sokszor, sok topikban veded a saabokat, idonkent tablazatokkal igazolva azok verboseget. De megfigyeltem, hogy altalaban 99-es tablazatot szursz be, ahol meg a nagynyomasu 2.3-as 'csak' 225 loeros. Hat hogy lehet ekkorat hibazni, oregem?! Ot loero az ot loero! :-))) Hátelőszöris, a Japóvagypifketopikba linkelt táblázatomat csak a turbók miatt tettem be egy, kettő, 2001-ban a 2.3Turbó 250 lovas... húsz lóerő az húsz lóerő!! :))
BTW mi ez a duma, hogy az ujabb saabok mar kevesbe GM-esek, mint a 90-es evek elejen? Ez komoly? A Viggen is "svedebb", mint egy NG900-as? Komolyabb ám! az NG sok alkatrésze 1:1 Opel, manapság meg (az éppen a különlegességére hajazó) vezetőség (Peter Augustsson, aki = svéd :) ) még az ESPt is vagy fél évig fejlesztgette, amíg beletette az autóiba... :))
Saab rulez! Kis szerencsével lehet egyszer olyan különleges is a többi autó között, mint a régi időkben!! :))
...De ehhez ki kell rúgni azt az EntoniLót, és valami szakértt formatervezőt tenni a helyére.... é'tted... :))))
Köszi, de még nem ért ide! Láttom korán kelő vagy, vagy inkább későn fekvő?! Egyik se: sohasem fekvő... :))
Aszongyák néha lekicsinylően, hoy ááá, az ördög nem alszik, de garantálhatom, hogy ez nem én vagyok :)) (az ördög nem Saab-fan, ez elég érv, igaz? :))) )
Blaxta,
sokszor, sok topikban veded a saabokat, idonkent tablazatokkal igazolva azok verboseget. De megfigyeltem, hogy altalaban 99-es tablazatot szursz be, ahol meg a nagynyomasu 2.3-as 'csak' 225 loeros. Hat hogy lehet ekkorat hibazni, oregem?! Ot loero az ot loero! :-)))
BTW mi ez a duma, hogy az ujabb saabok mar kevesbe GM-esek, mint a 90-es evek elejen? Ez komoly? A Viggen is "svedebb", mint egy NG900-as?
Hogy megy? Megyeget, de nem az a gyorsulobajnok, 190LE es 350+nm, ugyhogy gumifust barmikor, de a tomege es az automata azert erzodik. A futomuve a viggen utan egy cseppet ijeszto, igaz nem razza le a vesemet, de a kanyarokban imbolyog mint egy hajo.
A passziv biztonsag szerintem a 2 tonna es az 5 meter miatt jo :-)
Az 1400-as hozzászólások környékén volt téma az ülésfűtés, nézz vissza. Ha jól emlékszem 8000 Ft/db áron csináltattam meg a Szikinél tavaly vagy tavaly előtt. De lehet, hogy rosszul emlékszem.
egyébként én asszem Popovicstól kérdeztem meg, hogy mit és hogyan, merre, miért, mennyiért, és ollan 5e-t mondott. De hogy párban, vagy külön-külön, na erre nem emléxem.
De ha jobban beleogndol az ember, 10e HUF nem is olyan drága arra, hoyg reggelente ne fagyaszd le a hátsód, meg egyéb nemes szerveket...
Köszönöm a hozzászólást és a tanácsokat ülésfűtéssel kapcsolatban!
Thom: Milyen szakirodalomra stb., gondoltál?
LP: hol hogyan és mennyiért csináltatad meg?
No és hogy ellenőrzöm, hogy műkszik vagy sem? Valamint csak a háttámlában kell lennie a fűtőszálnak vagy alul az ülésben is?
A vezetékek nekem is kellően elvannak rejte a jobb elsőnél csak a csatlakozót találtam meg a balnál van valami fűtőszál de...
LG
az ülésemen full hátul alul megy a szép fekete drót, a kettő összeillesztése, és cxsatlakozása ott van, alig az ülés háttámlájának háta mellett Az enyémen ez a madzag már elég jól el van rejtve.
Pedig egy óvatlan betérdelés, és el is szakad. Hmm, hümm... Mingyá megnézem az ülésemet... :))
A csatlakozót szétrúgni nem nagyon lehet, mert előről férsz csak hozzá, legalábbis én úgy tapasztaltam. Nemá... az ülésemen full hátul alul megy a szép fekete drót, a kettő összeillesztése, és cxsatlakozása ott van, alig az ülés háttámlájának háta mellett... Még van is mihez rúgni... Lehet, hogy azért cserélték ki... :)))))
A NOKIAN gyár prospektusában benne van hogy a NRH2
7 C fok alatt is használható száraz úton olyan gumikeverékkel gyártják tehát kvázi all season!!!!!!!!! HAvas úton nem de száraz hidegben nem keményedik fel és nem kezd el csúszkálni...
A baj csak az, hogy a téli gumi nem csak a hó miatt kell, hanem mert a lágyabb gumikeverék miatt száraz hideg időben is sokkal jobb tapadást ad, mint a keményebb nyárigumi. Ökölszabály szerint, ha az átlaghőmérséklet 7°C alá esik, akkor már a nyári gumik kezdik elveszteni tapadásukat. Egyébként személyes tapasztalatom ugyan ez, az első telemet a 900-al egy Nokia NRH-val autóztam végig, és bizony még száraz úton is egyszer-kétszer megizzadtam. (Nemhogy amikor leesett az első 2 cm hó) Amikor megvettem a télit rájöttem, hogy teljesen igazak a hírek. Száraz úton is ég és föld a különbség! Nem szabad sajnálni rá a pénzt! Olcsóbb, mint a karosszériamunka:)
Pedig egy óvatlan betérdelés, és el is szakad. És még csak szőke sem kell hozzá, elég ha kitakarítod:( Nekem már kb. 3X elszakadt a bal, 2X a jobb ülésben - 900-as - már nem is csináltattam meg) A csatlakozót szétrúgni nem nagyon lehet, mert előről férsz csak hozzá, legalábbis én úgy tapasztaltam.
Háááát... mongyuk én nem nagyon hiszem, hogy azt csak úgy széjjeltérdeli vammi muff... Én annál fogva cibáltam ki a porszerű szivacs közül a lapot... :)))
El kell, hogy szomorítsalak...
Amit én szedtem széjjel, abban szét volt porladva a fólia körül a szivacs elég szépen széjjelproladt, tehát sajna nem tudok sokat a fellfüggresztéséről... Annyit azért igen, hogy vagy az ülésérzékelő kapcsolója nem jó, vagy pedig egyszerűen széjjel van rúgva a csatlakozó, ahol a tápot kapja, ez lehetséges, ha hátulra nagylábú ember ült :))
Ülésfűtés témakör: pár ezer pénzt kóstál. Hogy miként kell bekötni... szerintem szerelő... de Black már szedett szét ülést, ő tudna mesélni, hogy hogyan épül fel, és abból talán ki lehet indulni. Nomeg az irodalom, ugye...
Apropó magyar klíma.
Én személy szerint lemondtam a téli gumiról :-(, egy jófajta nyári esőgumi (Nokian NRH2), oszt' azzal egész évben. Az elmúlt 4 évben összesen nem esett le 15 centi hó :-((((, a latyakkal meg ez is elbánik. (Na jó, jégen közelébe sincs a téliguminak, de egy kis izgalom úgyis kell az életbe :-))
Nekem Semperit van, sokat nem tudok mondani rola - teli gumi, oszt annyi. Sajna eleg zajos, de a (Bridgestone Turanza) nyarihoz kepest biztos minden az :)
Az arhoz nem ertek. De azert megkerdeznem helyedben a Popovicsot, nincs-e veletlenül hasznalt teligumija - biztos olcsobb. 15eves autora vadiujakat rakni szvsz kidobott penz, fökent a Mo.-i klimaban.