Üdv. Én nagyon régen használtam elég sokat, nagyon jó volt , de ha a téli használat is szempont ahhoz nagyon sűrű. Én őszintén azt sem tudtam hogy ezt még gyártják, még annyi hogy azért szerintem is jobbak a MOL-os olajak mint az Agip, nemhiába drágább.
Helló! Nekünk van egy, ugyan ez a 2000-res kiadás, kék színben. Mi már a 3. gazdája vagyunk, nem sokat megy nálunk, de eddig még nagy baja nem volt. Mi mondjuk nagy gépeket nem húzunk vele, 320-as tárgyát próbáltuk annó, de nem igazán tetszett neki, inkább könnyű munkákban használjuk, pótkocsizás, vetés, hengerezés rendsodrás stb. én maximálisan megvagyok vele elégedve és nagyon szeretem, csak mehetnék már vele dolgozni megint.
Ezt nem ismerem, ilyent sosem használtunk.. Mondjuk én maradnék a 15W-40-es viszkozítású olajoknál, még régi mtz-nél is.. persze mindenkinek szíve joga mit használ, ez csak saját vélemény.. Eddig csakis az előbb leírt típust használtuk, és most újabban még a Shell Rimula R4 jött képbe.. De még erről sem tudok sok mindent mondani, mert új.
Olajos témához hozzászólnék ha lehet... Én csakis a Mol Dynamic Transit 15w-40 olajat ajánlok mindenkinek.. Sok típusú mtz-be használom(juk) és nem egy olyan van ami bőven 10 ezer motoróra felett jár és még a motor bontatlan. És szerintem az ára sem olyan veszélyes, de a motor mindenképp meghálálja!
Én ugyanolyan olajakat hasonlítottam össze. Az itthoni Agip Sigma 50 (pár éve vettem egy kishordósat), és a most kapható Eni Sigma monograde 50 olajat. Utóbbi teljesen más, mint a régebbi hordós.
nevemre kattintasz ott a magamról részben van 2 link az egyik a youtube-os lejátszási listám és ott a videóban látszik hogyan dolgozik a talajmaró tavasszal maróztam. 2 link van a másik a gépkönyves...
Na akkor cross kolléga hsz.-ében meg is kaptad a választ ha nekem nem hiszel. És most én nem is azt írtam hogy az agip, vagy eni a legjobb olaj ,mert biztos hogy nem az, inkább csak a kedvező ára miatt kedvelik.
Én ilyet használok, csak télen egy kicsit sűrű de megszoktam melegíteni az ha nagyon lehűl az idő.
OMV Panzeröl CD SAE 25W-50Többfokozatú motorolaj erősen igény-bevett szívó és feltöltős dízelmotorokhoz. Kiválókopás és korrózió elleni védelmet biztosít.Különösen alkalmas fokozott olajfogyasztásesetén, valamint katonai járművekhez.
Ma voltam kgst piacon Nyír1-en és az ukránoknál néztem a hajtóművet. 2:1-be volt csak. Jövőhét szombatra hoznak 1:1-be hajtót. Aki nyír1-en csinál talajmarót az is tőle hordja.
Gondolom hasonló viszkozitású olajakat hasonlítotok össze? Mert az eni performance e3, e7 mindkettő 15w-40-es, egy 50-es agip-nál egyértelműen hígabb.
A másik dolog, hogy egy gyengébb minőségű olajnak ha rossz az oxidációs ellenállása, akkor a használat során besűrűsödhet. Ez sem jó dolog. A korom és szennyeződések is sűrítik az olajat, tehát egy viszonylag új olajat sem érdemes összehasonlítani egy csereérett olajjal.
Gepesz35 ha tényleg performance e7 volt az olajos flakonban -és nem valami hamis akármi-, akkor annál jobb nem igen kell egy mtz-be, sőt inkább túlzás ilyet használni. Nem bemondásra írják rá a specifikációkat, azokat bevizsgálásra adják csak meg az olajoknak, akár eni, akár agip, akár castrol. Pl az acea e7 egy igen komoly specifikáció, kifejezetten viszkozitás stabil, oxidáció és nyírás ellenálló olaj. Mérföldekkel többet tud, mint egy mol standard diesel amit itt lent említettek, vagy egy mdc 40-es egyfokozatú olaj a maga api cb előírásával -ami kb 1950-60-as évekbeli specifikáció-.
Ezekben az ősrégi api cb, cc, cd olajokban alig van valami adalék, detergens diszpergens kopásgátló adalék stb.
Épp ezért nem képesek oldatban tartani a szennyeződéseket, és eljuttatni a szűrőbe. Ehellyett a motorban rakódik le mindenhol a kotu. Ezért van sokkal több retek a szűrőben a performance e7 után, mert amit az előző gyenge olajok bennehagytak rengeteg kotut a motorban, azt most az e7 oldja fel és szállítja a szűrőbe. Kopásgátló adalék is sokkal több van egy acea e3, e5, e7 (api cg-4, ch-4, ci-4) olajban, mint ezekben a régi olajokban. Ha valakit érdekel, elég csak felmenni a mol oldadalára és az olajok termék és biztonsági adatlapját átböngészni. Pl a legfontosabb kopásgátló adalék a cink ditiofoszfát (ZDDP). Érdemes összehasonlítani, egy 20w-40 standard dieselben van max 0.7%, egy acea e7 + api ci-4 15w-40 dynamic transitban meg 1.6%. Több mint duplája.
Vagy elég csak megnézni a sav semlegesítési képességét (TBN) mondjuk egy MOL Standard S 40-nek 3.5, a
Igazából akkor forog rendesen ha bemelegszik az olaj, de azt nem is a főcsatornában lévő nyomás forgatja hanem a bizti szeleppel határolt nyomás ami 6,5-7,5 barnak kellene lenni. Úgy tudod meghallgatni hogy forog-e ,hogy melegen magasabb fordulatról állítod le olyan 1200- től fölfelé, akkor egyértelműen hallani kell.
eddig nem figyeltem a centrifugális szűrőt h búg-e miután leállítom a motort, de én még 1x sem hallottam búgást... mikor olajat cseréltem tavasszal volt benne egy minimális kosz. könyv szerint raktam össze, de úgy volt alapból :D egész napos meló után sem hallottam h búgna, pedig melegen 2,5 az olajnyomás. Vajon forog rendesen? vagy ezt hogy lehet kideríteni, hogy végzi-e a dolgát?
1:1, 540-es fordulattal hagymaföldet vág és a magas fordulat miatt könnyebben simábban pattogás rángatás nélkül viszi 2-ban Rokonoknak lassabb áttételű és nem dolgozik olyan szépen.
Üdv. De ezt hiába mondjátok hogy tele van a centr. szűrő trutyival, az nem föltétlen baj, Az olajnak az is többek közt az egyik fő feladata hogy a kormot koszt stb összegyűjtse, a szűrő pedig leválssza, ha ezt az olaj nem tenné szépen megrakodna a gyűrűhorony annak pedig tudjátok mi a következménye, gyűrűbeszorulás- törés.
én ahogy megvettem egyből be is raktuk semmit nem vizsgáltattunk. beindítottuk a gépet és ha már nem alapjáraton megy a gép hanem nagyon pici gázt adok neki egyből visszalöki a kart. viszont alapjáraton valamiért nem löki vissza gondolom nem tud elég nyomást felépíteni a szivattyú h elérje azt a nyomást h visszalökje.