Right now Saab is testing a new high performance modell based on the 9-5 range. It will be named Saab 9-5 Viggen like its sister the 9-3 Viggen. Saab have had great success with its Aero modells aspecially the 9-5 Aero. But many Saab customer want more! So instead of Saab missing out on customers turning to tuning companies like Nordic (900 people have done this so far this year!) to increase the power in their Saabs, Saab have decied to launch this new high perforamce modell.
The new 9-5 Viggen will use the same 2.3L Turbo as the 9-5 Aero but by making relatively small modifications Saab has manage to increase the maximum performance to 285bhp and a massive torque of 415Nm. Saab has also tested a 350bhp version of the 9-5 but that proved to be to much for the 9-5's chassis and to get the power from the wheels to the ground would be almost impossible
without 4-wheel drive, a 300bhp version has also been tested but now it looks like Saab will stay on around 285bhp. The chassis will be lowered another 15mm and a new spoiler-kit will be fitted including a 9-3 Viggen typ front spoiler as well as bigger side spoilers and rear bumper. It will also use 19" aluminum wheels.
The likely buyers of a car like this belive it or not are women living in big cities in the USA according to Saab.
egyszer: szombaton volt (exdévú)CarTársakTopik találkozó a fóti Cora mellett, ahol képviseltem a SAABszíneket (BlackStarral közösen), ééés elbizonytalanítottuk a népet, hogy tényleg valóban a megfelelő gépjárművet választották.
kétszer: a régebben már többször emlegetett kép a Colin McRae raliprogi svéd versenyének (talán) 2. (vagy 3.) szakaszának befutójánál látható járműről (éés itt nem a "beefcake" kód alatt Celica GT4 a lényeg):
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
KorZo, aki szereti látni az önmagukkal viaskodó (ex)fanatikus-emberek (pl most citrós) arcát amikor kiszálnak egy SAABból.
Asziszem muszáj lesz építeni egy V8-as SAABot, mert még a végén beszónak odaát :))
(á la Fukszvágen: a soros 4 már megvan, csak abból épp 2 kell :)) Bár sajnos se pushrod, se 2 szelep :))) )
Nem, meg nem. Ahhoz jo lenne, ha megkapnam a social security number-em, utana szamitok csak embernek. Sajat lakasba (berelt) is csak jovo het vegen koltozhetek, addig havernal. Hoz-visz. Btw van egy saab 9000-ese (is).
Ja, a Barumról a tesztek mostanában mindig jót írnak - mióta a Conti átvette. Bár ez a cseppet sem német befolyás alatt álló sajtóban...
Jöhetnek az inzertek:)
aex!
Ha legközelebb Pesten jársz, elintézek neked egy 3.0 Tid tesztet. Fog nyúlni az arcod:))) Kb. úgy gyorsul mint az enyém. Arra meg tanúim vannak, hogy nem olyan rossz:)
aex:
Hát én nem a 92 előtti 9k ban gondolkodom,mert az nem szimpi egyáltalán.Sok nyűg meg minden...
De ha figyelmesen elolvassa valaki a 9000Surveyt akkor az derül ki,hogy a faceliftes 9k soxorta jobban sikerült mint elődje és mindenki azt tartja a legjobbnak.Amire felhivják az ember figyelmét,hogy 2.0l 9k automatával sem szabad megvenni ,mert nem éppen tartós darabok műszakilag és itt a motorra,váltóra gondolnak meg a hozzájuk kapcsolódó cuccokra.De mindenképpen a 2.3 ajánlják ,akár aut. akár kézi persze turbóval.. A 2.3 turbójával nem szokott gond lenni mert úgy méretezték hogy birja a nyúzást.
A lényeg,hogy lesznek apróbb hibák amit mindig csiszolgatni kell de nem szignifikánsak.
Ha valaki szán rá időt akkor már más véleménnyel lenne a 9k ról...
Van benne elégedetségi stat. stb.. érdemes tényleg foglalkozni vele...
Valaki mas latta Erden a ronccsa törött 9000-et?? (92 utani limo) Frontalisan talalkozott valakivel az M7-esen, olyan 110-150 közötti tempoval. Az utasok, modanom se kell, sertetlenül megusztak. A masik jarmu=ro=l nem szol a fama, de nem hiszem, hogy sok alkalmuk lett volna megbanni az autotipus-valasztast.
Igen, ez egy klasszikus utmutato. En is ezt olvasgattam, amikor ugy voltam, hogy 9000-et veszek (900 itt marha ritka, hat meg a turbo). De egyszer jartam a Popovicsnal, aki csak annyit mondott, hogy egy jo 900-as ezerszer többet er mint egy 9000, ami azert elegge meggyo=zo= volt. Vegül is evtizedek tapasztalata volt a kijelentes mögött.
Etto=l függetlenül, a Survey-ben rögtön a fo=helyen szerepel az en autom egyetlen megoldatlan problemaja, aka "The Cold Idling Problem" (motorilag az enyem is USA valtozat). Ugyhogy valamilyen szinten megis 9000-em van (a Bosch k***a nenikejet, BTW)
9.5 TiD: Kar, hogy eladtak a Scania-t., igy a teherautokat is kenytelenek SAAB neven arulni :(