Nekem ez a combó van a Cerberostól az egyik kocsinkban, maximálisan jól működik, már 5 éve bent van, semmi gondom nem volt vele.
De mielőtt elindul a savazás, volt a családban Pajzs-os autó is 6 évig kb, azzal se volt semmi gond. Ott váltózár nincs, cserébe van rablásgátló. Ott arra kell figyelni, hogy max évente cserélj a távirányítóba elemet, de ezen kívül ott se volt semmi gond a rendszerrel.
És van Mint-es autónk is, mindent összevetve ez a legszimpibb, használhatóságot, védelmi struktúrát tekintve.
Ezen a fórumon értelmes választ ne remélj! Pár hónapja én is beregiztem és olvasom, de a trollkodás és a troll-etetés / adok-kapok van. Néha bejön valaki és kérdez mint te, de csak beszólast kap.
Kedves Fórumozók! Nemrég vettem kis családomnak egy 2012 év eleji Hyundai i30-ast. Szeretnék vigyázni rá,és amire én gondoltam,az a vâltózár-motortérzár kombináció. Mit jó nekem tudni ezekről? Gugliztam már,de tapasztalatokra lennék kíváncsi. Köszönöm szépen a segítséget!
Nem tudom melyik védelem a legjobb. Nekem pajzs vemar komplex van beszerelve. Előző kocsimban is ez volt gps-el, gsm-el kiegészítve, de felesleges, mert mindkettőt leárnyékolja a tolvaj. Szóval elég az alap állítólag. :)
Remélem, azért valaki ad valami információt, de így első blikkre kissé furának tűnik a szerény honi (4-5 szereplős) piac index fórumon megvívott csatája. :((
A többiek már lelőtték a poént, sehol utalás a cikkben a védelem típusára, ezért vezettem fel azzal a kérdéssel. Esetleg Te többet tudsz az ügyről mint amit a cikk leír? :-D
De akár lehet CAN-Bus-os is, vagy akár mégsem.
Akár a kocsiban is lehetett valami elektronikai zűrzavar. Utalnak a cikkben rá, hogy kiszerelt védelemmel is csinált hülyeségeket, csak ha benne volt akkor nagyon elkurvult.
Akár a beszereléssel is lehetett baj, ami állandó visszatérő hibát generált. Egy hibás forrasztás, egy vezeték gyári hibája... Millió oka lehet. Az hogy kiszedték és visszarakták, meg kicserélgették és a hiba ugyanúgy jött, simán utalhat arra, hogy nem is a védelem hardvere volt a hibás. Egy márkaszervizben nem ötletszerűen szerelnek ilyet, vagy olyat, nyilván nem először használták az eszközt.
A cikk egy 12 (!) évvel ezelőtt beépített rablásgátlóról szól, amit valószínűleg anno egyszerűen sz*rul építettek be vagy esetleg alapból ilyen volt, és pláne egy betű nem szól a cikkben arról, hogy CAN-buszos lett volna. Amúgy aki nem ért ezekhez a rendszerekhez, vagy fél tőlük, az tényleg ne nyúljon hozzájuk, de amúgy nem túl bonyolultak, pl. valójában a can egyik rétege sem az, sőt.
Ez olyan MLM-es erv. Ha ellent mond a fizikanak, tudomanynak, jozan paraszti esznek, akkor probald ki!:) Gondolom te kiprobaltad, dokumentaltad. Akkor lehetne viritani vmi szakmait szalmababozas helyett.
Irhatsz arrol is, hogy az IEC 61000-4-2 meressel mi a szakmai kifogasod..
Sehol nincs szo can-buszos vezerlesrol. Ergo nem tudjuk.. ellenben a vegen a kereskedo fizetett, pontosabban autot cserelt ezert feltetelezheto, hogy NEM can buszos vezerlesu rendszer volt.
Kerüljük azokat a riasztókat, rablásgátlókat, amelyek CAN-en vezérlik az autót, mert abból előre kiszámíthatatlan dolgok lehetnek!
Egy jó védelem a Can ról csak OLVAS! Nem vezérel semmit!!!!
De most Minit dr. ide fog írni, hogy az általa szerelt blue riasztóval ilyen soha nem fordul elő...
Pedig sajnos de! Mert az is Can-on vezérel, villogtatást, zárást-nyitást, stb. És innen származnak a bajok...
És a cikk pont az ilyen riasztókról szól... De nem én linkeltem be!
Az én 35809-es bejegyzésem kiverte a biztit az egyik fórumozó úrnál, pedig lelkem rajta, hogy nem ez volt a szándékom és ha személyesen Őt megbántottam az abban leírt gondolataimmal, akkor elnézést érte!
De abban az én személyes véleményemet írtam le, ha az én autómról volna szó! De a belinkelt cikk tanúsága alapján is jónak tűnne a választásom ;-)
Nem szeretném minősíteni a P-t, de tény, hogy egy magasabb biztonsági szintet képvisel, mint az előzőekben kivesézett blue riasztó.
Mivel az én számomra más szempontok is fontosak, ezért én a saját autómba ennyi pénzért más rendszert választanék. De ez az én véleményem.
És most rengetegen fognak írni, hogy szerintem melyik a legjobb...
Nincs legjobb... mindenkinek más... Valakinek fontos a távfelügyelet... valaki havidíjmenteset akar... más azt akarja, hogy ne legyen plusz kütyü... stb. stb.
Korábban már soroltam fel általam is jónak tartottakat, lehet, hogy akár én az egyiket...
A márkaszervizek - ha van az adott típushoz - a gyári riasztót ajánlják. Ezen van a legmagasabb árrés, a legkisebb vesződség (nem ők építik be), a legkevesebb utólagos probléma.
Más esetekben magának a szerviznek van beszállítója riasztóhoz. Ez nem tartozik az importőr központi akarata alá, az egyik Suzuki márkaszerviz X terméket szerel, a másik Y-t. Sőt, elég tipikus, hogy ezt az egész műveletet teljesen kiszervezik egy környékbeli autóvillamosságisnak.
B16 rendelkezik Tüv-Nord vizsgalattal. LINK Ennek resze volt egy EMC labor vizsgalat. Ennek jegyzokonyve nem publikalt,de ha jol tudom LINK ennek a tesztnek resze egy IEC 61000-4-2 standard szerinti ESD (Elektrostatic discharge) pulse test, ahol az eszkozt es kiegeszitoit korbelovoldozik egy "pisztollyal" es nehany kV-al.
Ez mintha igy pont az ellenkezojet mutatja, mint amivel te "Sokkolod" itt a forumot..
Markaszerviz nem javasol semmilyen 3rd party - ilyen jellegu eszkozt. Hivatalbol nem is tehetik, mert hivatkozasi alapot kepez garancialis vagy szavatossagi kerdesben. En anno vegigkerdeztem Mo.-on es Nemeto.-ban is, termeszetesen semmit NEM ajanlottak. (Bar egyet igen. Nemetorszagban, Mercedes gyari sales -> menjek a Boschoz, de felesleges, mert ertelmetlenul draga lesz) Mo.-on, direkt kerdesre, Pajzs, b16 es tarsaira is elkerulo valasz volt. Semmi ajanlas, nyilvan.