Biztos, hogy nem a lányommal talákozott a feleséged, mert ők Fóton élnek. Egyébként Wekerlén nem nehéz eltévedni. Azt szoktuk ajánlani a hozzánk látogatóknak, hogy csak teli tankkal lépjék át Wekerle határát.
Több dolog is tudja a koppanást a futóműben. Lehet lengőkar-szilent (esetleg a gömbfej, de ez nem jellemző), lehet a stabilizátor rúd szilentje, lehet a kutyacsont, vagy akár a toronycsapágy is. Ezeket elég gyorsan ki tudja szűrni egy szerelő. Gyakran megesik azonban, hogy ezek egy jó része ráadásul egyszerre fárad el. Amúgy egyik sem volna túl nagy ügy önmagában, de a futóműbe csak jó minőségű alkatrészt tegyél mindenképp.
A múltkor eltévedt az asszony egy kicsit a Wekerlén. Megkérdezett egy gyermekes anyukát, hogy merre kell kijutni? A segítő válasz végén ott volt az is, hogy egyébként nekünk is ilyen autónk van :-) Lehet, hogy ti voltatok?
Diagnózisod tökéletes és már meg is oldódott, az általad ajánlott Pista szerelő barátunkkal. Szerencsére csak egy cső nyílt szét, ebből adódott a jelenség. Egyúttal atnézettem a gépmadarat. Két hiba sürgető. Az egyik a toronyszilentek cseréje, a másik a kormányszervó csövek cseréje. Utóbbi okozta a szervőólaj folyást. Még szerencse, hogy kapásból nem vettem egy jó állapotú kormányművet 25 ezerért. Köszönöm tanácsaidat, és bocs, hogy pihenésedben zavartalak. A mi közös akciónkat megkérlek, hogy 1-2 héttel toljuk ki, mert az említett hibákat orvoslása lett az elsődleges.
Remélem élményekben és "henyélésben" gazdagon telt a szabitok. (Már amennyit gyerekekkel henyélni lehet!)
Tudja valaki,hogy a kis hütő ventilátornak merre van a reléje?...gondolok a hütőrács kisventilátorára.
Hibakódok:
P0480 ...Kis ventilátor hiba
P0105 ...Map sensor
P1620 ...Error from GAS control
GAS controll törölve ,már nem hiba.Map sensor csere lesz de az elsőt azt nem találom.Relét nézném meg elsőnek,hogy rendbe e van?Vagy valakinek valami ötlet?
Az egész kapcsolóegységet a három csavarral le kellett volna venni. Mit látni? Ha a diffi csapágy van összetörve azt csak teljesen szétszedve tudod cserélni. Üdv"
Ja, és még annyit: az, hogy csak 3000-ig forog azért van, mert a motorral kapcsolatos bizonyos hibák esetén vészüzembe teszi magát az ECU és gyakorlatilag kikapcsolja a turbót és korlátozza a maximális fordulatot. Ha megállsz és újraindítod, akkor előről indul a folyamat, vagyis addig jól működik, amíg újra meg nem kapja a hibajelet.
Szia Paja, újra internetközelbe kerültem végre. Ha még nem oldódott meg az autópályás megtorpanásod, akkor egyfelől ki kellene olvasni a hibakódot, másrész a turbónyomás-szelepet ellenőrizd először, elég jól megközelíthető helyen van, az akksi mellett. Két kis cső csatlakozik rá, amikben vákum van. Ha kilukad, lecsúszik, vagy csak falsot szív nagyobb tempónál, akkor az ezzel a tünettel jár. Ugyanez a helyzet akkor is, ha maga a szelep vagy a belső érintkezője piszkolódik el, de ez nem jellemző igazából.
Na, eddig több kárt csináltam, mint hasznot. A váltót sikerült leoldani a motorról, valamennyire szét is jött, de nem tudtam leengedni. Cserébe sikerült eltépni a kipuff flexi csövét és eltört persze a váltóbowden egyik menetes szára is.
Valaki múltkor már kereste a váltóbowdent, mert sehol sem találta a kínálatban. Én sem nagyon látok ilyet.
Hosszab állásban elfáradt az ablak spricnim. Nem búg ,nem nyom. Hol van az a motorka? Mi a biztije? Hátsó se nyom,egy van benne vagy kettő,? Mármint motor.
szét lehet húzni annyira a váltót, hogy belesasoljon az ember ?
Kivettem a jobbos féltengót és a belső csapágyakból az egyik eltört, a többi olyan, mint a Gazsi foga.
Ha "csak" az van belehullva és más nem tört el, akkor ki lehet takarítani teljes szétborítás nélkül ? Vagy ezt felejtsem el ?
A gumiharang alján átsüvítő menetszél fütyülhet. Jövő héten ismét használni fogom a tetőcsomagtartót, kipróbálom majd nélküle. Arra én is gondoltam hogy esetleg leragasztom ideiglenesen szigetelőszalaggal a gumiharangot a tetőhöz. Majd megosztom a tapasztalataimat.
"Meghúzom a csavarokat" részig nagyon egyszerű a felszerelés, miután én sem szedem szét teljesen leszerelés után. Megjelöltem a csavarok tetejét filccel, látom hogy kéne állniuk hogy az alsó T fej megfelelően kapaszkodjon, de ezt főleg a hátsó nagyobb (képen az alsó) műanyag "kapaszkodóknál" képtelen vagyok beállítani...
30-40 fokot simán elfordul a csavar az optimálishoz (ahogy a felső képen szerepel) képest, miután a 2 műanyag fog túl messze van egymástól. Ráadásul legutóbb racsnis hajtókart használtam, az egyiket túlhúztam, a műanyag fogak meg kissé elhajlottak. Ha nem nézed a csavarok helyzetét, nyilván egyszerű a szerelés. Elég picik ezek a csavarok, rémálmom hogy leesik a tetőcsomagtartó, ez egy fóbiám :-) Gyártáskor bizonyára gondoltak erre, az is lehet hogy szándékosan áll kissé elfordulva, majd túl teszem rajta magam :-)
Végülis nem kaptam választ senkitől sem, azonban van fejlemény, amit megosztanék. A hétvégén mentünk egy 800 km-es távot és láss csodát minden furcsa hang a vezérlés környékéről kámforrá vált. Olyan hangja lett a motornak, mint a doxa óra. Az okát nem tudom, de a lényeg, hogy ilyen szép alapjárati motor hangot rég hallottam már.