Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.09.12 0 0 30083

No, ilyet láttatok-é már?
https://goo.gl/maps/8qKGwha8TWdDK1tF9

A kerékpár átvezetésen egy záróvonal húzza át a számításokat.

A konkrét felfestés esetén mi lehet a szabályos (kresznáci) megoldás?
És mi lenne a helyes felfestés?

phillipo654 Creative Commons License 2021.09.01 0 0 30082

Köszönöm a kifejtést!

 

Hát igen gondoltam h sok faktoros ez. De ennyire :)

Előzmény: ÁsítóSárkány (30080)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.30 0 0 30081

bocs, 4. helyett 3. következetesen

Előzmény: ÁsítóSárkány (30080)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.30 0 0 30080

Nem is mindig ilyen egyértelmű, hogy messze van még vagy nem.

 

Néha elég egy telekről kivágódó, kicsit későn szirénát bekapcsoló mentő is az ilyen helyzet kialakulásához. És akkor ráadásul akkor emberünk szabályosan hajtott be, mert várhatóan átért volna... láttam már ilyet is.

 

Szóval az elviekben egyetértünk. Kérdés, hogy a gyakorlatban a bennragadt jármű vezetője érszreveszi-e hogy a forgalom iránya változott a kereszteződésben, és ha igen, mikor; és mennyire képes felmérni a járműve lényeges terelővonalhoz viszonyított helyzetét. Mondjuk úgy, hogy sok a lehetséges hibaforrás.

 

Mindenesetre tötyörgés esetén már rég látszódni kell, mire 1 beér a kereszteződésbe...
Szóval, csatt esetén a kinek merre áll az orra és a sebességek igen lényegesek.

Elvileg az 1-nek elsőbbsége van, és a 4. nem kezdhet olyan mozgásba, amivel hirtelen sebesség- vagy irányváltásra kényszerítené 1-et. De ha 4. már rég ott van, akkor az 1-nek számítania kell rá.

Ha lendületből tötymörög gyökketővel tovább, az a nehéz ügy, de szerintem ez nem az a helyzet, ahol az elsőbbség kierőszakolásának lenne értelme bárki részéről...

 

Előzmény: phillipo654 (30079)
phillipo654 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 30079

Igen, de mondjuk az első 2 elnézett jobbra, hogy" messze van még" . A 3. meg nem.

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (30078)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.27 0 0 30078

Nem egészen értelek... 4,3 és 2 együtt ragadtak be a kereszteződésbe?

Előzmény: phillipo654 (30077)
phillipo654 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 30077

Vajon védekezhet-e 3-as azzal hogy 4-es és 2-es elötte elindult? (természetesen 4-es elött több autó is van..)
és hogy ebből kiindulva a jobbról érkezőnek ezt észlelnie kellett volna? Amúgy jogosan.  Itt hozzátenném hogy a 4-es és 2-es lámpája előbb vált zöldre a balra nagy íves Maros utcába tehát ök is joggal feltételezik hogy nincs keresztező forgalom

 

ne érts félre a felesleges szörszáll hasogatásért, csupán a mögöttes "pszihológia " érdekel de ebben az esetben a terelővonal lenne szerintem is a mérvadó

 

Amúgy pont ezek miatt van fedélzeti kamerám, az elég objektív :)

 

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (30076)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.27 0 0 30076

A helyzet at, hogy baromira nem mindegy sem az, hogy pontosan hol van a 2-es, meg az sem, hogy mekkora járgány az 1-es, és végeredményben az, hogy mikortól lóg bele a 2-es az 1-es haladási sávjába. Nem egyszerű elbíráklni az afféle vitákat, hogy "de már benn voltam a haladási sávodban mire neked zöld lett a lámpa" "de nem voltál benn".

A sebesség megfelelő megválasztása azért kulcs az ilyen helyzetekben, mert az tudja garantálni, hogy ütközés ne legyen a határeseteknél.

 

Amúgy meg felfoghatjuk a lámpát úgy, hogy azt változtatja, a kereszteződésben épp melyik út és melyik terelővonalak a relevánsak. Így a már bent lévő jármű esetében lényegében elsőbbségadási kötelezettségről beszélhetünk pl. terelővonal átlépés kapcsán -- ott meg az a szabály, hogy hirtelen sebesség- vagy irányváltásra nem kényszerítheted a másikat.

Lámpás kereszteződésnél beragadt autónak elvileg nem kellene ott lennie, de ha úgy érkezel a kereszteződésbe, hogy már látod, akkor ő olyan akadály, amire az adott körülmények között számítani kell...

Előzmény: phillipo654 (30075)
phillipo654 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 30075

 

 

Köszönöm!

 

az alap tézisek megvoltak( akkor szabad behajtani , megfelelő sebesség....)

 

de az 50-50% gondoltam én is korrektebbnek, bár én ha beszorulnék nem érzem azt h én mehetnék mikor zöldre vált, hiszen én hibámból alakult ki a helyzet ugyebár :)

 

a praktikusság elvén ha úgy van mehetnék én de  mivel nem foglalom be az 1 es haladási sávját úgy gondolom hogy ilyenkor lapítani "illene". Majd türelmesen kivárni az ő zöldjük végét.

Bár a mögöttem álló jármű biztos másképp látná a helyzetet.

Előzmény: ÁsítóSárkány (30073)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.27 0 0 30074

(feltételezve, hogy nem egy tötymörgő 2-esbe csapódik nagy tempóbal érkezve az 1-es, mert az az 1 irányába tolhatja a felelősségmegosztást)

Előzmény: ÁsítóSárkány (30073)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.27 0 0 30073

Első körben a 9. § (7) bekezdése vonatkozik ide (akkor szabad behajtani a kereszteződésbe, ha váratóan el is tutod hagyni, szóval ha lehet, ne alakuljon ki ilyen helyzet.

Ha már kialakult, akkor a 26. § (4), sebesség megfelelő megválasztása, az olyan akadályok kapcsán, amelyekre az adott körülmények között számítani kell.

Baleset esetén szerintem a 50-50 korrekt...

Előzmény: phillipo654 (30070)
phillipo654 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 30072

Előzmény: phillipo654 (30071)
phillipo654 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 30071

már el is felejtettem hogy kell...

Előzmény: phillipo654 (30070)
phillipo654 Creative Commons License 2021.08.27 0 0 30070

Sziasztok!

 

 

Jó rég nem jártam itt szégyellem is magam ezért :D

 

Lehet téma volt, a bregaadt atuók a kereszteződéseben:

 

ha az 1 es autó zöldet kap a 2-es pozición ha lenne autó az miért abszolút biztos benne hogy mehet?

 

azt látom hogy ezt mindenki másképp kezeli, tehát 1 es megindul 2 es egyértelmüen (ráutalóan beengedi)

de van hogy az 1-es a sárga csikozáson megáll  hogy "elengedje a kettes.

 

 

Én azt gondolnám, hogy ha nekem van zöld jelzésem és az adott terelő sávban nincs akadályom gond nélkül mehetek.

Természetesen mindig ovatosan /elözékenyen megyek de jó lenne valami konkrét jogszabály erre.

 

és remélem nem valami iratlan szabály vonatkozik erre :)

 

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.16 0 0 30069

A közúti jelzési egyezmény kapcsán a tábla kihelyezhető kereszteződés után is, előtt is. A jelentése a további kereszteződésekre főűtvonalról letérésig vagy "elsőbbség vége" tábláig (a jelzéskép azonos a KRESZ főúvonal vége tábláig) mindkét esetben ugyanaz.

Előzmény: Mr Reacher (30063)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.16 0 0 30068

A 12 éven aluliak kerékpározási tilalma magyar szabály. Honnan tudod, hogy Makarskán is van ilyen tilalom?

Előzmény: Mr Reacher (30063)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.16 0 0 30067

Teljesen egyértelmű, tömör, és publikus fórumon vagyunk.

Jó lenne, ha a tartalmi részhez is hozzászólnál.

Előzmény: Törölt nick (30066)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.13 -2 0 30066

Attól az még trógerkodás. De ha nektek az a szint, akkor maradjatok azon.

Előzmény: ÁsítóSárkány (30065)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.13 0 0 30065

Tudod, a kép azért találó, mert illik a cikkre és a 8 cikket tartalmazó egész dobozra is :)

Előzmény: Törölt nick (30060)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.08.13 0 0 30064

Én is hagy védjem már meg ÁsítóSárkány topiktársunkat. Bár sokat vitázunk/szócsatázunk, Ő itt az egyik legfelkészültebb, legdecensebb úriember. Semmiképp nem érzem helyénvalónak a "le-trógerezését". Valóban, néha jól esik rövidíteni, mert oly hosszúak tudnak lenni a magyar összetett szavak/ - kifejezések.

Előzmény: Törölt nick (30060)
Mr Reacher Creative Commons License 2021.08.13 0 0 30063

A főútvonal és a védett út nem rokon értelmű szavak. A főúthoz külön következmények is tartoznak. A 12 éves kor alatti kerékpározás nem oly fontos, de elsőbbséget is szabályoz. Nem kell számítanod arra, hogy rajta haladva elsőbbséget kellene adnod bárkinek is. Bárhogy is néz ki, útkereszteződésnek minősül, vagy sem, a csatlakozó út macisajt nélkül sem kap jobbkezes elsőbbséget.

Előzmény: ÁsítóSárkány (30055)
Byk001 Creative Commons License 2021.08.13 -1 2 30062

Megszoktuk a macisajtozást. Mindenki tudja, miről van szó (mint amikor zebrázunk a gyalogos-átkelőhelyezés helyett), és segít elkerülni a szóismétléseket (plusz rövidebb is).

Előzmény: Törölt nick (30060)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.13 0 0 30061

Ha az alárendelt útról felkanyarodsz a főútra, a lenti képen nincs kitáblázva, hogy az ott egy főút. Nem tudhatod. Az nem látszik a képről, hogy van-e valami jelzése az alárendelt út felől és az hogyan történik.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (30057)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.13 -1 0 30060

Ne legyél már annyira tróger hogy ezen a topicon macisajtozol.

Előzmény: ÁsítóSárkány (30055)
Byk001 Creative Commons License 2021.08.13 0 1 30059

A főút nem szűnik meg, nincs főútvonal vége tábla. A sáv pedig nem kanyarodik (ha szarkasztikus akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy az autó kanyarodik), hanem ott, ahol a megállás helyét jelző vonal van, véget ér.

Az pedig, hogy hol helyezték el a táblát, teljesen lényegtelen. Mi van, ha a magyar táblázás szerint mész egy kétszer kétsávos úton, aminek a belső sávja balra kanyarodó sáv lesz a tábla utáni kereszteződésnél. Ott is azt gondolja valaki, hogy ő továbbra is főútvonalon halad? Vagy ha nincs is kanyarodó sáv, akkor is azt gondolja, hogy ő elhaladt a tábla mellett, akkor már mindig főútvonalon fog haladni?

 

És még egyszer a makarskai kereszteződésről: mind az utak vonalvezetése, mind a felfestések, mind a táblázás elég egyértelműen tudatja mégy egy Forrest Gump értelmi képességeivel rendelkező járművezető részére is, hogy melyik az egyenes irány, és melyik a kanyarodó. Aki ezt nem veszi figyelembe, annak vagy az intelligenciája túl alacsony, vagy az egója túl nagy ahhoz, hogy járművet vezethessen. És még egy gondolat: gondolom, a balra (Makarska felé) kanyarodók, gondolom, megadják az elsőbbséget a Split felől érkező, és egyenesen továbbhaladók számára, mert ha nem így lenne, akkor sok baleset lenne ebben a kereszteződésben, így a forgalmi rendet már rég átalakították volna. Viszont, ha az egyenesen haladónak megadja az elsőbbséget, akkor nem gondolhatja azt, hogy ő a főútvonalon halad tovább. Ebből is az jön le nekem, hogy a helyzet egyértelmű, csak az adott autósod volt tahó, vagy jött olyan helyről, ahol mások a kanyarodási szabályok (ha van olyan, ahol a balra kanyarodónak van elsőbbsége a kis ívben jobbra kanyarodóval szemben, hogy ne ragadjon keresztben az úton).

Előzmény: Hattori Hanzo69 (30049)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.08.12 0 0 30058

Az utóbbi időben figyelem, és itthon is láttam a kereszteződésben (pont előtte) kihelyezett Főútvonal táblát. Igen ám, de csak olyanban, ahol nem volt lekanyarodó sáv. Lehet, hogy ezt a problémát valakik már előttünk átgondolták.

 

Persze lehet hogy majd hoz valaki kivételeket.

Előzmény: ÁsítóSárkány (30056)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2021.08.12 0 0 30057

Szerintük ez mindaddig nem fontos, amíg nem érsz el egy kereszteződéshez. Szerintem meg addig is fontos. Pl., hogy mivel közlekedhetsz ott egyáltalán, stb.

Ráadásul, ahogyan a szlovák írja, rászoktatják őket, hogy a kereszteződésbe berongyolva, ( mintegy reciprok elsőbbségadás kötelező táblára ránézve) megállapítják, hogy mehetnek nyugodtan. De legalább ők megmutatják hogy ezt kikre (melyik sávra) értik...

Előzmény: Törölt nick (30051)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.12 0 0 30056

Mind a magyar mind a szlovák logika a Közúti Jelzési Egyezmény  logikájának kell megfeleljen (ld. a kihirdető 2004. évi XCI. törvényt):

"Sign B,3, „PRIORITY ROAD”, shall be used to notify users of a road that, at intersections of that road with other roads, the drivers of vehicles moving along or coming from such other roads are required to give way to vehicles moving along that road. This sign may be set up at the beginning of the road and repeated after each intersection; it may also be set up before or at the intersection. Where sign B,3 has been set up on a road, sign B,4, „END OF PRIORITY”, shall be placed at the approach to the point where the road ceases to have priority over other roads. Sign B,4 may be repeated one or more times in advance of the point where the priority ends; the sign or signs set up in advance of that point shall then bear an additional panel H,1 of Annex 1, section H.

 

A törvény által kihirdetett magyar fordításban:
"7. A B,3 „ELSŐBBSÉGGEL RENDELKEZŐ ÚT” jelzőtáblát arra kell alkalmazni, hogy az út használóinak jelezzék, hogy az említett útnak másik úttal való kereszteződésénél a másik úton közlekedő vagy a másik útról érkező járművek vezetői kötelesek elsőbbséget adni az ezen az úton közlekedő járművek részére. Ezt a jelzőtáblát el szabad helyezni az út kezdeténél, és meg szabad ismételni minden útkereszteződés után; el szabad azt helyezni az útkereszteződés előtt vagy az útkereszteződésnél is. Ha a B,3 jelzőtáblát az úton elhelyezték, a B,4 „AZ ELSŐBBSÉG VÉGE” jelzőtáblát el kell helyezni annak a pontnak a közelében, ahol az útnak a többi úttal szembeni elsőbbsége megszűnik. A B,4 jelzőtáblát egy vagy több alkalommal meg szabad ismételni az előtt a pont előtt, ahol az elsőbbség megszűnik; az említett pont előtt elhelyezett jelzőtáblát vagy jelzőtáblákat el kell látni az 1. Melléklet H fejezetében leírt H,1 kiegészítő táblával."

 

Előzmény: Hattori Hanzo69 (30050)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.12 0 0 30055

Ilyen helyeken valószínúleg a következő (vagy a következő komolyabb) kereszteződés előtt elhelyezett főútvonal táblából.

Amikor meg rákanyarodsz, akkor a macisajtból annyit tudsz, hogy az a védett út a kereszteződésben.

Előzmény: Törölt nick (30051)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.12 0 0 30054

A Közúti Jelzési Egyezmény szerint az Elsőbbséggel rendelkező út (Priority Road) táblát (aminek a táblaképe azonos a KRESZ főútvonal táblájával, tehát szinonímák) a kereszteződések előtt vagy után is el szabad helyezni. A tábla jelentése minden esetben ugyanaz.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (30046)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!