Igen, ez nyomaszt engem is. Mert pl. a Hnf-498, amivel már mentem, az 2001-es. És azon már a kis négyzet alakú zár van, amit 2001-től szereltek fel. Na de a 499-en még a régi, hosszú zár van, rendszáma alapján mégis 2001-esnek kéne lennie.
Ne haragudj Balázs, de nekem MSN-en leíratad mi van.
Talán a felháborodásod és a cimikus megjegyzések helyett, leírhatadd volna ide is.
Ha nem tudod bertartani, a pár hozzászólással lentebb kérteket, az OFF topic hozzászólásoktól és a személyeskedéektől mentes hozzászólásokat, akkor inkább csak akkor szólj hozzá ha szakmai a kérdés és érdemleges információval tudsz szolgálni.
Szerintetek nem kellene a felsőtárkányi vonalat belevonni a helyi hálózatba? Hisz' Tárkány a munkaszünetnapi miskolci járatokat kivéve gyakorlatilag zsákutca. Meg lehetne egyezni velük, mindenki jól járna... és lehet, hogy kevesebb helyközi csuklósra volna szükség. Nyugatabbra már rég megtették volna. Szerintem.
Helyközibe talán megy a BRF-909 vagy ha valamit csinálnak a BRF-187-el akkor az.
E94-es volt kettesben? Nem is tudtam. Na a nagy 567 FAN :-(
Dunaújváros, Székesfehérvár: közel van a gyár, gyorsabb a szervízelés, "reklám" címen az Alfa olcsóbban adta a buszokat. Korábban az első építésű buszokat ott probálták ki, tartósabb használat esetén, hogy mennyire vállik be. Kölcsönösen jó az Albának és az Alfának is.
Hát igen. Nem ártott volna egy C80.30-as helyközibe. :-)
Regio: igen, ha valami mellette szól, akkor az hogy van már belőle. De sztem műszakilag a MAN jobban bevált (nem állnak annyit mint a Regio, tudomásom szerint). Én személy szerint nem szeretnék több Regio-t az Agria Volánnál új beszerzésként (dehát nem én döntök).
Helyközi csuklós: miért ne szálíthatna egy darabot a Mercedes? Egy darab érkezett a helyi üzemhez is tavaly ősszel (JIW-657). Sztem azért nem fog a Mercedes sem kimaradni, a pályázásból, mert csak egyet rendelne az Agria Volán. Ugyanannyi esélye van csuklós terén mint a MAN-ak (abból is egy van a helyi üzemnél IKP-867). Azonos típus vásárlás esetén (helyi és helyközi üzemhez), is szálíthat mindkét autóbuszgyár.
"2+1 C60" Ilyet ne, ilyet ne kérlek! Örüljünk neki, hogy az egyetlen - proto típus - eredeti C60-s itt van Egerbe (HAE-195). A többi 260-as maradjon már. Egyébként az arány 3+1 lesz hamarosan (sajna).
Helyi SL223: nem alacsonypadlós és hossza miatt nem lehetne kiküldeni 4-esbe, 2-esbe és a 37-es sem lenne neki megfelelő. Ilyen alapon sajnos az E94 is ugrott. De a helyközi üzemhez jöhet, ettől függettlenül E94-es sztem.
Ha 2001-ben vagy 2002-ben, amikor még lehetett, vettek volna egy C80.30-ast, most nem lenne probléma. :-) * A Regio mellett az szól, hogy van már belőle elég ahhoz, hogy lehessen mellé még többet venni. * Helyközi csuklósnak, ha csak 1 db lesz, 1 db-okat általában az MAN szokott szállítani, az 1 db-os helyközi Conecto szállítás elég ritka. Végül is feltételezhető, hogy a helyi csuklóssal együtt ugyanolyan típust szereznek be, így aztán az MAN szállíthatja mindkettőt, ez máshol elég gyakran előfordul - ugyanolyan motor, csak eltérő ajtószám. * A helyi Credo-k érkezése elég egyértelmű, alacsony padlóval, más nem is lehetne - csak nem vállalják be, hogy a helyi SL 223-asok is megjelenjenek... meg annyi nem is kell belőlük, ott a 2+1 C60-as (2 átépítés, 1 eredeti). * Távolsági buszok... ha 1999 óta nem vásároltak E95-öst, az sok mindent jelenthet, remélem, azért mégsem elégedetlenek a típussal. Remélhetőleg az új E95 Express elterjedhet majd a hazai Volánoknál, az EAG minőséget senkinek nem kell bemutatni, talán az jó ajánlólevél lehet. És akár még E94-es is előfordulhat köztes megoldásként - ilyen is lehet.
A helyi tenderen a legmegfelelőbb fog nyerni. Hossz alapján, (sajnos) valószínóleg CREDO lesz. Ebből három (és nem kettő).
Én úgy tudom, hogy csuklós is szerepel a tervek között, MAN SG vagy MERCEDES O345G.
Helyközi: nem tudom minek kell erőltetni a Regio-t. Szerintem nem egy kiforott típus, tele apróbb hibákkal, és megoldásra váró műszaki problémákkal. Ennyi erővel inkább lehetne MAN SL (223). Remélem a pályázaton több induló lesz és nem a Regio nyeri el (bár kicsi az esély). Itt is a legmgfelelőbb ár/autóbusz kialakítás fogy győzni.
Egyébként az Agria Volán kb. 3 éve gondolkodik, új csuklós autóbusz vásárlásán, a helyközi üzemhez. Mivel nem volt elég pénz, 2003-ban használt 280-asokat (3-at), vett az Alba Volántól (és 1-et helyibe).
Tehát így az én okfejtésem alapján: 2 szóló helyibe 1 csuklós helyibe 6 szóló helyközibe esetleg, 1 csuklós helyközibe (vagy +1 szóló helyibe, esetleg +1 csuklós helyibe).
De a cég már rég vásárolt távolsági autóbuszt is, lehet hogy az egy fennmaradó az távolsági típus lesz (pl. E95 vagy MAN SÜ).
Ezek mind találgatások, amíg a tender eredménye meg nem érkezik.
A moderálások elkerülése érdekében, kérek mindenkit, hogy tartózkodjon az OFF topic és OFF topic jellegű hozzászólásoktól. Hozzászólásaik lehetőleg a címben megjelent témával foglalkozzanak.
Külön figyelmeztetem, a napokban OFF topic hozzászólást beküldő felhasználókat (jó magam is tettem ilyen hozzászólást).
Aki OFF topic témát kíván folytatni, ajánlom az OFF topic buszosoknak! címú topic-ot (http://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9102734&la=42791790).
Szaraxik az Eplorerem és képet se tudok beszúrni ide, mint ahogy azt már régebben említettem.
A karambolos autóbusz bal eleje tört össze, a lámpa magasságáig. A szélvédő alsó része megrepedt, a lámpa behorpadt, a rendszám pedig összecsúszott és alig lehet belőle kiolvasni a rendszámot.
A kár csekély mértékű ahhoz képest, hogy ütközés közben a személyautó sofőrje meghalt. Itt biztos van még olyan rejtély amiről nem tudok.
Eger-Salgótarján-Losonc járat ütközött a fent említett gépkocsival.
A busz Eger felé tartott amikor az eset megtörtént.
A telephelyre szállították még aznap és a rendőrség is elkezdte vizsgálni az ügyet. Azt nemtudom hogy a személygépkocsi, vagy a busz volt e a hibás.
Kerülnek hozzám olyan információk amelyben a buszt tartják vétkesnek, de olyanok is akik a személyautót. Nyilván valamelyik igazságot jelent, de én nemtudok a rendőrségi nyomozásról semmit, tehát nincs megosztható INFO-m.
Az állítólagos sofőrtől.... mert úgy volt hogy 2 sebességes a PRÁGA... de már megint vagy 5-en küldtek mailt hogy 3 sebességes.... de olyan is írt aki ért is hozzá, olyan ki vezeti...
Szóval nem tudom mi van.
Valaki tegye már rendbe aki ért is hozzá (szerelő vagy ilyesmi).