Akik Erdelybe mennek felejtsek el Csengersimat. Az egyik leg prosztobb atkelo van ott !!! Csak rosszat tudok rola mondani ! Inkabb menjetek Nyirabrany/Mihalyfalva fele. Az a legrovidebb (Debrecentol 30 km.) es onnan valaszthattok, hogy Nagyvarad, vagy Szatrmarnemeti fele mentek.
Hát elég régóta nem jelenztekztem, de szégyeltem is iderakni az arcom hogy csak így SAABtalanul tengetem napjaim.Megaztán csak csorgattam volna a nyálam h. másoknak milyen jó:)))
Nos annyi apropója van az írásnak, hogy két azaz 2 napig Axa gyönyörú bordó 900 asában foglalhattam helyet, merthogy a céges VW Polo egy Suzukival való bírkózás következtében, valamint egy fa jóvoltából csütörtökön totálkáros lett a 37-es úton.
Tehát akinek AXA nem köszönt a hétvégén az ne őt szidja:)))
Nos miután ismét egy SAABot vezzettem, nem tudok szabadulni tőle. Ugyhogy ezúton is érdeklődök tud e vki egy eladó 900-ast. Minél jobban hasonlít az én régimre annál jobb (4.sz tag a honlapon:)) (1984es, 900 Aero, 172H ezüstmetál, 16V, Turbo...:))
De igazából minden érdekel.
A barátosném kezét mütötték a baleset után, és amikor kijött az altatásból, közölte h. SAAB-ot kell vennünk...
ujra itt vagyok. Nem a kocsival, velem voltak "gondok". Bar, most a kocsival is van: asszem tudom honnan jon a benzinszag.
Okosok!
Hogy van az, hogy ha nem kattanasig tankolok, hanem "csurig", elkezd csepegni a benzin a kocsim aljabol? Most vasarnap gondoltam, ha mar ugyis mas penzen tankolok, telenyomom a dragat. A kattanas utan meg 3 lityo ment bele, aztan elkezdett az alul levo kicsi csobol folyni a nafta + egy eddig altalam nem fel ismert karosszerialukbol. Lehet, hogy lyukas a tankom felul? Vagy mi? Csak ezt nem tudom.
Lehetseges klubtarsak-topic: Olvastam a Nok Lapjaban (asszem), hogy Udvaros Dorottyanak mindegy milyen kocsi, csak SAAB legyen. Ot is meg lehetne keresni, nem, Axa?
Nagyon jok a kepek! Februarban nekem is lesz egy utam Marosvasarhelyre, de addig is hetvegen Tokajhegyalja - pincelatogatasok.
Azt hittem, hogy "szarnya" csak a turboval felszerelt valtozatoknak van...Az enyemen miert nincs? Hüpp-hüpp...
Na itt azér' vannak szintek, mert ha pl. egy Caprid van, vagy egy Mustangod az megbocsátható...
De ha egy Fiestád vagy ilyesmi, nos akkor tégy úgy mint az a paraszt akinek nincs földje, azaz magadra vess! :-)
Szerintem a lóri gyerek írta, amikor jött azzal, hogy valami agronómus hidrokulturás kocsija van, és kénytelenek voltunk jól lenyomni a kiscsávót :-)))
De azóta vett egy rendes autót is, így egy picit + bocsátottunk Neki :-)))
De látszik, milyen agresszívek ezek a svéd autó tulajdonosok, rögtön fajgyülölő dunákkal jönnek, csak azért, mert az autóim elején egy ferde csík van nem vizszintes csíkok! :-)
Ja köpjetek le nyugodtan, szégyenlem is, de van egy fordom is !
Mindezt kedélyesen magyarul beszélgettük, ami kellemes meglepetés volt, ahhoz képest, hogy milyen morcosak szoktak lenni a határőrök.... Hát, ennek két oka lehet:
1, magyar volt az arc
2, gyakorol, a státustörvény miatt :)))
Sajnos az én Erdélyi beszámolóm elmaradt, de remélem összevethetjük a tapasztalatainkat.
A Román benzinnel nekem is kevesebbet fogyasztott. Jót tett neki az ólom. Az utak a vártnál ellentétben, szinte tökéletesek voltak, legalábbis amíg nem tértünk le a főutakról.
Mi kb 2500 km-ert mentünk minden baj nélkül. Egyszer paráztam csak, azt hittem gond van a féltengellyel, de megnyugodva konstatáltam hogy csal a kerék lazult ki :o)
Voltunk magasban is, 2500m - folyamatos emelkedő, majd lefelé álandó fékezés. Egy picit ott is aggódtam az automata miatt, de kivállóan bírta.
Nem találkoztam egy 900-assal sem.
A túra nagyon jó volt. Erdélyt király hely. Velünk a Románok is kedvesek voltak.
Rugó ügyben:
A keményítésd megéri, én is megcsináltam mert sokat cipekedem a kocsival. Én szereztem egy pár hátsó rugót. Rugókészítű egy picit meghúzta. (Figyelem! Max 2 centit lehet)
A Sziki 5 ezerér kicserélte.
Nekem a gumi ért bele a dobba.
Mégegy dolog: a Csengersíma-i határnál tegnap a román határőr, miközben szkennelte és pecsételgette az utilapikat, kifaggatott a 900-asról (hibái, fogyasztása, teljesítménye). Majd megjegyezte, hogy az indítókulcs és az alvázszám helye különleges. Továbbá neki is ez az egyik kedvenc autó-tipusa, a klasszikus 900-as. Mindezt kedélyesen magyarul beszélgettük, ami kellemes meglepetés volt, ahhoz képest, hogy milyen morcosak szoktak lenni a határőrök....
Az én 900-asomban mondhatom bátran a hosszú távú utazások kapcsán, hogy az űlés (első vezetőoldali, mert csak ebben ültem sajnos)felettébb kényelmes. Az egyhuzamban 700 kilométer levezetése, de inkább úgy fogalmazok hogy szinte megállás nélküli (csak tankolás és határ) 10 órás vezetés igencsak megviselt más autókban (lada, oltcit, trabant!!!, dacia, fiat , renault, opel , daihatsu). Pozitív kivételt talán két autó tett a 900-ason kívül: toyota celica, illetve egy volvo 850.
A toyota azért volt érdekes a számomra, mert sportkocsi, és ezért az ülések is a padlón vannak, szinte nyujtott lábbal ül-fekszik az ember, ami egy kényelmes pozitúra, ráadásul a sportkocsi jellegéből adódóan a vezetése is agresszívebb. A Volvót váltva vezettük ugyan, de abban csücsülni tényleg nagyon kényelmes volt. Sokkal nagyobb autó, mint a 900-as és ebből fakadóan az ülése is nagyobb, mintha fotelben (karosszékben)ülne az ember. Más érzés volt mint a saab900-ban. Nem tudom hasonlítani a 9000-sel, olyant csak pár száz km-es távon vezettem.
Bocs, de valamiért nem engedte felküldeni a sok képet, legalábbis nekem azt mondta, kevesebb képpel ujraprobálkoztam (copy, explorer ujraindít, paste)és most látom, hogy mégis sikeres volt az első próbálkozás. bocs
Hahó
BlackStar írta: Erdély, SAABbal: Rulez! Mindkettő egyenként is rulez!
Nos akkor a hétvégénk:
Bp-Nagyvárad-Kolozsvár-Marosvásárhely-Parajd-Székelyudvarhely-Parajd-Gyergyószentmiklós-Gyilkostó (Békás-szoros)-Parajd-Szászrégen-Beszterce-Naszód-Máramarossziget-Szatmárnémeti-Bp.
Odafele kegyetlenül meg volt pakolva a kékség: 3000 Republic (turné)-plakát (kb. ) és 5 személy. Le is ért a hátsó sárvédő, de csak a bukkanókban. De azért bírta szegényke. (alkalomadtán Popoviccsal megnézetem a rugókat) Kolozsvártól megkönnyebbültünk, ketten maradtunk, minimális cuccal. A többi napokon a kiscsaláddal kirándulgattunk 2 felnőtt+2 gyerek csomag nélkül. szépen ment az autó, közben elkaptuk a telet is, a Bucsin tetőn (1200m) hóesésbe keveredtünk(fénykép). Majd a nyárba és az őszbe. Visszafelé, tartva a határon levő nagy sortól, észak felé jöttünk. Fel a hegyeken keresztül Máramarosszigetig, majd Szatmárnémetinél tétünk vissza Maora, Nyiregyháza és Polgár érintésével az M3-ason száguldottunk be Pestre. Pesten hazafelé találkoztunk BEE-kolléga 900-asával. Villogtunk egymásra :-))
Az autóval gond nem volt egyáltalán. A reggeli hidegben (-8) is aránylag könnyen (2.-3. indítózásra) beindult.
fogyasztási adatok: telepakolva 90 km/ó sebességgel: 8 liter
családdal cucc nélkül 90 km/ó sebességgel 7,5 liter
családdal, cuccal 60-80 km/ó sebességgel 7 liter és ez egyben az eddigi rekord is. (lehet, hogy a román benzin nem is olyan szörnyű???) A rossz út miatt nagyon lassan lehetett haladni (Szováta-Szatmárnémeti 360 km-en 25 litert tankoltam)
A határtól Budapestig gyorsan jöttem 100-130 (autópályán 140) a fogyasztás 8,5 körül lehet a benzinmutató alapján megsaccolva.
íme a fényképek "Erdély, SAABbal":
Hahó
BlackStar írta: Erdély, SAABbal: Rulez! Mindkettő egyenként is rulez!
Nos akkor a hétvégénk:
Bp-Nagyvárad-Kolozsvár-Marosvásárhely-Parajd-Székelyudvarhely-Parajd-Gyergyószentmiklós-Gyilkostó (Békás-szoros)-Parajd-Szászrégen-Beszterce-Naszód-Máramarossziget-Szatmárnémeti-Bp.
Odafele kegyetlenül meg volt pakolva a kékség: 3000 Republic (turné)-plakát (kb. ) és 5 személy. Le is ért a hátsó sárvédő, de csak a bukkanókban. De azért bírta szegényke. (alkalomadtán Popoviccsal megnézetem a rugókat) Kolozsvártól megkönnyebbültünk, ketten maradtunk, minimális cuccal. A többi napokon a kiscsaláddal kirándulgattunk 2 felnőtt+2 gyerek csomag nélkül. szépen ment az autó, közben elkaptuk a telet is, a Bucsin tetőn (1200m) hóesésbe keveredtünk(fénykép). Majd a nyárba és az őszbe. Visszafelé, tartva a határon levő nagy sortól, észak felé jöttünk. Fel a hegyeken keresztül Máramarosszigetig, majd Szatmárnémetinél tétünk vissza Maora, Nyiregyháza és Polgár érintésével az M3-ason száguldottunk be Pestre. Pesten hazafelé találkoztunk BEE-kolléga 900-asával. Villogtunk egymásra :-))
Az autóval gond nem volt egyáltalán.
fogyasztási adatok: telepakolva 90 km/ó sebességgel: 8 liter
családdal cucc nélkül 90 km/ó sebességgel 7,5 liter
családdal, cuccal 60-80 km/ó sebességgel 7 liter és ez egyben az eddigi rekord is. (lehet, hogy a román benzin nem is olyan szörnyű???) A rossz út miatt nagyon lassan lehetett haladni (Szováta-Szatmárnémeti 360 km-en 25 litert tankoltam)
A határtól Budapestig gyorsan jöttem 100-130 (autópályán 140) a fogyasztás 8,5 körül lehet a benzinmutató alapján megsaccolva.
íme a fényképek "Erdély, SAABbal":
Ja, közben pedig írom azt a 900NG összefoglalót, csak éppen más dolgom is van (Erg. TDK Service Pack 1.0... Még egy csomó ötletem van azóta is... :)) )
Ja kiállításon én még suzukiban is ültem :-))) Sírjon érte a Te anyukád... :))
Úgy értem vezetted is már, ültél benne n * 100000km-et :-))) Látod, megfogytál, én ebben a székben mentem több millió kilométert (tudniillik a Főd forog, vagy mi :)) ), Volvót még nem vezettem, de szeretnék (fogok is! :)) Egy Turbóst, a 8-as, 9-es, 7-es 6-os sorozat közül, egy Amazont, meg egy P1800-ast )(Első nekifutásra ennyi épp elég :)) )
Na akkor azt mondanád, hogy hogy lehetne beleszereltetni a saabomba egy rendes Volvo ülést ???? Tudod, miért nem mondanám?
1, Nincs SAABom (asziszem ez már önmagában elég erős érv :)) )
2, SAAB kell SAAB üléssel!!! :))
Tod mi a nikkem? Nem ,csak benne van a 9000, ami egy szép szám :))
Milyen igaz! :))
A Volvo, lehet, hogy jobban megy, a T5/T6nak szebb a hangja, van benne navig. rencer, meg TV, kicsit jobban felszerelt, de az a fíling, abban a SAABban verhetetlen... Az az ülés, a műszerfal, meg ahogy eltaláélták, hogy minek hol van a helye...
SAAB rulez!! :))
(azért a Volvókat is szeretjük :)) )
Hááát, ha valamit irigylek egy Saabban, akkor az az ülése -- az pazar. Nem mintha a Volvoban gagyi lenne, az is pazar, de a nagy Saabok sámlijai egy icipicivel talán még pazarabbak. Überpazarok, vagy mi :-)))