Koszonom a segitseget. Marmost egesz jol ki lettem kepezve Babettabol. Igy legalabb kicsit hozzaertobben nezek arra az egy szal motorra ami van itthon. Nagyon fontos jarmu. Anyukam hasznalta 15 evig. Ezen tanitott meg motorozni a neveloapam. Edesanyam eladta sok eve a motort de minden kovet megmozgatva kb masfel honap keresgeles es utannajaras utan a Nyírségben megtalaltam a motort es a Skoda 100 asomba befektetve hazahoztam. 😊😁 Ja es itt semmi nem off ami a coccialista motorokrol szol.
Hoppá! Még egy: azt, hogy melyik típust meddig gyártották, nem tudom, de mondjuk soha nem is érdekelt. Az igazat megvallva lenyűgöznek azok a népek, akik a motor mellett állva 30perces kiselőadást tudnak tartani az adott típus mindenféle dolgáról. Érdekel is, kb az első 5 percig, utána már inkább pattannék a motorra... Nem sértés senki irányába, de tényleg ilyen vagyok.
Ha tényleg érdekel a gyártástöténet, típusok stb. a korábban beírt Selmeci Marcell oldalát ajánlom a figyelmedbe Balázs.
Az ON rész: nem voltam ma a telken, így elmaradt a félig típusidegen járgány fotózása (holnap pótolom), de megtaláltam a képeket amiket akkor készítettem, amikor a verhók ill a rigák hozzám kerültek. Már azt is tudom a képjellemzőkből, hogy 2016.10.24-én vittem őket a jelenlegi állomáshelyükre.
Egyébként én is megfigyeltem, amit írtál: nagyon megszaladtak a Rigák/Verhovinák árai; százezer alatt már alig hirdetnek szép állapotút. Sőt még a "felújítottakért" is száz fölötti összegeket kérnek.
Ennek Balázs Elvtárs örülhet, hiszen Riga-milliomos lett!
Amint írtad, a hátsó teleszkópok rögzítése az 500ason anyával történik, a megelőzőeken RA gyűrűvel. Amit írtam korábban nem ismétlem, de még egy dolog eszembe jutott: a 207.500 láncfeszítője csavarral feszít - a villa vége tényleg egy húsdöfködő villára hasonlít, míg az elődökén köríves a láncfeszítő.
Jocinak: lesz még 207es a háznál. Éppen beszerződött egy váz a tegnapi napon (autózás Pest átellenső oldalára, + némi M0. Ráment a szabadnapom). Nem tudom ízibe talpra állítani, mert megkísérelték rajta a lengővilla szilent cseréjét, és ahogy az lenni szokott beletört a bicsak. Azon agyaltam ma, hogy mikor és hogyan kerítem el a XVII kerületbe. Valamiért minden cakműhely/cakember arrafelé van... egyebek között a Siletblock Kft is, akikkel fel kell vennem a kapcsolatot. Minden más megvan a bringához. Amolyan igazi telekjáró RAT lesz belőle. Olyan hülyeséget nem követek el mégegyszer, hogy a téli használatra vett gépet újrafényeztetem!
210-es / Robi55 hengert kap, schwalbe hátsó teleszkópokat, és sanszos, hogy egy rallyt is végigfuttatok vele. Már csak a nosztalgia kedvéért.
Elnézést a totál OFF topic-ért! Asszem a babettás dolgokat befejeztem.
Ezekkel a Lengyel motorokkal én is igy vagyok , hogy az orosz motorok mellé kell a Komár és a Romet is hiszen moped is , veterán is , meg hát a régi szocialista korszakot idézik , azért is nem nyugodtam mig nem szereztem egy zöld komár 3 ast meg egy piros kadet et
a motorok még ha nincsenek is a topon szívesen nézném néznénk őket, a Komar kmóra a 6 os miért van fordítva ? a feltett kérdésre nem tudom a választ ez egy rejtély egyébként nálam is fordítva van, de én is kíváncsi lennék rá mi volt az oka... mondjuk abban a tartományban nem jár a mutató, és ez lehet a korai típusok ismertetője is mert a későbbi évjáratokon már javították az órán a 6 ost.
Egy Brancs ez tudod. 😁😊Tehetek fel de nem annyira vannak a top on. Max ami emlitesre melto h van egy 82 es ami ugye a Kadet eleje akkor egy 84 es ami ilyen ritkabb sotet pirosas barnas szinu. Egy 89 es metalkek ami ugye az utolja mar. A pony talan 83 as azt hiszem. Ja es idevag egy kerdes. A Komar km orajan miert van forditva a 6 os? Rohadjak meg nem ertem. 😁
Szia Balázs, ezt nem tudtam hogy a Rigák mellett ennyi Lengyel motorok is vannak Komar-Romet-Pony a gyűjteményben, ezek után elnézést kérek , majd ha lesz rá mód és lehetőség tennél fel képeket az említett motorokról ? tudom hogy nem ide való de ezt már korábban megbeszéltük. :-)
Szia Moyos. Koszonom az infokat. Akkor ami nekem itthon van 83 as 207 es az mar csak kizarasos alapon is 500 as lehet ugye.? Mar csak ha az evjaratat nezzuk is? Mert igy ahogy a netes kicsi kepeket neztem telon. A 207.300 es 207.500 kozt nem lattam kulonbseget. De lehet olyasmikbe kulonbozhet h plhatso telo nem zegeres fogatasu hanem anyas meg ilyesmi gondolom. Ja meg meg annyi h 82 irtak h addig gyartottak 207 est na az tevedes mert a mienk is 83 mas meg lattam is masik 83 ast is mar. Ja es meg az ules az enyemen szivacsos mint a 210 ese 91 be vette Anyam a motort emlekszem ra tisztan latszott h egyseges gyari allapotu az ulessel eggyut ugyh szerintem az gyari igaz?
Szia Robaj. Koszi a tajekoztatast es a szep szavakat De.... Kicsit tennek hozza😊 a Rigak melle siman beillik a Lengyel Barát is. Szeretem őket. Ezt bizonyitja a 8 db Romet Kadet em az egy piros Ponym es a 81 es zold Komarom. 😁😊 A 79 est is csakis jo embernek jo helyre es hosszas kerleles utan adtam oda. 😊
Jó hogy jöttél moyos kolléga Babettás vonalon köszönöm a kijavítást sajnos én eltévesztettem az irományomat a típusokat jellemző tulajdonságokat illetően.
Katona Balázs : Babettás kérdéseidet moyos úr részére fel lehet tenni.
Azt tudtam, hogy vannak Verovináid a Riga.hu-n olvastam róla de már egy ideje nem szoktam oda felnézni mert nincs aktivitás, és nem tudtam mi a helyzet az orosz motorokkal, ezek szerint megvannak, ez jó hír amúgy is kevés Verhovina maradt meg.
A 207es (Rozsdás) ha jól olvastam eladásra került, lesz helyette másik motor ?
15 évesen zsebpénzből 2000-ért vettem meg az öregem katonatársának verhó 5-ösét. Azzal rengeteget csapattam gyerekkori cimbivel, de rengeteget javítgattam.
Akkor kezdett elegem lenni belőle, amikor javítás utáni próbakörön tönkrement egy másik dolga.
Mini riga: 1,5 motort vettem néhány éve. Egy komplettet és egy hiányosat. A hiányosnak nem volt pl blokkja. Ezt raktam össze fiamnak tanulómotornak egy 207es babetta blokkal.
A másik mini blokkot darabjaira szedtem, csapágyakat, szimmeringeket cseréltem, hézagoltam. Kuplungot kapott és összeraktam. Maga a motor még mindig nincs összerakva (ez sem) pedig már mindent beszereztem hozzá. Utolsó mozzanat tavaly nyáron a lábváltó beszerzése volt.
Cimborám mondta a minap, hogy olyan árak vannak minikre aggatva a hirdetésekben, hogy érdemes lenne összeraknom és eladni - kijönne belőle a tető anyaga.
Az orosz csapásvonal kb ennyi.
A rallyn valóban végigmentem néhányszor. Elsőre beletört a bicskám a 2015-ös tavaszi fullsár/masszív eső futamon.
Babettával összesen 5x mentem végig (tavaszi és őszi rallyt számolva) ebből 2x végig nyomvonalon, 3 alkalommal aszfaltra kényszerültem a végére.
Simsonnal is van 3 futamom, de azzal nem kihívás.
Végig szeretném csinálni még babettával is és a verhó 5-vel is.
JA! Tévhitek eloszlatására:
Taki a Mopedrallyt teljesítménytúrának tartja (és még szerencsére jó sokan mások is - de még többen nem) alapvetően nem arról szól, hogy gyilkold meg a motorod.
S hogy kicsit teljesebb legyen a kép (remélem árulok el titkot): nem vagy kezdő Rigák terén; úgy tudom, már összeraktál két Mini Rigát. És a mopedrallyt is végigmotoroztad már (többször is?) egy átalakított Babettával.
A 207.500 babetta legfőbb jellemzője: a tanksapi nem műanyag dugós, mint elődein, hanem bajonettes krómsapi - mint a 210eken; valamint a tank alatt is volt egy színre fújt lemez ami rátakart a bowdenekre-vezetékekre és a légszűrő spiátertömbjére.
/ Régen jártam ezen a fórumon, és olvasgatok folyamatosan szabadidőben.. amire tudok, és úgy lesem nincs válasz, arra felelek. Ha idegesítő, abbafejezem. /
De még egy képet hozok ma:
2db verhót kaptam pár éve ajándékba. Egy 5öst és egy 6ost. Egyik sem volt üzemképes. Tavaly tavaszra összeraktam a 6-os blokkját, cserélve amiket kellett. Az első villanyak menete azonban széjjel volt menve. Összetrükköztem az egészet bringa-és rigaalkatrészekből, összejátszottam a kihajtást, és hardy-gumikat is beszereztem; blokk bele, de a váltóbowden nyektetésekor valamit túltoltam. Az addig működő blokk beállósat játszott.
Kiszedtem, elfelejtődött az építkezés miatt.
Aztán idén felötlött fiamnál, hogy nyáron elkezdheti a SM jogsit. Addigra nem-e szándékozom összerakni a verhót (azt nézte ki. A szürke 210esem amit anno 8. ballagásomra kaptam már őt várja pedig.) ezért haverral beleszerkesztettünk egy simson star (turbós) blokkot.
Egyelőre más nem történt, mert amikor van szabadidőm, és a szél nem tép le róla, a faház tetejét alakítom szerkezetkészre. Szerencsére már nem sok hiányzik neki.
A cél vele: a kissráccal lenyomni egy mopedrallyt.
A verhó 5-ös eredeti blokkjával kerül beüzemelésre, ha élek addig. (Idén már 4. éve lesznek nálam érdemi változás nélkül)
Szevasz Balázs, úgy tudom hogy a Komar hármasokon mindegy milyen a színe narancs vagy zöld hozzánk ez a két szín jött a tankmatrica betűi mindegyiknél piros színű volt, a motorokon a matrica és annak betűi viszonylag gyorsan kopik esetekben el tűnik a felirat is pl. : sokan motorozás közben a tankhoz szorítanak a stabilabb helyzet érzés miatt, a nyári tűző napon pedig megfakul a matrica színe vagyis nem kell sok hozzá elég ha használatban van a motor és szépen le fog kopni a felirat.
Te teljes mértékben Rigás szívű ember vagy, a Rigás gyűjteményedben egy Komar amolyan kakukktojás vagyis nem oda való így hát megértelek teljes mértékben, hogy eladtad a 79es Komar-t, reméljük jó helyre került.
Tudtam, hogy foglalkozik 3D nyomtatással, ezért kergettem meg tavaly a verhó 6-os dobozommal. (5-és 6 ugyanaz a méret) A prototípus pont hozzám került, és azon lett még finomhangolva, az lett a végleges.
Azt a dobozt 8000,- Ftért készítette el. (verhó 6 gyújtás oldal) A 4esről nincs infóm, de megkérdem, hogy megadható-e valamilyen elérhetősége.
Rakjuk helyre ezt a Kárpati témát. Anno Ujvari Pisti nezett ennek utanna es furamod a festett cuccos motorok voltak a dragabbak. Egyebkent annyi a lenyeg h a kezi valtos blokkot vegig gyartottak parhuzamosan a labvaltossal de igaz ide inkabb a labvaltos kerult. A Csabi motorja meg annyi h 92 es km er ora nelkuli verzio. Kis kockalampasnak kene lennie de gondolom szokasosan nem vokt hozza az a pici izzo igy ratettek ezt a regebbi lampat. Hatul Verho kerek van elol Riga. Ami ritka h a km ora kihajtas helyen megvan a gyari dugo ez Jo. 😊 Igy ennyi kb.
Meg vannak a csapágyak , és a szimeringek , meg a főtengely , szeretnéd e hogy holnap elküldjem Debrecenbe vagy rá ér a hétvégén amikor úgy is megyek ? A Verhovína 3 as már kicsit nehezebb kérdés de meg próbálom , valószinü hogy hozzád azt el vinni majd a jövő héten tudom .
Egyébként meg lehet, hogy én tudtam rosszul: a neten rákerestem és elég gyakori a krómozott sárvédő. Inkább az a furcsa, hogy a 2-es Kárpátik általában lábváltósak, de ez meg kormányváltós...
Igen de szerintem ez eredeti viszont az elsö kerék riga .Kerekem az van fédobbal álok hadilábon bár katonka mondta tud segiteni még egyszer köszi a képek felrakását
A sárgának kuplung szimering karbi de ezeket meg oldotam .Amit most küldtem az szerintem elég ritka darab 1992 évjátat csak nagyon mostoha körüményeken volt dobálja az 1 est néha a2est is amugy nincs csunya hangja .arrol sarocsiszoloval vettem le a kuplungot de már kész van.