Keresés

Részletes keresés

Gokartos Creative Commons License 2014.02.09 0 0 82927

Üdv!Én ezt szoktam hajtani alkalom adtán! 3fejes Vogel ekével fél6.-ban szántottam hektáronkénti 18-20literes fogyasztással!

Előzmény: Pisti82.1 (82924)
Gokartos Creative Commons License 2014.02.09 0 0 82926

Köszi!Gondolom ezek újak nem!?

Előzmény: Szaby27 (82920)
ferri72 Creative Commons License 2014.02.09 0 0 82925

Üdv. Én nagyon régen használtam elég sokat, nagyon jó volt , de ha a téli használat is szempont ahhoz nagyon sűrű. Én őszintén azt sem tudtam hogy ezt még gyártják, még annyi hogy azért szerintem is jobbak a MOL-os olajak mint az Agip, nemhiába drágább.

Előzmény: Józsi73 (82917)
Pisti82.1 Creative Commons License 2014.02.09 0 0 82924

Helló! Nekünk van egy, ugyan ez a 2000-res kiadás, kék színben. Mi már a 3. gazdája vagyunk, nem sokat megy nálunk, de eddig még nagy baja nem volt. Mi mondjuk nagy gépeket nem húzunk vele, 320-as tárgyát próbáltuk annó, de nem igazán tetszett neki, inkább könnyű munkákban használjuk, pótkocsizás, vetés, hengerezés rendsodrás stb. én maximálisan megvagyok vele elégedve és nagyon szeretem, csak mehetnék már vele dolgozni megint.

Előzmény: Gokartos (82895)
defamatus venenator Creative Commons License 2014.02.09 0 0 82923

Azok a játék Dolmarok szart sem érnek :-)))))))

Az az újfajta Homelite pedig,egy giccses, silány, vásári mutatvány ! :-)

 

Ha mindenképpen bárkacs kategóriát akarsz,akkor inkább egy ilyet...

http://shopping-all.hu/oleo-mac-gs-410-cx-benzinmotoros-lancfuresz_p132635.html?utm_source=olcsobbat.hu

 

Ez se egy nagy szám,de legalább használható ! könnyű és viszonylag erős..

Előzmény: Gyalogakác (82921)
té.bé Creative Commons License 2014.02.09 0 0 82922

Nehogymár párezer forinton muljon hogy rendeset veszel vagy ilyet.

Nekem az MS170 4éve bírja az igénybevételt, vagy 30liter benzint elégettem vele.

Legszürő betétet cseréltem csak, meg láncot.

Ésmég katalizátora is van.

Helyi favágóbanda is használ ilyet, a nagyok mellett.

Előzmény: Gyalogakác (82921)
Gyalogakác Creative Commons License 2014.02.09 0 0 82921
Szaby27 Creative Commons License 2014.02.09 0 0 82920

Tegnap 15ezertől-33ezerig volt hajtómű mérettől függően. Ami szárzúzónak jó az olyan 22ezer körül van. A 33ezer forintos T hajtómű már kétemberes. :)

Előzmény: Gokartos (82919)
Gokartos Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82919
Üdv!Szabadna tudnom mennyibe kerül a hajtómű?Mi meg szárzúzót szeretnénk csinálni és ahoz knllene valami jó elfogadható áron!
Előzmény: Szaby27 (82910)
Ntomi2 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82918

Ezt nem ismerem, ilyent sosem használtunk.. Mondjuk én maradnék a 15W-40-es viszkozítású olajoknál, még régi mtz-nél is.. persze mindenkinek szíve joga mit használ, ez csak saját vélemény.. Eddig csakis az előbb leírt típust használtuk, és most újabban még a Shell Rimula R4 jött képbe.. De még erről sem tudok sok mindent mondani, mert új. 

Előzmény: Józsi73 (82917)
Józsi73 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82917

A Mol Botond 20W-50-ről mi a vélemény?

Előzmény: Ntomi2 (82916)
Ntomi2 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82916

Sziasztok!

 

Olajos témához hozzászólnék ha lehet... Én csakis a Mol Dynamic Transit 15w-40 olajat ajánlok mindenkinek.. Sok típusú mtz-be használom(juk) és nem egy olyan van ami bőven 10 ezer motoróra felett jár és még a motor bontatlan. És szerintem az ára sem olyan veszélyes, de a motor mindenképp meghálálja! 

Józsi73 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82915

Én ugyanolyan olajakat hasonlítottam össze. Az itthoni Agip Sigma 50 (pár éve vettem egy kishordósat), és a most kapható Eni Sigma monograde 50 olajat. Utóbbi teljesen más, mint a régebbi hordós.

Előzmény: cross_183 (82909)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82914

nevemre kattintasz ott a magamról részben van 2 link az egyik a youtube-os lejátszási listám és ott a videóban látszik hogyan dolgozik a talajmaró tavasszal maróztam.
2 link van a másik a gépkönyves... 

Előzmény: Szaby27 (82910)
ferri72 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82913

Na akkor cross kolléga hsz.-ében meg is kaptad a választ ha nekem nem hiszel. És most én nem is azt írtam hogy az agip, vagy eni a legjobb olaj ,mert biztos hogy nem az, inkább csak a kedvező ára miatt kedvelik.

Előzmény: Törölt nick (82911)
imre92 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82912

Üdv.

 

Én ilyet használok, csak télen egy kicsit sűrű de megszoktam melegíteni az ha nagyon lehűl az idő.

 

OMV Panzeröl CD SAE 25W-50Többfokozatú motorolaj erősen igény-bevett
szívó és feltöltős dízelmotorokhoz. Kiválókopás és korrózió elleni védelmet biztosít.Különösen alkalmas fokozott olajfogyasztásesetén, valamint katonai járművekhez. 

Előzmény: Gyalogakác (82874)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82911

Én ezt mind megértem csak akkor az agip olajnál ez miért nem volt ?

Azért 8-10 mtz ben ugyan az a tünet amiben eni olaj van . 

Ahol másik fajta ott ez nincs.

Ez akkor sem normális dolog hogy ennyi trutyi legyen benne.

 

 

Előzmény: ferri72 (82904)
Szaby27 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82910

Köszi!

 

Ma voltam  kgst piacon Nyír1-en és az ukránoknál néztem a hajtóművet. 2:1-be volt csak. Jövőhét szombatra hoznak 1:1-be hajtót.  Aki nyír1-en csinál talajmarót az is tőle hordja.

Előzmény: dagadtmadar (82905)
cross_183 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82909

Gondolom hasonló viszkozitású olajakat hasonlítotok össze? Mert az eni performance e3, e7 mindkettő 15w-40-es, egy 50-es agip-nál egyértelműen hígabb.

A másik dolog, hogy egy gyengébb minőségű olajnak ha rossz az oxidációs ellenállása, akkor a használat során besűrűsödhet. Ez sem jó dolog. A korom és szennyeződések is sűrítik az olajat, tehát egy viszonylag új olajat sem érdemes összehasonlítani egy csereérett olajjal.

 

Gepesz35 ha tényleg performance e7 volt az olajos flakonban -és nem valami hamis akármi-, akkor annál jobb nem igen kell egy mtz-be, sőt inkább túlzás ilyet használni.  Nem bemondásra írják rá a specifikációkat, azokat bevizsgálásra adják csak meg az olajoknak, akár eni, akár agip, akár castrol. Pl az acea e7 egy igen komoly specifikáció, kifejezetten viszkozitás stabil, oxidáció és nyírás ellenálló olaj.  Mérföldekkel többet tud, mint egy mol standard diesel amit itt lent említettek,  vagy egy mdc 40-es egyfokozatú olaj a maga api cb előírásával -ami kb 1950-60-as évekbeli specifikáció-. 

Ezekben az ősrégi api cb, cc, cd olajokban alig van valami adalék, detergens diszpergens kopásgátló adalék stb.

Épp ezért nem képesek oldatban tartani a szennyeződéseket, és eljuttatni a szűrőbe. Ehellyett a motorban rakódik le mindenhol a kotu. Ezért van sokkal több retek a szűrőben a performance e7 után, mert amit az előző gyenge olajok bennehagytak rengeteg kotut a motorban, azt most az e7 oldja fel és szállítja a szűrőbe.  Kopásgátló adalék is sokkal több van egy acea e3, e5, e7 (api cg-4, ch-4, ci-4) olajban, mint ezekben a régi olajokban. Ha valakit érdekel, elég csak felmenni a mol oldadalára és az olajok termék és biztonsági adatlapját átböngészni. Pl a legfontosabb kopásgátló adalék a cink ditiofoszfát (ZDDP). Érdemes összehasonlítani, egy 20w-40 standard dieselben van max 0.7%, egy acea e7 + api ci-4 15w-40 dynamic transitban meg 1.6%. Több mint duplája.

Vagy elég csak megnézni a sav semlegesítési képességét (TBN) mondjuk egy MOL Standard S 40-nek 3.5, a

15w-40 dynamic transitnak meg 10.5. 

 

 

 

 

 

 

dagadtmadar Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82908

Rendben legközelebb munka után ráhallgatok.
Köszönöm.

Előzmény: ferri72 (82907)
ferri72 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82907

Igazából akkor forog rendesen ha bemelegszik az olaj, de azt nem is a főcsatornában lévő nyomás forgatja hanem  a bizti szeleppel határolt nyomás ami 6,5-7,5 barnak kellene lenni. Úgy tudod meghallgatni hogy forog-e ,hogy melegen magasabb fordulatról állítod le olyan 1200- től fölfelé, akkor egyértelműen hallani kell.

Előzmény: dagadtmadar (82906)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82906

eddig nem figyeltem a centrifugális szűrőt h búg-e miután leállítom a motort, de én még 1x sem hallottam búgást...
mikor olajat cseréltem tavasszal volt benne egy minimális kosz. könyv szerint raktam össze, de úgy volt alapból :D
egész napos meló után sem hallottam h búgna, pedig melegen 2,5 az olajnyomás.
Vajon forog rendesen? vagy ezt hogy lehet kideríteni, hogy végzi-e a dolgát?

Előzmény: ferri72 (82904)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82905

1:1, 540-es fordulattal hagymaföldet vág és a magas fordulat miatt könnyebben simábban pattogás rángatás nélkül viszi 2-ban
Rokonoknak lassabb áttételű és nem dolgozik olyan szépen.

Előzmény: Szaby27 (82903)
ferri72 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82904

Üdv. De ezt hiába mondjátok hogy tele van a centr. szűrő trutyival, az nem föltétlen baj, Az olajnak az is többek közt az egyik fő feladata hogy a kormot koszt stb összegyűjtse, a szűrő pedig leválssza, ha ezt az olaj nem tenné szépen megrakodna a gyűrűhorony annak pedig tudjátok mi a következménye, gyűrűbeszorulás- törés.

Előzmény: Törölt nick (82902)
Szaby27 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82903

Üdv!

Az oldalazó talajmaró nektek milyen áttételű hajtómű van? 1:1 vagy 2:1-be lassítva?

Előzmény: dagadtmadar (82901)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82902

Ezt mondtam én is pár hónapja itt hogy amióta eni lett nagyon ramaty.

Melóhelyen tele van a centri szűrő trutyival meg kátránnyal. Régen simán ronggyal kitudtam törölni.

Amúgy még a Bp motor olajnak van fúra illata.

 

Előzmény: Józsi73 (82882)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82901

én ahogy megvettem egyből be is raktuk semmit nem vizsgáltattunk.
beindítottuk a gépet és ha már nem alapjáraton megy a gép hanem nagyon pici gázt adok neki egyből visszalöki a kart.
viszont alapjáraton valamiért nem löki vissza gondolom nem tud elég nyomást felépíteni a szivattyú h elérje azt a nyomást h visszalökje.


Előzmény: Luki1980 (82899)
Gepesz35 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82900

Nem,az olajat inkább inditáskor nehezebben kapja fel meleg motornál is tovább világit a piroslámpa.

Előzmény: ferri72 (82892)
Luki1980 Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82899

köszönöm a választ ezekkel a gyári tömbökkel szokot lenni probléma mert a szaki aki a bevizsgálást csinálja hétfőn érne rá vagy érdemes várni rá ??

Előzmény: dagadtmadar (82898)
dagadtmadar Creative Commons License 2014.02.08 0 0 82898

a jobb oldalon lévő kis menetes lyukra gondolsz akkor az lesz.

Előzmény: Luki1980 (82897)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!