Lassuk csak:
-milyen allapotban van az akku? A teli fagyokban is meg fogja pergetni az oninditot?
-hutofolyadek fagyaspontja? Egesz evben megfelelo aranyban volt a fagyallo es a viz utantoltve, vagy nem is kellett?
-ablakmosoba teli lotty?
-teli gumi? Amiota van teligumim, istenitem!
-ajtok, csomagter-ajto koruli gumi-szigeteleseket ajanlatos leapolni, igy a nagy fagyokban nem fognak osszeragadni, nem fogod letepni oket.
-olaj? Nem fordulhatott elo, hogy vmi mekkmester a nyaron 15-30-as botonddal toltotte fel? Szal adjuk meg a kivant viszkozitasu olajat a motornak. A valtoba gondolom nem lehet elkefelni az olajat, bar ha Abdullah motorolajjal tolti fel :-)
+mukodjon minden, aminek mukodnie kell, pl.a futes baromira tud hianyozni telen :-)
Egybe megyek haza, csak csunyabban :-))) Amugy gyogyulok, penteken jon a nejem, addig kene valami emberi format nyujtani...
Ja, vettem tegnap egy 4.6 literes V8-as Mercury Grand Marquis-t. Nekem nem kell mondani a viggen utan, hogy turbo rulez, de azert egy ilyen V8-as batarnak is van feelingje :-)))
Öööö...
Mélcím, az a saab900@dpg.hu
A tellám fenn van a klubhonlapon, de most szerízben van, mert legyógyítottam róla az antennát (többek között :) ), de szerintem mélben megbeszélhetjük :)
Az ülésfűtéssel kapcsolatban: Valahol olvastam, hogy lehet felújítani, tesztelni, ellenőrizni házilag?! Tudnátok segíteni. A vezető oldali ülésen találtam valamit derék tájékán, de, hogy működik-e? Csak ott kell lennie vagy a fenék részen is? Mindkét első ülésben? Hová hogy kell bekötni? Valaki tud olcsón fűtés csapot? Az ennyim ereszt! A kartont komolyan gondoljátok előre? Én azt hittem végre a SAAB-nál nem kell ilyesmivel foglalkozni:-(
LG
Utóbbi úr egyébként egyszer megindokolta már, hogy miért választotta a Saabot: mert kedvező pénzügyi feltételekkel tudta megvenni. Magyarul a Saabért kellett a legkevesebbet fizetnie:( Bazmeg. :((((((
Legalább annyit mondana, hogy azért mégiscsak mekkora autó, és szeretett volna ilyent....
Öregem :(( Ez elszomorított :((
Kár belé! De még mennyire :(( Legalább örülne neki.
Kit érdekel a Presser? De a Vári biztos tudja mit és miért választ. Tegnap vagy tegnapelőtt láttam vele egy riportot valamelyik TVben. Van annyi agya mint két Pressernek, hidd el:) Utóbbi úr egyébként egyszer megindokolta már, hogy miért választotta a Saabot: mert kedvező pénzügyi feltételekkel tudta megvenni. Magyarul a Saabért kellett a legkevesebbet fizetnie:(
lore:
Én is ezekre gondoltam ,sőt a fagyálló már megtörpént de a téligumira még várok.
Legalábbis megvárom mig itthon is lehet majd kapni. Nokian Hakkapeliita 2
Ja!
És a társaik alatt kiket értesz ?
Mutassam be a hóembernek és üssek el vele egy rénszarvast ??? Hmmm ???
Hólánc úr ,esetleg ülésfűtés bátyó ???
ui:
Egybe kéretik hazajönni JÓ !
A látványkonyhával pedig ne próbálkozz többet ,azt inkább hagyd Keith Floyd-ra.
Asszem igy irják...
Ezeknek van Saabjuk? Vágó, Vári rulez, a többiek oké, de a Presser Pici, aki az AutóMotorban, amikor a Saabot tesztelte, csak saját magáról beszélt végig... Ejnyemá... :))
Meg leadtam az ergonómia TDKmat: 'Személyautók ergonómiai szempontú fejlesztése és elemzése, bemutatva a Saab gyárt típusain'
Kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz :)))
Érdekelnek valakit a Polár tervei, ars poetica-ja, szellemisége, stb...
Ha nem, akkor is beinzertálom:)
Aex Te ne olvasd el:)))
"POLAR MOBIL KFT.
Engedje meg, hogy a Polar Mobil Kft. a Saab Közép-Kelet Európa Regionális Központja nevében üdvözöljem Önt. Levelemmel szeretném a kapcsolattartás új formáját megvalósítani. A Saab tábor rohamos növekedésével párhuzamosan újabb csatornák kiépítésére van szükség ahhoz, hogy vállalatunk és vásárlói közötti harmonikus viszony fenntartható legyen. Hiszen egyedül a Saab sajátja az a különleges szellemiség, amely lelki közösségbe kovácsolja a cégalapítókat, a konstruktőröket, a forgalmazókat és a gépkocsi tulajdonosokat. E gondolat jegyében tájékoztatom Önt a Saab háza táján történő fontosabb eseményekről.
Vállalatunk ebben az évben minden eddiginél magasabb értékesítési számot realizált. A tavalyi év eredményeit mintegy 20 %-kal meghaladva a nyár végéig 200 db autót helyezett forgalomba. Mindezt figyelembe véve 2001-ben először léphetjük túl a 300-as értékesítési darab számot. A 9-5 ös modellünk egyedülálló módon piacvezető a "prestige" kategóriában, az értékesített autóink többi márkához viszonyított aránya pedig meghaladja az európai átlag kétszeresét. A mennyiségi növekedés mellett természetesen nagy hangsúlyt fektetünk a szolgáltatás minőségének további emelésére, valamint a márka kiemelkedő megítélésének megőrzésére. Fontos esemény volt számunkra, hogy múlt évben nyertes pályázatot nyújtottunk be a Miniszterelnökség Közbeszerzési és Gazdasági Igazgatóságára, mely alapján ez év januárjától a magyar miniszterek, államtitkárok, valamint kiemelt országos hatáskörű szervek vezetői részére szállítunk gépjárműveket. Hasonló sikert értünk el Csehországban is, ahol Vaclav Havel elnök kísérete számára kiírt pályázatot nyertük meg.
Azt hiszem, büszkék lehetünk arra, hogy a magyar zenei élet szereplői és a média személyiségek közül olyan kiválóságok kötelezték el magukat a márka mellett, mint Koncz Zsuzsa, Szentpéteri Csilla, Dés László, Gerendás Péter, Presser Gábor, Kepes András, Vágó István, valamint a harmadjára is a világ legjobb vadászpilótájának választott Vári Gyula. A felsorolt nevek hűen tükrözik a márka Magyarországon kialakult értékrendjét.
A szolgáltatás színvonalának emelése érdekében vállalatunk 2002-ben jelentős beruházást hajt végre, mely keretében egy minden igényt kielégítő importőr- és szervizközpontot, bemutatótermet, valamint egy kisebb szervizpontot létesítünk, a jelenlegi bemutatóterem meghagyásával. Ezek után Budapest két különböző pontján nyílik lehetőség gépkocsik megvásárlására, szervizelésére. Vidéken hét jól működő értékesítési és szervizbázissal rendelkezünk, melyeket rövidesen kettő nagyvárosban egészítenek ki új márkaképviseletek. A fenti fejlesztések után minden lehetőség adott lesz arra, hogy a megnövekedett érdeklődés támasztotta igényeknek maradéktalanul eleget tudjunk tenni.
A Saab Automobile AB a jövőben évente legalább egy újdonsággal fog jelentkezni. A modellfejlesztés első lépése a szeptembertől a magyarországi utakon is látható, megújult Saab 9-5. A gépkocsi ismérvei a külső-belső designváltozásokon túl a 176 LE teljesítményű common rail befecskendezési rendszerű turbó dízel, és a 250 LE teljesítményű új Aero erőforrás, valamint az új széria- és extrafelszerelések.
Büszkék vagyunk arra, hogy a Saab az utóbbi időben három fontos díjat is elnyert. AJ. D. Power, mint az USA legjelentősebb fogyasztási elégedettséget vizsgáló szervezete, 2001-ben -az ügyfelek véleménye alapján- a Saabot választotta a kategória legjobb gépkocsijává. A minden évben meghirdetett Év Motorja választáson a Saab saját fejlesztésű SVC (változó sűrítésű) motorját választották a koncepció kategória legjobbjává. A Saab "ostorcsapás effektust" csökkentő aktív fejtámlája, a SAHR pedig elnyerte a Közlekedéstudományi Világtanács idei díját. A díj a Saab újszerű megoldásainak, valamint a biztonságtechnika terén végzett munkájának újbóli magas elismerése.
Remélem, a fent leírtakkal tovább erősítettem Önben a márka szeretetét, a Saab iránti elkötelezettségét. Hiszen a Saab-szellemiség nem csak a márkából táplálkozik. Kiterjed a Saab tulajdonosok körére is. Ők tudatosan választanak olyan autót, mely minden fontos jellemzőjében legalább egyenértékű a prémium-osztály többi képviselőjével, de bizonyos szempontból felülmúlja még azok magas standardját is, és nem egy tekintetben különlegességnek számít. Olyannak, amiről beszélgetni lehet, amelyet szívesen vállal az ember, amelytől büszkeség tölti el a szívét.
Hiszen a Saabosok éppúgy extrák egy kicsit, mint a Saabok maguk. Olyan valakik, akikben van némi "Saab-ad" szellem.
Kérem, tekintse át legújabb katalógusainkat, melyekből további információt kaphat a 2002-es modellév újdonságaiból, illetve megismerkedhet a Saab tulajdonosoknak egyedi kedvezményt biztosító Bang & Olufsen cég termékeivel.
Budapest, 2001. október 5. Üdvözlettel:
Ne vicceld el! Szerintem inkabb fokozatosan kell szokatni a hideghez, az elso fagyok utan 5 percre kivinni, utana 10-re es igy tovabb. Ha felkeszult a telre, nem eri semmi sem varatlanul! :-)
Most komolyan MiSa, nem hallottal meg fagyallorol, teligumirol es tarsaikrol?? :-P
"A csomagtartóban még egy aktatáskát sem szállítottak soha. A benne lévő posztón a szőrszálak még felfelé álltak.
A pótkerék tartó fedél felnyitásakor kiderült, hogy a pótkerék eredeti, rajta az összes gumi szőr, tetején celofánban az a fehér kesztyű amit a gyár ad a kerékcserékhez."
Ezeket az en 86-os roncsautom is tudja nyujtani, nagy kunszt :)) Nekem speciel olyan zacsim van, amit azert adtak, hogy belerakja az ember a kilyukadt kereket. So=t, van (reszben) berozsdult eredeti szerszamkeszletem is ;)
na ja, en a paraszotok es sioktatok hazajaban vettem, ami majdnem ugyanaz mint a sör es sajt :)
Ket lityis automata... Olyan viszont ingye se kene, a turbo utan.
MiSaab válasz erre | adatok | e-mail 2001-10-27 18:08:42 (4632)
Haljuk a storyt !!!!!!!!!!
ebenguba :
Hosszú lesz, aki ezt nem szeresssse, lapojjon.
Minden ősszel jönnek az újonnan kihelyezettek. 1999 augusztusában is bejelentkeztek már, hogy X-től hallottunk rólad, segítenél e ? stb.
Túl sokan lettek ezért párosítottam Őket.
Használtan jót olcsón venni tudomány. Új kocsinál csak egy szempont a fontos :
Menjen az asszony hajaszínéhez.
Tehát 99 szeptember valahanyadikán is elindultunk. Ez nálam úgy néz ki, hogy előtte nap meghívom a delikvenseket és elmagyarázom a " torta elméletet". Szakmaiak ismerik.
Szombaton 08,00 indulás. Estére látunk jb. 1200-1800 kocsit. Zsong a fejük , alig emlékeznek már valamire. Ezért papír + ceruza mindent írunk. Egy ilyen merítésskor 1-3 olyan kocsi marad a hálóban, amit este az asszony elé lehet tárni, hétfő-kedd-szerdán megnézni és megvenni, mert más sem hülye, s más is tud ennyit sőt többet.
Nos már délután négy volt, - ugye reggel 8 óta mentünk - s egy kicsit már untuk is, amikor kikeveredtünk a Bentley - SAAB kereskedőhöz.
Szombaton 5-ig vannak nyitva. Emlékeztem rá, hogy a Bentley-k miatt a szalonban van kávé automata.
Ingyen.
Mondom nekik menjünk be, iszunk egy kávét, olyan veszély meg mégsem fenyeget, hogy Bentleyt vagy 0 km-s SAAB-ot vennénk.
Bementünk, sehol egy lélek. Kávéautomatához oda, s annak rendje módja szerint két perc múlva hárman szürcsölgettük az automata adta kávét.
Erre megjelenik egy szép nő.
Kérdi mit kérünk, miben segíthetne. Látta kint a CD-s autónkat s mindjárt terelt volna a Bentleyk felé.
Momentán nem ezt kerestük, s szabadkoztunk, hogy már láttunk mindent, mindjárt megyük, stb.
De Ő csak erőszakoskodik, hogy Ő igen szeretne segíteni, stb...........
Mondom Zs.-nak : Kérdezz már Tőle valamit mert , hogy néz az ki, hogy diplomaták bejönnek, isznak ingyen kávét és nem is érdekli Őket semmi.
Kérdezz valamit, Ő majd válaszol, s ezzel a kávéért már megdolgoztunk.
Zs : Kinyögi. Használt SAAB-kat keresünk.
Kislány el, paksaméta hóna alá, lelkesen magyarázva visz le bennünket a szalon alatti garázsba ahol 5-10 Rolls meg Bentley mellett kb. 40 használt SAAB volt.
A villanykapcsolót sem találja G. kollégánk gyújtja fel helyette.
S akkor mint valami börleszk filmben az összes papírja szétszóródik.
Zs. segít neki összeszedni, én elindulok a kocsik között.
Olyan kocsit kell ilyenkor keresnünk, mely jó állapotú, család belefér, évente többször gond nélkül megy 2x1400 km-t, olcsó, 4 évig komoly műszaki gond nélkül üzemel.
zs. összeszedi a kislány papírjait s kezdi olvasni - az azonosító szám alapján - a kocsik adatait, árait.
Többségük 9000-es, pár 900-as.
Az egyiknél egy 1991-es, ezüstmetál, 2 liters, automatánál, feltűnően kicsi árat mond.
Leszúrom szegényt, figyeljen már oda.
Esküdözik, hogy jól mondja. G. is odamegy , mondja tényleg annyi.
Megnézzük jobban a kocsit, s - akkor már tudtam - olyat fogtunk mint amiről még sokat fogok mesélni.
A kocsi :
1991-ben gyártott, 1992-ben forgalomba helyezett 9000-es.
A vezető ülésén kívül a kocsiban lévő többi ülésen még NEM ült senki. Az egyik kolléga apja kárpitos, úgy, hogy szakszemmel nézte meg, állapította meg.
Összesen futott 101 000 km-t.
A csomagtartóban még egy aktatáskát sem szállítottak soha. A benne lévő posztón a szőrszálak még felfelé álltak.
A pótkerék tartó fedél felnyitásakor kiderült, hogy a pótkerék eredeti, rajta az összes gumi szőr, tetején celofánban az a fehér kesztyű amit a gyár ad a kerékcserékhez.
Felmentünk és a számítógép előtt megbizonyosodtunk arról, amit addig sejtettünk:
A kocsit ebben a szalonban vették, 10 ekm-ként TELJES, nem előírt hanem TELJES szervízt csináltatott rajta a tulajdonos.
Mindent ami a kocsival történt kinyomtatnak és az új vevőnek átadnak.
Egy hónapja bejött a tulaj és kért egy új 9000-est.
Közölték vele, hogy már nem gyártják. Erre igen leb@rintotta a szalon személyzetét. Kérdezte , akkor milyen van ?
- 9,5 -ös.
- Rendben akkor azt kérem, ezt meg itt hagyom.
A szalon 50 000 BEF-ért vette át tőle, mi 100 000 BEF-ért azaz 600 000 Ft-ért vettük meg. Kaptunk hozzá - gratis - egy vadi új akkumulátort.
Az átvételkor derült ki, hogy a 101 000 km-ből kb. 95 000 km-t autópályán, munkába és munkából haza járásra használta a volt tulaj az autót.
ui.: A kocsi azóta is kifogástalanul üzemel.
ui.2.: A 21 vásárolt kocsiból nem mind ilyen. De ilyen vagy hasonló is van közöttük.
Ez a CD-s dolog valahogy nagyon elsikadt pedig nagy lelkessen ajánlgatta valaki, hogy meg van neki a szerviz könyv "ROMos" kivitelben??? Engem még mindig érdekelne!
LG