Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BlackStar Creative Commons License 2001.10.23 0 0 4588
Öööööö....
Most hogy így kérdezed... De asziszem előfordult :))
Előzmény: lp (4587)
lp Creative Commons License 2001.10.23 0 0 4587
Mikor is?
Előzmény: BlackStar (4586)
h i r d e t é s
BlackStar Creative Commons License 2001.10.23 0 0 4586
SAAB rulez!
(mintha már említettem volna, de azért nem árt leszögezni :)) )
lp Creative Commons License 2001.10.23 0 0 4585
hízzonhasson=hízhasson

Nem nyelvújítás, elb***ás:)

Előzmény: lp (4584)
lp Creative Commons License 2001.10.23 0 0 4584
Gondolom már többen olvastátok, de hogy annak is hízzonhasson a mája aki még nem olvasta, íme:

"A Svéd Korrózióvédelmi Kutatóintézet hosszú távú vizsgálatában az autók rozsdásodási hajlamát vizsgálta. Az egyre hosszabbak a garanciaidők, de ennek ellenére továbbra is gond az autók korrodálása.

Összesen húsz, 1994 és 1997 között forgalomba helyezett, népszerű autótípus rozsdásodási hajlamát vizsgálta a svéd intézet. Elsősorban a ponthegesztéses varratok mentén hajlamosak a rozsdásodásra az autók, állapítja meg a jelentés. Ennek az az oka, hogy a varratok mentén meginduló korrózió hosszú ideig nem látható. Összehasonlítva az 1992 és 1994 között gyártott autókat érintő korábbi vizsgálat eredményeivel, javulás érzékelhető a rozsdavédelemben.

Az 1994-ben és az azt követő évben gyártott autók közül az Audi 80 és az Audi A4 érte el a legjobb eredményt a Volvo 850-nel együtt. Az 1996-ban és 1997-ben készült gépkocsik között újra az Audi A4 és a Volvo 800-as sorozatába tartozó autók bizonyultak a legjobbnak, de felzárkózott melléjük az élre a Saab 9000.

Feljegyezték azokat a típusokat is, amelyek a legjelentősebb előrelépést érték el a rozsdavédelemben. Ezek: az Opel Astra, a Volkswagen Golf, a Nissan Primera és a Saab 9000.

A korrózióvédelem hatékonyságát balesetet szenvedett autók karosszéria elemein vizsgálták. Motorházfedeleket, hátsó karosszéria elemeket és küszöböket vágtak ki a roncsokból, amelyeken rozsda után kutattak."

Bolas Creative Commons License 2001.10.23 0 0 4583
Régi szláv(orosz tuti!!) szokás, hogy a 'h' betűvel kezdődő szavakat 'g'-re cserélik.
Hollandia ==> Gollangyia

Ahogy a Monty Python mondaná: "Funny russians.."

Előzmény: lalcus (4580)
BlackStar Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4582
De asziszem ráírva griveny van, vagy talán hrivnya...
Mindegy... Micsoda népség...
Előzmény: lalcus (4581)
lalcus Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4581
a hrívnya meg grívnya vagy fordítva
Előzmény: lalcus (4580)
lalcus Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4580
pedig a hotelre (panzióra) ahol megszálltunk, az volt írva: gotel
:-)
Előzmény: BlackStar (4579)
BlackStar Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4579
Hihetetlen... Aszittem ilyen csak Moldvában van, de úgylátszik, az ukrán szivilizésön alulmúlja azt is... Meg se látszik rajtuk a skandinávc keveredés... :((
Vazz, a BMEn vagy kitéver egy vasúti térkép, olyan 96-ról.
Én csak azt nem értem rajta, hogy mi lehet az a Beregovó. Mert ilyen név a szovjet térképeken nemrég még volt, mert ez Beregszász orosz neve.
De hogy hogy kerüól a térképre, azt nem tudom, mert Beregszász 'mai' neve Berehove... Szóval a térképészeknél még működnek a régi kommunista ösztönök... Szégyen :((
Előzmény: lalcus (4578)
lalcus Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4578
Az út célja: Illyés Közalapítvány (A határon túli magyarságért) pénteken kárpátaljai alkuratóriumi ülés volt Ungváron. A szombat az helyszinelés volt: Técsőn a református iskolát néztük meg, mire fordították a támogatásokat (szinte az ukrán államtól függettlen közép és általános iskolákat hoztak létre magyaroknak informatika-idegennyelv profillal). (persze átmentünk Munkácson és Huszton is, Beregszász a következő útra maradt, pedig lett volna ott is rendezvény: átadták szombat délután a Sinkovics Imre cserkészotthont)Gyertyánligeten pedig három öreg nénit kerestünk meg, akik levelet írtak az Új Ember című újság egy felhívására még a tavasszal, de nem tudták azonnal feladni, mert várták a nyugdíjat, hogy bélyeget tudjanak venni a levélre!!! Egy-egy nylon-szatyornyi vegyes élelmiszer-küldeményt adtunk át nekik. Igencsak megható volt, cserébe kénytelenek voltunk egy marék babot és néhány almát elfogadni.

A határon (már ha beérsz a határterületre, mert a fontoskodó rendőrök feltartanak, avagy a sor miatt több óra várakozással érhetsz csak be - Románia 80-as évek vége feeling) először a határőr pecsétel az utilapidba. Mindenféle meghívó meg egyéb autópapirok is kellenek neki. Ha ezzel megvagy, akkor előrébb húzhatsz a szovjet szépségű és illatú egyenruhás vámoshölgyekhez, ott ki kell tölteni egy vámnyilatkozatot autó-adatok+a nálad levő pénzek+egyéb értékes tárgyakra részletesen kitérve. Ha mákod van akkor magyar nyelvü formanyomtatványt kapsz. Ha nincs szerencséd akkor ukrán nyelvüt. Azt töltsd ki ha tudod. Majd mikor ez megvan, akkor kapsz még egy ukrán formanyomtatványt, amibe megint be kell írni minden autóadatot és kötelezed magad, hogy kihozod az autódat (ha el nem lopják - Látogasson hozzánk, garantáltan otthon érzi magát Ukrajnában!!! Az autóját biztosan viszontlátja!!! ) majd mindezt számítógépen regisztrálják, és utána egy gondos autócsomagtartó leltározás után lepecsételik. Persze semmit sem sietnek el.... visszafelé szintén hasonló történik. Csak a bemenetkor kapott papírokat elveszik. De mivel más határon jöttünk ki, ezért ott is regisztrálni kellett az autót :-( és ott sem siették el a procedúrát.

Előzmény: BlackStar (4576)
BlackStar Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4577
Ezt szerintem dörgöl Szenior BlackStar orra alá, mert neki valami kényszerképzete van arról, hogy a SAABok sokat esznek, ilyen 15-20 literekről szokott képzelődni... :))
Előzmény: lalcus (4575)
BlackStar Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4576
Talált, Kárpátalja, A Tisza felső folyása.
Csak azért vagyok benne ilyen biztos, mert már voltam ott :))
Északkelet-Magyarország rulez! :))))

A pont is meg volt emlékoszloppal, amit még a monarchia idején emeltek. Ha tud valaki latinul, szívesen belinkkelem az emléktáblát.
Léci! :))

A Saab rendesen ment, nem voltn gond vele. Az utak minősége azért nem a legjobb...enyhén szólva.
A beregszászi határátkelőtől Beregszászig, az a pár km, hát mint első kárpátaljai utam, igencsak mély nyomokat hagyott (korkrétan az ülőfelületemre gondoltam :)) )

A benzin qrva olcsó. A 98-as olmozatlan literje 1,6 hrívnya, ami 80 forint körül van.
Micsoda inflácijó! Amikor én voltam ott, vagy 3x ennyi volt :)))

Minőség passz, mert nem próbáltam ugynis határ elött teletankoltam.
Hát, ha nem 'higítják' fel némi 83-assal, ami ott még símán van, meg hát azok az ukrán rendszámú Ikaruszok sem azért füstölnek olyan szépen, mert légibemutatóra készülnek :))

(a nyáron a Daihatsuba tankoltam, és nem éreztem semmi különbséget, igaz a tank fele még MOL benzin volt.)
Az meg a másik... :)))

A hepehupás út miatt néha-néha az alsó szárnyak leértek, főleg mikor 90-100 körül mentem bele a bukkanóba.
Akkor asziszem mégis tankkal megyek... :))))

A haladással nem volt gond 80-90 -es átlagot símán lehetett menni.
A Volvótalin volt egy bácsi, mint nyugdíjas kamionsofőr, ő hozta ki a vontatót, mesélte, hogy milyen részek vannak ukrajnában: több száz-ezer kilométer hosszú dimbesdombos vidék, az út egyenesen megy át rajtuk. Megy a kamion a póttal, asziszem az 500 lovas Scani, még az 50es években, fel kell gyorsítania, hogy felérjen gond nélkül a hegyre. Igenám, de alul, két domb között van egy átfolyás, amire legfeljebb csak 20-szaz szabad menni... A kátyúkat pedig úgy kezeleik, hogy kitömik homokkal, és vesszőből fonott izét tesznek rá... Ááááááá.... :)))

kb. 400 km-t mentünk Kárpátalján: Záhony-Ungvár-Técső-Rahó-Gyertyánliget-Nagyszöllős-Tiszaújlak.
Ungvár, Nagyszőllős rulez! Munkács, Beregszász nem volt? :)

A Gyertyánligeti kitérő izgalmas volt, mert a hidat elvitte az árvíz, és egy sebtében tákolt fahídon kellett átmenni a folyón (a fénykép előhívás alatt)
Kérjük azt is! :))

A határdologról meg: miért és hova mentetek? Hogyhogy genyáztak? Aszittem ez fél perc, mire átmész, nem?

Előzmény: lalcus (4574)
lalcus Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4575
az átlagfogyasztás 80-90-es átlagnál (kétezres 16 szelepes motor) 7.73 liter/100 km. két teletankolás után mondom: 440km 34 liter benzinnel. Nem rossz, sőt kellemes meglepetés.
Előzmény: lalcus (4574)
lalcus Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4574
Talált, Kárpátalja, A Tisza felső folyása. A Tisza partja, a Román-Ukrán határtól alig egy-két km-re Terebesfejérpatak-nál, ami Aknaszlatina és Rahó között található.
A pont is meg volt emlékoszloppal, amit még a monarchia idején emeltek. Ha tud valaki latinul, szívesen belinkkelem az emléktáblát.
A Saab rendesen ment, nem voltn gond vele. Az utak minősége azért nem a legjobb...enyhén szólva. A benzin qrva olcsó. A 98-as olmozatlan literje 1,6 hrívnya, ami 80 forint körül van. Minőség passz, mert nem próbáltam ugynis határ elött teletankoltam. (a nyáron a Daihatsuba tankoltam, és nem éreztem semmi különbséget, igaz a tank fele még MOL benzin volt.)
A hepehupás út miatt néha-néha az alsó szárnyak leértek, főleg mikor 90-100 körül mentem bele a bukkanóba. A haladással nem volt gond 80-90 -es átlagot símán lehetett menni. kb. 400 km-t mentünk Kárpátalján: Záhony-Ungvár-Técső-Rahó-Gyertyánliget-Nagyszöllős-Tiszaújlak.
A Gyertyánligeti kitérő izgalmas volt, mert a hidat elvitte az árvíz, és egy sebtében tákolt fahídon kellett átmenni a folyón (a fénykép előhívás alatt)
Az egész úton a legnehezebb a határátlépés volt. Hiába volt konzuli meghívónk, az ukrán vámosok kedvesen- de szivattak, egy halom papírt kellett kitöltögetni. oda és vissza is. visszafelé Tiszaújlaknál a baromi nagy sor miatt (a seftelés: teletankkal átjönnek, pár cseppet meghagynak a többit eladják, és a hasznon bevásárolnak a szerencsétlen kárpátaljaiak. az ipar persze nagyban is megy, napi több fordulóban is). Tehát azt füllentettük az ukrán rendőröknem-határőröknek, hogy vengerszkij televigyényie amitől vagyunk. Ezt nyomatékosítandó egy fényképezőgépet akasztottam a nyakamba... KB két óra sorbanállást megspóroltunk, de így is vagy egy órát álltunk a papírok miatt...
ennyi dióhéjben...
Előzmény: BlackStar (4573)
BlackStar Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4573
Valahol Kárpátalján...
Télleg Lalcus, hogy vizsgázott a SAAB azokon az 'utakon'?
Előzmény: lp (4572)
lp Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4572
lalcus!

Hol van ez pontosan?

Előzmény: lalcus (4569)
BlackStar Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4571
The Georraphical centre of Europe
Ahá! Ez Magyarországon van, a Tisza felső folyásánál, igaz? :))
(mivel tőlünk keletre van, ezért mi nyugateurópaiauk vagyunk :)) )
Előzmény: lalcus (4569)
BlackStar Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4570
Szasz Aex!
Nyomunk valamikor egy összeröfit? :)
(de télleg! :) )

Barcsak a 900 lenne olyan jo auto, mint amilyen jo szerelo= a Popovics. Es ez, most az egyszer, nem vicc.
A 900 igenis olyan juó autó! És ha már így, autószerelőkről esik szó, azért említsük meg a lerepíthethetlen ablaktörlőket alkotó szakértőket is :)))

Előzmény: aex (4567)
lalcus Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4569
Íme az autóm, a kékség, amellyel tegnapelött Európa közepénél jártam.
The Georraphical centre of Europe

Bolas Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4568
lp!

Ki gondolta volna, hogy 2 egymást követő napon is látni fogom? 8-)
Parancsot értettem!
Így fogok eljárni!
:-)

Előzmény: lp (4563)
aex Creative Commons License 2001.10.22 0 0 4567
Ma mer szolnam le :)

Az en 20000 km-emben sokkal több minden volt: gatyabarazas megvetel utan (2 fektarcsa, 2 elso= lengescsill, motortarto bak inkl. motorkiszedes, vizpumpa), olajcsere, kormanymu=, komanypalcak, lakatosmunkak meg meg szazezer aprosag (pl. mu=szerfal ki-be, mert nem fujt nyaron eleg hideget, no meg nyekergett valami), megint egy vizpumpa, egyik duda stb.

Egyeb karok orvosolasat (vandalizmus ill. sajat hülyesegem) most nem is emlitem. Most meg el van szakadva az ablakmoso csöve es csöpög az olaj a turbobol (utoljara 93-ban volt cserelve, az auto 86-os). Ugyhogy ki vagyok en, hogy szidjam a 9000-et??

Barcsak a 900 lenne olyan jo auto, mint amilyen jo szerelo= a Popovics. Es ez, most az egyszer, nem vicc.

Előzmény: lp (4564)
BlackStar Creative Commons License 2001.10.21 0 0 4566
LP!
Thx a lehetőséget :))
Asszonka is nagyon odavolt a gépekért (hiába no, ez is fontos szempont :)) ), meg az az E30M40-nevű arc is, aki itt osztja mindig az észt, mint ortodox BMWs is eléggé beleragadt :)) (most persze tagadja az egészet :)) )
SAAB rulez! :))
Előzmény: lp (4564)
lp Creative Commons License 2001.10.21 0 0 4565
Baas!

Küldtem neked egy emilt. Less bele!

Csak egy kis illusztráció:

lp Creative Commons License 2001.10.21 0 0 4564
Jó volt a kiállítás. Volt néhány érdekes autó, annak ellenére, hogy nem mind volt Saab:))) De nekem azért főleg a Saabok! BlackStar BMW-s ismerőse sem igen akart kiszállni a 95 Aeroból:)

Baas!

Most kell az neked, hogy Aex majd rögtön leszólja a 9000-t?:)
Egyébként nem túl hosszú a lista. Előveszem legjobb emlékezetem (meg a papírokat)
Lássuk:
- gyújtáspanel,
- féltengely gumiharang,
- rendszámtábla megvilágító lámpa,
- 180-ezres (nagy)revízió - ez azért komplett volt: minden olaj, minden szűrő, gyertya, stb...
- első fötengelyszimering,
- kipufogó tartó gumik,
- ékszíj, feszítő és 2 db görgő,
- belső hőmérséklet-érzékelő (nem volt rossz, csak kicsit hangos volt benne a ventillátor)

Ez durván 20000 km rövid története.

Ja és tegnap óta nem kapcsol be a légkondi kompresszor - ezt úgy csinálná, hogy az ékszíj által állandóan hajtott tárcsára egy elektromágnes "ráhúzza" a kompresszor tengelyét. Na ez a mágnes nem húz be. És valami nyikorgó hangot is hallok az ékszíj környékéről, de csak meleg motornál.

Előzmény: baas (4545)
lp Creative Commons License 2001.10.21 0 0 4563
Bolas!

Ne figyelmesebben közlekedj, hanem vigyél magaddal fényképezőgépet:)

Vagyis ne ezért közlekedj figyelmesebben.

Előzmény: Bolas (4558)
B.Péter Creative Commons License 2001.10.21 0 0 4562
Hammer:
Két hete irattam át az enyémet. 34e-t fizettem ügyintézéssel. Régebben a HB irodában láttam egy olyan kiirást, hogy elintézik az átírás felár nélkül, ha náluk kötöd a kötelezőt. Ez a zuglói irodában volt kifüggesztve a Bosnyák téren.
Üdv
Előzmény: Hammer (4555)
B.Péter Creative Commons License 2001.10.21 0 0 4561
Kulka:
Nekem is ilyen van,93-as csak CS
Előzmény: kulka (4559)
bUddy Creative Commons License 2001.10.20 0 0 4560
Hé emberek!
Most jövök a zatókiállításról, és teljesen meg vagyok döbbenve. A két kiállított csoda módfelett gyönyörű, de hogy kerülhettek szegények közös légtérbe azzal a két cicás buzukival???

Annak viszont örülök, hogy - mint azt BlackStar kolléga már említette - többen nézik a Saabokat, sőt, a szviftek inkább apró mosolyt csalnak a látogatók arcára, és ezt nem a különleges esztétikai élmény okozza...

kulka Creative Commons License 2001.10.20 0 0 4559
Üdv mindenkinek. Én egy 1993-as (lapos orrú) 9000CSE boldog tulajdonosa vagyok. Örömmel látom, hogy kis hazánkban ilyen sokan kedvelik ezt a rendkívüli márkát.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!