A motorszám-évjárat párosítást én egy Bosch gyertyakatalogusból szoktam kinézni, de most nincs kéznél.
Mindkét katalogusárat megnézik. A magyart persze az adóterhek levonásával. A kisebbik az alap. Az órapörgetés igazából csak az óra kiszerelésével oldható meg. (A fúrógépes módszer 100ekm-nél "kicsit" sokáig tart).
Szerintem vannak cégek akik mindent elintéznek a kiépített kapcsolatrendszerükkel. Autós hirdetési újságokban biztos találsz. Nekünk a kff vizsgálathoz 3 napig (igen 3 napig) kellett sorbanállni.
A 94-tol gyartott 900-asok kozul mindegyik jo? Neztem a kff.hu oldalt, de nekem ezek a motortipus-szamok nem sokat mondanak, honnan lehet tudni, hogy biz. evjarat, karosszeria, stb.-hez melyik tartozik?
20 % elteres: az ottani katalogusarakat veszik alapul, vagy a magyar piaci ar adotol, afatol lecsupaszitott reszet? Azt hallottam, hogy azt csinaljak sokan, hogy eloreporgetig a km orat es rogton belefer az ar a +20%-ba. Ez bonyolult muvelet?
Voltunk Svájcban 2x , még tavaly nyáron. Nagyon szép Saabokat láttunk.
Magánszemély nem ad EU igazolást, a Svájci vámon kell kérni (venni) EUR1-et.
Idén már tényleg 0%, de van 20% fogyasztási adó + 25% ÁFA + bevizsgálási díj + környzetvédelmi illeték + stb....Ha magánszemélyként hozod, akkor a számla nem térhet el 20%-nál jobban a katalógusártól, ha cégként, akkor MA MÉG nem tehetnek semmit, el kell fogadniuk.
A klasszikus 900 sajnos nem felel meg a magyar zajszabványnak, még a 93-as évjáratú sem (a 87-es 2000-es omega az igen!!!).
9000-ből a 2,3-s biztos behozható.
Ajánlom a
Ezt az oldalt
Mi lett vegul a svajci terveiddel, sikerult behozni? (nem olvastam vegig az egesz topikot). Azt nem probaltatok, hogy maganszemelytol veszitek? Sokkal olcsobb, mint a kereskedo.
pl.: www.fundgrueb.ch www.autoclick.ch
Maganszemelytol hogyan kersz EU szarmazasi bizonyitvanyt? A VAM szerintem nulla, nem tizenvalahany% ahogy irtad.
Hanyas evjarattol felelnek meg a zajkibocstasnak a 900-asok?
Lehet, ezekhez nem ertek 1altalan. a 6500 CHF az 58.940 schilling, annyiert itt tenyleg nem nagyon kapod meg az emlitett autot. Habar... nekem nagyon alkukepesnek tu=ntek a Tarbuk-osok, meg aztan soha nem adnak el, csak Nissanokat (ugyanazon a telepen aruljak).
"pelda: 900S 2,3 (150LE), Coupe, piros, 94 szeptemberi, 97,716 km, 90 ezer öschi (kb. 1,7 Mio Ft.) de odaadjak azt 70-ert is, ha kp kiperkalod. "
De a 6 500 CHF az csak 1.1 millio HUF. Ha az 1.7 milliora raszamolod az adot, afat, akkor mar 2.5 millio korul vagy. De 70 ezer ATS-nel is 2 millio felett. Igaz nem ugyanaz a tipus.
de en inkabb innen hoznam (Vienna). a Tarbuk-nal (markakereskedo=) mindig van egy csomo, lehet alkudni, az egyik elado 56-os magyar, ugyhogy nyelvi gondok sem lehetnek :) 9000-es is van dögivel, az olcsobban megy, ki tudja miert.
pelda: 900S 2,3 (150LE), Coupe, piros, 94 szeptemberi, 97,716 km, 90 ezer öschi (kb. 1,7 Mio Ft.) de odaadjak azt 70-ert is, ha kp kiperkalod.
masik: 9000CSE 2,3 t (200LE), 5ajt, piros, 94 januari, 193,384 km, 75 ezer öschi (kb 1,4 Mio. Ft), ebben meg klima is van. Raadasul piros 9000 CS-ha az nem szep, akkor nem t`om, mi az!!
Misa, hogy enyhítsem fájdalmadat: az én jobb (első :-) ajtómomba is beleért valószínűleg egy lakókocsi a parkolóban (ügyesen kihúzták mellőlem), így azon mintegy 3*50 mm-es festékhiány keletkezett, enyhe lemezmunkával egybekötve.
KorZo, aki kardot rántott, és kard által veszett el. Sőt, jött még kutyára dér, (vagy tél?), annak ellenére, hogy másnak ástam a vermet.
Jonapot emberek!
Rég nem irtam, nagyot vakácioztam:)) Láttom itt mindenkinek még Saab folyik a vérében, örörmmel mondhatom az enyémben is.
Voltam az egész europában autokázni, s elmondhatom hogy a Saab népség egy elég egyedi faj, mivel az egyik kezemen meg tudtam számolni amenyi Saabot összesen láttam. Az utam Svédo.-bol kezdödött utánna Dánia-német-osztrák-svájc-olasz-horvát-magyaro. majd székelyföld! szoval lett egy pár ezer km az autoban de mé 10* ennyit kellene menjen. Magyarországon és romániaban furcsa tapasztalataim voltak, gondolom liirom hátha tanul valaki belöle. Elöször is a közlekedési morál elég alacsony, (ez minden évben megdöbbent) mindenki elsö akar lenni, az elözés kötelezö, hacsak egyik falubol a másik megy akkor is, volt olyan aki megelözött (hagytam) s utánna százméterrel letér egy kis poros utra... Szoval ez nem kultura. Romániárol nem is beszélve, ahol mindenki akinek uj autoja van tökig -gázzal hajt, nem számit hogy huzott csik, kilátáas nélküli ut, fékezni nem szabad:((( S mivel a legtöbben életükben Saabot nem láttak mindenki el akart kerülni, csak azert is hogy meg mutassa hogy jobb autoja van neki. Legtöbbször hagytam is, a rossz utakon kár ölni az autot, de amikor kisimult (gödörmentes)az ut nem volt ellenfelem! A kárpátokban tudja meg az ember micsoda jo dolog ez a turbo propeller! Meg a 280Nm:))
(De még mindig arra vágyok hogy egy chiptuning kezelést kapjon a moci hogy frissen tudjon levegözni, mert érzem hogy a motor+turbo kombinácio nincs teljesen kihasználva.)
Erdélyben egyetlen egy Saabot láttam az enyémen kivül, egy régebb fajta 900-ast, de neki is jol esett amikor meglátott mert minden alkalommal nagyokat intett:)) Szoval mégis van egy globális (kontinentális) Saab összetartás Svédországon kivül.
Jövő hét után is leginkább a kedd este. Majd kialakul.
Spontán Saab találkozó volt ma az M7-n! Történt, hogy hazafelé jövet épp egy 9000i mögött mentem, mikor megláttam a külső sávban egy 95-t. Átpillantottam, hát Gerendás Úr éppen abban a pillanatban vette észre régi autóját. Lelkes integetésbe kezdett, majd azonnal besorolt mögénk. Tehát 9000i, 9000 CSE, 95 Aero konvoj alakult ki. Udvarias ember lévén az első adandó alkalommal lehúzódtam, újabb integetés és barátságos mosolyváltás után megelőzött, én pedig rögtön vissza mögé, megbántva ezzel egy mögötte jövő 1.6-os golfos német felsőbbrendű önérzetét. (Pedig legfeljebb csak a gázt kellett elvennie, dehát mégiscsak egy Golf!:((( Az út folyamán ezt többször is a tudtomra adta, engem pedig rohadtul érdekelt:)) Aztán amikor beértünk a négysávos részre, diadalmasan leelőzött.) Szóval ezután 9000i, 95 Aero, 9000 CSE konvoj vitt színt az M7 egyébként szürke életébe vagy 20 km-en keresztül:)))
Hétfőn du. leadom akocsit, hogy amíg külföldön vagyok (kedd-szerda-csütörtök) molyoljanak vele. Tücsörtök du. vagy péntek reg megyek érte. Azaz össznép tali jobb lenne a jövő utáni héten, legalábbis nekem...
Hétfő du. 99% nem jó, sőt az egész jövő hét zűrös:((( De azért összehozunk valamit:)))
Jut eszembe, jövő hét kedd este az hiszem jó lehet. Rakpart vége?
Először én a nagy autókat szeretem, tehát alapból jobban tetszik a 9000. Kár, hogy az A8-t nem a Saab gyártja:)))
De akkor a tények a teljesség igénye nélkül:
A helykínálat természetesem, de ez nem jobb-roszabb kategória. Szóval kezdjük azzal, hogy nagyságrendekkel csendesebb. A különbség tényleg óriási. A rugózása alapvetően lágy, ami nem tesz jót a kanyarvételi tulajdonságoknak, ennek ellenére kanyarban semmivel sem rosszabb mint a 900. Az egyenesfutása pedig érezhetően jobb. Nagy sebességnél is tökéletes nyugalommal fekszik az úton.
(A múltkor mentem Balatonra, késében voltam, de mivel kora reggel volt, nem tudtam otthon reggelizni. Higgyétek el, hogy így volt, de 220-as sebességnél megreggeliztem. Ahol csak 60-al lehet menni és jönnek szembe, ott nem mertem enni, de ahol rendes pálya van simán tudtam reggelizni, függetlenül attól, hogy 140, vagy 220)
Aztán ott az automata váltó. A kettő nem említhető egy napon. A 900-é nyúlós, lassan reagáló, a 9000-é kapcsol mint a villám le-fel tizedmásodpercek alatt, induláskor is azonnal a kerekeken van a kakaó, a 900-nál igencsak lassan ér oda, ha kell kettőt kapcsol vissza, 3-ban és 4-ben "rövidre zár", szóval ahogy szokták mondani Trabant-Mercedes, akarom mondani Saab:)))
A motor: a különbség elvileg 300 cm3 meg 8 szelep, ami azt jelenti, hogy 60 LE, meg 60 Nm. Nem tudom, hogy az előbbiből az utóbbi az elvárhatónál jobb vagy roszabb, de használva a különbség óriási. Ebben persze a váltó is benne van. A legkisebb gázadásra is "robban", turbólyuk gyakorlatilag nincs, míg a 900-ban erőteljesen érezhető.
Aztán beszélhetnénk az automata klímáról, a hangszigetelésről, meg sok apróságról, de nem ezek a lényegesek.
Szerintem a 900-hoz képest meggyőzően jobb, de az igaz, hogy különlegesnek nem nevezhető, hacsak a 900-tól (vagy még inkább az elődöktől) induló Saab "filozófia" nem nevezhető különlegesnek, ami ugyan úgy dominál, mint a 900-nál. (ergonomia, biztonság, stb.. hányszor írtam már le?!) A müszerfal például egyenes folytatása a 900-nak, csak a nagyobb helyigény miatt - gomberdő - persze nagyobbnak is kell lennie. Meg persze a korából adódóan is másnak kell lennie, de ugyan az a koncepció.
Más kérdés persze, hogy a 9000 a legkevésbé egyedi formájú az összes Saab közül - beleértve a 95-t és a 93-t is - de nekem például a modellfrissítés utániak ('95-től) kifejezetten tetszenek. Persze azért az OG900 az igazi!!!!
Nem volt alkalmam OG900-t újkorában vezetnem, de a 9000 nagyon egyben van. Zörgés, nyekergés még rossz úton is alig hallatszik, stb... Lenkeyb vezette már (igaz csak nagyon keveset) a kiemelt részt tőle idéztem.
Az érem másik oldala pedig: néhány hete leírtam, hogy a 900 miben jobb mint a 9000, most ha megengeded nem tenném meg mégegyszer:)))))
Csendesen jegyzem meg, hogy örülni kell, hogy az OG900-t már nem gyártják, attól különleges most. Minden autónak megvan a maga kora és ideje, amelyik kort idézi. Aztán jönnek az újabbak, a régiek közül az átlagosak eltűnnek, amelyik meg megérdemli, az megmarad mint különleges autó, mint az OG900. Szerintem ez így van jól.
Milyen a 900-om? Már másolom is ide a sablonszöveget:
Az autó egy 1984-es gyártású, (de '85-ös modellév) SAAB 900 turbo, APC, automata, 5 ajtós, sötétzöld-metálfényezés, bézs szövet.
Gyári felszereltség: könnyűfém tárcsák, 4 db elektromos ablak, elektromos külső tükrök, automatikus ülésfűtés, tetőablak, központi zár.
Egyéb: riasztó, ködlámpa, rádiómagnó.
Az autó külső és belső megjelenése is nagyon jó, fényezés, kárpitok szépek. (Eltekintve néhány szándékos karcolástól.) A gumikban még van kb. 30-40000 km (NOKIA NRH 195/60 R 15) Rengeteget költöttem az autóra, a javítási lapok nagy része meg is van. Nagyobb felújítások egy éven belül: automataváltó, turbo, kormánymű, hengerfej. 268ekm van benne.
Ára: 700.000.- Ft + 100.000.- téli-gumi garnitúra, acél felnin, kb. 3000 km-t mentem vele (KLÉBER KRISALP 3 195/60 R 15 H)
Kép a 13. sz. klubtagnál.
lp: konkrétan miben látod a 9000-es előnyét az OG900-ashoz képest? (A kategóriakülönbségből adódó nagyobb helykínálaton kívül, persze.) Csendesebb? Kényelmesebb a rugózása? Vagy jobb minőségű? Engem valahogy annyira nem győzött meg. Persze jó autó, de nem éreztem benne semmi különlegeset, ellentétben a régi 900-assal.
A 900-asod milyen évjárat, hány ajtaja van, és mennyiért akarsz tőle megválni? Lehet, hogy érdekelne.
Tegnap kimentem a Bp rally prológra, és hazafele menet láttam egy
gyönyörű kétajtóst (sötétszürke) amit ráadásul egy leányzó vezetett.
A rendszámot nem olvastam le, de hány 2 ajtós van a klubba? Ő klubbtag???
Nem azért adom el a 900-t, mert megbolondultam, és miután sok pénzért rendbe hoztam - az vételi állapothoz képest - egyszerűen elkótyavetyélem. Meguntam, hogy állandóan előjöttek apró és bosszantó hibák, (néha nagyobbak) és nekem egyre kevesebb időm maradt arra, hogy foglalkozzak vele. Rájöttem, hogy vagy eladom valakinek, aki foglalkozik vele, vagy tönkremegy nálam. Lehet, ha lenne egy garázsom, akkor gondolkodnék, hogy megőrzöm. Így most várakozó állásponton vagyok.
Jut eszembe! Thonet székek engem is érdekelnek ám!
Lore! Hogy lehet egy ilyen gyönyörű autót szerezni mint a 780-as? Még életemben nem láttam egyet sem élőben. Én azt vallom annál szebb egy autó minél kevesebb ajtaja van (az Isettára nem vonatkozik :-), ezért kétajtós az én 900-asom is.
KorZo, aki bocsánatot kér a topictól, hogy más márkákról is szokott itt áradozni...
1. végy egy fönököt
2. lopják el az ótóját
2.1 de addig is ecseteld, hogy a SAABnál nincs jobb, megkülönbenismaraggyonmá'azautójávalhö
3. miután ellopják a gépjármüvét, az összetört embert ültesd be egy SAABba, és lelki terrort alkalmazva juttasd eszébe a Polár telephelyét
4. mennyetek el együtt, és innen nincs dolgod, csak a nyálcsorgatás a telephelyen
(enekelve) I`m just a gigolo, and everywhere I go.... :))
Esküszöm, többet egy szot se Alfakrol, marad a cuore saabivo :)
Emberek! Hol lehet a neten infokat talalni az Eklund bacsi 9-3-asarol?? (amivel a Pikes Peak-on indult) Valahol meg kepernyökimelö is volt belöle, de nem talalom :((
ugy latszik, veletlenül mi ketten vagyunk az univerzum ket legallokepesebb OG900-asanak a tulajdonosai... Alapitsunk al-klubot :))) Jelszo: 900 4ever - coz the fucking thing never breaks :)
hi lp!
Az erveleseddel egyetertek. Ettöl függetlenül fajna az a skot szivem, ha egy x összegert vett, szerintem ertekes es jo targyat (pl egy autot) par eves allapotmegörzö hasznalat utan a vetelar *feleert* kene tovabbadnom. Ugyhogy, majd ha leamortizaljak magukat az en arkategoriam (kb. 20e öS) köre a 9000 CS 2.3 turbok es Aerok , akkor majd en is atülök egy olyanba. Addig inkabb irigyellek, te mazlista!! :) Mostanaban sajna meg csak 89 körüli 9000-ek vannak annyiert, ami bizonyos legkevesbe sem partatlan Bp környeki szakertök szerint gyenge eresztes. (Pedig lattam egyet: klimas, piros, bezs karpittal es küönben is gyönyörü!! nyam-nyam)
En nem azt mondom, hogy a regi jobb. Ez nem objektiv kategoria. Szerintem csak 1) olcsobb mind megvenni, mind fönntartani es 2) a külseje stilusosabb. Barki megprobalhatja bebizonyitani az ellenkezöjet, sok sikert!
Ui. Ha az Alfasok ezen vitatkoznak, *az* tenyleg termektelen. Hiszen abbol a regi es az uj is egyforman hm, buzis. (Hagy utaljon az elnökük meg jobban :))
Teljesen egyetértek.
Vannak akik a régi ... felépítésű autókat szeretik, amit az otthoni egyszerű szerszákészlettel is meg lehet bütykölni (pl. én, és magamból indulok ki!). Ezeknek a népeknek ha odaadnád egy új árát akkor is régit venne és ráköltné (vagy azt IS, és akkor a fizetését költené a régire)
Meg vannak akik "csak" (ez nagyon idézőjel!) autókázni szeretnek, és ők mindíg a lahatőségükhöz képest legfiatalabb autót veszik.
Tehát szerintem sincs értelme a vitának. Pl. az egyik haverom se adná el a '75-ös 144-es VOLVOját semmi pénzért... meg az 500-as Trabiját se... Azt mondja, hogy szép az S60, de a 144... :-)))
Amúgy én is benyúltam már a bilibe az "ami jó a SAABnak, az jó a SAAB nak? gazdaságilag/erkölcsileg" nevezetű témával... Hál istennek azon is hamar túltettük magunkat...
Hát tegnap este kicseréltem a szilentet (120 Ft meg 20 perc, amiből 15 az anya visszakapatása:-)).
Szóval szemrevételeztem a gömbfejeket is, az eredmény: a csavarok épek (és jó retkesek, nincsenek lesarkazva stb.), továbbá az egész pontosan úgy néz ki mint amikor megvettem (még a retek mennyisége is), akkor 270 ezer volt, most 360 ezer van benne. Ergó, vagy gyári, vagy nagyon maximum egyszer volt cserélve még az eredeti othonában 200 ezer körül(valószínűleg Svájc, a kis rendszám nyomaiból).
KorZo, akinek valószínűleg más elfoglaltsága lesz szept. 1.-én :-((((( Tudjátok a CÉG és a FŐNÖK mindenek felett... Pedig már egy emblémát is megrendeltem a motorháztetőre...
Thom, hogy kell a főnököt SAABossá tenni?
Szervusztok!
Ez a régi vs. új vita alfától volvoig minden topikban lezajlik egyszer, úgy látszik a sabb topik is megérett rá... A vita azonban a tapasztalatok alapján parttalan, nem vezet sehova, csak születik egy "kényes" téma. Nem kell átlagon felüli toleranciával viseltetni a régi saabosoknak az új saabosokkal szemben és vica versa, ebben asszem mindenki egyetért. Mert a saab az saab és kész! :-)))
baas,
valszeg jövő héten a Polár felé kujtorgok, ha pontosan kiderül, majd küldök mailt!
- Az ár/szolgáltatás arány lehet, hogy az OG900-nál a legjobb, a bibi csak az, hogy ha valami 10Ft, akkor már szolgáltatnia sem kell, mégis biztos győztes lesz:)))
Szóval van összehasonlítási alapom, de a 9000 messze többet szolgáltat nekem mint az OG900, nem véletlenül cseréltem le. Hogy ez mibe kerül? Megvettem, nem volt olcsó, de azóta csak filléreket költöttem rá ahhoz képest, hogy a 900-ra két év alatt több, mint 1M-t kellett ráfordítani, (ebben mondjuk benne van minden apróság, meg az amúgy is szükséges dolgok is, pl: olajcsere) de meg sem közelíti meg a 9000-t. Hozzá kell tennem, hogy - többen láttátok - a 900-som sem egy szakadt darab.
Osztán:
- Korzó azért nem éld bele magad teljesen abba (aex se), hogy a 360e-t futott autódban még a gyári gömbfej van. Ez még akkor is kisebb csoda lenne, ha mondjuk Luxemburgban laknál, magyar utakon pedig szerintem lehetetlen! Nem bántani akarlak, vagy lelohasztani, de szerintem volt az már cserélve, nem is egyszer.
Továbbá:
- Aex szerint a 9000 egy gyenge konstrukció. Ezzel ellentétben azok szerint, akik nap mint nap Saabokkal foglalkoznak a 94-től gyártott 9000-k a legmegbízhatóbb Saabok. A 900-omban 268e, a 9000-emben 178e km van, ez 90e különbség. A mostani állapotukból kiindulva a 90e-t lefutva azt hiszem még mindig a 9000 lesz a jobb. Másrészt mutasson már nekem valaki olyan klasszikus 900-t, amelyik nem rohad! Biztos van olyan, de mennyibe került ez a tulajdonosának? És ebből a szempontból tök mindegy, hogy hosszú évek alatt apránként költ rá vagyonokat, vagy egyszerre. Vagy ráfordít sokszáz munkaórát, mert az idő ugye pénz mint tudjuk:)
Aex!
Senki nem mondja, hogy hülye vagy, amiért a régit jobban szereted, ebben a topicban mindenki tiszteletben tartja, sőt sokan egyet is értenek, akik pedig nem, azok is meggyőződésem szerint megértik. (Én sem adom el a 900-t bárkinek, volt már aki megvette volna, de mondtam, hogy neki 2,5 milla, mert ha úgy is tönkreteszi, akkor fizessen meg érte! Pedig most ott áll a Polárnál, azt nem történik vele semmi.) Szóval én is teljesen megértelek, viszont ha nem is direkt szavakkal, de egyértelműen Te hülyézed le az újabb Saabokat szeretőket, amivel lehet, hogy akaratlanul megbántasz valakit.
Ne engedd, hogy BAAS kollega végleg csalódjon a saabosokban:))))
Axa!
Engem pont a 9000-re való fautánzatú borítások érdeleknek...
koszi, kozben talaltam 1 helyet ahol 5000ert merik (szamla nelkul brutto:) a lengescsilapito darabjat. Amerikai, gazos, gabriel markaju. Kivancsi vagyok valaki vett-e mar? Most eleg kemenynek tunik. De majd kiderul jobb-e mint a Monroe, bar azt nem lesz nehez tulszarnyalni.
Megjegyzem, utkozben ejtettem egy kenyszer fekprobat is (hasznalt lengescsillapitoval) a budaorsi uton, kombinalva 1 toresteszttel. Vagyis megneztem, milyen a Yugo elso es a sajat hatso merevitesem. Szegenynek az elso 20 centijeben semmi sem maradt eppen.. (emlitettem hogy vonohorgom is volt?)
A Saabban ha igy nezzuk alig valami a kar, de ha szamlasan, hmm.. talan gazd. totalkar is lehet..
Thom, te akkor voltál a Szigeten mint a Leningrad Cowboys? Arra az egyre el kellett volna mennem... az a jó kis Space Tractor... (a filmet látta valaki?)
Nagyszerű magyar nyelvű oldala van a Novém Městě na Moravě-i SKI szállónak.
Lalcus jól beszél, 1300 korone agy kétágyas ami 9468Ft a mai árfolyamon. Két embernek nem olyan durva. Ehez 728 Ft részvételi díj járul.
HA épen és egészségben visszatérünk Erdélyből akkor mindenképpen megyünk.
Lehet hogy tényleg érdemes lenne szállást foglalni. A neten keresztül lehet. Van valaki aki tutira jönne?
Sok mindenben egyetértek aex-el, bár én nem ismerem az újabb típusokat.
Ha most másik autót kéne vennem akkor is a klaszikus formát választanám, esetleg egy későbbi változatot.
Ráadásul a nyitott meg sem közelíti a régebbi formát.
Én rengeteget költöttem az autómta, de a bontóból hoztam vissza, és most egy rossz szavam sem lehet rá.
A munkámból adódóan sok új autót vezetek, de mindig öröm visszaülni a régi 900-ba. Semmiben sincs lemaradva, hiába 20 éves.
akkor nezzük a piszkos anyagiakat. Sajna, nekem (is) a le is szamit, ha autot (barmit) veszek magamnak.
87-es 900: 20e öS, evi kb. 5e öS alkatreszek/munkadij. Fogy: kb 7-10 lityi (az enyimböl indultam ki) Erteke 3 ev mulva: hat minimum 15e öS, ha nem töröm össze.
96-os 900: 80e öS, evi kb. 10e öS alk/mukadij (Ezt Mo-n se viheted a Popovicshoz, aki nem csak hogy jutanyos, de meg ert is hozza, ellentetben a Polarral) Erteke 3 ev mulva: 50e öS, hacsak addig total tönkre nem basszak a cegimage-et terepjarokkal, Nissan-fejü verdakkal stb. Fogyasztani min ugyanannyit fogyaszt, fökent, ha klimas.
96-os 9000: detto, csak az meg egy gyenge konstrukcio is, amit ahogy lehetett, feljavitottak 92 utan. Nem hiszed? Nezd meg a 87 körüli 9000-eseket, rohad a karosszeria, es mindegyiknel ugyanott. CHROMA!!!!! Vagy hivd azt a bizonyos erdi szamot, oszt kerdezd meg, mennyi bele ez meg az. Motortarto bakok, kipufogo, DI-cartridge satöbbi. De a gömbfej se bir ki annyit, mint a KorZo-e, mibe fogadjunk??
Szoval, biztos hülye, aki regi autot vesz, es meg elegedetteb is vele, mint az ujabb szarokkal... De legalabb megmarad egy csomo loveja :))
Ne erstetek felre, nem azt mondom, hogy az NG900, 9000 bena auto. Söt, en is szivesen kiprobalnek egy olyat, ami rendesen megy (nem i-sre gondolok, nana hogy :). Biztos egeszen mas feeling, mint az en roncsom. De amit az auton megsporolok, azt legalabb költhetem masra, mint pl. a Thonet-szekeinkre :DD Azokon azert többet fogok ülni az elkövetkezö eletemben, mint a svedauto ülesen. Abbol is van ujfajta, megis a regi, hasznalt kellett...
Én ártatlan vagyok!
A faborítást az autómba én csináltam saját kezűleg.
A részletekrôl hamarosan az oldalon is olvashattok addig is a fázisokról itt vannak a képek:
Egyébként lehet hogy utána tudok járni, mert egy katalógusban említik. De horribilis összeg, és nem fa hanem csak úgy néz ki. Saab 9000-hez tuti hogy van, de régi 900 az kérdéses.
mostazegyszer:
A gyári audiorendszereket felejtsd el!
Sokkal jobb minőségüt lehet összeépíteni komponensekből!!!! Ezt komolyan mondom...
És olcsóbban.Mondjuk ,ha a zenét is szereted akkor nem lesz olyan olcsó...
korzo:
Szilentet a telókon csak úgy tudsz cserélni, ha leszedet az absorbert.Ez azzal a veszéllyel jár,hogy lehet össze vannak rohadva az anyák a toronynál a lengéscsillapító szárával.Ekkor jön a sikító ! És utána 1 pár új teleszkóp.. :)
KONI ?
Axa:
faborítás hol???
Szerintem menjünk tömegesen hátha az meggyőző lesz a kisiparosnál... :D
lore:
aexnek elborult az agya és nem látja a fáktól az erdőt ! Sebaj...
Más.
Milyen hangszigetelő anyagokat ismertek amit be lehet építeni a padlókárpit és az ajtók alá???
Előkészíteném az audoiophile rendszernek a terepet vagymi..
Megtaláltam a kotyogás okát :-)
Rángattam a kereket fel s alá, keresztbe, meg még a kormányt is mozgattam, közben kis kezem a nem éppen tiszta gömbfejeket, kormányösszekötőket tapogatja éééés semmi. Ekkor meg akadt a szemem valamin: Hát nem a lengéscsillapító alsó szilentje fáradt el?!!!! :o)
A gyári gömfejek még ki kívánnak bírni párszázezret...
Apropó, nem tudja valaki ennek a szilentnek a méretét (elég macerás azután megvenni, miután kivettem a rosszat)
KorZo, aki ezekután 99%, hogy megy a csehekhez (szonettet élőben Áááááááh)
Sőt a honlapjukon láttam, hogy két éve még egy versenypályát is kibéreltek... Vrommmm-Vrommmm ... Balázs miért is adtad el azt a jó kis turbót, így nem tudlak lenyomni :O)))
a hotelban a kétágyas 1300 cseh korona, amihez jön a 100 korona részvételi díj, az autópálya matrincák, valmint a benzin. Nem árt még számolni valamifajta vacsora kőltségekkel (esti gyógySÖRÖK árával) is.
Ha cseh nyelvérzékem nem csal (prosim dve pivo), akkor a hotelt érdemes lenne lefoglalni, avagy lefoglaltatni a cseh klubbal (így biztosan kedvezményt kapnánk)
A cseh klubvezetőt a honlapjukról el lehet érni.
Ja, ez kimaradt:
aex! szerintem ezt a vectra/900 chromathema164/9000 kérdést rosszul látod vagy legalábbis túldramatizálod. Belemehetünk, hogy mit határoz meg a padlólemez és mennyiben hasonlítanak a futóművek, de szerintem nem érdemes. Tök más autók és kész.
Ez most melyik országban? Jövő héten megyek Szlovákián keresztül Prágába, azért érdekelne engem is. Gondolom az Autóklubnál meg lehet venni a matricákat, oder?
Megnéztem a lap forrását. Ez explorer esetén a nézet menüben van. Netcápában is megnézhető, keresd a forrás (vagy angolul source) menüpontot és megnézheted az aktuális lap kódját. Ez elsőre elég keszekuszának fog tűnni, de pár perc nézelődés után megszokod, kiigazodsz, megtalálod a hozzászólásokat is, sőt ismerős kódokat is találsz, próbáld ki!
Rád hivatkozó forrás azt állítja, hogy a fautánzatú diszítő elemeket - műszerfal, ajtóborítás, stb... - a SAAB M.o.-n gyártatja. És állítólag Te tudod is, ki a gyártó.
Na most, ha ez igaz, akkor a kérdés csak annyi, hogy szerinted lehet-e az illetővel privát üzletet kötni, mert a gyári ár Q drága, ellenben a fa díszítés nagyon szép.
Fejlemények a szeptemberi Cseh találkozóval kapcsolatban:
Ma érkezett e-mail a Szlovák klubtól:
The meeting of the Czech SAAB club /general, not only 900s/ will take place in Nove Mesto na Morave on September 1. This town is in Moravia and it's around 200 km from Bratislava. We'll start at 8:00 a.m. from parking place in front of SAAB OMNIA official dealer. Address is : Tomasikova 30 /your Polar Mobil people will explain you where it is/.
As I mentioned it's all country meeting, so you can see over there not only 900s but also Sonett 2, 95s, 96s, 99s, 900s, 9000s, 9-3s, 9-5s, 3 axles tow car /build on 9000 base/, 320 HP Abbott Aero, R 900 and much more....
As I remember entry fee is around 100,- CZK. Then you will need highway stamps for Slovak as well as Czech highways.
Ne vegyél használt lengéscsillapítót! Semmi értelme, és az új utángyártott sem drága. A Bárdi Autó-nál két év garanciával a pár nem több mint 15e. Ráadásul van kedvezményünk.
Ha érdekelnek a részletek akkor kügyé imélt.
nu, kivancsi lennek arra, anno Londonban *milyen* Saab-ok tetszettek meg. A vadiuj vectraformajuak vagy a klasszikus fajta? Annal inkabb kene olyat is venni melle :)) By the way jo szorakozast a verdahoz, sit back & enjoy!!!
Mellesleg *ez* nem kriterium, gyerekkent en is mindig egy (akkor) uj 9000-est csodalgattam mindennap, a masikat nem is lattam soha. Turbos autot meg eleve mindig feltem volna megvenni. Aztan mi lett belo=le... ;-)
szerintem vedd a 96-os 900-ast, a maradek lebo=l meg egy jo kis OG900-ast a Popovicstol :) Az legalabb meg 10 ev mulva is auto lesz, es addig is több örömet fog okozni, mint egy Vectra. Chromarol nem is beszelve :)
Komolyra forditva a szot: Magyartol autot?? Amit *azokon* az "utakon hajtottak? Ingyert se!!! ha meg van valasztas, akkor fo=leg nem. Különben is, a 9000 többet er majd, ha par ev mulv meg fogsz valni to=le.
A hátsó szándékot meg ne fedd fel, mer nem engednek be (azaz ki az országból).
Úgy fest a helyzet, ha addig behatárolom, hogy mi kotyog az elejében és megszüntetem az okot, akkor megyek. ...szerintem valamely gömbfej szerű képződmény lesz...
KerZe eme beszedet tette: "Reszkessetek csehek! Rettenetes s neveletlen tervekkel megyek ellenetek. Nekem kell rengeteg fergeteges emlek! (bocsi emlék :-) Ez egy vederbe kell nekem mely betelve legyen!!!!"
(Igen, lehet, hogy a 9000 jobb vétel lenne, csak hát Belgiumból inkább gombóc-forma autókat hoznak be, csak később lesznek sérülésmentesek. A 900 akármennyire Vectra/Astra akkor is klasszikus-forma, míg a 9k sajnos, egyre inkább használtautóra hasonlít. Szerintem.)
Majd, ha idősebb leszek venni fogok nagy Saab-ot, addig jó a kicsi is.
Köszönöm a tanácsokat, ha jó a kocsi, akkor már holnap én is Saabos leszek.
(Régebben felvetődött, hogy ki miért választotta ezt a márkát, nos én: a kilencvenes évek elején, gimnazistaként többször voltam Londonban, a legelitebb (SW1, Belgravia) negyedben laktam, és az angol autók mellett, szinte csak Saab (900 cabriok) és Ferrari volt látható. Mercedesei csak a diplomatáknak voltak. Na akkor gondoltam arra, hogy veszek én is, nem sznobizmusból, hanem mert olyan jól illettek ahhoz a harmonikus környezethez, és mivel már én is hasonló (na jó számora hasonló) környékre költöztem (itt, magyarba) gondoltam, hogy most. Hát így.)
Hol is adjak azt az ujabb 900-ast?
hmm.. lehet roncsderbire adom az enyemet..elobb (avagy utobb :-)
Most eppen lengescsillapito gondom akadt. Nincs valakinek egy elso, meg hasznalhato darabja? Bontoban nem nagyon talaltam mar hasznalhatot, az uj meg mereg draga..
Tudja valaki hogy 84-tol mas lengescsillapitot epitettek-e be mint 83-ban? Allitolag mast, en meg nem talalom a manualomat.
Remélem, hogy már döntöttél, mert nem igazán tudok tanácsot adni - ha már egyszer korzo volt oly kedves, és megszólított:)))
Melyik tetszik jobban? Ez most szerintem a lényeg.
Mert ha a nagyobb autókat szereted 9000, de a 150 lovas motorral az kicsit lomha. Viszont a Saabok között ez a széria jelenleg is a legmegbízhatóbb. (Kérdés az előélete) Ha az egyedibb formát szereted 900, de az ára alapján a másik talán jobb vétel, viszont a 9000 régebbi konstrukció, bár nem sokkal. Stb..., racionális alapokon ezt nehéz eldönteni.
Az biztos, hogy nem dönthetsz rosszul, és ismét csak azt mondon, ebben a kérdésben nyugodtan hagyatkozz arra, hogy melyik tetszik jobban.
Nem fogsz csalódni:)))