Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

OPi Creative Commons License 2000.08.16 0 0 413
Es mit lehet tudni a mostani 900-as Opel DI 16V 2.2 - es motorjarol ?
páter Creative Commons License 2000.08.15 0 0 412
Sziasztok!

Eugen, engem érdekelnek az LPG-s részletek!
Meg persze a tapasztalatok is.

Üdv

h i r d e t é s
BlackStar Creative Commons License 2000.08.15 0 0 411
Héló!
Hát így kell várni az embert irgumburgum?
Na.
Inkább írok valami okosat, mert a végén még kiejtenek minket az érdeklodés hiánya miatt.

Ja.
Tudjátok, mi az APC?
Ha HAPCInak levágják fülét-farkát.
Áááá.
Ilyen közegben nem lehet alkotni.
:)

eugen73 Creative Commons License 2000.08.14 0 0 410
Fiuk!
Nagyszeru hirem van! Elkeszult ma a Saabom LPG-re atalakitasa. Meg most tesztelem, igy nem nagyon tudok semmi pontosat mondani, de mukodik, es a beszereles sikeres volt. Most mar csak a fogyasztast kell lessem :-)
Ha erdekelnek valakit a reszletek majd megirom.

Udv, Eugen

egoaxa Creative Commons License 2000.08.14 0 0 409
Sziasztok!

Jon a hetvege!!!
20. an delelott varosliget.
Elso Saab 900 talalkozo!
Mindenki ott legyen!!!!

udv Axa

baas Creative Commons License 2000.08.13 0 0 408
Kapitány!!!!
Sűlyed a hajó,akarom mondani a topic.

egoaxa megpróbálom elküldeni a képeket a Saabokról.

most nem jut eszembe semmi..

zzzz...
zzzzzz....
zzzzzzzzzzz.....
.....

eugen73 Creative Commons License 2000.08.10 0 0 407
Valo igaz, kaphato idehaza is a Haynes . Meg regebben a Polus C-ben lattam. Az arat nem tudom, de eredetileg kinn 9.99 Font. Ja, es letezik kulon Saab 99-hez keszult valtozat is! Az meg reszletesebb, de nem igazan hasznalhato a 900-okhoz :-( Amugy igen hasznos, en sosem indulok el nagyobb utra nelkule.. biztos mi biztos :-)
Előzmény: Visi (406)
Visi Creative Commons License 2000.08.10 0 0 406
Hi!

Azt az informaciot kaptam, hogy a hires HAYNES barkacsolo konyveket otthon is lehet kapni. Allitolag a Maroti konyvesboltba. A Link. A sorozatban van a 90, 99 & 900 '79-'93 valamint csak 900 '93-'98 es a 9000-rol is ha jol emlekszem '85-'95. (A 6 hengereseket egyik konyv sem tartalmazza).

Előzmény: Visi (392)
nasfayzoli Creative Commons License 2000.08.08 0 0 405
Sziasztok,

tudjatok mit lattam ma? Saab 90-est. Soha a budos eletben nem
hallottam meg rola. Az eleje mint a 99-ese, az A-oszloptol hatrafele
pedig echte 900-as, csak a beltere mas. Valami hibrid joszag
lehet.

nasfayzoli

eugen73 Creative Commons License 2000.08.07 0 0 404
Hyvaa hyvaa .. orulok hogy rendbejott! Nekem is volt valami hasonlo esetem par eve odafenn, de szerencsesebben megusztam. (talan mert nincs benne ehhez hasonlo bonyolultabb elektronika :-) Egy kis vontatastol, es egy szerelo raolvasasatol megjott az indulhatneka. Hanyas evjarat a tied?

Remelem a jovoben nem lesz hasonlo afferaod vele!

A tovabbi jo gurulast,
Eugen

Előzmény: Visi (403)
Visi Creative Commons License 2000.08.07 0 0 403
Hi!

Ma megjavitottak az AUTOt. A hiba mint utobb kiderult az "electrical control unit" nevezetu gyujtasvezerlo 7 v. 8 labu elektromos ketyereben volt, ami a vezeto oldalan a kerekdobnal van a motorhazon belul. A regi megadta magat (lehet meg az eredeti volt - BOSCH tipusu). Az uj 380FIM -be kerult + munkadij, meg kiszallas stb. (1FIM meg mindig 43Ft). Most ujbol megy :) Mindenestre tok furi volt, hogy leparkolok es aztan halt meg ez a ketyere. En mindig azt gondoltam, hogy a vezetekes dolgok sokkal megbizhatobbak. Persze biztos igy is van, de hogy ez a vacak mitol halt meg?
SAABok elore!

Előzmény: Visi (402)
Visi Creative Commons License 2000.08.06 0 0 402
Hi!

Szoval voltam ma is az autonal. Vittem uj NGK gyertyakat, ahogy a nagy konyvben meg volt irva. No a kocsi meg mindig nem indult. Olvasgat kezikonyv, megnez amit tud, aztan haza. Majd holnap hivok szerelot. Sajna egyedul voltam igy tobb dolgot sem sikerult megneznem, mert eleg nehez egyszerre inditozni is, meg kozben a gyertyat nezni, hogy szikral-e, stb... Mindenesetre azt a szerelot nem hivom tobbe. (Finno. roadservice) Ha elobre jutottam majd megirom mi volt. Koszi az eddigi hozzaszolasokat.

Előzmény: BlackStar (398)
rezgrof Creative Commons License 2000.08.06 0 0 401
Jajajajajajaj,

Hali gyerekek. Az ilyen szakit egyszerűen herélés tárgyává kell tenni, nehogy szaporodjon. Cseréld ki a gyertyát, ha lehet NGKra, az a legjobb a SAABba, mert az nem árt sőt jó. De biztos lehetsz abban, hogy több gond is van. Amennyiben most elindul, akkor csak annyi történt, hogy több probléma eredőjét sikerült a "nem indulok sehova" konok egoizmusa alá csökkenteni. Amúgy szerintem nem fog használni. A ha gáz van próbáld felhívni Törőcsik Gabit- kedvenc SAAB szerelőm, Ő tényleg ért hozzá - most beszéltem vele, és hozzájárult, hogy megadjam a telefonszámát, szoval 06 209 618 814.

SAAAAAAAAB

Előzmény: BlackStar (400)
BlackStar Creative Commons License 2000.08.06 0 0 400
Csak nem.
Retek! Nekem azértsem akar összejönni egy tissztességes táblázat. Na sebaj. A legközelebbi jobb lesz.
BlackStar Creative Commons License 2000.08.06 0 0 399
Na csak sikerál összehozni itt a dógokat ugyanis minden kerek öt percben megfagy a picipuhány ekcploiterem, sájz.
Nnna.
Tartom a gyertyát, infó a gyártó', hogy mit ajánl a gyártó:
___________________________húzom a csíkot________
Motor . . . . . . . . . . . Gyertya

B201, szívómotor . . . . . . : NKG BP 6ES, Champion N9YC, Bosch W7DC

B201, turbós, APC-tlen (81-82): NKG BP 6ES, NKG BP 7ES, Champion N7YC, Bosch W6DC

B201, turbó. . . . . . . . . : Champion N7GY, NKG BP 7EV, NKG BP 7ES, Champion N7YC, Bosch W6DC

B202, B212 szívómotorok. . . : NKG BCP 5ES, Champion RC12YC, Bosch FR8DCX, '92-tol NKG BCP 5EV

B202 Turbo 16 . . . . . . . : NKG BCP 7EV, NKG BCP 7ES, Champion C7GY, Champion C7YC, Bosch F6DC

(Elektródhézag: 0.6 mm)
Nnna. Asszem sikerált.

BlackStar Creative Commons License 2000.08.06 0 0 398
Visi!
Ilyenkor le kell ütni a jobbágyot, mert milyen dolog, hogy 'csereljem ki az osszes gyertyat, majd hivjam vissza, ha megvoltam'
Tényleg, ez itt, kis Hazánkban, vagy huvös Finnországban történt?
Mingyá' jövök vissza a 900-asok gyertyáinak a hoértékeivel.
Visi Creative Commons License 2000.08.06 0 0 397
Hi!

No tegnap voltam kicsit videkre az AUTO-val. Aztan azt a dolgot csinalta most elem, hogy leparkoltam, bementunk megvacsorazni egy etteremben, majd mikor kijottunk ugy egy ora mulva mar nem akart elindulni. Szereny kepessegeim szerint probalgattam szejjelnezni, hogy mi lehet a gond, majd miutan en mar feladtam, felhivtam az oto-mentot, hogy jojjenek es ertsenek szakot. A faszikam ugy tavolrol hang alapjan azt mondta, hogy csereljem ki az osszes gyertyat, majd hivjam vissza, ha megvoltam. Persze nallam egy szal gyertya nem volt a kornyeken meg mar minden benzikut bezart (tortent ez 9 utan), ugyhogy szegenyket ott kellett hagynom, majd reggel megyek erte gyertyakkal. (mielott meg barki megkerdezne, hogy miert nem mentem vissza hamarabb, elore elmondom, hogy a dolgokba mas iranybol is beleszoltak) Szoval ez vagyon most velem. Veletek?
Ja mellesleg amiert is irtam, hogy volt mar neketek ilyesmi tapasztalat, hogy egyszerre a 4 gyertya csereje megoldana a hibat? Mert en mondtam a szakinak, hogy nem olyan a hangja, mint aki be akarna indulni. O meg mondta, hogy ebben a korban a SAAB-nal pedig ez elo szokott fordulni, hogy gyertyat kell csak cserelni. No ti mit szoltok mindehez? (Holnap irom, mi lett a vegkifejlett)

Előzmény: BlackStar (396)
BlackStar Creative Commons License 2000.08.05 0 1 396
Héló!
Pangunk, mé? Elmentünk uborkát aratni. Na szép.
(Jó, hogy én beszélek, már rég írtam)
Nna. Mingyá írok keveset.
rezgrof Creative Commons License 2000.08.05 0 0 395
Hali,

Megéri de csak akkor ha nem turbos hanem sima injektoros. Ha turbod van felejtsd el - én mindent megpróbáltam, de nem működik rendesen. Vagy turbo vagy gáz.
Egyébként akkor éri meg épeszü időn belül, ha havonta legalább 1000 km-t mész - ez rövid fejszámolás után érthető.

rezgrof

Előzmény: eugen73 (394)
eugen73 Creative Commons License 2000.08.03 0 0 394
Hali Mindenkinek!

Hallott valaki mar 900ashoz vegyes, benzin-gaz uzemmdrol? Esetleg van valakinek tapasztalata rola hogy megeri-e a jo 110.000-es atalakitast?

varom a mihamarabbi segitseget!

Eugen

páter Creative Commons License 2000.08.02 0 0 393
Sziasztok!

Eddig passzív élvezője voltam a fórumnak, de most baas barátom unszolására aktívizálom magam.

A Polar Mobilos emberkében kellemesen csalódtam, ugyanis válaszolt. Sajnos ezt:

The Data is like follows:
Engine code: B212I
Manual gearbox.
Approval Number: e4-84/424-90007
Noise level at driveby: 76dB(A)
Noise at standstill: 80dB(A) @4500 rpm

Nincs valakinek egy eladó TK-s (totálkár)900-as SAAB-ja érvényes műszakival olcsón?

Sajna MÉG nincs SAAB-om. Hajszálon múlott. Kinéztem egy svájci 1989-es 2.3-as 9000 CD-t 254 ezer km-rel. Hosszas bolyongás után megtaláltuk a márkakereskedőt. Az AUTÓ kívül gyönyörű, belül szintén. Motor két forgatás után indul. Az alapjárat azonban rettenetesen egyenletlen, gázadásra előbb "fullad" csak utána pörög fel. Gyanús volt, hogy az eladó rögtön a szervizkönyvet kezdte lobogtatni (Svájcban a szervizkönyv annyira természetes, mint az, hogy benzinnel megy a kocsi. Még a bontóban lapításra váró autókban is benne van.).Mivel nem volt velünk a szerelő barátom nem mertem megvenni.
Lehet, hogy beszari voltam, mivel az autón friss műszaki volt, de nem szeretném a SAAB-os életemet szívással kezdeni.

Ennél a kereskedőnél volt még egy öreg 95 V4-es kombi, pár darab 900-as. Például egy 8x-es 900-as Műszaki nélkül 500.- CHF, ha levizsgáztatják 2.5000.- CHF.

Csináltunk képeket. Majd baas felteszi.

Itt Páter-ként vagyok regisztrálva, mert a Pater már foglalt, de az utóbbit szoktam haszálni.

Kezdésnek ennyi.

Üdv.

Visi Creative Commons License 2000.08.02 0 0 392
No meg egyszer a cim:
www.geocities.com/saab900doc/index2.html mert az elobb csak sikerult elrontani :(
Előzmény: Visi (391)
Visi Creative Commons License 2000.08.02 0 0 391
Hi!

Szkenneltem meg nehany oldalt... Lehet csekkolni es toltogetni :) itt talalod (remelem nem csesztem el a cimet) Majd ide jon a tobbi is, de ezutan csak akkor irok mar, ha kesz az egesz. Addig folyamatos bovitest mindenkinek maganak kell ellenorizni.

Előzmény: Visi (372)
lalcus Creative Commons License 2000.08.02 0 0 390
link-ajanlataim:
Cseh Saab-klub (erdemes lenne klubszinten a kapcsolatot veluk felvenni) Brno-Brün meg nincs is messze....
http://www.saab-klub.cz/

Ez inkább veterán Saab klub, de találhatók rajta egyéb hasznos infok is.....
http://www.saabregistret.se/

Előzmény: lalcus (389)
lalcus Creative Commons License 2000.08.01 0 0 389
Üdv Mindenkinek.
Bocs, de uj fiu vagyok itt a topicon.
Segitséget kérnék:
Van nekem egy 99L 1973 felujitott karosszeriám, 1854ccm motor (karburátor,sebváltó) nélkül, viszont rendszámostól, forgalmival, sajat néven, csak müszaki nélkül.
Továbbá van egy 900 1979 2l-es dupla karburátoros autóm jó motorral (karburátor, sebváltó) ,de gyenge karosszeriával adásvételi szerződéssel, forgalmi és rendszám nélkül.
Tény: mindenképpen ra kell költenem, hogy egy müködő autom legyen.
Hogyan lehet a kettőből egy autót csinálni? pontosabban lehet-e? Ha nem, akkor melyiket erdemes helyrehozni? Azaz nekem a 99-es tetszik jobban (2 ajtós), de honnan kapok hozzá megfelelő Triumph motort hivatalosan, ugyanis latszólag méret alapján a második motorja nem fér az elsőbe.....

Mit tanácsoltok?

Lalcus

Rijswand Creative Commons License 2000.07.30 0 0 388
Kiprobálom a Castrolt, bár csak a kövkezö 5-10e km után.Mostanság rakták össze a traktoromat a Rácz Mobilnál, és nemtom milyen olaj van most benne, maj megkérdem.
A Shellt különben azért használom, mert a gépkönyven az volt, és a Saab Deutschland is hivatalosan azt adja.
Előzmény: rezgrof (387)
rezgrof Creative Commons License 2000.07.30 0 0 387
Üdv Néktek SAABosok,

Most sajna alig van időm, csupán Rijswandnak üzenem - próbáld ki az RS-t. utóbb én is kipróbáltam mindenfélét (Shellt is) és olybá tűnik, hogy az RS-t ehhez a motorhoz tervezték. Kérlek higgyetek nekem, próbáljátok ki, naaaaaa....

Most mennem kell, folyt.köv. Nagy SAABozasban megfáradt utódaimat altatom,szóval pszszszszszt.

SAAAAAAAAB!!!!!!

Rijswand Creative Commons License 2000.07.30 0 0 386
Nézzétek meg:

Saab+Volvo

Rijswand Creative Commons License 2000.07.30 0 0 385
Kis ausztrál Saab-tuning: (inglis)

Steroin Poppin' Swede

Rijswand Creative Commons License 2000.07.30 0 0 384
Hali!
Az olajat csak alairni tudom, a tubos autokban nem erdemes sporolni az olajon.
En mondjuk Shell Helixet rakok bele, a lenyeg az h. nem vmi Metros-Auchanos-Baumaxos noname kannas olaj legyen.....

Kedves rezgrof, varjuk a tobbi infot....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!