Keresés

Részletes keresés

WaseK Creative Commons License 2001.02.20 0 0 59
ez a rendszer pl. abban más, hogy itt lehet saját véleményed és nem fognak megszállni érte?
Nézd, már akkora elörelépést tettünk az ügy érdekében, hogy 6 éve választási fázisban vagyunk és mindenki hallgat mindenkit, (teszik zsebre a pénzeket).Ez a demokrácia hazai formája.Sajnos amig ilyen balkáni gondolkodásban élünk ez nem fog változni.
Odáig vagyunk magunktól, hogy igy meg úgy leköröztük a szomszédos országokat(akik VSZ tagok voltak), de életfelfogás terén még mindig ugyanott vagyunk ahol 10 vagy 20 éve.Csak annyi változott, hogy aki 20 éve a gyárból alkatrészt lopott, az most milliós tételeket "keres".Amig nem tudunk, úgy élni, hogy az utcán ne dobjuk el a szemetet, ne legyél valamilyen büncselekmény ártatlan részese 2 havonta csak a máz fog változni, de alatta semmi.Lesz egy felsö réteg aki ***** jól fog élni és lesz a maradék aki meg elvegetél, vagy valahogy éldegél.

Bocs az OFF-ért

Előzmény: StillStar (58)
StillStar Creative Commons License 2001.02.20 0 0 58
He-he, gondoltam, hogy valaki előjön ezzel a példával. Neked nem azt mondták amikor váltottunk, hogy ez a rendszer pl. abban más, hogy itt lehet saját véleményed és nem fognak megszállni érte? Most akkor lehet, vagy sem? :))))
Előzmény: WaseK (57)
WaseK Creative Commons License 2001.02.20 0 0 57
StillStar

A NATO tudta mivel fogad be minket, rábólintott. Nem volt feltétel a vadászrepülő-vásárlás.

Abszolút igazad van, nem volt ilyen feltétel.De most hadd mondjak egy ellenérvet is.Ez olyan mintha az átkosban azt mondta volna a kormányunk, hogy mi F-4-es Phantomot rendszeresitünk mert jobbak az adatai mint a MIG 21-é.El lehet ezt képzelni?Szerintem nem.Bocsánat az eléggé sarkitott példáért, de hirtelen nem jutott jobb eszembe.

Előzmény: StillStar (54)
StillStar Creative Commons License 2001.02.20 0 0 56
Elnézést, valószínűeg tényleg Ivánéknak volt... A figura aki mondta összekeverte a szezont a fazonnal.
Előzmény: Jago_ (52)
StillStar Creative Commons License 2001.02.20 0 0 55
"de nem a táblázatok alapján"

Helyesen: "de a táblázatok alapján"

Előzmény: StillStar (53)
StillStar Creative Commons License 2001.02.20 0 0 54
1, Itt álljnk meg egy pillanatra, mert a belépés és a csapatküldés a Don-kanyarba között van egy kis különbség. Ez most túlzás volt, de jó lenne, ha senki sem menne külföldre és nem zsákban jönne haza.

2, A NATO tudta mivel fogad be minket, rábólintott. Nem volt feltétel a vadászrepülő-vásárlás. Ha a kompatibilitás alatt ugyanazt értenénk, mint a többi topiklakó, akkor nem lenne Eurofighter program, Rafale, Grippen, Tornado. Ezek sem kompatibilisek alkatrész szinten az F-16-tal. Fontosabb a kommunikáció, és az _alap_ fegyverzet felhasználhatósága és néhány rendszer azonossága. Ehhez nem kell új gépet venni. Szerintem bőven találsz olyan "játékszereket", amit nem tudsz máshol használni, csak egy bizonyos gépen a NATO-n belül is.

Előzmény: WaseK (51)
StillStar Creative Commons License 2001.02.20 0 0 53
Ha jól tudom még előtte, amikor a VSZ része voltunk. Talán azzal kezdték a "leszerelést".

Na a MIG-29 üzemórája azért érdekelt, mert a hálón mászkálva megtaláltam az F-16 árát. Nekem 3500USD-re jött ki, ami valóban kevesebb, de nem a táblázatok alapján nem tartalmaz semmilyen járulékos költséget. Jó lenne tudni a 29-es árában mi van benne, mert így nincs kétszeres különbség sem. Ha kell a doksi, átküldöm magánba, a valódiságért nem vállalok felelősséget, mert a fedlapja kicsit sokkolóan hatott rám.

Előzmény: Jago_ (52)
Jago_ Creative Commons License 2001.02.20 0 0 52
StillStar: "SZ300 és a miénk. "

Erdekes.Lehet, hogy en vagyok alultajekozott, de en ugy emlekszem, hogy a ruszkik nem adtak el nekunk az SZ-300as rendszert, ezert lettek aztan a 29esek...

Amugy ha jol tudom a 29es repult oraja masfel millioba kerul.

Előzmény: StillStar (47)
WaseK Creative Commons License 2001.02.20 0 0 51
Kedves StillStar
Úgy látom, hogy megsértôdtél, bár én nem akartalak megsérteni.Elöször is senki nem mondta, hogy nem értettünk meg semmit a Te érveidböl, mert logikus, hogy inkább több repidôt kellene biztositani, de sajnos van pár dolog ami miatt ezt nem lehet(most nem arra gondolok, hogy valaki nagy pénzt kaszál a 16-osokból).Egyszerüen a már emlitett kompatibilitási dolgok miatt a NATO-val.
Én láttam amikor a szovjet technikát kellett imádni és most ugyanazt a seggnyalást látom "vezéreink" részéről, csak a másik irányba. Hofi után szabadon: te, ezek észrevették, hogy a segg közben kicserélődött???
Igazad van, de a NATO-ba minket beléptettek, lehet szeretni és lehet nem szeretni, de többet nem tudsz csinálni.És ha már egyszer bent vagyunk nem tehetünk mást minthogy alkalmazkodunk.Sajnos nagyon régen volt az, hogy nem nekünk kellett alkalmazkodni, hanem hozzánk alkalmazkodtak.

WaseK

Előzmény: StillStar (49)
StillStar Creative Commons License 2001.02.20 0 0 50
Tud valaki legalább megközelítő adatot a MIG-29 egy repült órájának költségeiről? A végösszeg érdekelne.
StillStar Creative Commons License 2001.02.19 0 0 49
És ti mit láttatok be az én érveimből? Imádom, amikor valaki úgy vitatkozik, hogy csak neki lehet igaza. :( Inkább azt látom, hogy azok az érvek gyengécske lábakon állnak és erősen egyeznek a propaganda-dumával. Lenne más megoldás, csak azt senki nem hajlandó megvizsgálni (egy pillanatra felejtsd el a MIG-29 felújítását). Én láttam amikor a szovjet technikát kellett imádni és most ugyanazt a seggnyalást látom "vezéreink" részéről, csak a másik irányba. Hofi után szabadon: te, ezek észrevették, hogy a segg közben kicserélődött???

Szárazföldön is szar? Hát biztosan nem én juttatam ide a MH-t. Amikor ez ellen értelmes emberek felemelték a szavukat, lapátra kerültek. Elég csúnyán...

Na legyetek boldogok az olcsón vett F-16-osokkal, ez így tényleg meddő vita.

Előzmény: WaseK (48)
WaseK Creative Commons License 2001.02.19 0 0 48
Már nem megyek bele miért kellenénkek a 16-osok, leirtam korábban párszor, meg pár megközelitésböl.Nem akarlak megsérteni, de nem láttál be semmit azokból amiket felhoztunk az érveidre.Persze szuverén jogod megtartani a véleményedet:)

"A horvátok nem a huszonegyesekkel, hanem szárazföldön vívták ki a függetlenségüket, de nem volt nekik más, mégsem csinálták össze magukat. "

Ez igaz, csakhogy nekünk a szárazföldön is ugyanolyan sz&r a helyzet mint a levegöben.

Előzmény: StillStar (47)
StillStar Creative Commons License 2001.02.19 0 0 47
SZ300 és a miénk. Voltak Scudjaink is :), mondjuk azokért nem kár...

A MIG-ek semmivel sem szarabbak, mint amilyen állapotban most per pillanat az F-16-osok vannak a sivatagban. Kevesebbet kell rájuk költeni, ennyi az egész. Magyarázom érthetőbben: közel ugyanolyan szar/jó mindkettő, csak az egyik nyolcszor ugyanannyiért ugyanolyan szar. Te (is) fogod kifizetni.

A horvátok nem a huszonegyesekkel, hanem szárazföldön vívták ki a függetlenségüket, de nem volt nekik más, mégsem csinálták össze magukat.

Repülési tilalom pedig _csak_ Bosznia fölött volt érvényben, és a jugók azt is megsértették, bár kaptak érte.

Előzmény: spotter (46)
spotter Creative Commons License 2001.02.19 0 0 46
Kié volt az SZ-300? Az oroszoké vagy a mienk?
Nem akkor baltázták el. Az a folyamat szerintem kb. '85 óta tart, egészen a mai napig, azóta nem képesek egy normális döntést hozni.
A horvátok nem a 21-kel vívták ki a függetlenségüket. Az egész yugó konfliktus idején repülési tilalom volt érvényben, és a NATO gépek valóban leőtték azt aki felszált abban a térségben.
Hogy mennyire lehet megbízni a vizuális azonosításban, két légiharcot gyakorló MIG esetében, arra jó példa az az Irak feletti incidens amikor két USAF F15 lelőtt egy útvonalrepülésen lévő honfitárs ARMY-s Black Howk-ot! A magyar pilóták nyilatkozatát vissza lehet keresni az Aeromagazin tavalyi számában.
Ha te is tudod, hogy miért szarok a MIG-ek akkor miért véded őket annyira!?
Előzmény: StillStar (44)
WaseK Creative Commons License 2001.02.19 0 0 45
Véleményem szerint ebben az országban a hadügyi dolgokra nem tudnak értelmesen pénzt költeni vagy spórolni.Igaz más téren sem, de az már nem ez a topic.
Előzmény: StillStar (43)
StillStar Creative Commons License 2001.02.19 0 0 44
Érdekes, hogy akkor senki sem kezdett sápítozni, amikor elkezdték leszerelni a légvédelmi rakétarendszereket (talán 89, tudtátok hogy volt nálunk SZ-300-as?), elzavarni a hajózókat, stb... Most azért van szükségünk mások segítségére, mert akkor jól elbaltázták a dolgot. Vagy én látom rosszul?

Egyébként a horvátok néhány 21-ese (azt hiszem csak az van nekik) elegendő volt a jugók ellen a függetlenség kivívásához... Nálunk meg? Hát mit mondjak...

Előzmény: yoggi (41)
StillStar Creative Commons License 2001.02.19 0 0 43
Engem már az is megnyugtatna, ha olcsón (de rendesen) felújítanák a MIG-eket, kapnának több repidőt, a megspórolt pénzt meg más értelmes dologra költenék akár a sergben, akár a civil életben. Volna helye mindenhol. De csak így hasraütészszerűen eldönteni, hogy nekünk ez kell az alternatívák megvizsgálása nélkül - ez senkinek sem bűzlik? Bár mondjuk nem az én adómból megy... Mit izgatom magam?
Előzmény: WaseK (40)
TtK Creative Commons License 2001.02.19 0 0 42
Ferihegyen csak KC-135-ösök (tankerek) voltak, az AWACS-ok Németországból jöttek.

>>>

A légtérellenőrzés kiszúrja a köteléket, és értesiti a készültésget, de ugyanakkor megy az információ a rakétásoknak is.Vagyis ott is a rakétaütegek készenlétbe kerülnek, és talán ha olyannak itélik meg a helyzetet inditásra is sor kerülhet

<<<

Én ebben nem nagyon biznék...

F-15 vs. MiG-ek: A koordinációhoz tudni kellene egymás telefonszámát, plusz vagy az amiknak kéne magyarul, vagy a magyaroknak angolul beszélni. Költői kérdés: állnak ezek a feltételek?

yoggi Creative Commons License 2001.02.19 0 0 41
bocs senki nem akart rajtad számonkérni bármit is,csak leirtam egy történetet ami nagy valószinüséggel nem kapott nyilvánosságot, ahazai légerő és légvédelem szétveréséröl annyit ,gyerekként a balaton mellet töltöttem a nyarakat ,és órákon át élveztem hogy a mi24 -esek szó szerint a házunk fölött jártak át a balatonszabadi ,balatonvilágos melletti kukoricaföldekre a rácsapást gyakorolni.kb 30 - 50 méter magasan jöttek a siófok feletti utolsó dombnak és mivel a házunk itt van itt csak minimálisat emelkedve kb 20 méterrel a ház fölött áthuztíak az autópálya fölött át a temetön ,majd egy villámgyors emelkedés után már le is csaptak és ez ment nepokon,heteken át.

majd késöbb munkám során elég sokat jártam a dunántuli reptereken (MN alkalmazott voltam) és még mindig aktiv élet folyt. aztán elhagytam az MN kötelékét ,elköltöztem és hiányzik a légkör ,de szerintem az ott élőknek mé jobban.

Előzmény: StillStar (28)
WaseK Creative Commons License 2001.02.19 0 0 40
F-15:Persze, hogy melléfogás volt mindkét oldalról, ezt eddig sem tagadta senki.Viszont az megnyugtató, hogyha nem magyar MIG-ek lettek volna ott, akkor őket is elkapták volna, ergo mégiscsak volt értelme, hogy ittvoltak, mégha(szerencsére) nem is kellett beavatkozniuk.

A gépvásárlásnál ha úgy számolnának mint ahogy gondolod, természetesen igazad lenne, de nem úgy számolnak.Egynlőre a gépvásárlás és a repülésre költhető pnűénz nem ugyanaz.Vagyis hiába modernizálnánk a MIG gépeinket olcsóbban, a megspórolt pénzt nem költhetnénk repülésre.
Pedig mennyivel jobban örülne mindenki, ha "odafent" nem sz@roznának a döntéssel, hanem eldöntötték volna gyorsan, és most nem lenne miröl beszélnünk.De sajnos ez sem igy van....

Előzmény: StillStar (39)
StillStar Creative Commons License 2001.02.19 0 0 39
F-15: ha tényleg ennyi az egész, akkor miért a felhajtás? Ez így ellentmondás. Egyébként meg a "régi szép időkben" :) hasonló esetben egy nappal korábban felemelted a telefont, megbeszélted, hogy ki mikor mit csinál, és nem volt belőle gond. Szóval az egész történet egy jó nagy melléfogásnak tűnik mindkét oldalról.

Gépvásárlás: na én is pontosan erre akartam kilyukadni. Ha mondjuk a MIG-29 felújítására költesz 20 helyett 40 (60, 80) egységet, akkor a maradék 120 (100, 80) elvileg (ismétlem elvileg!) elrepülhető lenne. Magyarország éves katonai költségvetésével összemérhető összegről beszélünk. Eltartana egy darabig, valamint sokkal komolyabb modernizációnak is alá lehetne vetni a gépeket. Tényleg hülyeség még csak megvizsgálni is a lehetőséget...

Előzmény: WaseK (38)
WaseK Creative Commons License 2001.02.19 0 0 38
StillStar
Az F-15-ös esetben az volt a nagy harci helyzet, hogy a NATO megmondta nekünk, ne nagyon repülgessünk a környéken olyan gépekkel amiken nincs meg a barát-ellenség felismerő rendszer.Mivel azért mi sem ülhetünk(nem lehetett tudni meddig tart)malmozva, gyakorolni mentek a fiuk, és igy kerültek össze az ami géppárral.A hazánk feletti katonai légiforgalmat(a magyar gépek kivételével)az AWACS gépekről irányitották, pontosan azért, hogy ne fordulhassanak elő ilyen esetek.És azért az amerikai vadászpilóták is fel voltak készitve ilyen esetekre, hogy előfordulhat olyan szövetséges gép a légtérben aminek nincs a gépén a barát-ellenség felismerő rendszer.A másik, hogy tudtommal még nem volt olyan eset, hogy vizuális azonositás nélkül(békeidőben)rakétát inditottak volna a célpontra.Pontosan egy ilyen kényes helyzetben ezt muszáj is volt megtenni.Miután az amik megközelitették a mieinket és azonositották őket, egy szárnybillegtetés esetleg egy intés a kollégának és mentek is tovább, majd beszóltak az AWACS-nak, hogy a két adott pont baráti.

A kiemelt hozzászólásomat félreértetted, de lehet, hogy én nem fogalmaztam érthetően, végülis mindegy a célját nem érte el, ezért elmagyaráznám mit is akartam irni.
A célom az volt az idézett szöveggel, hogy honnan tudhatjuk a repülési idők nem nőnek e meg a közeljövőben, akár a MIG gépekkel akár az új gépekkel.Ez csak feltételezés részemről, de sose lehet tudni, hogy valakinek a parlamentben nem jut e eszébe most pont egy ilyen határozat, bár kicsi rá az esély.Kicsiny hazánkban ilyen téren lehetetlen előre tervezni is valamit.

Előzmény: StillStar (37)
StillStar Creative Commons License 2001.02.19 0 0 37
Az F-15 által elfogott vadászok: hát a földi irányításnak és az egész rendszernek pontosan az lett volna a dolga, hogy koordináljon. Ha valaki már a telefont sem képes felemelni (Bell óta van rá lehetőség), akkor tényleg nagy baj van. Vagy nem lehet, hogy pontosan a baj kierőszakolása érdekében nem vették fel? A T. szövetségesnek meg az lenne a dolga, hogy először kérdez és csak utána lő. Megkérdőjelezem az olyan szövetséget, ahol a hátbalőnek. Mondjuk Ivánéktól el tudtam képzelni hasonlót, akkor vonjunk párhuzamot...

>>>
Az F-16-tól mi lesz jobb?Honnan tudod, hogy ha megtartanánk a MIG-eket akkor nem lenne több lehetőség a repülésre?(persze ez most csak merő feltételezés részemről, de nem tudhatjuk mit hoz a jövő és hogy döntenek a parlamentben melegedő emberek).
<<<

Ez biztosan elírás. A fórumon én verem a tamtam dobot a 29-esek felújításáért lehetőleg minél több hazai beszállítóval, MO-n, lehetőleg egy javítóbázis létrehozásával (anno PG, MIG-21, helikopterek, ...). A környéken van még belőle bőven, nekünk kellene mindet csinálni. Szóval szerintem az F-16-tól semmi nem lenne jobb, csak kitömjük pénzzel egy idegen ország gazdaságát. Bár erről is írtam pár hozzászólással lentebb. Hogy tetszik az 57 centes csavar 75 dollárért?

Előzmény: WaseK (36)
WaseK Creative Commons License 2001.02.19 0 0 36
Kedves StillStar

Elöször is egy korábbi hozzászólásodra szeretnék reagálni(ha jól emlékszem a 16-ra:)).Ott azt számolgattad, hogy egy alacsonyan érkező támadó kötelék simán lerendezheti a készültséget adó géppárt, ami Kecskemétről indul.A számitásaid jók, azokba nem is lehet hibát találni(a mi szintünkön:)), de egy apró dolgot figyelmen kivül hagytál.A légtérellenőrzés kiszúrja a köteléket, és értesiti a készültésget, de ugyanakkor megy az információ a rakétásoknak is.Vagyis ott is a rakétaütegek készenlétbe kerülnek, és talán ha olyannak itélik meg a helyzetet inditásra is sor kerülhet.Én tudom, hogy a magyar légvédelem helyzete korántsem rózsás(és most finom voltam), de azért valamennyi aktivitásra még képes.

És most a legutóbbi hozzászólásodra, hogy miért nem tudtunk a hazánk légterében száguldozó amerikai vadászokról.Nos, a gépek azért voltak itt, hogy védjék országunk légterét, továbbá a Ferihegyről felszálló AWACS gépeket(mert az F-15-ösök tulajdonképpen az ő védelmüket látták el).A földi irányitás, igenis látta az amerikai géppárt, de arról nem ők tehettek, hogy nem tudták mit csinálnak a 15-ösök.Ugyanis az a helyzet állt fennt, hogy a magyar 29-es géppárt a magyar irányitás kezelte, mig a 15-ös géppárt az AWACS-ról irányitották.Igy az fordulhatott elő, hogy az amik azt érzéketék, hogy két MIG van a légtérben, de nem ismerték a nemzetiségüket, mig a magyar irányitás látta az amikat, de nem volt beleszólásuk, hogy mit csinálnak, talán nem is tudhatták.A pilóták védelmében meg annyit, hogy szerintem teljesen természetes volt az ijedségük.Ugyanis nem lehet kellemes érzés úgy repülni, hogy a hátad mögött(napjaink)az egyik legjobb vadászgép liftez, élesitett rakétákkal és ellenséges szándékkal.A mi pilótáinknak úgy kellett viselkedniük, hogy semmilyen ellenséges szándékot ne mutassanak az amik felé, nehogy egy inditást kiprovokáljanak és ismerve amerikai barátaink multját és vérmérsékletét, ez nem kötődik annyi feltételhez mint nálunk.Véleményem szerint a világ bármely országában hasonló módon megijedtek volna a pilóták.
Az F-16-tól mi lesz jobb?Honnan tudod, hogy ha megtartanánk a MIG-eket akkor nem lenne több lehetőség a repülésre?(persze ez most csak merő feltételezés részemről, de nem tudhatjuk mit hoz a jövő és hogy döntenek a parlamentben melegedő emberek).

WaseK

StillStar Creative Commons License 2001.02.18 0 0 35
Te tényleg bele sem olvastál a "Miért szarok a MIG-ek?" topikba? Elég távol áll tőlem mások netikettel történő csesztetése, de ajánlom figyelmedbe. Ott már egyszer (meg más topikokban még sokszor) már lejátszottuk ezt a menetet.

Éppen most készülünk megrendelni egy felújítást egy olyan országtól, ahol idézem:

http://www.pogo.org/mici/products/acqrefoped.htm
>>>
Under the new practices, for example, contractors charged $76 for 57˘ screws, they inflated prices by more than 1,000 percent on a variety of parts, and billed the government $6.1 million for spare parts that were worth $1.6 million.
<<<

Bocs, ha nem hiszek abban, hogy jó üzlet. Telepítsék ide az ipart, akkor majd beszélünk róla. Ez igaz mind a 29-esek felújítására és az F-16-ra is. Szerintem egyből nem kerülne annyiba.

IFF és átlag alatti repült idők. Hát akkor kérdezd meg erről is a pilóta barátaidat. Az enyémek azt mondják, hogy a HM minden szart kitalál, hogy ne kelljen repidőre költeni, a tisztelt nagyérdemű meg benyalja kritika nélkül. Lehet dramatizálni, persze, tudom mi történt volna. Az ilyen ijedős pilóták és a szundikáló földi irányítás meg tudod mit csináljon... Nálunk szarabb gazdasági helyzetben levő szomszédos országok sem csinálták össze magukat, a kérdés arra vonatkozott, hogy mit kerestek itt az F-15-ösök, hogyan került oda az ország, hogy a saját gépeivel nem képes megvédeni magát és a szövetségesek úgy röpködnek a fejünk fölött, hogy nem is tudunk róla. Tényleg itt tartunk? Odaátról is csak legfeljebb 29-es jött volna... Ezen nem gondolkoztál? Az F-16-tól mi lesz jobb? Ha a vezetés ugyanolyan szar marad, akármit vehetünk, nem fogja megvédeni az országot. Ha kidobunk 160mrd-t, miből fognak repülni?

Előzmény: spotter (33)
StillStar Creative Commons License 2001.02.18 0 0 34
>>>
Ráadásul ugytudom, hogy a Mig-29-esek üzemeltéteséhez jelenleg is szükség van orosz szakemberekre taszáron - ami nem épp kellemes egy NATO tagország esetén.
<<<

Khmm. Remélem Kecskemétet akartál írni, bár ha jól tudom azok a szakemberek egy év után szépen hazamentek.

>>>
(Az F110-220-asok majd feleannyival beérik!),
<<<

Na erről én mást hallottam. Egy kecskeméti tag azt mondta, hogy gyakorló légiharc után "szinte literre annyit kellett belelöttyinteni, mint a 29-esbe" - gondolom túlzás, de a figurát ismerve közel lehet az igazsághoz. Persze itt még sok egyéb kérdés felmerülhet (utazni biztosan gazdaságosabban utazik), de szeretném olyannak a véleményét hallani, aki már üzemeltetett olyan hajtóművet. Apropó, akkor most milyen hajtómű lesz benne?

>>>
nem rendelkeztek NATO IFF berendezéssel
<<<

Hát ez nekem elég lámer érv a gépvásárlás mellett... Ja, és 20mrd-ból megoldható...

>>>
oroszok ugyanis az alkatrészellátást nem tudják megfelelőlen megoldani
<<<

Valaki magyarázott a "Miért szarok a MIG-ek?" topikpan (Botz - 42), hogy a németek egy koffer pénzzel olyan alkatrészt vesznek, amilyet akarnak. Ha lenne szerződésünk, akkor lenne alkatrész - de nincs. Miért is nincs?

Cifu, ha úgy érzed, hogy külföldön kell mást irtanod, menj egyedül, de ne agitálj olyanok külföldre küldéséért, aki _nem_ akar menni, nem akar harcolni. Te a falnak mész az ilyen szövegtől, én meg nem bírom a habzószájú uszítókat. A honi légvédelem szükségességével teljes mértékben egyetértek, de csak a "honi"-val.

Egyébként a "kinek volt kire szüksége" című kérdést nyugodtan tedd fel valami magasabb végzettégű katonának különös módon kihegyezve a terület stratégiai fontosságára - ugyanezt a választ fogod kapni. Egy elsüllyeszthetetlen anyahajó vagyunk, része annak a körnek, amit Oroszország köré kíván az USA vonni - gondolom érthető okokból. Régen ugyanez volt a helyzet a volt szocialista blokkal. Egyszerűen így működik a politika. Ha viszont a terület fontos nekik, akkor ebből húzzunk akkora hasznot, amekkorát csak lehet. Ígyis-úgyis ütközőzóna vagyunk, "édesítsék" meg ezt a tudatot...

Nem tudom emlékszel-e rá, de egy-két éve már szóba került ez az üzlet, akkor még 85mrd-ért. A másik topikban is feltettem a kérdést - hogy a büdös p..-ba lett ebből hirtelen 160?

Nem arról van szó, hogy egyáltalán nem kell, hanem arról, hogy ennyiért nem kell.

Előzmény: Cifu (31)
spotter Creative Commons License 2001.02.18 0 0 33
1: Azért kellett védeni, mert hadban állt a NATO (mert ez bizony az volt), és és mi nem lettünk volna képesek megvédeni a légteret, vagy ahogy jobban tetszik nem nyújtottunk volna megfelelő elrettentő erőt.
2,4: Gondolj bele mint jelent az együttműködés. Rádiózás, kommunikáció, közös mértékegység. Ezek a legalapvetőbb tolgok, és ezeket már lehet biztosítani a számunkra kínált 3-as felújítási csomaggal is. De ezen kívül még számtalan dolog tartozik ide. Csak néhányat említve: közös kiszolgálórendszer (pl.: energia és üzemanyagtöltő csatlakozói), felfüggeszthető fegyverzet, fegyvertaró sinek, légiutántöltés, üzemeltetési eljárások, észlelhetőség (pl. helyzetjelzők), kompatibilitás hiánya miatt áttelepüléskor fellépő kiszolgálórendszerk igénye, stb. . Ami viszont az egyik legfontosabb az alkatrészellátás. Oroszországból rendkívül akadozottan érkezik az alkatrész (és még finoman fejeztem ki), és ezt még a németeknek sem sikerült megváltoztatni. Ha netán a NATO egy olyan konfliktusba keveredik ami Oroszorszgnak nem tetszik, és kijelenti, hogy nem szállít alkatrészt a MIG-ekhez, akkor lőttek a Magyar Légierőnek. Egy katonai szövetség tagja nem engedheti meg magának, hogy egy a szövetséggel "nem szimpatizáló" országtól függjön!
Ahhoz, hogy ezek tükrében megvalósítható legyen az együttműködés a 20 milliárd forintnak a sokszorosára van szükség, és akkor ott tartunk, hogy azért a pénzért már használt nyugati típust vehetnénk. Azt se szabad elfelejteni, hogy a 29-esek még kb. 10 évig tarthatók üzemben, és akkor kell majd gondoskodni megfelelő váltóípusró. Akkor viszont még nem lesz megfelő árú többfeladatú vadászgép. A használt nyugati gépek esetén, egfelelő üzemidőtartalék révén ki lehet várni azt, hogy viszonylag korrekt áron hozzá lehessen jutni valódi negyedikgenerációs géphez. Pl. JSF, ami már már most exportsikernek könyvelhető el, és ez drasztikus árcsökkenéhez vezet.
3: Azt, hogy az átlagosnál is kevesebbet repültek azt nem én találtam ki, hanem a h. minisztérium vezetői nyilatkoztá. Tavaly külön engedély kellett minden egyes repüléshez, mert nem volt megfelelő az IFF. Gondolom emlékszel arra az esetre amikor két F15 szabályosan elfogott 2 légiharcgyakorlásra készülő magyar MIGet. Rossz belegondolni abba, hogy mi lett volna akkor, ha két sas néhány pillanattal később érkezik a helyszinre! A magyarok a gyakorlás kezdetén voltak, épp a légiharc előtti szétválás következett volna. Ezt az amerikaiak könnyen félrértelmezhették volna, és akkor ki tudja mi lett volna következmény? Ez sem csupán az én véleményem, hanem a magyar pilótáké! Egy csöppet ők is megijedtek! Ennek még egyszer nem szabad előfordulnia!
Előzmény: StillStar (30)
Cifu Creative Commons License 2001.02.18 0 0 32
"...Nem is nagyon hallani olasz részvételről NATO akciókban, mégis megbecsült tagjai a szervezetnek. De azért ez elég szégyelnivaló..."

????
Az öböl-háborúban a Tornado-k égtek le, de nem csak az olaszoknál, az angoloknál és a németeknél is számtalan probléma volt velük....
Mindenesetre az olaszok becsületére legyen mondva, hogy én nem tudok olyan esetről, amikor nemet mondtak volna akármilyen NATO felkérésre, nem kerestek kibúvót, és nem is vakarództak annyit, mint pl. a magyar politikusok a KFOR egységek kapcsán...

Előzmény: spotter (29)
Cifu Creative Commons License 2001.02.18 0 0 31
Na azárt álljunk már meg egy pillanatra!

A MIG-ek felújitása alapból ostobaság lenne, az oroszok ugyanis az alkatrészellátást nem tudják megfelelőlen megoldani, és ezen a téren változás nem várható (a magyar gépekből azért repképes mindössze 6-7 db, mert a többi gyakorlatilag kannibalizáció álldozata lett, a szükséges pótalkatrészeket ugyanis ezekből lettek kiszerelve), és ez nem csak minket sújt, hanem pl. a lengyel Mig-eket is. Hiába lennének felújitva, a hajtómüvek ugyanis az eddig napra került felújitási programok szerint a régiek maradnának, vagyis továbra is mértéktelenül zabálnák a kerozint (Az F110-220-asok majd feleannyival beérik!), és a "megbizhatóságuk" szintje se változna. Ráadásul ugytudom, hogy a Mig-29-esek üzemeltéteséhez jelenleg is szükség van orosz szakemberekre taszáron - ami nem épp kellemes egy NATO tagország esetén.

StillStar: Rosszul tudod, a magyar migek azért IS voltak hatóságilag a földre kényeszritve, mert azok nem rendelkeztek NATO IFF berendezéssel, vagyis a szövetséges radarkezelők SEMMILYEN módon nem tudták megkülönböztettni a magyar migeket a szerbektől, a pilóták pedig maximum vizuális azonositással.

A frizt Mig-ek egyébként nem ketyegnek olyan jól, hallani arról, hogy ott is elég müszaki probléma van velük, de célelfogási gyakorlatra megfelelnek - másra nem.

Amitől még a falnak megyek, hogy a NATO-nak nagyobb szüksége van ránk, mint nünk rájuk...
Meg, hogy nincs is nekünk szükségünk légierőre, és magyar katona ne is menjen külfödre harcolni...

A NATO egy katonai szövetség!!! De nem ám egyoldalúan, hogy ők majd megvédenek minket, amikor baj van, mi meg hátradőlünk, és élvezzük az életett!!!
Többször is jelezték a NATO nagykövetek és nyugati politikusok, hogy magyarország (és a többi kelet-erurópai ország) helyzetére való tekintettel HALADÉKOT kap arra, hogy hadseregét NATO szintre hozza fel, de ennek mintegy 10(-15) éven belül meg kell(ene) valósulnia! Ugyanis egy késsőbi ESETLEGES háborús eseményeknél jogosan elvárnák, hogy a magyar hadsereg is tevékenyen résztvegyen benne, namost erre normális sereg kell, toldozott-foldozott Mig-ekkel csak púp lennénk a hátukon.

Mindenesetre a kölcsön, meg lizingügyektől nekem is feláll a hátamon a szőr. Nem mondom, hogy olcsó dolog a gépvásárlás, de meg kell csinálni, mivel szükség van rá - mind politikailag, mind katonailag. Csak annak örülnék, ha végre erről olyan emberek döntenének, akik NEM politikusok, és NEM üzletemberek befolyása alatt vannak.

StillStar Creative Commons License 2001.02.17 0 0 30
1. Jó kérdés, hogy miért kellett őrizni a légterünket olyan nagyon. Egyébként nem szakadtak bele, legalábbis még nem reklamáltak.

2. Azt még soha senki sem bizonyítota be, hogy a MIG-29 a megfelelő átalakítás után nem képes együttműködni a NATO-val. Innen próbálj meg elindulni. Jelentkező van rá bőven. Ki mondta, hogy a felújítás után nem lesz kompatibilis? Milyen felújításról beszélt? Mi volt az ő jól felfogott kis anyagi érdeke? A Fritzeknél még mindig repülnek. Az, hogy mire használják egy másik dolog, de teljesen jól ketyegnek...

3. A magyar hajózók nem a délszláv válság miatt repültek keveset, hanem mert állítólag nem volt rá pénz. Ne keverjük a szezont a fazonnal.

4. Ha a MIG-eket fel lehet újítani olcsóbban, mint 160mrd és ha van 160mrd-unk a légierőre, akkor ez egész egy óriási panama. Ebből adódóan fölösleges az F-16 megvásárlása, inlább a felelősök megkeresésére kellene koncentrálni.

Előzmény: spotter (29)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!