- '94-ben pont volt még karbis és volt már injektoros is. Előbbit macerás beállítani, utóbbin túl sokat nem lehet, de van pl. alapjárati motorja ami behalhat. Távolról nem lehet megmondani, mi a nyűgje. Némi fordulatszám ingadozás normális utóbbinál, +-50 nagyjából. - Lehet akármi. Széteső kuplungszerkezet, kopott fogaskoszorú, motorbak, kihagyó henger. - Mérni kell. A műszer és a jeladó is hajlamos tönkremenni, termosztát dettó. Mindegyik olcsó, ha lehet venni.
- A karhoz valaha volt javítókészlet, de szerintem már nincs. Felicia szett még van, de nem tudom hogy jó-e oda kicsit "megreszelve". Sajnos xarrá kopik az összes persely a csuklónál. Itt elég jól látszik hogy mitől lötyög és talán tippet is ad, nem néztem végig: https://www.youtube.com/watch?v=OgoT0OC70_Y
Ha még csak terv az autó, akkor meg kell nézni kb az összes motortéri műanyagot, mert ezek egyszerűen elporladnak és szétesnek: ventillátor, hűtő, műanyag csövek, tartók.
Én tévedtem, és neked volt igazad. A hibát a dúsító* membránjának szakadása/elporladása okozta. (* dúsító - részterhelés dúsító )
Ezt a egységet a karbi benzinszintje alá építették be. A membránt a szívótorokba lévő vákuum működteti. Membránszakadás után a benzin közvetlenül a szívótorokba folyt. Menet közben a torokban uralkodó vákuum szívta át rajta a benzint, leállítás után pedig szép lassan a karbi tartalma bele csöpögött a szívótorokba. Meglehetősen alattomos hiba mivel a membrán lassan kezdett el egyre jobban szivárogni.
A szerkezet nem javítható => hirtelen úgy tudtam megoldani a dolgot, hogy szeleprészt egy csavarral, az összes átömlőfuratot pedig egy teli olajálló tömítéssel zártam le. ((A fenti kép csak illusztráció, a netről szedtem le.)) => Mivel a kocsi a próbaúton nagyon jól ment nélküle is, ezért ha később sem fog hiányozni, lehet hogy így hagyom.
- Azt elfogadom, hogy egy AC löket kb 2cm3, tehát ha volt sacc 15-20 beindítás az is max. 0,4 dl benzint nyomhatott rossz tűszelep esetén leállítás után a torokba - hengerbe. (Ez a lehetőség 152569 es kommentemben vázolt 3 variáció közül egy zárójelbe tett részmondat volt.) - A másik állításoddal kapcsolatban viszont elképzelhetőnek tartom, hogy tévedsz vagy részben tévedsz.
Ezt írtad:
"... A lezárt visszafolyótól nem emelkedhet meg érdemben az üzanyomás*. Max néhány mbar különbség lehet, ami nem befolyásolhatja a karburátor működését. Ha a tűszelep átenged, az átenged a nem lezárt visszafolyó esetében is.
* a tápnyomást az AC pumpa rugóereje hozza létre. Ez az erő állandó, így nem tud nagyobb nyomást létrehozni."
Abban nem vagyok biztos, hogy ez esetben - ennél a működésű benzingőz leválasztónál - ez csak néhány mbar lenne.
Azt ugyanis, hogy mennyi nyomásesés van a karbi előtti benzincsőben, azt nagymértékben meghatározza az, hogy mennyi benzin jut vissza a tankba a motor járása közben. (+ a Motorfordulatszám is befolyásolja, mivel a leválasztó tankba visszavezető ágán a szűk keresztmetszet állandó (mármint amikor nem teljesen de zár a golyó).)
Az, hogy ez a hibafolyamatot "csak" a benzingőz-leválasztó lekötésével idéztem elő, vagy a tűszelep is rossz a beindítás után mindenképp ki fog derülni. Az AC jelenleg darabokban van, kis türelmet kérek és vissza fogok jelezni, hogy mi történt. (Tartalék tűszelepem nincs.)
"Mivel a tűszelep átengedett ezért az AC ben lévő benzin megemelhette annyira az úszószintet, hogy előbb a torokba, majd a nyitott szelepen keresztül a hegerbe is jusson belőle"
Gondold végig! A tápszivattyú a motor leállítása után max 1löketnyi üzát tud szállítani. Az ~ 2cm3. !!! Ennyitől hogyan emelkedne meg az olajszint???
Mégegyszer írom. A lezárt visszafolyótól nem emelkedhet meg érdemben az üzanyomás*. Max néhány mbar különbség lehet, ami nem befolyásolhatja a karburátor működését. Ha a tűszelep átenged, az átenged a nem lezárt visszafolyó esetében is.
* a tápnyomást az AC pumpa rugóereje hozza létre. Ez az erő állandó, így nem tud nagyobb nyomást létrehozni.
A választ köszönöm. Reagálva az észrevételeidre: 2.: - Ebben a tipusúben nincs úszó és tűszelep, csak egy golyós szelep, ami járó motornál zárja a tankba visszafolyó ágat*, álló motornál kinyit. (*Nem teljesen zárja!) A sematikus képét megpróbálom mellékelni. (forrás: https://hpvcentrum.hu/kadettklub.hu/extra/pierburg/pierburg.htm )
- "Leállás után a feltöltött ac ban lévő benzin belefolyt a hengerbe és innen az olajba." A motor járása közben a benzingőz leválasztóban a golyó zárt állapotban nem zár teljesen. Kb. csak annyira zárhat mint az általad említett 40-50 es alapjárati fúvóka. Mivel ezt a visszaáramlást én balfék módon megszüntettem, ezért leállítás után az AC még adta a nyomást a tűszelepnek. Mivel a tűszelep átengedett ezért az AC ben lévő benzin megemelhette annyira az úszószintet, hogy előbb a torokba, majd a nyitott szelepen keresztül a hegerbe is jusson belőle. => A gyűrűhézagokon keresztül lefolyhatott az olajba. 3.: Próbaút közben pontosan ez történt. --> Sajnos.
"2.: Benzingőz-leválasztót hiba volt lekötni, mert az ac nyomás nyitotta a tűszelepet."
Ha a gőzleválasztó jól működik, annak kiiktatása semmit sem változtat a bezin nyomásán.
(abban egy úszó és egy tűszelep van, pont úgy működik mint a karburátorban lévő úszó/tűszelep*. Ha a visszafolyón folyamatosan jön a benzin belőle, akkor nem zár a szelep, rossz a leválasztó. Anno azt csináltam ilyenkor, hogy a visszafolyó-csövébe tettem egy 40, vagy 50-es alapjárati fúvókát, hogy amíg megveszik az újat, használni lehessen az autót. Így meg volt a szükséges tápnyomás.)
"Leállás után a feltöltött ac ban lévő benzin belefolyt a hengerbe és innen az olajba."
Ez képtelenség. Vagy valamit nem értek. ??
"3.: Esetleg a tűszelep ennyit bírt."
Ennek is van esélye, de ha annyira nem zár, hogy a befolyt benzin lejut az olajba, akkor nagyon durván befolyásolná a motor működését. Konkrétan fuldokolna/leállna.
* legalábbis abban az esetben, ha ez ugyanaz a rendszer mint a VW gőzleválasztói.
Az alapgond az volt, hogy elszállt az alapjárat - én pedig ráfejeltem még egy hibát a dologra :-(.
Az alapjáratot próbáltam beállítani, és látszólag sikerült is - mármint egy kb 10 km es próbaút közepéig => hazavergődés. Mikor újra szétszedtem, kiderült, hogy az automata szivató-membránhoz menő vákumcső a karbin törött. => korrigáltam. + Kiderült az is, hogy az olajszint durván megugrott. => olajcsere. Azt bénáztam el nagyon, hogy a karbin lévő benzingőz-leválasztót kiiktattam, még mielőtt kiderült a vákumcső törés, mert azt feltételeztem hogy esetleg bezavar a dologba úgy, hogy nem jut elég benzin a karbiba kis fordulaton. Ennek valószínűleg pont az ellenkezőjét idéztem elő, és a leválasztó nélkül az ac nyomása kinyitotta a tűszelepet, és a benzin befolyt a hengerekbe. Nem szeretném tovább nyújtani, csak okulásképpen írtam le. A lényeg annyi, hogy szerintem három esélyes maradt a történet: 1.: Ac membrán átszivárog => Cserélni fogom. (~10 éve van bent, és bár nagyon keveset ment a kocsi, úgy véltem, hogy az alkoholos benzin tudhat csodát tenni :-(. ) 2.: Benzingőz-leválasztót hiba volt lekötni, mert az ac nyomás nyitotta a tűszelepet. (+ Leállás után a feltöltött ac ban lévő benzin belefolyt a hengerbe és innen az olajba.) 3.: Esetleg a tűszelep ennyit bírt.
Bocs, hogy hosszúra nyúlt - per pillanat igy áll a történet. :-( A jövő héten remélhetőleg sikerül megcsinálni - legalább is nagyon remélem. ;-)
Bocs kihagytam: Az AC pumpa ugyan olyan mint a régi Skoda 120 asokon. Tehát AC és mellette jobbra - ugyanazon az öntvényen - egy ülepítőpohárba épített benzinszűrő.
1990-es évjáratú karburátoros Skoda Favorittal kapcsolatban tanácsot szeretnék kérni három kérdésben: A problémám az, hogy megemelkedett a motorolajszint, és valószínűleg benzintől.
1: Ha kicsit lyukas az AC membrán, akkor a motorolajba juthat benzin? Ezt úgy értem, hogy a kocsi működik, de a motorolajszint megemelkedik. => Ilyen esetbe a motorolajba juthat benzin, vagy az AC konstrukciója olyan, hogy csak kifele tud folyni? 2.: A karburátoron lévő benzingőz-leválasztóban (egy műanyag nyomás alatti szűrőre hasonlít) van egy golyós szelep a tankba visszavezető ágon. Jól gondolom, hogy természetes dolog az, hogy zárt állapotban is benzint enged át? Tehát álló motornál nyitott teljesen, járó motornál pedig lezár, és kicsit enged vissza benzint a tankba. => Ha túl kevés benzint enged vissza a tankba járó motornál, akkor csinálhat ez olyat, hogy az úszószint megemelkedik, és így benzin folyik a hengerekbe - ott akár gyujtás kimaradás miatt nem ég el - és onnan az olajba jut. => Olajszint megemelkedik. 3.: A benzingőz leválasztót x időközönkét (km) ki szokták cserélni? El tud romlani úgy, hogy a golyónál elkopik és járó motornál túl kevés benzint enged a tankba, és ezáltal ki tudja nyitni a tűszelepet?
Melyik DSG? Ha a 7fokozatú száraz kuplungos, akkor elsőre kellene egy fogáspont kalibrációt csinálni, hátha segít. Mindenesetre, ha minden fokozatban csinálja, akkor lehet, hogy ennek nincs köze a kuplungokhoz.
Még az szokott előfordulni, (ha váltó kivételnél nem zárják le a működtető folyadék nyílásait) hogy elfolyik valamennyi folyadék és később nincs elegendő nyomás a kuplungok zárásához.
Jó lenne belenézni a vezérlőkbe mindenek előtt, hátha panaszkodik valamire. Motor/váltó/ABS
Én biztosan visszavinném ahhoz, aki a kuplungot cserélte a DSG-ben. Egyáltalán nem biztos, hogy az ő sara, de 3000 km az lófütty egy ilyen sok százezres javítás után, mondjon rá valami megoldást.
Szerelő fórumtársak tanácsát kérem egyik barátom nevében:
Golf, 7-es DSG, 1.6 CRTDI. Motorkód: CXX
Egyenletes gyorsítás kis gázzal és a fordulatszámmérő mutatója ugrálva megy fel. Nem csak a mutató mozog így, de - bár nehéz érezni - mintha a váltó játszana így a kuplunggal, vagy a gázadás nem lenne lineáris, tehát az autó sem egyenletesen gyorsul.
3e km-rel ezelőtt volt kuplung és kettőstömegű cserélve. De ez a jelenség csak 2-3 hete kezdődött.
Meleg és hideg motornál is ugyan ezt csinálja.
Bármelyik fokozatban.
Van valami tikipkus probléma, amelyet ez a viselkedés jelezhet?