Hol voltal te tegnap este 5 ora 50-kor, he?? Es ki az a bögyös szo=keseg, akinek tükrözo=dnek a hm, körvonalai a mu=szerfal jobb oldalan?? Maca tud erro=l??
A fenébe nem jött össze, pedig nagy rajongó vagyok ám! :-)) PIXAR rulez, bár az Ardmen se kutya (hozzátenném a kutya az Grommit, a gazdája meg Wallas. de lehet hogy nemjól írom)
Ha gazdag leszek, megveszem DVD-n a Csibefutammal együtt (persze a Forrest Gump, és az Amerikai szépség után :-)
Bocsi, de elfelejtettem hogy a multkori rakparti őrsgyülin a 9-5ösbe maradt egy Toy Story-s sapek.
A Polárnak nem kellett, pedig klubajándékként felajánlottam.
ELsőre a BlackStarra gyanakodtam, de aztán a méretéből rájöttem, hogy szerintem valamelyik tesztelő gyermek veszithette el, amikor hátracsapódott a feje a gyorsuláskor.
Bizonyított tulajdonjog esetén - az inmáron relikvia értékű - SHERIF feliratú sapekot visszaszolgáltatnám.
Igen, az elozo tulaj (szinten klubtag) es Mullner Viktor is (o nezte at) mondta, hogy ezek nagyon jo motorok. Egyebkent Viktornal 1500 Ft volt az atvizsgalas, most mar nem ingyenes ezek szerint, de igy is nagyon korrekt. Alaposan atnezett mindent, azt mondta minden OK. Semmi hibat nem talalt :-)))
Ez biztosan amerikai valtozat (merfoldes sebesseg es tavolsagmeres + egyeb aprosagok)
A 2.1-es szivo, az svajci. Mar mer ne menne? Az en turbom pontosan 4 (negy!) loero=vel ero=sebb csak. A felszereltsegedto=l meg összefut a nyal a szamban... Nalam nyaron csak akkor lesz hideg, ha rakötök egy ventillatort a szivargyujtora (ami egyebkent nem mu=ködik :( Amolyan fel-klimas, telen ugyanis priman tud meleget csinalni :))
Bevallom, csak azert tartom mindig magasra a turbosok zaszlajat, mert a többiek inaktivak: Lorenak, Lp-nek ujabb autoi (is) vannak, Lenykeyb atszallt a BKV-ra, ami egyertelmüleg a "szivo" kategoriaba tartozik, Verponty meg svedautoval megy IKEA-s cuccokat venni, miközben az elragcsalt Daim-ok papirjait Suzukikra köpi. De abbahagyom, es megyek inkabb meglegeltetni a renszarvascsordamat :))
Egyebkent a Bazarban ma lattam az elso= 9000-est ötezer schilling alatt.
"Ha lattatok volna, mi fert el a kocsiban.. " Yeah, yeah. Mostanaban költözködünk mi is :) De a legjobb benne: Amint masfeloras munkaval megtöltöd a csomagtartot es elindulsz, elfelejted, hogy egyaltalan van valami hatul. Se a menettulajdonsagoknal, se a fogyasztasnal nem zavar be ugyanis az a parszaz kilo plusz :)))
"Be is b..ztam a fejem a csomagtarto-ajtoba." Habar Blekk kollegan kivu=l meg senki se latott Teged elve a klubtarsak közül, azert azt mar sejtem, hogy nem vagy egy zsoke-alkat testmagassagilag... vagy baszakszik a telod, mint az enyem szokott neha :)))
Na, milyen Sherlock Stockholmes voltam?? "Ha kizarjuk a lehetetlent, ami marad, az a Verponty" :)
MEGVAN! hetvegen mar sikerult is 200 egy km-s tesztkort tenni. A parameterek:
kupe, 1993 - amerikai verzio; 2.1 literes szivo motor, bordometal es nagyon megkimelt (96 e km, szervizkonyvvel). Van benne legzsak, klima, elektromos ablakok, tukrok, gyari magno +riaszto, stb....
aex! en egyelore ettol a szivotol is alig tudom becsukni a szamat. Egyfolytaban vigyorgok!!
Eppen egy teljes IKEA Kvadrat bukk konyhabutorszettet probaltam elhelyezni a kocsi hatuljaba, amikor egy pasi odajon hozzam, hogy tudok-e a Saab900 klubrol. Mondom: verponty.Mondja: Blackstar.
Csak egy kicsit ajultam el, amikor a farzsebebol elovett egy titkosnoteszt, oszt jol megmondta, hogy a cucc befer a kocsiba. Be is b..ztam a fejem a csomagtarto-ajtoba. Fajdalmamat latva Blekki azzal vigasztalt, hogy legalabb tokeletes az ajto altal bezart szog. Kosz.
Ha lattatok volna, mi fert el a kocsiban.. Hazhozszallitas sucks (ugye Blackstar???), 7eFt lett volna. Abbol mar autozhatok 350 kmt!!!!!!!
vp
(aki penzet kocsija helyett konyhabutorra pazarolja)
hát most mit mon'jak? :) nem erőmű, az ereje igazán 2500 felett jön meg, addig megyeget (vagy nem :) ), aztán érezhetően megugrik, és később, magasabb fordulaton (kábé 3500-4000, mert nem t'om pontosan, ilyenkor már erősen az utat figyelem :)) ) megint van egy erősítés részéről. Amikor lent van a fordulatszám, akkor el tehet tötymörögni vele, és normális keretek közt gyorsulni is képes, de nem szorít az ülésbe :)
Na, csak hogy a szívóst dícsérjem: egyik nap nagyon elnéztem egy kifordulást egy uccára, és éppen közelített egy dévú lajos, nem éppen ötvennel. Nem akartam feltartani (én votam a hülye, mert elszámoltam a sebességét, meg úgy a általában mindent :) ), és oda léptem neki. Nem mondom, hogy nem húzattam ki a dögöt, de a lajcsinak nem kellett fékeznie, mert hamar 60-felett volt az óra. Egy dolog ami zavaró lehet dinamikusabb vezetésben, az a váltó. Eleve hosszú az útja, nekem még ráadásul kicsit akad is :)
Nomeg az ótón sok dolog javítás alatt áll, nem szívesen nyúzom, amíg nem vagyok meggyőződve, hogy minden a helyén marad ilyenkor :)
A végsebesség pedig fura mód 150-155 fölé nem nagyon megy padlónál sem... :(
Azért a múltkori 2.3 Tteszt óta nem vagyok kicsit se oda a turboért... ;) De ha józan ésszel gondolkodom, ennyi bőven elég, ami most van jelenlegi helyzetemhez (persze, azért nézegetem a 2.3T-s 9000-seket... :)) )
1) Miert nem hiszi el senki, hogy nem fogyaszt többet, mint a szivos?
2) Ha minden lityi szamit, miert veszel SAAB-ot? Dizelek nem szerepelnek a kinalatban?
3) Örülj neki, hogy csoro diak vagy. Igy legalabb nem köll minden reggel 7-kor kelned, mint nekem, szinten csoro de csak ex-diaknak ;)
en meg nem :) a tegnapi tesztelo= gyerek utan is feloraig allitgathattam a vezeto=ülest visszafele. De minek is azt kiprobalni? Eleg ha hozzakepzel az illeto= a szivohoz egy eleg jelento=s dinamikat. A szivo is fölgyorsul 40-ro=l 70 re, 120-rol 160-ra stb., csak nem olyan gyorsan.
Thom, mint tapsztalt juzerto=l megkerdeznem: Az also nyomatektartomanyban egyebkent egyforma a ket motor? olyan 1200, 1500 rpm-eknel? Pl. amikor 3-asban 17-20-al, 5-ösben 40-el "szendvedtetjük"? (4.-est nem irtam, mert azt nem nagyon hasznalom, legföljebb varosban, de hat ott en *tenyleg* nem nagyon közlekedem)
Egyebkent teljesen igazad van, egy helyesbitessel: Az osztrak autopalya-tapasztalatom sajnos a Becs-Hegyeshalom szakaszra korlatozodik, onnan Hungarian Highway+MZero+EFive-filingge aljasul :((
23 September 2001. Info-update on the new 9-3
The new 9-3 will get a longer wheel-base, it will be wider and get more room the todays 9-3. The 5-door CC will not be available. Other version will be:
- 3-door CC
- 4-door Sedan
- 5-door Wagon
- 5-door Crossover with AWD
- 2-door Convertible
The 3-door CC is like a coupe, the 5-door wagon will become a lifestyle wagon like the 9-5 wagon and the Crossover reminds of the Audi Allroad. The 4-wheel drive that was developed by Magna/Steyr will also be available for the high performance Viggen that gets an turbo engine with 250 bhp. New diesel engines will be delivered by Fiat.
Tegnap találkoztunk Vérponttyal.
Létezik! :))
Tök korrekt gépe van. Éppen egy kb. 4 méter hosszú lapos objektumot applikált a hátsó traktusba, ledöntött ülésekkel. Sikerült neki.
Ezek után előttem kétségessé vált a kisáruszállítók létjogosultsága :))))
Nagyon köszönöm,Mberek!!!
Még a leszólást is a szívóért.Csóró diák vagyok,
úgyhogy minden lityi számít,egy zweiergolfolffal
viszont ne hasonlítsatok össze semmi svéd autót,
legfeljebb egy suzukit,mert annál nagyobb tömegau-
tót azért nehéz találni.(Nem bántani akarok én senkit).Viszont a képek alapján inkább veszek egy
LIAZt,és szerzek egy korrekt villanymotort az ELMÜtől.Akkor nem szólhat rám senki semmit.
Helló Baas!
Jó bulinak hangzik, szivessen csatlakoznék csak hát az elfoglaltság. Most ahogy már írtam pár hétre eltűnök viszont az jutott eszembe, hogy lehetne egy közös kirándulásos sütés főzés bogrács stb. talit is csinálni ha más nem aktiv tagok részvételével. Mi a vélemény? Ha pozítiv a fogadtatás Októberben visszatérünk rá!
Üdv mindenkinek LG
Mi ez a pezsgés? Elég két 200+ lóerős, meg egy szerény 200-as ahhoz, hogy két nap alatt annyi hozzászólás legyen, mint máskor két hét alatt? Ki érti ezt?
Úgy látszik minden héten kellene csinálni egy ilyet. Jövő hétre Axa intézhetnél pl. egy 93 Aero-t:))
Automata? Ugye megmondtam:))
Egy öblös V8-t én is szívesen kipróbálnék. Mikor lesz V8-as Saab? Nagyon bírnám. Lore! Neked pedig jó utat!
Hát úgy tűnik,hogy ha az égi istenek kegyesek lesznek hozzánk,akkor én holnap kifogok rándulni otthonról... VisegrádkompKisMarosNagyMarosKirályrétSzokolyaoztebédvalahol...vagymi.
Szia,
két kérdésem volna: pohártartó alatt mit értesz? Rádió feletti, vagy könyöklő fedeli? :-)
A jobb oldali ülés neked memóriás? Nekem csak az csak elektr., de nem mem.
Amúgy meg kéne nézni a KAE-ben, hogy ilyesmikért mit kérnek; a nagy futásteljesítményt némiképp kompenzálja a jó felszereltség.
Mennyit lehet kerni ezert:(az, hogy minel tobbet, mert annal jobban jarok nem elegit ki:-)
Saab 93
1998 februar.
2000 LPT, 155 LE, 150k km
Cosmic blue metal
SE + emelt szintu audio CD-vel + emeloerzekelos riaszto+ emelos pohartarto :-)+ konyoklo + hatso spoiler + elektromos,memorias ulesek + 90%-os nyari es teli gumik.
1. tulaj.
Igy hirtelen ennyi jut eszembe.
Koszi.
Thom,
jaja, az a 2.5 V6 bizony opel motor, én a vectrában meg vagyok vele elégedve. Ennek ellenére nem illhetett túlzottan a 900-ba, mert a 93-ba be sem rakták.
Én mennék ki a popovicshoz foncsorért,meg hátsóüléstámlatartóívért meg kormányalattiburkolóműanyagért meg biztonsági öv műanyag távtartókért mert azt a Szikiék elveszítették és meg is lett az eredménye...
stb.
az sem mind1, hogy milyen körülmények között használod az autót. Te, ha jól tudom, sokat utazol nagy távokon (ne mondd, hogy 1500 km-t autózgacc a városban :) ). Namost ott sem feltétlenül szükséges a turbo, bár elözésnél gondolom jól jön. (osztrákoknál azért van autópálya rendesen, ahol nem olyan fontos az elözés gyors befejezése, mert jön valaki szembe (akkor már rég baj van :) ), vagy mert elötted egy trabi vánszorog 60-nal). Namost ha valaki szívót vesz, és netalántán városban közlekedik (pölö szerénységem), akkor máris ott tart a dolog, hogy városban minek a turbo?... Gyorsulási versenyt nem szokásom rendezni (kiv. tegnap MiSával :) ), és amennyi kell a városban, meg a város közeli dolgokhoz az esetleges bibis helyzetekben arra pont elég az a 115 LE, ami a mociban van.
A Dög 14 éves, eddig élete nagy részében diplomata autóként funkcionált (asszem ollan 9-t), és hát mégse turbo. Pedig diplomatáéknál akkor már full extrás szokott lenni a verda (kiv. az afrikai küldöttséget, mert ök akár Ticoban is utaznak :) ). És látod, vígan elfutkorászott 350-t turbo nélkül is.
maratham
marathon
thom
u.i.: akkor a szagkör senkit sem érdekel a hétvégén?
Egy kis hozzáfűznivaló:
A tegnap este megvizsgált autó egy SAAB 9-5 AERO volt.
A szárny nem széria tartozéka az AERO-nak, és mint megtudtam, a felirat tévedésből volt 2.3t!
Ma már az egyszerű, szerény AERO felirat díszeleg a csomaftartón.
Ha meg a képet szeretnétek megnézni akkor érdemes ellátogatni a saab900.hu oldalára. :o)
Aki még készített juttatsa el hozzám,
lécci, lécci...
Ha találsz KÉTAJTÓS döntöttlámpás turbo16V-t azzonal meg is veszem, ja az aero spoiler sem hátrány. Persze megköszönöm ha segítesz áthozni a határon...
KorZo, aki ezt komolyan kondolja.
u.i.: Még most is bánom azt a '85-ös kétajtós metálzöld állólámpás turbot bézs plüssbelsővel villanyminden+légkondi, szép szolid Commander felirat az oldalán... de hát már vagy két éve le volt adva a rendszáma és féltem tőle... mindennek már öt éve.
Pl. mert eleg neki az amennyire a szivos megy. Vagy talalt egy olyant, ami biztosan nincs szethajtva es az pont nem turbos. Ha turbos lett volna nem bannam, de igy is nagyon orulok neki.
topic, aki ma lesz egy szivos tulaja :-)))
Bocs az elöbbiekert, de ha belehalok, se ertem meg, miert akaraja az összes förszt tajm SAABman es woman szivossal kezdeni??? Semmivel sem jobb, viszont sokkal rosszabbul megy, raadasul a viszonteladasi erteke is alacsonyabb, akkor meg minek?? Azt hiszitek, szivosat nem tud az elo=zo= tulaj szethajtani??
aex, aki mag is csak az esetek 10%-aban hasznalja a turbot, de akkor kell is!
Vögye turbot, ha nem akarsz ugy jarni, mint sokan masok. Persze mind1... amennyi hely az utakon van, inkabb villanyautot köll venni SAAB helyett, szuperero=s legkondival es beepitett parkolohellyel :) Vagy valami izgi szinu= sportautot, akkor legalabb nem egyedül kell allnod a dugoban, hanem valami maca is, hm, csatlakozik hozzad :)))
A SAAB-tulajdonlas persze elo=re nem lathato problemakkal is jar. Pelda: "Hogyan kommunikaljam a videki dizsiben, hogy az en automnak egyszeru=en csak sokkal kenyelmesebb a hatso ülese, mint annak a körbespolierezett Golf II-esnek??" Turbo-megoldas: Kinos helyzetbo=l gyorsabban tudsz tavozni :))
Es figyelmeztetlek: A szivosnak is ugyanolyan kenylemes a hatso ülese! :)
Disclaimer: I would like to apologize of all persons videki, all female citizens not even mentioned in the text above as well as Golf Dva juzersz and disoriented topicans.
a szexuális aberráltság egy különös fajtájával küzdhecc vp :) A pillangó szelepről majd MiSa ad(hat) némi fel és világosítást. Kábé én is tudom, hogy hol van, de ő a profi :)
Jah, mi lenne ha rendeznénk a hétvégén egy apró "szereld magad" szagkört, és ilyen aprócska dolgokat (pillangószelep tisztítás, kormánykerék csere, futómű beállítás, karosszéria munkák, motor generál :) ) meg lehetne csinálni. na? Dráva ucca? Az már bevált :)
Never mind! Hiszen Neked ugysem olyan autod van, hanem egy szetrohadt, rozdsatol mallo, utolso metereit magabol epphogy kiköhögo= OG900-asod (mint nekem ;), ami minden bizonnyal amellett meg buheralt, többszörösen balsesetes es illegalisan az orszagban tartozkodo is. Azt meg, latod, alig mesz neki 100-al egy Liaznak, mar viheted is a bontoba. :)
Valszeg ez a különbseg a 20eves Saab es vadiuj X marka (tippjeim: Suzuki, VW stb.) között: Az elöbbit Te viszed a roncstelepre "esemeny utan", az utobbit meg az özvegyed :))
A km kicsit tobb, mint az atlagos futas (82 e km, majusi uzembe helyezessel), SE +nem turbos = V6 2.5 l motor, 170 LE. Ezek azt hiszem OPEL motorok, de ezt helyesbittik majd a szakertok.
3 ajtos valtozat: 4.28 millio
5 ajtos valtozat: 4.44 millio
Sok fugg emellett az allapottol (akar +15 -30% is lehet), a valtot mindenkepp megnezetnem...
A gumi is atlagos a katalogusban, a + 4 teli gumira tipustol fuggoen szamolhatsz 25-80 e Ft-t is.
These cars have a well deserved reputation for mechanical reliability, but when problems arise, they can be very expensive. Non-turbo eight- and 16-valvers are the least complicated and often do gigantic mileage's without worry. Gearboxes are the first area likely to give trouble. Listen for a howling noise similar to diff whine at cruising speeds. A slight whine in fifth above 60mph means the 'box is starting to go, but if it's noticeable in third then the damage is severe. If caught early enough, gearboxes can be fixed by replacing the pinion bearings, but a whopping 13 hours of labour is needed, including removing the engine. A full gearbox change will set you back over Ł2,000.
Gearbox:One of the major weak points in a Saab is the gearbox. You hear of gearboxes, both automatics and manuals giving up the ghost at 60,000 miles and others going on for over 300,000 miles. It all depends how it has been treated. Auto boxes coupled to Turbo motors probably have the worst reputation for letting go first. As a rule of thumb you can reckon on some major gearbox repairs between 150,000 and 200,000 miles. Again very expensive as the whole engine and gearbox has to be removed for repair or replacement. Things to look out for, difficult to engage gear, not engaging any one of the gears, a whining noise whilst travelling in 3rd or 5th and popping out of gear.
Nezz korul a saab900.hu rol nyilo linkeken is. Ott vannak tanacsok mire kell figyelni hasznalt 900-as vasarlasa eseten. Arra emlexem, hogy a valto a leggyengeb pont, erdemes vigyazni, mert sokba kerulhet a javitas:-(((
Engem meg mindig idegesit az a 900as toresteszt a totalcaron.. (az elozo oldalrol).
Es FeketeCsillag7tengerordoge meg nem nyilatkozott rola semmit. Most mi van???
Meg akarom ujjazni a pillangoszelepet, hogy kezdjek hozza? Fajni fog?
ha állapotfelmérést akarsz csinálni (érdemes), akkor azért nem ajánlom, hallottam már olyat, hogy mondta, hogy jó, és nem volt jó. (nem velem esett meg)
itt egy tel.szám -> 239-5464. SzikiCar (Szikszai István) Hívd fel, és kérdezgess tőle ilyesmi dolgokat. Ért hozzá, és elmondja mi a pálya. Bár akármelyik szervízt hívhatod... Csak most az ő telefonját t'om. :)
gyarapítom a haszontalan válaszok számát: a lehető legkevesebbet :)
nem azért, mert nem éri meg, de te jobban jársz ;)
egyébként nézz körül a használt autó piacon (pölö autoexpressz.hu), vagy a Polár használt autói között, végülis informál (a Polárnál persze kalkuláld bele a hasznukat is).
A főnököm 96-97-s szintén SE felszereltségű ótóját 3.2 körül vette.
Mennyit adjak egy 1997-es 900 SE 2000-es Saab-ért (nem turbo), sérülésmentes, bőr üléses, aut.klíma, computer (SID 2 vagy mi)...aut.váltó nincs. Egyáltalán, az SE-ben mi az, ami extra és nem széria?
Popovics mester pont ellenkező irányban leledzik (ejtsd: Érd). De a klub lapján több szervíz is megtalálható. (www.saab900.hu)
egyébként klubtag vagy? ha nem, akkor miért nem léptél még be? Lépjé' be! de tényleg! :)
bár nem vagyok egy műszaki zseni, de amikor (idézek) "tempósabb események" vannak, akkor ráz is? mert akkor féltengely... Ha nem, akkor meg minha a totalcar-on olvastam volna ilyesmiről, igaz más típusról volt szó. (ne kérdezd mikor hol, mert nem tudom)
maratham
thom
u.i.: tényleg lépjél be a klubba, mert az neked jó!
u.i.i.: és baas, nem baas, hanem MiSa ;)!
Adva van egy 900 coupe a'la 81, 2.0k. Négyesben
tempósabb eseményeknél a váltó felől morgó hangok
érkeznek.Máskor nem.Ez mi pénzbe fog kerülni nekem
,és mennyit km. múlva (kb.).Mivel új fiú vagyok a saabos életben,azt se tudom,hova vigyem.Ki az a Po
povics bácsi,és hány km.re lakik Szentendrétől?
Vagy más aranykezű mesterek? A gép 81-es,de a kasz
tni 84-es look,az üvegek benne 83-asok,és az egész
nagyon jól működik (persze AFes),úgyhogy szerintem
nem gáz 2db 88as ülés egy autóban...
Segítségeteket előre is köszönöm!
maraggyá' má'... a munka soha nem lehet jó. (kivéve ha viggeneket, meg aerokat kell tesztelni - apropó, hol lehet tesztpilótának jelentkezni? Vagy mondjuk egy 50 éves tartós tesztre megkapni ilyesmi járműveket...) Mellesleg MISA :) akkor majd kapsz két nyerst (csak magyarosan).
Nembaasok! A Boardcomp és a rádió közötti csíkot megnyomva tuggya Johnny állítva tartani a coke-ot. Így, hogy nekem nincs, megpróbálom előnyként beállítani! :-)))
Sziasztok!
Úgy olvasom nagy buli volt! (bameg már megint lemaradtam) Legközelebb úgy szervezétek az ilyeneket hogy hozzám rabszolgához is igazodjon az időpont. Jóéjszakát LG
Mondjuk az biztos, hogy ott ingyé adják a vényócat. Egyszer télleg kéne egy olyan is, mert irgalmatlan életérzése van: pushrod, hátul laprugó, hétliterből 180 lóerő... De az a hang... Meg az a friss gumiszag... :)))
Egyébként vicces, de darabszámot tekintve a viggen még ritkább is mint a 780. Eddig kb. 6-7000-et gyárthattak belőle, itthon lehet 5-10 db. A 780-ból pedig 12k készült; tömegcikk :-)
(Persze ez téves megközelítés, hiszen a viggen egy tuningol 93-as, a 780-nak meg a kasztnija is más...)
Ráadásul odaát könnyebb ritka svéd vasakat találni. De nagyon szeretnék már egy ilyen öblös hangú, nagy lökettérfogatú amerikai kocsit vezetni, itthon ilyennel járni luxus (btw a viggen sem a legésszerűbb választás :-), és amúgy se valószínű, hogy lesz több lehetőségem rá az életben.
Itthon meg vagyok olyan szerencsés, hogy két exklúzív svéd kedvencem is van :-)
Engem meg a penész fog majd' egy évig. Azért elég laza lenne kinnt azzal nyitni, hogy eladó viggen után néznék. Arról nem is beszélve, hogy ezt el kéne adni :-)))
USA-ban amúgy is valami öblös mocis amicart illik venni...