Egy órával indulás előtt kezdődik a bevagonírozás, motorok mennek először.
A helyedre irányítanak, aztán 2-3 ember ráugrik a mocira, kerekekhez vasprofil, húzzák le a telókat - profik!
Sajnos a festő nem lett volna készen a tankkal, ezért csak alapozó volt rajta :-(((((
Így, csomagostul fent hagytam :-)
Emlékeim szerint csak a végállomásokon lehetett a járművekkel le-fel szaladgálni.
Vmi akció volt, a négyes hálókocsi olcsóbb volt, mint a hatos :-) És kifogtam három csajt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reggel csak elég volt rájuk nézni - nem sokat aludtak... "Énmellettem elaludni nem lehet..." Innen üzenem nekik, éjjel, a sötétben nem hallgatózni kell, hanem aludni! (De azért elnézést kértem, hogy egy medvével sorsolta őket össze a sors :-)
A reggeli - ROPOGÓS zsömle, forró tea, nagyon jólesett!
Düsseldorf - sajnos a kivagonírozás is +1 óra :-(
Hát ez egy nagy nulla rögzítés Dunkirk és Dover között - az előzőhöz képest :-((( Szerencsére nem volt hullám egy darab sem.
Artúr kerál' kerekasztala Winchesterben :-), az apátság oldalára felhúzva.
Ahogy számoltam, árban kb ugyanott voltam, mintha lábon megyek (még kuplung-bowden kopását is beleszámoltam :-) - a nyereség a három nap helyett a teleportálás alvás közben - több idő jutott a lányaimra Angliában. Hazafelé meg bepótoltuk a kirándulást.
70 EUR volt a hálókocsi, 45 a Motor. (és akkor 250 volt az Eur, nem 370...)
Amúgy a járatot 19-ben megszüntették, csaxólok... Bécsből már csak Hamburgba megy meg a svejci' határhoz. Feldkirch? :-((( De most a hamburgi vmi kib.szott drága :-(
Nemegészen :-) Az eredeti csavar van rajta, arra éppen pont ráfeszül a cső (kb 10-12-es lehet, már nem emlékszem), nem forog el "magától", kézzel rá kell segíteni. Vagyis a lánc csak koptatja :-)
Én attól akadtam ki, hogy összeszerelés és kipróbálás után minden rendben volt. Szépen állt az olaj a vázban. Aztán állt a gép kb 2 hónapot és már megint csak szörcsög, olaj meg sehol, éppen mint felújítás előtt.
Ahogy összeszerelés közben nézegettem az olaj útját, vagyis az olajjáratokat, szelepet és szivattyút, nekem az a véleményem, hogy az olajpumpa - annak is a vékonyabb szegmense, ami a vázból hivatott visszaszívni a kenőanyagot - sokkal inkább hajlamos lehet a visszaresztésre még újkorában is, mint az a gumifelületen záró golyó, ami a szelepet képezi (ez a levegőt se igen ereszti át, nemhogy az olajat!). Az olajpumpa viszont megállhat olyan helyzetben, hogy a fogai(?) nem teljesen zárják el a be- és kiömlő furatokat, így azon át simán visszajut az olaj a blokkba - és ha még kopott is a jószág, akkor a jelenség csak fokozódik.
Nekem is ugyan ez a baj. Már mint nem tudok olajszintet nézni :( mikor olajat cseréltem picit több jött le mint kéne innen vettem észre, hogy nem jó. Lelkesen töltögettem, gondolván, hogy eszi :) erre mikor olajat cseréltem akkor amit lelkesen beleraktam az le is folyt. Ha az olajbetöltőt leveszem szörcsög meg van is fent olaj, de ahogy leállítóm el is tűnik. Néztem a golyóhoz ketté kell húzni a blokkot, persze ha jól láttam :S ennek nem örülök, de mivel az én XTZ-be egy KTM bújt el (motor hang elég kemény :D ) így ha szétesett majd azt is megcsinálom, de ha esetleg bármi más megoldásra rájöttél és ezt velem is megosztod majd azt megköszönöm.
Azt írja a manual, ha az olajszűrő ház tetején lévő levegőztető csavar kitekerését követően jön az olaj, akkor a nyomás jó. Ha nem, akkor nem jó a nyomás, állítsa le a motort.
Szerintem kell lennie egy másik szelepnek is, ami a vázban tartja az olajat. Vagy a forgattyús házon kívül. Attól függ, hogy honnan nézzük. Volt anno egy Honda XR600-asom. A blokkban volt egy műanyag lapocska, ami megakadályozta, hogy az összes olaj a forgattyúsházban legyen.
Oil pressure relief valve. Elvileg így hívják. Olaj nyomásszabályozó szelep. De lehet, hogy más a baj. A szivattyú felveszi az olajat gondolom. Én jártam egyszer így. A kis csavaron nyomja az olajat?
A karburátorok még hátra vannak, az egyik úszóház folyat, szóval szét kell szedni mindenképpen. Tanusítvány nincs, E jel sem :( de legalább olcsó volt.
Nemsokára megy műszakira, majd kiderül, hogy átmegy e vele. Ha nem ordít, akkor talán nem szúják ki.
Szépen, lassan, 80-100-as utazóval, nézgelődősen kell/lehet ezekkel haladni - 300-350 km/nap tervvel, nem annyira főutakon... 4 hét volt 2018-ban, 5 nap Dolomitok, 5 nap Svejc', 3 nap Belgium - Tenere tali, 7 nap Inglend a lányaimnál (Southampton), a maradék haza :-) Gyönyörú tájakon. - 16-ban megspóroltam 3 napot azzal, hogy feltoltam a motort Bécsben a vonatra este, reggel a belga határtól 100 km-re, Düsseldorfban, megreggelizve, kipihenve le a vonatról...
Ha vki Indiában akar egy hetet motorozni - akkor nem biztos, hogy belefér neki, hogy egy hónap oda, egy honap vissza... (bár, nem egy utolsó túraútvonal oda elbóklászni, az biztos...)
Értem ám én is a sokhenger-nagy élvezet vonalat :-)))
--
csapágy eszterga:
nekem egy hidraulika-cső-ből van levágva oda egy 25-30mm-es darab. Évente csavarok rajta 40 fokot, 10 év múlva kidobom :-) Még van belőle vagy 10 centi :-)))
Nagyon tisztelek mindenkit, aki motoron, főleg egyhengeres vassal, hosszabb túrákra elmegy. Én erre nem vagyok képes. Nagyon vibrálnak ezek az egyhengeres gépek. No meg a menetszelet se bírja a séróm :o).
Ha már motor, akkor legyen neki legalább kettő hengere. Egy T700-at elviselnék azért.
Én főleg rövid távokat megyek. 90 km/h-nál, óra szerint, 3500-at forog, majdnem csak csapkodja a láncot.
Gondoltam arra is, hogy elöl marad a 15 és hátul növelem 1-2 fogszámot, de ez így olcsóbb volt. Igaz, így nagyobb terhelést kap az első fogaskerék.
Úgy gondoltam láncvezetőgörgő témában, hogy saját gyártásban készítek csapágyazott görgőt.
Egysoros mélyhornyú csapágyban van 10x22x6 zárt csapágy, ugyanezen méretben van szimering is. Megnéztem a maradék görgőimet. A szélessége 26 mm, külső átmérője kb. 32mm lehetetett, ami elfér még. Melóhelyen van metamid rúd. A felfogató csavarból kicsit esztergálni kell, mert 12mm az átmérője.
Össz bekerülési költsége kb. 1000-1500 Ft lesz. A metamid görgő külső felületére, hogy ne legyen zajos, illetve kopóréteg gyanánt, Raychem gyantás zsugorcsövet kap első körben. A forgácsolást is szerencsére "helyben" meg tudom oldani, így az nem növeli a költségeket.
2013-ban volt az első nagy túrám Svejcba' - a "30 éves a Tenere" buliba mentünk. Húúú, ott vannak nagy hegyek, én is feltettem a 14-es kereket előre :-)
Szó se róla, nagyon kényelmesen ment fölfelé - és forgott rendesen, amikor 95-100 körül jöttünk hazafelé a pályán :-(
Hosszú idő alapján azt mondom, hogy ha hardozni akarsz, akkor csináld, ha meg csak úgy, operett-endurózol mint mi - akkor is csináld! Aztán majd elmondod, hogy miért tetted vissza az eredetit fél év múlva :-)) - Ronyával mi alföldiek vagyunk, kevés erre a hegy, ami meg van, ott a mostani áttétellel is kipörög a homokban a hátsó ... Erdélyben viszont sokat voltunk - innen a hardos ajánlás. Próbáld ki, ne higyj senkinek! Elég durva lesz a különbség a 14, 15 között. Ha finomabbra akarod, akkor a hátsóval is lehet játszani, elég nagy tartományban vannak hátsó fogasok. Próbálgasd a 46, 47-et :-) Nagyon pervezeknek a 14-47 :-)))))
Sajnos, a sok kis ferdeszemű mérnök nem azért kapja a fizut odakünn', hogy hülyeséget csináljon - nem véletlen az a 15-45 :-) Ez illeszkedik legjobban a motor fordulat-nyomaték-görbéjéhez, ha ettől eltérsz, valamilyen szempontból nem lesz optimális a váltás, vagy aláforog, és akkor jobban ki kell húzatnod felfelé váltáskor, hogy fölváltva ne essen vissza a nyomaték nagyon :-(
De majd úgyis meglátod!
ALföldre tökéletes nekem a gyári. Hosszú aszfaltra (Angolország oda-vissza) - esetleg HOSSZABB jó lett volna néhol, de nem mertem megkockáztatni, mert odafelé pont egy hetet Dolomitoztunk, 22 hágó - oda meg pont ellenjavallt a hosszítás...
Vegyünk egyet ketten, aztán a felét kifújom egy nejlonzacsóba' és elviszem neked :-) :-)
---
2016-ban, a Túratekk íventen Balatonlelle-szárszón (vagyhol, FullGas) feljutottam Laller gépére.
Hubazz...
Nem vagyok egy alacsony fajta a 183 centivel, de ez nem úgy volt, hogy átledítem a lábam - erre fel kellett mászni (szó szerint...) Volt tartománya a lengéscsillapítóknak, az biztos! Lefelé meg se mertem mozdulni (csupaüveg vitrinek körben, beborulok, kétéves fizetésem oda :-( SárviPistinek szóltam, hogy fogja már meg a vasat, ha nagyon megindulnék az ellenkező irányba... Az volt a furcsa, hogy nagyon közel állt a függőlegeshez, messze nem dőlt annyira, mint a "rendes" endurok.
Meg, hogy a súlycsökkentés miatt MINDKÉT oldalon volt oldaltámasz :-)))))
Én könnyen vagyok, kb eddig azt sem tudtam, hogy mennyibe kerül.. tény, k.drága. meg belegondolva, hogy mennyiségre kb annyi mint egy tubus sziloplaszt, az életben nem fogy el csak itthoni felhasználás mellett. Igazán adhatnák hajtógáz nélküli 50grammos tubusban is.
Ami viszont tény, hogy hétfő óta ázik a benzinben, és semmi állagbeli változást nem venni észre rajta.