Nagyon szépen köszi, az ÉPÍTŐ jellegű hozzászólásokat!!! Amint lesz pici időm, ki fogom próbálni, és az ebay-t is folyamatosan sasolom, hiszen úgy tűnik ott lehet egyedül ilyesmit vásárolni ésszerű és reális áron :))))))
Hát köszi a segítséget, úgy látom ezek az árak is dúrvák, ha tudnék szerezni kályhát vizeset használtat annak a beszerelése 307.be (manuális klímás) kemény összeg lehet?, meg melyik tipusokat ajánljátok milyet keressek, Eber/Veb
De érdekel más Webasto alkatrész is. Air Top 200-hez 24V motor, 12V motor és 12V vezérlő, valamint égőkosár , lángőr, izzítóstift. Természetesen árakkal.
Én magam bontottam ki egy kb 1-2 évet álló járműből az enyémet. Ripityára szdtem, kitisztítottam, megjárattam, leellenőriztem, összeraktam és hurrá! Miután vízkörbe is bene van szétszedése macerás, de ha szétszeded érdemes amúgy is fagyállót cserélni (2 évente illik) és tömítéseket is a meglepetések elkerülése ellen. Amit én halottam, hogy tipikusan a motorok szoktak "beállni": dosier pumpa (üa. pumpa), légbefúvó motor, keringtető szivattyú égőkosarat ellenőrizni/cserélni. Esetleg az izzító stift és a hőbiztit érdemes még leellenőrizni, egyszóval a működését. :o)
köszi az infót, és a segitséget igy az árat tekintve asszem marad az ebay... ott most is volt egy 59 euroért villámáron...
a többieknek is köszi a jótanácsokat...! Elég jó állapotúnak tűnik amúgy a szerkezet, mintha új lenne kb., és a kocsiban sincs még 100e km (svájci)... szóval ebből gondolom, hogy esetleg ráköltöm ezt a 10-15e Ft.-ot és hátha müxik majd...
Amúgy ,még idetartozó kérdés, érdemes lenne nekem előbb esetleg szétszedni a rendszert, letesztelni, kipucolni az alkatrészeit mielőtt beinditom?
A motorblokkba építhetőt nem igazán tartom jó ötletnek, inkább a vízcsőbe építhető érdekelne szivattyúval. Nekem megfizethetetlen egy vizes állófűtés, meg azt sem tudom meddig lesz meg ez az autó, az előmelegítő jó megoldás lenne (kiegészítve egy kapcsolással hogy menjen a saját fűtőventillátora a kocsinak) mert szinte mindég tudom mikor indulok el a kocsival. És nem kellene fél órát járatnom hogy berakhassam a gyereket.
Háát utánanéztem kicsit, a 1560 as alatt kétféle szám is lehetséges, és igazából nem láttam különbséget a két vezérlő között... az egyik (a jellemzőbb) a 105.499, a másik pedig a 129.990, 12v-os elvileg mindkettő... Bizonytalanságom oka az, hogy vásároltam egy kocsit bbw-46-os állófütéssel, és egyszerüen ez a vezérlő hiányzik belőle... tulaj csak annyitt tudott róla (mert neki sem ment soha), hogy valami hiányzik az állófütésből, én szerváltam doksit hozzá és megállapitottam, hogy ez a vezérlő bizony nincs a gépemben :) ebayen van egy jópár, átlagosan 55-80 euró között mennek el, én szoktam is ott vásárolni, de ha van rá mód, és ha megfizethető inkább M.O. költöm a pénzem...
Szia! A wv tdi-ken alkalmazott megoldást tudnám ajánlani.Ott egy csőcsonkba be van épitve 4 izzitógyertya és azzal melegitik a vizet indulás után.Nem kell hozzá semmi extra cucc egyszerűen a generátorról megy,persze a dieseleken nagyobb a generátor teljesitménye.Bontóból olcsón szerezhető hozzá minden ami kell,csak az a lényeg hogy a kis vizkörbe kösd pl. a fűtőradiátor elé. üdv:Eshe
Megmondom őszintén csak kicsit beleolvasgattam az itteni topikba.
Hátha ti tudnátok vmi olcsó, de mégis jó megoldást az alábbi gondomra: adott egy egséz kisautó, 1.1-es 16 szelepes motorral. Most már kb 3-4km alatt bemelegszik szűken (fűtés nélkül) úgy hogy a hűtőrács felső részét elkartonoztam (legalább nehezebben is hűl le ha leállítom, sokkal!), de vmi olyan megoldáson gondolkoztam, ami esetleg egy kisebb pótakkuról, valahogy kicsit rásegítene a motornak, hogy amikor teljesen hideg (ilyen -5 -10 fokban), pár száz wattal melegítené a hűtővizet.
Van vkinek vmi olcsó jó tippje? (főleg a fűtőegységet illetően, az elektromos része, betáp, stb az már villamos képzettség révén nem gond)
sziasztok segitsen valaki!!!A haveromnak van egy vito220CDI és gyárilag van benne állófűtés annak,hogy kellene működnie,mi kapcsolná?Másodszor+bisztosnem is lehet jó mert a kipufogojábol folyik a gázolaj,esetleg ha lenne valakinek tippje!Előre is köszi!
Csak visszajöttem még 1szer ebben az évben :-)..Szétrántottam a szerkezetet puceva céljából,és az Eber cimkén felül találtam Webasto meg Hella alkatrészt is.3300w-os,és csak a külső bekapcsoló szerkezet hiányzik...Mostmár nyugodtabban lépek a 2008-as évbe :-)
nézd meg azt is hogy mekkora ami benne van. asszem amit a t4-be gyárilag raknak, az csak 3 kilowattos. szerintem 2.4-es motorhoz "állófűtésnek" az kevés.
Kis segitségre lenne szükségem.Visszaolvastam a topikban de nem találtam infót Transporter T4 ('93-as,2.4es diesel)-ben milyen állófűtés javasolt.Van 1 Ebersprecher kályhám meg üa cső+kipuf cső+T elágazások de elektronikám+kapcsolók nincsenek.Az érdekelne érdemes e vennem hozzá cuccot,vagy komplett készletet keresgéljek?
Helló, van e valakinek tapasztalata, eberspaecher Calix UMV, tip. motor előmelegítővel kapcsolatban. HDI 307-esem van és ezekbe nagyon körülményes állófűtést rakni a BSI miatt, és drága is, így ezt gondoltam berakni+ kiegészíteném egy elektronikai kapcsolással hogy a gyári fűtőmotor működjön mikor üzemel az előmelegítő. Mi a véleményetek?
Ma 14-ig vagyunk, de ha rám hivatkozva írsz a mischingera kukac webasto pont hu-ra, a kollégám fog veled foglalkozni. Bár lehet, hogy már csak év elején, mert ő már nem lesz idén. Vagyis az év eleje jövő hét szerda. :-)
Első lépcsőben kell neki a pontos típus, az évjárat, üzemanyag, esetleg alvázszám.
Meg tudja nézni, hogy van-e hozzá konkrét leírás. Ha van, oké, ha nincs, akkor valószínűleg megnézné az autót, hogy milyen lehetőségek vannak.
Tájékoztató jellegű árakat írtam már lejjebb, azok még élnek. De a Te autódhoz való készülék és miegymás árát majd a kollégám adja meg.
Egy kicsit beleolvastam a topikba és végül is ott látom a sok sok megoldást. Ti dolgoztok ma vagy holnap, vagy már csak ünnepek után, vagy ha esetleg írok emailt, arra tudok ajánlatot adni, vagy mindenképpen látni kell a kocsit hozzá?
Nekem egy Lexus Is220D-m van és mivel még a legelső sorozatból való nem volt benne "preheater" . Szeretném megkérdezni, hogy ebbe a kocsiba milyen nagyságrendben lehet beszereltetni állófűtést/ kiegészítő fűtést. Egyszerűbbet (ki/be) vagy esetleg programozhatót/ távirányíthatót.
Lejjeb láttam egy számot ott esetleg érdeklődhetek?,
ha megnyúznának sem tudnám megmondani már hogy kivel beszéltem egy évvel ezelőtt. már azt sem nagyon tudnám megmondani, hogy honnan volt a telefonszám. vagy a volánnál a "kályhások" adták vagy pécsen a renault truck service-ben. arra mindenesetre emlékszem hogy amikor megkérdeztem a tagot hogy mi a véleménye az eberspächer-ről, (csak érdeklődés képpen. az enyém akkor már be volt szerelve és nagyjából képben vagyok kályhailag, hiszen már vagy 10 éve használok-piszkálok ilyet is olyat is) akkor azt mondta : nagyon szívesen kicserélem webasto-ra. kérdeztem miért? annyira szar? erre azt mondta a webasto sokkal jobb. egy kicsit ettől már ellenszenves volt a tag, mikor meg mondtam neki a programóra típusát és hogy tudom hogy lehet vele hibakódot kiolvasni, csak nem tudom hogyan és ha megmondaná akkor a kóddal visszahívnám akkor azt mondta : ilyet nem játszunk, vigyük el az autót.
a beépítési utasítás "ki nem adásának" elméletével teljesen egyetértek! ez tényleg nem egy tévé. a garanciális oldalát nézve pedig, szerintem eberspächer-ék sem adták volna ide a dokumentációkat ha náluk veszem a cuccot újonnan. egy ilyen cucc beépítése nem olyan egyszerű. én is inkább szakemberre bíztam volna. csak hát a kényszer... viszont így, hogy már raktam be ilyet is olyat is, már neki merek álni. de aki még nem csinálta annak lehet szívni vele. azért pedig hála amiért ilyen lendülettel igyekszel mindenkinek segíteni!!!
Ami a segítőkészséget illeti. Hol, ki és mikor nem volt segítőkész?
Utánamennék, mert nem szeretek ilyesmit visszahallani.
Beépítési utasítást és műhelykézikönyvet sem adunk ki, mert az állófűtés is veszélyes üzem, ne a mi segítségünkkel nyírja ki magát a csákó. Meg aztán megveszi a kályhát, az esetleg elromlik -helytelen beépítésből adódóan, teszem azt- aztán jön hozzánk és veri a mellét a garancia miatt.
Az állófűtés nem egy tévé, amit a fogyasztó megvesz, bedug a konnektorba és vagy működik vagy nem.
Nem véletlenül tartunk tanfolyamokat és vagyunk folyamatos kapcsolatban a szervizeinkkel. Azért vállalunk felelősséget, amit kiképzett ember épít be.
Még akkor is, ha "nem olyan nagy szám bedobni egy kályhát" a kocsiba.
Hibakódlistát adok én is szívesen, kezelési utasítást szintúgy. Erre nem egy példa volt már itt a topikban sem.
Teljesen igazad van Makkhatos. Én sem gondoltam hogy egyik jobb vagy rosszab,csak visszakérdeztem az egyik forumozótol.Nekem webasto vizesem van,de el szeretném adni,és egy levegóset venni.mert nemzetkózibe kezdtem járni,és teljesen mindeggy hogy web.vagy ebers,tudok venni helyette.Az a lényeg hogy ne faggyak meg éjszaka.Ugyhogy szerintem is minkét tipus teljesen jo.
Webasto vagy Eberspächer? ez kb olyan mint : audi vagy bmw? az általam vezetett buszokban webasto van. néha van velük gond. hol egy relé vagy egy izzító... igaz többen használják és nem igazán figyelnek oda rá. pl.: ha már egyszer elindítottam és szólnak hogy mégsem kell menni, akkor is hagyom legalább 12-15 percig menni mielőtt lekapcsolom. a többiek jellemzően sz@rnak rá. személyautómban (nem tudatosan választottam ezt, hanem egy cimborám kapta tartozás fejében és neki nem kellett)eberspächer van, azzal eddig (1 év) semmi gond nem volt. igaz odafigyelek rá. a cimborám autójában webasto van. annyit el tudok mondani, hogy az kicsivel csendesebb mint az enyém. (most éppen nem jó. webasto-ékat kérdeztem: hogy lehet vele hibakódot kiolvasni, ill a kiírt hibakód mit jelent. azt mondták vigyük be az autót) viszont eberspächer-éknél sokkal többet segítettek nekem, mint webasto-éknál mikor a cimborámét szereltük be. semmi de semmi infót nem adtak. még annyit sem mint amennyit itt csacska segít nektek. győrújbaráton az eberspächer-esek első telefonos érdeklődésem alkalmával elkérték az emilcímemet, az autóm típusát évjáratát a kályha típusát és még aznap küldték a komplett beépítési útmutatót, kályha kapcsolási rajzot, távkapcsoló használatit. mikor vettem az ebay-en 60-ért egy komolyabb távirányítót ami náluk még alku után is 90 ropi volt, akkor is első szóra küldték a magyar utasítást. nem volt rinya hogy vigyem és majd ők beállítják. azzal lehet hibakódot is olvasni. a hibakód listát is megkaptam tőlük. mindemellett szerintem nem lehet eldönteni hogy melyik a jobb. én csak a szervizes hozzáállása miatt érzek egy kis ellenszenvet a webasto iránt. valszeg kifogtam egy flegmacseket.... meg hát ugye mégiscsak Eberspächer-es vagyok :-)
Sziasztok. Mitöl vagy miért jobb az eberspacher mint a webasto?Nekem teljessen jol müködött a webastom minden hiba nélkül.Viszont tudtommal a Saranba és az Alhambrába legtöbbször csak kiegészitö /zuheizer/fütésként van amit még át kell alakitani szabályozhato fütésnek.Egyébként kinek mit használ,vagy beszerel azt isteniti.A sharanba jobb hátul a padlolemez alatt van,a tipusa es a formája nem a Thermo Top z/c.
a kályhám mostanában azt csinálja -néha-,hogy elindul,de egy pár perc után le is áll. Ilyenkor az órás vezérlő ledjei bekapcsolva maradnak és ott díszeleg a kis lángnyelv ikon is. Ha ezt megnyomom,akkor kikapcsol normálisan. Ötlet?
Másik kérdés: Suzuki Samuraiba építettek már be nálatok kályhát?
Az eberspaecher-rel jobban jársz,a haverom sok ilyet köt be és azt mondja jobb a dízeleknél ,mint a webastos. Szoktunk hozni bontott sharanból,alhabrából kompletten . Az a baj ezekkel ,hogy csak akkor derül ki milyen amikor beépíted.
2000-es évjáratú FIAT Ducato 2.8D-be keresnék én valamilyen állófűtős sztorit... van valami hallásotok ilyenről? A Webasto honlapján nem igazán találtam árakat, most azért ebben a topicban visszaolvasok, hátha... Ősz elején került hozzám az autó, ez az első ilyenem, mivel nem fér a garázsba és ezért a szabad ég alatt áll, gondoltam kímélném egy kicsit, hogy nem tök hideg motort kellene reggelente indítgatni..
Szeretnék eladni egy távirányitos Webasto Top Z/c-d 12v/45w 5 kw-os diesel állofütést.Minden tartozéka megvan és teljesen üzembizos./T60 távirányito,programora,kábelek,kipufogo,stb/Nekem egy t4 transportebe volt utolag beszerelve,de mivel 2-éve eladtam az autot igy már nincs rá szükségem,mert egy levegöset szeretnék venni,vagy esetleg elcserélni.
121 715: 500Ft+áfa most nincs 113 847: 800 Ft+áfa 441 481: 4200 Ft+áfa most nincs 113 843: 7600 Ft+áfa most nincs 472 492: 7000 Ft+áfa Ez egy komplett párologtató egység. 112 779: 1000 Ft+áfa Ez meg csak a korong, ami benne van.
Fűtésről szó nincs,nem tudtam még beszerelni, a fagyok meg a nyakunkon!
Tesztelgetem a drágát, külön megy az izzítás,az AC, a motorok, a kábelek is jók, de összekötve valami nem OK. Először csak izzított, eszébe jutott később az AC is(motorok nem),na mára már mindent elfelejtett!
Előzőleg volt szétszedve, megpróbálom egy elektro-szakinak megmutatni, de telefonon már előre sem bíztatott. Hátha...
Az árat ha megírnád, azért megköszönöm!
Másnem hajítóversenyt rendezek (droszi útmutatása alapján :)))!
Évjárattól függően Eberspacher D3WZ vagy D5WZ a tipusa. Ha nem indul el, annak sok oka lehet. Pl: ha az üzaszivattyú (jobb küszöb alatt) áramköre szakadt, a hőmérőgomba (ablaktörlő mechanika mellett), vagy a kályhán belüli érzékelők közül valamelyik, vagy izzítógyertya. Nekem pl a kályha kábelkötegén a pozitív szál burkolatán volt egy tűhegynyi lyuk, ahol bement a só és belülről megette a rezet...
Hibakódot tárol, műhelyben kiolvasható, abból minden kiderül.
Szeretném megkérdezni hogy Thermo Top Z/C -hez keringető szivattyú és fuvató motor (ahogy nézem ez a komplett eleje, nem bontható) van-e raktáron, és pontosan mibe kerül!
Kis segítség kellene! Nekem egy Sharanom van és benne kiegészítő fűtés, de nem akar elindulni. Hideg motor, 5 fok alatt a hőmérséklet, és persze jár a motor, a stekkert is megnéztem van állandó 12V, és van járó motornál a 6-os és 7-es lábon is áram, de akkor mi nem jó még??
Kicsit off, de félmegoldásnak - amíg nincs más - azért jó, ha valakinek sürgősen "melegre" van szüksége. Már láttam ilyet és amint beszerzek egyet saját használatra, igérem ha érdekel vkit majd beszámolok róla mit is tud ez valójában.
A hírek szerint egy ilyen kis palack tartalma kb egy teljes éjszakára elegendő.
Túra üzletekben még nem láttam ezt a fura készüléket, csak aukciós oldalakon...
Az aljában lévő "idegen test" - akarommondani - hella gyártmányú vízpumpa villanymotor része szorult meg, vagy mi, mert nem is berreg, csak veszi fel a delejt. ;o) Szóval megpróbál szerencsétlen fűteni, megy is neki, de a védelem letilt. 3* próbálkozik és úgymarad. Van egy üzemelő villanymotor részem, ami csereszabatosnak kell lennie, mert ugyan ilyen van a jármű kiegészítő szívattyújában is, csak a kiömlő csonk része más.
Kedves Vera! Meg tudod adni, hol lehet beszerezni (vagy milyen is az tulképp) vízcsőelszorítót? (max. 30mm átmérőig) Hogy ne kellljen leeresztenem a vizet. Gondolok itten a kollégáid segítőkészségére is. ;o)
Ez csak olyan szólás-féle. Egyébként vannak kutyáink, imádnak autózni; a mercit meg különösen kedvelik...
Szóval az én w123-asom a maga 28 évével még a technikának nem ezt a szintjét képviseli! Igen, a radiátoron az utastérfűtőt értettem,amit mechanikusan nyit-zár az ember.
A motornak meg elkél a meleg az induláshoz :(, majd lesz utána meleg bent!
Bocs, ha bántónak érezted, csak az enyém jövőjébe gondoltam bele!
A lista rendben (KÖSZI), majd minden megvan,csak a visszacsapószelep nálam kimarad,mivel a két T-elágazó nem egymás mellett van, hanem a radiátor előtt és után. Talán mivel a radiátor csapos (nem állandóan kering a víz),ezért bolondbiztosabb volta miatt szerelték az elektromost így. Egy hátrány,hogy a fordítva kering a víz a motorban, vagy csak az utasteret fűti :(. Én úgyis csak a motort szeretném (egyenlőre) melengetni, így jó lesz,remélem!
A felsorolt árak szépek,nem mondom! Ha csak a fele kell,már tényleg inkább kutyát kell dobálni a cuccal! :)
Beépítés előtt mindenképp megpróbálok mindent átnézni. Nem volna jó, ha a tuti (de kényelmetlen) elektromos helyett beépül valami bizonytalan (másnaptól tuti -20 °C,indulás nyet :) ), már a munkáról nem is beszélve!
Remélem rendben lesz a kályha, állítólag 2 éve dobozban állt. A pumpa elsőre nem is tett semmit, de egy kis WD-40-es áztatás meggyógyította! A vízpumpa nincs megszorulva, a levegőst még nem néztem.(Zsákbamacska?)
A T-elágazók nincsenek meg :(, de annyiban tán szerencsém van, hogy most egy külső elektromos előmelegítő már van a gépben és annak a helyére terveim szerint elfér, így a vízes rész OK lesz.
A leírásod alapján a pumpa tehát csak nyomni szeret :)? Volt egy ötim, hogy a motor tápszivattyúja előtt ágaztatom le, egy próbát lehet megérne.(Ha a tank kb. 1/3 felett van, simán folyik elől az olaj. Csak a szintre kell figyelni, azzal eddig sem volt gond:).)
A vezérlés és a programozó között a 4 szál OK, az ötödikre nincs tipped? A szervíz leírást még nem volt időm alaposan végignézni(örülök neki,KÖSZ!!!),de elsőre abban nem láttam.
Még 1szer köszönöm a segítséget! Nem tudom még, mikor tudom beszerelni (hely és idő hiányában), de nagyon kiváncsi vagyok,hogy sikerül!?
T4-esekbe D3W szokott lenni. Ha fenn a három feltétel amit írtam, akkor mennie kellene. Ha nem megy először ellenőrizd a kályhára menő csatlakozót, ha ott minden OK, akkor a kályhán belül van baj. Bemenő csat. 8 pólusú, 1 láb állandó +12V, 2-es test, 6-os +12V a külső hőm.gombától ha 5 fok alatt van a hőm., 7-es +12V a generátortól (ezzel nézi, hogy jár-e a motor). A vízhőmérséklet érzékelő a kályhán belül van.
Sikerült beszereznem egy DB46-os kályhát,elvileg kompletten.(A típus nem 100%,nem találok rajta jelzést.) Még beszerelés előtt állok, kellene egy kis segítség!
A programóra a 1423-on látható. Az enyémből 5 szál jön ki, 4-nek van csatlakozása a vezérlőhöz, egy kék-szürkének nem találok "folytatást". Lehet,hogy a műszerfalvilágításhoz menne?
Az AC-pumpa elhelyezésére, a kályhától való távolságra van valami előírás, vagy mindegy, csak működjön?
Előre is köszönöm a segítséget! (Valószínű, kell még kérnem:( !)
Még annyit, hogy a műszerfalon az olajnyomás "lámpa" mint ahogy szokott pirosan világít, mikor elindult a motor utánna ugyanaz a "lámpa" sárgán villog nem számoltam, hogy mennyit, majd elalszik.
Nem webasto van benne. "eber..."valami. Még w jel van rajta.
Azt a lökhárító alatti érzékelőt összezártam. Kint aludt az éjjel, de reggel igy sem kapcsolt be. A nyáron két vizcső kidörzsölte egymást, ujra kellet tolteni a hűtőrendszert, a kájhát kell légteleníteni?
Szia, akkor kapcsol be, ha: a külső hőmérséklet plusz 5 fok alatt van, + ha a motorhőfok kevesebb, mint 75 fok + a motor jár (generátor D+). A külső hőmérséklet jeladó az első lökhárító jobb alsó részénél van, ha ezt összezárod mondjuk egy kapcsolóval akkor a +5 fokos külső hőmérséklet korlátot ki tudod iktatni, akkor kapcsolod be amikor akarod.
Ha kiegészítő fűtés, akkor akkor kapcsol, amikor az autónak szüksége van rá.
Valahol korábban már kifejtettem, hogy ennek pont az a lényege, hogy rásegítsen a jármű saját fűtésére, mert az, a csekély hulladékhő termelés miatt igen csenevész.
Programozni nem lehet, csak, ha átalakíttatod állófűtéssé.
Szeretném megtudni, hogy T4-es 2.5 tdi transporter kiegészítő fűtésnek mikor kell bekapcsolnia? Valamint lehet e programozni, hogy "melegebb" ídőben is segítsen hidegindításkor? Vagy beindítani "tesztüzmben"?
Van egy Wbasto Thermo Top BW50-es kályhám, szétszedtem és az lenne a kérdésem,hogy a kazánhoz vezető benzincsőbe van-e valami fojtás ? Előre is köszönöm! Üdv DE LUXE 64
Úgytudom a visszaszámlálási időt nem lehet előre beállítani, azt maga az óra típusa határozza meg.Viszont a helyesen bekötött óra, ráadott gyújtás mellett ha bekapcsolod, akkor nem kezd visszaszámlálni(örökjáró).
Ha nincs bekötve, akkor a 10-es lábra kell kötni a gyújtásszálat.
meg tudnád mondani, h mennyire helytálló az az infó, h Mazda 6-ban a kályha kb fél lityit fogyaszt üzemóránként? Volt ugyanis egy kályhacsere a kocsimban még 2006 év elején (akkor pár hónapos volt a kocsi, a kályha vmiért állandóan leállt hibaüzenettel, egy darabig küzdöttek vele, de végül cserés lett, állítólag az ártott meg neki, h soxor indítgatták be rövid időre, amikor ide-oda álltak vele a szalonban-egyébként ez tényleg okozhatta?), azóta nem áll le, de kicsit mintha többet fogyasztana. Pontosan nem tudtam kimérni, mert nem volt túl komoly a tél tavaly, de így érzem. Ráadásul elég hangosan zúg gyújtáson egy moci (nyáron is), amire azt mondták, h ez a kályhából jön és rendeltetésszerű, de a csere előtt tuti nem volt ilyen hangos. Utóbbi dolog 1ébként nem zavaró, a járó motor természetesen elnyomja, inkább csak észrevétel. Jah, és facelift előtti a kocsi, szal Webasto kályha van benne.
mert még nem tartunk ott!!:-) hátha tudtok valmi jó okosságot amit még nem tudunk!!:-)meg még várok mert leht 2 hét múlva nem is lesz meg az autó!!:-)majd ami utána lesz ,és ha abba esetleg még nincsálló akkor majd azt!!:-)
Van egy 97-es vw sharanom amibe van kiegfűtés ami még mióta 2,5 éve nálam van az autó, nem üzemelt!!:-)De mostmár mükszik csak még nem került vissza az autóba!!Balumaci csinálta meg! Szóval egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek hogy a lehető legkevesebb költséggel szeretném állóvá alakítani és programozhatóvá tenni!De nem akarom a gyári átalakító szettért kemény lóvét fizetni!!sima kapcsolós megoldás rendben is van,(lenne) de szeretném egy programórával összehozni,vagy esetleg egy távirányítóval!?Tud valaki erre valami jót:-) mondani!?:-)
Sziasztok. Eberspacher TP5 (ha jól tudom) távirányítót szeretném a vevővel megtaníttatni, de nem sikerül, biztos rosszul próbálom. Tudna segíteni valaki? Előre is kösszi.
Hát, bedőltem annak, hogy a T100-as afféle minden-egyben megoldást kínált. Bár panasz nem lehet rá, két telet kihúzott becsülettel eddig (bár ez egy Li elemhez mérten rövid időnek tűnik). És nagyon kényelmes a meleg szobából programozni a szomszéd utcában álló autót. :-))
A vízkeringető szivattyú ugyanehhez a típushoz 39.000+fa. Mivel az is csak egy sima villanymotor, ezért gondolom, a ventillátor sem olcsóbb egy nagyságrenddel. Ha működik, akkor vedd meg Atitól az Eberspächert 30-ért, olcsóbban jössz ki. :-) Pláne ha ezt eladod nekem 10e-ért alkatrésznek. :-)
Szia, tettem bele újakat. Ha csak egy gombot nyomok, on vagy off, akkor visszajelez a led, de az illesztéshez azt írja, hogy egyszerre, mindkét gombot nyomni kell és villogni kellene a lednek. Na nekem ilyenkor nem világít.
Sziasztok! Egy webasto T60 távirányítót szeretnék megtanítani a vevőegységnek, tudja valaki hogyan kell? Ami leírást találtam, az úgy kezdődik, hogy "Nyomja meg egyszerre mindkét gombot a távirányítón, ekkor a led háromszor felvillan. Áramtalanítsa 10 másodpercre a vevőegységet, miután újra áram alá helyezte, 3 másodpercen belül nyomja meg az off gombot..." stb. Nekem már itt nem jó, mert ha egyszerre nyomom a távirányítón a gombokat, akkor nem csinál semmit a led. Ettől függetlenül végigcsináltam a procedúrát, de nem igazán működött. Egyébként a vevőegység milyen jelet ad (V, A) ha veszi az adást ?
Szia! Sajnos valóban neked van igazad, érdeklődtem a jelölés felől.Azért reménykedem nem fog problémát okozni és működni fog.Nyárra akár kiszerelhető,a hideget kéne kibírnia.Na majd meglátom! Üdv
Szinte biztos, hogy nincs igaza, de legyen szerencséje.
Ez a pluszmínusz: . ą
Az a a fajta jelölés bizony nullától plusz negyvenig-et jelent. Nullától plusz negyvenig garantálják a működést, persze ez nem azt jelenti, hogy -1 esetén azonnal tönkremegy.
Viszont vigyázni az elhelyezéssel, nyáron a fülke +60, esetleg +70 fokos hőmérséklete tényleg tönkre teheti.
Szia! Nem én árulom,szintén rendeltem a Bellstar Electronic Webáruháznál 14362FT. De beütöd a Google-ba a Távirányító számát,ott megtalálod akciósan.A műszaki leirásán úgy szerepel :0 C - + 40 C.Én úgy értelmezem,le és fel 40C.A 200 métert sík terepre írja.Két napja van meg,még tesztelem,de nekem eddig OK. Üdv
Engem érdekel, mert csak egy időmemóriás kapcsolóm van.Tényleg viszi a 200 métert?Műszaki leírásban láttam a működési hőmérséklet:0-40 fokig.Ez nem probléma szerinted?Pont minuszban kéne használni.Ezt te árulod, vagy bemegyek az AV-GAD-be és ott kapok ilyet?köszi
Sziasztok!Hátha valakit érdekel!A meglévő program órához beszereztem egy sima távirányító vevőt,és adót.Az egész beszereléssel kijött 20e.- ből.Igaz nem 1000,"csak" 200m a hatótávolsága.A távirányító:AV-GAD AVS22.Most akciós 10e- Ft.Jól működik.Üdv
Köszi hogy utánanéztél, de azthiszem nekem egy kicsit drága. Az Ebay-en Webasto thermotop c-t láttam, a kezelőelemet nem figyeltem. 250 eurónál ütötték le. Sajna tudom hogy a kényelmet meg kell fizetni, de nem tudsz valami olcsóbbat?
Szeretném tudni, hogy az Ebay-en milyen kályhának az árát láttad. Mármint típusra. És milyen kezelőelemmel. Merthogy az az árat jelentősen befolyásolja ugye és az összevetés a mi árainkkal sem lenne korrekt.
Amit mi a Note-ba ajánlunk, a Thermo Top E típus, programozható órával 174.300,- Ft + Áfa.
Természetesen lehet kérni T91-es vagy HTM 100-as távirányítóval. Ha az érdekel, szólj, írom azt is.
Nekem egy 1,4-es Nissan Note-m van. Seretném megkérdezni tőletek hogy mennyi lenne a legolcsóbb benzines, vizet melegítő állófűtés? Ebay-n nézegettem de sajna mind Németországban volt.
Egy Eberspacher B5W-t szereltem az autómba.Működés közben sípol.
Úgy tudom, hogy ez normális, de az enyém talán hangosabb az átlagnál, ami hajnali inuláskor problémát okozhat a csendes utcánkba.
Megvizsgáltam, a levegőbefúvóventillátor és az égéstér közötti csőszakaszba, van elhegyezve egy alkatrész, ami sípot képez.Ez állítható, de nem nyultam hozzá.
Kérdésem:Ez okozza a sípolást? Mire jó ez a cucc benne?Mivel tudnám csökkenteni a zajt?
Köszönöm, igen. Szóval elindul, fütyül, meg minden, de rövid idő után leáll. Megnéztem az izzítót, és szétszedtem az égőkosarat. Tiszta volt, ill. enyhe ráégett kormot találtam. Logikusan üzemanyag ellátásra gyanakodtam és ezután figyeltem fel, hogy az említett kattogásnak se híre se nyoma. Most vagy maga a vezérlő nem ad 12V-t (impulzusban) vagy szivattyú. Igazából elrettenteni aartam magam, hogy inkább megjavítom, csak már mikor beszereztem sem tudtam szétszerelni, hogy kitakarítsam. Vagy maga a tekercs, vagy a membrán mehet tönkre. :(
Még 1*köszi, lecsekkolom, természetesen, csak nem szántam rá elég időt, most meg már itt a hideg. :(
áááá bocsi! Vera. ;o) Nincs már meg a régi leveled, és valamiért "e" betűre emlékeztem... Bocsi még 1* :oD Amúgy nincs semmi más megoldás? Ezért tényleg sok píz :( Az újabb típusok is ilyen áron mennek? max a szállított mennyiség eltérése okozhat gondot?!?!
Ma, pénteken meddig vagytok nyitva? (A kollégám megkérdezte tőletek s azt a választ kapta, hogy van raktáron vízszivattyútok BBW46-os kályhához, el tudná hozni. :-) )
Tudnátok tippet adni, hogy Merci W124 5 hengeres dízelmozdonyba hova lehet jól elhelyezni egy állófűtést? Ahogy nézegetem, vagy az ABS, vagy egyéb útban van.
...és ha esetleg volna eladó egy régebbi de jól működő darab minden szükséges alkrésszel, akkor érdekelne!
Na az van, hogy ez már egy jó régi darab, sajnos nincs hozzá alkatrészünk. Esetleg próbálj meg egy másikat szerezni és abból kiapplikálni... Sajnálom. :-(
Szerintem (ha van egy kis affinitásod a dologhoz), a legegyszerőbb ha a tekercsvégeket kivezeted a tápszivattyúból, és készítessz hozzá egy szaggatót(lehetőleg valami elektonikusat), ami kb 1Hz-es impulzusokat ad a tekercsnek, és soha nem lesz gondod a megszakítóval.
Ezekben a tápszivattyúkban a membrán is el szokott öregedni, de a Wartburg AC membránját bele lehet alakítani.
Az izzítóstiftnek a vége izzik fel először, majd utána a többi része.
Már találkoztam olyan izzítóstiftel (eberspacherben is) ahol a stift töve kezdett el izzani először. Ilyenkor az elektronika a gyertyát jónak látja, de nem képes tőle a kályha begyúladni.
Van egy Barkas benzinkályhám, a tápszivattyújában eltört a megszakító rugó. Lehet valahol alkatrészt kapni? Ha nem akkor valakinek működőképes olcsóért? Ha ez sem akkor mivel lehet helyettesíteni?
Ma hajnalban (fél5) szétszedtem a kályhát (D5WZ). Vettem hozzá égőkosarat és kicseréltem. Viszont továbbra sem gyújt be, csak nyomja a füstöt. Szerintetek mit csináljak még vele?
1. Olajpumpa megy, olaj van, már csöpög a kipufogó csonknál.
2. Izzítóstift kicsit "kráteres", de izzít.
3. Égőkosár vadi új.
4. Ventillátor megy.
5. Diagnosztika nem üzen semmit.
Tavaly enyhe tél volt, nagy szükség nem volt rá. Most viszont szeretném rendbe tenni. Csak két órát feküdtem az autó alatt, de ezek szerint nem jutottam semmire.
Közben szétkaptam a kályhát,kipucoltam,és frankón működik. Az izzítógyertya volt elkokszosodva. Köszi a segítséget,nagyon rendes vagy.Ha lesz valami gondom akkor majd kereslek. Mégegyszer kösz!!!!!!!!!!!!! üdv: bezo
Szóval az égőkosár az izzítóval egyben van. A cikkszáma: 92995A.
Ára 30.000 Ft+Áfa.
A szállítás szintén a Te költséged lenne, az plussz 1320 Ft.
És akkor kérnék szépen egy faxot a 3502339-re vagy egy e-mailt az infokukacwebastoponthura, amiben megrendeled a cuccost és ráírod a pontos szállítási címet, valamint, hogy utánvéttel egyenlíted ki az árut és a szállítási költséget.
Namost mai napon pont jön a GLS, el is tudná vinni, úgyhogy légy szíves akkor mielőbb jelezz vissza, hogy kéred-e -vagyis küldd a megrendelőt -, mert a kollégámnak be kell csomagolni, miegymás.
Remélem, így jó lesz. :-) Jó lenne, ha nem kéne fáznod, mert, ahogy a német mondja, már Heizwetter van! :-)))
helló a mai napon mennek a haveromék Pestre,elküldtem őket a XIII-ker Szt László út73-ba kezükbe adtam a mintát,remélem lesz is ott nekik +felelő kapcsolójuk hozzá.Meddig vannak nyitva?
Köszi mindent, Bp megfelel....tehát akkor azért olyan hatékony a belső fűtés...csodálkoztam is rajta hogy milyen frankón csinálja a meleget még a leghátsó sorban is 2+3+2
De azért nyugtasson a tudat, hogy így is nagyon sokat segít, hiszen azért is van benne, mert a motor hulladékhője nem elég ahhoz, hogy az utasteret rendesen felfűtse.
A nyár elején vettem egy egyterűt, amiből most a hideg beálltával a gyújtás levétele után fura hangok és füstök (gőz) törtek elő. Elvittem szervízbe, ahol megállapították, hogy egy webasto állófűtés van a kocsiba szerelve. Ehhez viszont se távírányító, se belső óra nem tartozik. Ha így van akkor hogy kapcsol be és ki a rendszer? Lehet egyáltalán működésbe hozni vezérlő óra, távirányító v. telefon nélkül? Igaz a kocsiba gsm rádiós cucc is van, viszont a gsm-et nem tudom használni mert valszeg valamilyen adapter kell a sim kártyának, ami szintén nincs a kocsihoz.
BAZ-MEGYE LEGKÖZELEBBI NAGYOBB VÁROS MISKOLC,DE POSTÁN NEM LEHET+OLDANI?? MINDEN MEGOLDÁS ÉRDEKEL! EGYSZER KÉRDEZTEM MISKOLCON EGY HELYEN DE OTT NAGYOBB PÉNZT MONTAK NEKEM ÉRTE,DE A TIPUSÁT VISZONT NEM TUDOM MILYET KÍNÁLTAK VOLNA,MERT CSAK TELEFONON BESZÉLTÜNK.
Helló,egy ilyen kapcsoló pont jó lenne nekem,árban is megfelelő! Ezeknek,egyforma a csatlakozójuk mindegyiknek?Nekem ami volt hozzá az kicsit más képpen nézet ki,téglalap alaku volt,és a tekerője azt nem tudom milyen lehettet,mert csak egy csonk ált ki belőle sosem volt meg. Az aljában egy kis négyzetes csati van,benne négy vezetékkel.Ez jólenne hozzá?
Sziasztok Airtop 2000-es fűtésem van a kocsimban,és szétment benne a kapcsolója.Érdekelne engem hozzá valamilyen tipusu,program kapcsoló! Nekem,sima tekerős volt,de jólenne egy programozható,minden megoldás érdekel!! Valami címmel tudnátok segiteni!!!
Szerintem csak a kezdőidőt lehet beállítani és fél óra az egyszeri üzemidő. Utána automatikusan kikapcsol. 20 percet csak úgy tud üzemelni,ha te manuálisan lekapcsolod.
Sziasztok! W124-es mercimben (amit pár hete vettem) webasto állófűtés van a képen látható programozó felülettel. Szeretnék meggyőződni, hogy jól funkcionál. A segítségeteket kérném, hogy miként kell felprogramozni a szerkezetet, ha mondjuk azt szeretném, hogy kapcsoljon be holnap reggel 6:40-kor és kapcsoljon ki 7:00-kor? (Remélem jól tudom, hogy ez arra szolgál) Mindenesetre valahogy nekem nem jött össze.
Addig eljutok, hogy az óra szimbólumú gomb benyomásával beállítom a rendszeridőt. Ezután próbálkoztam és az 1-es gombra egy kezdő időpontot míg a 2-esre egy befejezőt állítottam, de nem akart működni. (Látszólag minden gomb működik és csinál valamit, csak nem áll össze :) )
Köszönöm a segítséget. A szekszárdi minősített szervíz segítségével megoldódni látszik a problámám. Már csak azt nem tudom, hogy peremes vagy perem nélküli kosár kell a D5WZ kályhához. Nincs valami rajz a neten ahol meg lehetne nézni?
Sziasztok!Kérnék egy infót!A Kályhától milyen távolságra lehet/szabad/ elvezetni a kipufogót?Igaz-e,hogy a szivónak ugyanolyan hosszú csőnek kell lenni,mint a kipufogónak?Mert különben nem üzemel rendesen?Jelenleg az ülés alatta a kipufogó,és üzem végén beáramlik a büdös füst.Köszi a segítséget!
Vettem egy Eberspacher d3WZ kályhát, mert az eredeti nem működött a Galaxyban.
Közvetlenül ez után :-) megtaláltam az eredeti hibáját, így most van egy felesleges kályhám. Szívesen elcserélném pl. egy üzemanyagpumpára + 2 izzítógyertyára a fenti kályhába, vagy eladnám.
Köszi a gyors reagálást!A kályhárol annyit tudok így kapásbol,hogy 5KW-os,a Vaterán vettem,és szakszervíz szerelte be,a régebbi tipusú téglalap órával.A kocsim:Nissan Vanette Cargó,1999-es,2300-asDiesel.A ki -be kapcsolási funkció érdekelne csak.Ezt a távirányítót az ebay-en láttam.Köszi!
Sziasztok!Nekem egy Eberspácher kályhám van beszerelve,Webastó órával.A kérdésem az lenne,Telestart T91-es VW/Audi távirányítóval megoldható-e az irányítás.Köszi a válaszokat.
Igen tudom , több helyről halottam és héten vásároltam nálatok buvárcsövet és megkaptam a névjegyüket. Tegnap beszéltem velük. Voltam a Merciseknél is, de ott nemtaláltuk meg a sz.gépben . Most megyek és beépítem aztán jól befűtök had dübörögjőn az a kályha hamár ennyit rohangáltam utána . Amúgy is szépen süt a nap most nincs szükség rá de én akkor is befűtök. Jó hétvégét ! Üdv.:johnye
Oké köszi kinyomozom valahogy . Tegnap láttam 1 Transitban ,hogy elforgatva volt felszerelve a fülke hátfaljára az üllés mögött . Ezek szerint ,igy is lehet alkalmazni nem kell a kivezetéseknek mindenképp lefelé állniuk . Kérdés ,hogy mi az optimális pozició ? A transitba a Fanóék szerelték a XVIII.ker-ben. Üdv.:johnye
Sziasztok Mágusok ! Egy Webasto AT2000 -es levegős készüléket szeretnék beépiteni egy MB Sprinterbe .Nemtudjátok véletlenül ,hogy hol van a gyári helye ,vagy hová szokták utolag elhelyezni ? Üdv.:johnye
Az naon sok. Bontott cucc felhasználásával nem oldható meg olcsóbban (hozzátáve, hogy én nem tudom beszerezni a bontottat, mert nem tudom eldönteni, jó-e az adott darab)?
Hello, tudnátok ajánlani egy helyet ahol olcsón vehetnék állófűtést Ducato-ba, (teher), az utasteret meg a rakteret is kellene fűteni. Webasto légbefúvásosra gondoltam.
"Maradtál volna te is a preztizs márkánál, de te sóherkedté." Pontosítok. Egy cégnél azt mondták, hogy 0 km-es Superbel felvesznek. Valamint. A Kárpát utcában még azt is hozzá fűzték, hogy ha olyan hülye vagyok, hogy új E osztályért pénzt adok ki letagadnak. Ez a kettő egy időben történt, és gondoltam bele ugrok. Sejtheted. Bánom, mint a kutya amelyik hetet kölykedzett :) A Superb olyan, mint az Üvegtigris 2-ben Csoki szalmaegere :)... Tudod miből készül az autó??? Hát autóból bazmeg. Minek csinálni Volkswagenből. Meeekkkkora igazság :(
Köszi a tájékoztatást. Tényleg suliban vagyok. Illetve mára lebetegedtem.
Amit írtál az ül. A Skoda valszeg tényleg kiegészítő fűtéssel rendelkezik. Az átalakító készlet olyan 80 e körül szokott lenni, de konkrét árat bentről tudnak adni.
Egyébként a vezérképviseletnél dolgozom. :-))
Árral és egyéb technikai kérdésekkel őt lehet zaklatni: mischingera kukac webasto pont hu
Leszögezem nem bántásból!!! A Taxis egy külön állatfajta, külön szolgáltatási igényekkel..... :o) Maradtál volna te is a preztizs márkánál, de te sóherkedté. Így is - úgy is. ;o))
De komolyra fordítva, várd meg Csacskamackát, vagy írj neki mailt. Meg tudja mondeni, hogy van-é kieg fűtése a motorak és lehet olcsóbban lehet belőle állófűtést csinálni. Az olcsóbb megoldás a keringtető szivattyú, de ehhez ismerni kell a fűtési rendszerét és gyanítom ott is elektomosan vezérelt szelepek vannak. Szóval az sem egyszerű, de nem lehetetlen...
Köszönöm információidat. Mikor a 30-50k forintos megoldást emlegetted, egyszerűen csüngtem az ajkadon :) :) :)
Műszakilag tényleg nem ér fel az általam említett maradékhő fűtés. De célszerűségben, legalább is az én esetemben egyszerűen remek. Nem kell utasra várva szétfagynom az autóban. Azé nem szar ez :) Az állófűtésnek mindíg nagy csodálója voltam, de 3-500 ezer forintot nem fogok kiadni érte. Egyik autómban sem volt, és volt amelyik örömteli 600ezer, s volt amelyik örömteli 400ezer kilométeren volt túl. Mindezek nélkül. Tehát pénzben kifejezve nem az árát, de a szervizig az üzemanyagot nem éri meg. Nekem évekkel ezelőtt akarták tokkal-vonóval beaplikálni az autómba 400ezer kemény magyar devizaforintért :) :) :) Őőőőőőrült :) :) :) Inkább vettem egy garázst. Ennyi. Ha eladom az autót, megy a gari is. Oszt még pénzemnél is vok :)
Tisztázzunk valamit! Amire te hivatkozol (a mercinél és a bömbinél is) az a kiegészítő víz szivattyú. Ezt a nagyok kitalálták már rég. Az is igaz, hogy ezek nagy blokkok és van tartalék, ezért ez egy egyszerű + kényelmi funkció. A profi megoldás akkor is az állófűtés. Viszont azért írtam, hogy azt már sok dizel (nagy) motornál csinálják, hogy melegedéshez egy kiegészítő fűtést szerelnek a vízkörbe, hogy (bocsánat de) a paraszt hidegen üveghangon tolva a dizelt (mellesleg a benzines sem szereti), segítsen hamarabb elérni az üzemi hőmérsékletet. (nagy motor nagy tömeg, nagy hőtehetetlenség) Persze utána csodálkozik hogy szétment a motor (legtöbbször ez már a követő tulaj/ok).
Nem tudom a szóbanforgó tipus mekkora és ne említsük (főleg elmarasztalóan) a presztizsmárkákkal. Nem akarom egyiket sem minősíteni, de felhívnám azért a különbségekre a figyelme.
Amit viszot te szeretnél jelen esetben lehet 30-50k forintból megoldható profin. (vagy olcsobban gagyin) :oD
Drágaaaa??? Ahogy elnéztem az egykori 124-es Merciben, van egy villanymotor, és az álló, de még meleg blokkon keresztül elkezdi által taszajtani a vizet. Amíg a blokk meleg, addig jön a fini időjárás. Ha kihűlt, bé lehet indítani, tenni egy egészségügyi körbekukkot a városban, és ösmét kezdheted előről. Nakérem, ez a mostani C-osztályban is emigyen működik. Szal ezért a villanymotorért valami oknál fogva nem nagyon akarok 100ezreket áldozni. Mert ügye a hülyék azok az út tufelin laknak :) Ha ez mégis ilyen nagysokcsomó gond egy VW-Skoda párosnak, akkor inkább köll a f.... Vissza az igaziba.
:oD bocsi Nem akartam Csacskamcka elől elhalászni a mondanivalót, de megelőzni igen.
Szóval ő dolgozik 'webi-fűtés-szerelőknél". Ha nem válaszol időben, biztos megint tanul. ;oD Írj neki egy konkrét ajánlatkérőt amiben tipus, évjárat, motorkód található és ő intéz neked.
Arra azért készülj, fel, hogy nem olcsó. Mikor rendelésnél kipipálod akkor sem olcsó. Ha meg dizeles a skoda, akkor lehet van is benne előmelegítő és akkor már csak rá kell bírni hogy álló fűtésként is működjön. Nem egyszerű, de az is megoldható. (a különbséget már ő is leíra ide rég!)
Meg tudom érteni, hogy szeretnél ilyet, mert ténylleg jó dolog.
Vásároltam egy Webasto top S vizes állófűtést az ebay-ről az összes vezetékkel relével, időzítő órával stb. Van hozzá valakinek bekötési rajza, illetve az időzitő órához használati utasítás. Előre is kösszönöm!
nyilvan a teli gumit mindenki azon a napon csereli amikor leesik a ho, a klimat akkor javittatja amikor 40 fok van, a kalyhat meg amikor eloszor van hideg.
Nagy kérdésem lenne. Tudom, olvassak vissza. Meg is próbáltam, de sok-sok-sok. Szóval. Taxiként használok egy C osztályos Mercedest. Mikor télen utasra várok nyomok egy gombocskát, és a maradék hőből kényeztet. Nem tom ki találta ezt így ki, de Nobel-díjra felterjesztettem. Csakhogy. Én hülye bele ugrottam egy Skoda Superb nevű kérdőjelbe. A Mlada-Boleslavi mérnököknek ennyi eszük sajna nem volt, ott két utas között vagy jár a motor, vagy oda fagyok a cucchoz. Van-é erre megoldás???
Nekem van egy elado barkas állófűtésem, hibátlan állapotú mindene megvan (vezeték, kapcsolo) működőképes. A benzinpumpája is vadi uj volt, külön vettem rá, kb fél évet használtam össz vissz.
Debreceni vagyok ha valakit érdekel, hívjon 06209182682 vagy email: djsomi@freemail.hu
Köszi, ezzel csak az a baj, hogy telefonba 80000 Ft-ot mondott a szerelő a kályhában levő elektronikára. Annyit nem ér, ennyiért kapok használt komplettet... Ezért gondoltam, hogy valakinek hátha van egy roncs kályhája, amiben jó az "agy".
A kályhám /Eberspacher d3w/ nem ad életjelet magából... Az alkatrészek külön-külön jók, csak az elektronika halt meg. Nem vesz fel áramot, nem vezérel semit :-(
Olvastam hogy több embernek gond az állófűtés távirányitása! Én GSM vezérlésekkel foglalkozom és nagyon olcson (1xe.ft)tudok adni telefonnal együtt, amivel lehet állofütést kapcsolni SMS vagy hivással. A kapcsolást visszaigazolja.
nálam mindegy milyen (automata vagy manuális) állásban hagyom a klímát vagy a ventillátor fordulatot. ha elindul az állófűtés - mindegy hogy fűtés vagy szellőztetés - akkor olyan fordulatszámon megy a ventillátor , ahogy a spannungsteiler be van állítva. ilyenkor a klímavezérlés le van választva és csak akkor kapja vissza az uralmat , ha ráadom a gyújtást.
neked milyen fordulaton megy a ventillátorod? mert ha lassan akkor tényleg nem sokat ér a szellőztetés. mikor bejön a jó idő , érdemes max-ra tekerni a fordulatot. akksilemerüléstől nem kell tartani , hiszen a kályha és az üa.szivattyú ilyenkor nem megy. de egyébként mostanában fogok bevetni egy hatásfoknövelő trükköt , miszerint a távkapcsolóm AD (tetszőlegesen ráköthető bármilyen max 6 amperes fogyasztó , de ez relével lehet akármennyi) kimenetére rá lesznek kötve az ablakok és kb 2 centire le fognak tekeredni szellőztetéskor. teőablaknyitás lenne a legjobb , de az sajna nincs.
Hehe, én ezt el is néztem a múltkor. Aszittem, hogy a fűtés/szellőztetés az utastérre vonatkozik, és amúgy a motort felfűti mindenképp. Hát nem. :)
Bár nekem (lefóliázott, nem fekete autó) alapvetően felesleges a szellőztetés, mert nem nagyon melegszik fel a kocsi. A múltkor is próbáltam, hogy 3-4 óra állás után már árnyék volt a kocsi körül, na mondom az a levegő már hűvösebb, mint az utastéré, a kocsiban biztos meleg van (a távirányító szerint 39 °C)... szóval akkor MOST hajrá, tesztelünk: szellőztetés!
5 perc múlva 40 °C lett. :)) Kikapcsolva meg megint lehűlt. Hát így akkor marad az indulás utáni gyorsszellőztetés. :)
Visszanézve a téli adatokat (8-10 km-es utakon jártam napi 2×), olyan 0,8 literrel dobta meg a fogyasztást a napi használata (inkább csak reggelente ment, tehát az utak kb. 40%-ánál használtam), ellenben ez sose "fullos" felmelegítés volt, néha csak menetközbeni rásegítés, inkább jellemzőn 10-15 perces kis "fűtéskék" (amíg felöltözünk, összepakolunk és leérünk reggel).
Ez +10% fogyi arra 2-3 hónapra, mikor 5 °C alá hűlt reggel az idő, az enyhébb időkre 4-5 decire csökkent a fogyinövekedés.
És még nem is volt nagy telünk! Tehát komolyabb télnél nyugodtan lehet +1 literrel számolni annak, aki rövid utakon jár. (Ezt csak azért mondom, mert a katalógusadatból kevesebbet becsültem.)
Megvan a kályha, a tartály, de a műszerfalon volt vagy két kapcsoló, meg lámpák, pontosan nem tudom, mert soha sem volt nekem olyanom. Lakóautóba szeretném beszerelni, de van ugyanúgy kinéző gázolajos kályha is, ha ahhoz lenne, az is megfelelne. Vagy, ha lenne valami okosság, hogyan kellene működtetni, köszönném.
Sziasztok. Egyik ismerősöm mondta, hogy itt nézzek szét Webastoval kapcsolatosan. A helyzet az, hogy vettem egy autót amiben van egy Webasto BW 50, 5kW, 12V. Sajnos vmiért ki van kötve a két gumi cső. Amikor bekapcsolom akkor hallani hogy megy, mivel azonban nincs bekötve nem tudom, hogy müxik e vagy sem. Nyilván nem....
A kérdésem az, hogy milyen meghibásodás esetén kötik le azt a két csövet? Esetleg van vkinek ötlete, hogy hol javítanak ilyet? Ezzel meg az a probléma, hogy az autó mindennapi használatban van és így csak úgy tudnám megoldani a javíttatását, ha megvárom. Tehát vmi olyan hely kellene, ahol vannak raktáron a javításhoz szükséges cuccok... Előre is köszi
Valaki tudna kapcsolási rajzot, vagy csatlakozó lábkiosztási ábrát adni egy Webasto Thermotop C/Z fűtéshez? Egyedi kezelőt fogok készíteni a berendezéshez, mivel a kapcsolákor a fedélzeti számítógépbe is bele kell nyúljak, az ülésfűtés és a digitális automata klíma működtetése végett. Nagy segítség lenne, ha nem kéne mindent műszerrel kiméregetni, az autóm minden kapcsolási rajzát már sikerült beszereznem, de ez az apróság még hiányzik a boldogsághoz:)
Az sajna nincs meg táblázatban, csak rendes kézikönyvben. :(
Az meg otthon van. De nincs nektek ott egy a polcon? :D A 3 nyelvű beszerelési füzet az.... az utolsó oldalon van a táblázat. (lefotózom otthon este az oldalt, ha másképp nem megy)
Mivel csak német és angol nyelvű a beszerelési doksi, és nem tudok alapul venni egy magyar nyelvűt, elküldeném a fordításból azt a két tucat szót/kifejezést (a műszaki táblázatból leginkább), amit szeretném, ha "jóváhagynátok". :)
Ha a 244-es (első) képet megnézed,akkor a bal felső sarokban van egy csavar,ami a két doblemez szerűséget fogja össze. Ennek a csavarnak a belső oldali lemezén csepegett le a víz,onnan a lengőkarra,majd le a földre. De hogy konkrétan honnan jön,passz. Még nagyon kitapogatni sem lehet,mert a kezem nem fér oda,úgy be van építve mindennek a motortér.
A kályha a jobb oldali doblemezre van felrakva. Onnan jöhet,de nem határozható meg egyértelműen az iránya (értsd csak cseppek láthatók,nem folyik a víz). Ezek a cseppek aztán lefolytak a lengőkarra,ott láttam,hogy vizes. Eddig még soha nem vettem észre (vagy nem tűnt fel)... Nem,a kályha nem deres.
Ha nem fagyállós, akkor az vagy azért mert nem fagyállós a viz a hűtőkürben :o) vagy mert te a kályha hevüléséből adodó páralecsapódás eredményét észleled! Kérdés, mennyiség, és pontosan hol? Mennyiségét tekintve, nem lehet számottevő. A kályha alatt, vagy a kpufogó csőből távozó gáz irányában volt a víz? Nézd meg esetleg nem látsz deresedés a kályha közelében?
Tegnap vettem észre,de most reggel tüzetesebben megnéztem: némi víz képződik a kályha alatt. Sima tiszta víz,nem fagyálló,nem gázolaj... Megszagoltam,megkóstoltam. :)
A kályha amúgy üzemszerűen működik (mint eddig mindig).
Nem tudom, milyen autóban van a kieg.fűtés, de a kocsi vezérlése nem biztos, hogy örülne neki, ha hirtelen egy állófűtéssel kellene neki együttműködnie.
Ha jól sejtem thermo top z. Teszek fel róla egy képet. Ez a készülékem. Ehhez kellenének az említett kiegészítők. Az üzemanyag rendszerbe integráláshoz mit javasolsz? Az autóm mechanikus AC pumpával rendelkezik. 2500cc turbódiesel.
Meg tudnád mondani menyibe kerül egy vízpumpa ami a készülékhez tartozik? Mellesleg a VR6-os ww motorokon is ilyen vízpumpa van. Az üzemanyag pumpára is tudnál egy árat mondan? Az üzemanyagpumpa milyen nyomás tartományban dolgozik? Köszi Dzsery
Sikerült kicsit félreértelmezni a bekeretezett részt.
Az ugyanis arra vonatkozik, hogy beépítés után az adagolószivattyú környezetének a hőmérséklete nem lehet több, mint +20 °C. Vagyis ne építsük teszem azt féktárcsa, kipufogódob vagy mittomén a motor közelébe.
Ami a félreértést okozta az az, hogy az Umgebungstemperatur nem egyenlő az Aussentemperaturral. Merthogy az a konkrét külső hőmérséklet.
Vitatkoznék - bár nem tudom, hogy mivel, mert szerintem ellentmondasz magadnak. Az Aussentemperatur egyértelműen nem ugyanaz, mint az Umgebungstemperatur, de esetünkben pontosan azért az Umgebungstemperatur a mérvadó, mert az Aussentemperatur lehet akár -20°C, ha mondjuk az üzemanyagszivattyú egy protonágyú mellett van. Tehát esetünkben az Umgebungstemperatur erősebb korlát, mint az Aussentemperatur, mert ahhoz, hogy az Umgebungstemperatur ne emelkedjen 20°C fölé, egyértelműen és halálbiztosan az kell, hogy az Aussentemperatur se legyen e felett, hiszen az autóban a klíma kimenetét kivéve nem fogsz találni az Aussentemperaturnál (tartósan) hűvösebb helyet.
A német szöveg meg teljesen egyértelmű: az (üzemanyagpumpa) környezetének megengedett hőmérséklete üzem közben semmilyen esetben sem haladhatja meg a 20°C-t. Ez fekete-fehér, és nincs játéktér.
Tennék egy aprócska kiigazítást, meg ez a válaszom Varshi-nak is:
Sikerült kicsit félreértelmezni a bekeretezett részt.
Az ugyanis arra vonatkozik, hogy beépítés után az adagolószivattyú környezetének a hőmérséklete nem lehet több, mint +20 °C. Vagyis ne építsük teszem azt féktárcsa, kipufogódob vagy mittomén a motor közelébe.
Ami a félreértést okozta az az, hogy az Umgebungstemperatur nem egyenlő az Aussentemperaturral. Merthogy az a konkrét külső hőmérséklet.
Szóval a havi egyszeri beindítás továbbra is javallt.
Igen, ez az általános beszerelési (egyébként szívesen :-)
Érdekes olvasmány, jó pár dologra fény derül, ami a típusspecifikus beszerelésiből nem derül ki, pl. a levegőszívó és az üaszivattyú elhelyezése stb.
Ami még érdekesebb, hogy a kipufogó hangtompítójának az elhelyezése ellentmond annak, amit a típusspecifikus útmutatók zöme mond. Ez ugyanis (fejből mondom, nem 100%) azt mondja, hogy minimum 20 centire kell lennie a hangtompítónak a kályhától, és a Webasto gyári beszerelőkitek 80%-án ennél közelebb van.
Az E-bay-en vettem egy webasto thermotop z típusú vizes állófűtést kompletten, víz és kipufogó csövek, kábelek, stb. 106 euróért. Az autómat is magam szervizelem, a kályha bekötésével sem mennék szervizbe. Az érdekelne, hogy a vízkörbe hová csatlakoztassam az egységet? Látom többeknek van manuálja, ha megtennétek küldjétek el a gergely.dornyi@celgeptervezo.hu címre. Minden hasznos információt szívesen vennék.
Figyi, én átnyálaztam mindent, de sehol se találom ezt a 20 °C-os kikötést. Még csak említést se, nemhogy kimondott tiltást, ami az üzemeltetésre vonatkozna.
Nem nyálazni, olvasni!!! De mert ilyen szépen kérted:
> Azért a havi egyszeri bekapcsolással nyáron vigyázni kell, mert azt meg még szigorúbban > leírja a manual, hogy 20°C környezeti hőmérséklet felett nem szabad használni > az üa-szivattyút
Figyi, én átnyálaztam mindent, de sehol se találom ezt a 20 °C-os kikötést. Még csak említést se, nemhogy kimondott tiltást, ami az üzemeltetésre vonatkozna.
Galaxy 1.9 pdtdi 2001-es kiegészítő fűtéshez keresek izzítógyertyát. Bármilyen segítséget szívesen veszek(hol, mti, mennyiért). A kályha típusa:D5W Z (eberspacher)
üdv mindenkinek! ma kimosódott a távkapcsolóm 60 fokon és túlélte! csak az elemek merültek le benne kicsit. pedig a program a centrifugálást kivéve végigment.
sziasztok! adott egy audi melyben van gyárilag állófűtés.maga a szerkezet jó csak valami elektronikai baja lehet.tudnátok nekem segíteni ajánlani valakit aki megnézné és üzembehelyezné.pesten lenne a legjobb. Köszönöm. Gábor
Legalább van némi tapasztalatod! :o) És nem kell túlaggódni mindent, bár elméletileg az agyad tornászása bionyos fokig épitő! ;o) Hiba, a tapasztalat és a szaktudás..... :oD
Üdv! 3-4 napon keresztül több alkalommal is légtelenítettem és jó lett! most már mindegy , hogy megy a kályha , vagy nem. ugyanúgy működik minden , mint a kályha beszerelése előtt.
üdv! tegnap bekötöttem végre a vízcsöveket is és be is üzemeltem a gépet.
minden elsőre klappolt! az összes cső , tartókonzol , bilincs , minden oda , ahová kigondoltam , elterveztem(csak az üa.szivattyút kötöttem elsőre fordított irányban , mert semmilyen jelzés nincs rajt). tökéletesen működik , de úgy néz ki , hogy a gyanúm (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=62466347&t=9076685) beigazolódni látszik. ha nem megy a kályha és alapjáraton ketyeg a motor , akkor bizony még üzemmeleg állapotban is csak langyosat fúj. igaz még csak néhány kilométert mentem vele és a szerelő barátom szerint még néha légteleníteni kell egy kicsit. majd meglátjuk... szerintem az sem egy hálás dolog , hogy a kályha egy pár centivel magasabban van mint a kiegyenlítő tartály. bár a hivatalos beszerelő műhely szerint ez nem lehet gond. ha egyszer le van légtelenítve , akkor jónak kell lennie. majd ha 'lelégtelenedett' , akkor jelentek:)
ja , mégvalami: reméltem , hogy a távirányító és a kályha oda-vissza kommunikál egymással , de sajna nem. a megszokott helyeken nem lesz gond (otthon , munkahely) , mert csak egyszer kell kitapasztalni , hogy honnan működik és honnan nem. de idegen helyeken csak saccolni tudom majd , hogy valóban elindult-e a kályha.