Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nasfayzoli Creative Commons License 2000.09.14 0 0 557
aranymetal: kellemes kis szin. Egyszer lattam egy
ilyen 900-ast, gyonyoru volt.

akksi tema: az egykorvolt 120-as Skodamban a
44 Ah-s akksi jelenleg KILENC eves, es tokeletesen
mukodik meg mindig. (Csaladban maradt...)

Nem tud valaki veletlenul egy 1986 utani haromajtos
900-ast? Ilyenre vadaszok mostanaban... :)

udv,
nasfayzoli

Előzmény: Törölt nick (551)
EdeBácsi Creative Commons License 2000.09.14 0 0 556
Sziasztok SAABtársak!

Én még új vagyok, ezért nincs még szerelőm.
Bp és környékén kit tudnátok ajánlani ?

Előre is köszi:

Ede

h i r d e t é s
Visi Creative Commons License 2000.09.14 0 0 555
Hi lenkeyb!

Szerintem nem valoszinu, hogy csak errol lenne szo. Mert en ahogy irtam is 2 (lehet 3) masodperces keslekedesrol van szo. Ennyi ido alatt szerintem akar 20 is porog a motor (konkretan nem szamoltam :) ). Amugy azert is irtam, mert ez akkor a legzavarobb, ha elso inditas utan megall. Vagyis 2-3 masodperces ido alatt lefullad a sima alapjaraton. Aztan persze masodikra mar nem kell annyit varni. Egyebb otlet?

Előzmény: lenkeyb (536)
BGC Creative Commons License 2000.09.14 0 0 554
HAli!

Az exide-ról nagyon jókat hallani, gázrekombinációs, és 1000! Amper felett van a maximális pillanatnyi áramleadása, ami azért nem rossz, ha komoly hifi van a kocsidban még kondenzátor sem kell.

BGC

lenkeyb Creative Commons License 2000.09.14 0 0 553
Hahó!

Én is úgy hallottam, hogy a Varta elég jó, de 60 Ah-ásat vegyél!
Elmegy 55 Ah-sal is, sőt, még kissebbel is hallottam már, hogy járt valaki, de
gyárilag 60 Ah az előírt.

Üdv,
Balázs

Előzmény: baas (550)
egoaxa Creative Commons License 2000.09.13 0 0 552
A baratommal most nezegettunk aksikat, mert neki is kellett venni. Kulso infok szerint a Varta a legjobb. Varta Blue-t vettunk. 55 Ah 15000e a Tascoban. (mondjuk az SAABba kicsi) Az autos ujsagiro kollegam szerint EXIDEt vagy OPTIMAT szabad csak venni ami 10 evig is birja. En meg soha nem hallottam roluk, de ez nem jelent semmit...
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.13 0 0 551
Hali

> Én megnéztem az aranymetálos SAABot.
> A szinével nincs baj.
Miért, mással van? :)

> De ha érdekel nézd meg magad.
> Annyit megér nemde?
Lustaság fél egészség, mosaxol oszt ott a másik fele :))

byez
Thom

Előzmény: baas (550)
baas Creative Commons License 2000.09.13 0 0 550
Én megnéztem az aranymetálos SAABot.
A szinével nincs baj.
De ha érdekel nézd meg magad.
Annyit megér nemde?

Axa:
Láttam a gépedet vasárnap este a Hegedűs Gy.
saroknál,éppen aludt. :)
Ott lax abban a házban?
Én a Váci-Gogol sarkán lakom.
A barna kerités mögött a 4 emeletesekben.

Megvettem ma az első SAABomat.
Qrva jó.Csak új aksi van benne,ami nincs
feltöltve és párszor megállt az autó miatta.
Pedig direkt kocsikáztunk a városba,hátha
feltöltődik.De nem tette meg.
Szerintem egy alulméretezett kis darab lett
belerakva.
Amugy mit ajánlotok aksiba???
Lehet drága is.
A CAT-ről mit tudtok?

bye.

Törölt nick Creative Commons License 2000.09.12 0 0 549
Haia!

Aztat a gépet én is láttam/olvastam, de valaki mondja má' meg milyen az aranymetál :)) világos, sötét? mondjuk egy kép jó lenne...

Egyébként meg asse t'Om, hol van a Süllő u. :)) (ennyit a gyár környékének ismeretéről :) )

byez
Thom

Előzmény: nasfayzoli (548)
nasfayzoli Creative Commons License 2000.09.12 0 0 548
Sziasztok,

errôl jut eszembe: én is láttam egy eladó gépet a
Képes Autó Expresszben.
1987-es, újabb fajta, aranymetál, műszaki 2001-ig,
4 el.ablak, el. tükör, ülésfűtés. Irányár: 760 ezer.
Sima 900i, de nem tűnik egy rossz darabnak...
Egyébként azt írják, 4 ajtós, de a képen (ami ugye
elég rossz minôség) egy 5 ajtós farrészének
kontúrjai sejlenek fel... szóval vagy 4, vagy 5.
A telszám: 319-0384.

Egoaxa, Thom: nem figyeltek eléggé... a Süllô
utcai (ami ugye a Visegrádiból nyílik) biciklibolt
elôtt is szokott állni egy metálszürke '82-es Turbo,
A bolt tulajáé.

Előzmény: lenkeyb (533)
Rijswand Creative Commons License 2000.09.12 0 0 547
Ajanlom mindenkinek, aki meg semmit/keveset tud a turborol:
A turbófeltöltő
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.12 0 0 546
Hmm... Akkor én vak vagyok, mert most láttam 1st, bár itt dolgozom a Visegrádiban(feliratok egy erősebb szemüveget...) :)

byez
Thom

Előzmény: egoaxa (544)
lore Creative Commons License 2000.09.12 0 0 545
IGENIGEN! Svedautosok mennyenek egymas talijara, mert nana, hogy a svedauto nagyon sakal... ize rulez! Templarral mi is rapillantottunk a sok 900-asra a kozlekmuzeum elott...
Előzmény: egoaxa (544)
egoaxa Creative Commons License 2000.09.12 0 0 544
Enyem! Enyem!
A Visegradi u. kozeleben dolgozom, azert szokott itt allni.

Kulonben kedves baratom a Fuge segitsegevel most keszul az adok - veszek forum a klub oldalan. Most meg egy kicsit akadozik, de probaljatok ki.

Az Index es a TotalCar segitsegevel nagyobb teret kapunk. A szo szoros ertelmeben. Uj szerverre kerul az oldal, es a saab900.hu cimen lesz elerheto.
Igy fol lehet rakni a keparhivumot is. Remelem valamivel gyorsabb is lesz.

A talalkozo szervezese is folyamatban. Egy kicsit elakadtam mert belecsusztam egy koltozesbe.

Volvo tali lesz 09. 23 an. Arra gondoltam mehetnenk egy paran arra is

Törölt nick Creative Commons License 2000.09.12 0 0 543
Akkor Egoaxa ablaktörlője alá teszek egy club matricát és a névjegyét, hátha jelentkezik a clubba :))))))))

Köszi a zinfókat, Rijswand.
Tegnap akartam megnézni egy 9000-st, de nem sikerült, oszt haza fele elgondolkodtam mélyenszántón, ezért kérdeztem (a szakember mégiscsak szakember :) ).

Valaki tud egy aranymetál Saabról fotót küldeni?

thx - byez
Thom

Előzmény: Rijswand (542)
Rijswand Creative Commons License 2000.09.12 0 0 542
Szerintem az Egoaxa gepe lesz :)

A 900 - 9000 arkulonbseg...nem akarok megbantani senkit, de nekem pl Saabosabb egy 87 es 900 as, mint egy 87es 9000 es, amely - ki tudja miert - inkabb egy Lancia Themara emlekeztet :)
A 900 valahogy robosztusabbnak tunik, es kulcsot is a megfelelo helyre kell tenni :)

Előzmény: Törölt nick (539)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.12 0 0 541
Szia EdeBácsi!

A T.Spark az 2.0 4-hengeres (két gyújtógyertya hengerenként).
Fejfájásra még nem panaszkodott nálam senki, pedig 200-220 alatt nem nagyon szoktam autópályán közlekedni (ha üres az út persze).

Egyszer kipróbálnék szivesen egy nagy SAAB-ot, hogy valójában hasonlit e az én autómra.

Na sziasztok.

Előzmény: EdeBácsi (538)
lore Creative Commons License 2000.09.12 0 0 540
Csak a 900-asok vannak az 'A' vectra padlolemezen (ami egyebkent valoban azonos a Calibraeval), a 9000-es (mint irtam) a thema/croma/164-el osztozik.

lore

Előzmény: EdeBácsi (538)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.12 0 0 539
Hili, hali nomeg hó!

Kinek a tulajdona az a szép bordó 900-s, ami itt áll a Visegrádi utcával párhuzamos utcában?
Már csak azé' is érdekel, mert szép nagy Saab 900 Club Hungary embléma van a hátsó szélvédőn... :)
Amióta Saabra vadászok, annyi van az utakon, mint a fene (fájdíccsák csak a kicsi szívem...) és most még ez is...

És ha már itten vagyok, megkérdezem: miért van az, hogy egy extrákkal csurig pakolt 87-s 9000-s kevesebbe kerül, egy árban van egy kevesebb extrát tartalmazó 900-snál?

byez
Thom

EdeBácsi Creative Commons License 2000.09.12 0 0 538
Ciao sportivo,

egy pár hosszú úton én is utaztam egy T.Spark ( 3.0 V6 ?) -ban.
Nagyon megy , de hátul mindig megfájdult a fejem.Szerinted azért mert mindig 160 fölött
mentünk? :))

Ennek is Opel Calibra padlólemeze van?

Üdv
Ede

Előzmény: Törölt nick (534)
Rijswand Creative Commons License 2000.09.12 0 0 537
Es mennyit ker erte az a barbar? :)
Előzmény: BlackStar (532)
lenkeyb Creative Commons License 2000.09.12 0 0 536
Helló Visi!

Szerintm semmi baja a gépednek, csak azért késlekedhet a
"felpörgés", mert egyszerre sok benzint kap (hidegindító +benzin ugyebár) a motor, ebből
következően már annak ellenére, hogy lecsapódik elég mennyiségű benzin a hengerek falára -a hideg miatt- túldúsulhat a benzin-levegő keverék, annyira,
hogy kell egy-két fordulat annak teljes elégetéshez.

Üdv,
Balázs

Előzmény: Visi (535)
Visi Creative Commons License 2000.09.12 0 0 535
Hellosztok!

Lenne egy kerdesem. Szerintetek mi lehet a hiba (ha egyaltalan hiba), ha hideginditaskor a motor csak kb. ugy 2 masodperc utan jon ra, hogy hideg van es noveli meg a fordulatszamot?
(Injektoros, nem turbos model) Valaszt elore is koszi.

Törölt nick Creative Commons License 2000.09.12 0 0 534
Sziasztok elvakultak!

Volt szerencsém pár napja kipróbálni egy SAAB 9.3 - nak álcázott vadászrepülőt (a sportváltozat volt, azt hiszem "Viggen" - nek hívják). Persze nagyon állat kis autó.
Nekem egy '96-os 164-es Alfám van.
Tudtátok, hogy a SAAB 9000 ugyanarra a padlóvázra épül, mint az Alfa 164?
Szóval akkor végülis távoli rokonok vagyunk autóügyileg.

Éljenek az elvont autók!

lenkeyb Creative Commons License 2000.09.12 0 0 533
HAHÓ!!!

Láttam tegnap egy ELADÓ SAAB 900 GLs-t 1981-es, régóta figyelem,
tőlem nem messze lakik a tulaj, jártak vele (tehát nagyon szar nem lehet)
műszaki 2001 nem tom medig, ár: 310e Ft. Kicsit rohad, de ahogy
néztem -már amennyire megnéztem, mert csak felírtam a tel. számot,
hátha valamelyikötöket érdekel- még első fényezés lehet, és nincs
olyan k..szar állapotban.
Tel: 06-209-711-506

Aki kapja marja!!!

Balázs

BlackStar Creative Commons License 2000.09.12 0 0 532
Rijswand bácsi!

Mint hallottad, megvan a gazdija a dobi SAABnak.
MEgvehetjük, hátha lehet vele valamit kezdeni (pl átépíteni egy 3ajtós Aeróra... :) )
Adjam a telefonszámot?

baas Creative Commons License 2000.09.11 0 0 531
Köszi az együttérzést....
lenkeyb Creative Commons License 2000.09.11 0 0 530
Helló Zsombi!

Csak annyit szólnék hozzá: nem tudom miért
írtad, hogy a német autók nehezen szerelhetők
csak 1 példa: Opel tengelykapcsoló csere (váltókiszedés nélkül, szerelő résen
nyeles tengely kihúz stb.mondjuk nem a Manta, és hátsó kerekes társaik)
Találkoztam már opelekkel, és szerintem teljesen átlátható,
könnyen szerelhető.

Biztos azért nem tetszett a SAAB, mert nem vérbeli sportgép,
amint kivettem a szavaidból, neked az imponál egy autóban, persze
én is szeretem őket, de az egy más műfaj.

Üdv,
Balázs

Ui: Fincsi light-os a kacsa rugózása :-)

Előzmény: zsombi (522)
EdeBácsi Creative Commons License 2000.09.11 0 0 529
Zsombi,

nagyon nehezen szántam rá magam, hogy szóljak hozzád mivel
nem tudtam megérteni azt, hogy TE miért nem tudod megérteni,
nekünk szábosknak más az ízlésünk, mint a te környzetednek.
De ha mindenáron hallani akarod:
egy autót nem csak azért lehet szeretni mert kicsi aranyos vagy
mert valaki szerint szép, hanem azért is mert ecccerűen tökéletes :)))))
azaz SAAB.
Mert ez ilyen szubjektív.
És mi szeretünk egymással erről kommunikálni.
De azért én a TE hozzászólásodat is szívesen olvastam, de minek ezt
annyiszor ismételgetni: neked pap nekünk a SAAB.

Meg ne haragudj!

Üdv.:
Ede

UI.:
És ha nem csak szubjektív dolgokra vagy kíváncsi akkor olvasd el mai
beszámolómat arról a balesetről, ami doki barátommal esett meg!

Előzmény: zsombi (522)
baas Creative Commons License 2000.09.11 0 0 528
Köszi Edebá.

Ha a SAAB isten is úgy akarja,akkor
holnaptól a nevem "BAAS,akinek az első autója 1 SAAB 900 '82,aut." pöpec állapotban.
Hajrá baas!!!
Hullámozzatok.....

Saabsztok.

Rijswand Creative Commons License 2000.09.11 0 0 527
A sytorit tegzetek fel a saabnet.com -ra a Saab save Lives rovatba.
Előzmény: EdeBácsi (526)
EdeBácsi Creative Commons License 2000.09.11 0 0 526
Baas,

nem bánom, elmesélem a korábban említett balesetet.
Barátunk kora reggel a győri Vasútállomásra száguldott
éppen kb. 120 km/h (a rendőrségi jelentésből) sebességgel,
amikor kidurrant a bal első gumija.
A helyszín: egy kb 8 méter magas közúti töltés, amely régi
stílusú "kőkerítéssel van szegélyezve".
Barátunk érzékelvén a defektet megpróbálja kormányozni
a járművet ( 900 S 2.0i 1981 ), amely ennek ellenére
megpördül és az út jobb oldalán lévő oszlopkból hármat
leszakítva (mindezt az autó vezető felőli oldalával)
legurul a töltés oldalon, nekiütközik a töltésoldalban
lévő beton-átemelő-szivattyúháznak, majd továbbgurul a
töltés aljára.
A helyszinelő rendőrök rutinból a már-már hullaszálítókat
akarják hívni, amikor a sofőr rájukköszön, mivel őmaga
baleseti sebész így ismerik egymást.
Mindez 2000. május elején történt. A sofőr megúszta
az esetet egy medencetöréssel, mint utólag kiderült
az mentette meg, hogy nem volt bekötve a biztonsági
öv. Az ütközésnél ugyanis a vezetőülés elmozdult a helyéről
és ráköltözött az "anyósülésre".
A doktorúr szeptembertől újra rendel.
Magam is láttam az autót a "roncstelepen". Nem hiszitek el,
de a kocsi tulajdonképpen felismerhető állapotban, bár totálkárosanű
vészelte át a történteket.

Szerintetek mi maradt volna egy japán csodából...?

Szasztok: Ede

Előzmény: baas (508)
zsombi Creative Commons License 2000.09.11 0 0 525
9.5-ös volt valóban. Bocs.
Előzmény: BGC (524)
BGC Creative Commons License 2000.09.11 0 0 524
9000-ben még nem láttam középkonzoli indítókulcsot!
zsombi Creative Commons License 2000.09.11 0 0 523
(Ha fontosnak gondoljátok, írhatom az álati szót két ellel is: állati. Csak, hogy ne érje szó a ház elejét.)
zsombi Creative Commons License 2000.09.11 0 0 522
Kedves BlackStar és a többi SAAB hívő!

Úgy látszik nagyon nekihajtottam a SAAB-os önérzeteteknek. Sokan azt gondoljátok, hogy Ford Focusom van, vagy legalábbis, hogy az az álmom. Hát ez nem így van. Az álmom most ér véget éppen (eladom ui. a Citroen 2CV-met). Az életérzésről és a stílusról most nem is írnék, pedig 6 év kacsázás után ugyan volna mit.
A német autókról csak annyit, hogy a világ végére is elvisznek (a kacsa is, csak 3x annyi idő alatt) de nincs lelkük. Igénytelen, nehezen szerethető gépek. Ez vonatkozik az új VW-mre is.

A SAAB nem ilyen. Nemrég ültem egy 9000-ben, de a helyzet az, hogy álati hülyén éreztem magam benne. Bőr, légkondi, 6 légzsák szóval full extra én meg egy szál pólóban, kisgatyában... értitek. Aztán a műszerfala. Tud mindent, éjszakai panel, aktuális fogyasztás, tempomat. Indító kulcs a vátó mögött középen. Az egész olyan volt, mint egy kisebb repülőgép. De ergonómiailag valahogy nem stimmelt. (Talán ezért vesznek a gazdag gyerekek BMW-t.) Ívelt sík vonalvezetés, gigászi konzol. Egy szóval úgy foglalnám össze: patináns, ami ugye nem negatív jelző és mégis kifejezi az álláspontomat, hogy ui. idősebb generációnak (férfiaknak) való gép.

Persze vitatkozhatunk.

Előzmény: BlackStar (519)
lore Creative Commons License 2000.09.11 0 0 521
Szia BlackStar :-)

Igy mar oke, asszem nincs olyan tavol a velemenyunk. Maradjunk annyiban, hogy a ket gyar vevokore kulonbozik, a ket kocsi bizonyos szempontok szerint nem egy kategoria.

lore

BlackStar Creative Commons License 2000.09.10 0 0 520
Tegnap Axával megtekintettük a Dob utcai hasonfekvő SAABot, valamint a tulajt.
Valószínűleg a fazon találta a kocsit,(lopni ugyebár nem lehet) mert nem viselkedett úgy, ahogy az autóhoz méltónak kéne lenni. Három éve nem nyúlt a géphez.
Pfuj.
:)
Előzmény: nasfayzoli (517)
BlackStar Creative Commons License 2000.09.10 0 0 519
Szerbusztok!

Tegnap nagyon kókmás voltam, mire gép elé kerültem, el is felejtettem omndani a lényeget!
VEZETTEM EGY 900-AST!! (Először!)
Történetesen Axa gépéhez volt szerencsém. Nos. Ha eddig esetleg Mercedes, BMW, (vagy akár Opel :) ) mániás lettem volna, akkor most váltottam volna.
Zsombinak üzenem, ha még mindig SAAB-ellenes, hogy csücsüljön bele egybe.
Másnap jelentkezik a klubba. :)

nasfayzoli Creative Commons License 2000.09.10 0 0 518
Sziasztok ismet,

BlackStar! Az Opel-bajokat leszamitva :))) nagy tiszteloje vagyok az irasaidnak. Irnal arrol
bovebben, hogy mi valtozott a klasszikus 900-ashoz kepest az NG900-asban? Valamennyit
en is tudok rola, de nem sokat, es kivancsi vagyok, hogy a gyakorlatban mennyit javitottak/
rontottak ezek a valtoztasok a kocsin.

Azt egyebkent fel nem foghatom, hogy MIERT nem a Vectra futomuvet kapta meg az uj
900-as... tudja valaki?

nasfayzoli Creative Commons License 2000.09.10 0 0 517
Sziasztok,

Hozzaszolnek az Opel-Saab kerdeshez. Nekem volt Vectram, az egyik felmenomnek most is
van, es teljesen meg voltam elegedve vele. Az az 1.2 cm-es (a valosagban 8-9 mm-es)
illesztesi hezag egyetlenegy helyen fordulhat elo, ott, ahol irtatok, a csomagtarto es a hatso
sarvedo illeszkedesenel. A tobbi hezag normalis, bar ez sem feltuno, csak ha a hibat keresi
az ember. Az Opel a sajat dolgat nehezitette meg egyebkent, mert egy hajlitasbol megtort
lemez talalkozik egy sikkal. Sok mas korabeli autonal (pl. VW Passat) hagynak egy nehany
centis peremet az illeszkedes elosegitesere, aztan torik le derekszogben. Mellesleg '88-'92
kozott a Vectra a kategoria bestsellere volt, nem veletlenul. A minosege is viszonylag jo volt.
Nem olyan, mint a BMWe vagy a Mercededese, de a VW Passateval es Ford Sierraeval
osszemerheto.

Ezt most nem kiokitasnak szanom, csak ha mar szo erte a Vectrat, ennyit el akartam
mondani a vedelmeben.

Az Opel Senator pedig kimondottan jo minosegu, magas muszaki szinvonalu, rendkivul
megbizhato kocsi volt sikertelensege mellett. Szerintem kicsit lenezo az, hogy "tok bukas".
Penzugyileg talan. De kvalitasait tekintve a Mercihez hasonlitgattak.

Viszont ami a Saab-GM egyesulest illeti, abszolut egyetertek BlackStarral: en tragikusan
fogom fel az egeszet. Szamomra a regi 900-as es 9000-es az igazi. Az ujakat mar egy
uniformizalodo autogyartas eredmenyekent tudom felfogni, sokkal visszafogottabb
egyeniseggel es kommerszebb muszaki megoldasokkal. Bar ezt aligha kell annak
magyarazni, aki ugyanigy latja...

BlackStar Creative Commons License 2000.09.10 0 0 516
Lore!
Ezzel a válaszolással nem megbántani akartalak, távol álljon tőlem, csak úgy látszik nem voltak egyértelműek a tegnap hajnalban írt szövegeim. Ezekkel nem szidni akartam az Opelt, csak kihangsúlyozni, hogy a Vectrával nincsenek egy kategóriában. (Bár ezt csak mi tudjuk. :) )
Tényleg, egy csomó helyről kihagytam a szmájlit. Bocsánat. Így tényleg nem volt egyértelmű.
Véletlenül sem gondolom, hogy a legelső NG-k rossz autók lennének, csak nem követik az eddigi SAAB minőséget, egy máshonnan való felfogás miatt.
Szóval, még egyszer, ezzel nem szándékom, hogy leszóljalak vagy megbántsalak, mindössze egyértelművé szerettem volna tenni a dolgokat.

Tisztelettel: BlackStar

BlackStar Creative Commons License 2000.09.10 0 0 515
Nem akarok itt opelekkel peldalozni, mert mas persztizskategoriaba tartozik a ket auto (kb. mint VW es BMW) Ezert nem is eri meg osszahasonlitani.
Ne nekem mondd :)

De a Saab egyedul nem volt kepes talpon maradni
Egyik kis gyár sem képes rá.

es szvsz jobb, hogy a GM vette meg, mintha egy malaj befektetokbol allo tarsasag tette volna.
Szertintem is :)

Es ma mi tortenik: a GM egisze alatt gyonyoruen viragzik a ceg, a 3.0-as opel motor a 9-5-ben alaposan atalakitva hibatlanul muzsikal es amulatba ejti a nemet teszteloket stb.

Hát igen, a hangsúly itt a szépen átalakítotton van. Motorblokkot gyártani is, fejleszteni is *nagyon* drága.

Nem kell ezt olyan tragikusan felfogni, a saab saab marad a GM-mel, a volvo volvo marad a Ford-dal,
nagyon drukkolok nekik. :)
Hát igen. 900-as SAAB (és 760-as Volvo. )
Még ilyen autók nincsenek.

egy kicsit masok lesznek de meg igy is sokkal jobban szerethetoek mint a jellegtelen tojasok.

Hát igen.
A 9-5ösnél a jól bevált fődizájnert alkalmazták. Akit azóta kirúgtak, remélem az utóda is 900-ason nőtt fel.

BlackStar Creative Commons License 2000.09.10 0 0 514
Jajj, Lore, ne bosszants má.

>Uriember opelbe nem ul....
Ugye nem vártad azt, hogy azt fogom mondani, hogy
'hát igen, ide irogatok a SAAB-ra, de igazándiból a vágyálmaim netovábbja egy Vectra.
Temszetesen jó kis autók az Opelek, de amikor az amcik idejöttek, mindenképpen le akartak faragni a költségvetésből. Ezt pedig úgy tették, hogy Trollhättanban kevesebb cuccost gyártanak, mshol meg többet ugyanabból az alkatrészből. Kettőnyíl: Opel.

>-a Brit kiralyi csalad es kormany (a jaguarok mellett persze) szamos vauxhall omegat/vectrat alkalmaz, nem passatot/audit.
Hazai ipar. A svéd parlamentnek egyébként kettő (2) kormányhasználató autója van. Úgyse találod ki... :)

>-1.2 cm? Mikor? Amikor resnyire kitarom az autot?
Az első generációs Vectrán gyártási hibákból ilyen illesztések is lehettek. Van egy Autó-Magazinom, amiben összeuszítják az akkor összes faceliftet végzett középkategóriás autó felelős fejlesztőjét, ott mutatja a fazon, hogy a csomagtartófedél illesztése a négyajtóson: belefér a toll és még hely is marad. Ezt én kb. 1,2 cm-nek saccoltam. Lehet, h. csak 1,1.

>-a 900-as facelift-jenel alig kovettek el szerkezeti valtoztatasokat.
Valóban nem. Kivéve a futóművet. De az igazi csere a 9-3-ason történt, ugyanis itt az egészet az alapoktól újratervezték.

>-a statisztikak nekem alig modanak valamit, mellesleg ha atnezel mas topikokba akkor lathatod, hogy a 900-as hatrebb szerepel mint a vectra. Azt ugy nem allitod, hogy a csunya GM direkt rontja a saabokat?
Mondtam ilyent?
Mivel, mint látod, 2:46-kor írtam, lehet, hogy kicsit félreérthető lett. De a GM nem rontja a SAABot, mert nem érdeke, érdeke viszont az olcsó gyártás, mert a SAAB 1996-ban is épphogy túllépte a 100.000 darabot. És az egy GM-nek kevés, ergo költséges. (a fejlesztés, a gyártás(előkészítés), stb) Tudod, hogy egy autó fejlesztésekor a felszerszámozás mennyire kerül sokba? Akár a full költség fele is lehet.

>-nem mondanam, hogy a legleso 900-asok 'osszerogynak' az ember alatt, mert jopar ellenpeldat tudok.
Igaz. Nem tettem ide szmájlit.

mindjárt folytatom

Előzmény: lore (511)
ZaLa Creative Commons License 2000.09.09 0 0 513
Üdv. Mindenkinek!
Elnézést, hogy nem olvastam végig az eddigi 512 hozzászólást, de most vezettem egy Saab 9.5-ös 2,3 literes Aerot, és az itt eszmét cserélő Saab fanoknak mondom, hogy igencsak tetszett. Túl a lenyűgöző motordinamikán, azért három kritikai észrevételem van:
- az első üléseknek nem sok oldaltartása van, könnyű kidőlni belőlük;
- alig használt tesztautó ellenére a buckákon nyöszörgött a lengéscsillapító, vagy valamelyik szilentblokk;
- egy kicsit halkabb motorzajt vártam.
Amúgy gratula a kocsihoz, több varázs van benne, mint a BMW-ben és az Audiban együttvéve.
Üdv.: ZaLa
lore Creative Commons License 2000.09.09 0 0 512
Marmint az ajtot tarom ki az 'A' vectran...
Előzmény: lore (511)
lore Creative Commons License 2000.09.09 0 0 511
Szia BlackStar!

Eleg sok opeles tapasztalatom van, ugyhogy egy kicsit helyreraknalak:
-Uriember opelbe nem ul: a Brit kiralyi csalad es kormany (a jaguarok mellett persze) szamos vauxhall omegat/vectrat alkalmaz, nem passatot/audit.
-1.2 cm? Mikor? Amikor resnyire kitarom az autot?
-a 900-as facelift-jenel alig kovettek el szerkezeti valtoztatasokat.
-a statisztikak nekem alig modanak valamit, mellesleg ha atnezel mas topikokba akkor lathatod, hogy a 900-as hatrebb szerepel mint a vectra. Azt ugy nem allitod, hogy a csunya GM direkt rontja a saabokat?
-nem mondanam, hogy a legleso 900-asok 'osszerogynak' az ember alatt, mert jopar ellenpeldat tudok.

Nem akarok itt opelekkel peldalozni, mert mas persztizskategoriab tartozik a ket auto (kb. mint VW es BMW) Ezert nem is eri meg osszahasonlitani. De a Saab egyedul nem volt kepes talpon maradni es szvsz jobb, hogy a GM vette meg, mintha egy malaj befektetokbol allo tarsasag tette volna. Es ma mi tortenik: a GM egisze alatt gyonyoruen viragzik a ceg, a 3.0-as opel motor a 9-5-ben alaposan atalakitva hibatlanul muzsikal es amulatba ejti a nemet teszteloket stb.

Nem kell ezt olyan tragikusan felfogni, a saab saab marad a GM-mel, a volvo volvo marad a Ford-dal, egy kicsit masok lesznek de meg igy is sokkal jobban szerethetoek mint a jellegtelen tojasok.

udv.
lore

Előzmény: BlackStar (510)
BlackStar Creative Commons License 2000.09.09 0 0 510
Szerbusztok!

Szólítottatok?
Szóval 900-as. Az ún. NG-t az 1994-es modellévtől kezdték el gyártani, a jenkik(GM) hatására árletörő szándékkal mindenféle, már gyártott alkatrészeket vettek át, pl a Vectra-Calibra padlólemezt, az Astra felfüggesztéséből indultak ki, stb. (A szakértők szerint, ezért romlott vissza az eléggé kifinomult és kiforrott 93-as 900-as futóműve.) Egyébként az amcik már korábban is erősen szmeztek a gyárral, mert nekik itt, Ojrópában nem termett babér (legfeljebb egy levesre való.Pl az Opel Senator tök bukás, az Omegát akkor ráncfelvarrották, de rájöttek, hogy Opelba úriember nem ül :) ) Hozták persze az amci munkamorált, így az 1994november 1.ig készített 900NG-ket általában szewrencsés dolog kerülni, mert még összerogynak. Aztán egy kicsit visszavettek a lendületbpl, mert az előző Vectra (És a mostani második generáció első kiadása is) eléggé híján volt a minőséget keltő benyomásoknak (pl. 1,2 cm-es illesztési hézagok=kockaLada :) )
Szóval jött a viking reform, és a 95-től folyamatosan javították a 900-asok minőségét. Elvileg azt is tudom, kik követték el ezeket, de sajna a papperjim mélyen vannak. :)

Előzmény: lore (505)
nasfayzoli Creative Commons License 2000.09.08 0 0 509
Sziasztok,

lenkeyb: Olvastam a szuzukis sztorid, szerintem teljesen jol
reagaltal, en is ezt tettem volna, azzal a kulonbseggel, hogy
ilyen szitukban az utolso beszolas altalaban nem jut eszembe,
helyette inkabb nem mondok semmit, csak legyintek. (Egyebkent
velem talalkoztal mult heten a Florian parkolojaban...)

rezgrof: Eleg durva kis tortenet. Mit csinaltal aztan a
Celicassal?

zsombi: ne haragudj, de ez nagy zoldseg. Te nem is azt iteled
el, aki nyolcmillios Saabot vesz, hanem aki egyaltalan ennyi
penzt elkolt autora. Szerinted az a magamutogatobb, aki BMWt,
Audit, Mercit, VWt vesz, vagy aki Saabot?

Ugy latszik en kivetel lehetek, mert:
1. Nem vagyok 40, de meg 30 sem.
2. En veszem az autoimat.
3. Nem vagyok bekepzelt. (Valoszinuleg mindenki ezt hiszi
magarol, de akkor sem. :)
4. Az atlagosnal biztosan jobban vezetek, persze lattam mar
olyat, aki jobban, es ezt meg is mondtam neki. (Detto.)
5. Nem szeretek kulonosobben vezetni. Ha autozasrol van szo,
akkor persze Saab, de kulonben nem vagyok oda a setakocsi-
kazasert.

Tenyleg osszehasonlitod a Focust meg a Saabot? En egy 10 eves
klasszikus 900-ast sem cserelnek el egy vadiuj Focusra. Illetve
dehogynem, csak eladnam rogton, es maradna penzem a Saab melle.
Az elektronikus jatekszereket leszamitva miben tud tobbet a
Focus? Sokan nem veszik eszre, hogy tulkeppen baromi lassan
fejlodik az autos technika. A nagybatyam az oreg AX-et lecserelte
egy Saxora, es azt mondja: tokugyanaz. Pedig tobb, mint 10 ev
van a ket auto kozott. Azt nem mondom, hogy a modellvaltasoknal
nem fejlodik az auto - de csak hajszalnyit. Egy kicsit finomitanak a
megoldasokon, de lenyeges elorelepes ritkan tortenik. A format
cserelgetik az alig valtozo muszaki tartalom folott, igy aztan az
embert megteveszti a latszat, meg a sok elektromos b*szb*sz.
Ahhoz, hogy en az egy 1M ft erteku 900-asnal "jobb" autot tudjak
venni, ugy plusz 3M kellene, es akkor sem uj kocsit vennek...

Mondok a szelsoseges peldat: amikor megemlitem valakinek, hogy
autot akarok venni, es felveti nekem a Suzukit, eleg nehezen allom
meg, hogy ne fakadjak sirva. Ilyenkor, ha neki epp' nem
Suzukija van, akkor el szoktam mondani, hogy szerintem a Suzuki
vasarlasa maga a nirvana, az elet megtagadasa, az emberi let
elutasitasa, az egyeniseg elfojtasa, maga az anti-autozas. (Es
meg k. sokba is kerul. :)

Azt is kerdezhetnem, milyen nullember az, aki Suzukit vesz?! Csak
azert nem kerdezem, mert ismerek olyanokat, akik maskulonben normalisak
es jo fejek, csak engedtek a tomegpszichozisnak. De mindemellett kicsit
sajnalom is oket. A Focusra ugyanez all, csak ok nem ilyen sulyos lelki
serultek. :)

trbvszkij: esetleg eleterzes a feeling helyett?

baas Creative Commons License 2000.09.08 0 0 508
Meséld el.
please.
EdeBácsi Creative Commons License 2000.09.08 0 0 507
Köszi lore,

ha jól értem akkor azt akarod mondani , hogy ettől GM-esedéstől még
nem lett szar a szabom?
Egyéb részekről tudsz esetleg valamit ( motorok, váltó stb. )
Az enyém pont egy 1995-ös 2.3i 16V nem turbós ( csak 150 LE )...
Nekem ez a 900-as azért jobban tetszik.

Köszi
ede

UI.: Egy barátom egy 1981-es 900S-ben úszott egy (pl. Mazdának
5xhalálos borulás-zuhanás-ütközés típusú) balesetet 2000. májusában.
Ha valakit érdekel elmesélem.

Előzmény: lore (505)
BGC Creative Commons License 2000.09.08 0 0 506
Szasz!

Ja, volt minden csapágy, tárcsa, szerkezet.
Az utángyártott és a gyári között 2 ezer volt a különbség, ami a gyári javára döntött.
Az alkatrész: 76.280 Ft
Munkadíj: 18.000 (nem márkaszervíz)

BGC

lore Creative Commons License 2000.09.08 0 0 505
EdeBacsi,
a 90-es evek 900-asanak kifejlesztesekor mar javaban benne volt a GM is. Ennek a 900-asnak (es a 9-3-nak is) a padlolemeze azonos a pl. altalam is hasznalt 'A' vectraval (amit ugyibar 88-ban engedtek utjara). A ket auto biztonsagi parameterei nem emlithetoek egy napon, ebbol latszik, hogy a Volvonak sincs felnivaloja a Ford padlolemezeitol.

Ezenkivul: a facelift elotti 900-asoknal azert voltak hibak, de mintha errol mar BlackStar beszelt volna. Emelett vannak opel motorok 900-asokban (dizel, V6), kapcsolok (elektr. tukorallitas) stb.

Hat egy szuszra ennyi jutotott eszembe.

udv
lore
ps: egy ismerosom epp most fogja elsozni a 95-os 2.3 16V 900-asat (eleg jol felszerelt, 150 LE)

Előzmény: EdeBácsi (504)
EdeBácsi Creative Commons License 2000.09.08 0 0 504
Drága SAABtársak!

Válaszoljon már végre valaki!
Ezt a kérdést már többedszer föltettem:
Mennyiben változott a 900-as azóta hogy a GM betette a lábát?
Engem spec ez a '1995-ös évjáratú járgányom miatt érdekel.

Előre is hálás köszönetem a nagytudású kollégáknak!
Edebá

UI.: Ez a ZSombi ugyannyira érdekel, mint amennyire
azok a LenkeyB által említett szuzukisták...
méghogy Ford Focus... sok más mellett említeném a
kb 300 literes csomagtartóját...

lenkeyb Creative Commons License 2000.09.08 0 0 503
Hello!

Gyári SAAB-alkatrészt, vagy valami mást raktak bele? Mennyiért?
(Gondolom tárcsa, szerkezet csapágy csere volt)

üdv,
Balázs

Előzmény: BGC (502)
BGC Creative Commons License 2000.09.08 0 0 502
Szasztok!

A mi kis Zsombikánknak vw-e van nem ford-ja, de ez szerintem nem oszt nem szoroz.

UI: kicserélték a kuplungom és olyan érzés mintha a napon hagyott margarinba lépkednék!

SAABADSÁG SZERETEM!!!

lenkeyb Creative Commons License 2000.09.08 0 0 501
Hahó Eugen!

Tudom, hogy neked is gázos az autód, a multkor már írtam is neked, hogy
nekem is be van szerelve a gáz (1997 óta, akkor még nem volt az enyém a gép),
csak annyi a bajom a kontorral, hogy már mindenki hozzájuk hordja az
autóját, és nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy nagyon odafigyelnek
a munka minőségére, ráadásul szerintem lehetne olcsóbb is.
Arról nem is beszélve, hogy időpontot kell előre egyeztetni velük (viszont közel van)
Legközeleb lehet, hogy oda viszem ahova ajánlottad,

Köszi,
Balázs

Előzmény: eugen73 (495)
trbvszkij Creative Commons License 2000.09.08 0 0 500
Vessetek meg, de nem tudtam a csábításnak ellenállni, jubilálunk, ha minden igaz.
SAAB forever
Bizakodjunk, hogy a GM nem öli meg a céget...
trbvszkij Creative Commons License 2000.09.07 0 0 499
Piros pedig igenis van...
trbvszkij Creative Commons License 2000.09.07 0 0 498
Szia Zsombi!
Szerintem te még nem láttál classic 900-ast, azért írsz ilyesmit. Ha láttál volna, nem hivatkoznál arra, hogy a kora miatt nem lehet 'státuszszimbólum' (bár, szerintem 900-ast egyikünk sem azért vett, mert státuszszimbólum lenne), ugyanis elég tiszteletet parancsoló jelenség, amellett, hogy minden bumfordisága mellett nagyon eredeti.
A racionalitásról meg annyi a véleményem, hogy nem mindenki azt nézi autóvásárlásnál, hogy eztmegezt nagyon olcsón fenn lehet tartani, (ez esetben suzukit venne mindenki) amazt meg szervizeltetni olcsó. A SAAB mellett szerintem elsősorban a feeling szól, (bocs az angol kifejezésért, igazán jó magyar szó nem jutott rá eszembe) meg persze az, hogy ha sikerül egy megkímélt darabhoz hozzájutni, akkor tényleg autóban érezheted magad...
A fiatalosságról meg annyit, hogy vess egy pillantást Rijswand sokat csodált kedvencére, néhány hozzászólással korábbról. Ugye nem leszel olyan elvakult, hogy öregurasnak nevezd?
Egyébként pedig, légy toleráns. Mi sem megyünk a Focus topicba téríteni, hogy vegyetek SAABot..
A focusról csak annyit, hogy egyetlen pozitívummal rendelkezik szerintem, ez pedig az, hogy nehéz ellopni, így, ha már kiadtál érte 8 milliót, a tied is marad. Más kérdés, hogy én nem adnám az öreg 900asomat oda érte.

'vagy nem tud vezetni, viszont nagyon szeret'
Ezt egész egyszerűen fel nem foghatom, miből gondolod. Nem tartom magam olyan nagyon jó sofőrnek, össze is törtem egyszer a kisautóm, de azért ilyet kijelenteni általánosságban, számomra érthetetlen.

Még valami a végére. Lehet, hogy racionális döntés egy öreg SAABot venni, és szépen rendbehozatni, ha egyébként drágábbra nem telik, és meg is kell jelenned vele.
Képzelj egy helyzetet, amikor tárgyalásra mész, mi kelt jobb hatást, ha egy suzukiból, vagy astrából szállsz ki, vagy egy azoknál jóval kevesebb pénzből megszerzett SAAB-ból? Azt hiszem, nem kérdéses.

trbvszkij

Ha járnál a közeljövőben Debrecenben, szívesen viszlek egy kört..hátha megváltozik a véleményed.:)

Előzmény: zsombi (491)
Rijswand Creative Commons License 2000.09.07 0 0 497
Zsombi hozzászólására reagálva csak annyit mondanék, h. ez inkább igaz a nagy fekete bömössel rohangászó fiatalokra:)
Én nem érzem magam jajdefaszagyereknek azért , mert SAABom van, nem is került 8 millába.
Csak egy nadrágtartóm van - kaptam, még 40 éves korom előtt:) - de nem hordom, és nem huzogatom.
Node öszintén, lehet más autót venni, ha már egyszer SAABja volt az mbernek?
Naugye:)

laazlo Creative Commons License 2000.09.07 0 0 496
Zsombi,

Nem tudom, tkp. mi zavar téged az egyébként tényleg "nagy" SAAB-okban? Itt arról van szó, hogy valamennyi dellát összeszed az ember, 'oszt el kezd gondolkozni, hogy mit is szeretne. Új és jó autót sokfélét vehetsz, de kb. 3 millától felefelé indulnak, sokaknak ez már nem elérhető. Viszont vannak olyanok, akiknek fontos a STÍLUS, az utazás élménye és színvonala, akiknek az autó több mint egyszerű közlekedési eszköz. Plusz: ha valaki érti-érzi a minőséget, az még nem sznob! Én egy egyéves 1.6-os Astrát cseréltem le egy 8 éves 9000 CS-re például... Egy teljesen más világba csöppentem, szerintem ez valóban illik az egyéniségemhez, teljesen egyedi gép. Ez nem sznobizmus, vagy ilyesmi! Szerintem, az ember legyen egyéniség, egyedi jellemzőkkel. És ez nemcsak az öltözködésben nyilvánulhat meg például! Egyébként ugyanennyi - full - extrával a Ford Focus az 5 millához közelítene, ami már azért irreálisnak tűnik... Ráadásul a nálunk általában "gyerekek" által vezetett 124-es Merciknél öregurasabb autót nyugaton elképzelni sem tudnak!
Igenis, az embernek legyenek igényei és az adott anyagi lehetőségein belül miért ne ülhetne egy igazán stílusos autóba? Elvégre - általában - eccer élünk, és ki tudja mit hoz a holnap...szóval "carpe diem".

UI: 'osztán próbálj már ki egy-két napig egy SAAB-ot is

eugen73 Creative Commons License 2000.09.07 0 0 495
Hello Lenkeyb!

en most szereltettem be a Saabomba az LPG-t. ugy nez ki tobbe kevesbe bevalt. Illetve csak most keszult el par hete, de az elso tesztje most lesz a jovo heti nyaralason. A szerviz Medic-car(www.medic-gaz.hu)Dunaharasztin van, Bp-tol par km Vac fele. A beszreles mindenstul 140.000HUF plusz a vizsgaztatas.

A munka gyors volt, de az engedely beszerzesekkel eleg lassuak voltak, nem keszultek el az igert idore vele. Arban nem olcsoak, akadnak olcsobbak is. Ha nem ragaszkodsz Bp-hez, es jo munkat akarsz, akkor ajanlom az Autogazt. Tenyleg profik! (www.autogaz.hu)

Ha tovabi infora is kivancsi vagy, irj batran!

udv, Eugen

Előzmény: lenkeyb (483)
lore Creative Commons License 2000.09.07 0 0 494
Amugy egy utolso szerias (98-as) fullextras 2.3T is 'csak' 7M. Nem tudom egy fucus miben versenyezhet vele.

Amugy lattam mar 9000-est es 900-ast is pirosban, szerintem a 9-5-os is rendelheto. A volvok is futnak pirosban, bar nem tudom, ez most hogy jott elo.

Ott santit ez a fiatalossag/dragasag ervelesed, hogy ezek szerint minden draga auto oreguras vagy bekepzelt fiatalos? Egy Z3-as BMW arabol szep Saabokat lehet vasarolni, megse hiszem, hogy azt a BMW gyar _kizarolag_ bekepzelt fiataloknak szanta. Esatobbi... mas markakkal is lehetne peldalozni.

Amugy a 80-as evek modelljeit tekintve a Saab sokkal fiatalosabb modelleket gyartott mint pl. a Volvo. Egy 86-os 9000-es vagy 760-as volvo pedig meglepoen impozans latvany tud lenni, nezd csak meg.

lore
ps: szasz Bolas! Svedauto rulez! Ize..sakal!

Előzmény: zsombi (491)
lenkeyb Creative Commons License 2000.09.07 0 0 493
Ja, és van belőle piros!
lenkeyb Creative Commons License 2000.09.07 0 0 492
Zsombi,

Volt már SAAB-od?
Nem nagyon értem miért pont ide írod ezeket a bölcs dolgokat!?
Lehet, hogy abból a 8 millióból kapsz egy új focust, de ha
kipótolod 11,5-re -(ha már 8 megvan nem nagy dolog ugyi? Esetleg előfizet az ember)-
csücsülj bele egy Viggentbe.Vagy azt sem tartod fiatalosnak?
Ha nincs meg a plusz 3,5 m. akkor is tudsz egy új SAAB-ot venni belőle! (Hozzáteszem ami
a focusban full extra a SAAB-ban a nagy része alapfelszerelés)
Az odáig ok, hogy a SAAB nem olcsó autó," de lehet, hogy jobban megéri a pénzét"!
Minőségbeli összehasonlítást nem akarok tenni, mert nem állítom, hogy
a Ford rossz autó, de gondolom erről mindenkinek más a véleménye,
szóval lehetne vitatkozni.-Azt mondod a SAAB 9000 nem fiataloknak való?
Lehet, hogy igazad van, de az, hogy ki milyen autót szeret vezetni relatív dolog.

Ui: Vegyél Fiat Puntot, mert az olcsó, új, és "fiataloknak való"!
(Szerintem ne tartsd meg pár évnél tovább)

Előzmény: zsombi (491)
zsombi Creative Commons License 2000.09.07 0 0 491
Jó, lehet, hogy egy-két milliót tévedtem, de egy 86-os kocsi (azaz 14 éves gép) már csak megjelenése miatt sem nevezhető státuszszimbólumnak. Én mondjuk a '97 után gyártott 9000-re gondoltam.
Vajon ezekből miért nincs gyári piros szín?
Vagy azt akarjátok mondani, hogy ez a járgány fiataloknak való?
Előzmény: lore (488)
BGC Creative Commons License 2000.09.07 0 0 490

Zsombi!

Tudatnám veled, hogy a topic hozzászólói között senkinek sincs 3.000.000 ft fölött vett autója.
Az új autók drágák, de itt szerintem senkinek sincs új autója.
Szerintem ezt a véleményedet inkább írd meg a Polar Mobil Kft-nek HTTP://www.saab.hu, de szerintem ők se foglalkoznak veled!

A rohadt burzsuj BGC akinek SAAB-ja van és eddig wartburggal járt.

Bolas Creative Commons License 2000.09.07 0 0 489
Szia lori!
:-)
Előzmény: lore (488)
lore Creative Commons License 2000.09.07 0 0 488
Zsombi!
Nem vagy tisztaban az arakkal. Egy 95-os 2.3-as 900-as majdnem teli extraval 3M-bol megvan, azaz olcsobb mint egy 1.6-os astra! Aki astrat vesz az is bekepzelt? 86-os 9000-eseket meg boven 1M alatt arulnak, tele extraval, tipptopp allapotban.
Meghogy 8M, apam! Ugyanez igaz akkor 124-es mercire, 850-es volvora, 'B' omegara stb...??

lore

Bolas Creative Commons License 2000.09.07 0 0 487
Azért nem minden használt Saab kerül 8 millióba!
Sot!

Ha engem kérdezel inkább veszek egy 15 éves Saab 900-ast, mint egy Focust!
Azért, mert jobb a "feelingje" és mert nem tucat autó!
A svédek mégiscsak tudnak autót csinálni..
Inkább nyomuljak egy öregebb státuszautóval -amihez hozzátenném, hogy nem a státusz miatt veszem-, mint egy modern? tucatautóval!
Ez pedig abszolut nem kivagyiság.
Egy jó 9000-est is meg lehet venni 2-3 millióból!
És abban kényelmesen és biztonságosan utazgatok, nem úgy mint az általad említett Focusban..

Előzmény: zsombi (486)
zsombi Creative Commons License 2000.09.07 0 0 486
Nem osztom az érvelésed, ugyanis a két példa nem analóg. Egy SAAB (státusszimbólum minőségű) pl. még használtan is minimum 8 milla. Ennyi pénzért pedig lehet kapni egy full extás Ford Focust és még zsozsód egy része is megmarad. Azaz a SAAB választása nem racionális döntés, inkább kivagyiság.
A Skoda pedig egyszerűen egy rossz döntés eredménye. Esetleg a szorító anyagiak kényszerű kompromisszuma.
Előzmény: Bolas (485)
Bolas Creative Commons License 2000.09.07 0 0 485
Kedves zsombi!
Én nem vagyok Saab tulaj, de ettol függetlenül is feltenném a kérdés:
Mibol gondolod ezt?

Akkor ha továbbvezetném a gondolatmeneted, akkor azt mondhatnánk: hogy mindenki, aki fiatal kora ellenére piros Skoda 120-at vesz, annak vagy bölcsészbeütodése van vagy egyszeruen konzervatív fiatal?

???????

Előzmény: zsombi (484)
zsombi Creative Commons License 2000.09.07 0 0 484
Én egy kicsit más aspektusból közelítenék a Saabhoz. Egyik barátom vett egy 9000-t. Valami vezérigazgató kocsija volt előtte. A cimbi még nincs 30 éves.
Szerintem aki 40 éves kora alatt Saabot vesz (ha kapja az más téma) az vagy nagyon beképzelt, (tudod, aki így húzogatja a nadrágtartóját), vagy nem tud vezetni viszont nagyon szeret.

Vélemény?

lenkeyb Creative Commons License 2000.09.07 0 0 483
Hahóóóó!

Tud valaki Bp-en a Kontor Kft-n kivül megbízható, olcsó autógáz szerelőt?

Bolas Creative Commons License 2000.09.07 0 0 482
rezgrof!

Aquila non captat muscas.
Ad quaedque advolat ultro faucibus augustis, musca proterva perit.

(A sas nem kapdos legyeket. De amikor a légy berepül a sas fenséges szájába, azáltal befejezi életét..)

Te honnan ismered ezt a mondást?
Nekem ez a kedvencem..

fargo Creative Commons License 2000.09.06 0 0 481
Sziasztok SAAB-osok :-)

rezgrof,
hasonló tapasztalatom volt nekem is kb egy hónapja a 6-os úton, ott is a 200+ lóerô mentett meg, egy Astra sikeres seggfejkedése után. Elkezdett elôzni egy teherautót, mikor kb. az elejéhez ért, én is index-ki-balra, sok gáz majd uccu neki, erre az Opelos szépen lelassít, és komótosan befejezi az elôzést. Pedig látta, hogy jövök mögötte, de nem nagyon érdekelte, vajon fel fogok-e kenôdni a szembejövô kamionra.

Persze, amikor lehagytam és duddantani mertem neki, akkor az addigi tökölôs tempóról egybôl a nyomulósra váltott, ott lihegett a seggemben. Ennek is itta meg a levét, mert mikor egy 18 méteres kamiont kezdtem elôzni, akkor is rám tapadt, no én elismételtem a trükkjét, a kamion elejéhez érve kicsit elvettem a gázt, hadd izzadjon. Visszaállni a truck mögé már nem volt ideje, s ahogy meglátta a szembe jövôt, egybôl elkezdett felkapcsolgatni mindenféle lámpákat meg dudákat, nagyon be volt ijedve. Persze biztonságosan beengedtem még, nehogy baj legyen.

Továbbra is ott nyomult mögöttem fél méterre, felkapcsolt reflektorral, és a sofôr meg a macája vörösödô fejjel lengették a középsô ujjukat. Láttam, hogy be sincsenek kötve, úgyhogy egy enyhe pöccintés a fékpedálom leszoktatta ôket a tapadásról, az Astrás akkorát fékezett, hogy a szentségelô nô mellette lefejelte a szélvédôt :-)

Aztán meguntam ôket és elhúztam, nem tudták tartani a lépést. A koronát a hülyeségükre egy útlezárásnál tették fel. Itt felváltva engedték el a forgalmat. Épp nekünk integetett szabadot a tárcsás ember, amikor láttam ám, hogy az Opel az álló sort elôzgetve közeledik. Mire odaért volna, én épp átfértem még, ôt meg le akarta inteni az ôr, akit majdnem elütött, meg is lökte egy kicsit. Azt még láttam, hogy pár feldühödött kreol aszfaltozó munkás a szerszámot eldobva siet a majdnem elgázolt tárcsás ember segítségére, de aztán kikerültek a látóterembôl, így nem tudom a végkifejletet...

Mindenesetre megérdemeltek volna egy kis rugdosást, vagy egy talicska forró aszfaltot az ölükbe.

Előzmény: rezgrof (480)
rezgrof Creative Commons License 2000.09.06 0 0 480
Fijjug,

Nemazért, de engem a minap majd a halálba küldött egy vacsi uj Toyota Celica. azt hitte, hogy autoban ül, pedig az csak egy kocsi. Jó kocsi, de kocsi. Elöttem ment, pattogott folyvást, hogy előzne (M7 Balatonboglárnál) majd egy hosszabb üres résznél kilőtt. Én persze csendesen a 200 lóval negyedgázzal mögötte - semmi izgalom. Félállásnál levette a gázt, és várt amig a szembejövő kamion már egészen közel került, majd beslisszolt a két autó közé, nekem meg maradt a kamion. Ezt a helyzetet ajánlom mindazok figyelmébe, akik persze becsülik a kissebbet, meg az is csak auto meg ilyesmi. Ha nem SAAAAAAB-ban ülök, akkor már sehol sem ülök. Lepadlóztam, felkapartam az aszfaltot, de megúsztam. Ezt követően a Totoyas megtudta, hogy mi a különbség kocsi és auto között - akkor én most agresszív állat vagyok ? Amúgy Ő egyedül ült a kocsiban, mellettem a lányom, apósom, anyósom stb.
Én soha nem kezdeményezek versenyt (a sas nem kapdos legyeket) de nem hagyom, hogy átgyalogoljanak rajtam.
Kinek mi a tapasztalata ?

SAAAAAAAB !!!!!!

Rijswand Creative Commons License 2000.09.05 0 0 479
Vszinüleg drágább, mint egy magánszemély, de felhivhatod a szervizeket amik a Saab Klub oldalán vannak, szokott állni ott egy két eladó Saab.
Előzmény: Törölt nick (478)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.05 0 0 478
Ahoj-ahoj!

Ha már adnak el SAAB-ot, akkor én meg keresek :)
Nyaszal... Köllene egy 900 Turbo, full extrásan (akár Aero), de használatra készen (tehát semmi vám herce nomeg hurca (sajna Rijswand...), meg szervíz, felújítási bigyók).
Ami érdekelne:
évjárat, állapot (kaszni, motor), km szám, meg felszereltség, nomeg az ár... meg még amit kihagytam.

Thx
Thom

Rijswand Creative Commons License 2000.09.05 0 0 477
Ugy néz ki, h. hamarosan hazamegyek, és otthon lesz céges auto+céges benzin.
Akkor meg nem igazán éri meg fenntartani,és van még egy-két Trabim is...
A behozatala pénz és idöigényes, de szivesen eldaom kalandvágyó magyar saab-barátoknak..
Nem szivesen adom el, azt hittem lyól megcsinálom, oszt sokáig lesz egy SAABom.
Node, ez van.Lesz még.
Előzmény: baas (474)
EdeBácsi Creative Commons License 2000.09.05 0 0 476
SAABosok!

Tudja valaki, hogy az én járgányom (1995-ös 900S 2.3i 16v) milyen mértékben
esett áldozatul a GM-s változtatásoknak?
Most végül is miben ülök én tulajdonképpen, SAAB-ban vagy Opel-ben ? :))

Köszi: Ede

lenkeyb Creative Commons License 2000.09.05 0 0 475
Eugen,

Egy robogó is nagyon jól gyorsul 50-ig, de azok mégsem kezdenek ki
a nagyobbal a kigúnyolás után jót hahotázás reményében.
És megint hangsúlyozom, az egész szituláció nem engedte meg, hogy
hagyjam elmenni mellettem. Szerinted az lett volna a helyes, hogy lelassítok, és
mögébújok? - Egy SAAB-bal ???? Na neeeee- A KRESZ szerint biztos, de szerintem te is azt tetted volna, amit én. Külömben én sem nem vagyok híve a lámpától-lámpáig versengéseknek, és mint már említettem is nem akartam én versenyezni, csak normálisan előzni, de hát ha valaki ilyen....! Ami pedig a kis autókat illeti, tudom, hogy vannak nagyon dögösek, és szeretem is őket,
(főleg amelyik jól megy), nem is azzal van a bajom, hanem némelyik tulajdonosával!
Ha úgy érezted, hogy én egy autót is lebecsültem volna a kis ccm miatt, és a LE miatt
akkor bocsi (ezek szerint rosszul fogalmaztam)

Mindenki:

TUDTOK MÁR VALAMIT A KÖVETKEZŐ TALÁLKOZÓ IDŐPONTJÁRÓL???

Előzmény: eugen73 (473)
baas Creative Commons License 2000.09.05 0 0 474
Hi Rijs!

Megtaláltam az autódat az autoscout24.de-n
Szegény.
Miért hagyod el? Tényleg.
Mi baj vele?
Vagy veled?

üdv.
misa

eugen73 Creative Commons License 2000.09.05 0 0 473
Hello Fiuk!

en csak kapkodom a fejem mik tortennek.. hmm.. Lehet hogy en oregedtem meg? De egy tuti, nem nagyon szoktam odalepni a varosban a Saabnak. Mar csak azert sem, mert az en tankom banna. Inkabb a kenyelmet elvezem es mint kivulallo nevetek a balfekeken. Aztan meg ha csattannak a benazas kozben johet a hahota.

Na jo... azert a csikorgo gumik hangjat sem nelkulozheti az ember neha neha.. Erre valo a wartyogo. Akkora virsli gumikkal igazan nem nehez elocsalogatni.. :o) Leszamitva hogy fogyasztasban is toredeke a ket literesnek, leven fele olyan sulyos. De hogy vedjem a kissebb pacisokat is, hidd el egy 40 lovassal is lehet kemenyen nyomulni. (igaz, kerdes hogy meddig)mert meg ideje sincs kihuzatni a motort hogy kifogyjon a szuszbol, maris ott a masik lampa. Vagyis en nem becsulnem le a kissebb motorokat sem. Egyszeruen masra terveztek oket, es igenis van hogy jobban mennek (turbolyuk nekul raadasul).

De minden ellenvelemenyt elfogadok megfelelo indoklassal :-)

Előzmény: lenkeyb (472)
lenkeyb Creative Commons License 2000.09.05 0 0 472
Edebácsi,

Egyébként nekem is az autópálya a kedvencem!

:-))))

Mi vagyunk a leggyorSAABbak !!!!!

Előzmény: EdeBácsi (471)
EdeBácsi Creative Commons License 2000.09.05 0 0 471
Balázs,

ne legyenek kétségeid én sem a k...cs..g f...sz szuzisok pártján állok.
Velem ilyen szemétséget még nem próbáltak csinálni, talán azért
próbáltalak nyugtatni. De Te is nyugtass meg , hogy ezek 2-ben sem
tudnak téged lenyomni!
Nekem többnyire elég a "lóerő ténye" csak ritkán csapok közéjük.
Lámpától lámpáig tartó küzdelmekben nem szivesen vitézkedek.
De azt megígérhetem, hogy ha velem is próbálkozik valamelyik,
az általad említetthez hasonló helyzetben , akkor megismerkedhetnek
az "öreg" 150 darab lovával s 210 "Nyútonméterével"

mindhalálig SAAAAAAAAAB:

Ede

Előzmény: lenkeyb (470)
lenkeyb Creative Commons License 2000.09.04 0 0 470
Edebácsi:

Na az odáig ok, hogy nem foglalkozik velük az ember addig amíg nem
ott tart a dolog, hogy amikor mellete akarok elmenni normálisan ő
megpróbál megszivatni, de ez nem párhuzamos úton történt, hanem
normál szembejövő sávos úton, ahol ha nem figyel az ember akár
szembe is jöhetnek :-) Na ilyenkor aztán már szerintem az egyébként is
nyugodt embernek is feláll a szőr a hátán (mondhatnám Mexikóban ezért már lőnek)
pláne ha 3-szor annyi lóerő van a segge alatt, és talán éppen ezért egy kicsit jó érzés megmutatni az ilyeneknek, hogy nem is annyira vagány, mint amennyire azt ő magát (és az autóját) elképzeli. Remélem ezzel az ilyen emberek egy kicsit belátják, hogy ha mással
nem is, de SAAB-bal és a hasonló kategóriával szemben ne nagyon "JAFFÁZANAK", mert pirulás lesz belőle. :-)))

Üdv,
Balázs

Előzmény: EdeBácsi (469)
EdeBácsi Creative Commons License 2000.09.04 0 0 469
Lenkeyb,

ezek velem is ezt szokták csinálni! Többnyire nem szoktam velük foglalkozni.
Szerintem nem éri meg oktatni azt ilyen idiótákat, úgyse tanulnak belőle.
Kár a benzinért!

Üdv
Edécske

Előzmény: lenkeyb (468)
lenkeyb Creative Commons License 2000.09.04 0 0 468
Na halihó!

Szeretitek a Suzukit? Én ki nem állhatom, amikor valaki büszke az 1000ccm-is
"tucatautójára".
Tegnapi történet:
Öreg SAAB-om "úsztatása" a fincsi magyar aszfalton, kb 50-60Km/h-ás
sebességgel (a jó fogyasztás reményében is).
Forgalomirányító jelzőlámpa sárgára, majd zöldre váltása elöttem "tucatautó"
(4 személlyel) elindulás, nagyon lassan gyorsulás, majd én finoman megelőzni
akarás, ekkor ő gázadás, (gondolom mellette ülő anyósnak büszkélkedés
Kb.1.600.000 Ft-os autó milyen jól gyorsulás), ezzel engem megszivatni akarás,
én 2 sebességfokozatba visszakapcsolás ("magas kuplung, hosszú gáz"),
Suzuki 70-80 km/h-ig jól gyorsulás, majd motorjábol "kraft" kifogyás, én
megelőzés, középső tükrömben Suzuki összemenés, elöttem lámpa
pirosra váltás, nagy fékezés, "tucatautó" mellém gurulás, benne az embernek
szája fülig érés, büszkének levés, ablaklehúzás, majd párbeszéd:
Így szól az ember: -Gratulálok, az én autóm 1000ccm, hát a tiéd? (közben gúnyos mosoly
az arcán)

(Szerintem senki sem szereti, ha fikázzák a SAAB-ját hozzá nem értők, sőt feldühít)

felelem neki: -Az enyém 2000 turbó, és simogattam a gázpedált de legközelebb, ha neked megyek lehet, hogy nekem csak a lökhárítómat kell lesöprögetnem
(gondolatban láttam, ahogy a 1/2 méterrel rövidebb autójának
hátsó lámpa maradványait próbálja a hátsó ülés alól kibányászni)

ember reakciója: nagyot néz, majd a lámpa váltásakor NAGYON LASSAN elindul.

Lehet, hogy nagyképűen hangzott, hogy ezt ide most leírtam, de olyan jól esett megalázni
egy ilyen majmot, és ezt meg akartam osztani olyan emberekkel is, akik tudják mire
képes egy öreg SAAB, ha "kicsúfolják" szegényt.

Hozzáteszem, hogy én szeretek minden fajta autót, bármilyen furcsa még a japánokat is,
(persze a SAAB a favorit)

baas Creative Commons License 2000.09.02 0 0 467
Köszi Axa.
Kérdezek még.
Volt-e már vele valamilyen műszaki porblémád? :)
Télen is cool?
egoaxa Creative Commons License 2000.09.02 0 0 466
Sziasztok!

Tud valaki valamit a DMM-452 rendszamu SAABrol es tulajdonosarol. Ott volt a talin, csak hamar elment es nem tudtam vele erdemben beszelni.

A masodik talalkozo idopontjarol van valami otletek? Az lenne a terv, hogy talalkozo a szokott helyen, es utana mondjuk 11 orakkor elindulnank Dunavarsanyba a SAAB roncsderbisekhez. Ott kaja, duma, SAAB szepsegverseny, stb a Dunaparton. A jovo heten elmegyek felmerni a helyet.
Velemeny?

Rijswand!
Sajnalom az autod. Nem erdemes vele tobbet foglalkoznod? Gondolom koltottel ra eleget...
Mennyire halt meg? Ha eladod SAABot veszel?

EdeBácsi
Udv az elmebetegek kozott! Nez be hozzank: SAAB 900 KLUB

baas
En automata valto manias vagyok. A regi kilencszazasok tudtommal csak az enyemhez hasonlo angol Borg-Warner 3 sebesseges valtoval keszultek. Nem egy versenyauto. Varosban szinte csak kettesig valt, egy kicsit vissza kell venni a gazt es akkor hamarabb 3 ban van. A fogyasztasa 12 liter/100 korul van varosban. Orszaguron lehet 10 ala menni. Ha normalisan kozlekednek akkor lehet hogy lehet ezekbol faradni. En mar hallottam ilyen meseket. En tobbnyire Budapesten kozlekedek, es itt vitathatatlan az automata elonye.

lenkeyb Creative Commons License 2000.09.01 0 0 465
Hello Rijswand!

Biztos emlélszel rám a találkozóról! (Bordó 5 ajtós SAAB, én pedig rövid szőke haj)
Csak egy kérdés, mert látom adod el a gépet.

A felniket külön nem adod el? :-)))))))))))))

Előzmény: Rijswand (461)
lenkeyb Creative Commons License 2000.09.01 0 0 464
Helló BGC!

Én is Castrolt használok (GTX3), meg vagyok vele elégedve, de
úgy hallottam, hogy a Castrol RS ami igazán döfi. (Ez szintetikus, "sok összetevős",és drága)
Egyébként lehet, hogy kipróbálom a Mobl1-et is, arról is
cak jót hallok.

Na hahó

Előzmény: BGC (458)
baas Creative Commons License 2000.09.01 0 0 463
Welcome EdeBácsi!
Please follow us and join to the Saab900Hungary Club now!

The RULES:

1. Never talk about the Club!

2. Never talk about the Club!

3. Never talk about the Club!

:))

www.saab900.ini.hu
or
w3.swi.hu/saab900hu

EdeBácsi Creative Commons License 2000.09.01 0 0 462
T. Urak,(hölgek?),

érdemi hozzászólásra jelenleg nem futja csak annyit szeretnék magamról közölni,
hogy nagy érdeklődéssel olvasom ezt a topic-ot és hogy, idestova 6 hete
magam is egy SA(AAAA)AB boldog tulaja vagyok:

900S 2.3i 16v (nem turbós) / 1995 ( de nagyon állat! )

Szakértő kollégák!
Ez a 95-ös évjárat még igazi SAAB?

Rijswand Creative Commons License 2000.09.01 0 0 461
Baas:
Én elég sokra tartom az autom...:)
Tisztázzunk azért vmit.Az autón német rendszám van, MO-ra csak motor+alvázcsere féllegális ketyerével lehet behozni.
Itt én most 3000 DM ért hirdetem.Ha kell vkinek MO-n, én adok adásvételit, vagy beviszem az országba német rendszámmal, aztán majd későb kijelentem Németoban.
Bár nem tudom h. ez mire lenne jó...

Hétfő éjjel amugy motorcsere is történt rajta a Rácz Mobilnál.Mivel nekem kedden vissza kellet jönnöm, és csütörtökön beálltak a fötengelycsapágyak, a Gáborék szó szerint éjt nappalá téve dolgoztak rajta, igy kedden du be is érkeztem a munkahelyemre.
Igaz ök azt mondták, 130 as utazósebesség ajánlott...de kiválóan birta a 180 - 190 -et is:)
210 nél viszont brummog..:)

Tehát mondom , beadtam a válókeresetet életem nagy szerelme ellen, remélem, egy igazi Saabos fogja megvenni.
Azt hiszem , méltán szólithatnám drágámnak, ha csak az elmult két honapban ráköltött pénzeket nézem..
De lesz még nekem SAABom!!

Előzmény: baas (459)
BGC Creative Commons License 2000.09.01 0 0 460
Nem, nem baas én azokkal nem közösködöm!

BGC

baas Creative Commons License 2000.09.01 0 0 459
Hi BGC!
BillGatesCompany netán????
;)

Rijswand:
Érdekelne,hogy mennyire tartod az autódat.
Az árára gondoltam.
És kb. mennyit eszik a kicsike.

Axa:
Mi a tapasztalatod a 3fokozatú automatával?
És neked Axa mennyit eszik?

free4all

BGC Creative Commons License 2000.09.01 0 0 458
Hi!

Milyen viszkozitású és/vagy típusú olajat használtok? Én a Castrol-t részesítem előnyben ezen belül van valami amit igazán ajánlotok?
Persze télire és nyárra külön külön, mert lassan itt az olajcsere ideje és döntenem kéne!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!