igen kényelmetlen... fúj... :) idióták ... ;)
még a fogyasztás is elmegy, csak az a gebasz, hogy soha nem lehet elöre tudni, mikor mennyi kell az esetleges javításra, nem lehet elöre tervezni. És ez most jelen állapotomban nem megengedhetö :)
Ez azt jelenti, hogy sokat fogyaszt, vagy drága a fenntartása? Vagy csak kényelmetlen és nem jó vele járni:))) Hát, ha már a Macával is jár, szerintem ez nem lehet probléma :))))
Az előbbiből is látszik, hogy a svédek mindig is csak kullogtak az isteni német technika után:(
thom nomeg asszem kénytelen vagyok belátni, hogy nekem a SAAB hobbiautónak felel meg, a minden napi használatra (szép kifejezés :) ) nem felel meg Ez azt jelenti, hogy sokat fogyaszt, vagy drága a fenntartása? Vagy csak kényelmetlen és nem jó vele járni:)))
Úgy látom, nem lesz már eredeti Saabos rádióm:( De ha tud valaki egyet - akár rosszat is - nem leszek hálátlan:)
Jajdenagyon királygyerek vagyok!
Saját kutatásaim alapján rájöttem, hogy a SAAB volt az első, ami szériában adta biztonsági övet, és tessék, ezt hivatalos kutatások is megerősítik!!!! Jadenagyonkirályvagyok, hogy én mennyire király vagyok... :)))))
Seatbelts as standard equipment 1962
Diagonalsplit, two circuit brake system 1963
Steering column of security typ 1967
Light automatism (headlights are turned off when the ignition is turned off),
ignition key between the seats 1969
Headlight wipers/ cleaners * 1970
Energyabsorbing, self repairing bumpers * 1971
Electrically heated seats * 1971
Side impact protection with girders in the doors * 1972
Close - fitted ceiling in energyabsorbing material 1972
Halogen headlights 1972
Presentation of the SAAB Turbo concept 1976
Catalysator with lambdasond (oxygen sensor) 1976
Coupe airfilter 1978
Automatic Performance Control (APC) * 1980
Outer driving mirror with wideanglesector 1981
Asbestfree brake - shoe * 1982
Presentation of SAAB 16 - valvemotor 1983
Ignitionsystem SAAB Direct Ignition (SAAB DI) * 1985
Automatic safetybelt stretcher 1985
ABS - brakes 1986Climateadapted exhaustpurifier 1988
SAAB Traction Control System (TCS) 1988
Airbag on the driver´s side 1988
Plastic details marked with recycling code 1989
SAAB 900 with lightcompression turbo * 1990
Electrostatic coupéfilter 1990
Freonfree airconditioning * 1991
SAAB Trionic enginecontrolsystem 1992
Turbocharged lowemissionengine that meets the Swedish
environmentclass C1 and the TLEV - norm in California 1993
SAAB sensonic (automatic clutch) * 1993
Saab saftseat 1993
Blackpanel/Night panel 1993
SAAB ecopower motorconcept 1995
SAAB active head restraint (SAHR)* 1997
SAAB asymetrically turbocharged V6* 1997
SAAB ventilated front seats with small fans that suck out the heat from the body* 1997
Electronic Brake-force Distrubution (EBD) 1997
Parking sensors, sends out ultra waves to detect object behind the car 1999
*A Saab innovation or a detail that Saab was first in the world to use in ordinary cars. You are able to find some technical innovations at the bottom of the page.
meghogy holtversenyben, ha-ha: BMW, ilyesmiknek csal az oraja. (ld. oktoberi Car and Driver - nekik meg lehet hinni)
Egyebkent:
1) Az Aerot annyiert felcsippelheted ugy, hogy meg jobbak legyenek az adatai. Annyiert, mondjuk, mint amennyiert a többibe megveszed a börüleseket (ami egyikben sem szeria, csak a SAAB-ban meg egy Cadillac-ben :)
2) Ez az egyetlen, aminek akkora az ertekvesztese, hogy 2002-ben megveted pl. ezt a tesztautot egy jol felszerelt uj Ford Focus araert.
3) Mo.-ra erv: A többit mind ellopjak alolad egy het alatt.
4) Melyikben szeretnel ülni, ha jön szemben egy Kamaz 80-al?
á, nem erröl van szó. Megcsináltatnám, de nem lehet elöre számolni. 15e-s hiba volt, és lett 60e... Illetve lenne. Alapból folyamatosan valami kijön, és elég volt egy idöre. :-/ Ja, és mind olyan, aminek fél éve még nyoma nem volt. De a szerelö is megmondta: "egy helyen betömöd a lyukat, másik helyen meg lyuk lesz..."
Ja, azt az autot emlitettem en is egy korabbi hozzaszolasomban. Annyira összetört, hogy azt hittem, Chroma. (Sötet is volt mar)
Thom: Miert? Popovicstol kifejezetten jutanyos aron kaptam multkor uj kormanymu=vet, beszerelessel együtt. Nehogy ma`Devuval jarj!
Persze, ha talalsz valami majmot, akinek dragan el tudod adni, akkor talalsz olcsobbat is. En is gondolkodok mar 85-ösökben stb, miota tudom, hogy at lehet epiteni ferdelampasra. (az enyem persze *nem, nem soha* elado :)
Ja, voltam tegnap Érden, és láttam Popovics bácsinál egy 9000-est, összetörve. Nagyon nagyon gyűrve volt az orra, és ami durva, hogy még a vezetőoldali A-keret is elmozdult, legalább egy pár centit, az ablak keret csavarodásán látszik... Már éppen elkámpicsorodtam volna, amikor megjegyezték, hogy kb. 150-nel előzött, és frontálisan, egy másik ámokfutóba (mondjuk, legyen 100.) ütközött.
A szembejövőről semmi hír (mármint, azon kívül, hogy összekapirgálták ő(ke)t bárbekjúvillával, és bepakoltk egy mentőbe, azon kívül semmi :)) ). A SAABból pedig mind a 4 ember sértetlenül szállt ki (végigsasoltam az üléseket, belül semmi deformáció, kivéve a szélvédőt, ami betört, (=behorpadt), és az A-keretet, ami azért láthatóan elmozdult... ja, és a kormányt, ahonnan kirobbant a légzsák, vér meg ilyesminek nyoma sincs egy szál se.).
Ja, hogy mitől lett ilyen szerencsétlen ez a kocc? Hát, lehet, hogy azért, mert nő vezetett :)))
SAAB rulez! :))
Ja, láttam ott ám mindenféle érdekeset Érden, pl. az olasz légkondi+autógáz csöveinek logikus és precíz áttekinthetőségét, meg ilyeneket :)))
Axa,
egyébként mi van a CDvel? Tetszik? Tudsz hozzá tenni valamit? :)) (Blaxta, a szerény sóher :)) )
Ja, készül a következő, CDre optimalizált kivitel is, ahol, a hosszú fájlneveket inkább ráírom a kép aljára, és a fájlok rövid nevet kapnak :))
Egyébként, nem eléggé pedzegetik a cikkben, hogy az összehasonlító adatokból az derül ki, hogy ez a kocsi (a listán szerepblők közül) a legerősebb, a legynyomatékosabb, a legjobban gyorsul holtversenyben a leggyorsabb, és közben a 2. legjobb fogyasztást produkálja.. Ejnyemá, valami tényszerű kijelentést hiányolok, mint pl. 'ez a legkirályabb kocsi, és kész :) ', vagy valami ilyesmit :))
évek közepén kezdő orvosként beleszerettem egy Newsweek hiredetésbe. A képen az akkor világelső svéd teniszcsillag Björn Borg egy kecses, fekete, elegáns svéd autót reklámozott, ami a Saab 900 convertible volt. A címben szereplő éjjeliedény úgy kerül a képbe, ahogy az álom, és a kéznek az a bizonyos belelógása. Hmm, töröm a zagyam, de nekem nem a hetvenes évek közepe ugrik be a Convertible (meg általában a 900-as) megjelenésének :))
Jó kis cikk, csak megint jönnek a négyhengeres opelasztra kerepeléssel... Összedobunk Mr. Csikósnak egy hallókészülékre? :))
Ezert akarom en is megtartani a 900-at, ha kenytelen leszek 9000-et venni: hogy legyen mivel közlekednem, ha a 9000 lerohad ;)
Bardirol ill. az utangyartott cuccokrol rosszat vagy semmit: Februarban vettem to=lük vizpumpat meg LIP lengescsillapitokat. 3-at talahatsz, mit kellett most szeptemberben cserelni, röpke 20 ezer km utan: a vizpumpat. No meg a ket lengescsillapito is a veget jarja, sajna. A garanciat meg b**hatom, de az masik topic lenne :)
Oke, fwd meg turbos, de a hatsokat se februarban, se most a közeljövo=ben nem kell meg kibrekelni.
Hja, árfolyam:
A vámosok ilyen árfolyamon dolgoznak:
Az elöző heti keddi MNB középárfolyam érvényes 1 hétig, cégeknél ez az alap. Utasforgalom sajna nem tudom....
Ha a számla értéke 31700 HUF alatt van nem kell vámolni, simán behozhatod.
Egyébként Hegyeshalomnál van egy trükk, de sajnos most a háború miatt nem felületesek. Ha érdekel mailben elküldöm ;)
egy jó azért van abban hogy a polarnak ilyenek az árai, persze ez sokakat nem vigasztal, hogy amikor nekimentem egy jettának (teljesen szabálytalanul átvágott elöttem) akkor a biztosító 103 ezer Ft-t fizetett nekem egy lámpára egy indexre és némi nemü lakatos munkára, az egész mindenestül meg volt 50-bôl, persze bontottan, de akkoris, (egybôl megcsináltattam mást is a kocsin) lévén 15 éves az autóm 50% körüli avultatás volt (azthiszem így hívják). a polár árait meg sem mertem kérdezni..
asszem vám, meg még gondolom kitaláltak egy csomó dolgot odafenn (királyék), amitöl neked ugyan nem jobb, de nekik... :-/ Szép ház, két lifttel...
Mellesleg a Polárhoz annyit, hogy ott tényleg nem a földön járnak. Egy kötelez9 szervízt ollan 50-60-ra teszik egy autóra, fönökömék 30-40-böl meguszták két (!) autóval... ez van...
kinn a zöld? ;) mikor lehet megnézni?! ;)) tesztelni?!?!! ;)))
maratham
marathon
thom
u.i.: ja, ma voltam szervíz, kiderült, hogy haldoklik a kormánymüvem... :(
Kis tanulságos történet, a Polár áraival kapcsolatban.
Szombaton este a kipufogóm eltört, legalábbis úgy láttam, hogy a hátsó dobba bemenő csö letört a dobról. Hétvége lévén tehetetlen voltam. (szerencsére előtte hoztam ki a Polártól a zöldet) Tegnap megnéztem a neten, csak tuning dobokat találtam, pl. egy: krómozott, csili-vili, +5LE, stb... Ár átszámítva 70-80eFt. (nem tudom az aktuális dollár árfolyamot) Megnyugodtam, gondoltam egy síma dob nem lehet több 40-50e-nél.
Reggel telefon Polár raktár, kérdés van-e, mennyi? Hosszas csönd, többször visszakérdeznek, majd válasz: van. Kérdés: mennyi? Megint csönd, majd: 101.xxx!!!!!!!!! Visszakérdeztem, mert azt hittem, rosszul hallok. Egy síma hátsó dob!
Bárdinál utámgyártott 36.000 körül van.
Kérdés: Normálisak ezek? Na mindegy. Szerencsére aztán megnézték a dolgot, csak egy hegesztés engedett el a középső dob bilincsénél, ott ahol a középső és hátsó dob össze van bilincselve, úgyhogy lakatos 10 perc alatt megcsinálta. És egy ilyen hibásan hegesztett izé kerül 100.000-be. Sőt, a középső elem lehet, hogy még drágább is:(
Nem tudom mar, valamelyik kulfoldi SAAB-klub honlapjan talaltam.
Ezt allitolag a Polar Mobil keresere hoztak ki :-)))
Saab 9-3 Polar Edition
Saab will soon introduce yet another Special Edition, The Saab 9-3 Polar Edition. This car is ment for the upcoming winter season, specialy for Sweden, and with it's SE equipment line for a low cost this Saab will defenetly attract new buyers.
Üdv mindenkinek
Megvolt a nagy kirándulás, lementem balcsira.
Sikerült lenullázni az átlágfogyasztást. Péntek délután az Árpád hidtól az M3 kivezető szakaszig fogyasztás: 23,6 (kb 1/2 óra volt)
Lenulláztam a balatoni út elött is, Osztyapenko-ig 13,4 , mire leértem Szemes-re lement 7,7-re igaz nem nyomtam neki. Lent egy kis furikázásnál rögtön 8,5-re ugrott, de Vasárnap este, mikor beálltam a garázsba 7,9-t mutatott.
Lehet hinni ennek a műszernek?
Világít az SRS lámpa /bár nem volt törve az eleje/ Menj el egy szakszervízbe, akár Polár, akár Sziki, akár más, ott majd rádugják a computert, megmondják mi a baja, és törlik a hibajelzést. Ha szerencséd van, akkor csak egy kis kontakthiba miatt egyszer - talán egy rázkódás miatt - bejelzett, és amíg nem ellenőrzik, addig doszt világít.
Ha a rádióval nem tudsz mit kezdeni, akkor vevő vagyok! Ha már a nyakamon maradt a régi vas, belerakok egy gyári rádiót:) Egyébként biztos van aki meg tudja buherálni.
Az idex színe évjáratfüggő.
Van benne valami kis számítógép ami mutatja mennyit tudok elmenni egy tankkal, stb. Az átlagfogyasztást, hogyan lehet lenullázni? Az "R" gombot nyomd, legalább négy másodpercig.
Ha 0-ra tekered a levegőelosztót, akkor valóban minden nulla, semmi nem működik a fűtés házatáján. Emelt sebességgel akkor megy a ventillátor, ha egyel felette, a szélesebb, kétoldalra mutató nyílakra tekered a tekerőt.
aex:
"B. Peter! Tippelhetek?? Ennyi kilometeres SAAB itt, mondjuk, 20 ezer schillingert lenne olcso. 93-as evjaratu meg 70-ert, a ketto= atlaga szor 18 (Ft-arfolyam) per kisujj (amibo=l kiszivom az egeszet ;), legyen mondjuk 800 ezer Ft. De csak, hogy irigykedhessen a Thom ;))"
Mondom, hogy nem árulom el, de egy picivel olcsóbb volt.
Topic:
Ha a hevegőbeáramló kapcsolóját nullába helyezem, akkor nem megy a ventillátor.
vérponty:
Két gyermekem van, a kissebbik 7 hónapos, majd meglátod mennyi cucca van egy babának, és akkor még nem beszéltem arról, ha nagy /5 éves/ kitalálja, hogy Ő a biciklijét is szeretné vinni :)
Más: beszéltem a Polárral, nagyon kézségesek voltak, megígérték hogy megpróbálják a rádió kódját kideríteni. Hab a tortán: elöző tulaj rendszeresen oda vitte szervizelni a járgányt.
vérponty: még valami, egyik üzleti partnerem, a jövő héten veszi át a 9*5-t, 99-es 6,5M németországból jött.
Üdv
Ps.: A klubtagságit elinditottam
B. Peter, gratula az autohoz (en is gondoltam egy ilyenre, majd ha szuletnek az utodok).
Tenyleg annyira draga a 9000es szervizelese, ha....
Tegnap voltam focini az Arany Aszok futballarena tornatermeben es........Volt bent ket baromi nagy poszter az uj 9*5rol, imadtam oket. El is kezdtem onkivuletben leszedni oket a falrol, a haverok ugy fogtak le...
az átlag fogyasztást nállam az r gomb hosszas nyomvatartásával érem el, mondjuk az egy 86-os 9000...
a bejövő levegőt nálam azzal a tekerentyűvel lehet elzárni ahol lehet állítni, hogy hol jöjjön ki..
En a meredek szelvedo=re tippelnek. Szoval, nagy a felület, ami szembe feszül a menetszellel. De sok a kamu szöveg a prospikban. A GLs tudtommal 180-ig birja (elvileg 165). Az enyemmel, bevallom, meg a megadott 190-et se mentem soha, lehet hogy azert, mert magam fizetem a benyat :( De majd megkerdezem a Missziszt :)
B. Peter! Tippelhetek?? Ennyi kilometeres SAAB itt, mondjuk, 20 ezer schillingert lenne olcso. 93-as evjaratu meg 70-ert, a ketto= atlaga szor 18 (Ft-arfolyam) per kisujj (amibo=l kiszivom az egeszet ;), legyen mondjuk 800 ezer Ft. De csak, hogy irigykedhessen a Thom ;))
"Ha már a gomboknál tartunk ami meglepetés, hogy nincs olyan amivel a bejövő levegőt elzárom."
Ez gondolom ugyanolyan, mint a 900-ban. Az eloszto (ablakra, fel, le, stb.) gombot kell 0-ra tekerni es akkor elzarja a bejovo levegot. Ugyanezen a gombon van max. ventillator sebesseg is, a ventillatorsebessegallitogombtol fuggetlenul.
A tobbire majd a szagertok.
topik
Bibik: Világít az SRS lámpa /bár nem volt törve az eleje/
Lemerült aksi miatt nem muxik a rádió /nem tudja senki a kódját/ és már le is blokkolta magát /gyári Grundig kis egyszerű, van rajta Saab felirat innen gondolom, hogy gyári/.
Hátulja sérült volt, és elég szarul fényezték le.
Elindulásnál valami koppan /ha finoman indulok akkor nem/, lehet, hogy féltengely, vagy difi, nem tudom.
Hiányoznak diszlécek a lökhárítóról.
VAlamit még kérdeznék, az enyémnek sárga elöl az indexe, láttam olyanokat amelyeknél fehér, ez évjárat vagy motor függő?
Van benne valami kis számítógép ami mutatja mennyit tudok elmenni egy tankkal, stb. Az átlagfogyasztást, hogyan lehet lenullázni? Van egy "R" és egy "INFO" gombom.
Ha már a gomboknál tartunk ami meglepetés, hogy nincs olyan amivel a bejövő levegőt elzárom.
Tenyleg, miert "ennyire" alacsony a 900-asok vegsebessege? Az enyeb 140 LE es 185 km/h csak. Azt nem mondanam, hogy rovidek az attetelek es emiatt. Volt egy 2.0 Alfam, az 5.-ben 120-nal 4000/min fordulatszamon ment. Annak 190 km/h volt a vege, ki lehet szamolni a hozza tartozo fordulatszamot.
Köszi mindent
A gép jó, sötétkék , nem metál, belül pedig semmi extra, tehét nem bőr, 145e van benne, egy barátom autókereskedő, ő közvetített a tulajnál, de azért van egy két bibi vele.De 70%-os áron megérte. Ne kérdezzétek mennyi volt, mert nem mondom meg, csak annyit, hogy szemtelenül olcsó volt, kb 1órát gondolkoztam rajta, de csak a klima miatt, ja és nem is akartam autót venni, most megyek kifizetni a végét.
Javaslat.... Ne vedd ki a kulcsot, ha nincs rükiben :)) Komolyabban: Ha valami baja van, szakerto=höz vidd, mert mashol nem ertenek hozza. Legjobb (szvsz. "the only one") a Popovics, habar nem szivesen csinal 9000-t.
Milyen a gep egyebkent? Szin (kiv/bel), kilometerek szama, felszereltseg, felnik....
Ja, allitolag biztonsagi okokbol, hogy az auto ala csusszon ütközeskor. (korai sandwich-concept a la Merci A-osztaly) Szerintem inkabb azert, hogy legyen min röhögnie az avatatlanoknak. Multkor is egy szerelo= belenezett, oszt azt hitte, eldo=lt a motor :)
A 9000-ben ilyen mar nincs: Abban keresztben van a motor, raadasul egy csomo cuccot a tu=zfal es a blokk köze raktak, energianyelo=nek (asszem a tu=zfal igy duplanak is nevezheto=)
9000, 93-as, alap: Sajna ex-baratno=mnel maradt a könyv, ugyhogy nem pontos, de olyan 13 körül eszik varosban es 11 mp körül nyomul szazra. Amugy meg k***a jo auto, nyugodtan neki lehet kormanyozni egy szembejövo= Kamaznak, ha egy kis izgalomra vagysz a Fokusz elo=tt. Vegsebesseg teren meg biztos lenyomja az összes 900-ast, sajna, meg a turbosokat is. DE: Ha valami baja van, ne negyjegyu= szamokban gondolkodjal. Es klima nelkül eleg nehez lesz eladni.
Pro:
Ha gyujtáskulcsot érted,akkor figyi:
A 900-asban a motor hosszában van és el van döntve egy pár fokkal, és a váltó, a motor mögött van. 9000-esben keresztbe van minden. Csak ennyi és semmi Trabi :)
nem ertem sajnos, egy 9000-es tol beszelsz nem es nem egy farmotoros trabantrol? na annal minden rossz helyen van :)
pro
ui: a gyujtaskulcsot elismerem, de a tobbit sajnos nem ertem.. :(
"(és bocsánat a tegeződésért, ha nem illendő Önnel szemben)"
Ahogy látom itt mindenki magázódik :)
Meg ami rossz helyen van a 9000-nél az a motor meg a váltó ?
Az öcsémnek volt egy 900i 94-ben akkor volt 10éves a járgány,annál jó helyen volt a gyujtáskapcsoló ....
Üdv a klubban, természetesen minden SAABost szívesen látunk.
Tapasztalat, hogy a frissített 9000es (a lapos orrú, valószínűleg a Tied is ilyen) roppant kiforrott, tulajdonképpen hibátlan szerkezet, de majd a 9000 tulajok bővebben. Egyetlen hibája, hogy rossz helyen van benne a gyújtáskapcsoló :-)) (és kevésbé stílusos mint a classic 900, de annak jóval kisebb a belseje)
u.i. a klubbtagságot tényleg gondold meg, nagyon jó kis csapat gyült össze: www.saab900.hu
(és bocsánat a tegeződésért, ha nem illendő Önnel szemben)
Üdv mindenkinek
Ebben a pillanatban vettem egy 9000 cs Saab-ot.
Tudom ez 900-as topic, de azt hiszem beleférek.
2000 16v-s motorja van 93-as. Van-e valakinek ilyen tapasztalata, mire számíthatok, megbizhatóság, biztonság, meneteljesítmény, fogyasztás tekintetében. Ha van valami javaslatotok akkor azt is szivesen fogadom.
Balogh Péter
Apuka nekem is azt mondja, ellenben látom rajta, hogy valójában izgatja a dolog:) Vazz
CSeréljünk! :)))
(Apuka mostmár kifejezetten ideges, ha azt mondom 'SAAB'... Lehet, hogy Eszklásszezekszunderttel kellett volna terrorizálni, és akkor most símán venne egy 900-ast... :)) )
OK! Felajánlom a zöldet bemutatásra, ha valaki garantálja, hogy nem fog eltűnni róla ez-az. Nem baj, hogy valami barom rendesen megkarcolgatta? Kicsit így nem olyan szép:(
(Azóta remélem már köröm nőtt a ....ára. Mert ezt kívántam neki)
És nyitva kell bemutatni, vagy zárt ajtókkal. Előbbi esetben visszavonom a felajánlást:(
JA! És a klub társadalmi munkában kitakarítja:)))
Miben kéne segíteni? Időm szinte semmi, de azért stréber módon megkérdezem:)))
Ha nem vágysz eredeti Saab dísztárcsára, akkor III. ker. Kenyeres u. 11. Nagy választék van nagyobb méretű dísztárcskból is (pl. 15"), nem drága és vannak közte normálisak is.
Bocsánat mindenkitôl, akinek nem válaszoltam, de éppen a vidékre költözésen munkálkodom.
Persze a Saab klub sincs feledve, mert a háttérben fontos munka folyik.
Lesz ugye az auto expo - vagy mi...
A márkaklubbok is bemutatkoznatnak.
Ma lesz egy megbeszélés ezzel kapcsolatban.
Van valaki aki ráérne segyteni, esetleg egy két napra tudná nélülözni az autóját?