer km-el. Tudomasom szerint minden eredeti rajta, ezert is lep meg a sok turbo stb. cseres "alkalmi vetel".

Hozzateszem, ugy szoktam menni, hogy a turbo a 300 km-es ut alatt be se kapcsol. "Realis SAABos" fogyasztasi adatokat inkabb a baratno=m produkal, aki autopalyan nem nagyon lassul le 180 ala :)) turbogirl :)) Majd megkerdem.

Előzmény: nippon (3805)
baas Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3827
baas nen ért semmihez, mert szakbarbár de azért
érdekli őt az automobil.
Csak jók az információforrásai. :D
Hétvégén sikerült összebányászni nekem írd és mond.:
- 1 db visszapillantótükröt (a gömbcsukló már kikopott az előzőben és sosem arra állt amerre kellett volna.)

- 1 db gyári bontott tanksapkát (benzinszag eliminated !!!)

- 2 db ütköző gumibolhát (a tanksapka zárófedélhez ,mert nekem ott hiányzott és koppant a műanyagon :D )

in progress...

1 db bal oldali hátsó üléstámlasort tartó bizbaszt.(nekem letört)

1 pár hácsó(ezt hívják szóalkotásnak) sárvédőgumi.

korzo Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3826
Hmmm. én ezt már láttam valahol. Mintha ezt már valaki beírta volna :o)
2074 hozzászólás most kb. a 36. oldalon van.

KorZo, aki nem szívesen emlékszik vissza arra amikor a leg... vitát provokálta ki a topicból.

Előzmény: Törölt nick (3824)
korzo Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3825
Áááááá dehogy. Az én SAABom mindíg is injektoros volt, csak a családban nekünk csak kétféle auto van dízel, meg gázosított -innen a tapasztalat. Kb. 8 éve járunk gázzal. Az első autómba, egy '83 Mitsu Coltba '95 őszén került bele a gáz (ez karbis), akkor volt benne 110 ezer km. Őt 98 őszén 200 ezerrel az órájában cseréltem fel a SAABra (most a nővéremé és 240 ezer körül jár :-) Azóta SAABizom, szinte az elejétől fogva gázzal.

KorZo, aki csak környezetvédelem miatt jár gázzal (de ez nem igaz :o) ).

Előzmény: nippon (3803)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3824
háhááá, mit találtam... Idézek egy '96-s Autópiacból (használt autók):

"Aki ilyen autóból száll ki, az már megjelenésével leteszi névjegyét. Ö olyan ember, aki más mint a többiek. Fogékony a müszaki dolgok iránt, nagy súlyt helyez a biztonságra és a tartósságra. Számára at ergonómia és a funkcionalitás határozza meg a formát. Nem néhány évre, hanem hosszabb idöre választ magának autót. Erre a kocsira fokozottan igaz: mutasd az autódat,megmondom ki vagy. ..."

ami azért aranyos volt, az az utsó mondat:
"Hála a jó korrózió-védelemnek, rozsdásodás ennél a kocsinál nemigen fordul elö" :))))))))

a turbósról annyit mondanak, hogy alacsony fordulaton kimondottan gyengusz.... Turbósok, hözöngjetek! :)

maratham
marathon
thom

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.27 0 0 3823
odamész, ráteszik, megrázzák, elmész.

:))))))))

de nem a rántópadra gondoltál?

Előzmény: nippon (3822)
nippon Creative Commons License 2001.08.26 0 0 3822
Miről szól ez a rázópados buli?
lp Creative Commons License 2001.08.26 0 0 3821
Baas!

Fenn van a kép a falon. Igaz, hogy még csak ideiglenes helyen, de azért büszkén lóg:)

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.26 0 0 3820
mink van? :)

adalék még nincs, nem volt idöm elmenni bótba, meg hát elég húzós árakat csöppentettek ki a honlapjukra...

apropó: BAAS! vettél nekem ápolási célokra valókat??? Vigyázz, mert holnap felhívlak... ;)

Előzmény: nippon (3818)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.26 0 0 3819
mivel most volt rázópadon az autóklubnál az ótóm, én bevállalnám, mer' kicsit az esély, hogy szétesik a Drága :)))
Előzmény: lp (3817)
nippon Creative Commons License 2001.08.26 0 0 3818
hali,
Ez a vacak oldal nem frissit én meg it várok a sűlt galambra várva, holott már rég reagáltatok csak ez a fránya oldal... :-(
Megnézem a linket amit írtál (prolong) Nektek már van?
lp Creative Commons License 2001.08.26 0 0 3817
Most olvastam a topicban, hogy ?klub meglátogatott egy vezetéstechnikai pályát, és csoportosan próbálták ki a rántópadot, meg társait. Szerintem ez egy ragyogó ötlet, nem kéne követni?
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.26 0 0 3816
val'szeg a csoportos kedvezmény nem fog menni. De a hely, mint írtam, a UNIX trade, illetve ha elmész a www.prolong.hu címre.

(most nem linkelem be, mert ezt el szoktam bakni :) )

Előzmény: nippon (3815)
nippon Creative Commons License 2001.08.26 0 0 3815
Köszönöm a kimerítő válaszokat!
A prolong áráról és beszerzési helyéről is tudtok bővebbet. Esetleg ha többen vennénk valami kedvezményt is ki lehetne csikarni???
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.26 0 0 3814
Egér út: Black helyesen említette a nevét, kicsit közérthetöbben: a Tétényi utat és az ótótpályát (m1/m7 közös szakaz) köti össze.

Pillangó szelep: nem disznólkodunk, de erösen kézimunka :) De ismétlem, most classic 900-ról beszélünk! Sz'al van egy szépen lefelé haladó, fekete csö-szerü képzödmény. Abban benne van a légszürö, és az alatt van ez a pillangó szelep. Mivel ennek környékén van benne egy kanyar, ahol átmegy vízszintbe, ott megül a mocsok. És oda a szerelöbácsi benyúl, és kezét piszkítva eltávolítja a nem oda való dolgokat.

Szerintem hurkára nem érthetö, de nem érdekel :))))))) majd lefotózom, és akkor érthetöbb lesz.

az adalék neve meg Prolong (mondom én, hogy van haszna a Kavingtonnak...) És olyasmivel hírdetik, hogy egy kedves V8-s olaj nélkül, vízzel locsolva, esetleg egy kis homokot rászórva vígan elfutkározott valami szép magas fordulat számon, és nem adta be a kulcsot a házinéninek (ugyan csak olaj nélkül, de egy Dodge Vipert is megf*ngattak). Nomeg Baas, ki klubbunk mindentudója ilyen téren, a kemikáliák és egyéb fondorlatok (varázslatok) ismeröje, sz'al ö is pozitívan tett említést.

najó, shutdown.
maratham
marathon
thom

Előzmény: nippon (3811)
BlackStar Creative Commons License 2001.08.26 0 0 3813
Eredeti nevén délbudaitehermentesítőútvonal1996banátadottszakasza, de aztán meghajoltak a köznép akarata előtt, és átkeresztelték a közhasznú Egérútra.
Egyébként az Andor utcáról indul/érkezik, és az autópályákra visz rá.
Előzmény: nippon (3811)
nippon Creative Commons License 2001.08.26 0 0 3812
Úgy tűnik ma mindenki a Love Parade-on parádézott, csendes volt az este - én már csak az esti szemét kupacot láttam (az előtte lévőt nem :-))
nippon Creative Commons License 2001.08.26 0 0 3811
Segíts ki mi az, az Egér út? :-(
Előzmény: Törölt nick (3809)
nippon Creative Commons License 2001.08.26 0 0 3810
Jó reggelt!

A pillangó szelepet értem, csak az nem világos milyen eljárással tisztítottátok ki? Kézi munka csisz-csisz, vagy valami spéci folyadék ...?
Az adalék neve engem is érdekelne, no meg a finom cuccok is bár nem igazán sikerült kibetüznöm mire gondolsz ;-)
Csőváz

Előzmény: Törölt nick (3806)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.26 0 0 3809
ma csaptam egy pár másodperces örsgyülést az Egér úton régen nem látott/hallott/olvasott klubtagunkkal Zöldubival. Az autója még mindig a régi :))

'cakát.

trbvszkij Creative Commons License 2001.08.25 0 0 3808
Hoi

Aex, K-Jetronic az is, az enyém is ilyen. (csak a turbo hiányzik róla, vagyis a leggyengébb befecskés a drágám, 110 LE) Úgy tudom, azért volt rá szükség, hogy az autó teljesíthesse az amerikai környezetvédelmi normákat. 1987-től gyártottak ilyet. Korzónak pedig igazsága vagyon, valóban a lambda szonda értékei alapján szabályoz. Ritka madár, vigyázz rá, különösen arra, hogy ki ne gyulladjon a köteg...tapasztalatból beszélek.

Előzmény: aex (3791)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.25 0 0 3807
baas: pofám leég, de örexem, és elfelejtettem a nevét az adaléknak :))))))) majd nézem az ATV-t ;)
Előzmény: Törölt nick (3806)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.25 0 0 3806
hát... én mint hurkára hozzáértö... ;)
A pillangószelep a légszürö alatt van (legalábbis a classic 900 esetén), és ha eztet kitisztítják (amit nem árt sok év után), akkor a motor (idézem baas szavait) "fellélegzik", több levegöhöz jut, és az ugye jó neki. Mind baas, mint az én ótóm esetén ez érezhetö, mindkét személygépjármü a fenti beavatkozás után jobban ment.
A UNIX trade meg nem keverendö össze az op. rencerrel (bár megtévesztésig hasonló a nevük... ;) ), csak fini autós cuccokat árulnak jól. Amit én kerestem rajtuk az egy ollan adalék, ami a motor teljesíményét növeli úgy, hogy a kopásokat tömíti (részletekbe nem kívánok belemenni, mert ehhez is nagyon értek :)) ).

A legjobb trükk egyébként az, hogy bemész a Polárhoz (egy szalonba), és veszel egy vadiúj autót, lehetöleg aero felszereltségi szinttel, és még egy kicsit megbuherálod szerencsétlen chipet is. Na az egy jóóó trükk :) (a classic 900-ban a mechanika szabályoz le ha túl gyorsan mész :)))))) )

maratham
marathon
thom

u.i.: tudnám, hogy miért kelek fel én ilen hülye korán...

Előzmény: nippon (3805)
nippon Creative Commons License 2001.08.25 0 0 3805
Üdv ismét itthon!

Valami bővebbet az anyagiakról és időtartamról stb. nem lehetne!!!

baas-thom
Hogy is van ez a pillangószelep tisztítás - minden trükk érdekel;) Milyen adalék és miért, mire a UNIX-tól?!

Aex
7,5 litert eszik a verdád országúton az egész jó. Milyen évjárat és motor és stb.

LG

Előzmény: egoaxa (3798)
nippon Creative Commons License 2001.08.25 0 0 3804
Hali baas,

Ez így nem helyes, hogy Popovicsot gyalázzuk, természetes, hogy a megtett kilométer függvényében változik a megtérülési idő. Ezzel ő is tisztában van. Én évente nem megyek annyit mint te egy hónapban ezért nekem kb 2-3év lenne, a megtérülés.
Lg

Előzmény: baas (3788)
nippon Creative Commons License 2001.08.25 0 0 3803
Sziasztok,

Úgy látom ma pezsgett a fórum.

Korzo:
Jól értem, hogy a te autód is sima karburátoros volt és a gáz mellett beszereltetted az injektort és a karburátort is? Hm... Nem semmi!

Lg

Előzmény: korzo (3782)
BlackStar Creative Commons License 2001.08.25 0 0 3802
Erdély rulllah! :))
Előzmény: egoaxa (3797)
lalcus Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3801
Engem érdekel a cseh út, de még kérdéses az autóm, Popovics jövő hét közepére igérte. reménykedek.....
Előzmény: egoaxa (3798)
lp Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3800
A video engem is érdekel! Nem lehetne feltenni a honlapra?
Előzmény: lenkeyb (3785)
egoaxa Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3799
frissült az oldal - egy kicsit
www.saab900.hu
egoaxa Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3798
!

Tudnom kéne pontosan kit érdekel a Cseh találkozó. Kérlek szóljon akire számíthatok.
(30-3825399)

Jött egy kis plusz információ:
The program of our coming annual meeting will be most probably the same as
in last years. It starts on Saturday morning, when all visitors are coming.
The parking place is very close to the hotel so visitors are discussing
different issues concerning their cars right there. There is small "show
room" showing different SAAB models outside and inside the hotel there is
possible to sit, watch different SAAB related videos, meet people etc. I
suppose there will be also some program for your entertainment.

SKI Hotel is located in very nice area, so there is a lot of possibilities
for trips.

egoaxa Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3797
Emberek!

Egyben megérkeztünk. Minden gond nélkül.
A gyerek (vagy inkább néni) jól bírta az Erdélyi tesztet. Egyszer akart csak kiesni az elsô kerék, de idejében észrevettem. Elôször azt hittem a féltengely készült ki a Hargitán, de csak a csavarok lazultak ki.

Mindenkinek ajánlom, mert gyönyörű hely! Nem szabad kihagyni.

Itt van egy erdély címer amin egy furcsaságot látok: :o)



aex Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3796
hali!

erre gondoltam jomagam is... csakhat egy bumszli nagy dobozrol van szo, meg JETRONIC van rairva, nem "kiegeszito= elektronika lambdaszondahoz." De kizarasos alapon annak kell lennie, csak ki tudja, miert nem a (Haynes szerint-en csak az en automat ismerem ugy-ahogy ;) rendes helyere raktak.
Az APC egyebkent a motorterben van, bal oldalt talalhato, kb. ugyanakkora a doboza mit ennek az akarminek. De majd holnap kiderül!

Előzmény: korzo (3792)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3795
hmm... egy hétvégi röpke örsgyűlés 5letét már fel sem vetem... ;) de ha nagyon akarjátok... fini idő lesz!

naaa? ;))))

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3794
megin' kimaradt egy dolog...
Baas, a UNIX trade honlapján nem találtam azt az adalékanyagot... Vagy ott ne is keressem?
Előzmény: Törölt nick (3793)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3793
jóvan, azthittem, hogy csak engem vertek át a hűtőrács árával (nem, még nem vettem). Nekem ollan 20-t mondtak... És persze nem új ;)

többen említették, hogy vigyem el krómoztatni, de még senkisenem ajánlott helyet... pl. Axa? ;)

ja, Axa, a tegnapi tevékenységed miatt puszi (nem neked :) ), azóta ismét korrekt qssban áll a pirosnál (és mellesleg spórol is)

még valami, ha már üzemanyag. aszonták tegnap a szervízben, hogy egyre több SAABot visznek oda ollan problémával, hogy csörögnek. És az a hír járja, hogy a 95-s ólommentes nem az igazi... (mert nem jól zárható tégladobozban árulják. Hosszan friss 95!) Téhát érdemes áttérni 98-sra. (vagy Shell W-Powert érdemes néhanapján kiprószálni, mert állítólag jó meg tisztíccsa a dolgokat odabenn - nem én állítom, hanem más mondotta (szaklapban olvasta))
A racing meg?... Majd valaki biztos elmongya milyen :)

apropó! BAAS! Vettél nekem autóápolási cumókat? Ha igen, akkor szaladjunk már össze valahol, ha jó neked!

maratham
marathon
thom

Előzmény: korzo (3776)
korzo Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3792
1. Én ahhoz viszonyítom, hogy amíg benzinnel jártam vele akkor is 10 körül fogyasztott (valószínűleg a stílusom miatt. Úgy szeretek vele előzni :-)

2. Lehet (látnom kéne), hogy a tiedben az u.n. KE-Jetronik van, és annak a kiegészítő elektronikája van a hátsó üllésed alatt (az APC nem ott van? az -enyémben az nincs :-( -), az meg a katalizátor miatt felszerelt lambda szonda jelei alapján avatkozik be a hagyományos mechanikus bef. működésébe.

Előzmény: aex (3791)
aex Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3791
Akkor az enyembe draga lenne... (kat. turbo) A fogyasztasodat nem növelte?? Kicsit soknak tu=nik a 11 lityi az en 7 es felemhez kepest (naja, az persze osztrak autopalyakon jön ki 120-130-as temponal)

Szakerto=k figyelem!! Lehet, hogy az en automban LH-Jetronic van?? Ugyanis talatam a hatso üles alatt egy BOSCH Jetronic feliratu mu=anyagdobozt, ami 1) nem tom, mit keres ott 2) nem tom, mit csinal 3) a biztositekdobozban egy fia biztositekja nincsen. A Haynes szerint egyebkent ECU (Electronic Control Unit)-t csak az ujabb Jetronichoz adtak (16 szelepes B202es motorhoz! az enyem 8-as B201es), de akkor se a hatso üles ala raktak. Rejtely...

Előzmény: korzo (3783)
korzo Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3790
Popovics is arra mondja (legalábbis nekem), hogy a karbit kinyírja, de ez igaz is. A megtérülés meg csak a kilóméterektől függ. Ökölszabály (tapasztalati érték): ha legalább évi 20 ezret mész akkor megéri a gáz.
Arról, hogy a motorra, meg a motorolajra milyen hatással van, arról megoszlanak a vélamények. Szerintem (mint okl. járműgépész) semmi káros. Az elnyújtottabb égés miatt, és amiatt hogy nem hígítja a motorolajat elméletileg még előnyös is lehet, bár az biztos, hogy a (nagy víztartalma, és más agresszív anyagok miatt) a rosszminőségű alkatrészeket megtámadhatja (többnyire tömítések meg gumi alkatrészek), de a SAABban ilyen nincs. Eddig ilyet csak a ZUKkunknál tapasztaltam, de az pici pénzből kijavítható, És az is ment már vagy 150 ezret gázzal.
Előzmény: baas (3788)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3789
ok,aláírom (beültem a világ legjobb, legszebb, satöbbi :) helyére, és megtekintettem. valóban)

baas: pillangó szelep tisztítás rulez! ;) (tegnap megvolt, és megy mint atom)

Előzmény: korzo (3787)
baas Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3788
Pípölz:
Nem értem miért mondja a Popovics hogy suicide a gáz meg évekbe tart míg megtérül.
Én gyors fejszámolást "(ez nem igaz ,mert a Win2k calc.exe programot futtatta meg a user.. Dr.Watson :D )"
végezve kiszámoltam ,hogy havi majdnem 30e HUF vastagítaná a pénztárcámat ha gázzal járnék.Tehát az kevesebb mint fél év, míg behozza az árát. Utána meg termeli a pénzt :D .

korzo Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3787
Szerintem 5500-tól pirosodik (u.i. ott adja le a legnagyobb teljesítményt)
Előzmény: Törölt nick (3784)
korzo Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3786
Balázs! Az elekronikus vezérlésű befecskendezősre gondoltam (bár az igaz, bénán rövidítettem). A kájetrinikba kb. 10-15-ezerrel drágább mint a karbisba a vezérlés miatt, mert automataikus váltás van benzin-gáz között (mindíg benzinnel indít, majd utánna kapcsol át gázra)

Ha valakinek meg van az az ominózus film (szerintem volt több is) azt nekem is elküldhetné. Meg a következő talin közösn nézegethetnénk :-)))

Előzmény: lenkeyb (3785)
lenkeyb Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3785
Halihóóó!

A gázhoz csak annyit, hogy megéri, ha sokat használod, de nem arra találták ki ezeket az autókat. Ami a költségeket illeti nem tudom miért sokkat drágább a K-Jetronicba beszerelni, mint a karburátorosba, amikor a K-Jetronocnál csak a szívócső elé van téve egy "keverőfej"
nem tudom karburátoros SAAB-nál hogy van ez, de ennél már csak talán az az olcsóbb, ha egyenesen a levegőszűrőbe vezetnek egy csövet :-))) (hallottam már ilyenről, csak az keleti
verda volt).

Ja! Nem tudná valaki elküldeni nekem azt a bizonyos SAAB kisfilmet, amiben 9000-esek
szlalomoznak komolyzenére?

Black:
Mégegyszer köszi a képeket, a nyomatékgörbéket még várom.

Üdv,
Balázs

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3784
5000-töl amúgy is pirosodik...
Előzmény: korzo (3783)
korzo Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3783
Azt kihagytam, hogy az enyém 2.0 szívó 118 LE (gázzal a telj. -10% a nyomaték +10%, a magas fordulatot nem szereti, kb 5000-től rohamosan gyengül)
Előzmény: korzo (3782)
korzo Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3782
En magamnak csináltattam. Anno (közel három éve) volt 120 ezer + új műszakiztatni+zöldkártya, én akkor még visszakaptam 20 ezret környezetvédelmi támogatásként. Akkor volt benne 270 ezer km, most meg 360. A motorral vagy a gázzal gondom még nem volt, és valóban 10-11 körül eszik (azért én lendületesen autózom, ugye LenkeyB).
De az igazsághoz hozzátartozik azért az is, hogy a turbot nehéz jól beállítani (komoly és szrgalmas szerelő kell hozzá), és ami fontosabb a karburátort kinyírja (kiszárad, bekoszolódik ...) pl.: az ex-Coltom kb 40 ezret ment kettős üzemmel (ebből kb 500 km-t benzinnel :-) azóta csak gázzal tud (mindíg próbáljuk megcsinálni de az egész benzinellátó rendszerét ki kéne cserélni).
A befecskendezőssel semmi baj (az enyém mechanikus K-Jetronic-os). A beszerelést a turbo is, a katalizátor is, és az elektronikus befecskendezés is megdrágítja, egyenként kb 20 ezer forintal (tehát egy eltr. bef turbo kat. az most már közel 180-200 ezer lehet)

KorZo, aki csak gázzal tudott ennyit autózni (ktg= Suzi 1.0 or Astra 1.7D, de hát a feeling)

Előzmény: nippon (3779)
nippon Creative Commons License 2001.08.24 0 0 3781
Szia Páter!

Kösz a hozzá szólást a gázhoz. Anno még Popovics úrral beszéltem (kérdeztem) és az ő véleménye az volt isten őriz. Mondjuk tudni kell, hogy az én autómban van vagy 364e a műszer szerint. Szerény véleménye szerint öreg autónál öngyilkosság ilyet csinálni nem beszélve a 100e költségről aminek a megtérülése még ilyen árak mellett is évekre rúg!

Előzmény: páter (3780)
páter Creative Commons License 2001.08.23 0 0 3780
Gáz témához.

Én így vettem, de a használatba állítása 23eFt-be került. Megérte!
12 liternél kevesebbet eszik. Ja majd elfelejtettem a gáz a kútnál 130 Ft/liter.
Baas, ne verd a fejed a falba kérlek :o)

Más:

Az aug. 16-i Képes Autóban láttam egy 83-as turbót, 5 ajtós, zöld, alkatrésznek 140eFt-ért.

nippon Creative Commons License 2001.08.23 0 0 3779
Hja és még egy kérdés magad alakítottad át gázosra a verdát vagy így vetted? Ha előbbi mennyiből jött ki és mi a véleményed így útólag megérte?
Előzmény: korzo (3777)
nippon Creative Commons License 2001.08.23 0 0 3778
Hali Korzo,

Kösz a vigaszt. Szerencsére nem totojáztam tovább a mai napon meg oldottam a Rácznál. Rendesek voltak és bele fért minden együtt 4-be. Bowden, hütőrács csavarok. Kölcsön szerszám amivel a helyszínen beszereltem. És miután eleredt az eső még fedelet is adtak. Összeségében elégedett lehetek. Most már csak akkumulátort kéne szereznem ki mit ajánl, márka, méret, ár??? Köszi

Előzmény: korzo (3776)
korzo Creative Commons License 2001.08.23 0 0 3777
Én meg kb 108-as LPG-vel járok :-p::
(amit ráadásul otthon tankolok -pssszt)
Előzmény: baas (3775)
korzo Creative Commons License 2001.08.23 0 0 3776
Figyi én egyszer érdeklődtem krómozott ferde! hűtőrács után, de komor arccal közölték: nincs, de ha lenne akkor ... lenne. Itt azért egy nagyobb számot mondtak mint Neked. Az index meg 10 ezer. Nem kell összetörni mint nekem (a 20 ezres fényszóróval együtt) Bár ezek ferdeorrúra vonatkozó számok. Sajnos ez van. Viszont az összes kopóalkatrésze olcsó :-) (szűrők, betétek stb.)
Ja az ex-Coltomra 9 ezer volt egy utángyártott (meglehetősen gagyi) hűtőrács. Igaz emblémával (ami azóta kifakult -2év)

Popovics meg nekem egy csomó apróságot ingyen adott :op

Előzmény: nippon (3773)
baas Creative Commons License 2001.08.23 0 0 3775
Benzinminőség témához....

Szóval az van.....
Nem így azért mégsem...

Az történt,hogy tegnap kiürült a tankom és hazafelé tankolni szándékoztam.Sajnáltam,hogy a Váci út melletti ESSO töltőállomás szolgáltatásait nem vehetem igénybe ,mert addig nem tartott volna ki a nafta...
Így hát két lehetőségem volt...
Bartókbéla út , Tétényi út körzetben..
1. JET
2. SHELL

Az elsőt még nem próbáltam és asszem nem is kockáztatom meg...
A másodiktól borsódzott a hátam mert pancsolós kút hírében áll nem is szólva az átvágásokról...
Nem előszőr tankoltam ott és nem volt semmi rossz exp. . Mindig 98-at tankolok. Ez sem történt máshogy. 47l begurul a tankba. OK. Fizet , belül elindul.... Jéééééé ..... Naháááátt.!!!!
Ez jobban húz mint előtte vazzeg...
Hahh. Mondom akkor ESSO elfelejtve.. Pedig van már 1 csomó bélyegem.. Majdnem betudom váltani 1 órára... :D
Szóval azt a konzekvenciát vontam le,hogy

A Saab szereti a SHELL 98-at. MIÉRT?

a.) Azért,mert ez jobb neki és kész.

b.) Mert a 98-@ nem pancsolják mivel majdnem mindenki 95-5 visz és így nem éri meg macerálni.

c.) Csúnya ESSO is babrál ? Pont a központnál? Mivel a fejük felett van az ESSO központi irodája.

d.) Semmi baj az ESSOval csak a SAAB nem komálja.

Mindenki doncs el maga, de szerintem:
a.) , b.) , d.)

aex Creative Commons License 2001.08.23 0 0 3774
hi thom!

nem lep meg :)) mi is költözködünk mostansag ket orszag negy varosa között. anyamek mult heten *ket* mercivel (c-osztalyok) hoztak nekem 4 db szeket, melyeket egyben atraktam a kisautoba & meg a fele csomagtarto üresen is maradt. tegnap meg ket darab 200x90-es matracot helyeztünk el ugy, hogy total elvesztek "ott hatul". a 24 csatornas kevero=höz meg az ülest se kellett lehajtani... pedig 4 szinti is volt a tetejen. SAAB rules!!!!

Előzmény: Törölt nick (3771)
nippon Creative Commons License 2001.08.23 0 0 3773
Halihó!

Hó Augusztusban kihallott már ilyet? :-)

De a hütőrácsért kérnek ennyit szerintem sok egy vacak müanyagért (saját vélemény)
Hogy kerül a laminált padló no meg a tapéta a kocsiba?
Szerelni lehet, hogy én is a Popovicshoz vinném, de eléggé árérzékeny vagyok és a legutóbb Töröcsik Gabi is jól dolgozott ráadásul 2/3 árért ami nem elhanyagolható szerintem, számomra!

BlackStar Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3772
Lehet, hogy nem kéne beleszólnom, mert nem képviselek igazán autentikus hangot a témában, de én tutira Popovics bácsihoz vinném a verdát, mert amennyit eddig láttam, azalapján sehova máshova (én vagyok a Sehova Tanúi :)) )
Előzmény: nippon (3767)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3771
azt el is felejtettem írni, hogy ez a felújításos buli (tapéta, padlóburkolás stb.) mind a SAABban megy.

:))))

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3770
ööö, thom-magyar a szótár szerint

kaminált = laminált

(csak nehéz cigivel a kézben gépelni :) )

Előzmény: Törölt nick (3769)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3769
utálom a kaminált padlólapot is... :)

nippon... 4 ill 6 ezer? ugye nem a hütörács???

Előzmény: nippon (3767)
nippon Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3768
Jóéjcakát!
Követem Thom példáját én is elmegyek dolgozni. :-)
nippon Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3767
Sziasztok Jó emberek!

Nos a homepagen felelhető címeket már hívtam. Legalábbis Raczékat és Popovicsot. Az egyiknél 4pénzt a másiknál 6 pénzt kérnek. Lehet, hogy a Ráczot részesítem előnyben? ;-)

Előzmény: Törölt nick (3758)
BlackStar Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3766
Ide? Benézni? Hogy egyen a sárga irigység, mi?
A Dévúban legalább senkinek nincs SAABja :))
(Merugye Trbvszkij is, a SAABok kézzelfogható bástyája is punnyad valamerre :))) )
Előzmény: korzo (3761)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3765
Korzonak igaza van... tényleg hullaszag van...

ezért úgy döntöttem, hogy most a leges-leges-legmorcibb leszek, és bosszúból padlólapot fogok ma este rakni. Nesztek! :-pppppp

:))))

u.i.: jól mekk-kaptátok!

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3764
írnék én, ha nem dolgoznék...
Előzmény: korzo (3761)
aex Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3763
lp:

;-)

jol van na... en tkp. tökhülye vagyok, mert rögtön elso=re bevasaroltam egy olyan autot, amito=l sose tudnek megvalni - leven, hogy pont illik hozzam kivül-belül es a turbojaval miden szarbol kihuz. Amig meg nem talalok rajta egyetlen negativumot sem, addig minek kene masik?? Ugyhogy meglatjuk öt ev es 100ekm mulva, akkor jöhet akar egy 9000 vagy 9-3-5-7 is. Vagy egy V70-es Volvo... mind1, csak svedauto legyen!

Előzmény: aex (3762)
aex Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3762
Draga. Meg Nemtebe kö menni erte. Meg miert köllött rajta kuplungot cserellni?? cö-cö, lehet hogy varosban hajtottak, azert is a keves km. Egyebkent full fapados az auto:

4xEFH (szeria), ESSD (szeria), Radio-Cass (haha), ABS (szeria), Nebelscheinwerfer (mi a f**nak, összetörni?, egyebkent szeria), Elektr- aspgl (szinten felesleges cucc, de szeria), geteilte Rückbank (ez a legfontosabb, szerintem szeria), G- Kat (szeria), ZV (szeria)

Meg klima sincs benne, plusz az az uncsi szin ;))) No meg no turbo-no 900-no SAAB, inkabb jarj gyalog. Nem megy az sehogy, azzal a kis gyenge motorral.

Ha mar 9000, akkor vegyel 92 utanit, 200 lovast, automatat es klimasat, olyan 200ekm körülit. Az se kerül semmivel se többe. Vagy 92 elo=ttit, de akkor valami dögösebb szinu=t, es klima legyen benne (atallitva R134-re v mi a szösz). Azokat legalabb el tudod adni, amikor rajössz, hogy faj a szived, ha nehanapjan szembe jön egy 900-as.

Előzmény: Drogi (3746)
korzo Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3761
Thomika... legalább Te írkáljál mán be! Teljesen le vagyunk halva.
Vagy a vezér nélkül szétszalad a sereg?!

És még: Tan'tó bácsiiii! A Bleksztár a dévú topikba írogat, és hozzánk már be se néz :-p::

KorZo, aki kiélte gyermeki rosszmájúságát, de jólesett neki.

Előzmény: korzo (3760)
korzo Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3760
:o)
Így beszél egy sokat látott, nagy tapasztalatú ember!

A Pusztábakiáltó...

Előzmény: Törölt nick (3759)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3759
még valami... Korzo barátunk által említett Sziki-Car ill. Popovics mester... Mindkét hely olyan, hogy kérsz valamit (jelen esetben hütömaszak), elmennek, 2 perc múlva pedig ott állnak. De ezt ki lehet próbálni olyan alkatrésszel is, amit az ember nem hinné, hogy van (jó, kenyeret meg tejet ne ott kérj).
Előzmény: Törölt nick (3758)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3758
gútenmórgen...

jajistenem... a SAAbos is csak ember, aludni meg kell :)

sz'al ha figyelmesen olvastad a topicot, akkor valaki kért bontott alkatrészekröl infót. Na, hát nosza, goto SAAB900 Klub hómpédzs, klikk Szervízek és bontók link, és láss csodát :)

Előzmény: nippon (3757)
nippon Creative Commons License 2001.08.22 0 0 3757
sziasztok!

Hát a mai nap csendes volt, nem sok tippel halmoztatok el:-(

csőváz mindenkinek

nippon Creative Commons License 2001.08.21 0 0 3756
Sziasztok rajongók, klubtársak!

Szükségem lenne egy két tipre no meg egy dísz hütőrácsra (valahol elhagytam - letört) és ha valaki tud ajánlani bowdenest annak is örülnék mivel a motorháztető bowdenem elszakadt :-(

Köszike
HA valakinek egyszerübb mailbe a nippon@eposta.hu ra várom az ötleteket segítséget

Hali

páter Creative Commons License 2001.08.21 0 0 3755
Drogi!

Tudomásom szerint a 90-ben gyártott 2000 ccm 9000-t nem lehet behozni. :o(
A 2.3 az jöhet :o)
(Ne keress logikát)

Előzmény: Drogi (3746)
korzo Creative Commons License 2001.08.21 0 0 3754
Köszöntelek "Idegen"! :-))

Szerintem a klublapon belenézel a Szervízek (vagy valami hasonló nevű) oldalba, ott találsz egy jópárat. (www.saab900.hu) Ajánlhatom a Sziki Car-t, ahol mostanában már inkább 9000-esekkel foglalkoznak, de a 900-asok professzoránál dr Popovicsnál is nyugodtan próbálkozhatsz (bekötött szemmel, dobozból is összerakna egy SAABot), ééés nem utolsósorban a Rácz Mobillal is kellemes tapasztalataim vannak.

Minden lehetséges, csak a megfelelő helyen kell keresni :-))

KorZo, aki folyamatosan téríti a SAABosokat az egy igaz hitbe (hétvégén még 2db)

Előzmény: Wtom (3753)
Wtom Creative Commons License 2001.08.21 0 0 3753
Üdvözlet minden SAAB rajongónak!

Tudnátok abban segíteni, hogy hol találok SAAB bontott alkatrészeket Budapesten? Nekem Van egy 9000 CD-m, hozzá kéne egy-két alkatrész.
(A Polár nem érdekel.)
Köszönöm a segítséget előre is:

Wtom

nippon Creative Commons License 2001.08.21 0 0 3752
Helló Thom!

Úgy látom te ezermester vagy (vagy mekmester?:-))?!

Ahogy olvastam a topicot úgy találtam Black Star is képben van a Cseh úttal kapcsolatban?!

Droginak meg ajánlhatnánk a Közlekedési főfelügyelet honlapját a topicban linket is láttam hozzá?

Hali

Előzmény: nippon (3743)
Drogi Creative Commons License 2001.08.20 0 0 3751
Thom: köszi szépen!

Továbbra is él a kérdés: kb mennyiből lehetne behozatal után vizsgáztatni (felkészítés)?

Sajnos ez az AUTÓ még csak nagyon az érdeklődés kategóriába tartozik.

Ezenkívül SAAB RULEZ!

Drogi

UI: remélem nem vagyok túl off, ha igen, bocsi

Előzmény: Törölt nick (3747)
lp Creative Commons License 2001.08.20 0 0 3750
Lehet, hogy én egy Q nagy állat vagyok, de akkor is a nagy autókat szeretem, és ha valóban lesz SAAB luxuslimuzin, akkor én nagyon kiváncsi leszek rá, sőt, ha netán valami csoda folytán megengedhetem magamnak, akkor ráadásul még venni is fogok, és dafke nem fogom szégyellni magam:))))

Emberek! A 9X csak egy tanulmányautó, minek róla vitázni?! Ha mérnök lennék a SAAB-nál, én is azt mondanám, hogy ez meg az meg fog belőle valósulni, és nem mondanám, hogy csak kicsit unatkoztam:)))

Előzmény: aex (3723)
BlackStar Creative Commons License 2001.08.20 0 0 3749
Aex,

Upsz, az nálam van :))
Megyünk arra a cse' talira? Mert 1500 sillingből azé csak kijönne :))

Előzmény: aex (3732)
BlackStar Creative Commons License 2001.08.20 0 0 3748
Ittvagyok ragyogok! :))
(SAAB rullah)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.20 0 0 3747
Drogi

A menetteljesítményekkel nem lesz baj (bár nem derült ki a motor mérete, mert azért a 2.3 jobb...), a költség meg... Hát kinek mi a sok(k). Egy kötelezöt meg lehet úszni 40-50-böl, de meg lehet csináltatni 120-ból (attól függ, kinél csináltatod).
A többi meg: hát SAAB (bár az indító kulcs rossz helyen van ;) ). Batár, elegáns, és nem kell félni benne.

maratham
marathon
thom

u.i.: a "neue kupplung"-ot értetem :)))))))

Előzmény: Drogi (3746)
Drogi Creative Commons License 2001.08.20 0 0 3746
Üdv mindenkinek!

A neten olvasgattam autóhirdetéseket, és találtam 1 ilyet:

Saab 9000i
159.000 km, 94 kW (128 PS), 05/90, grau-metallic
4xEFH, ESSD, Radio- Cass, ABS, Nebelscheinwerfer, Elektr- aspgl, geteilte Rückbank, G- Kat, ZV, Neue Kupplung.
DEM 3300

Szerintetek ez jó vétel? És kb mennyi 1 ilyennek az éves fenntartása (szerviz...) + vizsgára felkészítése?

Előre is köszi!
Drogi

(bocs, ha 2szer megy el)

baas Creative Commons License 2001.08.19 0 0 3745
Dír membörsz:
Elnökünk köszöni szépen épségben van és a szekér is rendben zakatol...
Eddig 1 olasz 9000 -rel hozta össze őket a sors...
Látták mr. Dracula gróf alias Vlad Tepes várát is.

Törölt nick Creative Commons License 2001.08.19 0 0 3744
aug. 24 (vagy valahogy ekörüli) dátumot említett Axa (ekkor tér vissza Erdélyböl)
Gondolom, ha hazaért, rögvest írni fog ide (hogy dícsérje az ótóját :) ), és akkor letámadhatod.

a tapétázáson kívül vállalom padlóburkolatok lerakását, csiszolálást, ablakok és ajtók mázolását, szobák kifestését és SAAB gépjármüvek ingyenes (!) elszállítását ;)

maratham
marathon
thom

Előzmény: nippon (3742)
nippon Creative Commons License 2001.08.19 0 0 3743
Thom,
Sorry a pofátlanságért, de ha tényleg ennyire durcás vagy hozzánk is jöhetsz tapétázni és akkor két legyet egy csapásra 2fős találkozó és még durcás is lehetsz?!
Előzmény: Törölt nick (3739)
nippon Creative Commons License 2001.08.18 0 0 3742
Helló Thom!

Köszönöm a múltkori választ a Cseh úttal kapcsolatban remélem időben jutunk infóhoz róla.
LG

Előzmény: Törölt nick (3721)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!