Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lp Creative Commons License 2001.10.10 0 0 4435
Az előbbiből is látszik, hogy a svédek mindig is csak kullogtak az isteni német technika után:(

thom
nomeg asszem kénytelen vagyok belátni, hogy nekem a SAAB hobbiautónak felel meg, a minden napi használatra (szép kifejezés :) ) nem felel meg Ez azt jelenti, hogy sokat fogyaszt, vagy drága a fenntartása? Vagy csak kényelmetlen és nem jó vele járni:)))

Úgy látom, nem lesz már eredeti Saabos rádióm:( De ha tud valaki egyet - akár rosszat is - nem leszek hálátlan:)

BlackStar Creative Commons License 2001.10.10 0 0 4434
Jajdenagyon királygyerek vagyok!
Saját kutatásaim alapján rájöttem, hogy a SAAB volt az első, ami szériában adta biztonsági övet, és tessék, ezt hivatalos kutatások is megerősítik!!!! Jadenagyonkirályvagyok, hogy én mennyire király vagyok... :)))))
Előzmény: topik (4433)
h i r d e t é s
topik Creative Commons License 2001.10.10 0 0 4433
Erdekes....

TECHNICAL INNOVATIONS

Seatbelts as standard equipment 1962
Diagonalsplit, two circuit brake system 1963
Steering column of security typ 1967
Light automatism (headlights are turned off when the ignition is turned off),
ignition key between the seats 1969
Headlight wipers/ cleaners * 1970
Energyabsorbing, self repairing bumpers * 1971
Electrically heated seats * 1971
Side impact protection with girders in the doors * 1972
Close - fitted ceiling in energyabsorbing material 1972
Halogen headlights 1972
Presentation of the SAAB Turbo concept 1976
Catalysator with lambdasond (oxygen sensor) 1976
Coupe airfilter 1978
Automatic Performance Control (APC) * 1980
Outer driving mirror with wideanglesector 1981
Asbestfree brake - shoe * 1982
Presentation of SAAB 16 - valvemotor 1983
Ignitionsystem SAAB Direct Ignition (SAAB DI) * 1985
Automatic safetybelt stretcher 1985
ABS - brakes 1986Climateadapted exhaustpurifier 1988
SAAB Traction Control System (TCS) 1988
Airbag on the driver´s side 1988
Plastic details marked with recycling code 1989
SAAB 900 with lightcompression turbo * 1990
Electrostatic coupéfilter 1990
Freonfree airconditioning * 1991
SAAB Trionic enginecontrolsystem 1992
Turbocharged lowemissionengine that meets the Swedish
environmentclass C1 and the TLEV - norm in California 1993
SAAB sensonic (automatic clutch) * 1993
Saab saftseat 1993
Blackpanel/Night panel 1993
SAAB ecopower motorconcept 1995
SAAB active head restraint (SAHR)* 1997
SAAB asymetrically turbocharged V6* 1997
SAAB ventilated front seats with small fans that suck out the heat from the body* 1997
Electronic Brake-force Distrubution (EBD) 1997
Parking sensors, sends out ultra waves to detect object behind the car 1999

*A Saab innovation or a detail that Saab was first in the world to use in ordinary cars. You are able to find some technical innovations at the bottom of the page.

B.Péter Creative Commons License 2001.10.10 0 0 4432
Aex
dévót nem szidni, mert a 9000-s kistesója egy Matiz! :)))
Ja, a magnóm ma kész lesz 10k-lesz bruttó.
topik Creative Commons License 2001.10.10 0 0 4431
aex Creative Commons License 2001.10.10 0 0 4430
anyyiert, annyiert, annyi-annyiert :) jol van, na, megnyugodtam :))
Előzmény: aex (4429)
aex Creative Commons License 2001.10.10 0 0 4429
meghogy holtversenyben, ha-ha: BMW, ilyesmiknek csal az oraja. (ld. oktoberi Car and Driver - nekik meg lehet hinni)

Egyebkent:

1) Az Aerot annyiert felcsippelheted ugy, hogy meg jobbak legyenek az adatai. Annyiert, mondjuk, mint amennyiert a többibe megveszed a börüleseket (ami egyikben sem szeria, csak a SAAB-ban meg egy Cadillac-ben :)

2) Ez az egyetlen, aminek akkora az ertekvesztese, hogy 2002-ben megveted pl. ezt a tesztautot egy jol felszerelt uj Ford Focus araert.

3) Mo.-ra erv: A többit mind ellopjak alolad egy het alatt.

4) Melyikben szeretnel ülni, ha jön szemben egy Kamaz 80-al?

SAAB rules!!!

Előzmény: BlackStar (4422)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.10 0 0 4428
nomeg asszem kénytelen vagyok belátni, hogy nekem a SAAB hobbiautónak felel meg, a minden napi használatra (szép kifejezés :) ) nem felel meg
Előzmény: Törölt nick (4427)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.10 0 0 4427
á, nem erröl van szó. Megcsináltatnám, de nem lehet elöre számolni. 15e-s hiba volt, és lett 60e... Illetve lenne. Alapból folyamatosan valami kijön, és elég volt egy idöre. :-/ Ja, és mind olyan, aminek fél éve még nyoma nem volt. De a szerelö is megmondta: "egy helyen betömöd a lyukat, másik helyen meg lyuk lesz..."

as one

Előzmény: aex (4426)
aex Creative Commons License 2001.10.10 0 0 4426
Ja, azt az autot emlitettem en is egy korabbi hozzaszolasomban. Annyira összetört, hogy azt hittem, Chroma. (Sötet is volt mar)

Thom: Miert? Popovicstol kifejezetten jutanyos aron kaptam multkor uj kormanymu=vet, beszerelessel együtt. Nehogy ma`Devuval jarj!
Persze, ha talalsz valami majmot, akinek dragan el tudod adni, akkor talalsz olcsobbat is. En is gondolkodok mar 85-ösökben stb, miota tudom, hogy at lehet epiteni ferdelampasra. (az enyem persze *nem, nem soha* elado :)

Előzmény: BlackStar (4424)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.10 0 0 4425
axa: az adok-veszek nem müxik?
BlackStar Creative Commons License 2001.10.09 0 0 4424
Ja, voltam tegnap Érden, és láttam Popovics bácsinál egy 9000-est, összetörve. Nagyon nagyon gyűrve volt az orra, és ami durva, hogy még a vezetőoldali A-keret is elmozdult, legalább egy pár centit, az ablak keret csavarodásán látszik... Már éppen elkámpicsorodtam volna, amikor megjegyezték, hogy kb. 150-nel előzött, és frontálisan, egy másik ámokfutóba (mondjuk, legyen 100.) ütközött.
A szembejövőről semmi hír (mármint, azon kívül, hogy összekapirgálták ő(ke)t bárbekjúvillával, és bepakoltk egy mentőbe, azon kívül semmi :)) ). A SAABból pedig mind a 4 ember sértetlenül szállt ki (végigsasoltam az üléseket, belül semmi deformáció, kivéve a szélvédőt, ami betört, (=behorpadt), és az A-keretet, ami azért láthatóan elmozdult... ja, és a kormányt, ahonnan kirobbant a légzsák, vér meg ilyesminek nyoma sincs egy szál se.).
Ja, hogy mitől lett ilyen szerencsétlen ez a kocc? Hát, lehet, hogy azért, mert nő vezetett :)))
SAAB rulez! :))
Ja, láttam ott ám mindenféle érdekeset Érden, pl. az olasz légkondi+autógáz csöveinek logikus és precíz áttekinthetőségét, meg ilyeneket :)))
BlackStar Creative Commons License 2001.10.09 0 0 4423
Axa,
egyébként mi van a CDvel? Tetszik? Tudsz hozzá tenni valamit? :)) (Blaxta, a szerény sóher :)) )
Ja, készül a következő, CDre optimalizált kivitel is, ahol, a hosszú fájlneveket inkább ráírom a kép aljára, és a fájlok rövid nevet kapnak :))
BlackStar Creative Commons License 2001.10.09 0 0 4422
Egyébként, nem eléggé pedzegetik a cikkben, hogy az összehasonlító adatokból az derül ki, hogy ez a kocsi (a listán szerepblők közül) a legerősebb, a legynyomatékosabb, a legjobban gyorsul holtversenyben a leggyorsabb, és közben a 2. legjobb fogyasztást produkálja.. Ejnyemá, valami tényszerű kijelentést hiányolok, mint pl. 'ez a legkirályabb kocsi, és kész :) ', vagy valami ilyesmit :))
BlackStar Creative Commons License 2001.10.09 0 0 4421
évek közepén kezdő orvosként beleszerettem egy Newsweek hiredetésbe. A képen az akkor világelső svéd teniszcsillag Björn Borg egy kecses, fekete, elegáns svéd autót reklámozott, ami a Saab 900 convertible volt. A címben szereplő éjjeliedény úgy kerül a képbe, ahogy az álom, és a kéznek az a bizonyos belelógása.
Hmm, töröm a zagyam, de nekem nem a hetvenes évek közepe ugrik be a Convertible (meg általában a 900-as) megjelenésének :))
Jó kis cikk, csak megint jönnek a négyhengeres opelasztra kerepeléssel... Összedobunk Mr. Csikósnak egy hallókészülékre? :))
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.09 0 0 4420
hát uraim... :(

ígérem, most hót komoly a dolog, nem vonom vissza... :( (sajnos)
eladó a madár...

aki tud valakit, vagy akit érdekel, a részletekért hívjon.

maratham
marathon
thom

u.i.: azért a klubbot nem felejtem, és engedelmetekkel azért néha mennék talira is... De eccer még lesz SAABom!

Törölt nick Creative Commons License 2001.10.09 0 0 4419
egyébként most néztem, de még semmi változás...
Előzmény: egoaxa (4418)
egoaxa Creative Commons License 2001.10.09 0 0 4418
má késô...
Előzmény: Törölt nick (4417)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.09 0 0 4417
a főnök ok, de engem neeee! :))) még azt hiszik, hogy bunkó tahó vagyok :) (és milyen igazuk van...)
Előzmény: egoaxa (4416)
egoaxa Creative Commons License 2001.10.09 0 0 4416
Thom

A hiba javítva, te belerakva.

Előzmény: Törölt nick (4404)
aex Creative Commons License 2001.10.09 0 0 4415
hi lp!

Ezert akarom en is megtartani a 900-at, ha kenytelen leszek 9000-et venni: hogy legyen mivel közlekednem, ha a 9000 lerohad ;)

Bardirol ill. az utangyartott cuccokrol rosszat vagy semmit: Februarban vettem to=lük vizpumpat meg LIP lengescsillapitokat. 3-at talahatsz, mit kellett most szeptemberben cserelni, röpke 20 ezer km utan: a vizpumpat. No meg a ket lengescsillapito is a veget jarja, sajna. A garanciat meg b**hatom, de az masik topic lenne :)

Oke, fwd meg turbos, de a hatsokat se februarban, se most a közeljövo=ben nem kell meg kibrekelni.

Előzmény: lp (4405)
B.Péter Creative Commons License 2001.10.09 0 0 4414
Hja, árfolyam:
A vámosok ilyen árfolyamon dolgoznak:
Az elöző heti keddi MNB középárfolyam érvényes 1 hétig, cégeknél ez az alap. Utasforgalom sajna nem tudom....
B.Péter Creative Commons License 2001.10.09 0 0 4413
Ha a számla értéke 31700 HUF alatt van nem kell vámolni, simán behozhatod.
Egyébként Hegyeshalomnál van egy trükk, de sajnos most a háború miatt nem felületesek. Ha érdekel mailben elküldöm ;)
Előzmény: lp (4406)
Pro Creative Commons License 2001.10.09 0 0 4412
egy jó azért van abban hogy a polarnak ilyenek az árai, persze ez sokakat nem vigasztal, hogy amikor nekimentem egy jettának (teljesen szabálytalanul átvágott elöttem) akkor a biztosító 103 ezer Ft-t fizetett nekem egy lámpára egy indexre és némi nemü lakatos munkára, az egész mindenestül meg volt 50-bôl, persze bontottan, de akkoris, (egybôl megcsináltattam mást is a kocsin) lévén 15 éves az autóm 50% körüli avultatás volt (azthiszem így hívják). a polár árait meg sem mertem kérdezni..

pro

Előzmény: lp (4405)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.08 0 0 4411
ok, megbeszéltük :)
Előzmény: lp (4410)
lp Creative Commons License 2001.10.08 0 0 4410
nemtúlkorán-nemtúlkésőn-nemtúlmessze-nemtudommég
Előzmény: Törölt nick (4409)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.08 0 0 4409
mekkbeszélem asszonnyal.

kérdés: mikor/hol jó neked?

Előzmény: lp (4408)
lp Creative Commons License 2001.10.08 0 0 4408
asszem vám, meg még... summa %-ot nemtud valaki?
kinn a zöld? ;) mikor lehet megnézni?! ;)) tesztelni?!?!! ;))) Vasárnap?
Előzmény: Törölt nick (4407)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.08 0 0 4407
asszem vám, meg még gondolom kitaláltak egy csomó dolgot odafenn (királyék), amitöl neked ugyan nem jobb, de nekik... :-/ Szép ház, két lifttel...

Mellesleg a Polárhoz annyit, hogy ott tényleg nem a földön járnak. Egy kötelez9 szervízt ollan 50-60-ra teszik egy autóra, fönökömék 30-40-böl meguszták két (!) autóval... ez van...

kinn a zöld? ;) mikor lehet megnézni?! ;)) tesztelni?!?!! ;)))

maratham
marathon
thom

u.i.: ja, ma voltam szervíz, kiderült, hogy haldoklik a kormánymüvem... :(

Előzmény: lp (4406)
lp Creative Commons License 2001.10.08 0 0 4406
Tényleg, milyen költségek jönnek még rá, ha valaki külföldről rendel autóalkatrészt?
Előzmény: lp (4405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!