Hmmm... Lehet, hogy bocsánatkéréssel tartozom Presser Gábornak, azt hiszem írtam itt némi nemű igazságtalan dolgokat róla. Mentségemre szóljon, hogy, hirtelen felindulásból:)
Megjelent a mai Autóséletben egy cikk róla, holnap megpróbálom beszkenelni, és akkor mindannyian látjátok miről beszélek.
És biztos vagyok benne, hogy újságírói csúsztatás áldozatai voltunk...:)
Mély tiszteletem a Svéd-ipari-műremektulajdonosoknak! Kicsit kevés a hozzászólás, vagy ilyen kislétszámú ember ébredt még csak rá, hogy SAAB-osnak lenni kiváltság? Persze jobb is hogy nem azonosítják a márkát a feltörekvő, magamutogató(kopasz, kigyúrt, kilós aranylánc...) fazonokkal, mint pl. a merciseket.
Ismeretségi körömben csak 9000-es Saab-ok vannak, de nagyon kíváncsi vagyok már a 900-nak a 94-98 sorozatára. Szalonban ültem még csak ilyenben évekkel ezelőtt, de megfogott, ezért is érdeklődöm most iránta, hogy legyen-e ilyen a köv. autóm. Néha van csak időm amit a számítógép előtt tölthetek,és csak otthon foglalkozom vele. Segítsetek, küldjetek képeket az e-mail címemre! Köszike
Akik Erdelybe mennek felejtsek el Csengersimat. Az egyik leg prosztobb atkelo van ott !!! Csak rosszat tudok rola mondani ! Inkabb menjetek Nyirabrany/Mihalyfalva fele. Az a legrovidebb (Debrecentol 30 km.) es onnan valaszthattok, hogy Nagyvarad, vagy Szatrmarnemeti fele mentek.
Hát elég régóta nem jelenztekztem, de szégyeltem is iderakni az arcom hogy csak így SAABtalanul tengetem napjaim.Megaztán csak csorgattam volna a nyálam h. másoknak milyen jó:)))
Nos annyi apropója van az írásnak, hogy két azaz 2 napig Axa gyönyörú bordó 900 asában foglalhattam helyet, merthogy a céges VW Polo egy Suzukival való bírkózás következtében, valamint egy fa jóvoltából csütörtökön totálkáros lett a 37-es úton.
Tehát akinek AXA nem köszönt a hétvégén az ne őt szidja:)))
Nos miután ismét egy SAABot vezzettem, nem tudok szabadulni tőle. Ugyhogy ezúton is érdeklődök tud e vki egy eladó 900-ast. Minél jobban hasonlít az én régimre annál jobb (4.sz tag a honlapon:)) (1984es, 900 Aero, 172H ezüstmetál, 16V, Turbo...:))
De igazából minden érdekel.
A barátosném kezét mütötték a baleset után, és amikor kijött az altatásból, közölte h. SAAB-ot kell vennünk...
ujra itt vagyok. Nem a kocsival, velem voltak "gondok". Bar, most a kocsival is van: asszem tudom honnan jon a benzinszag.
Okosok!
Hogy van az, hogy ha nem kattanasig tankolok, hanem "csurig", elkezd csepegni a benzin a kocsim aljabol? Most vasarnap gondoltam, ha mar ugyis mas penzen tankolok, telenyomom a dragat. A kattanas utan meg 3 lityo ment bele, aztan elkezdett az alul levo kicsi csobol folyni a nafta + egy eddig altalam nem fel ismert karosszerialukbol. Lehet, hogy lyukas a tankom felul? Vagy mi? Csak ezt nem tudom.
Lehetseges klubtarsak-topic: Olvastam a Nok Lapjaban (asszem), hogy Udvaros Dorottyanak mindegy milyen kocsi, csak SAAB legyen. Ot is meg lehetne keresni, nem, Axa?
Nagyon jok a kepek! Februarban nekem is lesz egy utam Marosvasarhelyre, de addig is hetvegen Tokajhegyalja - pincelatogatasok.
Azt hittem, hogy "szarnya" csak a turboval felszerelt valtozatoknak van...Az enyemen miert nincs? Hüpp-hüpp...
Na itt azér' vannak szintek, mert ha pl. egy Caprid van, vagy egy Mustangod az megbocsátható...
De ha egy Fiestád vagy ilyesmi, nos akkor tégy úgy mint az a paraszt akinek nincs földje, azaz magadra vess! :-)
Szerintem a lóri gyerek írta, amikor jött azzal, hogy valami agronómus hidrokulturás kocsija van, és kénytelenek voltunk jól lenyomni a kiscsávót :-)))
De azóta vett egy rendes autót is, így egy picit + bocsátottunk Neki :-)))
De látszik, milyen agresszívek ezek a svéd autó tulajdonosok, rögtön fajgyülölő dunákkal jönnek, csak azért, mert az autóim elején egy ferde csík van nem vizszintes csíkok! :-)
Ja köpjetek le nyugodtan, szégyenlem is, de van egy fordom is !
Mindezt kedélyesen magyarul beszélgettük, ami kellemes meglepetés volt, ahhoz képest, hogy milyen morcosak szoktak lenni a határőrök.... Hát, ennek két oka lehet:
1, magyar volt az arc
2, gyakorol, a státustörvény miatt :)))
Sajnos az én Erdélyi beszámolóm elmaradt, de remélem összevethetjük a tapasztalatainkat.
A Román benzinnel nekem is kevesebbet fogyasztott. Jót tett neki az ólom. Az utak a vártnál ellentétben, szinte tökéletesek voltak, legalábbis amíg nem tértünk le a főutakról.
Mi kb 2500 km-ert mentünk minden baj nélkül. Egyszer paráztam csak, azt hittem gond van a féltengellyel, de megnyugodva konstatáltam hogy csal a kerék lazult ki :o)
Voltunk magasban is, 2500m - folyamatos emelkedő, majd lefelé álandó fékezés. Egy picit ott is aggódtam az automata miatt, de kivállóan bírta.
Nem találkoztam egy 900-assal sem.
A túra nagyon jó volt. Erdélyt király hely. Velünk a Románok is kedvesek voltak.
Rugó ügyben:
A keményítésd megéri, én is megcsináltam mert sokat cipekedem a kocsival. Én szereztem egy pár hátsó rugót. Rugókészítű egy picit meghúzta. (Figyelem! Max 2 centit lehet)
A Sziki 5 ezerér kicserélte.
Nekem a gumi ért bele a dobba.
Mégegy dolog: a Csengersíma-i határnál tegnap a román határőr, miközben szkennelte és pecsételgette az utilapikat, kifaggatott a 900-asról (hibái, fogyasztása, teljesítménye). Majd megjegyezte, hogy az indítókulcs és az alvázszám helye különleges. Továbbá neki is ez az egyik kedvenc autó-tipusa, a klasszikus 900-as. Mindezt kedélyesen magyarul beszélgettük, ami kellemes meglepetés volt, ahhoz képest, hogy milyen morcosak szoktak lenni a határőrök....
Az én 900-asomban mondhatom bátran a hosszú távú utazások kapcsán, hogy az űlés (első vezetőoldali, mert csak ebben ültem sajnos)felettébb kényelmes. Az egyhuzamban 700 kilométer levezetése, de inkább úgy fogalmazok hogy szinte megállás nélküli (csak tankolás és határ) 10 órás vezetés igencsak megviselt más autókban (lada, oltcit, trabant!!!, dacia, fiat , renault, opel , daihatsu). Pozitív kivételt talán két autó tett a 900-ason kívül: toyota celica, illetve egy volvo 850.
A toyota azért volt érdekes a számomra, mert sportkocsi, és ezért az ülések is a padlón vannak, szinte nyujtott lábbal ül-fekszik az ember, ami egy kényelmes pozitúra, ráadásul a sportkocsi jellegéből adódóan a vezetése is agresszívebb. A Volvót váltva vezettük ugyan, de abban csücsülni tényleg nagyon kényelmes volt. Sokkal nagyobb autó, mint a 900-as és ebből fakadóan az ülése is nagyobb, mintha fotelben (karosszékben)ülne az ember. Más érzés volt mint a saab900-ban. Nem tudom hasonlítani a 9000-sel, olyant csak pár száz km-es távon vezettem.
Bocs, de valamiért nem engedte felküldeni a sok képet, legalábbis nekem azt mondta, kevesebb képpel ujraprobálkoztam (copy, explorer ujraindít, paste)és most látom, hogy mégis sikeres volt az első próbálkozás. bocs