Pedig egy óvatlan betérdelés, és el is szakad. És még csak szőke sem kell hozzá, elég ha kitakarítod:( Nekem már kb. 3X elszakadt a bal, 2X a jobb ülésben - 900-as - már nem is csináltattam meg) A csatlakozót szétrúgni nem nagyon lehet, mert előről férsz csak hozzá, legalábbis én úgy tapasztaltam.
Háááát... mongyuk én nem nagyon hiszem, hogy azt csak úgy széjjeltérdeli vammi muff... Én annál fogva cibáltam ki a porszerű szivacs közül a lapot... :)))
El kell, hogy szomorítsalak...
Amit én szedtem széjjel, abban szét volt porladva a fólia körül a szivacs elég szépen széjjelproladt, tehát sajna nem tudok sokat a fellfüggresztéséről... Annyit azért igen, hogy vagy az ülésérzékelő kapcsolója nem jó, vagy pedig egyszerűen széjjel van rúgva a csatlakozó, ahol a tápot kapja, ez lehetséges, ha hátulra nagylábú ember ült :))
Ülésfűtés témakör: pár ezer pénzt kóstál. Hogy miként kell bekötni... szerintem szerelő... de Black már szedett szét ülést, ő tudna mesélni, hogy hogyan épül fel, és abból talán ki lehet indulni. Nomeg az irodalom, ugye...
Apropó magyar klíma.
Én személy szerint lemondtam a téli gumiról :-(, egy jófajta nyári esőgumi (Nokian NRH2), oszt' azzal egész évben. Az elmúlt 4 évben összesen nem esett le 15 centi hó :-((((, a latyakkal meg ez is elbánik. (Na jó, jégen közelébe sincs a téliguminak, de egy kis izgalom úgyis kell az életbe :-))
Nekem Semperit van, sokat nem tudok mondani rola - teli gumi, oszt annyi. Sajna eleg zajos, de a (Bridgestone Turanza) nyarihoz kepest biztos minden az :)
Az arhoz nem ertek. De azert megkerdeznem helyedben a Popovicsot, nincs-e veletlenül hasznalt teligumija - biztos olcsobb. 15eves autora vadiujakat rakni szvsz kidobott penz, fökent a Mo.-i klimaban.
Aex!
Mondtam, hogy ne olvasd el:) Még ha mindenben igazad lenne...
A rossz hír pedig az, hogy az alvázas konstrukciók biztonság szempontjából sokkal rosszabbak, mint az önhordók. Lásd terepjárók töréstesztje!
bocs, elrontottam, lemaradt a macskaköröm, mégegyszer próbálkozom:
A hétvégi kaland Erdély: Budapest-Székelyudvarhely, no meg vissza. Csavargásokkal meg kitérőkkel összesen több, mint 1600 km.
A kékség bírta a strapát. Odafele kicsit nehéz volt, mert az autó meg volt pakolva tisztességesen, öten mentünk. A hátsó sárvédőgumik a nagyobb kanyarokban leértek a földre....(krrrr-krrrr) Magyarországon nem is volt nagyobb gond, ellenben a határon áttérve a hitványabb útfelület miatt erőteljesen lassítanom kellett, illetve a kanyartechnikám is finomodott. Nem is mertem teletankolni, csak félig, így szinte 25 kilóval könnyebb volt a hátsó rész. (benzinár: 160 Ft/liter a noname és a Shell, OMW meg egyéb kutaknál, míg a a MOL kútnál 175Ft/liter, 15 forint a különbség: a magyarországi túristák tartják el a romániai MOL-t, mert helybéli ott nem vásárol.), Nagyvárad-Bánffyhunyad (100km) között határozottan jó út volt. De onnan Kolozsvárig (50km) kínszenvedés. (állítólag ellopták az alapanyagot, még most is pereskedik egy olasz cég) Nagyon lassan, 50-60 körüli tempóban tudtam autózni. Kolozsváron megkönnyebbült az autó, mível egy utassal és sok csomaggal kevesebb lett. Innen (100km)csak javult a burkolat minősége, 80-as környékén lehetett haladni. Marosvásárhelyen és Marosvásárhelytől Balavásárig szintén szörnyű állapotok fogadtak. (30 km) A városban a bevezető uton most kezdték felszedni a kockaköveket, amiket még a magyarok tettek le a bécsi döntés után. A kerülő uton pedig csak lyukak vannak. Visszafele el is határoztuk, hogy 15km-t rövidítünk az Ákosfalva-Nyárádtő rossz úttal. egy átlagos kép, átlagon aluli lyukkal!!!! ennél sokkal mélyebbek és naggyobbak vannak:
Balavásártól Udvarhelyig (90km) nem volt nagyobb gond, avagy már megszoktuk a rossz utat. A 70-80-as (néha 90) sebességnél az egész út során a fogyasztás 8 liter alatt volt (7.7)!!!
Több helyen megbámulták a kékségemet, egyetlen saabossal találkoztam Kolozsváron, egy magyar rendszámú 9000-sel.
Holnap este indulok visszafele, még készítek hasonló képeket :-((((
Hahó ismét!
A hétvégi kaland Erdély: Budapest-Székelyudvarhely, no meg vissza. Csavargásokkal meg kitérőkkel összesen több, mint 1600 km.
A kékség bírta a strapát. Odafele kicsit nehéz volt, mert az autó meg volt pakolva tisztességesen, öten mentünk. A hátsó sárvédőgumik a nagyobb kanyarokban leértek a földre....(krrrr-krrrr) Magyarországon nem is volt nagyobb gond, ellenben a határon áttérve a hitványabb útfelület miatt erőteljesen lassítanom kellett, illetve a kanyartechnikám is finomodott. Nem is mertem teletankolni, csak félig, így szinte 25 kilóval könnyebb volt a hátsó rész. (benzinár: 160 Ft/liter a noname és a Shell, OMW meg egyéb kutaknál, míg a a MOL kútnál 175Ft/liter, 15 forint a különbség: a magyarországi túristák tartják el a romániai MOL-t, mert helybéli ott nem vásárol.), Nagyvárad-Bánffyhunyad (100km) között határozottan jó út volt. De onnan Kolozsvárig (50km) kínszenvedés. (állítólag ellopták az alapanyagot, még most is pereskedik egy olasz cég) Nagyon lassan, 50-60 körüli tempóban tudtam autózni. Kolozsváron megkönnyebbült az autó, mível egy utassal és sok csomaggal kevesebb lett. Innen (100km)csak javult a burkolat minősége, 80-as környékén lehetett haladni. Marosvásárhelyen és Marosvásárhelytől Balavásárig szintén szörnyű állapotok fogadtak. (30 km) A városban a bevezető uton most kezdték felszedni a kockaköveket, amiket még a magyarok tettek le a bécsi döntés után. A kerülő uton pedig csak lyukak vannak. Visszafele el is határoztuk, hogy 15km-t rövidítünk az Ákosfalva-Nyárádtő rossz úttal. egy átlagos kép, átlagon aluli lyukkal!!!! ennél sokkal mélyebbek és naggyobbak vannak:
-fagyálló OK
-fűtés OK
-olaj OK 10W-40 Valvoline +Prolong :D
-akku CATerpillar :)))
-ülésfűtés nem OK :( megjavit!!
-gumikéderekhez van glicerynes stiftem :DDD
-téligumi nem OK várom az igazit :)
Más.
Még én is új vagyok, és lenne pár alapvető kérdésem:
Mennyi és milyen olaj kell egy 1983-as Turboba?
Milyen nyomásra kell fújni a kerekeket (alap terhelésnél)?
Nem csoda, hogy annyi autot eladnak Polarek: A fullos 9-5 annyiba kerül mint egy fapados 3-as BMW vagy C-merci. Az meg nem ujdonsag, hogy Mo.-n gazdagek is szarragoak es felnek (van is mito=l!)
Persze, az uj 9-5-ösöket a Suzuki (Opel, többi GM marka) vevo=i szubvencionaljak, a hasznaltat meg az elso= tulaj - a fent emlitett ellenpeldak ugyanis tartjak az erteküket.
A Polar meg inkabb döntse el, mi is akar lenni a SAAB Mo.-n: premiumkategoria vagy "mas, mint a többiek." - never mind, ugyis eldönti helyettük a GM.
Bakker, mito=l lenne a SAAB premiumauto?? A Volvot mindenki körberöhögne, ha ezzel jönne - pedig *sokkal inkabb* az.
BTW, hogy megy a Grand Marquis? En csak a tesojat, a Crown Vic-et ismerem, azt is csak a hatso ülesro=l (nem a rendo=rauto-valtozatra gondoltam, hanem a sargara ;). Azt tudtad, hogy "alapjaban veve" ugyanaz a 4.6-os V8-as van a Mustang-ben is? (alapjaban veve- vegül is annyi közük lehet egymashoz, mint egy Aeronak az Eklund bacsi verdajahoz :)
Ha mar biztonsag: Passziv teren szerintem az uj autodnak sem kell nagyon elbujnia a SAAB es Volvo mellett, hisz alvazas konstrukcio (body - on - frame).
Lassuk csak:
-milyen allapotban van az akku? A teli fagyokban is meg fogja pergetni az oninditot?
-hutofolyadek fagyaspontja? Egesz evben megfelelo aranyban volt a fagyallo es a viz utantoltve, vagy nem is kellett?
-ablakmosoba teli lotty?
-teli gumi? Amiota van teligumim, istenitem!
-ajtok, csomagter-ajto koruli gumi-szigeteleseket ajanlatos leapolni, igy a nagy fagyokban nem fognak osszeragadni, nem fogod letepni oket.
-olaj? Nem fordulhatott elo, hogy vmi mekkmester a nyaron 15-30-as botonddal toltotte fel? Szal adjuk meg a kivant viszkozitasu olajat a motornak. A valtoba gondolom nem lehet elkefelni az olajat, bar ha Abdullah motorolajjal tolti fel :-)
+mukodjon minden, aminek mukodnie kell, pl.a futes baromira tud hianyozni telen :-)
Egybe megyek haza, csak csunyabban :-))) Amugy gyogyulok, penteken jon a nejem, addig kene valami emberi format nyujtani...
Ja, vettem tegnap egy 4.6 literes V8-as Mercury Grand Marquis-t. Nekem nem kell mondani a viggen utan, hogy turbo rulez, de azert egy ilyen V8-as batarnak is van feelingje :-)))
Öööö...
Mélcím, az a saab900@dpg.hu
A tellám fenn van a klubhonlapon, de most szerízben van, mert legyógyítottam róla az antennát (többek között :) ), de szerintem mélben megbeszélhetjük :)
Az ülésfűtéssel kapcsolatban: Valahol olvastam, hogy lehet felújítani, tesztelni, ellenőrizni házilag?! Tudnátok segíteni. A vezető oldali ülésen találtam valamit derék tájékán, de, hogy működik-e? Csak ott kell lennie vagy a fenék részen is? Mindkét első ülésben? Hová hogy kell bekötni? Valaki tud olcsón fűtés csapot? Az ennyim ereszt! A kartont komolyan gondoljátok előre? Én azt hittem végre a SAAB-nál nem kell ilyesmivel foglalkozni:-(
LG