Definiáltam egy intervallumot (egy halmazt, ami egy intervallumra alapszik :) ), ami szerint SAABnak minősülnek az autók Ursaabtól 9-x-ig, és még utána is. :))
(de azért 900 akkoris rulez, de a SAAB rulez önmagában is. Szóval rulez. ezt megbeszéltük :)) )
igen kényelmetlen... fúj... :) idióták ... ;)
még a fogyasztás is elmegy, csak az a gebasz, hogy soha nem lehet elöre tudni, mikor mennyi kell az esetleges javításra, nem lehet elöre tervezni. És ez most jelen állapotomban nem megengedhetö :)
Ez azt jelenti, hogy sokat fogyaszt, vagy drága a fenntartása? Vagy csak kényelmetlen és nem jó vele járni:))) Hát, ha már a Macával is jár, szerintem ez nem lehet probléma :))))
Az előbbiből is látszik, hogy a svédek mindig is csak kullogtak az isteni német technika után:(
thom nomeg asszem kénytelen vagyok belátni, hogy nekem a SAAB hobbiautónak felel meg, a minden napi használatra (szép kifejezés :) ) nem felel meg Ez azt jelenti, hogy sokat fogyaszt, vagy drága a fenntartása? Vagy csak kényelmetlen és nem jó vele járni:)))
Úgy látom, nem lesz már eredeti Saabos rádióm:( De ha tud valaki egyet - akár rosszat is - nem leszek hálátlan:)
Jajdenagyon királygyerek vagyok!
Saját kutatásaim alapján rájöttem, hogy a SAAB volt az első, ami szériában adta biztonsági övet, és tessék, ezt hivatalos kutatások is megerősítik!!!! Jadenagyonkirályvagyok, hogy én mennyire király vagyok... :)))))
Seatbelts as standard equipment 1962
Diagonalsplit, two circuit brake system 1963
Steering column of security typ 1967
Light automatism (headlights are turned off when the ignition is turned off),
ignition key between the seats 1969
Headlight wipers/ cleaners * 1970
Energyabsorbing, self repairing bumpers * 1971
Electrically heated seats * 1971
Side impact protection with girders in the doors * 1972
Close - fitted ceiling in energyabsorbing material 1972
Halogen headlights 1972
Presentation of the SAAB Turbo concept 1976
Catalysator with lambdasond (oxygen sensor) 1976
Coupe airfilter 1978
Automatic Performance Control (APC) * 1980
Outer driving mirror with wideanglesector 1981
Asbestfree brake - shoe * 1982
Presentation of SAAB 16 - valvemotor 1983
Ignitionsystem SAAB Direct Ignition (SAAB DI) * 1985
Automatic safetybelt stretcher 1985
ABS - brakes 1986Climateadapted exhaustpurifier 1988
SAAB Traction Control System (TCS) 1988
Airbag on the driver´s side 1988
Plastic details marked with recycling code 1989
SAAB 900 with lightcompression turbo * 1990
Electrostatic coupéfilter 1990
Freonfree airconditioning * 1991
SAAB Trionic enginecontrolsystem 1992
Turbocharged lowemissionengine that meets the Swedish
environmentclass C1 and the TLEV - norm in California 1993
SAAB sensonic (automatic clutch) * 1993
Saab saftseat 1993
Blackpanel/Night panel 1993
SAAB ecopower motorconcept 1995
SAAB active head restraint (SAHR)* 1997
SAAB asymetrically turbocharged V6* 1997
SAAB ventilated front seats with small fans that suck out the heat from the body* 1997
Electronic Brake-force Distrubution (EBD) 1997
Parking sensors, sends out ultra waves to detect object behind the car 1999
*A Saab innovation or a detail that Saab was first in the world to use in ordinary cars. You are able to find some technical innovations at the bottom of the page.
meghogy holtversenyben, ha-ha: BMW, ilyesmiknek csal az oraja. (ld. oktoberi Car and Driver - nekik meg lehet hinni)
Egyebkent:
1) Az Aerot annyiert felcsippelheted ugy, hogy meg jobbak legyenek az adatai. Annyiert, mondjuk, mint amennyiert a többibe megveszed a börüleseket (ami egyikben sem szeria, csak a SAAB-ban meg egy Cadillac-ben :)
2) Ez az egyetlen, aminek akkora az ertekvesztese, hogy 2002-ben megveted pl. ezt a tesztautot egy jol felszerelt uj Ford Focus araert.
3) Mo.-ra erv: A többit mind ellopjak alolad egy het alatt.
4) Melyikben szeretnel ülni, ha jön szemben egy Kamaz 80-al?
á, nem erröl van szó. Megcsináltatnám, de nem lehet elöre számolni. 15e-s hiba volt, és lett 60e... Illetve lenne. Alapból folyamatosan valami kijön, és elég volt egy idöre. :-/ Ja, és mind olyan, aminek fél éve még nyoma nem volt. De a szerelö is megmondta: "egy helyen betömöd a lyukat, másik helyen meg lyuk lesz..."
Ja, azt az autot emlitettem en is egy korabbi hozzaszolasomban. Annyira összetört, hogy azt hittem, Chroma. (Sötet is volt mar)
Thom: Miert? Popovicstol kifejezetten jutanyos aron kaptam multkor uj kormanymu=vet, beszerelessel együtt. Nehogy ma`Devuval jarj!
Persze, ha talalsz valami majmot, akinek dragan el tudod adni, akkor talalsz olcsobbat is. En is gondolkodok mar 85-ösökben stb, miota tudom, hogy at lehet epiteni ferdelampasra. (az enyem persze *nem, nem soha* elado :)
Ja, voltam tegnap Érden, és láttam Popovics bácsinál egy 9000-est, összetörve. Nagyon nagyon gyűrve volt az orra, és ami durva, hogy még a vezetőoldali A-keret is elmozdult, legalább egy pár centit, az ablak keret csavarodásán látszik... Már éppen elkámpicsorodtam volna, amikor megjegyezték, hogy kb. 150-nel előzött, és frontálisan, egy másik ámokfutóba (mondjuk, legyen 100.) ütközött.
A szembejövőről semmi hír (mármint, azon kívül, hogy összekapirgálták ő(ke)t bárbekjúvillával, és bepakoltk egy mentőbe, azon kívül semmi :)) ). A SAABból pedig mind a 4 ember sértetlenül szállt ki (végigsasoltam az üléseket, belül semmi deformáció, kivéve a szélvédőt, ami betört, (=behorpadt), és az A-keretet, ami azért láthatóan elmozdult... ja, és a kormányt, ahonnan kirobbant a légzsák, vér meg ilyesminek nyoma sincs egy szál se.).
Ja, hogy mitől lett ilyen szerencsétlen ez a kocc? Hát, lehet, hogy azért, mert nő vezetett :)))
SAAB rulez! :))
Ja, láttam ott ám mindenféle érdekeset Érden, pl. az olasz légkondi+autógáz csöveinek logikus és precíz áttekinthetőségét, meg ilyeneket :)))