én mindig megfogadom, h nem állítom le az órám, mert háromból kétszer elfelejtem újraindítani és engem nem zavar a bruttó idő.
Most mesélte futótársam 12 órás után, hogy egy másik résztvevő tök büszkén posztolta, hogy hatpercesben futott 100 kilométert az eseményen, csak valahogy azt önbecsapósan kihagyta, hogy mindezt a 12 óra alatt tette meg! :D
Ha nem csinálsz feleslegesen ilyet rendszeresen, akkor nem hiszem, hogy bajt okoznál magadnak. Az már kiderült, hogy te jól tolerálod a CO2-t, de attól még nem hiszem, hogy fogod magad és megfulladsz ülve. :)
Ez most simán önzőség és befektetés. Úgy érzem, hogy egy ideig el el kell hitetnem a szervezetemmel, hogy a futás nem egy sokkoló dolog. Rövid futásoknál rendben van, ha a számon is veszek levegőt egy-egy rövidebb szakaszon, de a hosszú futásokat mindenképpen orrlégzéssel fogom csinálni. Nálam a tókerülés hosszúnak számít. :)
Nagyon szerettem veletek ezeket a tókerüléseket és nem szeretnék némán kullogni mögöttetek. Ha addig sikerül feltornáznom a távot 25km-re, akkor mehetnék, de a 7 percbe sokatok beleőrülne, én meg abba, hogy meg sem szólalok. Jobb lesz így, hogy most én bringával megyek mellettetek, aztán meg majd tavasszal megismételjük és akkor már én is futva megyek.
Mielőtt kinyírnám magam :) Kipróbáltam 30 percen keresztül, percenként kettőt lélegeztem, tehát hatvanszor vettem levegőt 30 perc alatt. Nem káros ez? Nem éreztem semmi különöset, nem volt megerőltető, sőt ha nem figyeltem, nem is akartam ilyen gyakran levegőt venni. Akinek van orvos ismerőse kérdezze már meg tőle, hogy nem lehet ettől valami bajom??
Eszembe jutott és utána mértem vérnyomást. Gyakran nem szoktam, emlékeim szerint 120-130/80-85 között szokott lenni, most közvetlen utána 137/78 volt. Kicsit magasabb a per viszont kicsit alacsonyabb. Nem tudom ez számít e valamit.
A garmin nem tudta lekövetni, 4 brpm nek mérte légzőgyakorlat aktivitás közben, 12 brpm-nek terepfutás indítása közben.
ne csináld már. Én még nem futottam tavaly október óta 12 km-nél többet egyszerre, mégis futást tervezek. Nem hiszem, hogy bárki is most akart volna résztávozni.
“ Ez sajna orrtapasszal pontosan 7 perces tempót jelent és nem akarlak titeket ennyire visszafogni, ráadásul régóta nem futottam 20 kilométernél hosszabbat.”
S mi lesz, ha én is pont ennyivel fogok kocogni? Nem lesz rossz érzésed?
Átgondoltam az utóbbi idők futásait és további türelemre lesz szükségem ahhoz, hogy újra terhelhető legyek és valami legalább számomra értelmesnek tűnő tempóval fussak majd valamikor.
Néhány hete írtam, hogy vissza kell térnem az orrlégzéshez és meg is tettem. Ha nem stresszelem magam a nyomorult sebességemmel, akkor kezd egészen élvezetes lenni a dolog. Tegnap végre rátaláltam újra a "világból is kifutnék" érzésre. Ez sajna orrtapasszal pontosan 7 perces tempót jelent és nem akarlak titeket ennyire visszafogni, ráadásul régóta nem futottam 20 kilométernél hosszabbat.
Szóval, inkább viszem nektek a frissítés és így legalább beszélni is tudok. Enni szerencsére továbbra is tökéletesen tudok. :)
Azt is meg kellene beszéljük, hogy enni hol fogunk a tókör után, mert nem olyan könnyű ilyen helyet találni télen. Nekem a múltkori hely a cigánypecsenyével ezúttal is megfelelne.
Ez a Ponty étterem volt Gárdonyban. Jól emlékszem?
Én is néztem, és összekombinálva azzal, hogy az elmúlt hónap már 30 órányi futást hozott (nekem a csúcs hónapjaim vannak kicsivel harminc óra felett), elég stabil újrakezdésnek tűnik.
A Lajosháza-Szház-Mátraszentimre szakasztól eltekintve a mai hivatalos Téli Mátra XL útvonalát rajzoltam meg, ami két módon van ma bemutatva. Remélem, ezek konzisztensek:
Én nem ezeket néztem össze, hanem csak megrajzoltam a 2003-as itiner alapján a gpx-et, s a fenti oldalról letöltöttem a mait, s Mapsource-ban láttam, hogy különbség csak Lajosháza-Msztimre között van.
Egy érdekesség a fenti weboldalról, amit csak most szúrtam ki: “A megadott útvonalat semmiképp ne hagyjátok el! A mezőnyt biztonsági emberek is kísérik.” Azaz eldőlt, hogy privát bejárásnak kell lennie.
Akkor megcélzom a megadott hetet, most az elmúlt hét úgyis a gyomorbajról szól, a havi ciklus :-) szerint top-on leszek november legvégén, december legelején.
Concise: nem láttam sínre lépést vagy rajtuk gyaloglást tiltó táblát, bár konkrétan nem összpontosítottam erre, de szinte biztos észrevettem volna, ha van. Nyilván nem nagyon rejtik el az ilyeneket :) Visszanéztem a fotókat is (többet is lőttem, mint amiket az előbb feltöltöttem), azokon sem látszik semmi hasonló.
Igen, a hidakon lévő tiltást figyelmen kívül hagytam. Bár ha alacsonyabb a vízállás, akkor valószínűleg nem nagy gond a kerülés.
Concise és Ati: Elég jól járhatóak a hidak, vannak mindegyiken pallók is hosszában, a sínek közt és mellettük is. Bár az egyik sínköz egy helyen kicsit korhadt volt, de alapvetően elég jó állapotban van minden. Szerintem inkább elvből van kitéve a tiltás, mégis csak üzemi terület, és ott nem olyan könnyű félrehúzódni, ha jön a vonat. Persze tudjuk, mennyire nem száguld gyorsan, a hidak meg mind nagyon rövidek, de mégis, nyilván inkább bevédi magát az üzemeltető. Meghát alapból veszélyesebb hely egy híd, mint a sínek köze. Mégse játsszanak ott gyerekek, ilyesmi lehet mögötte.
Amúgy legközelebb nov 30-dec 7 közt leszek Piszkésütt, ha épp akkor jönnél erre, el tudlak kísérni egy darabon, vagy tudok segíteni depózni, ilyenek. Mi az útvonalad?
Ati: Nem mertem rá se lépni arra a fatörzs-hídra. Nagyon csúszósnak tűnt, ráadásul annyi eszem volt, hogy aszfaltcipőben mentem (nem volt választásom, mert nem is hoztam terepcipőt magammal most ide fel.) Lejjebb mentem a parton vagy 100 métert, mire találtam olyan köves zúgót, ahol át tudtam kelni biztonságosan. Túrabotok jól jöttek volna a csúszós köveken való szökdeléshez, az avarban heverő korhadt ágakban se bíztam.
Ha jól gondolom, azért van a hidakon gyalogosan átkelni tilos jelzés, mert talpfák között nincs semmi, azaz csak a sínek alatt van híd szerkezet.
Így viszont gyalogosan veszélyes, mert ha lecsúszik a lábad a talpfáról komoly sérülés lehet belőle.
Valószínű ezért is szűnt meg az a régi jelzés ami arra vitt, hogy kevesebben próbálkozzanak a hidakon. Vonal felújítás előtt alig volt olyan híd maradvány amin át lehetett óvatosan araszolni a korhadó hosszanti gerendákon.
Maga a vasútvonal egyébként pl Felsőtárkányról induló kisvasútnál a Varróház-Stimecz ház szakaszon is jelzett turista út, de ott nincsennek hidak.
Megnéztem a kisvasút, és és örülök, hogy erre a körre mentem, mert nagyon szép volt, bár helyenként nehéz is. Máskülönben csak letudtam volna n+1-edszer is az erdészeti műúton szokásos oda-vissza körömet ma.
A Lajosháza - Szalajka-ház közt sehol sem láttam a vasúttal párhuzamos gyalogutat, viszont a sínek közt szépen tudtam haladni. Konkrétan gyorsabban lehetett ott futni, mint Galyáról a Csór-réti víztározóig tartó hosszú lejtőn, mert az csupa sár és avar volt, a sínek közt meg szilárd zúzottkő és az esőtől vizes, enyhén csúszós talpfák váltják egymást. (A Gyöngyös-patak völgyében, a megáradt patakot vagy féltucatszor keresztező, nehezen követhető zöld keresztről ne is beszéljünk). Mindenképp a sínek közt jó haladni, mellette rögtön zúzottkő-rézsű van, aztán meg süppedős zsombékos fű, avarral borított erdő, köves patakpart. Néztem, hogy az erdőben nem jobb-e menni, még úgy is, hogy nincs út. Valószínűleg ott se rosszabb, mint a sínek közt volt, de a kanyargó patak miatt egyik oldal se jó végig, néha teljesen beszorul az ember a völgyoldal és a vízfolyás közé. Mondjuk ma eléggé meg volt áradva a Szén-patak, tegnap esett itt 40 mm eső. Így nehézkes rajta az átkelés. Ha kisebb benne a víz, netán decemberben befagy, akkor lehet, hogy nem kell a sínek közt bóklásznod, mert amúgy szinte végig szép, jól átjárható szálerdő van a völgyben. Ha viszont úgy értetted a járhatóság kérdését, hogy legálisan szabad-e ott menni, azt a sínek közére nézve általában nem tudom megmondani, viszont van 3 vagy 4 vasúti híd a patak fölött, ezekre ki van táblázva, hogy tilos rajtuk gyalog átkelni.
Valamivel 12 után értem Lajosházához. Ott elidőztem kicsit, körbenéztem, hogy merre indulnak a gyalogutak, és átbogarásztam a menetrendet. Megtudtam, hogy holnap jár arra utoljára vonat a szezonban, ma pedig 12:40-kor is épp jött egy. Na mondom, akkor tűzés, mert nem akartam annyit várni, hogy előre engedjem a vonatot. Így viszont erősen figyeltem hátra, bár sejtettem, hogy messziről észre fogom venni, ha jön. Pont elértem a végállomáshoz, mikor megjelent a kanyarban. Kitűnő időzítés volt :)
Ez még a Gyöngyös-patak:
Lajosházától Szalajka-ház felé:
A szalamandrákkal vigyázni kellett, hogy rájuk ne lépjen az ember. Jól ki van találva a rejtőszínük.